Πρόβλημα με μπροστινό ντεραγιέρ

35 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Καλημέρα,

παρατήρησα πως έχω ένα μικρό πρόβλημα με το μπορστινό μου ντεραγιέρ στο νέο μου MTB. Όταν βάλω τη μεγαλύτερη ταχύτητα (για κατηφόρες δηλ.) η αλυσίδα τρίβεται ελαφρώς στο μπροστινό ντεραγίερ.

Είπα να πειράξω λίγο τις μικρές βιδούλες που ρυθμίζουν πόσο έξω/μέσα μπορεί να μετακινηθεί το ντεραγιέρ αλλά δυστηχώς ήταν ήδη στο όριο του (δεν μπορώ να το μετακινήσω λίγο πιο έξω δηλαδή).

Έχετε τίποτα να μου προτείνετε μπας και βρω μια άκρη; Θα ήθελα να το φτιάξω μόνος μου για να αρχίσω να μαθαίνω αλλά και επειδή το να πάω σε ποδηλατάδικο δεν είναι και ότι πιο εύκολο...

Εποφελούμαι του ποστ για να ρωτήσω αν γνωρίζετε κάποιες καλές ιστοσελίδες για πληροφορίες επισκεύων ποδηλάτων. Είχα βρει πριν από καιρό το sheldonbrown.com (που κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι πολύ καλό), αλλά αν έχετε τίποτα άλλο να μου δώσετε μην διστάσετε.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

καταρχήν κακός πείραξες της 2 βίδες
αυτές ειναι για να ρυθμίζουν το πόσο δεξιά και αριστερά μπορεί να μετακινηθεί η μπροστινή αλλαγή αυτό που έπρεπε να κάνεις είναι να τεντώσεις η να χαλαρώσεις την ντίζα
και πάντα να θυμάσαι πως όλοι οι συνδυασμοί δεν ειναι σωστοί και μπορεί να δημιουργήσει τέτοιου είδους προβλήματα
αυτό που έχεις να κάνεις είναι να πας από εκεί που το πείρες και να στο ρυθμίσει σωστά
γιατί μπορεί να σου πετάξει την αλυσίδα

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Μα το πρόβλημα είναι ότι η αλυσίδα ακουμπάει στο πλάϊ άρα αυτό που ήθελα ήταν να αφήσω το ντεραγιέρ να βγει λίγο πιο αριστερά (αν κοιτάς το ποδήλατο από πίσω) για να μην ακουμπάει πια την αλυσίδα, αλλά ήταν ήδη στο όριο (το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να το μεταφέρω πιο δεξιά, δηλ. να τρίβει για τα καλά πια). Τα επανέφερα όπως ήταν στην αρχή ούτως ή άλλως, οπότε no harm done ;).

Δοκίμασα και την ντίζα που λες (στο τιμόνι έτσι δεν είναι, όπως όταν σφίγγεις ή χαλαρώνεις τα φρένα), αλλά δεν άλλαξε τίποτα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν ξέρω μαν
ειναι καινούργιο ποδήλατο παλιό???
η αλλαγή ποιο modelo είναι
και πες μου ποιες σχέσεις χρησιμοποιείς ?

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Το ποδήλατο είναι Idel Pro Rider χωρίς κάποιες αλλαγές άρα αν δεν κάνω λάθος είναι Shimano Deore - C050. Είναι ολοκαίνουργιο (το πήρα πριν από αρκετούς μήνες αλλά το χρησιμοποιήσα μόνο 3 φορές και είχε το πρόβλημα εξαρχής).

Το πρόβλημα παρουσιάζεται μόνο όταν χρησιμοποιώ τον μεγάλο δίσκο μπροστά και τον μικρότερο πίσω (3 - 8). Ένα χιλιοστό να το μετακινήσω το ντεραγιέρ και είμαι εντάξει πιστεύω...

update: Μισή ώρα προσπάθειας και δεν έχω καταφέρει τίποτα το ιδιαίτερο. Έπαιξα λίγο πάλι με την ντίζα (την σωστή αυτή τη φορά, όχι των φρένων :S) και κατάφερα όντως να μετακινήσω τον εκτροχιαστή όσο χρειαζόταν για να μην υπάρχει τριβή. Μόνο που τώρα την έχω με το συνδιασμό (1 - 1)...

