Πόσο στοιχίζουν οι ποδηλατόδρομοι;

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vec
Απών/απούσα

Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, στην Καλαμάτα με 250.000 ευρώ θα φτιάξουν 3,5 χλμ νέο ποδηλατόδομο. Για όσους δε γνωρίζουν, οι ποδηλατόδρομοι στην Καλαμάτα είναι ουσιαστικά προεκτάσεις του πεζοδρομίου στρωμένες με χρωματιστά πλακάκια. Τίποτα ιδιαίτερο αλλά σαφώς χωρισμένοι από το υπόλοιπο οδόστρωμα.
Στην Αθήνα, από 3χλμ είναι η Λ. Αλεξάνδρας και η Β. Σοφίας, ενώ από 1χλμ είναι οι Σταδίου και Πανεπιστημίου. Δρόμοι που άνετα τους κόβεις από 2 μέτρα πλάτος χωρίς να στερήσεις λωρίδα από τα αυτοκίνητα.
Δε ξέρω αν είναι θέμα του Δήμου ή του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά από ότι φαίνεται με ένα μικρό ποσό, ακόμα και για την κατάστασή μας, μπορεί να υλοποιηθεί ένα αξιοπρεπέστατο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, στις κεντρικές τουλάχιστον αρτηρίες που είναι και οι πιο απαγορευτικές για τους νέους ποδηλάτες.
Το πράσινο ταμείο όμως, προτίμησε να δώσει 47.000 ευρώ για να ζωγραφίσει (πολύ ωραία, δε διαφωνώ) τρεις τοίχους.

Λίγη ακόμα τροφή για σκέψη για το πόσο ευτελή είναι τα παιχνίδια παίζονται και πόσο ψιλό γαζί μας δουλεύουν....

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

vec wrote:
Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, στην Καλαμάτα με 250.000 ευρώ θα φτιάξουν 3,5 χλμ νέο ποδηλατόδομο. Για όσους δε γνωρίζουν, οι ποδηλατόδρομοι στην Καλαμάτα είναι ουσιαστικά προεκτάσεις του πεζοδρομίου στρωμένες με χρωματιστά πλακάκια. Τίποτα ιδιαίτερο αλλά σαφώς χωρισμένοι από το υπόλοιπο οδόστρωμα.

Έχω ακούσει οτι ποδηλατόδρομοι αυτού του τύπου (προέκταση του πεζοδρομίου) κοστίζουν 300.000 ευρώ το χιλιόμετρο. Αυτός ο τύπος είναι και ο πιο ακριβός. Επομένως το έργο της Καλαμάτας ακούγεται σε πολύ καλή τιμή. Μη μου ζητάτε να τεκμηριώσω το νούμερο. Ας το κάνουν οι πολυτεχνειακοί. Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, το κόστος των 100+ χλμ ποδηλατόδρομων της Σεβίλλης ήταν 220k ευρώ/χλμ.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Αξίζει να συγκρίνει κανείς το κόστος την ποδηλατόδρομων με το κόστος του τραμ. Η τραμοδρόμηση/πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου υπολογίζεται πως θα κόστιζε 180 εκ. ευρώ για λιγότερα από 10 χιλιόμετρα (τραμ μέχρι τα Ανω Πατήσια). Με αυτά τα χρήματα μπορούν να φτιαχτούν 600 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων.

reuenthal
Απών/απούσα

Σε άλλες χώρες (π.χ. Βέλγιο) απλά τραβάνε μια άσπρη γραμμή στο δρόμο, ζωγραφίζουν και ένα ποδηλατάκι στο οδόστρωμα, και οι οδηγοί το σέβονται.

