Η ερώτηση περιμένει απάντηση σωτηρίας από κάποιον που έχει αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα.
Μεσαία τριβή Hollowtech II, μετά από κάνα χρόνο με ήπια χρήση τα έφτυσε, πολύς τζόγος. Ανοίγω. Ανοίγω το ποτήρι, αυτό που λέει "do not disassemble" κατά το πονηρό γιαπωνεζάκι. Το πρόβλημα φυσικά είναι στο ρουλεμάν. ΟΚ, επόμενο βήμα, να βρούμε ρουλεμάν και θα είμαστε ΟΚ. Βρίσκω, όχι ακριβώς ίδιο αλλά γίνεται η δουλειά, απλά ο βραχίονας θα ρεγουλαριστεί λίγο παραέξω. Πάμε τώρα στο μοντάρισμα. Το πονηρό σκατογιαπωνεζάκι έβαλε ανάμεσα στο ρουλεμάν και στον άξονα ένα πλαστικό(!) spacer, ώστε να φθείρεται γρήγορα, και εκτός από αυτό έδωσε τέτοια γεωμετρία ώστε με το βγάλσιμο να σπάζει εύκολα, ώστε να μην είναι επαναχρησιμοποιήσιμο, ώστε να αχρηστεύεται το ποτήρι και να τα σκας για καινούργιο σετ. Μού έσπασε το ένα πλαστικό στο βγάλσιμο, χώρια τη φθορά του πλαστικού (ο άξονας γυάλισε ήδη).
Τι κάνουμε; Το έχει αντιμετωπίσει κανείς; Περιμένοντας απάντηση, έχοντας πάρει στο κρανίο δε λέω, με τέτοιες πουστ*τσες γιαπωνέζικες κλπ. τα παίρνω χύμα. Το ρουλεμάν έχει ένα κενό 0,5χιλ περίπου και δεν κάθεται στον άξονα όπως πρέπει.
τα spacers υπάρχουν και είναι αναλώσιμα
1 ευρό έκαστος
τα ποτήρια (ρουλεμάν)
υπάρχουν και αυτά 25 ευρό το σετ
δεν ξέρω πως μπορείς να αλλάξεις μόνο ρουλεμάν
η αν μπορείς να τα ανοίξεις για να τα γρασάρεις
να ρωτήσω από που είσαι
και είναι σίγουρα από τα ρουλεμάν ?
μήπως απλά είχε χαλαρώσει ο δισκοβραχίονας???
Ρουλεμάν
http://www.skf.com/portal/skf_gr/home/products?contentId=079418
http://www.skf.com/skf/support/html/contacts/distributorsForm.jsp?lang=e...
Πλαστικός αποστάτης ή έδρα/δαχτυλίδι τριβής
Μονωτικά και στεγανωτικά υλικά, τσιμούχες αξόνων, o-rings, φραγές metaflon, μηχανικές, παλινδρομικής κίνησης.
Αθήνα- Π. Πολυχρόνη (Φακιολάς), Σπύρου Πάτση 59, Βοτανικός, Τηλ. 210-3467071, 3461336
- Κ. Σταματιάδης - Ε. Αμπλιανίτης, Σερρών 90, Βοτανικός, Τηλ. 210-5151111
Θεσσαλονίκη: Γιαννιτσών 110, Τηλ. 2310-517785
______________________________________________________
Ή αγοράζεις ίδιου πάχους πλαστικό φύλο και 2 ποτηροπρίονα εσωτερική/εξωτερική διάμετρο (ξυλουργικής - άγρια επιφάνεια) ή ένα σετ ποτηροκοπίδια ακριβείας (πανάκριβα) και κόβεις όσα θες.
Shimano Hollowtech II BB Spacer
http://www.amazon.com/Shimano-FC-M760-Hollowtech-Bottom-Bracket/dp/B001G...
http://www.jensonusa.com/!wuBBnFmskGkn1hdcx8QeRg!/Shimano-Hollowtech-II-BB-Spacer
Kόψε τη φωτό του εξαρτήματος από το pdf και δείξε μας ποιο ακριβώς εννοείς...
http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/hollo...
Μια σημείωση, ο φίλος δεν ψάχνει τον αποστάτη δαχτυλίδι
που μπαίνει ανάμεσα στο ποτήρι και το σκελετό αλλά το
μαύρο καπάκι που φαίνεται κοιτώντας το ποτηρι. Δείτε τη
δεύτερη φωτογραφία
http://rothar.com/words/?page_id=279
...οσον αφορα την ποιοτητα κατασκευης.
