Ανοιχτού κώδικα ποδηλασία

45 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
elkos
Εικόνα elkos
Απών/απούσα

Για χαρά,

Εδώ και λίγες μέρες έχω γράψει ένα μικρό αρθράκι στο προσωπικό μου blog για το πως κάποιοι έχουν αρχίσει και χρησιμοποιούν ανοιχτά design και ελεύθερο λογισμικό στο αγαπημένο τους τρόπο μετακίνησης... το ποδήλατο.

Αν θέλετε ρίξτε μια ματιά. Αν έχετε υπόψιν σας πρωτοβουλίες ανάλογου χαρακτήρα που πιστεύετε ότι πρέπει να συμπεριληφθούν στο άρθρο μην διστάστε να αφήστε σχόλιο (είτε εκεί είτε εδώ ώστε να εμπλουτίσω το άρθρο αν χρειάζεται).

Ελπίζω να φανεί χρήσιμο και ενδιαφέρον.

Παραθέτω το άρθρο: Ανοιχτού κώδικα ποδηλασία

Πριν λίγο καιρό σε ένα άρθρο για την προσπάθεια δημιουργίας ενός ανοιχτού τηλεχειριστηρίου αερομοντελισμού,ο αναγνώστης Dimitris D,εξέφρασε την λογική απορία για το αν υπάρχουν ανοιχτού κώδικα ποδήλατα. Η λογική έλεγε ότι κάποιος θα είχε φτιάξει κάτι ανάλογο δεν είναι ακριβώς έτσι όμως.

Πριν λίγα χρόνια υπήρχε το Worldbike.org μια κοινότητα που είχε σαν στόχο την ανάπτυξη σχεδίων ανοιχτού κώδικα ποδηλάτων. Δυστυχώς όμως η ιδέα δεν προχώρησε έτσι το Worldbike μετεξελίχθηκε σε μια κοινότητα για την υποστήριξη κοινοτήτων που υποστηρίζουν την χρήση ποδηλάτων για την βελτίωση των συνθηκών στα λιγότερο ανεπτυγμένα κράτη.

Όμως η ανάπτυξη ανοιχτών σχεδίων ποδηλάτων δεν έχει σταματήσει εντελώς,υπάρχουν αρκετές πρωτοβουλίες δημιουργίας ποδηλάτων κάτω από άδειες που μπορούν να χαρακτηριστούν ανοιχτές σε πιο εξειδικευμένες εφαρμογές.

Υπάρχουν όμως ανοιχτά σχέδια για ποδήλατα που κάποιος που έχει τις τεχνικές δυνατότητες μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για να φτιάξει το δικό του;

Ένα χαρακτηριστικό σχέδιο που αφορά όσους επιθυμούν να κατασκευάσουν ένα ποδήλατο με ανάρτηση είναι το Open Source Suspension,ως σχέδιο ακολουθεί την φιλοσοφία του URT (unified rear triangle),με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που έχει αυτή η σχεδιαστική επιλογή. Αν ασχοληθεί κανείς με το εν λόγω project θα πρέπει να έχει υπ’όψιν του ότι ο σχεδιασμός του ποδηλάτου και ειδικά της ανάρτησης του έγινε χρησιμοποιώντας το κλειστού κώδικα λογισμικό εξομοίωσης αναρτήσεων ποδηλάτου Linkage ,και τα σχέδια είναι ανεβασμένα στην βάση δεδομένων του Linkage. :(

Αν και γενικά σχέδια για κλασσικά ποδήλατα με κλασσικά υλικά είναι δεν είναι πολλά,δεν ισχύει το ίδιο για τα ανακλινόμενα ποδήλατα,που ουσιαστικά ο ποδηλάτης δεν είναι όρθιος πάνω στην σέλα αλλά ξαπλώνει σε αυτή. Τα ανακλινόμενα ποδήλατα.

