Ποδήλατο ή Μοτοσυκλέτα: το πιο ασφαλές;

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Με ποιο μέσο νομίζετε οτι έχετε περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθείτε όταν μετακινηθείτε ένα χιλιόμετρο;

1. Με μοτοσυκλέτα;
2. Με τα πόδια;
3. Με ποδήλατο;

Καθένας που χρησιμοποιεί ένα απ' τα παραπάνω μέσα μετακίνησης μπορεί να πιστεύει οτι το μέσο που επιλέγει είναι και το πιο ασφαλές. Τι όμως λένε τα στατιστικά στοιχεία; Μου είχε κάνει εντύπωση όταν άκουσα σε μια ομιλία από τον κ. Βλαστό οτι η σειρά επικινδυνότητας είναι η παραπάνω, με το περπάτημα και το ποδήλατο σχεδόν στο ίδιο επίπεδο και τη μοτοσυκλέτα 2 φορές πιο επικίνδυνη συνολικά στην Ευρώπη. Πριν 2-3 χρόνια είχα ψάξει στο διαδίκτυο και βρήκα στοιχεία από την Ολλανδία και τη Μεγάλη Βρετανία, δύο χώρες με μεγάλες διαφορές στη χρήση ποδηλάτων. Σήμερα ξανακοίταξα τις πηγές. Τα προηγούμενα στοιχεία έχουν αντικατασταθεί με νεότερα, που είναι παρόμοια. Και στις δύο αυτές χώρες, σκοτώνονται 3-5 φορές περισσότεροι μοτοσυκλετιστές παρά ποδηλάτες, ανα χιλιόμετρο μετακίνησης. Ορίστε τα στοιχεία:

Ολλανδία, 2009
www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS_Risk.pdf (σελίδα 3)

Αριστερά φαίνεται ο αριθμός θανάτων από τροχαία ανα δισεκατομμύριο χιλιόμετρα για 5 τρόπους μετακίνησης: Περπάτημα, Ποδήλατο, Μηχανάκι, Μοτοσυκλέτα, Αυτοκίνητο. Δεξιά φαίνεται ο αριθμός σοβαρών τραυματισμών ανα δισεκατομμύριο χιλιόμετρα.
Οι μοτοσυκλετιστές έχουν 5 φορές περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθούν σχετικά με τους ποδηλάτες, για την ίδια απόσταση μετακίνησης (60/12).
Τα γραφήματα επίσης δείχνουν οτι ενώ είναι πιο πιθανό να σκοτωθείς περπατώντας παρά με ποδήλατο, κινδυνεύεις περισσότερο να τραυματιστείς σοβαρά με ποδήλατο.

Μεγάλη Βρετανία, 2011
http://www.dft.gov.uk/statistics/releases/reported-road-casualties-great...
http://assets.dft.gov.uk/statistics/releases/road-accidents-and-safety-a... (σελίδα 24)

Ο πίνακας αναφέρει αριθμητικά τον αριθμό θανάτων από τροχαία ανά δισεκατομμύριο μίλια:
125 για μοτοσυκλετιστές
41 για πεζούς
35 για ποδηλάτες
4 για επιβάτες αυτοκινήτων
6 συνολικά για όλα τα μέσα μεταφοράς
Τα περισσότερα μίλια γίνονται με αυτοκίνητο, γι' αυτό το συνολικό νούμερο θανάτων ανά δισ. μίλια είναι πιο κοντά σ' αυτό του αυτοκινήτου.

Στη Μεγάλη Βρετανία κινδυνεύεις να σκοτωθείς 3,6 φορές περισσότερο με μοτοσυκλέτα παρά με ποδήλατο (125/35).

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon swov2011-1.png47.24 KB
Image icon gb2009.png113.38 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Vale
Απών/απούσα

Πρώτα απ'όλα να πω ένα μεγάλο μπράβο.Από τα πιο σοβαρά θέματα για ποδηλατική κοινότητα και όχι μόνο.
Δεν έχω τον χρόνο τώρα να παραπέμψω κι εγώ σε μερικές πηγές για το θέμα αλλά θα έλεγα πως έτσι έχουν τα στοιχεία.Η μοτοσυκλέτα είναι μακράν το πιο επικίνδυνο μέσο μετακίνησης (σε αστικό περιβάλλον).
Η σειρά 2 & 3 σε πίνακες αλλάζει συχνά όμως οι διαφορές είναι στον τρόπο μέτρησης και από ποιους (ασφαλιστικές εταιρίες & διαφορετικές δομές /πόλεις,χώρες κλπ).