Τη μακροζωια και αξιοπιστια των παλιων καλων cartridge μεσαιων τριβων με τετραγωνο αξονα της Shimano ( π.χ. UN-52, UN-53, UN-71, UN-72, UN-73, κλπ), η και αλλων κατασκευαστων, καθως επισης και την απροβληματιστη λειτουργια, δεν προκειται να τη βρεις σε καμμια μεσαια τριβη τυπου Hollowtech II.
Τι μπορει να γινει τωρα:
Την πρωτη λυση, την ξερεις κι εσυ:
Αγοραζεις μια καινουρια μεσαια τριβη, την τοποθετεις, και πας στη δουλεια σου, ξεροντας οτι μεθαυριο θα πρεπει να την αλλαξεις ξανα και ξανα, μη ξεροντας ομως αν αυτο θα συμβει στη μεση του πουθενα, η στη γωνια του σπιτιου σου.
Η Ιαπωνια μπορει να ειναι πολυ μακρια, αλλα βλεπεις πολυ καθαρα το Γιαπωνεζο, να τριβει τα χερια του.
Λυση δευτερη:
Στερνη μου γνωση, να σ'ειχα πρωτα. Πετας τη Hollowtech II, και ξαναγυρνας στις παλιες καλες cartridge, με τον τετραγωνο αξονα.
Ακριβο ομως το πισωγυρισμα. Ειδικα οταν εχεις χρυσοπληρωσει τη Hollowtech II.
Τι μενει;
Μα..η τριτη λυση:
Πλαστικο δαχτυλιδι εβαλε ο κερατας ο Γιαπωνεζος;
Ε, εσυ θα το καταργησεις.
Η πας σε τορνο και σου φτιαχνει δυο μεταλλικα (καλυτερα αλουμινενια) δαχτυλιδια, τα μονταρεις και κανεις τη δουλεια σου, η ακομα καλυτερα, διαλεγεις ρουλεμαν με εξωτερικη διαμετρο ιδια με αυτη που ειχε το ρουλεμαν της Shimano, αλλα με εσωτερικη, οση ειναι η διαμετρος του αξονα του δισκοβραχιονα.
Ετσι ωστε να μπορει να μπει εφαρμοστα ο αξονας μεσα του, χωρις να απαιτειται κανενος ειδους δαχτυλιδι.
Αν θυμαμαι καλα, η εσωτερικη διαμετρος του πλαστικου δαχτυλιδιου (και η εξωτερικη του κουφιου αξονα του δισκοβραχιονα), ειναι 24 χιλιοστα. Στρογγυλο νουμερο. Αρα, οι πιθανοτητες να βρεις ρουλεμαν με εσωτερικη διαμετρο 24 χιλ., ειναι παρα πολλες.
Καλου-κακου, οταν πας για να ψωνισεις τα ρουλεμαν, παρε μαζι σου τον δισκοβραχιονα με τον αξονα, για να δεις επι τοπου, αν και πως μπαινει ο αξονας μεσα στα ρουλεμαν. Και λιγο σφιχτα να μπαινει, δεν πειραζει. Αντιθετα, θα ελεγα πως ειναι καλυτερα.
Αν εφαρμοσεις τελικα αυτη τη λυση, θυμησου μονο κατα τη διαρκεια του μονταρισματος, να τα "πνιξεις" ολα στο γρασσο, κατα προτιμηση αδιαβροχο, για να αποφυγεις τις σκουριες, και να ειναι ευκολο το ξεμονταρισμα, οταν χρειαστει παλι αλλαγη ρουλεμαν.
Μεχρι τωρα, οι μεσαιες τριβες τυπου Hollowtech II που τυχαινει να γνωριζω, "εζησαν" κατα μεσο ορο, περιπου 20.000 χιλιομετρα.
Απο περιεργεια, η δικια σου, ποσο αντεξε;
20.000 μόνο!
Μάπα πράγμα.
Πόσοι απο δω μέσα εχουν κάνει παραπάνω απο 20.000 ποδηλατικά χιλιόμετρα???
