Ταλάντωση λαιμού

75 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
zorzilia
Εικόνα zorzilia
Απών/απούσα

Ο λαιμός του ποδηλάτου σου είναι σαφώς (όπως λέει και ο Eaglos) στο ανώτερο επιτρεπτό σημείο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να παρουσιάζει μη επιθυμητή ελαστικότητα σε συνδυασμό με την ισχυρότερη πέδηση που προσφέρουν οι τροχοί Campagnolo.
Η βίδα που στηρίζει το λαιμό είναι όπως φαίνεται άχρηστη και δεν αξίζει ίσως το τρέξιμο σε μηχανουργεία για τη διάσωση-αφαίρεσή της. Αυτό που κάνουμε εμείς σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το εξής: Τοποθετούμε σε δράπανο ένα τρυπάνι διαμέτρου 3 χιλιοστών μικρότερου της εξωτερικής διαμέτρου του κεφαλιού της βίδας. Ξεκινάμε τη διάτρηση πολύ προσεκτικά έως ότου κοπεί το κεφάλι της βίδας. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας ένα ζουμπά, χτυπάμε τον κορμό της βίδας προκειμένου να πέσει προς τα κάτω και να απεμπλακεί η σφήνα που στηρίζει το λαιμό του τιμονιού πάνω στο λαιμό του πηρουνιού. Τα κακά νέα τώρα: 1ον. Αχρηστεύεται η βίδα και πας για καινούργια. 2ον. Ενδέχεται ο λαιμός του τιμονιού (ιδίως αν είναι αλουμινένιος) να είναι πεισματικά κολλημένος με το λαιμό του πιρουνιού (φαινόμενο ηλεκτρόλυσης οφειλόμενο στην υγρασία και το χρόνο).
Τέλος, κάτι που δεν γράφτηκε στο παρόν ποστ, είναι ότι το ίδιο το πηρούνι πιθανόν να μην παρουσιάζει την επιθυμητή ακαμψία για τον Campagnolo τροχό. Σε κάθε περίπτωση, το headset -αν είναι καλά ρυθμισμένο- δεν νομίζουμε ότι αποτελεί πρόβλημα.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

ZorziLia wrote:
Ο λαιμός του ποδηλάτου σου είναι σαφώς (όπως λέει και ο Eaglos) στο ανώτερο επιτρεπτό σημείο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να παρουσιάζει μη επιθυμητή ελαστικότητα σε συνδυασμό με την ισχυρότερη πέδηση που προσφέρουν οι τροχοί Campagnolo.
Η βίδα που στηρίζει το λαιμό είναι όπως φαίνεται άχρηστη και δεν αξίζει ίσως το τρέξιμο σε μηχανουργεία για τη διάσωση-αφαίρεσή της. Αυτό που κάνουμε εμείς σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το εξής: Τοποθετούμε σε δράπανο ένα τρυπάνι διαμέτρου 3 χιλιοστών μικρότερου της εξωτερικής διαμέτρου του κεφαλιού της βίδας. Ξεκινάμε τη διάτρηση πολύ προσεκτικά έως ότου κοπεί το κεφάλι της βίδας. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας ένα ζουμπά, χτυπάμε τον κορμό της βίδας προκειμένου να πέσει προς τα κάτω και να απεμπλακεί η σφήνα που στηρίζει το λαιμό του τιμονιού πάνω στο λαιμό του πηρουνιού. Τα κακά νέα τώρα: 1ον. Αχρηστεύεται η βίδα και πας για καινούργια. 2ον. Ενδέχεται ο λαιμός του τιμονιού (ιδίως αν είναι αλουμινένιος) να είναι πεισματικά κολλημένος με το λαιμό του πιρουνιού (φαινόμενο ηλεκτρόλυσης οφειλόμενο στην υγρασία και το χρόνο).
Τέλος, κάτι που δεν γράφτηκε στο παρόν ποστ, είναι ότι το ίδιο το πηρούνι πιθανόν να μην παρουσιάζει την επιθυμητή ακαμψία για τον Campagnolo τροχό. Σε κάθε περίπτωση, το headset -αν είναι καλά ρυθμισμένο- δεν νομίζουμε ότι αποτελεί πρόβλημα.
Παιδιά σας ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον! Δε με ενδιαφερει η διάσωση της βίδας καλύτερα να την αντικαταστήσω ισως χρειαστεί στο μέλλον. Για δρέπανα-τρυπάνια κλπ εγώ δε ξέρω να τα κάνω, ας το αφαιρέσει όπως νομίζει ο ποδηλατάς που θα το πάω, αρκεί να μη μου αχρηστέψει το πιρούνι.Με αγχώνει λίγο που θέτεις κι εσύ θέμα ασυμβατότητας του ποδηλάτου με τους τροχούς, αλλά εν πάσει περιπτώσει ο λαιμός θα πρέπει να φτιαχτεί ανεξάρτητα από το πρόβλημα. Ας αποκλείσουμε και αυτό και βλέπουμε

