Με καμάρι βλέπω τον τελευταίο καιρό κάθε δρομολόγιο μέσου σταθερής τροχιάς (μετρό, προαστιακός που χρησιμοποιώ) να έχει από 2 (το λιγότερο) έως 6 ποδήλατα μέσα! Επίσης αυτό που είναι αξιοπρόσεκτο είναι ότι στο μετρό (που είχε τις μεγαλύτερες ενστάσεις) το ποδήλατο χωράει πολύ χαλαρά μέσα και ο περιορισμός των δύο ποδηλάτων είναι πλέον ξεπερασμένος, καθώς όσα ποδήλατα και να μπουν μέσα στην πίσω πόρτα δεν δημιουργούν απολύτως κανένα πρόβλημα. Στον προαστιακό που η πόρτα είναι στη μέση είναι πιο προβληματική η κατάσταση.
Νομίζω το επόμενο βήμα διεκδίκησης είναι η άρση του αριθμητικού περιορισμού στο μετρό και ΗΣΑΠ. Ο μόνος κανόνας πρέπει να είναι το ποδήλατο να μπαίνει στην τελευταία πόρτα του συρμού.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
...και πιστεύω ότι όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα σταθερής τροχιάς μπορούν να το επιβεβαιώσουν καθώς οι άνθρωποι που θα μετακινηθούν από τον τελευταίο χώρο των επιβατών προς τα μπροστά ή που θα δείξουν εμφανώς τη δυσαρέσκεια τους είναι λίγοι αλλά υπάρχουν. Η λογική που πολλοί από εμάς έχουν "μα καλά από ζάχαρη είναι και τους ενοχλεί?" για μένα δεν είναι αποδεκτή γιατί εμείς είμαστε οι παρεισακτοί και όχι ο κόσμος που δεκαετίες (πλέον!) χρησιμοποιεί τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Για εμένα υπάρχουν προβλήματα με τη χρήση του ποδηλάτου στα ΜΜΜ από τη στιγμή που ο κόσμος δυσφορεί, απειλείται να λερωθεί ή και λερώνεται ακόμα και από την πιο καθαρή αλυσίδα. Ας δούμε τα πιο σοβαρά όπως τα έχω δει εγώ.
-Στο μετρό 2-3 ποδήλατα στο χώρο μπροστά από την τελευταία πόρτα και ταυτόχρονα να μπορούν να μετακινούνται με σχετική άνεση οι επιβάτες προς τα καθίσματα και τον υπόλοιπο συρμό. Στο τραμ αυτό γίνεται με 1-2 ποδήλατα, ενώ στον προαστιακό τα δύο ποδήλατα μαζί μπροστά από μία πόρτα μπλοκάρουν σημαντικά την κίνηση.
-Υπάρχει κόσμος με ποδήλατο που θα πιέσει για να μπει ακόμα αν στριμώξει τους επιβάτες μέσα, ακουμπώντας τους ελαφρά με το ποδήλατο που δικαιολογημένα αρκετός κόσμος το βρίσκει ενοχλητικό. Α
-Υπάρχει πολύς κόσμος με ποδήλατο που μπαίνει από άλλες πόρτες.
-Υπάρχει πολύς κόσμος με σπαστό που δεν το διπλώνει και συνήθως μάλιστα θα το βάλει από άλλη πόρτα πλήν της τελευταίας.
-Τα ποδήλατα όντως που θέλουν να μπουν στο μετρό ταυτόχρονα είναι συχνά αν όχι κάθε φορά παραπάνω από δυό. Το ρεκόρ που έχω δει στον χώρο μπροστά από την τελευταία πόρτα είναι 6 ποδήλατα και 11 επιβάτες (!) και στο βαγόνι συνολικά 8 ποδήλατα. Σε αυτή την περίπτωση οι δύσμοιροι επιβάτες κάναν ακροβατικά για να βρουν την ισορροπία τους και στις στάσεις ήταν διαδικασία όποτε ήθελε να κατεβεί ποδηλάτης ή ποδήλατο. Από την άλλη υπάρχουν σταθμοί που εάν κάποιος ποδηλάτης όντως τηρεί τη χωρητικότητα των δύο ποδηλάτων, μπορεί να περιμένει και ώρα για να μπει!
