σκουριά στο στεφάνι εσωτερικά.

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Drakoulis
Εικόνα Drakoulis
Απών/απούσα

πήγα να αντικαταστήσω τα λάστιχά μου και τις φακαρόλες γιατί ήταν από την εποχή του Νώε και μπροστά μου εμφανίστηκε κάμποση σκουριά στις υποδοχές των ακτίνων.....

Τι κάνουμε?

το αφήνουμε ώς έχει μέχρι να μας σκάσουν οι ακτίνες σε καμια βόλτα?.... Μπά!....

τρίβουμε με βούρτσα να φύγει η σκουριά, ρίχνουμε λίγο λαδάκι στις ενώσεις και μόλις μαζέψουμε κανα φράγκο βλέπουμε???...

πάμε για αλλαγή τροχού ολόκληρου??? γμτ και το κέντρο που τα σπάει κρίμα δεν είναι...

πάμε για αλλαγή στεφανιού? και αν ναι μπορούμε να κρατήσουμε τις ακτίνες? πόσο κοστίζουν οι άτιμες γιατί είναι και 32.....

Ειδες τι παθαίνεις για να κάνεις βόλτες με βροχή και μετά να μην στεγνώνεις!!!!! εεεεε είδες...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
lefkal
Εικόνα lefkal
Απών/απούσα

Και να θες να το στεγνώσεις πως το κάνεις? Με μπιστολάκι? Νομίζω ότι το θέμα είναι περισσότερο στη φύλαξη του ποδηλάτου πάρα στις βόλτες στη βροχή. Οι σκουριά που παρατήρησες ήταν από τη ζάντα ή από τα κεφάλια των ακτίνων?

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Σχεδόν όλα τα στεφάνια πιά είναι είναι αλουμινένια. Συνεπώς δεν σκουριάζουν. Αν το ποδηλατό σου είναι το dahon που δείχνει το άβατάρ σου, τότε σίγουρα μιλάμε γιά αλουμινένια στεφάνια. Σε αυτή την περίπτωση η σκουριά προέρχεται από τα καψούλια των ακτίνων ή τις ακτίνες. Σε κάθε περίπτωση, δε χρειάζεται (βέβαια)να αλλάξεις όλο τον τροχό.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Η σκουρια δεν προερχεται απο τα καψουλια των ακτινων, αλλα απο την ατσαλινη ζαντα (οταν αυτη ειναι ατσαλινη). Τα καψουλια των ακτινων, εδω και παρα πολλα χρονια, κατασκευαζονται απο μπρουντζο (ορειχαλκο), και ειναι επιφανειακα επινικελωμενα.
Για να καθαρισει σωστα η ζαντα απο τη σκουρια, θα πρεπει πρωτα να αφαιρεθουν οι ακτινες-καψουλια, και κατοπιν να τριφτουν οι σκουριασμενες περιοχες της ζαντας κατα προτιμηση με καποια σκληρη ηλεκτρικη περιστροφικη συρματοβουρτσα.
Αφου καθαριστει/αφαιρεθει η σκουρια, περναμε εσωτερικα τη ζαντα με καποιο χρωμα που αντεχει στη σκουρια(μινιο, ασταρι μεταλλου, κλπ) προσεχοντας να μην λερωσουμε με χρωμα την επιφανεια της ζαντας που φαινεται εξωτερικα.
Αμεσως πιο ευκολη λυση, ειναι να αφαιρεθει η φακαρολα, και χωρις να αφαιρεθουν οι ακτινες, να τριφτει στα σκουριασμενα σημεια η ζαντα ειτε με ηλεκτρικη περιστροφικη βουρτσα, ειτε (πιο δυσκολα) με συρματοβουρτσα χεριου.
Σ'αυτη την περιπτωση ομως(αν δεν αφαιρεθουν οι ακτινες), δεν θα καθαρισει καλα απο σκουριες η περιοχη που γειτονευει με τις τρυπες των ακτινων.
Εν πασει περιπτωσει, ενα σετ ανοξειδωτων ποιοτικων ακτινων (DT Swiss, η Sapim), κοστιζει αν προκειται για plain gauge 2.0 mmπεριπου 8 ευρω η 40αδα, ενω οι double butted 2.0/1.8/2.0 mm περιπου 14 ευρω η 40αδα, συν 2 ευρω τα 40 καψουλια.

32 ακτινες και ατσαλινη ζαντα, μπροστινος Εγγλεζικος τροχος μου μυριζει...

Αν βεβαια το ποδηλατο δεν ειναι παλιο Εγγλεζικο, και ειναι καποιο συγχρονο με αλουμινενιες ζαντες οπως αναφερει ο strouf παραπανω, τοτε το προβλημα (σκουρια) προερχεται απο τις ακτινες που δεν ειναι ανοξειδωτες. Τα καψουλια σε καθε περιπτωση ειναι μπρουτζινα, και πρακτικα δεν σκουριαζουν. Σ'αυτη την περιπτωση, για να απαλλαγεις οριστικα απο τις σκουριες, θα πρεπει καποια στιγμη ετσι κι αλλιως, να αλλαξεις τις ακτινες με ανοξειδωτες: Σκουριασμενες ακτινες πολυ δυσκολα ακτινολογουνται.

uhu
Απών/απούσα

Nομίζω ότι λίγο wd40 είναι ότι πρέπει.
Άστο καμιά μέρα και μετά τρίψιμο με κανά λεπτό γυαλόχορτα ή ακόμα καλύτερα με το σκληρό απο ενα σφουγκάρι scotch brite και θα έρθει στα ίσια του.
Μέχρι να βραχεί και να ξανασκουριάσει λόγο WD40 θα αργήσει λίγο περισσότερο...