Καλό θα είναι επίσης να δούμε και πως βγαίνουν οι αριθμοί,που και πως συμβαίνουν τα δυστυχήματα, που υπάρχει η μεγαλύτερη επικινδυνότητα ανά μέσο μεταφοράς (πχ στο ποδήλατο το ατύχημα είναι αυξημένο σε διασταυρώσεις - και σύγκρουση με αυτοκίνητο).

Ainastros
Απών/απούσα

είναι θέμα για την πρώτη σελίδα..και να μείνει εκεί..το αντίδοτο για τις νυν αλλά και τις μελοντικές βενζονειρώξεις "μελών".

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

Καλά εντάξει δεν είναι και ακριβώς έτσι...

Στους πεζούς παίρνει τον 5πλάσιο χρόνο να διανύσουν τα χιλιόμετρα που διανύει ένα ποδήλατο. Κι αν αναλογιστούμε ότι είναι πολύ κοντά μεταξύ τους τα νούμερα ποδηλατιστών-πεζών, εύκολα καταλαβαίνουμε πως περισσότερο κινδυνεύουμε με μια ώρα ποδήλατο παρά με μια ώρα περπάτημα.

BTW: Εννοείται ότι η μηχανή είναι σκοτώστρα! Δε θέλαμε γραφήματα να το μάθουμε! Vale, ακούς; :P

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν είναι καθόλου έτσι διότι η έρευνα παίρνει τρια
άσχετα μεταξύ τους πράγματα, τα πετά στον ίδιο κουβά
και βγάζει ένα αναμενόμενο μεν αλλά ανούσιο δε συμπε-
ρασμα.

Τι σχέση έχει η μετακίνηση με μηχανή με το περπάτημα
και το ποδήλατο;... Κάτι που πιάνει 0-100 σε 5'' και
ταξιδεύει πολλαπλάσια χιλιόμετρα με πολύ μεγαλύτερες
ταχύτητες, λογικό δεν είναι να έχει περισσότερα ατυ-
χήματα;

Ποιό το νόημα να το συγκρίνουμε με κάτι που πιάνει 7-8χλμ
τελική, πηγαίνει από τα πεζοδρόμια και διανύει στην καλύτερη
4-5χλμ τη μέρα;

Και το συμπέρασμα είναι ποιό; Το ποδήλατα έχει λιγότερα ατυ-
χήματα, άρα την επόμενη φορά που θέλετε να πάτε από το Λονδίνο
στο Essex πάρτε το ποδήλατο και κάντε 200ώρες παραπάνω ή κόψτε
με τα πόδια και σε 2-3 μέρες θα είστε εκεί σωοι και αβλάβείς :P

UrBaN
Εικόνα UrBaN
Απών/απούσα

@eaglos: +1

Το ένα είναι κατά κύριο λόγο μέσο μεταφοράς και το άλλο κατά κύριο λόγο μέσο αναψυχής.
Ποιο λέτε να έχει περισσότερα ατυχήματα?

vec
Απών/απούσα

Αρχικά να πω πως θεωρώ ότι η βασική διαφορά ποδηλάτου και μηχανής είναι πως με το μεν ποδήλατο έχεις να φυλαχτείς από τον άλλο, με τη μηχανή έχεις να φυλαχτείς από τον άλλο αλλά κυρίως από τον εαυτό σου.

Τώρα σχετικά με τη μελέτη που μιλάει για βόρειες χώρες όπως Ολλανδία και Αγγλία, έχω την αίσθηση πως εκεί οι μηχανές είναι πολύ λιγότερες αναλογικά από ότι στη μεσόγειο, ενώ συχνά πυκνά είναι το Κυριακάτικο παιχνίδι τους και όχι μέσο μεταφοράς, με ότι αυτό συνεπάγεται. Βέβαια τα ποδήλατα είναι πολύ περισσότερα οπότε δίνουν ένα πιο σωστό νούμερο στη στατιστική.

