Γεία Χαρά!!
Κατοικώ στο Πέραμα. Μιλάμε για πάρα μα πάρα πολύ ανηφόρα....
Πρακτικά στο τελευταίο σχεδόν δρόμο, όπου ακόμη και τα αυτοκίνητα ανεβαίνουν μόνον με την πρώτη ταχύτητα...
Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι για το ποιος πρέπει να είναι ο ιδανικός συνδυασμός γραναζιών (δηλ κασέτες κτλ) για να ανεβαίνω την ανηφόρα δίχως να κάνω ορθοπεταλιές με την πρώτη ταχύτητα του ποδηλάτου (MERIDA CROSSWAY 20 (24τάχυτο)), να την ανεβαίνω σχετικά άνετα ακόμη και άς κάνω πετάλι και μένω στο ίδιο σημείο που λέει ο λόγος.
Ευχαριστώ!!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Η πρώτη ταχύτητα δε σου κάνει ? Δηλαδή το μικρότερο γρανάζι εμπρός και το μεγαλύτερο πίσω. Με αυτήν θα έχεις το μέγιστο αριθμό περιστροφών ανά μέτρο κύλισης αλλά και το καλύτερο "τράβηγμα". Αν σου βγαίνει πολύ.. "εύκολο" το πεταλάρισμα με αυτήν τότε βάλε δεύτερη (το δεύτερο μεγαλύτερο πίσω γρανάζι διατηρώντας το μικρότερο εμπρός) και συνέχισε με 3η ή και μεγαλύτερη αν αντέχεις. Ορθοπεταλιά πάντως με 1η δε νομίζω να μπορείς να κάνεις. Απλά σκύβε εμπρός καθώς πεταλάρεις για να μη σουζάρεις και έρθεις καπάκι.
...να δοκιμάσεις μία κασσέτα με 34άρι γρανάζι και εάν δεις ότι πάλι δεν σου φτάνει να βάλεις και ένα δισκοβραχίονα trekking με 26άρι πρώτο γρανάζι.
Επίσης στις ανηφόρες μπορείς να δεις μεγάλη διαφορά με ένα μακρύτερο και πιο χαμηλός λαιμό, αλλά στις κατηφόρες μπορεί και να σε δυσκολέψει στον έλεγχο.
Εγώ πάντως με 28-34 δεν είχα πρόβλημα ακόμα και όταν ήμουν πιο αρχάριος, εκτός εάν μιλάμε για ανηφόρες με οδόστρωμα από σκυρόδεμα με βαθιές εγκάρσιες εγκοπές όπου η πρόσφυση είναι λίγο θέμα.
Εμένα άποψη μου είναι πάντως ότι με 28-32 ανεβαίνεις όπου χρειάζεται, και εάν για 50 μέτρα δεν μπορείς να ανεβείς μία ανηφόρα δεν είναι κακό να κατεβείς.
Άλλαξε το δισκοβριαχίωνα σε 22/32/42 ή κάτι παρόμοιο.
Μην πας σε κάτι ακριβό, ένα Shimano Altus ή ένα φθηνό
FSA κάνει τη δουλειά σου. Θα χρειαστεί να σου κόψει
μερικούς κρίκους από την αλυσίδα και είσαι έτοιμος.
Διαφορετικά κάνε πετάλι μέχρι να τη συνηθήσει το σώμα
σου.
Υπάρχουν και χειρότερα... Πχ να ανεβάζεις 120 κιλά σε ανηφόρα με 30x25. :x
Just HTFU.
1. υποθέτω ότι ο συνδυασμός μικρό μπροστά - μεγάλο πίσω, με ότι έχεις τώρα, ΔΕΝ αρκεί.
2. μέτρα δόντια στο μικρό δίσκο μπροστά, και αντίστοιχα στο μεγάλο γρανάζι πίσω.
3. αν πχ έχεις 26αρι μικρό δίσκο, και είναι βιδωτός επάνω στο βραχίωνα, μπορείς να βάλεις πιο μικρό δισκάκι (πχ 22αρι). Εύκολο και οικονομικό. Μάλλον θα χρειαστεί να τσεκάρεις αν το μπροστά ντεραγιέ σου θα μπορεί να ανεβάζει την αλυσίδα από το νέο 22αρι στο επόμενο (μεσαίο δίσκο). Υποθέτω ότ ιθα μπορεί.