Το βλέπεις και λυπάσαι για τα χάλια μας (κυρίως στο μυαλό μας).

magmike
Απών/απούσα

δεν είναι θέμα μυαλού αλλά θέλησης.Στο Βέλγιο δεν γεννήθηκαν νομοταγείς αλλά τους το έμαθαν.Απλά δείτε το ωραίο βιντεάκι για την ιστορία των Ολλανδικών ποδηλατοδρόμων να καταλάβετε ποια ήταν η οδηγική παιδεία των ολλανδών που προκαλούσε 400 νεκρά παιδιά τον χρόνο.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XuBdf9jYj7o

Είναι και σχετικότατο με το θέμα μας

vec
Απών/απούσα

magmike wrote:
δεν είναι θέμα μυαλού αλλά θέλησης.Στο Βέλγιο δεν γεννήθηκαν νομοταγείς αλλά τους το έμαθαν.Απλά δείτε το ωραίο βιντεάκι για την ιστορία των Ολλανδικών ποδηλατοδρόμων να καταλάβετε ποια ήταν η οδηγική παιδεία των ολλανδών που προκαλούσε 400 νεκρά παιδιά τον χρόνο.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XuBdf9jYj7o

Είναι και σχετικότατο με το θέμα μας

Αντίστοιχη και χειρότερη κατάσταση ζούμε τώρα (για την πετρελαϊκή κρίση μιλάω). Αλλά οι εδώ υπάλληλοι (εκλεγμένες κυβερνήσεις εννοώ) προτιμούν να σώσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες των αφεντικών τους, βλ. άρση πετρελαιοκίνησης, παρά τους ντόπιους ιθαγενείς. Οι κρίσεις είναι αλήθεια πως δημιουργούν ευκαιρίες, αλλά όχι για όλους.
Το θέμα είναι πως και εμείς εδώ, στη μεγάλη πλειοψηφία είμαστε του χαβαλέ και καλά μας κάνουν. Κάθε freeday μαζεύει 3.000 ποδηλάτες, κάθε ποδηλατικός γύρος Αθήνας 10 με 20.000 και δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε κάτι τόσο απλό και φτηνό. Άρτος και θέαμα. Το ποδήλατο εντάσσεται στην κατηγορία 'θέαμα', για όσους δεν τη βρίσκουν με τη μπάλα. Δείτε πόσα posts έχει το θέμα για το αν τσακώνονται ή όχι οι βόλτες μεταξύ τους. Απογοητευτικό.

magmike
Απών/απούσα

το κακό είναι ότι ο Έλληνας έχει τόσα πολλά να διεκδικήσει που οι ποδηλατόδρομοι πάντα παίρνουν παράταση.Είναι αλήθεια πάντως πως είμαστε σε καλό δρόμο και κάποια στιγμή οι ποδηλάτες θα αποκτίσουν φωνή.Μπορεί να είμαστε πολλοί σε σχέση με παλιά αλλά ακόμα είμαστε λίγοι.Μιλάω για αυτούς που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για την καθημερινή τους μετακίνηση και όχι περιστασιακά για καμιά βολτίτσα ή για τις μεγάλες ποδηλατόβολτες.Πάντως όσο γιγαντώνεται η δεύτερη κατηγορία τόσο τροφοδοτείται και η πρώτη.Και όταν γίνουμε πολλοί αυτοί που κινούμαστε σε καθημερινή βάση στο δρόμο τότε θα ιδρώσουν αυτάκια πολιτικών.

Όπως φαίνεται πάντως στο βίντεο οι ποδηλάτες χρειάστηκε να "καταλάβουν" ουσιαστικά κάποιες λωρίδες στο δρόμο και χωρίς επίσημη άδεια.Τόσο για αυτό όσο και για την περιφρούρηση των ποδηλατόδρομων ,όταν αυτοί κατασκευαστούν, χρειάζεται μεγαλύτερος αριθμών ποδηλατών.Αναμένουμε λοιπόν

Athws
Απών/απούσα

παιδιά, από σας που γράφετε, χρησιμοποιεί κανείς ποδηλατόδρομο, από αυτούς που έχουν φτιαχτεί και όπως έχουν φτιαχτεί ? θα ήθελα τις εντυπώσεις σας

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Μερικές φορές χρησιμοποιώ τον ποδηλατόδρομου της Ολύμπου στο Χαλάνδρι.

Είναι ο πρώτος Ελληνικός ποδηλατόδρομος που είδα.
Μερικές φορές αλλάζω τη διαδρομή μου για να τον χρησιμοποιήσω.