Ο βασικός λόγος για τον οποίο βάζουμε εξωτερικά ποτήρια
είναι το γεγονός ότι ο δισκοβραχίωνας λύνεται με ένα άλεν
και δεν χρειάζεται να κουβαλάς, εξωλκείς, κλειδιά και τα
λοιπά εργαλεία της κλασσικής τριβής.
Τα υπόλοιπα για βάρος και στιβαρότητα έρχονται δεύτερα.
Η συντήρισή του είναι ένα θέμα το οποίο απαιτεί υπομονή
μεγάλη αλλά γίνεται. Η λύση με τον τόρνο και το μεταλλικό
καπάκι είναι ενδιαφέρουσα και λογικά γίνεται.
Συγγνώμη που αργησα, αλλά τώρα βρέθηκα σε δίκτυο.
Πράγματι μιλάω για το έξω "ποτηράκι".
Αυτό με το διαφορετικής εσωτ. διαμέτρου ρουλεμάν δεν το σκέφτηκα! Να γιατί οι Χιώτες πάνε δυο-δυο.
Χιώτες είπα; Πάλι στο ρατσιστικό το έριξα, φτου...
Όσο για το hollowtech, συγγνώμη φίλε columbus αλλά δεν γυρνάω πίσω. Είναι τόσο εύκολο στην επισκευή και συντήρηση, που έτσι και λυθεί αυτό το θέμα τέλος ιστορίας. Και επίσης το γύρισμα που έχει είναι αχτύπητο, δηλ. για να το πετύχεις με octalink και άλλα, θες τα ίδια και περισσότερα λεφτά. Όλα εξαρτώνται από δύο απλά ρουλεμάν που ισούνται με 14 ευρώ, μια φορά στον ένα χρόνο με τη χειρότερη χρήση (εμένα μου κράτησε γύρω στα 20000, κάνα χρόνο δηλ.
... ). Έτσι και λυθεί αυτό το θέμα λοιπόν, τελεία και παύλα για μένα.
Φαντάζομαι ότι το παραπάνω ανταλλακτικό αν και προορίζεται για μεσαίες τριβές Race Face μάλλον θα είναι συμβατό και με τις Shimano...
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=39505
Και λάθος να κάνω, δεν πιστεύω τα 2 ευρώ που κοστίζει να είναι μεγάλη ζημιά.
Η ιδέα να αλλάξεις τα ρουλεμάν με άλλα μικρότερης εσωτερικής διαμέτρου είναι καλή, αλλά με μια γρήγορη ματιά στον κατάλογο της SKF δεν είδα κάποιο με διάμετρο 24mm. Φυσικά δεν χάνεις κατι αν ρωτήσεις σε ένα ρουλεμανάδικο.
Όσον αφορά την μακροζωία αυτών των μεσαίων τριβών, το τι αντίκρυσα όταν άνοιξα την δικιά μου θα το δείτε εδώ.
...και μαλιστα καθετα.
Και μια και πιασαμε τη συζητηση για τις μεσαιες τριβες, ειναι ευκαιρια να πουμε και δυο-τρια πραγματακια ακομη, που μπορει να μην εχουν αναφερθει μεχρι τωρα.
Ας παμε λοιπον την ιστορια μερικα χρονακια πισω, και συγκεκριμενα, στο ευτυχες (ακομη) ετος 1998.
Η παλια μεσαια τριβη του ποδηλατου μου (ανοιχτου τυπου, με τον κλασσικο τετραγωνο αξονα), αυτη που ειχε απο τη "μαμα"του δηλαδη, και η οποια μετα απο μια δεκαετια περιπου συνεχους χρησης, και αφου δε σηκωνε πια αλλη ρυθμιση/συντηρηση, (η φθορα του αξονα ηταν υπερβολικη πια), αποφασιζεται να αλλαχτει με μια νεου (τοτε) τυπου, μια Shimano cartridge LX, με αλλα λογια αυτη που ξερουμε σημερα σαν UN-53 η UN-54/55. Οπερ και εγενετο.
Αυτη λοιπον η μεσαια τριβη, δουλευει ασταματητα απο τοτε, χωρις να εχει αναγκη κανενος ειδους συντηρηση, ρυθμιση, καθαρισμο, επισκευη η οτιδηποτε αλλο.
Δε με απασχολησε ποτε για κανενα λογο, και θα μπορουσα να πω οτι ολα αυτα τα χρονια...ειχα ξεχασει την υπαρξη της.