Οι 2 βίδες μικρο-ρυθμίσεων δεν βοηθάνε διότι μετακινούν τον εκτροχιαστή μόνο προς το μεσέο δίσκο άρα για να είμαι ειλικρινής δεν βλέπω κάτι που να μπορώ να κάνω. Επανέφερα τις ρυθμίσεις ως είχαν διότι η τριβή στις μικρές ταχύτητες ήταν μεγαλύτερη απ' ότι στο 3-8 και μάλλον με βλέπω να πηγαίνω σε ποδηλατάδικο. Άντε τώρα να κατέβω κέντρο με αυτούς τους τρελούς τους αθηναίους οδηγούς...

Αν κάποιος έχει κάποιο tip, μην διστάσει πάντως να ενημερώσει.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

απλά τέντωσες πολύ την ντίζα ειναι μικρο ρυθμίσεις και θέλουν ντελικάτους χειρισμούς σαν να χαϊδεύεις γυναίκα
πάντως για να πάρεις θάρρος και εγώ δυσκολεύομαι μπροστά στο ρυθμισμα γιατί είμαι ατσούμπαλος
βεβαία μπορεί να θέλει και άλλαγμα η ντίζα
παντο σε κάποιον που ξέρει να τα δει

m0radin
Απών/απούσα

Απλα τραβα λιγο παρα πανω την ντιζα...
Λυστην εκει που δενει πανω στο ντεραγιερ και αστην λιγο πιο χαλαρη....δεν ειναι δυσκολο και στο κατω κατω δεν μπορεις να κανεις καμια φοβερη ζημια και ΑΝ δεν τα καταφερεις και τα κανεις χειροτερα τοτε πηγαινε στον ποδηλατα σου ... αν και πιστευω οσο αρχαριος κι αν εισαι αν το ψαξεις λιγο θα το πετυχεις

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@moradin
όταν δεν ξέρεις
είναι δύσκολο να καταλάβεις το πολύ και το λίγο στο ρυθμίσμα της ντίζας
πάντος το σίγουρο ειναι πως ζημια δεν μπορεί να κάνει
moradin athens είσαι?

m0radin
Απών/απούσα

αλλο αθηνα αλλο πειραιας και γιαυτο το τονιζω...
και γιαυτο ακριβως το λεω επειδη ζημια ειναι ΠΟΛΥ δυσκολο να κανει και αν τα κανει χειροτερασ απλα θα το παει ετσι κι αλλιως στον ποδηλατα
ανν δεν μαστορεψεις δεν μαθαινεις

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Καλησπέρα,

το είχα κάνει και αυτό βασικά αλλά το θέμα είναι ότι υπάρχει τριβή και στις 2 σχέσεις (1-1 και 3-8) με τις δυο βυδούλες να είναι λάσκα (άρα δεν φταίει αυτό). Οπότε ότι και να κάνω με την ντίζα, πάλι πρόβλημα θα έχω... Ή κάνω λάθος.

Τέλος πάντων, κατά τη διάρκεια της σημερινής μου βόλτας αποφάσισα να αποφύγω τις τριβές με της μεγάλες ταχύτητες που ξέρω πως της χρησιμοποιώ (τουλάχιστον στις κατηφόρες), και ας υπάρχει πρόβλημα με την μικρότερη ταχύτητα που ούτως ή άλλως δεν την έχω βάλει ποτέ (με 1-2, 1-3 κάνω τη δουλειά μου μέχρι σήμερα).

Κάποια μέρα θα το πάω σε κανένα ποδηλατά για να δω τι γίνεται.

Ευχαριστώ πάντως για τη βοήθεια!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

για να μην γράψω μεγάλο post θέλεις σε κάποια φάση να με πάρεις τηλ?
για να σε δω τι ακριβός κάνεις?

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Μάλλον κλασσικό λάθος. Οι βιδούλες (H - L) ρυθμίζονται ΜΟΝΟ κατά την αρχική τοποθέτηση του ντεραγιέ και μετά τις ξεχνάς (αν έχουν ρυθμιστεί σωστά). Αν στην αρχή δεν άκουγες θόρυβο - όταν το πρωτοπήρες και το ρύθμισε ο μάστορας ΔΕΝ τις ακουμπάς.
Παίζεις μόνο με τους ρεγουλατόρους και την ίδια την ντίζα.
Οι ντίζες, μετά από κάποια χλμ, τεντώνουν και απαιτείται μικρορύθμιση, αυτό είναι όλο, τα όρια που μετακινείται το ντεραγιέ ΔΕΝ θέλεις να τα αλλάξεις.
Μήπως έφαγες καμιά στούκα - πτώση και έχει στραβώσει κάτι ή φύγει από την θέση του?
Είσαι 100% σίγουρος ότι ο θόρυβος προέρχεται από το μπροστινό ντεραγιέ?
Υποθέτω ότι έχεις στηρίξει κάπου το ποδήλατο, με ελεύθερη την πίσω ρόδα, κάνεις μικρορυθμίσεις και παράλληλα αλλάζεις σχέσεις, γυρίζεις πετάλι και τσεκάρεις, ε?