Όταν περνάω από κει πηγαίνω πιο αργά απ' όταν είμαι στο δρόμο, γιατί ο ποδηλατόδρομος είναι στενός και έχει πεζούς και διασταυρώσεις που θέλουν προσοχή.

Όμως θεωρώ τον ποδηλατόδρομο πετυχημένο επειδή:

1. Χρησιμοποιείται, ακόμα και από παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο.
2. Τα αυτοκίνητα τον σέβονται πλέον και δεν παρκάρουν πάνω του.
3. Όταν περνάω από κει έχω εντελώς διαφορετική αίσθηση του δρόμου. Δεν έχω την ένοια για το πόσο κοντά θα περάσει το αυτοκίνητο που θα έρθει από πίσω μου. Αυτός είναι και ένας λόγος που τον χρησιμοποιώ.

vec
Απών/απούσα

είναι ότι συζητάμε και φιλοσοφούμε για κάτι γελοιωδώς εύκολο και φτηνό. Αν ισχύουν τα νούμερα που διάβασα, με πες 300.000 στρώνεις ποδηλατόδρομο σε όλη τη Λ.Αλεξάνδρας. Πού τα βρίσκεις αυτά; Να σας πω. Δεν έχουν κάνει 10 μέρες απεργία φέτος οι υπάλληλοι της καθαριότητας; Δεν είναι 600 άτομα; Δεν στοιχίζει ο καθένας ένα 60άρι την ημέρα (μισθός+εισφορές) το οποία θεωρητικά δεν τα πληρώνεται αφού απεργεί; Να τα 360.000 περίσσευμα στον προϋπολογισμό του δήμου. Το ξέρω πως δε λειτουργούν έτσι τα πράγματα, αλλά δίνω μια αίσθηση των αριθμών.
Στρώστον τον ρημαδιασμένο και αν δε λειτουργεί ξήλωσέ τον. Τόσο σημαντικές είναι πια για την Ελλάδα οι αυτοκινητοβιομηχανίες;
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το αίτημα για 5-6 βασικούς ποδηλατόδρομους σε αντίστοιχους κεντρικούς δρόμους είναι κάτι πάρα πολύ ΑΠΛΟ ΦΤΗΝΟ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΟ. Αρκετά νομίζω με τις μελέτες και τις ημερίδες.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

vec wrote:
Αν ισχύουν τα νούμερα που διάβασα, με πες 300.000 στρώνεις ποδηλατόδρομο σε όλη τη Λ.Αλεξάνδρας. Πού τα βρίσκεις αυτά;

Δεν νομίζω οτι είναι θέμα κόστους. Απλά η πολιτεία διστάζει/φοβάται να πάρει μια λωρίδα κυκλοφορίας από τα Ι.Χ.

Οι συνεχιζόμενες ημερίδες, ποδηλατοπορείες, διαμαρτυρίες, και ό,τι άλλο κάνουμε είναι σημαντικές μέχρι να αλλάξει αυτή η νοοτροπία.

vec
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
vec wrote:
Αν ισχύουν τα νούμερα που διάβασα, με πες 300.000 στρώνεις ποδηλατόδρομο σε όλη τη Λ.Αλεξάνδρας. Πού τα βρίσκεις αυτά;

Δεν νομίζω οτι είναι θέμα κόστους. Απλά η πολιτεία διστάζει/φοβάται να πάρει μια λωρίδα κυκλοφορίας από τα Ι.Χ.

Οι συνεχιζόμενες ημερίδες, ποδηλατοπορείες, διαμαρτυρίες, και ό,τι άλλο κάνουμε είναι σημαντικές μέχρι να αλλάξει αυτή η νοοτροπία.

