Ταλάντωση λαιμού

75 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Καλημέρα παιδιά,

Έχω ένα Peugeot του '87-'88. Δίνω μια φωτό έτσι για να καταλάβουν οι γνώστες περί τίνος πρόκειται. Φαίνεται εδώ φ1

Πρόσφατα άλλαξα τους Mavic που είχε πάνω γιατί είχαν φάει πολύ ξύλο και έβαλα Campagnolo Vento. Εδώ με τους νέους τροχούς

2

Παρατηρήστε πως οι Mavic στη περιοχή που πατάνε τα τακάκια έχουν μαύρο χρώμα ενώ στους Campagnolo το κλασσικό μεταλλικό τως περισσότερων τροχών. Από όταν έβαλα τους Campagnolo παρατήρησα ότι φρενάρει πολύ πιο δυνατά το ποδήλατο, αλλά έχω και μια ταλάντωση στο τιμόνι μπρος-πίσω όταν φρενάρω. Σαν να ταλαντώνεται δλδ ο λαιμός ελαφρά μπρος-πίσω. Ο τροχός μου είναι ίσιος, μιλάμε για ούτε 1-2mm αλλά φαίνεται πως ακόμα και αυτό κατά το φρενάρισμα προκαλεί το λαιμό να κάνει αυτό το τράνταγμα. Ούτε ο λαιμός μου είναι χαλαρά σφιγμένος, για την ακρίβεια το έλυσα πριν λίγες μέρες να δώ ρουλεμάν και να γρασσάρω και το έσφιξα τόσο όσο. Γυρνάει δλδ καλά και δεν έχει μπόσικα. Φαίνεται όμως ότι στις μεγάλες ταχύτητες όταν θα φρενάρω η παραμικρή ατέλεια του τροχού προκαλεί τη ταλάντωση του τιμονιού; Φυσιολογικό; Αποδεκτό; Να αλλάξω τακάκια; Τροχός-λαιμός είναι φυσιολογικοί γαμώτο...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΟΚ, νέοι τροχοί...
Ίδια ελαστικά?
Ίδιες πιέσεις με "πριν"?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εν στάση μπλόκαρε το μπροστινό και κούνα το ποδήλατο
μπρος-πίσω. Εαν νιώθει να κουνιέται λαιμός/πηρούνι,
τότε, θέλουν μάζεμα και σφήξιμο τα ποτήρια σου.

Ερώτηση για τα στεφάνια. Ποιό μοντέλο Mavic είναι;
Υπάρχει περίπτωση να μην είναι για κλασσικό φρένα
αλλά για δισκόφρενα ή για πίστα;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

για κλασσικά rim brakes....
Αφού είπε ότι τσέκαρε και ξαναέσφιξε λαιμούς + πιρούνια κλπ.... το μυαλό μου πήγε σε πιο έντονο τρέμουλο λόγω πχ πιο υψηλών πιέσεων, πιο σκληρών ελαστικών, πιο "αγωνιάρικων" (λιγότερο "απορροφητικών") τροχών.

Όταν από shimano 105 / michelin pro race 3 πήγα σε fulcrum racing 3 / conti gp4000s ένιωσα πιο έντονους κραδασμούς. Το όλο σύστημα ήταν πιο άκαμπτο, λιγότερο απορροφητικό, πιο κουραστικό στην Ελληνική άσφαλτο...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Τσέκαρε την επιφάνεια της μπροστινής ζάντας, στις 2 πλευρές, σε όλο τον κύκλο. Μπορεί, κάπου να πιάνει περισσότερο το τακάκι, για κάποιο λόγο π.χ. γδαρμένη ζάντα, άρα μεγαλύτερη τριβή, άρα περιοδική ταλάντωση.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Κάποιες διευκρινήσεις παιδιά για να βοηθήσω. Καταρχάς, οι Μavic που είχα ήταν ένα παλιό μοντέλο νομίζω CP22 γράφουν πάνω, θα τσεκάρω το απόγευμα. Τα λάστιχα και οι πιέσεις έμειναν ίδια στους νέους τροχούς. Γύρω στα 110psi. Το λάστιχό μου πάνω λέει Detonator, δε θυμάμαι περισσότερα τώρα. Τα φρένα μου είναι κλασσικά rim brakes, dual-pivot νομίζω, η σειρά RX-100 της Shimano. Άλλαξα τακάκια μόνο πριν 2-3 μέρες να δω αν θα αλλάξει τίποτα, έβαλα τα Shimano Ultegra.
Τώρα για το λαιμό, δεν έχω την εμπειρία να κρίνω αν το ρύθμισα σωστά. Έσφιξα το λαιμό μου στο σημείο να μην έχει μπόσικα αλλά και να γυρνάει χαλαρά το τιμόνι. Δε ξέρω αν πρέπει να σφίξω κι άλλο. Αν έχω πατημένο μόνο το μπροστά φρένο έχει ένα ελαφρύ μπρος-πίσω το ποδήλατο αλλά μου φαίνεται ανεκτό και φοβάμαι ότι αν σφίξω άλλο θα μειωθεί η ταλάντωση αλλά δε θα γυρνάει εύκολα το τιμόνι και θα ζορίζω τα ρουλεμάν. Από την άλλη σκέφτομαι πως αυτά τα ρουλεμάν επειδή η κίνηση που διαχειρίζονται δεν είναι μεγάλη, ενδεχομένως να μπορώ να σφίξω παραπάνω. Δε θέλω να πειραματιστώ και να παρασφίξω μη χαλάσω τίποτα.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Τσέκαρε την επιφάνεια της μπροστινής ζάντας, στις 2 πλευρές, σε όλο τον κύκλο. Μπορεί, κάπου να πιάνει περισσότερο το τακάκι, για κάποιο λόγο π.χ. γδαρμένη ζάντα, άρα μεγαλύτερη τριβή, άρα περιοδική ταλάντωση.