Ένα ιδιαίτερα δημοφιλές και ανοιχτού κώδικα site για ανακλινόμενα ποδήλατα είναι το Jetrike.com στόχος του είναι η δημιουργία ενός τρίκυκλου το οποίο μάλιστα παίρνει κλίση όταν στρίβει. Μια εξίσου καλή πηγή για ανακλινόμενα ποδήλατα είναι το Python Wiki το όποιο ασχολείται με τα παράγωγα του Python Lowracer.

Αν έχετε προσέξει τα περισσότερα από τα σχέδια στα προαναφερθέντα project έχουν αρκετό καιρό να ανανεώσουν το περιεχόμενο τους,μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια έχει αρχίσει και το GeekCubator το Σουηδικό hackerspace στο Halmstad ώστε να δημιουργήσει το δικό του ανακλινόμενο ποδήλατο το Tin Liza. Λέτε να δούμε ποτέ και κάποιο Ελληνικό hackerspace να φτιάχνει κάτι ανάλογο;

Βέβαια εκτός από ολόκληρα ποδήλατα υπάρχουν πολλά project για δημιουργία αξεσουάρ για ποδήλατα. Ένα από τα αγαπημένα μου είναι το XtraCycle LongTail Standard. Στην ουσία η XtraCycle προσφέρει την δυνατότητα να επιμηκύνετε το ποδήλατο σας ώστε να αυξήστε την μεταφορική του δυνατότητα. Αν και τα kit της οφείλω να ομολογήσω ότι είναι αρκετά ακριβά. Όμως προκειμένου η XtraCycle να προωθήσει το στάνταρ που έφτιαξε προχώρησε στην δημοσίευση των σχεδίων της και στην δημιουργία ενός wiki για να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να φτιάξουν ανάλογα kit και λειτουργικότητα.

Παράλληλα εκτός το longtail μια άλλη κατασκευή και μάλιστα από Έλληνα ποδηλάτη είναι το εξαιρετικό μονόροδο trailer από το blog η άλλη Ελλάδα. Το όποιο μπορεί να μεγαλώσει κατά πολύ την μεταφορική δυνατότητα του ποδηλάτου σας. Αν και δεν ξέρω πόσο ανοιχτού κώδικα μπορεί να θεωρηθεί (η άδεια του blog Η άλλη Ελλάδα είναι η CC-NC-ND αν και δεν νομίζω να έχει πρόβλημα ο δημιουργός δεν μπορώ να σας το πω και με σιγουριά).

update: Ο Αλέξανδρος Ιωαννίδης από το iCycling.gr με ενημέρωσε και για δύο άλλα ενδιαφέροντα projects που είναι ελεύθερα και ανοιχτά. Το BB3o,πρόκειται πρόκειται για το σημείο που συνδέονται τα πετάλ με το σκελετό,η παρούσα σχεδίαση στα ποδήλατα επιτρέπει αυτό το σημείο να έχει διάμετρο 25 χιλιοστών ενώ το ΒΒ30 θα είναι φυσικά 30 χιλιοστά με οφέλη στην αντοχή,το βάρος,και την στοιβαρότητα.

Ένα άλλο ενδιαφέρων project είναι η πρωτοβουλία του Kirk Pacent γνωστού για την μικρή εταιρεία ανταλλακτικών BikeLugs.com που πρόσφατα πούλησε,για την δημιουργία ενός ανοιχτού κώδικα freehub που θα έχει σχήμα κυρτού πολυγώνου και προσφέρεται για χρήση με συνθετικά και όχι απαραίτητα μεταλλικά υλικά.

Φυσικά επειδή το blog έχει θέμα το ελεύθερο λογισμικό δεν θα μπορούσα να αντισταθώ στο πειρασμό να αναφερθώ στο oBiCo ή (open Bicycle Computer) είναι ένας υπολογιστής ανοιχτού κώδικα για το ποδήλατο σας. Στόχος του oBiCo είναι η δημιουργία ενός υπολογιστή που θα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες και στοιχεία καθώς κάνετε ποδήλατο,το project έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά του μεν άλλα έχει ήδη φτάσει να έχει ένα αρχικό πρωτότυπο έτοιμο. Φυσικά δεν είναι η μόνη λύση που μπορεί να έχει κανείς.