να κοπεί καμία λωρίδα από κανένα αυτοκίνητο όταν μιλάμε για δρόμους όπως η Β.Σοφίας ή η Αλεξάνδρας. Άνετα κόβεις 60 πόντους από το πεζοδρόμιο και άλλους 60 από την άσφαλτο ανά ρεύμα και έχεις 1.20μ ποδηλατόδρομο. Οι λωρίδες των Ι.Χ. μπορούν πολύ εύκολα να στενέψουν κατά ορισμένα εκατοστά χωρίς να δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα.
Πρόκειται για ξεκάθαρη πολιτική στήριξης του αυτοκινήτου. Εργοστάσια και αντιπροσώπους. Επίσης διυλιστηρίων. Επίσης κατασκευαστικών που λατρεύουν την κουλτούρα του αυτοκινήτου και τα έργα που αυτή δημιουργεί. Χώρια που αν είναι να γίνουν ποδηλατόδρομοι πρέπει να γίνουν σε εποχές με άφθονα φράγκα ώστε να πληρωθούν χρυσάφι. Και νομίζω πως οι συγκοινωνιολόγοι, φαντάζομαι όχι όλοι, μια χαρά βολεύονται με αυτήν την κατάσταση μια και εξακολουθούν να έχουν δουλειά. Η ποδηλατική κουλτούρα αυτήν την εποχή δεν βολεύει κανέναν από αυτούς που παίρνουν αποφάσεις για μας μια και δεν αποφέρει πουθενά έσοδα.
Νομίζω πως είναι ένα θέμα που πρέπει να αναδειχθεί στην πραγματική του διάσταση και να αφήσουν κάποιοι (υπουργοί, δήμαρχοι κτλ) τις δικαιολογίες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ο μόνος τρόπος για να ασχοληθεί με κάτι η πολιτεια ειναι
να υπαρχει από πίσω κέρδος για τον ιδιώτη που θα αναλάβει.
Μέχρι να αλλάξει το παραπάνω προτιμώ να μένω στην απ' έξω
και χωρίς "έργα υποδομής".

Athws
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Μερικές φορές χρησιμοποιώ τον ποδηλατόδρομου της Ολύμπου στο Χαλάνδρι.

Είναι ο πρώτος Ελληνικός ποδηλατόδρομος που είδα.
Μερικές φορές αλλάζω τη διαδρομή μου για να τον χρησιμοποιήσω.

Όταν περνάω από κει πηγαίνω πιο αργά απ' όταν είμαι στο δρόμο, γιατί ο ποδηλατόδρομος είναι στενός και έχει πεζούς και διασταυρώσεις που θέλουν προσοχή.

Όμως θεωρώ τον ποδηλατόδρομο πετυχημένο επειδή:

1. Χρησιμοποιείται, ακόμα και από παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο.
2. Τα αυτοκίνητα τον σέβονται πλέον και δεν παρκάρουν πάνω του.
3. Όταν περνάω από κει έχω εντελώς διαφορετική αίσθηση του δρόμου. Δεν έχω την ένοια για το πόσο κοντά θα περάσει το αυτοκίνητο που θα έρθει από πίσω μου. Αυτός είναι και ένας λόγος που τον χρησιμοποιώ.

@φιλοπόδαρε, σόρυ αλλά για τους ίδιους λόγους που λες θεωρώ τους ποδηλατόδρομους αποτυχημένους..
στους ποδηλατόδρομους όπως τους φτιάχνουμε, κινείσαι ελάχιστα γρηγορότερα από ότι αν πήγαινες με τα πόδια..
και ο βαθμός κινδύνου είναι ο ίδιος όπως στο δρόμο,
είτε να στουκάρεις σε κολωνάκι είτε να τρακάρεις πεζό, άσε τις διασταυρώσεις που σε πιάνουν στον ύπνο..
για τα παιδάκια που πάνε στο σχολείο (υποθέτω εννοείς με ποδήλατο) είναι Δημοτικό μηδέν, Γυμνάσιο 1-2, Λύκειο 4-5 ανά σχολείο..
Και οι του Λυκείου πάνε απ το δρόμο, όπως και εγώ, όπως και όσοι ποδηλάτες βλέπω..
Ο ποδηλατόδρομος δεν είναι βόλτα, στραβά τόχουμε πάρει, είναι για μετακίνηση..
Ο μόνος λόγος που δεν καταγράφονται ατυχήματα είναι που δεν τους χρησιμοποιεί κανείς..

