Διπατες vs Μονοπατες ζαντες

25 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
nautilus
Απών/απούσα

Ξερω οτι οι διπατες ζαντες ειναι καλυτερες ή ετσι θεωρουνται αλλα γιατι? Που υπερτερουν σε σχεση με τις μονοπατες?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
pig destroyer
Εικόνα pig destroyer
Απών/απούσα

οι δίπατες είναι πολύ πιο ανθεκτικές και δεν στραβώνουν εύκολα (χοντρικά). μονόπατες ζάντες πια έχουν μόνο τα "κακής" ποιότητας ποδήλατα και οι παλιές κούρσες και γενικά ότι είναι παλιάς εποχής και κατώτερης τεχνολογίας.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

pig destroyer wrote:
οι δίπατες είναι πολύ πιο ανθεκτικές και δεν στραβώνουν εύκολα (χοντρικά). μονόπατες ζάντες πια έχουν μόνο τα "κακής" ποιότητας ποδήλατα και οι παλιές κούρσες και γενικά ότι είναι παλιάς εποχής και κατώτερης τεχνολογίας.

γενικα συμφωνω με το ανωτερω αλλα θα διαφωνησω στο οτι μονοπατες εχουν μονο τα κακης ποιοτητας ποδηλατα.

Εξηγω
Εστω οτι μιλαμε για αντιστοιχο υλικο κατασκευης, αντιστοιχη ποιοτητα κτλ.

διπατες
πιο βαριες
πιο ανθεκτικες

μονοπατες
πιο ελαφριες

αρα αν η εφαρμογη μας θελει ελαφρια ζαντα και ας πουμε οτι ο αναβατης ειναι μικρης ηλικιας και βαρους τοτε η μονοπατη ειναι μια χαρα. Αν θελουμε πχ ομως χωμα και κανονικο αναβατη τοτε διπατη.

Το καθε πραγμα εχει την εφαρμογη του.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kktsol wrote:
pig destroyer wrote:
οι δίπατες είναι πολύ πιο ανθεκτικές και δεν στραβώνουν εύκολα (χοντρικά). μονόπατες ζάντες πια έχουν μόνο τα "κακής" ποιότητας ποδήλατα και οι παλιές κούρσες και γενικά ότι είναι παλιάς εποχής και κατώτερης τεχνολογίας.

γενικα συμφωνω με το ανωτερω αλλα θα διαφωνησω στο οτι μονοπατες εχουν μονο τα κακης ποιοτητας ποδηλατα.

Εξηγω
Εστω οτι μιλαμε για αντιστοιχο υλικο κατασκευης, αντιστοιχη ποιοτητα κτλ.

διπατες
πιο βαριες
πιο ανθεκτικες

μονοπατες
πιο ελαφριες

αρα αν η εφαρμογη μας θελει ελαφρια ζαντα και ας πουμε οτι ο αναβατης ειναι μικρης ηλικιας και βαρους τοτε η μονοπατη ειναι μια χαρα. Αν θελουμε πχ ομως χωμα και κανονικο αναβατη τοτε διπατη.

Το καθε πραγμα εχει την εφαρμογη του.


εξαρτάτε το παιδί
έχω δει κάτι παιδιά και 3πατη να είναι την κάνουν καλά
:D

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

.
.
.
Αμφιβάλω αν συνεχίζουν να φτιάχνονται ακόμα μονόπατα στεφάνια (ίσως σε καμιά Βουλγαρία... ίσως...).
Ακόμα και υπερελαφριές κατασκευές (πχ full carbon τροχοί κούρσας για σούπερ ανηφορίστες) έχουν διπλά τοιχώματα.
Είναι θέμα αντοχής, ασφάλειας, ακαμψίας κλπ κλπ.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

κατά φωνή και το παιδί :D

Grouper
Εικόνα Grouper
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
.
.
.
Αμφιβάλω αν συνεχίζουν να φτιάχνονται ακόμα μονόπατα στεφάνια (ίσως σε καμιά Βουλγαρία... ίσως...).
Ακόμα και υπερελαφριές κατασκευές (πχ full carbon τροχοί κούρσας για σούπερ ανηφορίστες) έχουν διπλά τοιχώματα.
Είναι θέμα αντοχής, ασφάλειας, ακαμψίας κλπ κλπ.

http://www.scott-sports.com/ca_en/product/10030/55714/217989

..αυτό όπως και το αντίστοιχο δικό μου του 09' επιμένει η scott από το 08' να του βάζει μονόπατες. Στο αμέσως πιο ακριβό βέβαια φοράει Double Wall αλλά το aspect 40 κάνει ήδη 500€ :S .