Θυμάστε εκείνο το ξεχασμένο PDA που έχετε ξεχασμένο σε κάποια ντουλάπα για να μαζεύει σκόνη;Λοιπόν καιρός να το χρησιμοποιήστε και πάλι (!). Μπορείτε φτιάξτε ένα πολύ απλό interface ώστε να λειτουργεί ο αισθητήρα της ρόδας και είστε έτοιμοι απλά εγκαθιστάτε την πλέον πρόσφατη έκδοση του VeloAce για το αρχαίο PDA σας που απλά μάζευε σκόνη.

Αν τώρα έχετε ένα κινητό με το λειτουργικό σύστημα Android τότε μπορείτε να έχετε ολόκληρη εφαρμογή πλοήγησης μέσω του κινητού σας τηλεφώνου το bikeroute. Η ανοιχτού κώδικα εφαρμογή είναι κάτω από την άδεια GPL και στόχος της είναι να δώσει τα απαραίτητα δεδομένα στο χρήστη για να σχεδιάσει την διαδρομή του και επιτυγχάνει τα ακόλουθα.

Σχεδιασμός διαδρομής από το ένα σημείο στο άλλο (χρησιμοποιώντας στοιχεία από τα CycleStreets,Google Directions και MapQuest)
Το GPS στης συσκευής
Χάρτες διαδρομής (με δεδομένα από το OpenStreetMap και το OSMDroid)
Γραπτές και φωνητικές οδηγίες (στην Αγγλική γλώσσα)
Εύρεση θέσεων παρκαρίσματος ποδηλάτων (με δεδομένα από το OpenStreetMap)
Αποθήκευση της θέσης παρκαρίσματος
Σχεδιασμός υψομετρικών διαφορών (χρησιμοποιεί την achartengine)
και άλλα

Οι ποδηλάτες συχνά χρησιμοποιούν εξειδικευμένες συσκευές για να καταγράψουν τις διαδρομές τους και να της αναλύσουν σε δεύτερο χρόνο,συσκευές όπως τα μοντέλα της Polar,της CICLOsport,της Garmin,τα Timex Inonma,της Oregon Scientific,της SRM και τα μοντέλα της CycleOps είναι μερικές από τις επιλογές που έχουν οι ποδηλάτες για να κρατήσουν δεδομένα από τις διαδρομές τους.

Αν και οι περισσότερες από αυτές τις συσκευές χρησιμοποιούν διαφορετικούς τύπους αρχείων για να αποθηκεύσουν διάφορα δεδομένα υπάρχουν πολλές εφαρμογές ανοιχτού κώδικα που επιτρέπουν την εισαγωγή,ανάλυση και απεικόνιση των δεδομένων αυτό στους υπολογιστές μας. Υπάρχουν πραγματικά πολλές εφαρμογές που είναι σε θέση να συλλέγουν δεδομένα από τέτοιου είδους συσκευές ωστόσο θα περιοριστώ στις 3 που ξεχώρισα εγώ. (Σίγουρα υπάρχουν και άλλες αν χρησιμοποιείτε κάποια αφήστε ένα σχόλιο).

Μια από τις πλέον πετυχημένες εφαρμογές είναι το MyTourbook,το Golden Cheetah και το HAC4Linux αν και ομολογώ ότι το MyTourbook με εντυπωσίασε περισσότερο από όλα με τις δυνατότητες του αν θέλετε να ρίξτε μια ματιά μπορεί να βρείτε ενδιαφέρουσες δυνατότητες και στις τρεις εφαρμογές αν έχετε συμβατές συσκευές. Αρκετά χρήσιμο,ελπίζω στο μέλλον να δούμε πρωτοβουλίες όπως το Bodytrack να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που τους προσφέρουν τέτοιες εφαρμογές.