3. εναλλακτικά αγοράζεις κασέτε με μεγαλύτερο "μεγάλο" γρανάζι. Πχ αν τώρα έχεις 32αρι, βάλε κάποια με μεγαλύτερο. τσέκαρε τη σειρά megarange...
4. τέλος, αν η ανηφόρα είναι μεγάλη σε κλίση, αλλά μικρή σε μήκος... δες αν μπορείς να κάνεις ορθοπέταλο για να την ανέβεις.
Ήδη ψάχνω για αυτούς τους συνδυασμούς γραναζιών και του δισκοβραχίονα.
Φανταστείτε ότι ήδη κάνω ορθοπεταλιά με την 1η (μικρό γρανάζι μπροστά με μεγάλο πίσω (έχει 32Τ το πίσω) και με το ζόρι πατιέται το πετάλι σε σημείο που "φλέγονται" οι μηροί. Η ανηφόρα είναι όντως από σκυρόδεμα με βαθιές εγκάρσιες εγκοπές! Ούτε μάντης να ήταν ο arxarios!Έχω δει κάποιες κασσετες στο ChainReactionCycles όπου παίζουν γρανάζια αναλογίας 11-36Τ όπου πιστεύω ίσως σε συνδυασμό με μικρότερο εμπρός γρανάζι να έχω αποτέλεσμα.Αλλά γενικά υπάρχει και μεγαλύτερη αναλογία πχ να φτάνει 11-38Τ ή 11-40Τ ? Και ας κάνω πετάλι και μένω στο ίδιο σημείο αρκεί η άτιμη η ανηφόρα να βγαίνει.
...δεν κανει για την περιπτωση σου. Οκταπλεττα με γραναζια 11-36 δεν υπαρχει. Υπαρχει μονο 10πλεττα. Το μεγιστο που μπορεις να βρεις σε 8-πλεττα, ειναι 11-34.
Οπως βλεπεις, σε πολυ συμφερουσα τιμη.
Μπορεις ομως, σχεδον εξισου οικονομικα, να αλλαξεις το μπροστα δισκοβραχιονα σε 22-32-42 οπως σου προτεινει ο eaglos, αλλα σε ποιοτητα Alivio.
Αν τωρα συνδυασεις κασσετα 11-34 με δισκοβραχιονα που εχει μικρο δισκο 22, τοτε θα μπορεις να ανεβαινεις ανετα τοιχους, χανοντας ομως λιγακι σε τελικη, λογω του 42αρη μεγαλου δισκου του δισκοβραχιονα (αντι για 44 που συνηθιζεται στα ΜΤΒ, η τα 48 που συνηθιζεται στα trekking).
Μπορεις βεβαια παντα να δοκιμασεις πρωτα μια 11-34 κασσετα, και μετα βλεπεις...
Εννοειται πως αν κανεις αυτες τις αλλαγες, θα πρεπει να προσαρμοσεις αντιστοιχα το μηκος της αλυσιδας. Η, ακομα καλυτερα, αν η αλυσσιδα σου ειναι αρκετα δουλεμενη, να την αντικαταστησεις κι αυτη με μια καινουρια, για να αποφυγεις προωρες φθορες στο συστημα μεταδοσης.
Στο δισκοβραχιονα εχεις 28 δοντια και πισω 32.
http://www.factorydirectbikes.com/bikes/merida_crossway_20-v_2011/
Εφοσον βρεις ενα μπροστα δισκοβραχιονα 22-32-42 οπως λεει ο Columbus,
θα εχεις 6 δοντια λιγοτερα. 6/28*100= 21,4% ποιο ευκολο πεταλι.
Αν αλλαξεις την πισω κασεττα με 34 θα εχεις 2/32*100 =
6,25% επιπλεον ποιο ευκολο πεταλι.
Τον ιδιο υπολογισμο μπορεις να κανεις για να δεις ποσο θα σου κοψει απο την τελικη σου ταχυτητα.