Η ζάντα είναι ίσια. Έκανα κι εγώ μια ψευτοακτινολόγηση μόνος μου και λέω ψευτό- γιατί πραγματικά είναι ουτε 1 mm οι αποκλίσεις. Πιστεύω ότι αν πάω για ακτινολόγηση θα με διώξουν δλδ.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

di-mk1 wrote:
Αν έχω πατημένο μόνο το μπροστά φρένο έχει ένα ελαφρύ μπρος-πίσω το ποδήλατο αλλά

Kαμμιά μπρός πίσω κίνηση δεν είναι αποδεκτή. Δεν ξέρω αν αυτό είναι η αιτία του προβλήματος, όμως ο λαιμός θέλει μάζεμα... Αν το παρασφίξεις θα δεις πως το τιμόνι λιγάκι σκαλώνει στο κέντρο. Υπάρχει όμως η ιδανική ρύθμιση που δεν κινείται ευθύγραμμα αλλά και περιστρέφεται ομαλά.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Εαν νιώθεις να κουνιέται λαιμός/πηρούνι,
τότε, θέλουν μάζεμα και σφήξιμο τα ποτήρια σου.

Οπότε θέλει παραπάνω σφίξιμο το παξιμάδι στο λαιμό.
Θα το παιδέψεις λίγο για να βρεις το ιδανικό αλλά
καμία μετατώπιση δεν ειναι ανεκτή. Από τις λακούβες
καιτα κοπανήματα χαλαρώνει το συγκεκριμένο σύστημα.
Κάτι τέτοιες στιγμές εύχεσαι να είχες ahead...

Για τις ζάντες δες τι παίζει διότι μαύρη επιφάνεια
φρένων μου κάνει κάπως περίεργο. Για αυτό υπέθεσα
μήπως έβγαζε το εν λόγω στεφάνι σε έκδοση για
ποδήλατο πίστας που δεν έχει φρένα.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Δε ξέρω ρε γαμώτο αυτό το παλιό σύστημα με τα ρουλεμάν χωμένα μέσα στα ποτήρια πόσο ανεκτικά είναι και πόσο πρέπει να σφιχτούν. Διάβασα ας πούμε ότι πρέπει σηκώνοντας το ποδήλατο το τιμόνι να πέσει στη μια ή στην άλλη πλευρά για να ξέρεις ότι δεν εχεις παρασφίξει. Τέλοσπάντων θα κάνω κανά δυο δοκιμές και βλέπουμε

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Θα βγάλω φώτο τις ζάντες και θα τις δείτε. Και μένα μου φαίνονταν περίεργο η μαύρη επιφάνεια, γι'αυτό μόλις έβαλα τις Campy η δύναμη του φρεναρίσματος αυξήθηκε κατακόρυφα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το τιμόνι άρχισε να το σφίγγεις λίγο λίγο και θα το βρεις.
Λογικά 1/4 στροφή τη φορά και θα είσαι οκ. Πρέπει να είναι
σφιχτό μεν αλλά να μη νιώθεις τις μπίλιες να γρατζουνάνε
όταν το στρίβεις.

Rhgas
Απών/απούσα

Παιδιά επειδή έχω παρόμοιο πρόβλημα αγόρασα για να αλλάξω όλο το σετ ποτήρια,ρουλεμάν, κόντρα παξιμάδια με καινούριο.
Το ερώτημα είναι πως βγαίνουν τα παλαιά ποτήρια; Χρειάζεται κάποιος εξολκέας ή τα χτυπάς ελαφρά και βγαίνουν;

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Λοιπόν έσφιξα ελαφρώς το παξιμάδι. Καμιά ουσιαστική βελτίωση. Το τιμόνι γυρνάει καλά και πατώντας το φρένο μπροστά δεν ακούγεται κάτι να κουνιέται. Ούτε με το χέρι μπορείς να μετακινήσεις το ψαλίδι μπρος-πίσω. Θέλω να πώ πως όλα είναι στη θέση τους, το μπρος πίσω που έχω είναι "ελαστικό". Δε ξέρω πως να το περιγράψω.
Πάντως μου φαίνεται αδιανόητο να πατάς το φρένο και να μην κουνιέται έστω λίγο μπρος πίσω το ποδήλατο. Και το Megisto μου έχει μια τέτοια "ελαστικότητα" αλλά κοκαλώνει χωρίς τρανταγμούς. Παιδιά σόρρυ δε ξέρω να το περιγράψω αλλιώς. Τώρα έκανα μια βόλτα Πετρούπολη-Σχιστό-Πειραιάς-Θηβών-Πετρούπολη, φρέναρα με το πίσω και το μπροστά επικουρικά περισσότερο. Φίλος που ήταν μαζί μου με μια κούρσα Ideal, μου είπε πως και σε αυτόν μόνο το μπροστά φρένο αν πατήσεις θα έχει ένα τράνταγμα.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...κι αν αρχισουμε τα σεντονια, θα ξενυχτησουμε.
Γι αυτο, επιγραμματικα κι εν συντομια:
Αν γυρνωντας ο τροχος, η ζαντα παιζει δεξια-αριστερα 1 χιλιοστο, τοτε ειναι πολυ.
Σε ποιοτικους τροχους(ειδικα οταν ειναι καινουριοι), το αποδεκτο οριο, ειναι περιπου 1/10 του χιλιοστου. Κι οσον αφορα το πανω-κατω, καλο ειναι να μην ξεπερναει το 1/2 χιλιοστο.
Αν οταν ειναι ρυθμισμενα σωστα τα ποτηρια, στριβοντας το τιμονι, αυτο "κουμπωνει" στην μεση (οταν δηλαδη το τιμονι "κοιταζει" ακριβως ισια μπροστα), τοτε εχουν φθορες τα ποτηρια.