Φυσικά όλες αυτές οι συσκευές ειδικά το κινητό τηλέφωνο είναι αρκετά ενεργοβόρες,ειδικά αν έχετε ενεργοποιημένα τα GPS,WiFi,και GPRS δίκτυα ταυτόχρονα,συνεπώς είναι χρήσιμο να έχετε παροχή 5v για να το φορτίζετε μέσω USB, το άρθρο του Marko Mäkelä όχι μόνο εξηγεί τις εμπορικές λύσεις για το πρόβλημα αλλά παρέχει και τα ηλεκτρικά σχέδια για να φτιάξτε το δικό σας ανοιχτού κώδικα

Κλείνοντας λίγο πιο ανάλαφρα θα αναφερθώ σε ένα όχι και τόσο χρήσιμο project,το Velosynth που είναι μια συσκευή ανοιχτού κώδικα που παράγει θόρυβο ανάλογα με την κίνηση του ποδηλάτου του σας…και απλά έχει πλάκα :D

Αλήθεια υπάρχει κάποιο ανοιχτό project λογισμικό,hardware ή κάτι άλλο που νομίζετε ότι θα κάνει το άρθρο πληρέστερο;Αν ναι αφήστε ένα σχόλιο παρακάτω.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Wicca
Απών/απούσα

Για να είναι ένα project ανοιχτού κώδικα θα πρέπει ο σχεδιασμός αλλά και τα όλα τα περιφερειακά να μην έχουν κατοχυρωθεί στο όνομα κάποιου, κάτω από μία πατέντα.
Οι πατέντες δε, ισχύουν για είκοσι χρόνια, κάποιες με δυνατότητα ανανέωσης. Αν κάποιος χρησιμοποιήσει κάτι το οποίο είναι ήδη πατενταρισμένο, πληρώνει στον ιδιόκτητη της πατέντας τα σχετικά δικαιώματα.

Τώρα .. στο θέμα των ποδηλάτων δεν γνωρίζω ποια υλικά, κράματα, εξαρτήματα, περιφερειακά, ή ακόμα και γεωμετρίες σε σκελετούς υπάγονται σε ποιες πατέντες και από ποιες εταιρίες ή ιδιώτες.

Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι αν στο ελεύθερο λογισμικό χάνει ο σκύλος τον αφέντη του και το παιδί την μάνα με το ποιος έγραψε τι, φανταστείτε τι γίνεται σε θέματα τεχνολογίας, όπου για παράδειγμα μπορεί να υπάγεται σε πατέντα, το κράμα αλουμινίου της βίδας ενός συγκεκριμένου εξαρτήματος. Και όλα αυτά πριν φτάσουμε στο σχέδιο ενός ποδηλάτου, που αναγκαστικά θα υλοποιηθεί με κάποια συγκεκριμένα υλικά.

Από την άλλη δεν γνωρίζω και αν υπάρχει κάποιος φορέας που θα καθίσει να ψάξει αν η γεωμετρία ενός σκελετού ή τα λειτουργικά μέρη κάποιας ανάρτησης, είναι οι περσινές ή οι δεκαετίας πατέντες κάποιας εταιρίας, που μπορεί να μην υπάρχει πλέον στην αγορά.. ( λέμε τώρα αλλά συμβαίνει και αυτό.)

Όπως και να έχει η άποψη μου είναι ότι όποιος πιστεύει ότι μπορεί να φτιάξει ένα εντελώς ελεύθερο από πατέντες τεχνικό σχέδιο, ( είτε είναι ποδήλατο ή κάτι άλλο) και να το υλοποιήσει κιόλας, μάλλον έχει αυταπάτες μεγαλείου.. Αλλά το DIY ( do it yourself) δεν έκανε ποτέ κακό..