gdeli
Απών/απούσα

Εγώ που κινούμαι στους ποδηλατόδρομους του Χαλανδρίου διαφωνώ με την εικόνα που έχεις Athws. Όντως αυτός στην Ολύμπου είναι κατειλημμένος από αυτοκίνητα και πεζούς και έχει ειπωθεί κατ' επανάληψη εδώ. Αλλά στους υπόλοιπους εγώ κινούμαι αρκετά γρήγορα και μάλιστα τους υπερασπίζομαι όποτε μπορώ ενάντια σε πεζούς (ευγενικά) και σε αυτοκίνητα (λιγότερο ή καθόλου ευγενικά).
Θεωρώ εντελώς λανθασμένη τη λογική του να υπάρχει ποδηλατόδρομος και να ποδηλατούμε στο δρόμο. Τότε δίνουμε πάτημα σε όσους λένε ότι η κατασκευή τους είναι τσάμπα λεφτά. Και στο κάτω κάτω, επειδή σε αυτό τον κόσμο ζούμε, αν δουν ότι έχουν απήχηση (= ψήφοι) θα κοιτάξουν να βελτιοποιήσουν τους επόμενους.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

vec wrote:
Η ποδηλατική κουλτούρα αυτήν την εποχή δεν βολεύει κανέναν από αυτούς που παίρνουν αποφάσεις για μας μια και δεν αποφέρει πουθενά έσοδα.

Οχι οτι δεν αποφέρει έσοδα αλλά δεν ξέρουν ακόμα ή δεν ασχολούνται ακόμα με το πόσα τεράστια έσοδα μπορεί να αποφέρει μια ποδηλατική ανάπτυξη. Μελέτες υπάρχουν άφθονες (οι Δανοί δεν έλεγαν οτι κάθε χιλιόμετρο που κάνει ένα ποδήλατο είναι κέρδος για το κράτος (νομίζω 0.70 ευρώ) ενώ κάθε χλμ που κάνει ένα αυτοκίνητο είναι έξοδο για το κράτος το τριπλάσιο ;(1.20 ευρώ)). Μετριούνται οι εργατοώρες που χάνονται λόγω αργής μετακίνησης στην πόλη με το αυτοκίνητο (κίνηση, παρκάρισμα), οι εργατοώρες που χάνονται λόγω της κακής ψυχικής και σωματικής κατάστασης όσων δεν κάνουν ποδήλατο (συχνές απουσίες λόγω ασθένειας, κακή απόδοση στην εργασία κλπ), μετριούνται τα έξοδα οδοποιίας που είναι σαφώς λιγότερα όταν αφορούν κατασκευή ποδηλατολωρίδας με ελάχιστες φθορές από ότι για αυτοκίνητα, μετριούνται τα έξοδα των ταμείων για ασθένειες σχετικές με ρύπανση, καθιστική ζωή, αυτοκινητιστικά ατυχήματα, μετριέται το κέρδος επιχειρήσεων στις γειτονιές που αναβιώνουν, κλπ κλπ ...ο κατάλογος είναι τεράστιος.......

one less car
Απών/απούσα

Η ποδηλατική ανάπτυξη ασφαλώς και αποφέρει έσοδα, αλλά όχι για αυτούς που σχεδιάζουν και υλοποιούν και στην τελική τα... "κονομούν". Αυτοί οι κύριοι τα 'κονομούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για αυτό και δεν πρέπει να μπερδευόμαστε. Στις χώρες τους [Γερμανία-Γαλλία] περιορίζουν το αυτοκίνητο αλλά εμάς μας δανίζουν για να αγοράζουμε τα καλούδια τους κι ας μην έχουμε που να τα κυκλοφορήσουμε.
Οσο για τις εργατοώρες που κατασπαταλιούνται, τόσο το καλύτερο, πως θα βρίζουν τους Ελληνες τεμπέληδες! [κι ας δουλεύουμε περισσότερο]

Athws
Απών/απούσα

παιδιά λύστε μου μιά απορία,
οι ποδηλατόδρομοι που ξέρω έχουν πλάτος γύρω στο 1,50 μείον 0,30 για τα κολωνάκια ίσον 1,20 , και σ αυτό το πλάτος είναι πολύ δύσκολο να κυκλοφορήσουν ποδήλατα και από τις δύο κατευθύνσεις.
Άρα τους θεωρούν "μονοδρομημένους" ? και η αντίθετη κατεύθυνση να πηγαίνει από τον απέναντι ? ωστόσο δεν έχω δει πουθενά να έχουν βέλος κατεύθυνσης ή άλλη τέτοια σήμανση..