Από προσωπική εμπειρία τώρα: Με το Ι.Χ. έχω κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, 5-6 γελοία τρακαρίσματα με αντίστοιχα γελοίες ζημιές + ένα σοβαρό, αλλά ευτυχώς δεν έχω πάθει ακόμη ούτε γρατζουνιά. Στα περισσότερα έφταιγα εγώ και ήταν τα πρώτα χρόνια που οδηγούσα. Με το ποδήλατο έχω κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα, κυρίως αστικά, με 2 ατυχήματα, στο ένα εκ των οποίων τραυματίστηκα και στο άλλο τη γλύτωσα γιατί έσκασα σε έναν πλαστικό κάδο ανακύκλωσης που ήταν μαλακός :-). Δεν έφταιγα σε κανένα από τα 2. Ίσως είμαι άτυχος, αλλά νομίζω πως το ποδήλατο είναι ακόμη αρκετά επικίνδυνο στην Αθήνα, και θεωρώ πιο επικίνδυνο από τη μηχανή. Ίσως αν μας λέγαν τις εμπειρίες τους οι οδηγοί μοτοσυκλετών....

Podhlaths
Απών/απούσα

Νομίζω ότι το άρθρο είναι ξεκάθαρο. Μιλάει ανά
χιλιόμετρο μετακίνησης είτε αυτό το κάνεις με
ποδήλατο είτε με μηχανή είτε πεζός.

NikniS
Εικόνα NikniS
Απών/απούσα

Ωραίο το άρθρο αλλά συγκρίνει ανόμοια τα πράγματα.
Εξηγούμαι,
Όταν κάνεις έρευνα δεν βάζεις μόνο την παράμετρο "διανυθέντα χλμ" και "περιστατικά ατυχημάτων" αλλά και την παράμετρο "αριθμός χρησιμοποιημένων μέσων / πεζών".
Φυσικά αυτό είναι ανέφικτο να μετρηθεί επ ακριβώς αλλά έτσι θα ήταν το σωστό για να βγεί ασφαλές συμπέρασμα.
Ποιός ο αριθμός των αυτοκίνητων / μηχανών / ποδήλατων / πεζών που μετακινούνται και πόσα ατυχήματα προκλήθησαν σε κάθε ένα απο αυτά ανά διανυθέντα χλμ.
Δεν νομίζω να πιστεύει κανείς ότι τα ποδήλατα και οι πεζοί που κυκλοφορούν στην πόλη του Λονδίνου για παράδειγμα (κάνουν αποστάσεις όχι βόλτες αναψυχής γύρω στο τετράγωνο ή στο πάρκο) είναι όσα τα μηχανοκίνητα (αυτοκίνητα / μηχανές)?
Δεν νομίζω Τάκη...

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Υπάρχει ένα θέμα στις μελέτες όταν συμπεριλαμβάνονται τα χιλιόμετρα που γίνονται σε αυτοκινητόδρομους. Σε αυτά τα χιλιόμετρα γίνονται λιγότερα ατυχήματα και αυτά τα χιλιόμετρα διανύονται κυρίως από αυτοκίνητα. Απ' την άλλη μεριά τα ατυχήματα σε αυτοκινητόδρομους είναι πιο συχνά θανατηφόρα, λόγω των μεγάλων ταχυτήτων.

Οι περισσότεροι ποδηλάτες και μοτοσυκλετιστές όμως κάνουν τα χιλιόμετρά τους στην πόλη και εκεί έχει ενδιαφέρον η σύγκριση όπου συγκρίνονται όμοια πράγματα.

Κανείς δεν αμφισβητεί οτι ο κίνδυνος θανάτου από τροχαίο σε Ι.Χ. είναι πολύ μικρότερος απ' ότι με ποδήλατο. Ο συνολικός κίνδυνος θανάτου οδηγών Ι.Χ. και ποδηλατών είναι διαφορετικό θέμα και πρέπει να λάβει υπόψη του παραμέτρους όπως η άσκηση και οι θάνατοι από καρδιακά.

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Γειά χαρά,

Φιλοπόδαρε, σευχαριστώ για τη δημοσίευση

ας δούμε και για τον πιο επικίνδυνο τρόπο μετακίνησης·
άν ως πεζός δεν φορώ κάτι για να διακριθώ από το σκοτάδι, κινδυνεύομαι αρκετά.
Εάν ως ποδηλάτης δεν ανάβω τα φώτα, το ίδιο.
Εάν ως μοτοσυκλετής μετακινούμαι χωρίς κράνος και με πιάσουνε, πληρώνω ακριβή τιμωρία· όσο πιο γρήγορα κυκλοφορώ, τόσο χειρότερα τα ατυχήματα.