Με τι λειτουργικά ασχολείσαι;;

elkos
Εικόνα elkos
Απών/απούσα

Αν χρησιμοποιείς πατενταρισμένο υλικό είναι ένα θέμα. Εκτός και αν φυσικά έχεις την έγγραφη άδεια του δημιουργού να το χρησιμοποιήσεις (πχ ο elkosbicycles δίνει δικαίωμα στο τάδε project να χρησιμοποποιεί to σχέδιο για την υπερσουπερντουπερ ανάρτηση του στα πλαίσια του opensourceτρικύκλου τους... αλλά σπάνια γίνεται κάτι τέτοιο)

Πολύ συχνά ειδικά στο hardware η λύση είναι η χρήση βιομηχανικών στάνταρ που δεν καλύπτονται από πατέντες (πχ οι βαλβίδες στα περισσότερα λάστιχα είναι στάνταρ). Αυτό που δεν μπορείς να καλύψεις είναι τα κράματα. Υπάρχουν κράματα που είναι ISO standard (όπως το ISO 428) και έχεις κάθε δικαίωμα να τα χρησιμοποιήσεις (αν έχεις γνώσεις μεταλλουργίας) καθώς δεν υπάρχουν πατέντες σε αυτά. Τα περισσότερα project του είδους χρησιμοποιούν βιομηχανικά κράματα και όχι υπερεξειδικευμένα ή έτοιμα υλικά. Συνεπώς σπάνια υπάρχει θέμα.
Ή άλλη λύση είναι να χρησιμοποιεί κανείς σχέδια που είναι πολύ παλιά ώστε να διατηρήσουν πατέντα, αν υπάρχει prior art τότε πατέντα δεν υφίσταται.

Νομίζω ότι για μαζική παραγωγή όντως είναι χλωμό να δούμε ολόκληρα ποδήλατα κάτω από opensource σχέδια, αυτό που βλέπω είναι ότι ορισμένες εταιρίες δίνουν ανοιχτά τα πρότυπα τους ως χρήση μόνο και μόνο για να δημιουργήσουν νέα πρότυπα στην αγορά (βλέπε τα kit αύξηση μήκους της xtracircle ή το BB40), ως DIY projects όμως νομίζω ότι ναι χαλαρά κάτι τέτοιο είναι στα πλαίσια του εφικτού. Αν και διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για το πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο.

Αυτό που προσωπικά μου αρέσει στο όλο ζήτημα είναι ότι είναι κάποιος ασχολείται με το DIY, είτε με τα ηλεκτρονικά είτε με το προγραμματισμό όλο και με κάτι μπορεί να καταπιαστεί οπότε είναι καλή ευκαιρία να ασχοληθεί και λίγο παραπάνω με το ποδήλατο του (ή να αρχίσει να ασχολείται).

Εγώ προσωπικά ασχολούμαι κυρίως με το Linux ως βασικό λειτουργικό σύστημα (Debian χρησιμοποιώ κατά βάση αλλά γενικά αρκετά συχνά δοκιμάζω διάφορα στα μηχανήματα μου) Android στο κινητό.. τα κλασσικά

Wicca
Απών/απούσα

Αυτό που λέω είναι ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο για κάποιον που ασχολείται ερασιτεχνικά και για την χαρά της δημιουργίας, ( του να φτιάξει ένα "προσωπικό" ποδήλατο π.χ) να γνωρίζει πια κράματα δεν έχουν πατέντες πια εξαρτήματα κτλ, ουσιαστικά καθαρά ανοιχτό design δεν μπορεί να υπάρξει. ( εκτός και αν κάποιος ασχοληθεί επί τούτου για να το καταφέρει).

Είχα και εγώ για ένα διάστημα debian testing σε κάποια μηχανήματα μου, για αρκετό διάστημα ασχολήθηκα με τα του linux mint στην Ελλάδα, ( συν την μετάφραση του οδηγού χρήσης στο Eliza) τώρα τα έχω παρατήσει και έχω οποιαδήποτε διανομή κάθεται καλύτερα στα χάρβαλα που έχω για μηχανήματα και δεν ασχολούμαι πια με ανάπτυξη και μεταφράσεις. ( δεν έχω χρόνο και κέφι πια).

'Έχω κάνει όμως τον μπαμπά μου λινουξά ( στα 78 του παρακαλώ τις σκίζει τις διανομές) και διασκεδάζω με τις φάτσες των πωλητών στα καταστήματα όταν τους λέει ότι θέλει περιφερειακά που να είναι συμβατά με λίνουξ.. ( αυτό μόνο άμα το δει κάποιος θα καταλάβει..).