Με τους πιο μετριους υπολογισμους, εχει διανυσει 60.000 χιλιομετρα, ενω με τους πιο αισιοδοξους, εχει ξεπερασει τις 100.000. Βλεπετε, κοντερ τοποθετηθηκε στο ποδηλατο αυτο, τα τελευταια 20.000 χιλιομετρα.
Πριν απο τα τελευταια 10.000 χιλιμετρα λοιπον, κατα τη διαρκεια καθαρισμου αλυσιδας-γραναζιων, παρατηρησα οτι ο αξονας της μεσαιας τριβης, ειχε εμφανισει ενα απειροελαχιστο "τζογο".
Η πρωτη σκεψη ηταν: "Επιτελους, χαλασε, θα την αλλαξω με κατι πιο συγχρονο".
Με μια δευτερη σκεψη ομως, κι επειδη υπαρχει και αυτη η ατιμη η περιεργεια, σκεφτηκα να μην την αλλαξω αμεσα, αλλα να περιμενω να δω ποσο θα αντεχε ακομη, μεχρι τελικης πτωσεως.
Εχθες λοιπον, (κατα τη διαρκεια του Critical Mass παρακαλω), συμφωνα με το κοντερ, ξεπερασε τις 10.000 χιλιομετρα, απο τοτε που πρωτοπαρατηρησα το τζογο.
Και αυτα τα τελευταια 10.000 χιλιομετρα, δεν εχουν γινει σε πολη, η σε ηπιες συνθηκες, αλλα σε διαδρομες σε κακους βουνισιους χωματοδρομους, με φορτιο, σε καθε ειδους συνθηκες (κι αυτο γιατι εδω και μερικα χρονια, το ποδηλατο απεκτησε "αδελφακια", τα οποια και ανελαβαν τις περισσοτερες αστικες μετακινησεις).
Και εχει μεν αυξηθει λιγο ο τζογος, αλλα η μεσαια τριβη, εξακολουθει να δουλευει.
Εσεις ξερετε πολλες μεσαιες τριβες, που αφου "γραψουν" τα χιλιομετρα της αρκουδας (χωρις το παραμικρο λυσιμο η συντηρηση), να παρουσιαζουν φθορα, και παρ'ολα αυτα, να εξακολουθουν να δουλευουν για ακομη 10.000(τουλαχιστον) χιλιομετρα;
Βεβαια, υπηρξαν και παλιοτερα ποιοτικες μεσαιες τριβες (Campagnolo, Stronglight, Nervar, κλπ), τις δεκαετιες '70 και '80, και μαλιστα ανοικτου τυπου, οι οποιες ειχαν στο ενεργητικο τους 100αδες χιλιαδες χιλιομετρα, ομως εκεινες απαιτουσαν μια περιοδικη ρυθμιση/συντηρηση, προκειμενου να διανυσουν ολα αυτα τα χιλιομετρα.
Θελετε να περασουμε και στο ζητημα του κοστους;
Οριστε λοιπον: Μια μεσαια τριβη τυπου UN-55, κοστιζει σημερα 11 ευρω.
Ενας συμβατος με αυτη δισκοβραχιονας, καλης ποιοτητας, κοστιζει 27 ευρω.
Ενας αντιστοιχος συγχρονος δισκοβραχιονας τυπου Hollowtech II, με τη μεσαια τριβη, κοστιζει σημερα 49 ευρω.
Εκτος απο την τιμη αγορας ομως, θα πρεπει να δουμε λιγακι και το κοστος χρησης, η το κοστος ανταλλακτικων:
Καθε 20.000 χιλιομετρα, θα χρειαζονται αλλαγη τα ρουλεμαν της Hollowtwch II, ενω η cartridge, θα χρειαστει αλλαγη σε τριπλασια χιλιομετρα περιπου, και θα κοστιζει λιγοτερο.
Η μονη επιφυλαξη που εχω, ειναι κατα ποσον εχει διατηρηθει η ποιοτητα των cartridge μεσ.τριβων της Shimano, στα επιπεδα εκεινων που παρηγαγε παλιοτερα (πριν απο το 2000).
Οποτε, με τα μεχρι τωρα δεδομενα, για μενα, δεν αποτελει σημαντικο βημα προς τα μπροστα η σχεδιαση/κατασκευη των Hollowtech II.