Συμφωνώ λοιπόν βάσει του τελευταίου προβλήματος ότι πρέπει να αρθεί ο περιορισμός των δύο ποδηλάτων ανά συρμό. Σε καμία περίπτωση όμως με το υπάρχον καθεστώς. Για να είναι όλοι ευχαριστημένοι θα προτείνα το εξής για το μετρό:
-Όλα τα ποδήλατα να μπαίνουν μόνο από την πίσω πόρτα.
-Κανένας επιβάτης χωρίς ποδήλατο να μην μπαίνει από την πίσω πόρτα.
Ο πρώτος περιορισμός ισχύει, αλλά και ο δεύτερος περιορισμός να ισχύσει είναι βέβαιο ότι θα έχει την τύχη του πρώτου δηλαδή παραβάτες. Ακόμα και έτσι όμως, ο μειωμένος αριθμός επιβατών χωρίς ποδήλατα θα διευκολύνει τη ζωή και των δύο. Το βασικό ομως είναι ότι θα είναι το πρώτο βήμα για το μεγάλο μέτρο που θα προωθεί ουσιαστικά τη χρήση του ποδηλάτου στο μετρό, δηλαδή την αφαίρεση των δύο τελευταίων τετράδων καθισμάτων για τη δημιουργία χώρου για ποδήλατα και ογκώδη αντικείμενα. Αυτό γίνεται με εξαιρετικά μικρό κόστος αλλά θα ωφεληθούν πολύ επιβάτες και ποδηλάτες.
Στο τραμ τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Άποψη μου είναι ότι ο περιορισμός των δύο ποδηλάτων ανά συρμό είναι ρεαλιστικός. Πραγματικά δεν υπάρχει χώρος για αλλού.
Στον προαστιακό για εμένα η λογική πρόταση είναι να επιτρέπεται η είσοδος 1 ποδηλάτου ανά βαγόνι. Μία φορά πέτυχα δεύτερο ποδήλατο και με ελάχιστη κίνηση επιβατών τους ταλαιπωρήσαμε και ταλαιπωρηθήκαμε. Αυτό είναι το τίμημα να παίρνεις συρμούς για προαστιακή χρήση της τάξης των >50 χλμ και η κύρια τους χρήση να είναι εντός της Αθήνας.
Συνοψίζοντας πιστεύω ότι στο τραμ και στον προαστιακό τα κουκιά είναι μετρημένα. Το μετρό όμως έχει τη δυνατότητα ακριβώς να μπορεί να βολέψει λίγο καλύτερα επιβάτες και ποδηλάτες.
Τουλάχιστον στον ΗΣΑΠ, τα βαγόνια που κάνουν για το ποδήλατο - δηλ. έχουν παραπάνω ελεύθερο χώρο - δεν τα βάζουν πάντοτε τελευταία. Μπορεί να τα βάλουν και στην μέση. Ξεχωρίζουν συχνά από τα σχετικά αυτοκόλλητα στις θύρες τους. Οπότε ο περιορισμός "οπωσδήποτε στο τελευταίο" είναι λάθος.
Επίσης συχνά παρατηρώ κάποιους που ποδηλατούν στις αποβάθρες του μετρό. Αλλά είναι φυσικό, όσο αυξάνονται τα ποδήλατα τόσο αυξάνονται και οι κάφροι.
τα βαγονια (ΗΣΑΠ) με το σηματακι απλα νομιζω οτι τυχαια μπαινουν καμια φορα στη μεση και οτι ΠΑΝΤΑ τα ποδηλατα μπαινουν στο τελυταιο βαγονι υποχρεωτικα.
Παντως εχθες ημασταν 5 ποδηλατα στο τελευταιο βαγονι του ΗΣΑΠ :):) και καναμε και χωρο για να χωραμε ολοι. Οποτε 1000 καλοι χωρανε.