RoadRash
Απών/απούσα

Καλησπέρα και μπράβο για το review των διαφόρων projects.

Είναι ωραίο να ξεκινάει η σεζόν με νέες ιδέες ;)

elkos wrote:
Παράλληλα εκτός το longtail μια άλλη κατασκευή και μάλιστα από Έλληνα ποδηλάτη είναι το εξαιρετικό μονόροδο trailer από το blog η άλλη Ελλάδα. Το όποιο μπορεί να μεγαλώσει κατά πολύ την μεταφορική δυνατότητα του ποδηλάτου σας. Αν και δεν ξέρω πόσο ανοιχτού κώδικα μπορεί να θεωρηθεί (η άδεια του blog Η άλλη Ελλάδα είναι η CC-NC-ND αν και δεν νομίζω να έχει πρόβλημα ο δημιουργός δεν μπορώ να σας το πω και με σιγουριά).

Μπορεί να μας το πει ο ίδιος, μιας και είναι ενεργό μέλος εδώ ;)
(δες και αυτό, που είναι πιο low level DIY)

elkos wrote:
Λέτε να δούμε ποτέ και κάποιο Ελληνικό hackerspace να φτιάχνει κάτι ανάλογο;

DIY, opensource και ποδηλασία? Count me in! Εύκολα μπορώ να σκεφτώ και αρκετούς άλλους που θα χαιρόντουσαν να βοηθήσουν σε κάτι τέτοιο.
Κόσμος μπορεί να βρεθεί και από εδώ μέσα, αλλά και από τους Φίλους του Ποδηλάτου.

Για αρχή πιστεύω χρειάζεται μια πληροφόρηση γύρω από το open source hardware, ώστε να εξοικειωθούν οι ενδιαφερόμενοι με τη βασική ιδέα.
Μετά, με αρκετό ψάξιμο, βλέπουμε πόσο βαθιά μας παίρνει να πέσουμε (π.χ. πάμε για κάποιο εξάρτημα, ή για ολόκληρο ποδήλατο?)

First thoughts:
- Μια ωραία ιδέα είναι να βάλουμε σαν μεσο/μακροπρόθεσμο στόχο, το να έχουμε κάτι έτοιμο στην ετήσια ποδηλατοπορεία που γίνεται το Μάιο ;)
- Αν μιλάμε για software/electronics projects, τα πράγματα είναι μάλλον αρκετά πιο απλά (π.χ. ήδη υπάρχει σε... pre-pre-alpha stage -κοινώς, ένα κατεβατό από λειτουργίες που θα θέλαμε :Ρ- smartphone εφαρμογή, που θα βοηθάει στη διεξαγωγή ποδηλατοβολτών με μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων).

elkos wrote:
Αυτό που προσωπικά μου αρέσει στο όλο ζήτημα είναι ότι είναι κάποιος ασχολείται με το DIY, είτε με τα ηλεκτρονικά είτε με το προγραμματισμό όλο και με κάτι μπορεί να καταπιαστεί οπότε είναι καλή ευκαιρία να ασχοληθεί και λίγο παραπάνω με το ποδήλατο του (ή να αρχίσει να ασχολείται).

Join us in the Dark Side of cycling (we have cookies :)

p.s: Η μετονομασία και η μεταφορά του θέματος είναι λάθος, αλλά πιστεύω θα διορθωθεί :) done

elkos
Εικόνα elkos
Απών/απούσα

Χαίρομαι πάρα πολύ που το βρίσκεις ενδιαφέρον RoadRash, ελπίζω γενικά για το ανοιχτού κώδικα hardware νομίζω ότι ένα καλό intro είναι το βιντεάκι του Dave Jones για το ανοιχτό hardware (νομίζω ότι δεν είναι κακή ιδέα να κάνουμε κάτι αντίστοιχο στα Ελληνικά).