Κατά τη γνώμη μου, το ίδιο και για τους ποδηλάτες· παγνωστό γεγονός ότι το κράνος προστατεύει τον εγκέφαλο, το πιο σημαντικό όργανό μας.

Ως αοφορά τον εαυτό μου, μετακινούμαι σε φωτισμένο τρίκυκλο με κράνος. Ας με δούνε όλοι τενεκεδούχοι από μακρυά. Όποιος / όποια αρνείται να με συναισθηθεί, δεν αξίζει

Σας εύχομαι ασφαλή μετακίνηση και κάθε καλό

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Δεν σου προτείνει να πας Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το ποδήλατο. Παρόλο που δεν θα ήταν άσχημη ιδέα, όχι τόσο από άποψη ασφάλειας ή ταχύτητας (χα,χα) αλλά από άποψη εμπειριών και άσκησης.
Σου λέει ότι αν έχεις να κάνεις κάθε μέρα πχ 5-6 χλμ για να πας και να έρθεις από την δουλειά σου, πόσο κινδυνεύεις με τον κάθε τρόπο μετακίνησης, και αυτό μου φαίνεται ο πιο έντιμος τρόπος να το συγκρίνεις.

Ntimitris
Απών/απούσα

γενικα ξεχναμε αλλη μια μεταβλητη αρκετα σημαντικη νομιζω
Τον παραγοντα ειμαι εγω σωστος
Ποσα απο τα ατυχηματα των μηχανων ηταν αυτα που η αιτια ειχε ο αναβατης και ποσα αυτα που αναβατης δεν εφταιγε καθολου?
στο ποδηλατο? σε ποσα ηταν στο ελεος των αλλων και σε ποσα την επαθαν αφου εφταιγαν
Για μενα κοιταμε ποσο ασφαλες ειναι κατι στατιστικα οταν εγω ειμαι σωστος σε ολα
Αν 300αριζω στην βουλιαγμενη με το zx12r (οχι τις μουφες τα χαγιαμπουσα) τοτε δεν μπορω να ψαχνω τετοια θεματα
το ιδιο και αν την παιρναω καθετα οταν εχω κοκκινο με το ποδηλατο, η δεν εχω φωτα κτλ
Αρα αν εισαι σωστος με ολα στη μηχανη, ποσα ιχ περνανε ξυστα διπλα σου? μαλλον κανενα, ισως επειδη βιαζεσαι εσυ να περνας ξυστα απο αυτους.
Οπως ειπαν και πιο πανω, αυτες οι ερευνες δεν εχουν νοημα, ειναι για να επιβεβαιωνει ο καθενας την αποψη του. Αποψη για το ποιο ειναι πιο επικινδυνο, ολοι εχουμε και μπορουμε ευκολα να αποκτησουμε αν κανουμε μια βολτα με αυτα τα μεσα, δεν θελουμε ερευνα για να μας τη διαμορφωσει
Χωρια οτι δεν νομιζω κανενας να παιρνει σοβαρα ερευνα που γινεται στην ολλανδια και να λεει να ειδατε και εδω ετσι ειναι
Ο θεος εφτιαξε τον κοσμο και οι ολλανδοι την ολλανδια, καμια σχεση η εδω κατασταση με την εκει

Tasos
Απών/απούσα

Ποδήλατα και μηχανές κινούνται -κυρίως(;) τα πρώτα και αποκλειστικά οι δεύτερες- στο οδόστρωμα κι έχουν μηδενική παθητική ασφάλεια. Οι χρόνοι αντίδρασης και η σφοδρότητες της πρόσκρουσης όμως σε περίπτωση ατυχήματος είναι ασύγκριτα μεταξύ τους. Το γκάζι στη μηχανή είναι πολύ "γλυκό" ακόμη και μέσα στην πόλη.