Μετα μενει να μικρινεις την διαμετρο του πισω τροχου σου δλδ λαστιχο ή και ζαντα λαστιχο. Και εκει το ποσοστο που μικρενεις την διαμετρο κερδιζεις σε ευκολια στο πεταλι.
Αν ειναι παλια τα λαστιχα σου τοτε τα 700χ40 που μαλλον ειναι τα εργοστασιακα σου δεχονται αρκετη επεμβαση
μέχρι να τα κάνεις όλα αυτά δοκίμασε να ανεβαίνεις και την ανηφόρα με ζιγκ-ζαγκ αν το επιτρέπει το πλάτος του δρόμου.Ξεκουράζει πολύ τα ποδια η κίνηση αυτή
Πάντως είμαι πολύ περίεργος να δω μια φωτογραφία του δρόμου αυτού να καταλάβω για τι πράγμα μιλάμε:P
...που αναζητάς 40άρι δόντι πίσω τότε τα πράγματα είναι δύσκολα!
Στο ξαναλέω πάντως ότι με 28-34 συνδυασμό δεν έχω βρει ανηφόρα με οποιαδήποτε είδους σταθεροποιημένης επιφάνειας (άσφαλτος, σκυρόδεμα, αυλακωτά πλακάκια) που να μην τα ανεβαίνω από πλευράς δύναμης, και το username μου υποδηλώνει σαφώς ότι δεν είμαι ο Lance Armstrong.
Πρόβλημα με την πρόσφυση και τον έλεγχο μπορεί να έχω καθώς θέλει τεχνική να ξεκινήσεις σε απότομη ανηφόρα με πολύ ελαφρύ γρανάζωμα, αφού πρέπει να αντιμετωπίσεις το πανεύκολο σουζάρισμα και το μαλακό πετάλι που δεν βρίσκει αντίσταση. Αυτό λίγο πολύ το έμαθα, όμως έχω πετύχει ανηφόρες με πρόχειρα υλοποιημένο οδόστρωμα από σκυρόδεμα με αυλάκωση υπό γωνία και πλάτους 3-4 πόντων όπου το 35 λάστιχο trekking είναι δύσκολο να βρει πρόσφυση με αποτέλεσμα να μην μπορω να διατηρήσω σταθερό ρυθμό και αναγκαστικά να πηγαίνω με τα πόδια. Επειδή όμως οι ανηφόρες αυτές είναι πολύ σπάνιες και η απόσταση μικρή (
Οι συνδυασμοί που μου αναφέρετε πιστεύω ότι θα αποδόσουν. Το θέμα που με απασχολεί είναι καθαρά η υπερκέραση της ανηφόρας, διότι σχεδόν πάντα στην κατηφόρα το αφήνω το ποδήλατο απλά να κυλά μόνο του και στον ίσιο δρόμο προτιμώ χαλαρά να πηγαίνω δίοτι υπάρχουν οι "ασύμετροι" παράγοντες (από πεζοί μέχρι μηχανοκίνητα μέσα) τους οποίους όλοι λίγο πολύ γνωρίζετε και έχετε "βιώσει"...
Το καλύτερο είναι να προτιμήσω ένα ΜΤΒ 26άρι (άνευ οιασδήποτε αναρτήσεως,με σκληρό πιρούνι) με δισκοβραχίονα 42-32-22 και γρανάζι 11-34Τ ή και 11-36Τ και λάστιχα όσο το δυνατόν λεπτότερα σε πάχος (έχω ήδη ένα ΜΤΒ 26άρι από το 1994(!) ADDAX PROTONIC 27τάχυτο , σιδερένιο το οποίο έχει στην κυριολεξία χιλιάδες χιλιόμετρα σε βουνά/χωράφια κτλ) ή να κάτσω να τροποποιήσω το υπάρχον Merida Crossway 20v? Ποίο θα έχει καλύτερο αποτέλεσμα?
Γιατί ούτως η άλλως σχεδόν μόνιμα κλειδωμένη έχω την ανάρτηση στο Merida.