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Grouper wrote:
.....αυτό όπως και το αντίστοιχο δικό μου του 09' επιμένει η scott από το 08' να του βάζει μονόπατες. Στο αμέσως πιο ακριβό βέβαια φοράει Double Wall αλλά το aspect 40 κάνει ήδη 500€ :S .

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.
Και είχα την Scott σε μεγάλη εκτίμηση...

Αμφιβάλω αν η Ideal βάζει μονόπατες σε κάποιο ΜΤΒ της.

....βασικά έχω ΜΤΒ Ideal Pro rider του 2002 (το τελευταίο ατσάλινο πλαίσιο που έφτιαξε η εταιρεία) και έχει δίπατα στεφάνια....!!!!

Grouper
Εικόνα Grouper
Απών/απούσα

Kι εγώ την είχα... αλλά κατάλαβα απ'αυτό και κάποια άλλα πραγματάκια ότι δεν μας σέβεται και πολύ εμάς του "φτηνούς" πελάτες της η εν λόγω εταιρεία :p. Σωστά στα mtb η ideal δεν βάζει σε κανένα ;)!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

κανετε το λαθος και σκεφτεστε μονο ποδηλατα για grown αναβατες. Δεστε και λιγο τα μικρα νουμερα (για αναβατες 12 και 13 χρονων πχ) και θα δειτε οτι εκει δεν χρειαζεται διπατη κτλ.

Και συμφωνω οτι κακως η scott σε τετοιο ποδηλατο για θεμα κοστους εχει μονοπατη, σε τετοιο τυπο ποδηλατου. Αλλα υπαρχουν και αλλοι τυποι ποδηλατων πχ city που ναι μεν βοηθαει η διπατη αλλα σε ενα γυναικειο city δεν ειναι λαθος η μονοπατη.

kynhgos77
Απών/απούσα

Ειναι θεμα αντοχης και βαρους. Ο καλος σχεδιασμος και η αρχιτεκτονικη μιας κατασκευης μπορει να της δωσει στιβαροτητα και αντοχη χρησιμοποιωντας ελαφρα υλικα η ακομη και λιγοτερο στο συνολο υλικο.
Ετσι κατα την γνωμη μου, για να πετυχεις ενα ελαφρυ στεφανι, στιβαρο, αντοχης, χρησιμοποιωντας ελαφρυ υλικο θα πρεπει να καταφυγεις αναγκαστικα σε διπατη.
Με λιγα λογια αν με μια Α ποσοτητα υλικου φτιαξουμε μια μονοπατη και με την ιδια ποσοτητα του ιδιου υλικου φτιαξουμε μια διπατη, οποτε θα εχουμε και το ιδιο τελικο βαρος, τοτε νομιζω πως η διπατη θα ειναι πιο αντοχης και πιο στιβαρη, αλλα θα πληρωσουμε πιο ακριβα την διπατη διοτι την γνωση την εξελιξη και τον χρονο τα πληρωνεις εξτρα.

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Όπως σωστά παρατήρησε ο Grouper πολλές μεγάλες εταιρείες εξοπλίζουν τα φτηνότερα μοντέλα τους με μονόπατες ζάντες, όπως π.χ. τις βασικότερες εκδόσεις των Specialized Hardrock και Scott Aspect, πράγμα απαράδεκτο σε ΜΤΒ.

Από την δική μου εμπειρία, μια μονόπατη ζάντα είναι πολύ πιο ευπαθής πλευρικά. Ειδικά αν χρησιμοποιείται σε ΜΤΒ είναι θέμα χρόνου να κάνει μικροστραβώματα αριστερά-δεξιά που επηρεάζουν το φρενάρισμα με v-brakes και δεν διορθώνονται εύκολα, και επίσης είναι πιθανότερο να στραβώσουν πολύ σε πλάγια χτυπήματα. Αντίθετα, οι δίπατες ζάντες συνήθως παραμένουν ολόισιες για χρόνια χωρίς καθόλου ακτινολόγηση.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

johnny.tifosi wrote:
Όπως σωστά παρατήρησε ο Grouper πολλές μεγάλες εταιρείες εξοπλίζουν τα φτηνότερα μοντέλα τους με μονόπατες ζάντες, όπως π.χ. τις βασικότερες εκδόσεις των Specialized Hardrock και Scott Aspect, πράγμα απαράδεκτο σε ΜΤΒ.