KAthanas
Απών/απούσα

Νομίζω για έναν έμπειρο ποδηλάτη σε επίπεδο ή κατηφορικό οδόστρωμα ο ποδηλατόδρομος είναι πρακτικά άχρηστος και μάλιστα αν ο ποδηλάτης έχει συνηθίσει να τρέχει είναι σίγουρα πιο επικίνδυνος απ' ότι αν κινείται στην άσφαλτο. Η χρήση του ποδηλατόδρομου σε κατηφορικά εδάφη πρέπει να γίνεται μόνο με την παραδοχή ότι θα κινούμαστε όσο αργά χρειάζεται, δηλαδή θα θυσιάσουμε την ταχύτητα προς όφελος της ποιότητας μετακίνησης.

Ο ποδηλατόδρομος σε ανηφορικό έδαφος είναι αντίθετα χρήσιμος σε όλες τις περιπτώσεις. Ο ποδηλατόδρομος από την Κηφισιά στη Νέα Ερυθραία είναι σκέτη μαγεία. Φθάνεις Νέα Ερυθραία αποφεύγοντας καυσαέριο και άγχος μέσα σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον κατάλληλο για ποδηλασία ακόμα και μεσημέρια του καλοκαιριού, χωρίς να προσθέτεις ιδιαίτερο χρόνο στη μετακίνησή σου. Το κατάλληλο περιβάλλον για ποδηλασία προέρχεται βέβαια κυρίως από τα δένδρα που προϋπήρχαν του ποδηλατόδρομου. Ο ποδηλατόδρομος σου προσθέτει την απαραίτητη ξενοιασιά.

Επίσης δεν πρέπει να υποτιμούμε τη σημασία του ποδηλατόδρομου σε όλες τις περιπτώσεις για να ξεκινήσει κάποιος να κάνει ποδήλατο.

vec
Απών/απούσα

από την αυτοκίνηση είναι άμεσα. Δασμοί κατά την εισαγωγή του αυτοκινήτου, τέλος ταξινόμησης κατά την πώληση, τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο, φόρος κάθε φορά που βάζουμε βενζίνη, ΦΠΑ με τα σέρβις και τα ανταλλακτικά, όλα αυτά είναι φρέσκο χρήμα στις τσέπες τους. Και φυσικά έσοδα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έσοδα για τις πετρελαϊκές, για τις κατασκευαστικές που φτιάχνουν τεράστια οδικά έργα τα οποία πληρώνει το κράτος χρυσάφι κτλ κτλ. Το αν το ασφαλιστικό σύστημα κρατηθεί καλύτερα σε βάθος 20ετίας επειδή ο πληθυσμός θα είναι πιο υγιής, καθόλου δεν ενδιαφέρει τους τραπεζίτες οι οποίοι σε 20 χρόνια θα έχουν αλλάξει 10 πόστα. Να μην πω για το χαμένο τζίρο των φαρμακευτικών.

Το ποδήλατο δεν πρόκειται να στηριχτεί αν δεν ασκηθεί σοβαρή πίεση από τον κόσμο. Και το επιχείρημά μας θα πρέπει να είναι το πόσο φτηνό είναι το να στηριχτεί χωρίς να δημιουργήσει κανένα πρόβλημα στον πολίτη που δε θα το επιλέξει ως μέσο μεταφοράς(και φυσικά αυτά που έγραψε η lhadj παραπάνω). Δε νομίζω πως θα τολμήσουν όσοι αντιτίθενται να αναφέρουν σαν αντεπιχειρήματα αυτά που έγραψα παραπάνω. Δεν μπορώ να φανταστώ πολιτικό να λέει "Δεν κάνουμε ποδηλατόδρομους γιατί θα χάσουμε λεφτά από τον φόρο επί των καυσίμων". Βέβαια με τους τραπεζίτες όλα πιθανά είναι. Χώρια που με το λογιστή του ΥΠΕΚΑ (πακωσταντίνου) όχι στήριξη δε βλέπω, αλλά φοβάμαι πως η επόμενη απόφαση θα είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας ποδηλατών μετά τη δύση του ηλίου ή σε ομάδες άνω των τριών...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

gdeli wrote:

Θεωρώ εντελώς λανθασμένη τη λογική του να
υπάρχει ποδηλατόδρομος και να ποδηλατούμε
στο δρόμο.