Βουρ στον πατσα να μας δωσουν και το προ-τελευταιο βαγονι :P:P
Για μένα η πίσω πόρτα έχει κυρίως τον εξής συμβολισμό: Ότι παραχωρούμε προτεραιότητα στους πεζούς επιβάτες στην αποβάθρα. Διότι όταν βγαίνεις από την πίσω πόρτα φθάνεις τελευταίος στα σκαλιά ή στο ασανσέρ. Άρα νομίζω η πίσω πόρτα και σαν συμβολισμός βάζει μία τάξη στα πράγματα. Σταδιακά νομίζω θα γίνει συνείδηση στους επιβάτες ότι πίσω δημιουργείται πρόβλημα και θα πάψουν να μπαίνουν χωρίς ποδήλατο πίσω.
Στον ΗΣΑΠ δημιουργεί πρόβλημα, διότι κάποιοι συρμοί έχουν 5 αντί για 6 βαγόνια και δημιουργείται συνωστισμός στην πίσω πόρτα. Νομίζω στον ΗΣΑΠ θα ήταν καλύτερα να μπαίναμε στην μπροστινή πόρτα και μόνο σ' αυτή, διότι στις μεσαίες πόρτες μπλεκόμαστε με όλους τους επιβάτες στην αποβάθρα και αυτό δημιουργεί πρόβλημα.
Για τον προαστιακό συμφωνώ ότι η καλύτερη λύση είναι ένα ποδήλατο ανά πόρτα(μέχρι στιγμής οριακά είμαστε εντάξει, δηλαδή δε βλέπω πάνω από 6 ποδήλατα ανά δρομολόγιο) θα ήταν καλύτερο να μοιραζόμαστε παρά να εμποδίζουμε πίσω.
Στο τραμ θα μπορούσαν να μπαίνουν δύο ποδήλατα μπροστά και δύο πίσω.
...δεν υπάρχουν αντιδράσεις για τα πρώτα βαγόνια σε μετρό-τραμ (ο προαστιακός έχει πόρτες στη μέση) τότε εννοείται ότι πολύ εύκολα διπλασιάζεται η χωρητικότητα των συρμών σε ποδήλατα. Υπάρχει όμως θέμα ασφάλειας καθως σε περίπτωση ανάγκης οι μηχανοδηγοί άμα μπλοκάρει η πλάγια είσοδος δεν θα έχουν έξοδο διαφυγής.
Σε αυτήν την εξαιρετική περίπτωση είναι τόσο δύσκολο να κάνουμε τα ποδήλατα στην άκρη;
...κάπου το είχα δει σε forum. Δεν είναι όμως τελείως ουτοπικό. Σε περιπτώσεις πανικού πολλά που φαίνονται απλά με την πρώτη ματιά γίνονται εξαιρετικά σύνθετα.
Από την άλλη 15 χρόνια που δουλεύει το μετρό πόσες φορές έχει αποτραπεί τραυματισμός οδηγού από τη χρήση της πίσω πόρτας όταν η πλάγια έχει μπλοκάρει. Σχεδόν σίγουρα καμία. Αλλά άντε να πείσεις τον οδηγό από την άλλη...
Τότε η μόνη λύση στον ΗΣΑΠ είναι όταν βλέπουμε αυτά τα "κουτσουρεμένα" τρένα με 5 αντί για 6 βαγόνια, να τα αγνοούμε. Σε αυτά τα ποδήλατα στην πίσω πόρτα δημιουργούν πραγματικά πρόβλημα (όπως και τα δρομολόγια του προαστιακού που έρχονται/πάνε στο Κιάτο. Έχουν τόσο κόσμο που για εμένα είναι λάθος να τα χρησιμοποιούμε όσοι με ποδήλατο μετακινούμαστε μεταξύ "αστικών" σταθμών (Άνω Λιόσια - Κορωπί). Είναι καλύτερο να προγραμματίζουμε τη μεταφορά ποδηλάτου με τα "τοπικά" δρομολόγια).