Από την δική μου εμπειρία, μια μονόπατη ζάντα είναι πολύ πιο ευπαθής πλευρικά. Ειδικά αν χρησιμοποιείται σε ΜΤΒ είναι θέμα χρόνου να κάνει μικροστραβώματα αριστερά-δεξιά που επηρεάζουν το φρενάρισμα με v-brakes και δεν διορθώνονται εύκολα, και επίσης είναι πιθανότερο να στραβώσουν πολύ σε πλάγια χτυπήματα. Αντίθετα, οι δίπατες ζάντες συνήθως παραμένουν ολόισιες για χρόνια χωρίς καθόλου ακτινολόγηση.


Μακάρι να ήταν μόνο αυτή η μαλακία των μεγάλω εταιρίων
και άντε εξείγα στον rockarolla Μετά ότι δεν είναι αξιόπιστες πάντα οι μεγάλες εταιρίες
ή ότι η xct η capa η 191 που έχουν πολλά entry level Μτβ δεν είναι αναρτήσεις για βουνό
να μην πάω σε αταίριαστα συστήματα ταχυτήτων
:D

kynhgos77
Απών/απούσα

Ρε παιδια στις μεγαλες εταιριες καταφευγεις κατα κυριο λογο για τον σκελετο του, την γεωμετρια του επειδη σου καθετε τελεια,την ποιοτητα του, το βαρος του.
Στο κατω κατω τι σημαινει στην κυριολεξια scott, cannondale κτλ? Ενας σκελετος ποδηλατου και τιποτα αλλο.
Ε λοιπον επειδη δεν διαθετουν ολοι 2200 ευρω να παρουν ας πουμε το scott scale 40 η scott διαθετει στο κοινο και το 80 που εχει 700 ευρω. Πως αλλιως να γινει δηλαδη? Ο σκελετος του αν τον βρεις σκετο σου ζητανε 500 - 600 ευρω. Εσυ θελεις να το παρεις ολοκληρο 700 ευρω με hollowtech και fox? Μην κρινετε ενα ποδηλατο μονο απο τα περειφεριακα του, ενα καλο πλαισιο εχει προοπτικες αναβαθμισης και αξιζει οτι και αν του βαλεις.

Μην μου πειτε οτι ολοι οι σκελετοι ειναι ιδιοι, γιατι τοτε και ολοι οι τροχοι ιδιοι ειναι, τι εχουν 100 ευρω τι 1000.

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

...μα τα παιδια 12-15 χρονων ειναι που την χρειαζονται την διπατη , αφου λυσσανε στο δρομο και τα πεζοδρομια.
Οι μονοπατες αρκουν πλεον μοναχα για κανενα vintage κουρσακι που προοριζεται για καδρο στο σπιτι , κανενα φτηνο ποδηλατο "δε με νοιαζει κι αν μου το παρουν" . ή για σπαστα που εχουν μικρη διαμετρο τροχων και στραβωνουν πιο δυσκολα.

Μαζι με ενα σετ καλα φρενα και ταχυτητες , οι διπατες ζαντες ειναι μια επενδυση που αξιζει να κανει καποιος , αντι να σκορπα τα λεφτα του σε χαζοαξεσουαρ

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kynhgos77 wrote:
Ρε παιδια στις μεγαλες εταιριες καταφευγεις κατα κυριο λογο για τον σκελετο του, την γεωμετρια του επειδη σου καθετε τελεια,την ποιοτητα του, το βαρος του.
Στο κατω κατω τι σημαινει στην κυριολεξια scott, cannondale κτλ? Ενας σκελετος ποδηλατου και τιποτα αλλο.
Ε λοιπον επειδη δεν διαθετουν ολοι 2200 ευρω να παρουν ας πουμε το scott scale 40 η scott διαθετει στο κοινο και το 80 που εχει 700 ευρω. Πως αλλιως να γινει δηλαδη? Ο σκελετος του αν τον βρεις σκετο σου ζητανε 500 - 600 ευρω. Εσυ θελεις να το παρεις ολοκληρο 700 ευρω με hollowtech και fox? Μην κρινετε ενα ποδηλατο μονο απο τα περειφεριακα του, ενα καλο πλαισιο εχει προοπτικες αναβαθμισης και αξιζει οτι και αν του βαλεις.

Μην μου πειτε οτι ολοι οι σκελετοι ειναι ιδιοι, γιατι τοτε και ολοι οι τροχοι ιδιοι ειναι, τι εχουν 100 ευρω τι 1000.