Καθαρισε καλα τα καινουρια στεφανια πριν απο τη χρηση με οινοπνευμα, η αζαξ, η κατι παρομοιο.
Αν με τη χρηση εχουν κανει τοπικα καποια σκουρα σημαδια απο τα τακακια, να ξερεις οτι εκει ειναι το σημειο που "σκαλωνει" η ζαντα και δημιουργει το τρεμουλο. Τα μαυρισματα καθαριζουν με τριψιμο με πανακι και οινοπνευμα η αζαξ, η "στεγνα" με γομμα...σχολικη.
Τα τοπικα αυτα λερωματα (οπου "σκονταφτουν" τα τακακια), μπορει να προερχονται απο αγνωστης συστασης βρωμονερα που πιτσιλιστικαν απο το δρομο, η ακομη κι απο υπολειματα βερνικιων η υλικων κατεργασιας της ζαντας (υπολειμματα λαδιων, κολλας, υλικων γυαλισματος, κλπ).
Ελεγξε το σημειο της ραφης/ενωσης της ζαντας. Δεν πρεπει να παρουσιαζει καμμια ανωμαλια στην πλευρικη επιφανεια που πατανε τα τακακια, ειτε η ενωση ειναι κολλημμενη, ειτε οχι.
Γενικα, το τρεμουλο κατα το φρεναρισμα, παρουσιαζεται οταν σε καποιο σημειο (η καποια σημεια) της επιφανειας που πατανε τα τακακια, υπαρχει τοπικα αυξημενη η μειωμενη τριβη. Οπως επισης κι οταν υπαρχει στην επιφανεια που πατανε τα τακακια χτυπημα, βαθουλωμα, εντονο γδαρσιμο, η εξογκωμα (που κι αυτο με τη σειρα του δημιουργει αυξημενη η μειωμενη τοπικα τριβη με τα τακακια).

Αν εχουν μποσικα τα ποτηρια του λαιμου, τοτε το τρεμουλο γινεται απο λιγο εως πολυ εντονοτερο. Απο μονο του ομως, το μποσικο των ποτηριων, δεν μπορει να δημιουργησει το τρεμουλο: Υπαρχουν παρα πολλα ποδηλατα "εκει εξω" με περισσοτερο η λιγοτερο αρρυθμιστα ποτηρια (που εχουν μποσικα δηλαδη), τα οποια ομως δεν παρουσιαζουν καθολου τρεμουλο στο φρεναρισμα, παρα ενα στιγμιαιο "τακ", στην αρχη του φρεναρισματος, για ευνοητους λογους.

Για να ξεπερασουν τα ποτηρια απο το σκελετο και το πηρουνι (προκειμενου να αλλαχτουν), κανονικα χρειαζονται δυο-τρια εργαλεια, που δεν ειναι και ιδιαιτερα φθηνα.
Η δουλεια ομως μπορει να γινει και με κατσαβιδακι και σφυρακι, πολυ προσεκτικα ομως:
Χτυπαμε γυρω-γυρω στην εξωτερικη τους επιφανεια τα ποτηρια που ειναι περασμενα στο σκελετο (εννοειται αντιθετα απο τη φορα τοποθετησης), με ενα μεγαλο κατσαβιδι, η με ενα κομματι πολυ σκληρο ξυλο. Σιγα-σιγα, τα ποτηρια βγαινουν.
Αρχιζουμε με ηπια χτυπηματα, και δυναμωνουμε, ωσπου να βρουμε τα καταλληλης εντασης χτυπηματα, που αρχιζουν να "ξεκολλανε" τα ποτηρια, και συνεχιζουμε με τετοια χτυπηματα επιμενοντας γυρω-γυρω (και οχι στο ιδιο σημειο) ωσπου να βγουν τα ποτηρια.
Για να ξεπερασει το κατωποτηρο απο το πηρουνι, το χτυπαμε προς τα πανω με τη μυτη ενος κατσαβιδιου απο το μπροστα και πισω μερος του πηρουνιου (εκει δηλαδη που προεξεχει το κατωποτηρο απο το πηρουνι). Με πολυ προσοχη ομως, ειδικα αν ειναι αλουμινενιο (και θελουμε να το ξαναχρησιμοποιησουμε).
Για να περαστουν τα ποτηρια στο σκελετο, δεν τα χτυπαμε, αλλα τα πρεσσαρουμε χρησιμοποιωντας το καταλληλο εργαλειο, ειτε φτιαχνουμε κατι αντιστοιχο με το εργαλειο χρησιμοποιωντας μια μεγαλη βιδα και παξιμαδι-ροδελλες καταλληλου μεγεθους.
Οσο για το κατωποτηρο, το τοποθετουμε στο πηρουνι χτυπωντας το προσεκτικα με το καταλληλο εργαλειο. Η εναλλακτικα, με ενα σωληνα κομμεννο απολυτα ισια, και με εσωτερικη διαμετρο οσο γινεται πλησιεστερη με τη διαμετρο του λαιμου του πηρουνιου στο σημειο που παταει το κατωποτηρο (στο σημειο που παταει το κατωποτηρο, η διαμετρος του λαιμου του πηρουνιου, ειναι ελαφρα αυξημενη, οποτε πρεπει η σωληνα να εχει τετοια περιπου διαμετρο, αλλα οχι μικροτερη).