Σιγουρα, ειναι ελαφροτερες, και παρουσιαζουν ελαφρα αυξημενη ακαμψια, σε σχεση με τις σφραγιστες cartridge. Χρειαζονται ομως περιοδικο ελεγχο/συντηρηση, παρ'ολο που ειναι σφραγιστες, προκειμενου να συνεχισουν να δουλευουν, και μαλιστα, με μικροτερο χιλιομετρικο οριο ζωης.
Οποτε, δε νομιζω σ'αυτον τον τομεα (περιοδικος ελεγχος/συντηρηση) να διαφερουν σε κατι απο τις "αρχαιες" ανοιχτου τυπου μεσαιες τριβες, του '70 και του '80.
Υποτιθεται, οτι με τις σφραγιστες τριβες, θα γλυτωνε κανεις απο τα service, τα καθαρισματα κλπ. Αλλα δεν...
Οσο για το octalink η αλλιως Hollowtech I(επειδη αναφερθηκε), προτιμω να μην το σχολιασω.
Δεν θα πρεπει να εχει υπαρξει μεγαλυτερη "μουφα" απ'αυτο.
Χωρις να εχει καποιο ουσιαστικο πλεονεκτημα εναντι του κλασσικου παλιου cartridge, παρουσιασε πολλα προβληματα αξιοπιστιας (ειδικα στα πρωτα μοντελλα με το κοντο πολυσφηνο), και φυσικα δεν ελυσε κανενα προβλημα, ενω κοστιζει και αρκετα ακριβοτερα απο το παλιοτερο cartridge. Η Shimano, καταλαβε πολυ γρηγορα την π@π@ρι@ που εκανε, και εσπευσε να το αντικαταστησει με το Hollowtech II, το οποιο ειναι οντως καλυτερο απο το Hollowtech I, αλλα η αξιοπιστια και η μακροζωια, πηγε περιπατο.
Αν προκειται λοιπον για καποιο κουρσακι, οπου "μετραει" σημαντικα το μειωμενο βαρος και η μεγαλυτερη ακαμψια του δισκοβραχιονα, τοτε το Hollowtech II μπορει να ειναι σοβαρος υποψηφιος.
Σε καθε αλλη περιπτωση ομως, οπως για παραδειγμα σε ενα καθημερινης χρησης ποδηλατο, οπου το ζητουμενο ειναι η οσο γινεται η απροβληματιστη χρηση, η ακομη περισσοτερο, σε ενα σοβαρο ποδηλατο τουρισμου, οπου οι δυσαρεστες "εκπληξεις" δεν ειναι οτι καλυτερο, εγω θα παω προς τα πισω (και μαλιστα τρεχοντας), σε μια καλη και αξιοπιστη παλιομοδιτικη σφραγιστη μεσαια τριβη cartridge, τυπου UN-55, η κατι παρομοιο, εξ'ισου καλο ποιοτικα.
Αχ το παράξενο είναι που με τα τόσα που βγάζουν κάποια τους... ξεφεύγουν και είναι καλά! Και γω μια φορά είχα έναν κεντρικό αστέρι για 10 χρόνια σε ποδήλατο που... κλάπηκε και περισσότερο έκλαψα την τριβή παρά το ποδήλατο... Είναι να σου κάτσει.
Νέα από το μέτωπο: Πράγματι δεν υπάρχει ρουλεμάν με 24 διαμ, σε πρώτη ευκαιρία σκέφτηκα θα φτιάξω εγώ από τσέρκι, μέταλλο.
Ρε παιδια για εξαρτημα που κανει δεν κανει δεκαπεντε ευρο, γινεται τοσο μεγαλη συζητηση...
Ελεος. Και απο ατομα που εχουν 2-3 ποδηλατα αρκετα πανω του χιλιαρικου.
Η κρίση μάς έχει κάνει σαν κάτι Μεξικάνους σε κάτι γουέστερν των 70ς.
Εμένα αν μου δώσουν 2ευρω το δαγκώνω μη μπάς και είναι κάλπικο..
Ρε παιδιά.. κλέφτες θα γίνουν κι αυτοί οι Ιάπωνες; Βασικά είναι πιό οικολογικό και οικονομικό να καταργήσουμε το χαρτί υγείας...