Αλλά το 26άρι ΜΤΒ το έχω πολύ καιρό σε αχρηστία (άνω των 8 ετών), και θέλει όλα τα περιφερειακά από την αρχή (πρακτικά ο σκελετός, το τιμόνι, οι ζάντες είναι σε πολύ καλή κατάσταση) αλλά έχει αντέξει σε μια χρήση άστα να πάνε, και το μόνο που έχει είναι γρατσουνιές.
Το Merida έχει όμως απίστευτη κύλιση σε σύγκριση με το ΜΤΒ που έχω (υπάρχει βέβαια και η διαφορά κατηγορίας αλλά και σχεδόν 2 δεκαετιών κατασκευής)
Ό,τι και να διαλέξεις βάλε δισκοβραχίωνα από mtb.
Μια Alivio 22/32/42 ή κάτι αντίστοιχο και μια 8άρα
11-32 κασέτα και είσαι έτοιμος.
Η κύλιση του Merida δεν έχει σχέση με την χρονολογική
διαφορά. Αν η ρόδες στο mtb έχουν να κάνουν σερβις 20
χρόνια, τα ρουλεμάν έχουν γίνει σκόνη και τα κέντρα
έχουν φαγωθεί τότε λογικό είναι να μην τσουλάει.
Επίσης αν στο mtb βάζεις 45psi και στο άλλο 75....
Εάν στο ΜΤΒ βάλω νέες ρόδες με κέντρα κτλ όπως και λεπτότερα λάστιχα από ότι κοινώς βάζουν στα ΜΤΒ θα έχω ίδια ή σχεδόν ίδια ποιότητα κύλισης? ή η διαφορά μεταξύ 26'' και 28'' είναι αμελητέα ένα μιλάμε για ίδιο πλάτος ελαστικών?
τα λεπτά λάστιχα έχουν καλύτερη κύλιση,
και η ρόδα 26" στην ανηφόρα είναι λιιιίγο ευκολώτερη απ την 28"
Γενικά οσο μεγαλώνει η διάμετρος τόσο δυσκολεύεσαι να
γυρίσεις τη ρόδα. Επομένως σε εκκίνηση και επιτάχυνση
η 26άρα ρόδα είναι πιο γρήγορη από την 28άρα.
Εδώ όμως μπαίνουν τα γραναζώματα, οι διαστάσεις των
ελαστικών και οι πιέσεις τους τα οποία διαφοροποιούν
τα πράγματα.
Εαν αλλάξεις ρόδες και πας σε κάτι ελαφρύτερο, με
λιγότερες ελαστικότητες, καινούργια κέντρα, λεπτότερα
ελαστικά για δρόμο και μεγαλύτερα psi τότε σίγουρα θα
δεις διαφορά στην κύληση συγκριτικά με τις παλιές ρόδες.
του mtb. Το ίδιο ίσως καταφέρεις αν απλά κάνεις σερβις
στις υπάρουσες ρόδες.
Απλά είναι λίγο σχετικά όλα αυτά καθώς αν μιλάμε για
διαλυμένες ρόδες τότε ακόμα και ένα απλό σετ Shimano
τροχών θα τσουλάνε καλύτερα παρόλο που δεν είναι "καλές"
ρόδες. Πάντως ξεκίνα με τα βασικά, άνοιγμα των παλιών
τροχών, έλεγχος, αλλαγή ελαστικών.
Ας υποθέσουμε ότι δεν είχα ποδήλατο.
Ποιό από τα παρακάτω θα ήταν καταλληλότερη επιλογή για τις εξαιρετικά απότομες ανηφόρες που με έχουν "στοιχειώσει":
1) Ένα 28άρι Trekking με κλειδωμένη ή και άνευ πρόσθιας αναρτήσεως με Δισκοβραχίονα 22-32-42 και γρανάζια 11-34Τ ή και 11-36Τ.
2) Ένα 26άρι ΜΤΒ χωρίς αναρτήσεις με Δισκοβραχίονα 22-32-42 και γρανάζια 11-34Τ ή και 11-36Τ και λεπτά λάστιχα πανομοιότυπα με του 28αριού Trekking.
Επίσης έχουν καμία τρελή διαφορά εάν είναι σιδερένια ή αλουμινίου?
Τι μου προτείνετε?
α. όσο πιο μικρό γρανάζι μπροστά και πιο μεγάλο πίσω, τόσο πιο εύκολα ανεβαίνεις ανηφόρα.