Αν δεν θέλεις να παιδευτείς άλλο μάλλον πρέπει να το πας εκεί που το αγόρασες.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

αυτό που είπε ο προλαλήσας, φίλτατος Πέτρος (χαίρε). Τα βιδάκια καθορίζουν το εύρος της κίνησης του ντεραγιέ.Φροντίζουν δηλαδή να μην βγεί πιο έξω ή πιο μέσα από εκεί που βρίσκονται τα ακραία γρανάζια. Δεν επηρεάζουν την ακρίβεια των αλλαγών,αυτό ρυθμίζεται από την ντίζα. ΑΝ το ντεραγιέ δεν έχει μετατοπιστεί για κάποιο λόγο (πτώση, ήταν λασκαρισμένο) αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να τεντώσεις την ντίζα . Στρίψε τον ρεγουλατόρο που βρίσκεται στην αρχή της (στο τιμόνι) έτσι ώστε να ξεβιδώσει.Αντίθετα από τη φορά που κινούνται οι τροχοί. Αρχικά μία περιστροφή. Δοκίμασε τις αλλαγές και ξαναπροσπάθησε.

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Τις 2 βίδες τις έχω ήδη πειράξει δυστηχώς, αν και τις έχω επαναφέρει στο σημείο που βρίσκονταν.

Δεν έχω πρόβλημα με τις αλλαγές ταχήτητας, αυτό γίνεται μια χαρά. Το θέμα είναι πως οι ακραίες θέσεις του ντεραγιέρ είναι πολύ προς τα μέσα. Δηλαδή αν παίξω με την ντίζα για να μην ακουμπάει η αλυσίδα όταν χρησιμοποιώ τον μεγάλο δίσκο, τότε ακουμπάει όταν βάλω τον μικρό, και αντιστρόφως... Πείραξα λοιπόν και τις 2 βίδες μπας και η αρχική ρύθμιση δεν ήταν σωστή αλλά δεν βοηθάνε, το μόνο που κάνουν είναι να μετακινήσουν το ντεραγιέρ προς τα μέσα (προς τον μεσαίο δίσκο δηλαδή).

Από μια μικρή αναζήτηση που έκανα στο Διαδίκτυο διάβασα πως όταν αυτό συμβαίνει, πρέπει μάλλον να φταίει η αρχική τοποθέτηση του ντεραγιέρ στον σκελετό (η κλίση αν θυμάμαι καλά διάβασα δεν είναι σωστή). Αλλά από τη γρήγορη ματιά που έχω ρίξει μου φαίνεται ΟΚ.

Παρεπιπτόντως, τις διορθώσεις τις κάνω με το ποδήλατο τούμπα και δοκιμάζω όντως αλλαγές σχέσεων κτλ. Χθες το απόγευμα που πήγα Υμηττό, δεν είχα κανένα πρόβλημα εκτός από τις μικροτριβές στις μεγάλες ταχύτητες...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το πρώτο πράγμα που κάνουμε έιναι να τεντώσουμε τις ντίζες μας και να τις στερεώσουμε.
Μετά ασχολούμαστε με τις βίδες στον εκτροχιαστή.

Η μια ρυθμίζει το πόσο μέσα (αριστερα) θα καταλήξει ο εκτροχιαστής (L).
Η άλλη ρυθμίζει το πόσο έξω (δεξια) θα καταλήξει ο εκτροχιαστής (H).

Βάλε την αλυσίδα στο μεγάλο δίσκο μπροστά και στο μικρό πίσω και κοίτα σε ποιά πλευρά βρίσκει η αλυσίδα.

Αν τρίβεται στην εσωτερική πλευρά του εκτροχιαστή τότε σημαίνει ότι έχεις αφήσει μεγάλυτερο εύρος κίνησης στον εκτροχιαστή από όσο χρειάζεται. Οπότε σφίγγεις τη βίδα "H" μισή στροφή και δοκιμάζεις ξανά.