Νομίζω ότι η φύση του σχεδίου, αν είναι μηχανολογικό σχέδιο ή ηλεκτρονικό gadgetάκι ή λογισμικό για ποδήλατα θα εξαρτηθεί από τους συμμετέχοντες. Μπορεί να είναι περισσότερα από ένα πράγματα.

RoadRash
Απών/απούσα

elkos wrote:
(νομίζω ότι δεν είναι κακή ιδέα να κάνουμε κάτι αντίστοιχο στα Ελληνικά).

Θα βοήθαγε σίγουρα. Με μια γρήγορη αναζήτηση δε βρήκα κάτι (παρόμοιο) έτοιμο (π.χ. από κανένα fosscom or so).

Θα περιμένω μέχρι την επόμενη Παρασκευή (οπότε και ξεκινάει πάλι το freeday) για να μιλήσω με όσους φίλους ποδηλάτες μπορώ και θα ενημερώσω για το αποτέλεσμα. Να προλάβω να μελετήσω και λίγο καλύτερα κάποια θέματα γύρω από το ανοιχτό hardware γενικά (κι εμένα πριν λίγες εβδομάδες άρχισαν να μου μπαίνουν πάλι ιδέες, και συγκεκριμένα με αυτά τα 2 project από diy biology :)

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Θα μπορούσαμε να αναζητήσουμε συμμετέχοντες και μέσω του σαιτ, είτε προγραμματιστές για λογισμικό ή διάφορες ειδικότητες για hardware (σιδεράδες κλπ)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα
nsterg
Απών/απούσα

Παιδιά πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα. Ως προγραμματιστής αλλά και ποδηλάτης δηλώνω συμμετοχή. Θα επανέρθω με περισσότερες σκέψεις - ιδέες...

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Και 'γω μεσα με τα χιλια!!!
Μπορουμε να κανονησουμε ραντεβου, να γινει μυαλοκαταιγιδα (brainstorming);

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

ghandee wrote:
brainstorming

ελληνιστί νοητική θύελλα...

elkos
Εικόνα elkos
Απών/απούσα

Παίδες τι λέτε να κανονίσουμε ένα brainstorming session, (συνεδρία νοητικής θύελλας ) στο hackerspace.gr την Τετάρτη 6-8 το απόγευμα στις 12 Οκτώβριου για open source biking?

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

elkos wrote:
Παίδες τι λέτε να κανονίσουμε ένα brainstorming session, (συνεδρία νοητικής θύελλας ) στο hackerspace.gr την Τετάρτη 6-8 το απόγευμα στις 12 Οκτώβριου για open source biking?

Δε μπορουμε να βρεθουμε καπου εξω σαν ανθρωποι;;;

Να κανουμε το ποδηλατακι μας, να πιουμε τις μπυριτσες μας, να φαμε τον αμπακο μας...;

elkos
Εικόνα elkos
Απών/απούσα

point taken

Βασικά σκεφτόμουν ότι θα είναι χρήσιμο να είχαμε στο brainstorming τα εξής:

  • laptops/tablets/smartphones (όσοι έχουμε)
  • wifi/internet/και τα ρέστα
  • καφέ/μπύρες/αναψυκτικά
  • φαγήτο (παραγγέλνουμε)

για αυτό σκέφτηκα το hackerspace (άσε που όλο και κανένας προγραμματιστής/ηλεκτρονικός/geek παίζει να έχει καμιά καλή ιδέα να προσθέσει)

Μπορούμε να το βάλουμε κάποια άλλη μέρα ώστε να συνδυαστεί και με ποδηλατοβόλτα στο καπάκι, εσείς τι λέτε;
(δεν έχω προγραμματίσει κάποια εκδήλωση εκεί οπότε δεν υπάρχει θέμα και να μην γίνει κάτι)

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

elkos wrote:

για αυτό σκέφτηκα το hackerspace (άσε που όλο και κανένας προγραμματιστής/ηλεκτρονικός/geek παίζει να έχει καμιά καλή ιδέα να προσθέσει)