β. όσο πιο ελαφρύ είναι το ποδήλατο, τόσο πιο εύκολα το ανεβάζεις σε ανηφόρα.
γ. Τρεκινγκ με 22αρη δίσκο μπροστά θα βρεις δύσκολα.
δ. Λεπτά λάστιχα στο ΜΤΒ θα σου έρθουν πιο φτηνά απ το να αλλάξεις δισκοβραχίωνα στο Τρεκινγκ.
ε. η διάμετρος του τροχού δε νομίζω να παίζει ιδιαίτερο ρόλο, εκτός αν λάβεις υπόψη σου το β, οπότε μικρότεροι τροχοί=λιγότερο βάρος.
:)
Γενικά όσα γράφτηκαν καλύπτουν το θέμα.
Θα ήθελα να τονίσω όμως ότι ΝΑΙ ο μικρότερος τροχός έχει διαφορά στην ανηφόρα.
Έχω δοκιμάσει 28΄, 26΄, και 20΄με το ίδιο φάρδος έλαστικών και τις ίδιες σχέσεις ταχυτήτων .
Από βάρος το 20 ΄ λίγο βαρύτερο και ανεβαίνει ευκολότερα από τα υπόλοιπα !
Τοποθεσία τεστ Άνω Αμπελόκηποι - Νέα Φιλοθέη προς Αττικό Άλσος δρόμοι με κλίση άνω των 10 μοιρών !
Έχω και εγώ ένα ψιλοθέμα με τις ανηφόρες όταν πάω βουνό και έχω την εντύπωση ότι οι 24 ταχύτητες στα MTB μου δεν φτάνουν. Μπροστά φοράει 42/34/24 και πίσω 8άρα κασέτα sram 11-32. Σκέφτομαι να αναβαθμίσω την 8άρα κασέτα σε 9 ή 10. Το θέμα όμως είναι ότι ο πίσω εκτροχιαστής είναι alivio και δεν ξέρω αν μπορεί να πάρει παραπάνω γρανάζια. Ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός γραναζιών που μπορεί να πάρει πίσω (και τι διάσταση);
Αν όντως χρειαστώ αλλαγή στο πίσω εκτροχιαστή αρκεί ένας απλός deore ή θα χρειαστώ καλύτερη σειρά;
Όσο περνάει ο καιρός πηγαίνω με το ποδήλατο σε όλο και πιο δύσκολες δασικές περιοχές και ενώ ήξερα ότι τα alivio είναι εντελώς βασικά ως ώρας δεν με έχει απογοητεύσει και αρχίζω να αναρωτιέμαι τι διαφορά έχουν οι καλες σειρές εκτός από το βάρος. Οποτε αν δεν χρειαστώ άμεσα αλλαγή εκτροχιαστή προτείνετε κάποια κασέτα κατάλληλη για μεγάααλες ανηφόρες.
Εάν έχεις θέμα μόνο με τις ανηφόρες, δηλαδή η πρώτη σου σχέση στον μικρό δίσκο σου φαίνεται βαριά, τότε μία αλλαγή της κασσέτας από 32άρα σε 34άρα μπορεί να σου δώσει λύση. Εάν πάλι δεν βρεις λύση πας σε πιο κοντό δισκοβραχίωνα 22/32/44.
Εάν θες να πας σε 9άρι σύστημα τότε πρέπει να αλλάξεις εκτός της κασσέτας και δισκοβραχίωνα και αλυσίδα και χειριστήρια και μάλλον και εκτροχιαστή εκτοξεύοντας έτσι το κόστος. Δοκίμασε πρώτα μία 34άρα κασσέτα πίσω, και λίγη προπόνηση παραπάνω!
Ο εκτροχιαστής δεν αναγνωρίζει αριθμό γραναζιών.
Το μόνο που κάνει είναι να μετακινείται με εντολή
του χειριστηρίου. Επομένως είτε βάλεις 8 είτε 9
είτε 5 γρανάζια δεν παίζει ρόλο για τον εκτροχιαστή.