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
...κι αν αρχισουμε τα σεντονια, θα ξενυχτησουμε.
Γι αυτο, επιγραμματικα κι εν συντομια:
Αν γυρνωντας ο τροχος, η ζαντα παιζει δεξια-αριστερα 1 χιλιοστο, τοτε ειναι πολυ.
Σε ποιοτικους τροχους(ειδικα οταν ειναι καινουριοι), το αποδεκτο οριο, ειναι περιπου 1/10 του χιλιοστου. Κι οσον αφορα το πανω-κατω, καλο ειναι να μην ξεπερναει το 1/2 χιλιοστο.
Αν οταν ειναι ρυθμισμενα σωστα τα ποτηρια, στριβοντας το τιμονι, αυτο "κουμπωνει" στην μεση (οταν δηλαδη το τιμονι "κοιταζει" ακριβως ισια μπροστα), τοτε εχουν φθορες τα ποτηρια.

Καθαρισε καλα τα καινουρια στεφανια πριν απο τη χρηση με οινοπνευμα, η αζαξ, η κατι παρομοιο.
Αν με τη χρηση εχουν κανει τοπικα καποια σκουρα σημαδια απο τα τακακια, να ξερεις οτι εκει ειναι το σημειο που "σκαλωνει" η ζαντα και δημιουργει το τρεμουλο. Τα μαυρισματα καθαριζουν με τριψιμο με πανακι και οινοπνευμα η αζαξ, η "στεγνα" με γομμα...σχολικη.
Τα τοπικα αυτα λερωματα (οπου "σκονταφτουν" τα τακακια), μπορει να προερχονται απο αγνωστης συστασης βρωμονερα που πιτσιλιστικαν απο το δρομο, η ακομη κι απο υπολειματα βερνικιων η υλικων κατεργασιας της ζαντας (υπολειμματα λαδιων, κολλας, υλικων γυαλισματος, κλπ).
Ελεγξε το σημειο της ραφης/ενωσης της ζαντας. Δεν πρεπει να παρουσιαζει καμμια ανωμαλια στην πλευρικη επιφανεια που πατανε τα τακακια, ειτε η ενωση ειναι κολλημμενη, ειτε οχι.
Γενικα, το τρεμουλο κατα το φρεναρισμα, παρουσιαζεται οταν σε καποιο σημειο (η καποια σημεια) της επιφανειας που πατανε τα τακακια, υπαρχει τοπικα αυξημενη η μειωμενη τριβη. Οπως επισης κι οταν υπαρχει στην επιφανεια που πατανε τα τακακια χτυπημα, βαθουλωμα, εντονο γδαρσιμο, η εξογκωμα (που κι αυτο με τη σειρα του δημιουργει αυξημενη η μειωμενη τοπικα τριβη με τα τακακια).

Αν εχουν μποσικα τα ποτηρια του λαιμου, τοτε το τρεμουλο γινεται απο λιγο εως πολυ εντονοτερο. Απο μονο του ομως, το μποσικο των ποτηριων, δεν μπορει να δημιουργησει το τρεμουλο: Υπαρχουν παρα πολλα ποδηλατα "εκει εξω" με περισσοτερο η λιγοτερο αρρυθμιστα ποτηρια (που εχουν μποσικα δηλαδη), τα οποια ομως δεν παρουσιαζουν καθολου τρεμουλο στο φρεναρισμα, παρα ενα στιγμιαιο "τακ", στην αρχη του φρεναρισματος, για ευνοητους λογους.