Βασικα να πουμε δε το ξερω το μαγαζι.
Εχει φαει; Μουσικη; Απο κοσμο;; Δε ξερω τιποτα. Εψαξα στο τελευταιο "Πιστα" και δε το εχει. Που βρισκεται;;;

Εγω μεσα ειμαι παντως

Οσο για tablets, laptops, wifi και τετοια, τα εχω κοψει γιατι ειχα παραισθησεις και εβλεπα εφιαλτες οταν ειχε κρυο

elkos
Εικόνα elkos
Απών/απούσα

Δες το σαν εργαστήριο για ανοιχτού κώδικα projects περισσότερο
Φαγητό: έχει η περιοχή ωραιότατα delivery
Μουσική: αν ακους μουσική creative commons κάτι μπορεί να γίνει
Κόσμο: κάτι περιέργους σαν εμένα πολύ από αυτούς με ποδήλατα
Που είναι. Κοντά στο σταθμό του ΗΣΑΠ στο Αγ Ελευθέριο (περισσότερα εδώ)

Έφτιαξα σελίδα στο wiki για το event.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

οπότε ας κανονίσουμε μέρα και ώρα...

RoadRash
Απών/απούσα

Νομίζω πως θα έρθω :)

ghandee, ή όποιος άλλος το σκέφτεται για το hackerspace: είναι ιδανικό και δοκιμασμένο μέρος για τέτοιες δουλειές.

Επίσης ο χώρος είναι αρκετά bike-friendly. Υπάρχουν κάγκελα ακριβώς έξω για να κλειδώσει ποδήλατο (χωράει και μέσα κανένα, αν κάποιος δεν έχει κλειδαριά. Όχι όλα ε, αλλά 2-3 μάλλον δεν είναι πρόβλημα)

Next Wednesday, 6-8, is fine with me.

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Εννοηται μεσα κι ΄γω
Πλακα εκανα. Το μερος δε το ξερω, αλλα ειμαι ΟΚ
Αρκει να μπορεσουμε να τα πουμε

gerry
Εικόνα gerry
Απών/απούσα

Πολύ ενδιαφέρον, θα είμαι κ εγώ εκεί!

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Ισχθει τελικα το αυριανο;;;

RoadRash
Απών/απούσα

ghandee wrote:
Ισχθει τελικα το αυριανο;;;

Φυσικά :) [αν και πλέον είναι σημερινό, μην μπερδευτεί κανείς :Ρ]

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Να πουμε κατα τις 19.00;;
Βολευει;;

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Ακυρο
Τωρα ειδα το event στο wiki
Θα προσπαθησω να ερθω οσο πιο νωρις μπορω γιατι δουλευω

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Εκτός απροόπτου τα λέμε στις 9

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

6-8 λεει στο wiki
κατα τις 19 ελεγα να ερθω λογω δουλειας
Τελικα διαβαζω για 9
LOL

Τι γινεται τελικα;;;

RoadRash
Απών/απούσα

http://hackerspace.gr/wiki/Open_Source_Biking_brainstorming

Παιδιά στις 6μ.μ. [18:00] είναι η συνάντηση. Το πόσο θα κρατήσει δε γίνεται να το προβλέψεις, αλλά για 1 ώρα δε νομίζω να υπάρχει θέμα :) Κρατιούνται και σημειώσεις έτσι κι αλλιώς ;)

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

με μπέρδεψε το ποστ, ίσως αργήσω κι εγώ λίγο όμως, έχω κάτι πριν.

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Εχει θεσεις για ποδηλατα;;
Θα ειναι ασφαλη;;;
Δεν εχω ξαναπαει σε αυτο το μερος

RoadRash
Απών/απούσα

Έχει απαντηθεί.

RoadRash wrote:
Υπάρχουν κάγκελα ακριβώς έξω για να κλειδώσει ποδήλατο (χωράει και μέσα κανένα, αν κάποιος δεν έχει κλειδαριά. Όχι όλα ε, αλλά 2-3 μάλλον δεν είναι πρόβλημα)