Αυτό που θα είχε για μένα περισσότερο ενδιαφέρον είναι η αιτία του ατυχήματος (τι), η υπαιτιότητα (ποιος) αλλά και οι συνθήκες (πχ πόλη, νύχτα, χωρίς φώτα, από πίσω κλπ). Ίσως αποδεικνυόταν έτσι ότι η "ασφάλεια" των αυτοκινήτων είναι ο κίνδυνος για όλους τους υπόλοιπους. Και φυσικά στοιχεία για την Ελλάδα...

kynhgos77
Απών/απούσα

Aναμεσα σε μηχανη και ποδηλατο εγω ειμαι σιγουρος οτι το ποδηλατο ειναι ασφαλεστερο. Τα οδηγω και τα 2 και ξερω.
Το ποδηλατο δεν πιανει μεγαλες ταχυτητες, φρεναρεις και κανεις ελιγμο ταχυτατα, εχεις μακραν την καλυτερη ορατοτητα, εκτος απο τα ματια σε βοηθουν και τα αυτια σου επειδη δεν κανει θορυβο, υποτιθεται δεν μπαινεις σε δρομους ταχειας οποτε δεν κινδυνευεις για σφοδρη συγκρουση και αν εχεις και αρκετη οδηγικη εμπειρια απο αυτοκινητο και μηχανες τοτε μπορεις να συνυπαρξεις στο δρομο με αυτα ασφαλεστερα.

2ον τι εννουμε ασφαλεστερο? Για την παρτη μας? Για αν λαβουμε υποψη την γενικη ασφαλεια τοτε το ποδηλατο ειναι και παλι μακραν μπροστα και απο την μηχανη και απο το αμαξι.

Vale
Απών/απούσα

Είχα κι εγώ σκοπό να δείξω μερικές πηγές,βασικές πηγές.Δεν θα το κάνω.
Μπερδεύουμε τα μπούτια μας και στα απλά.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και η έρευνα μόνο άσχετη δεν είναι / είναι απλό εργαλείο και όχι η χρυσή βίβλος.

- Μία πλευρά είναι το μέσο μεταφοράς σαν μέσο / σκέτο.
- Μετά,αίτια,είδος ατυχημάτων / Οδηγική συμπεριφορά - ένα κουβάρι πέρα και από αριθμούς,πέρα από πίνακες.

Χάνονται νέοι.Δεν αξίζει να μπερδεύω πίνακες και να λέω πχ πως γίνεται το αυτοκίνητο να είναι πιο ασφαλές από την στιγμή που οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά μεταφορικό μέσο έχει 66% το ΙΧκουτί ή να βλέπω πως η μοτοσυκλέτα έχει δυσανάλογα μεγάλο ποσοστό σε θανατηφόρα & σοβαρά ατυχήματα;

Θα συμφωνήσουμε όλοι πως πίσω από κάθε πίνακα κρύβεται αμέτρητος πόνος.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

Πολύ καλή αφορμή τα στατιστικά , με τη Στατιστική ποτέ δέ τα πήγαινα καλά !
Αντιγράφω :
http://www.youtube.com/watch?v=JVvkY7S9p-g&feature=related

...στο 05:37 παρακολουθούμε ενημερώσεις τηλεόρασης για την ασφάλεια των ποδηλατών και των ποδηλατισσών ...
παλιά τρέιλερ , μα τόσο αναγκαία & σύγχρονα , μακάρι να γίνουν
θεσμός και στη Πατρίδα μας ,που τόσο τα έχει ανάγκη.
Αλλα και στη συνέχεια του βίντεο ...δείχνει πόσο χρήσιμη είναι η ασφάλεια στην εργασία ( ένα φανοποιό να εργάζεται χωρίς γυαλιά ασφαλείας ).
Αρκετές φορές ,πηγαίνοντας στη δουλειά με το ποδήλατο , έχω την επιλογή ανάμεσα στο ρίσκο και την ασφάλεια :
Nα μπώ στο λαγούμι ( Metro ! ) , και να διανύσω ασφαλή χιλιόμετρα, αποφεύγοντας τη χαρά της βόλτας και του ήλιου ;
ή να περιμένω το Σαββατοκύριακο για να ξεσπάσω στη ...Ρώσσικη ρουλέτα ;! όταν παίρνει η κάθε κατίνα το αυτοκίνητό της ;!!