Για να ξεπερασουν τα ποτηρια απο το σκελετο και το πηρουνι (προκειμενου να αλλαχτουν), κανονικα χρειαζονται δυο-τρια εργαλεια, που δεν ειναι και ιδιαιτερα φθηνα.
Η δουλεια ομως μπορει να γινει και με κατσαβιδακι και σφυρακι, πολυ προσεκτικα ομως:
Χτυπαμε γυρω-γυρω στην εξωτερικη τους επιφανεια τα ποτηρια που ειναι περασμενα στο σκελετο (εννοειται αντιθετα απο τη φορα τοποθετησης), με ενα μεγαλο κατσαβιδι, η με ενα κομματι πολυ σκληρο ξυλο. Σιγα-σιγα, τα ποτηρια βγαινουν.
Αρχιζουμε με ηπια χτυπηματα, και δυναμωνουμε, ωσπου να βρουμε τα καταλληλης εντασης χτυπηματα, που αρχιζουν να "ξεκολλανε" τα ποτηρια, και συνεχιζουμε με τετοια χτυπηματα επιμενοντας γυρω-γυρω (και οχι στο ιδιο σημειο) ωσπου να βγουν τα ποτηρια.
Για να ξεπερασει το κατωποτηρο απο το πηρουνι, το χτυπαμε προς τα πανω με τη μυτη ενος κατσαβιδιου απο το μπροστα και πισω μερος του πηρουνιου (εκει δηλαδη που προεξεχει το κατωποτηρο απο το πηρουνι). Με πολυ προσοχη ομως, ειδικα αν ειναι αλουμινενιο (και θελουμε να το ξαναχρησιμοποιησουμε).
Για να περαστουν τα ποτηρια στο σκελετο, δεν τα χτυπαμε, αλλα τα πρεσσαρουμε χρησιμοποιωντας το καταλληλο εργαλειο, ειτε φτιαχνουμε κατι αντιστοιχο με το εργαλειο χρησιμοποιωντας μια μεγαλη βιδα και παξιμαδι-ροδελλες καταλληλου μεγεθους.
Οσο για το κατωποτηρο, το τοποθετουμε στο πηρουνι χτυπωντας το προσεκτικα με το καταλληλο εργαλειο. Η εναλλακτικα, με ενα σωληνα κομμεννο απολυτα ισια, και με εσωτερικη διαμετρο οσο γινεται πλησιεστερη με τη διαμετρο του λαιμου του πηρουνιου στο σημειο που παταει το κατωποτηρο (στο σημειο που παταει το κατωποτηρο, η διαμετρος του λαιμου του πηρουνιου, ειναι ελαφρα αυξημενη, οποτε πρεπει η σωληνα να εχει τετοια περιπου διαμετρο, αλλα οχι μικροτερη).

Kατατοπιστικότατος. Ευχαριστώ! Αντιλαμβάνομαι ότι το τρέμουλο είναι από τη ζάντα μου. Ο λαιμός είμαι σίγουρος ότι δεν έχει θέμα. Αλλά αν αυτό το 1mm είναι αρκετό να δημιουργεί τρέμουλο, τότε ρε παιδιά όλοι αυτό το πρόβλημα θα είχαν στις κούρσες. Μη μου πείτε πως όλοι έχετε ζάντες στο 1/10mm ρυθμισμένες. Και σε κάθε ελαφριά παραμόρφωση αυτό το πρόβλημα θα έχω; Τελοσπάντων θα πάω για μια ακτινολόγηση και θα δώ.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Δεν ειχα σκοπο να υποστηριξω οτι το 1 χιλιοστο που "χανει" η ζαντα πλευρικα, ειναι υπευθυνο για το τερεμουλο την ωρα του φρεναρισματος. Καθε αλλο.
Απλα, οτι δεν ειναι μεσα στα "αποδεκτα" ορια, οσον αφορα την κατασταση ενος καινουριου, σωστου, καλου τροχου.
Και φυσικα, οχι μονο οι κουρσες, αλλα και χιλιαδες αλλα ποδηλατα, δεν εχουν τροχους της "ταξης του 1/10", χωρις να παρουσιαζουν οποιοδηποτε προβλημα τρεμουλιασματος κατα τη διαρκεια του φρεναρισματος.
Ελπιζω τωρα να ειναι πιο κατανοητο.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Άρα ξαναπάμε στο θέμα των ρουλεμάν-ποτηριών; Τα νεύρα μου...Το χειρότερο είναι πως σε ένα τέτοιο λεπτό θέμα που θέλει ΨΑΞΙΜΟ, δε ξέρω και κανέναν μάστορα να θέλει να ασχοληθεί. Θα μου πουν άσε το ποδήλατο κι έλα να το πάρεις, αλλά εμένα είναι το μέσον για τη δουλειά μου. Σκεφτόμουν Τσιπίδη και ένα άλλο καλό μαστόρι δίπλα στον Τσιπίδι σε άλλη στοά αφού είναι και παλιό το ποδήλατο. Προτάσεις ευπρόσδεκτες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μου φαίνεται παράλογο να μην έχουν 3' για να σου
σφίξουν τα ποτήρια ή να δουν εαν παίζει το steerer
μέσα στο κούτελο.

Πάντως δεν πρόκεται να βγάλεις παραπάνω άκρη από
εδώ μέσα καθώς πλέον περνάμε στο μεταφυσικό :)
Τρέμουλο, ταλάντωση, κούνημα, παίξιμο....

Για να σου φύγει η κάψα με τον τροχό, κάνε τράμπα
με έναν φίλο. Αμέσως θα καταλάβεις αν φταίει ή
όχι ο τρόχός. Πάντως στη θέση σου θα ξανακοίταζα
τα ποτήρια.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

δεν ξέρω, αλλά υπάρχει περίπτωση να μην είναι σωστά «δεμένα» τα φρένα πάνω στο σκελετό; Επίσης άλλο κινητό μέρος του τροχού είναι και το quick release και το κέντρο του μπροστά τροχού. Υπάρχει περίπτωση κατά το φρενάρισμα να ασκείται τέτοια δύναμη στα φρένα ώστε να μετατοπίζονται και αντί να πατάνε στη ζάντα να πατάνε στο λάστιχο; Σόρρυ αν λέω μπούρδες.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

diopan wrote:
δεν ξέρω, αλλά υπάρχει περίπτωση να μην είναι σωστά «δεμένα» τα φρένα πάνω στο σκελετό; Επίσης άλλο κινητό μέρος του τροχού είναι και το quick release και το κέντρο του μπροστά τροχού. Υπάρχει περίπτωση κατά το φρενάρισμα να ασκείται τέτοια δύναμη στα φρένα ώστε να μετατοπίζονται και αντί να πατάνε στη ζάντα να πατάνε στο λάστιχο; Σόρρυ αν λέω μπούρδες.
Κι όμως diopan πρέπει να έπεσες πιο κοντά από όλους μας. Ούτε ο τροχός πρέπει να είναι ούτε τα ποτήρια.