Αν τρίβεται στην εξωτερικη πλευρά του εκροχιαστή τότε σημαίνει ότι έχει περιορίσει το εύρος κίνησης του εκτροχιαστή. Οπότε ξεσφίγγεις μισή στροφή την "H" και δοκιμάζεις ξανά.

Αν λοιπόν ο εκτροχιαστής σου δεν έχει στραβωμένος ή δεν έχει κουνηθεί το πρόβλημα στο μεγάλος δίσκο θα λυθεί.

Στη συνέχεια κατεβάζεις μικρό δίσκο μπροστά και μεγάλο πίσω.
Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία σφίγγοντας ή ξεσφίγγοντας την βίδα "L" ανάλογα την πλευρά που τρίβεται η αλυσίδα.

Φυσικά η διαδικασία είναι σπαζαρχίδικη και καλύτερα να δοκιμάσεις με λιγότερο από μισή στροφή στις βίδες.

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Ναι αυτό είχα καταλάβει, είχα και στο παρελθόν ασχοληθεί με τις αντίστοιχες βίδες για τον πίσω εκτροχιαστή σε άλλο ποδήλατο.

Το θέμα είναι ότι η αλυσίδα βρίσκει πάντα είτε στη σχέση 3-8 είτε στη 1-1 (ανάλογα πόσο παίξω με την ντίζα) και οι 2 βιδούλες δεν βοηθάνε. Αυτό που φαίνεται να συμβαίνει δηλαδή είναι ότι ο εκτροχιαστής δεν κινείται αρκετά στα άκρα.

Τι μπορεί να φταίει εδώ (εφόσον επαναλαμβάνω οι 2 βίδες δεν βοηθάνε, μόνο χειρότερα τα κάνουν τα πράγματα);

Προσωρινά όπως είπα έχω φτιάξει να μην υπάρχει τριβή στις μεγάλες ταχύτητες (σχέση 3-8) διότι τη χρησιμοποιώ πιο συχνά αλλά αυτό μου απαγορεύει τη χρήση της 1-1 (που ποτέ δεν θυμάμαι να την έχω χρησιμοποιήσει αλλά τέλος πάντων).

Αν βρω το κουράγιο, θα πεταχτώ σε κανά ποδηλατά το σαββατοκύριακο και αναρωτιέμαι να δω πως θα φτιάξει.

Τέλος, καλό θα ήταν να υπήρχε μια κατηγορία άρθρων επισκευής στο podilates.gr, συμφωνείτε;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μπορείς να ανεβάσεις μια φωτό από τον εκτροχιαστή να δω τις βίδες;

Υπάρχει περίπτωσωση να έχει στρίψει ο εκτροχιαστής εκεί που δένει στον κάθετο σωλήνα. Μπορείς να ξεσφίξεις τη βίδα που τον κρατάει και να τον στρίψεις προς τη μεριά που θες αλλά καλύτερα να το πας σε ποδηλατά αν δεν αισθάνεσαι σίγουρος.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

έγινες ειδικός eaglos
:P
βασικά όπως κατάλαβες σε ένα πράγμα συμφωνούμε να το πας σε έναν ποδηλατα

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Όντως αυτό το συμπέρασμα έβγαλα απ'ότι είδα στο Διαδίκτυο... Έριξα λοιπόν μια ματιά και μου φαίνεται πως η κλίση δεν είναι σωστή. Ο εκτροχιαστής δεν είναι παράλληλος με την αλυσίδα.

Δεν προλαβαίνω να κάνω διορθώσεις τώρα αλλά θα κάτσω να ασχοληθώ το συντομότερο.

@Planet: Σύμφωνοι, το να το πάω στον ποδηλατά θα λύσει το πρόβλημα. Αλλά λίγο το ότι είμαι ξεροκέφαλος, λίγο το ότι θέλω να μάθω να φτιάχνω το ποδήλατο μόνος μου... Ε, που θα πάει το ριμάδι, θα το καταφέρω. Να το χαλάσω δεν πρόκειται, στη χειρότερη θα πρέπει να το μεταφέρω στην πλάτη για να το πάω στον ποδηλατά...

Ευχαριστώ πάντως για τη βοήθεια. Θα ενημερώσω μόλις κάνω μια απόπειρα.

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Επιτέλους το έφτιαξα το ρημάδι :). Ήταν όντως (τουλάχιστον έτσι νομίζω) πρόβλημα με την κλίση. Μετά από κανά 20λεπτο περιπετειών η αλυσίδα δεν ακουμπάει πια.