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Έπειτα από συμβουλές διαφόρων φίλων εδώ και ψάξιμο πήγα σήμερα το ποδήλατο σε ένα πολύ καλό παιδί όπως λένε και καλό μάστορα. Τον Λουκά Πουκαμισά στα Μελίσσια. Το παιδί κράτησε το ποδήλατο για να βγάλει και αντικαταστήσει τη βίδα και να χαμηλώσουμε το λαιμό και βλέπουμε.
Παρ'ολα αυτά μου είπε κάτι που συνηγορεί σε αυτό που είπα κι εγώ στο τέλος του τοπικ. Ότι δηλαδή, η ελαστικότητα των πιρουνιών την εποχή εκείνη μπορεί απλά να μην είναι αρκετή για να υποστηρίξει τις μεγαλύτερες δυνάμεις στο φρενάρισμα που εξασκούνται λόγω των νέων τροχών και πως ακόμα και τα σύγχρονα ποτήρια με το ahead (νομίζω) σύστημα κι αυτά έχουν παρόμοιο πλεονέκτημα έναντι των δικών μου παλαιού τύπου βιδωτά. Βέβαια μου είπε και ο Λουκάς ότι αν κατέβει ο λαιμός ίσως δούμε βελτίωση αλλά και ότι δεν είναι και σίγουρο.

Και απορώ πως φρέναραν παλιά;;;; Σκέφτομαι τελευταία απόπειρα αν δε δουλέψει ούτε το χαμήλωμα του λαιμού να κοιτάξω για αυτές τις κλασσικές ζάντες αλουμινίου που έχουν μεταλλικό χρώμα να δω μπας και. Δε γίνεται ότι παλιό κουρσάκι βλέπω στο δρόμο να έχει το ίδιο προβλημα!!! Αν τελικά πάω για νέες ζάντες θα ήθελα τα παιδιά που ασχολούνται ή έχουν παλιό κουρσάκι να μου πούν μια γνώμη για να μη τη ξαναπάθω

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ή απλά το πηρούνι που φοράς δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και
έχει ελαστικότητα. Το ίδιο συμβαίνει σε δεκάδες μοντέλα ση-
μερινών ποδηλάτων όπου βλέπεις πχ δισκόφρενα σε αναρτήσεις
με λεπτά καλάμια και όταν φρενάρεις λαστιχάρει όλο το σύστημα.

Η λύση βέβαια δεν είναι να υποβαθμίσης το φρενάρισμα αλλά είναι
να πάρεις ένα ποιοτικό ατσάλινο πηρούνι από πιο σύγχρονο ατσάλι.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Ή απλά το πηρούνι που φοράς δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και
έχει ελαστικότητα. Το ίδιο συμβαίνει σε δεκάδες μοντέλα ση-
μερινών ποδηλάτων όπου βλέπεις πχ δισκόφρενα σε αναρτήσεις
με λεπτά καλάμια και όταν φρενάρεις λαστιχάρει όλο το σύστημα.

Η λύση βέβαια δεν είναι να υποβαθμίσης το φρενάρισμα αλλά είναι
να πάρεις ένα ποιοτικό ατσάλινο πηρούνι από πιο σύγχρονο ατσάλι.


Και πίστευα πως σε ένα Peugeot του 88 με σωλήνες Reynolds ήταν ότι καλύτερο εκείνη την εποχή. Ας περιμένουμε να πάρω το ποδήλατο από το μαγαζί που το άφησα και βλέπουμε.

Μια παρατήρηση για τη δαγκάνα μπροστά γιατί και αυτή μπορεί να παίξει ρόλο. Όπως σας έχω πει είναι η σειρά RX-100 της Shimano και νομίζω είναι πιο παλιά. Παρ'όλα αυτά φαίνεται μια στιβαρή κατασκευή. Στην έδραση της δαγκάνας που περνάνε τα τακάκια, στα αυλάκια δηλαδή πάνω στη δαγκάνα, υπάρχουν εμφανή σημάδια "κακοποίησης" σαν κάποιος κάποτε να προσπάθησε να ανοίξει το συγκεκριμένο σημείο προκειμένου να χωρέσει τακάκια που είχαν μεγαλύτερο πάχος ή να τοποθέτησε κάποιο μεταλλικό αντικείμενο εκεί ανάμεσα για να αλλάξει λίγο τη γεωμετρία της δαγκάνας. Παρ'όλα αυτά τα τακάκια μου σφίγγουν χωρίς πρόβλημα, και πατάνε φάτσα στη περιοχή πέδησης. Το μόνο που άλλαξα προχτές που τα έλυσα είναι ότι υπήρχε μια ροδέλα μπροστά από την αλενόβιδα που σφίγγει τη δαγκάνα στη θέση της στο πίσω μέρος του ψαλιδιού. Αυτή στο πίσω φρένο δεν υπήρχε αντίθετα ήταν στη μπροστά μεριά του ψαλιδιού. Τη μετατόπισα κι εγώ λοιπόν και είδα ότι η αλενόβιδα που στηρίζει τη δαγκάνα χωνεύτηκε ακριβώς μέσα στο πιρούνι (το πίσω μέρος της αλενόβιδας ήρθε φάτσα με το πίσω μέρος του πιρουνιού) και νομίζω έτσι είναι η σωστή τοποθέτησή της. Θέλω να πιστεύω λοιπόν πως δεν είναι θέμα δαγκάνας.