Δεν έχω παίξει ποτέ με Hollowtech σύστημα, αλλά το έψαξα λίγο με αφορμή την κουβέντα (μου άρεσε το ότι παίρνει μαστόρεμα, ωραίο το φωτορεπορτάζ johnny.tifosi :)
Ο επίμαχος αποστάτης ίσως αφαιρείται πιο εύκολα/ανώδυνα, αν ξεβιδωθεί εντελώς το σύστημα, ώστε να αποκτήσεις πρόσβαση και από τη μέσα μεριά του ποτηριού:
http://fakawitribe.com/home/index.php?option=com_fireboard&Itemid=29&fun...
Αν όντως δεν υπάρχουν τέτοιοι αποστάτες στο εμπόριο (είτε shimano, είτε από άλλη εταιρία όπως προτάθηκε), η λύση του μηχανουργείου είναι η πιο σίγουρη/γρήγορη.
Εναλλακτικά, αν μπορεί κάποιος να μετρήσει διαστάσεις, θα ήθελα να δοκιμάσω αν εκτυπώνεται σε 3d εκτυπωτή, με ικανοποιητικά αποτελέσματα (με προβληματίζει λίγο το πάχος του, αλλά η δοκιμή αξίζει).
Σε αυτή την περίπτωση, άμα έχεις όρεξη να πειραματιστείς, μπορώ να στο στείλω i.alli.ellatha να τεστάρεις πως κάθεται (και πόσο θα ζήσει :Ρ).
...φανταζομαι τα γνωριζεις τα ατομα που κανουν τη συζητηση, καθως επισης και ποσα, αλλα και τι ειδους ποδηλατα εχει ο καθενας τους...
Υ.Γ.1:Εκτος απο τα πανακριβα ποδηλατα με κοστος αρκετα πανω απο το χιλιαρικο, υπαρχουν κι αλλα ποδηλατα, με κοστος αρκετα κατω απο το χιλιαρικο, τα οποια ομως ειναι ικανα, για φοβερα και τρομερα πραγματα, αρκει να ξερει κανεις με τι υλικα να τα "χτισει", και πως να τους φερθει.
... υπάρχουν 2-3 ποδηλάτες εδω μέσα που την ψάχνουν τη δουλειά. Τη ψάχνουν καλά, στην πράξη, λερόνοντας τα χέρια.... και όχι απλά διαβάζοντας το ιντερνετ και μεταφέροντας κάτι που άκουσαν...
ΕΥΤΥΧΩΣ για όλους εμάς τους υπόλοιπους και για τούτο εδώ το ΦΟΡΟΥΜ.....



Την άποψη μου λέω.
Απο εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει για να ζήσει το μύθο του.
Να προσπαθεί να κρατήσει μια ντίζα 30 χρόνια, να κρατάει σαμπρέλες μέχρι τα 12 μπαλώματα και να νιώθει περήφανος για αυτά τα κατορθώματά του.
Νέα από το μέτωπο. Ρώτησα σε λαμαρινά, η λαμαρίνα έχει διάφορα πάχη, λογικά θα κάνει 0,5 ή 0,4. Αν το κατασκευάσω και πετύχει, ανεβάζω φωτο. Μόνο που δε θάναι ιδιαίτερα σύντομα...
ΥΣ. Όσο για τα υπόλοιπα, δεν είναι τελικά αυτονόητη ούτε η χαρά της δημιουργίας, αλλά ούτε το τι θαύματα μπορείς να κάνεις με απλά πράγματα.
Κάποια πράγματα τα κάνουμε για να αισθανόμαστε λιγότερο μαλάκες.
Επίσης για να μην είμασε τελείως πρόβατα απέναντι στις εταιρίες.
Επίσης 2, αν συνεχίσει έτσι η φάση δεν θα υπάρχουν ούτε 5 ευρώ
για γράσσο, πόσο μάλλον 15 για καινούργια ποτήρια....
Για το DIY της υπόθεσης OK.
Αλλά το άλλο με τα ευρό είναι τελείως διαφορετική ιστορία.
Αυτό το λέω γιατί χτες μου ήρθε προσπέκτους της rose στο σπίτι παχύ σαν εγκυκλοπαίδια Larousse Britannica 350-450 σελίδες (Largeίλα οταν δεν εχεις κρίση λέω μέσα μου).

Λοιπόν ποδήλατο κάτω των 1000 ευρό με το τουφέκι να ψαχνες δεν έβρισκες...