Και να το αφήσεις ώς εχει δεν θα γίνει τπτ εκτος αν εχει προχωρήσει σε βάθος το φάγωμα απο την σκουριά...

Για μένα κάνε μια πρόχειρη συντήρηση όπως σου πα και σιγά σιγά όταν σου επιτρέψουν τα οικονομικά σου πάνε να σου αλλάξουν τα spokes με DT Swiss αλουμινίου.
Θα σου πάει λίγο με πλέξιμο ευθυγράμμιση τροχού αλλά οι σωστοί τροχοί είναι το A και το Ω.
Θα κερδίσεις και σε βάρος που στις ρόδες παίζει ρόλο.

elasticrash
Εικόνα elasticrash
Απών/απούσα

λίγο στις τιμές και λίγο αφηρημένα γιατί εξαρτάται τι θα βάλεις...οι ακτίνες έχουν κάνα 15άρι, το πλέξιμο κάνα 15άρι ακόμα και μια αξιοπρεπείς ζάντα από 40 ως ότι ποσό μπορείς να φανταστείς

αλλά αν σώζεται, μην μπεις στον κόπο

Drakoulis
Εικόνα Drakoulis
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια.
Μιλάμε για ζάντα Ambrosio excellence 32 spokes clincher rim. με κέντρο Campagnolo Record.

θα προσπαθήσω να το σώσω το στεφάνι και να αλλάξω ακτίνες και καψούλια. Ποίος μάστορας μπορεί να αναλάβει κάτι τέτοιο στο κέντρο. μερικούς που ρώτησα δεν ασχολούνται με πλέξιμο αλλα με πώληση σετ τροχών.

elasticrash
Εικόνα elasticrash
Απών/απούσα

σου έστειλα τις λιγοστές γνώσεις μου με προσωπικό μήνυμα

μάστορες http://www.podilates.gr/node/18560

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...και στον Αλτιπαρμακη, στο κεντρο στην Αριστοτελους 10(εκτος απο τον Λουκα στα Μελισσια, ο οποιος επισης ειναι πολυ καλος).
Ειναι πολυ καλος στο πλεξιμο, και σχετικα οικονομικος.
Εσυ απο την πλευρα σου, σε οποιο μαστορα και να πας, θα πρεπει να του δωσεις σαφεις οδηγιες ως προς την ποιοτητα των υλικων που θα χρησιμοποιηθουν:
Π.Χ.: "Θελω να μου πλεξεις αυτο το κεντρο, σε αυτη τη ζαντα, με ακτινες ανοξειδωτες Double Butted 2.0/1.8/2.0 της DTSwiss". Και να κανονισεις εκ των προτερων και την τιμη.
Διαφορετικα, ειναι δυνατον να σου πλεξουν τον τροχο με χαμηλοτερης ποιοτητας ακτινες (π.χ. απο Taiwan η Κινα), οι οποιες εμφανισιακα δεν διαφερουν και πολυ απο τις "καλες". Διαφερουν ομως ποιοτικα.
Και αφου η ζαντα και το κεντρο σου, ειναι πολυ καλης ποιοτητας, (για να μην πω και συλλεκτικα), θα πρεπει να τα πλεξεις με κατι αντιστοιχα ποιοτικο, ανταξιο, και καλο.

Drakoulis
Εικόνα Drakoulis
Απών/απούσα

Τον Άλτι τον έχω υπόψη μου κι εγώ.ξέρω ότι κάνει καλή δουλειά. το θέμα μου είναι άν έχει DTSwiss ακτίνες?....

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...οτι ακτινες του ζητησεις.
Αν του ζητησεις DT, θα σου πλεξει τον τροχο με DT.
Αν του ζητησεις φθηνοτερες, θα χρησιμοποιησει φθηνοτερες Ταιβανεζικες (η Κινεζικες).
Απο εσενα εξαρταται.
Αναλογα τι ακτινες του ζητησεις, προμηθευεται απο τους διαφορους εισαγωγεις τις αναλογες.
Αρκει βεβαια οι συγκεκριμενες που θα ζητησεις, να υπαρχουν στην Ελληνικη αγορα.

Υ.Γ.: Αν δεν υπαρχουν στην Ελληνικη αγορα, το επομενο βημα ειναι να μαθεις τι μηκη απαιτουνται, να τις παραγγειλεις μονος σου απ'εξω, και να του τις δωσεις για πλεξιμο.
Και το αμεσως επομενο βημα, ειναι να υπολογιζεις μονος σου τα απαραιτητα μηκη ακτινων, να τις προμηθευεσαι μονος σου, και μετα να τις πλεκεις μονος σου.