Πρέπει να είχα τοποθετημένα τα τακάκια ανάποδα. Τα Ultegra έχουν μια εσωτερική χάραξη που είναι σαν βέλη. Δείτε τη φώτο εδώ

1

Όπως κρατάω το τακάκι έτσι πρέπει και να τοποθετηθεί στην αριστερά πλευρά του ποδηλάτου. Δηλαδή τα βέλη της χάραξης να δείχνουν προς τα πίσω, αντίθετα με τη φορά του τροχού. Εγώ τα είχα ανάποδα. Φαίνεται ότι παίζει ρόλο αυτό.

Έπειτα δοκίμασα να βάλω τα τακάκια το δεξιά-αριστερά, δηλαδή με το πτερύγιο που έχει το τακάκι να είναι στη πάνω πλευρά. Το τρέμουλο σχεδόν εξαφανίστηκε. Αλλά στο σχεδιάγραμμα που έχουν τα κουτιά των τακακιών φαίνεται ότι πρέπει είναι προς τα κάτω οπότε τα ξανα άλλαξα και τώρα τα έχω έτσι.

2

Παρατήρησα επίσης ότι από την αριστερή πλευρά το τακάκι εφάπτεται πλήρως ενώ από την άλλη ακουμπάει καλά το πάνω μέρος. Φαίνεται πως με το καιρό πρέπει να πατηθεί για να εφάπτεται πλήρως και λογικά το τρέμουλο θα σταματήσει. Λογικά με την εναλλαγή δεξιά-αριστερά αυτό πέτυχα, αλλά θα τα τοποθετήσω σωστά και θα περιμένω να πατηθεί το τακάκι να δώ τι θα παίξει. Επίσης υπάρχει περίπτωση να θέλω κάποιο ειδικό τακάκι για τους συγκεκριμένους τροχούς (Campagnolo Vento;;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...παραβλεποντας τα βασικα, τα οποια θεωρησαμε αυτονοητα και δεδομενα:
Και ποια ειναι τα βασικα; Μα η σωστη τοποθετηση και ρυθμιση των τακακιων!
Το να βαλεις τη χαραξη των τακακιων να παταει με συγκεκριμενη φορα, δεν ειναι ο αποφασιστικος παραγοντας για να εξαλειφθει το τρεμουλο (η συντονισμος καλυτερα) κατα το φρεναρισμα. Η χαραξη ειναι εκει για ενα και μονο λογο: Για να διωχνει τα νερα λιγο καλυτερα απο την επιφανεια φρεναρισνατος σε περιπτωση βροχης, νερων, κλπ.
Αυτο ομως που ειναι αποφασιστικης σημασιας, ειναι η θεση των τακακιων σε σχεση με την επιφανεια της ζαντας τη στιγμη που αυτα ακουμπανε τη ζαντα.
Για την ακριβεια, η επιφανεια και των δυο τακακιων, πρεπει να παταει ολοκληρη στην επιφανεια της ζαντας, και μαλιστα αν ειναι δυνατον ταυτοχρονα. Αυτο βεβαια, απαιτει μια στοιχειωδη ρυθμιση απο μερους σου, τη στιγμη της τοποθετησης.
Επομενως, δεν θα πρεπει να περιμενεις τη φθορα, να κανει εν τελει τις επιφανειες των τακακιων παραλληλες με την πλευρικη επιφανεια της ζαντας.