Και σου είχε φωτογραφίες με τα καλοπληρωμένα γερμανάκια να συναρμολογούν όλο κέφι και χαρά.
Πως είναι δυνατό με τέτοιο εργατικό κόστος να κάνουν το οτιδήποτε σε σχέση με μας???
Άρα κάτι άλλο πάει λάθος.
Μας δουλεύουν και μας θέλουν για σκλάβους κάποιους λαούς.
Το να πιάσουμε να φτιάχνουμε μόνοι τα προϊόντα που τρώμε και χρησιμοποιούμε, να ανταλλάζουμε προϊόντα μεταξύ μας και στο τέλος να γυρίσουμε και στην εποχή του τροχού δεν βοηθάει σε τπτ.
Κάτι άλλο πρέπει να κάνουμε.
Το αν πιάνουν τα χέρια σου και αν γνωρίζεις είναι άλλο θέμα.
παρόλο που δεν το κατέχω το άθλημα, τα τεχνικά θέματα και τα θέματα επισκευών τα παρακολουθώ φανατικά. Από ΄κει και πέρα γενικά και ΄μένα δεν μου πολυαρέσει σαν νοοτροπία το >. Άσχετα με το κόστος. Επίσης μια φορά έκανα ακτινολόγηση στη ρόδα μου. Μου πήρε σχεδόν όλη μέρα αλλά ένιωθα απίστευτη ηρεμία. Άλλοι πάνε για ψάρεμα.
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ....
χαχαχα....
.
.
.
[οτιδήποτε "ταξιδεύει" το μυαλό μακρυά από την μίζερη καθημερινότητα ΚΑΙ ΔΕΝ περιλαμβάνει λέξεις όπως "καναπές - τιβι - χημική παραμύθα...." είναι η μαγική συνταγή για να τη βγάλουμε καθαρή... Άλλος τη βρίσκει με το ψάρεμα, άλλος παλέυει με ένα κατσαβίδι για 3 ώρες ή με ένα ακτινολόγο για μια μέρα, άλλος καβαλάει και κάνει πετάλι μέχρι ο ήλιος να κάνει περιστροφή ολόκληρη... Ξεκολλάμε και προχωράμε...]
Το ποδήλατο ως τρόπο αναζήτησης των απαραίτητων ισορροπιών είναι πολύ καλό μέσο.
Αλλά να γκρεμίζεται το σύμπαν γύρω μας και να ποδηλατούμε, ψαρεύουμε, χορεύουμε και γενικά να σφυρίζουμε αδιάφορα δεν είναι απόλυτα λογικό.
Ούτε και λύνει κάποιο απο τα πραγματικά προβληματά μας.
Απλά βοηθά να μην πάρουν και άλλοι το περίστροφο και πάνε για βόλτα στο Σύνταγμα...
...εχεις p.m.
Κανείς δεν είπε ότι σφυρίζουμε αδιάφορα. Κάνουμε ακριβός αυτό που λες. Ψάχνουμε τρόπους για να διατηρήσουμε της ισορροπίες. Ή όπως το είπε ο RockaRolla «οτιδήποτε "ταξιδεύει" το μυαλό μακρυά από την μίζερη καθημερινότητα ΚΑΙ ΔΕΝ περιλαμβάνει λέξεις όπως "καναπές - τιβι - χημική παραμύθα...." είναι η μαγική συνταγή για να τη βγάλουμε καθαρή...»
τον προσωπικό του αγώνα τον δίνει ο καθένας μας καθημερινά εκτός αυτού του φορουμ με ή χωρίς ποδήλατο. Όμως με κάθε ζωή που χάνεται όπως το σημερινό γεγονός, γκρεμίζεται και ένα σύμπαν. (αυτό κάποιος Γνωστός πρέπει να το είπε.)
Α μπράβο. Τώρα που εξηγήθηκες, συμφωνώ απολύτως. Πράγματι κάτι άλλο χρειάζεται. Μέχρι όμως αυτό το άλλο, μέχρι να δουλέψει το περίστροφο, δε θα κάτσουμε με τα χέρια σταυρωμένα. Φαντάζομαι και συ μέχρι το Σϋνταγμα κάτι κάνεις, έτσι δεν είναι;
Και τα περίστροφα θέλουν συντήρηση. Και αυτή η συντήρηση έχει γλύκα να την κάνουμε εμείς οι ίδιοι, όχι να πλερώνουμε χαραμοφάηδες ακόμα και γι΄ αυτό.