Βλέπω μόνο 3 βήματα από εδώ και πέρα αν δε παίξει το χαμήλωμα του λαιμού:

1) Πιο σκληρά τακάκια
2) Δοκιμή άλλης δαγκάνας
3) Νέους αλουμινένιους τροχούς σαν αυτούς που φόραγαν παλιά τα κουρσάκια

Η ασφάλεια είναι το μόνο που με ενδιαφέρει γιατί το τελευταίο που θα ήθελα να σκέφτομαι είναι η ταλάντωση του πιρουνιού όταν κατεβαίνω με πολλα χλμ από κανά βουνό..

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

di-mk1 wrote:
Η ασφάλεια είναι το μόνο που με ενδιαφέρει γιατί το τελευταίο που θα ήθελα να σκέφτομαι είναι η ταλάντωση του πιρουνιού όταν κατεβαίνω με πολλα χλμ από κανά βουνό..

Παλιά με κουρσί, κατεβαίνοντας με τα αφτιά στην άσφαλτο, το ατσάλινο πηρούνι το έβλεπες να παίζει και σου κοβότανε τα ήπατα. Είναι φυσιολογικό να παίζει 2-3 εκατοστά. Εσένα ΠΟΣΟ παίζει;

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
di-mk1 wrote:
Η ασφάλεια είναι το μόνο που με ενδιαφέρει γιατί το τελευταίο που θα ήθελα να σκέφτομαι είναι η ταλάντωση του πιρουνιού όταν κατεβαίνω με πολλα χλμ από κανά βουνό..

Παλιά με κουρσί, κατεβαίνοντας με τα αφτιά στην άσφαλτο, το ατσάλινο πηρούνι το έβλεπες να παίζει και σου κοβότανε τα ήπατα. Είναι φυσιολογικό να παίζει 2-3 εκατοστά. Εσένα ΠΟΣΟ παίζει;
2-3 εκατοστά; Αυτό μου φαίνεται χαοτικό και επικίνδυνο. Θεωρώ πως σε τέτοια μοντέλα καμιά ανοχή δεν είναι αποδεκτή ειδικά σε νευραλγικά σημεία όπως στο ψαλίδι και ειδικά όταν η ταλάντωση έχει να κάνει μόνο με το φρενάρισμα. Θεωρώ πως η ταλάντωσή του ψαλιδιού μου στο ύψος του QR πρέπει να είναι 1-1.5 εκατοστό και περνάει στο τιμόνι κατά το φρενάρισμα που το κάνει να ταλαντώνεται..

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Άρα δεν φταίει η ελαστικότητα του ψαλιδιού σου.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Πήρα το ποδήλατο σήμερα με κατεβασμένο το λαιμό από τον Λουκά. Φωτό αύριο. Μου είπε ότι ήταν αρκετά ψηλά.

Πριν το δοκιμάσω έτριψα με χοντρό ντουκόχαρτο 280 βαθμούς τα τακάκια να φύγουν ότι υπολείμματα υπήρχαν από τα ρινίσματα και μετά με 600-800-1000 λειάνθηκαν πλήρως. Τα ρύθμισα με τη μέθοδο του νομίσματος. Έβαλα 10λεπτο και πέτυχα αρκετά καλό αποτέλεσμα. Ακουμπάει πρώτα το μπροστά μέρος και με προοδευτική πίεη εφάπτεται και το υπόλοιπο. Έχω απλά την εντύπωση ότι με το 10λεπτο έχω μεγάλο κενό πίσω στο τακάκι, μήπως να δοκιμάσω κανά 2λεπτο-1λεπτο;

Νομίζω επιτέλους ότι βελτιώθηκε πάρα πολύ η κατάσταση και έσκασε το ρημάδι. Έκανα μια σύντομη βόλτα έξω από το μαγαζί και σε μια μεγάλη κατηφόρα στη σπίτι και είχα σταθερό τιμόνι. Θα περιμένω να δώ πως θα εξελιχθεί με το καιρό. Εντύπωση επίσης μου έκανε πως όταν πέρναγα πάνω από λακούβες ένιωθα το μπροστά μέρος πολύ στιβαρό, εννοώ το πως πέρναγε το τράνταγμα από το δρόμο στο τιμόνι.