Ο τροπος για να το κανεις αυτο, τη ρυθμιση δηλαδη, ειναι απλος: Βαζεις καποιον να πατησει το φρενο (μπροστα η πισω) που θελεις να ρυθμισεις.
Κατοπιν, με ενα αλλενακι, (η με οποιο κλειδι χρειαζεται), λυνεις τη βιδα που συγκρατει το τακακι στη δαγκανα, ωστε να μπορεις να το μετακινησεις/στριψεις, για να πατησει σωστα.
Αφου λοιπον χαλαρωσεις τη βιδα συγκρατησης του τακακιου, ζητας απο αυτον που πιεζει τη μανεττα του φρενου, να μειωσει τη δυναμη που εξασκει στη μανεττα τοσο, ωστε να μπορεις να μετατοπισεις/στριψεις το τακακι (και να το κανεις να ακουμπαει με ολη του την επιφανεια στη ζαντα), χωρις ομως να την αφησει και τελειως (τη μανεττα του φρενου), με αποτελεσμα να φυγει/πεσει τελειως το τακακι απο τη θεση του. Αφου το φερεις στη σωστη θεση, το σταθεροποιεις, σφιγκοντας με το ενα χερι τη βιδα συγκρατησης, ενω με το αλλο, κρατας το τακακι σταθερα πανω στην επιφανεια της ζαντας, ωστε να μην μετακινηθει.
Ετσι, ρυθμιζεις πρωτα το τακακι της μιας πλευρας, και μετα της αλλης.
Και μετα βγαινεις βολτα για να το δοκιμασεις. Αν παρ'ολη τη ρυθμιση, εξακολουθει να τρεμει και να "τσιριζει" λιγο η πολυ τη στιγμη που φρεναρεις, θα πρεπει να ξανατροποποιησεις λιγο την προηγουμενη ρυθμιση, δινοντας μια μικρη συγκλιση στα τακακια των φρενων.
Αυτο γινεται ως εξης: Βαζεις καποιον παλι να πιεσει τη μανεττα του φρενου, και παραλληλα βαζεις αναμεσα στην ζαντα και την πισω ακρη του τακακιου ενα λεπτο αντικειμενο παχους περιπου ενος χιλιοστου: Ενα κοκκινο κερμα του ενος η δυο λεπτων, μια μεταλλικη ροδελλα αντιστοιχου παχους, ενα κομματακι λαμαρινα, κλπ.
Ετσι, μαγκωνει και πιεζει το τακακι αναμεσα στη ζαντα και την πισω ακρη του τακακιου (πισω θεωρειται η ακρη που "κοιταζει" το πισω ακρο του ποδηλατου) το λεπτο νομισμα, ροδελλα, κλπ.
Αν τωρα ξαναχαλαρωσεις τη βιδα που συγκρατει το τακακι στη δαγκανα, τοτε το τακακι θα "στριψει" πανω στη δαγκανα, και το μεν μπροστα μερος του θα ακουμπαει στη ζαντα, ενω το πισω θα παταει πανω στον αποστατη (νομισμα, ροδελλα, λαμαρινακι), και θα απεχει απο αυτη, οσο το παχος του αποστατη.
Στη συνεχεια, σφιγγεις παλι τη βιδα συγκρατησης, και αφηνοντας τη μανεττα, απομακρυνονται τα τακακια απο τη ζαντα, κι ετσι αφαιρειται ο αποστατης.
Πιεζοντας ξανα τη μανεττα του φρενου, κι εξ'αιτιας της ρυθμισης συγκλισης που μολις εγινε, οταν το τακακι πλησιαζει στη ζαντα, παταει πρωτα το μπροστα μερος του, και μονο οταν αυξηθει κι αλλο η πιεση στη μανεττα, παταει και το πισω.
Αυτη η ρυθμιση, δηλαδη η προοδευτικη επαφη του τακακιου με τη ζαντα (πρωτα το μπροστα μερος, και σιγα-σιγα και το πισω και ολοκληρο), στις περισσοτερες περιπτωσεις εξαλειφει το τρεμουλο/σφυριγμα/συντονισμο, η οτι αλλο.
Αν και μετα τη ρυθμιση συγκλισης, το προβλημα παραμενει, τοτε προκειται για ασυμβατοτητα τακακιου και ζαντας. Οποτε, χρειαζεται να δοκιμαστουν διαφορετικα υλικα τακακιων.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Την πατήσαμε όλοι με τα τακάκια :)

Δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο για του Vento.
Ένα μαλακά τακάκι να μην σου τρώει τη ζάντα.
Με άλλα λόγια, μακρυά από Shimano τακάκια ;)

Βγάλε μια φωτογραφία τους Mavic, θέλω να δω
την επιφάνειά τους.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Columbus τι να πώ να ασχοληθείς επαγγελματικά με τις online οδηγίες! Το ένα τακάκι μου όπως είπα δε πατάει καλά, δηλαδή πατάει το πάνω μέρος αλλά το κάτω όχι. Αυτό δε ξέρα αν έχει να κάνει επειδή η γόμα έχει φθαρεί ανομιόμορφα ή μήπως έχει στραβώσει καμιά δαγκάνα; (χλωμό)

Σκεφτόμουν λοιπόν να τοποθετήσω λεπτό φύλλο λαμαρίνας ανάμεσα στη δαγκάνα και τη πλάτη του τακακιού για να του δώσω μια μικρή κλίση στο κάτω μέρος και να έρθει φάτσα με τη ζάντα, αλλά δε ξέρω αν θα δουλέψει. Αλλιώς θα κοιτάξω αυτό με τον αποστάτη και θα σας πώ.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Την πατήσαμε όλοι με τα τακάκια :)

Δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο για του Vento.
Ένα μαλακά τακάκι να μην σου τρώει τη ζάντα.
Με άλλα λόγια, μακρυά από Shimano τακάκια ;)

Βγάλε μια φωτογραφία τους Mavic, θέλω να δω
την επιφάνειά τους.


Κι εμένα στα τακάκια πάει το μυαλό μου πλέον και ασυμβατότητα με τη ζάντα μου. Τι προτείνετε; ΒΒΒ;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

di-mk1 wrote:
Columbus τι να πώ να ασχοληθείς επαγγελματικά με τις online οδηγίες! Το ένα τακάκι μου όπως είπα δε πατάει καλά, δηλαδή πατάει το πάνω μέρος αλλά το κάτω όχι. Αυτό δε ξέρα αν έχει να κάνει επειδή η γόμα έχει φθαρεί ανομιόμορφα ή μήπως έχει στραβώσει καμιά δαγκάνα; (χλωμό)

Σκεφτόμουν λοιπόν να τοποθετήσω λεπτό φύλλο λαμαρίνας ανάμεσα στη δαγκάνα και τη πλάτη του τακακιού για να του δώσω μια μικρή κλίση στο κάτω μέρος και να έρθει φάτσα με τη ζάντα, αλλά δε ξέρω αν θα δουλέψει. Αλλιώς θα κοιτάξω αυτό με τον αποστάτη και θα σας πώ.