Βέβαια το ότι η δυο βιδούλες είναι εντελώς λάσκα και δεν μπλοκάρουν καθόλου τον εκτροχιαστή μου κάνει λίγο εντύπωση αλλά τέλος πάντων φαίνεται πως όλα δουλεύουν...

Ευχαριστώ για τη βοήθεια!

athannikos
Απών/απούσα

http://bicycletutor.com/

mathaineis paaaaaaaara pola..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

από την στιγμή που δουλεύει
οι βίδες δεν πρέπει να είναι λάσκα θα σου πετάει την αλυσίδα
δοκίμασε να τις σφίξεις και χωρίς να πειράξεις ντίζες να χαλαρώνεις πρώτα την μια και μετά την άλλη
απλά δεν θυμάμαι πια βίδα ειναι για ποιον δίσκο

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

θα σου έλεγα να τεστάρεις λίγο "άγαρμπα" τα ντεραγιέ για να διαπιστώσεις ότι όντως ΔΕΝ βγαίνει η αλυσίδα και από τις δύο μεριές.
Βρες μια κατηφόρα. Βάλε μικρό πίσω. και από μεσαίο μπροστά άλλαξε πολύ δυνατά - με τσαμπουκά - προς μεγάλο.
Μετά βρες ανηφόρα και κάνε το ανάποδο.
Ελπίζω να μην σαβουριαστείς.
Η δοκιμή να γίνει με τρόπο που να μην υπάρχει ζόρι στις αλλαγές, ώστε η αλυσίδα να κινηθεί ανεμπόδιστα / άγαρμπα / με τσαμπουκά. Αν έχουν ρυθμιστεί σωστά οι βιδούλες ΔΕΝ θα την αφήσουν να βγει εκτώς (γράφω πολλά μου φαίνεται - το έπιασες το νόημα).

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ρε πέτρο αυτό που λέω εγώ ειναι ποιο απλό και ποιο ξεκούραστο
και δεν υπάρχει ενδεχόμενο να σφηνώσει καμία αλυσίδα

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Παιδιά, δεν νομίζω να παίζει να βγει η αλυσίδα διότι ίσα ίσα που δεν ακουμπάει πια στον εκτροχιαστή... Αν βιδώσω έστω και ελάχιστο μια από τις βίδες, θα έχω πάλι πρόβλημα.

Εξού και το παραπάνω σχόλιο μου. Περίεργο αυτό. Σε όσα site επισκευής ποδηλάτου και αν μπήκα, όλα λέγαν πως πρέπει λίγο να παίξεις με αυτές τις βίδες για να μην πάει πολύ μακριά ο εκτροχιαστής...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ξέρεις τι κάνουν αυτές οι βίδες?

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Ναι βρε plannet, είπαμε ορίζουν το πόσο έξω (αντίστοιχα μέσα) μπορεί να μετακινηθεί ο εκτροχιαστής (high and low που τα λένε).

Το θέμα σε μένα είναι όμως πως ο εκτροχιαστής ήδη τώρα χωρίς να βιδώσω καν τις βίδες δεν μετακινείτε και πολύ (το πάνω και κάτω όριο δηλ, 1 και 3 πως να το πω), με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να τον περιορίσω παραπάνω... Κάτι που δεν μου φαίνεται νορμάλ με βάση όσα έχω διαβάσει...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

xmmmm
αν δλδ τραβήξεις με το χέρι την ντίζα δεν βγαίνει και άλλο προς τα έξω? όταν έχεις μεγάλο δίσκο?

acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Το δοκίμασα και όντως μετακινείται λίγο ακόμη ο εκτροχιαστής αλλά όχι αρκετά για να μου πετάξει την αλυσίδα έξω (ούτε καν που ακουμπάει η εσωτερική πλευρά του την αλυσίδα)...

Άρα μου φαίνεται ΟΚ η όλη κατάσταση (ούτως ή άλλως δεν άλλαξε και πολύ σε σχέση με πριν, μιλάμε για διαφορά 1, 2 χιλιοστών το πολύ, αλλά φτάνουν για να μην τρίβει η αλυσίδα πια).

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

οκ τότε όλα καλά
απλά ειναι κακό να σου πετάει την αλυσίδα έξω
καλές βόλτες να έχεις

GeorgeHH
Απών/απούσα

εχω κι εγώ πρόβλημα η αλυσίδα ακουμπά στην εσωτερική πλευρά του ντεραγιέ οταν έχω το μεσαίο δίσκο

contact