Εν αναμονή λοιπόν, αναβάλλεται προς το παρόν η εύρεση νέων τροχών...

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Και 2 φωτογραφίες όπως είναι το ποδήλατο τώρα. Σήμερα πήγα δουλειά με αυτό και παρατήρησα στα μεγάλα φρεναρίσματα σε κατηφόρες πως στο τιμόνι ΔΕΝ περνάει καμιά ταλάντωση, δε καταλαβαίνω κάτι, αλλά κοιτάζοντας χαμηλά στο τέλος του ψαλιδιού βλέπω μια ανεπαίσθητη κίνηση. Καμιά σχέση με πρίν βέβαια, αν δεν ήμουν υποψιασμένος δε θα το έπερνα χαμπάρι. Δε ξέρω πως να το περιγράψω αλλιώς.

1

1

Eφόσον στο τιμόνι μου πλέον δε καταλαβαίνω κάτι δε πιστεύω πως αυτό το ανεπαίσθητο που βλέπω να με επηρρεάζει στο πως θα κάνω ποδήλατο.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

di-mk1 wrote:
Έχω απλά την εντύπωση ότι με το 10λεπτο έχω μεγάλο κενό πίσω στο τακάκι, μήπως να δοκιμάσω κανά 2λεπτο-1λεπτο;

περίμενε, σε λίγο καιρό θα μπορείς να δοκιμάσεις με δραχμή ή πεσέτα για καλύτερα αποτελέσματα

Σορρυ πλάκα κάνω. Το παρακολουθώ με ενδιαφέρον το θέμα σου.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τώρα είναι στο σωστό ύψος ο λαιμός, κρίμα που δεν το είδαμε
από την αρχή. Το μόνο που μένει είναι να βάλεις καλύτερα
τακάκια γιατί θα σου γεμίσουν πάλι με κομματάκια από το
ότιδήποτε.

Οπότε είσαι έτοιμος για βόλτες χωρίς άγχος.

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Τώρα είναι στο σωστό ύψος ο λαιμός, κρίμα που δεν το είδαμε
από την αρχή. Το μόνο που μένει είναι να βάλεις καλύτερα
τακάκια γιατί θα σου γεμίσουν πάλι με κομματάκια από το
ότιδήποτε.

Οπότε είσαι έτοιμος για βόλτες χωρίς άγχος.

Πέρασα σήμερα και τα SwisStop για να αντικαταστήσω τα προηγούμενα που ήταν ασύμβατα. Τα τακάκια ήταν σε άθλια κατάσταση, σαν τυρί έμενταλ ήταν παντού τρυπούλες και ρινίσματα.

ΚΟΡΥΦΑΙΟ φρενάρισμα τα Swisstop. Έπαθα πλάκα. ΑΛΛΑ: στο μαγαζί που τα πήρα τα τοποθέτησαν ΧΩΡΙΣ τη μέθοδο του κέρματος, δηλαδή να εφάπτονται πλήρως με τη ζάντα και το τράνταγμα επανήλθε. Άρα ούτε ο λαιμός έφταιγε παιδιά.
Σταματώντας στο δρόμο πριν επιστρέψω σπίτι τα τοποθέτησα πάλι με τη μέθοδο του κέρματος και όλα καλά πάλι. Επειδή με κούρασε αυτή η ιστορία, και επειδή κατάλαβα πως εν τέλει το πρόβλημα είναι η συνεργασία του ψαλιδιού μου με το συγκεκριμένο τροχό, θα αφήσω τα τακάκια μου ρυθμισμένα έτσι μιας που δεν έχω ταλάντωση και εν καιρώ θα δώ τι γίνεται για άλλους τροχούς. Γιατί δυστυχώς για να προχωρήσω σε κάτι τέτοιο πρέπει να σιγουρευτώ με δοκιμές ότι είμαι συμβατός και αυτό θέλει χρόνο.

Να είστε όλοι καλά για τη βοήθειά σας και τις συμβουλές σας καθώς και για κάποια προσωπικά μηνύματα ανθρώπων που θέλησαν να βοηθήσουν κατ'ιδείαν.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Θα κρατήσεις τις ρόδες και θα βρεις πιο στιβαρό ψαλίδι.
Ρίξε μια ματιά σε ebay για 1 inch threaded fork και θα
βρεις διάφορα.

contact