Η άποψη μου είναι παιδιά ότι στο τελευταίο βαγόνι στον ΗΣΑΠ χωράνε 3 με 4 ποδήλατα το περισσότερο αρκεί να υπάρχει στο χώρο της τελευταίας πόρτας μόνο ποδηλάτες που δεν έχουμε πρόβλημα αν μας ακουμπάει λίγο το ποδήλατο του αλλουνού..
Με αφορμή αυτό το θέμα όμως θα ήθελα να θίξω ένα άλλο θέμα σχετικό με τον ΗΣΑΠ μιας και αυτοί που το χρησιμοποιούν κάθε πρωί θα το έχουν παρατηρήσει..
Εδώ και κάποιο διάστημα οι οδηγοί σταματάνε το τραίνο πολύ μπροστά και όχι εκεί που θα έπρεπε με αποτέλεσμα το τελευταίο βαγόνι να σταματάει στη μέση του σταθμού, να γεμίζει ασφυκτικά με κόσμο και να μην χωράμε να μπούμε ούτε στο τελευταίο βαγόνι. Όλα τα μπροστινά βαγόνια είναι άδεια και στο τελευταίο γίνεται χαμός!
Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε γι'αυτό? Να διαμαρτυρηθούμε ο καθένας μόνος του? να διαμαρτυρηθούμε στέλνοντας μια ομαδική επιστολή ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων?? Δεν ξέρω πως θα μπορούσαμε να το χειριστούμε αλλά καλό θα ήταν να το έχουμε στα υπ'όψιν γιατί πλέον το κάνουν το 80% των οδηγών..
Να επισημάνω και εγώ το πρόβλημα με τα τελευταία βαγόνια του ΗΣΑΠ, και κύριος τους συρμούς από Πειραιά που λόγο ευκολίας όλοι οι επιβάτες μπαίνουν στα τελευταία βαγόνια αφήνοντας ολόκληρο το υπόλοιπο τρένο άδειο.
Σε ορισμένες περίπτωσης οι οδηγοί με άφησαν να μπω με το ποδήλατο στα μπροστινά βαγόνια δείχνοντας ότι κατάνουν το πρόβλημα, και σε άλλες περιπτώσεις έπρεπε να περιμένω μέχρι και δυο συρμούς να περάσουν μέχρι να βρω χορό στο τελευταίο βαγόνι.
Σημειώστε ότι ακριβώς το ίδιο ισχύ για το tram, όπως επίσης έχω προσέξει ότι οι οδηγοί του είναι γενικός πιο ελαστική με ποδηλάτες και σε ορισμένες περίπτωσης εξαιρετικά υπομονητικοί περιμένοντας να προχωρήσω μέχρι, και να τοποθετήσω το ποδήλατο μέσα στο συρμό ενώ έχουν μπει όλοι οι υπόλοιποι επιβάτες.
Δεν είναι ότι σταματάνε στη μέση, νομίζω ότι είναι οι συρμοί που έχουν ένα βαγόνι λιγότερο. Επειδή λείπει ένα ολόκληρο βαγόνι, το τελευταίο βαγόνι σταματάει στη μέση της αποβάθρας. Στην περίπτωση αυτή η μόνη λύση πιστεύω είναι να περιμένεις το επόμενο, διότι αν μπεις μέσα θα δημιουργήσεις πρόβλημα με το ποδήλατο. Συνήθως το επόμενο έχει και τα 6 βαγόνια οπότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Όσον αφορά τον Πειραιά και άλλους σταθμούς που η πλειοψηφία των επιβατών μπαίνει στο τελευταίο βαγόνι νομίζω η λύση είναι να διεδικήσουμε η τελευταία πόρτα να γράφει «Μόνο ποδήλατα» αρχικά θα έλεγα μόνο στους συρμούς που έχουν και τα 6 βαγόνια.
Το τραινο παντα σταματαει στην αρχη της αποβαθρας,καθισματα εχει σε ολο το μηκος της αποβαθρας,αν καποιος παει και καθησει στα τελευταια καθισματα περιμενωντας το τραινο θα μπει στο τελευταιο βαγονι μιας και ολοι οι σταθμοι ειναι μεγαλυτεροι απο το μηκος του τραινου