@Columbus discovers Cro-moly
καλά ρε
εδώ ο κόσμος πάει μπροστά εσύ πας πίσω????
τι τετράγωνα και τρίγωνα καρέ
Hollowtech 2 και ξερό ψωμί να μην πω bb30
:P
πάντως να ξέρεις πάντα διαβάζω αυτά που γράφεις με ενδιαφέρον
τι διαφορά έχουν οι un-5x με τις un-7x
α θύμισε μου τι έχεις να πεις για την un-54
@ plannet: http://www.podilates.gr/search/node/un%2054
Τωρα το ειδα:
Η βασικη διαφορα αναμεσα στις UN-5x και στις UN-7x, ειναι το βαρος.
Οι τριβες της σειρας UN-5x αντιστοιχουν στις σημερινες LX η SLX.
Οι τριβες της σειρας UN-7x, αντιστοιχουν στις σημερινες ΧΤ.
Πιο αναλυτικα: Ο αξονας στις τριβες της σειρας UN-5x, ειναι μασιφ, και ειναι κατασκευασμενος απο καλη ποιοτητα ατσαλιου (κατα πασα πιθανοτητα Cro-moly). Επισης, το σπειρωμα της δεξιας πλευρας του cartridge, ειναι ενσωματωμενο/"κομμενο" πανω στο Cartridge, ενω της αριστερης ειναι ενα ξεχωριστο ποτηρι/δαχτυλιδι, ειτε πλαστικο, ειτε αλουμινενιο.
Ο αξονας στις τριβες της σειρας UN-7x, ειναι κατασκευασμενος απο ανοξειδωτο ατσαλι, και δεν ειναι μασιφ. Οι τρυπες με το σπειρωμα οπου βιδωνουν οι βιδες που συγκρατουν τα μπρατσα του δισκοβραχιονα, διαπερνουν τον αξονα απο ακρη σ'ακρη, για μειωση βαρους.
Επισης, το σπειρωμα του cartridge της δεξιας πλευρας, δεν ειναι ενσωματωμενο/"κομμενο" πανω στο cartridge, αλλα ειναι ενα ξεχωριστο ποτηρι/δαχτυλιδι, οπως ακριβως της αριστερης πλευρας. Και τα δυο αυτα ποτηρια με το σπειρωμα (δεξιο και αριστερο), ειναι κατασκευασμενα απο αλουμινιο.
Εδω σταματουν και οι διαφορες, αναμεσα στους δυο αυτους τυπους μεσ. τριβης (UN-5x και UN-7X).
Οσον αφορα τα εντοσθια τους, τα ρουλεμαν δηλαδη, πρεπει να ειναι ιδιας ποιοτητας και αντοχης.
Οι UN-54 τωρα: Πρακτικα, ειναι ιδιες με τις UN-52, UN-53, και εξωτερικα τουλαχιστον, δεν εχουν καμμια διαφορα. Οπως καμμια διαφορα δεν εχουν και οι UN-52 με τις UN-53.
Tο γιατι καθε τοσο αλλαζει ονοματα η Shimano σε πρακτικα ιδια προιοντα, μονο το τμημα marketing της εταιριας μπορει να το απαντησει.
Πληροφοριακα παντως, οι παλιοτερες (UN-52, UΝ-72) κατασκευαζοταν στην Ιαπωνια. Οι νεοτερες (UN-53, UN-54), κατασκευαζονται στην Σινγκαπουρη.
Το τι επιπτωση μπορει να εχει η αλλαγη χωρας κατασκευης στην ποιοτητα, δεν το ξερω.
Οι UN-72 παντως, εχουν σταματησει εδω και πολλα χρονια να παραγονται. Και οσο διαρκουσε η παραγωγη τους, αυτη γινοταν στην Ιαπωνια.
Αυτα για τις τριβες, καλη Ανασταση κατα τα αλλα.
@colompus
ευχαριστούμε για της πληροφορίες
βασικά πρέπει να γραφτεί ένα θέμα πάνω στις μεσαίες τριβές και να γίνει sticky
να σε ρωτήσω κάτι ακόμα
έχω δει τριβές πέραν των shimano
neco 2-3 Ποιότητες
sountur 2 Ποιότητες
έχεις και κάποια άποψη για αυτές??