Ο λόγος που τα ποδήλατα κυκλοφορούν στο δρόμο
είναι ο ίδιος για τον οποίο κυκλοφορούν και οι
πεζοί στο δρόμο. Δεν υπάρχουν σωστά πεζοδρόμια
όπως δεν υπάρχουν σωστοί ποδηλατόδρομοι.

Όταν αποκτήσουν συνοχή, ασφάλεια και ταχύτητα
τότε ίσως να τα χρησιμοποιήσουμε. Μέχρι τότε
είτε θα ποδηλατούμε στο δρόμο όπως προβλέπεται
από τον ΚΟΚ είτε θα κάνουμε τον Ταρζάν για να
μην τσακιστούμε, είτε θα παίζουμε πάνω κάτω
στον ποδηλατόδρομο...

gdeli
Απών/απούσα

, διότι η κατάσταση είναι αυτή που περιγράφεις. Με τους ποδηλατόδρομους του Χαλανδρίου όμως δεν ισχύει αυτό, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν τους απαξιώνουμε οι ίδιοι οι ποδηλάτες δεν πρόκειται να παραμείνουν ποδηλατόδρομοι, όσα σχεδιαστικά λάθη και αν έχουν. Πάντως, εγώ που καθημερινά κινούμαι στον (μικρό βέβαια) ποδηλατόδρομο που πηγαίνει στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, έχω διαπιστώσει ότι όλο και λιγότεροι πεζοί τον χρησιμοποιούν και βλέπω όλο και περισσότερα ποδήλατα. Καμιά φορά διασταυρωνόμαστε κιόλας, αναγκαστικά μειώνουμε λίγο ταχύτητα, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό είναι τόσο κατακριτέο. Μήπως όλοι οι δρόμοι είναι λεωφόροι ή μονόδρομοι? Μήπως και με το αυτοκίνητο δεν συναντάς εμπόδια και δεν φρενάρεις? Δεν θέλεις να πας γρήγορα αλλά συναντάς τη γιαγιά που πάει βόλτα Τετάρτη πρωί? Κι εγώ στον ποδηλατόδρομο έχω αναγκαστεί να φρενάρω πολλές φορές γιατί ο μπροστινός μου πήγαινε πιο αργά από τα 30km/h που πηγαίνω συνήθως (ναι, είναι απόλυτα εφικτές τέτοιες ταχύτητες, ίσως σε μερικές περιπτώσεις λίγο μικρότερες).
Δεν ωραιοποιώ την κατάσταση, απλώς θέλω να πω ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν είχαμε καν ποδηλατόδρομους και τώρα μας φταίει που είναι κακοσχεδιασμένοι. Σαφώς και να παλέψουμε για τη βελτίωσή τους, αλλά δεν συμφωνώ με την πλήρη απαξίωσή τους.

nikos68
Απών/απούσα

ειμαι ειδικος ποδηλατοδρομολογος του υπουργειου ποδηλατων πατινιων και οικολογικων μεσων μεταφορας,θα σου απαντησω απλα.το κοστος ποδ/μου ειναι ανα km ειναι 1.υλικα 80ευρω 2.εργατικα 120ευρω 3.κερδος εργολαβου 25000ευρω 4.μιζα υπαλληλων υπουργειου 12500ευρω(την δικη μου δεν την βαζω) 5.μιζα υπουργου υφυπουργου,κορης υπουργου,κουμπαρος υφυπουργου............100000ευρω συν κατι ψιλα οπως φπα χαρτοσημο υπερωρια γραμματεως υπουργου συνολο περιπου 145000ευρω/χιλιομετρο!

contact