κοίταξε
εγώ αυτά τα προβλήματα να αγοράσω σκελετό 500 ευρό όταν το ποδήλατο κάνει 700
τα έχω λύσει
το θέμα είναι
πως είναι απαράδεκτο να πουλάνε ένα ποδήλατο 400-500 ευρό και να έχει ατέλειες του τύπου μονόπατη ζάντα και λαιμό που ζυγίζει έναν τόνο
όλες αυτές τις λεπτομέριες αν βάλεις κάτω
δεν κοστίζουν παραπάνω από 10 ευρό
δλδ εκεί που θα πάρεις το aspect 400 eyr;o
πάρτω με 420 και να έχει stef και όχι grip
Να έχει δίπατη ζάντα
και μία σέλα των 15 ευρό και όχι των 3 ευρό
για αυτό εμπιστεύομε μια μεγάλη εταιρία
δλδ όταν παω και αγοράζω Knipex εργαλεία και πληρώνω το απλό κοφτάκι 20 ευρό το κάνω για 1-2 πράγματα
στα ποδηλατικά λόγο άγνιας και ερασιτεχνισμου
αυτά τα 1-2 πράγματα δεν τα βάζουν
πουλάνε ότι τους έχει περισέψει στις αποθήκες τους
δλδ πόσο διαφορά πιστεύεις πως έχει στην τιμή το δίπατο με το μονόπατο στεφάνι????

και μην νομίζεις πως ο σκελετός που πολείτε 500 ευρό η πραγματική του αξία είναι 500
μην κάνουμε σαν τον άλλον τον χαζο που πήγε πήρε σκελετό με 1000 ευρό όταν δεμένο ποδήλατο με recon και υδραυλικά
έκανε 1300
έλεος

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

plannet wrote:

μην κάνουμε σαν τον άλλον τον χαζο που πήγε πήρε σκελετό με 1000 Ευρώ όταν δεμένο ποδήλατο με recon και υδραυλικά έκανε 1300
έλεος

Πω ρε φίλε τι θυμήθηκες τώρα, τα μεγαλεία της Canyon!

Ποιά 300 ευρώ διαφορά, μόλις 100 ευρώ είχαν.
Όπως και σήμερα, 1199 σκελετός Nerve XC, 1299 πλήρες ποδήλατο
με Fox, Recon, XT, SLX, Mavic Crossride κλπ

999 Ευρώ σκελετός, 1099 Ευρώ ολόκληρο ποδήλατο

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@eaglos
υπήρχε λόγος που το έκανε
εσύ και εγώ δεν ξέρουμε
αυτός ξέρει

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

kynhgos77 wrote:
Ρε παιδια στις μεγαλες εταιριες καταφευγεις κατα κυριο λογο για τον σκελετο του, την γεωμετρια του επειδη σου καθετε τελεια,την ποιοτητα του, το βαρος του.
Στο κατω κατω τι σημαινει στην κυριολεξια scott, cannondale κτλ? Ενας σκελετος ποδηλατου και τιποτα αλλο.
Ε λοιπον επειδη δεν διαθετουν ολοι 2200 ευρω να παρουν ας πουμε το scott scale 40 η scott διαθετει στο κοινο και το 80 που εχει 700 ευρω. Πως αλλιως να γινει δηλαδη? Ο σκελετος του αν τον βρεις σκετο σου ζητανε 500 - 600 ευρω. Εσυ θελεις να το παρεις ολοκληρο 700 ευρω με hollowtech και fox? Μην κρινετε ενα ποδηλατο μονο απο τα περειφεριακα του, ενα καλο πλαισιο εχει προοπτικες αναβαθμισης και αξιζει οτι και αν του βαλεις.

Μην μου πειτε οτι ολοι οι σκελετοι ειναι ιδιοι, γιατι τοτε και ολοι οι τροχοι ιδιοι ειναι, τι εχουν 100 ευρω τι 1000.

Ποσο λαθος εισαι. Αν κοιταζες καποια μικρη σοβαρη εταιρεια τοτε θα καταλαβαινες οτι στις μεγαλες εταιρειες πληρωνεις περισσοτερο ονομα και λιγοτερο ολα τα αλλα που λες. Και συνηθως τα setup τα βγαζουν ανθρωποι που κανουν ποδηλατο και οχι λογιστηρια και τμηματα marketing. Ποσοι απο αυτους που προτεινουν τα setup για τις μεγαλες εταιρειες νομιζεις οτι κανουν ποδηλατο???