...χρειαζεται κατα πασα πιθανοτητα. Η δαγκανα δεν πρεπει να εχει στραβωσει (αλλα και ελαχιστα στραβη να ειναι, με τη ρυθμιση το τακακι θα πατησει σωστα στη ζαντα).
Το τακακι μπορει να περιστραφει/"προσανατολιστει" προς ολες τις κατευθυνσεις πανω στη δαγκανα, ωστε να παρει τη θεση που πρεπει, σε σχεση με την πλευρικη επιφανεια της ζαντας. Αρκει βεβαια, να χαλαρωσεις τη βιδα που το συγκρατει στη δαγκανα.
Δεν πρεπει να παταει μονο η πανω ακρη του τακακιου, αλλα ολη η επιφανεια "πεδησης" του τακακιου.
Mπορεις να το κανεις, αν ακολουθησεις τις οδηγιες ρυθμισης του παραπανω post.
Οσο για μαρκες τακακιων, θα σου προτεινα να δοκιμασεις και τα Koolstop.
Tα Shimano ειναι μαλλον σκληρα, κι εχουν την ταση να "τρωνε" τη ζαντα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

koolstop ή εναλλακτικά swisstop.
Εγγύηση.

Αλλά, πριν φτάσεις να τρέχεις για νέα τακάκια, δοκίμασε με αυτά που έχεις.
Αν η πειφάνεια είναι πλέον ανομοιόμορφη (αν ΔΕΝ καθόταν σωστά το τακάκι στο στεφάνι) ΞΥΣΤΟ με γυαλόχαρτο, χοντρό και μετά λεπτό.
Θέλεις καθαρή - επίπεδη επιφάνεια ώστε να έχεις καλό φρενάρισμα.

Αν το "τελικό" ύψος του τακακίου (μετά το γυαλοχαρτάρισμα) είναι μικρό σε σχέση με το "απέναντι" τακάκι (δηλ. το ζευγάρι του) ρύθμισε κατάλληλα τις δαγκάνες από τη βιδούλα άλεν που πρέπει να έχουν (... shimano φρένα?....).

Σε κάθε περίπτωση, όταν πατάς τη μανέτα, οι δαγκάνες πρέπει να κλείνουν ταυτόχρονα και τα δύο τακάκια να αγγίζουν ταυτόχρονα το στεφάνι.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Για αρχή θα δοκιμάσω να φέρω φάτσα το αριστερό τακάκι με τη ζάντα. Πατάνε ταυτόχρονα δεν έχω θέμα εκεί. Τα φρένα μου είναι τα Shimano RX-100. Aν καταφέρω να το φέρω φάτσα και δω βελτίωση τότε θα σιγουρευτώ ότι ήταν θέμα τακακιού και θα πάω μετά για καινούρια.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
koolstop ή εναλλακτικά swisstop.
Εγγύηση.

Αλλά, πριν φτάσεις να τρέχεις για νέα τακάκια, δοκίμασε με αυτά που έχεις.
Αν η πειφάνεια είναι πλέον ανομοιόμορφη (αν ΔΕΝ καθόταν σωστά το τακάκι στο στεφάνι) ΞΥΣΤΟ με γυαλόχαρτο, χοντρό και μετά λεπτό.
Θέλεις καθαρή - επίπεδη επιφάνεια ώστε να έχεις καλό φρενάρισμα.

Αν το "τελικό" ύψος του τακακίου (μετά το γυαλοχαρτάρισμα) είναι μικρό σε σχέση με το "απέναντι" τακάκι (δηλ. το ζευγάρι του) ρύθμισε κατάλληλα τις δαγκάνες από τη βιδούλα άλεν που πρέπει να έχουν (... shimano φρένα?....).

Σε κάθε περίπτωση, όταν πατάς τη μανέτα, οι δαγκάνες πρέπει να κλείνουν ταυτόχρονα και τα δύο τακάκια να αγγίζουν ταυτόχρονα το στεφάνι.

Πληροφοριακά, koolstop, swisstop που βρίσκουμε στην Αθήνα;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

αχχχ πικρή ιστορία... (τέτοια πράγματα συνήθως τα παίρνω απ'έξω και κρατάω πάντα ένα ζευγάρι καβάτζα, για τις δύσκολες ώρες...)
Κάνε μια τηλεφωνική έρευνα από τα "μεγάλα" ποδηλατάδικα της Αθήνας
(πχ Φρειδερίκο, Σιγανό, Κεφαλά, Κασσιμάτη κλπ κλπ)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Swissstop έχει ο Σιγανός (Kinisibikes) και είχα
δει κάποια στιγμή και στον Φρειδερίκο. Από Kool
stop είχα πάρει από Τσιρίκο. Αλλά γενικά παίρνεις
τηλέφωνο και ρωτάς γιατί μπορεί να έχουν και αλλοι
πιο κοντά σου.