Αυτό που έχει σημασία είναι το πόσο μεγάλα γρανάζια
θες να βάλεις. Δεν νομίζω ότι θα έχεις πρόβλημα με
τον Alivio ακόμα και αν πας σε 34άρι πίσω γρανάζι.
Βασικά αυτό σου προτείνω, να βρεις μια 8άρα κασέτα
11-34 και αν ακόμα σε ζορίζει τότε άλλαξε τον δισκο-
βραχίωνα με κάτι σε 22-32-44.
Δεν έχει νόημα να πας σε 9άρι.
...ειναι να αλλαξεις το μικρο δισκο του δισκοβραχιονα απο 24 σε 22. Με αυτη τη μετατροπη, δεν χρειαζεται να αλλαξεις απολυτως τιποτε αλλο.
Ξεβιδωνεις τον ενα βιδωνεις τον αλλο, κι εφυγες.
Με 5ευρω (+ 6 μεταφορικα), καθαριζεις.
Οσο για την ποιοτητα των Alivio, ενα θα σου πω: Πολλα απο τα κομματια Alivio, ειναι ξαναβαφτισμενα Deore και Shimano STI της περασμενης δεκαετιας.
Δηλαδη, αριστη σχεση τιμης προς αποδοση.
καλά ποιό είναι το θέμα εδώ ? παιδιά όποιος δεν μπορεί να ανέβει με 24/32, ούτε με 22/34 θα μπορεί..
είτε τα πόδια του φταίνε είτε η ίδια η ανηφόρα, κι επειδή ξέρω από Πέραμα δεν είναι ντροπή να κατεβαίνουμε από το ποδήλατο για 50 μέτρα περπατητά..
Εαν ξεβιδώνει ο δίσκος τότε αξίζει.
Αυτό έγραψε ο Athws είναι αλήθεια.
24/32 είναι ισοροπία, όχι ποδήλατο.
Μιλάμε για γρήγορο περπάτημα έως
χαλαρό τρέξιμο.
Παιδιά δεν είμαι και εντελώς αγύμναστος. Ανεβαίνω δυόμιση ώρες βουνό για ούτε ένα τέταρτο κατάβαση. Απλά είναι ένα μικρό κομμάτι στο τέλος της πλαγίας με τέτοια κλήση που πολύ απλά δεν γίνεται να ανέβεις. Το ξέρω πως αν είχε πίσω 10 ταχύτητες θα ήταν καλύτερα. Το σίγουρο είναι πως δεν θα ανέβαινα πιο γρήγορα απ'ότι αν το κάνω με τα πόδια αλλά μου την σπάει που πρέπει να κατεβαίνω γι'αυτά τα λίγα μέτρα.
Τα γρανάζια μπροστά δεν αλλάζουν οπότε μαλλον θα πάω για αλλαγή κασέτας να και δεν περιμένω να δω αλλαγή από 2 δοντακια παραπανω
Αν αλλάξω αργότερα πίσω εκτροχιαστή (αφού διαλυθεί αλλιώς δεν τον πειράζω) και τον συνδυάσω με 10άρα κασέτα γιατί θα πρέπει να αλλάξω και μπροστινό δισκοβραχίωνα; Μόνο το μπροστινό εκτροχιαστή δεν θα έπρεπε να αλλάξω για να συνεργάζεται με τα πίσω?
...εχει λεπτοτερα γραναζια και μικροτερες αποστασεις αναμεσα στα γραναζια. Γι' αυτο το λογο, χρησιμοποιει και λεπτοτερη αλυσσιδα, συμβατη μονο με 10-αρα κασσετα, και γραναζια δισκοβραχιονα συγκεκριμενου παχους και αποστασης μεταξυ τους. Αυτο σημαινει οτι δεν μπορει να συνεργαστει με δισκοβραχιονα και γραναζια που δεν εχουν κατασκευαστει ωστε να συνεργαζονται με 10-αρα κασσετα.
Και αυτο για αρχη, πριν καν περασουμε στις "χωρητικοτητες" ντεραγιε (η σαζμαν).
Κάνω μια υπόθεση ότι η 10άρα θα θέλει και 10άρα αλυσίδα
η οποία δεν θα δουλεύει με 8/9 δισκοβραχίωνα λόγω πάχους.