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

xtravaganzagold wrote:
...μα τα παιδια 12-15 χρονων ειναι που την χρειαζονται την διπατη , αφου λυσσανε στο δρομο και τα πεζοδρομια.
Οι μονοπατες αρκουν πλεον μοναχα για κανενα vintage κουρσακι που προοριζεται για καδρο στο σπιτι , κανενα φτηνο ποδηλατο "δε με νοιαζει κι αν μου το παρουν" . ή για σπαστα που εχουν μικρη διαμετρο τροχων και στραβωνουν πιο δυσκολα.

Μαζι με ενα σετ καλα φρενα και ταχυτητες , οι διπατες ζαντες ειναι μια επενδυση που αξιζει να κανει καποιος , αντι να σκορπα τα λεφτα του σε χαζοαξεσουαρ

12-13 ειπα φιλε μου, οχι 15. στα 15 δεν τα μαζευεις με τιποτα. Και επισης η διπατη δεν πρεπει να ειναι επενδυση. Επρεπε να ειναι στανταρ.

Απλως αυτο που ειπα και λες και εσυ οτι σε κατι city ή καποια με μικρη διαμετρο τροχων (παιδικα) δεν χρειαζεται διπατη. Και συνηθως τα σπαστα χρειαζονται διπατη γιατι με full grown αναβατη και ελληνικες λακουβες δεν υπαρχει αλλη λυση.

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

plannet wrote:
@eaglos
υπήρχε λόγος που το έκανε
εσύ και εγώ δεν ξέρουμε
αυτός ξέρει

-και ο τσακ Νορρις!

κλισε , το ξερω , αλλα κολλαγε

nautilus
Απών/απούσα

xtravaganzagold wrote:
plannet wrote:
@eaglos
υπήρχε λόγος που το έκανε
εσύ και εγώ δεν ξέρουμε
αυτός ξέρει

-και ο τσακ Νορρις!

κλισε , το ξερω , αλλα κολλαγε

χαχαχαχααααα..

df
Απών/απούσα

παράδειγμα: δύο ποδήλατα έχουν περίπου 400 ευρώ το ένα έχει δίπατη και το άλλο μονόπατη. και στα δύο έχει σπάσει κάποια ακτίνα. και συγκεκριμένα στον πίσω τροχό και στις δύο περιπτώσεις. στην περίπτωση με την δίπατη είχε στραβώσει τόσο η ρόδα που αναγκάστηκα να πάω σπίτι με τα πόδια. όταν όμως έσπασε η ακτίνα στην μονόπατη συνέχισα την βόλτα μου γιατί το στράβωμα ήταν πολύ μικρότερο.
μάλλον η μονόπατη είναι καλύτερη στο παράδειγμα αυτό.
επειδή είχα την εμπειρία αυτή και ήθελα να την μοιραστώ μαζί σας ξέθαψα αυτό
το θέμα

df
Απών/απούσα

παράδειγμα: δύο ποδήλατα έχουν περίπου 400 ευρώ το ένα έχει δίπατη και το άλλο μονόπατη. και στα δύο έχει σπάσει κάποια ακτίνα. και συγκεκριμένα στον πίσω τροχό και στις δύο περιπτώσεις. στην περίπτωση με την δίπατη είχε στραβώσει τόσο η ρόδα που αναγκάστηκα να πάω σπίτι με τα πόδια. όταν όμως έσπασε η ακτίνα στην μονόπατη συνέχισα την βόλτα μου γιατί το στράβωμα ήταν πολύ μικρότερο.
μάλλον η μονόπατη είναι καλύτερη στο παράδειγμα αυτό.
επειδή είχα την εμπειρία αυτή και ήθελα να την μοιραστώ μαζί σας ξέθαψα αυτό
το θέμα

kynhgos77
Απών/απούσα

Το πιο πιθανο ειναι στην διπατη, η ροδα να ηταν πιο σωστα ακτινολογημενη με τις ακτινες σφιγμενες αρκετα τοσο ωστε να ειναι ενας στιβαρος τροχος.
Σε αυτη την περιπτωση εαν σπασει μια ακτινα οι δυο απεναντι της θα τραβηξουν τον τροχο αρκετα, οποτε θα εχεις και μεγαλυτερο στραβωμα.
Αν ηταν οι ακτινες πιο χαλαρες δεν θα τραβουσαν τοσο τον τροχο.
Σε τετοια περιπτωση να χαλαρωσετε τις 2 απεναντι για να επανελθει τοσο ωστε να μπορεσετε να συνεχισετε.

Εκτος βεβαια εαν τον χτυπησες τον τροχο και στραβωσε και αυτο ειχε σαν συεπεια να σπασει και η ακτινα.

contact