Η στατιστική διαμορφώνεται απο εμάς κάθε ώρα , σε κάθε μας απόφαση ,
άν όμως βγαίνουμε το βράδυ χωρίς φώτα , με σκούρα ρούχα ,και με walkman , δέ μας φταίει κανείς αλλα η Ελληνική μας μαγκιά !

Theodore
Απών/απούσα

kynhgos77 wrote:
Aναμεσα σε μηχανη και ποδηλατο εγω ειμαι σιγουρος οτι το ποδηλατο ειναι ασφαλεστερο. Τα οδηγω και τα 2 και ξερω.
Το ποδηλατο δεν πιανει μεγαλες ταχυτητες, φρεναρεις και κανεις ελιγμο ταχυτατα, εχεις μακραν την καλυτερη ορατοτητα, εκτος απο τα ματια σε βοηθουν και τα αυτια σου επειδη δεν κανει θορυβο, υποτιθεται δεν μπαινεις σε δρομους ταχειας οποτε δεν κινδυνευεις για σφοδρη συγκρουση και αν εχεις και αρκετη οδηγικη εμπειρια απο αυτοκινητο και μηχανες τοτε μπορεις να συνυπαρξεις στο δρομο με αυτα ασφαλεστερα.

2ον τι εννουμε ασφαλεστερο? Για την παρτη μας? Για αν λαβουμε υποψη την γενικη ασφαλεια τοτε το ποδηλατο ειναι και παλι μακραν μπροστα και απο την μηχανη και απο το αμαξι.

Ως χρόνιος (πάνω από 25 χρόνια) μοτοσυκλετιστής, νοιώθω πολύ πιο ασφαλής διασχίζοντας το κέντρο της Αθήνας με το ποδήλατο παρά με τη μηχανή, ακριβώς για τους λόγους που αναφέρονται παραπάνω. Επιπλέον, τα 10km μέχρι τη δουλειά γίνονται στον ίδιο χρόνο με τη μηχανή - και μέρες με πολλή κίνηση η μηχανή είναι πιο αργή.

Όσο για τα στατιστικά, θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε πόσοι από τους οδηγούς του "ασφαλούς" μέσου που λέγεται αυτοκίνητο πεθαίνουν πρόωρα και πόσοι ποδηλάτες. Είχα διαβάσει κάπου (αλλά δεν θυμάμαι πού) ότι το προσδόκιμο ζωής ενός ποδηλάτη συνυπολογιζόμενων των τροχαίων είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό ενός χρήστη αυτοκινήτου.

chrisfilio
Απών/απούσα

Δυστηχώς τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια. Αν προσπαθούσαμε να ορίσουμε τις πιο επικύνδυνες συνθήκες αστικής μετακίνησης για ένα ποδήλατο/μια μηχανή θα έμοιαζαν σαν τις χθεσινοβραδυνές στην Θεσσαλονίκη.
Βροχή, ,νύχτα , κίνηση και τα περισσότερα δημοτικά φώτα σβηστά.Μία μηχανή κατά γενικό κανόνα έχει αρκετά και αρκούντως ορατά φώτα(καθώς και φώτα αλλάγής πορείας)στον εξοπλισμό της όπως και σαφώς καλύτερο σύστημα πέδησης απο το ποδήλατο (σε βρεγμένο δρόμο).
Από την άλλη στο ποδήλατο όλα είναι σχετικά με τον αναβάτη και πως αυτός αντιλαμβάνεται την παθητική ασφάλεια της μετακίνησης του με το ποδήλατο.
Για παράδειγμα ενώ εγώ σε αυτές τις συνθήκες έχω πάντα αδιάβροχο και κράνος, φορώ αντανακλαστικό γιλέκο και έχω δύο φώτα μπροστά ( ένα για βλέπω σταθερό και ένα για να με βλέπουν που αναβοσβήνει)καθώ και φώς πίσω συνάντησα πόλλους ποδηλάτες χωρίς φώτα κράνος ή οτιδήποτε που να αντανακλά το φώς, να κινούνται με στην βροχή μέχρι και αντίθετα σε μονόδρομο, να περνούν διασταυρώσεις με κόκκινο κλπ.
Εν κατακλείδι αυτό που θέλω να πω καλές οι ερευνες και οι στατιστικές αλλά όταν αυτές προέρχονται απο χώρες με εντελώς διαφορετική φιλοσοφιά στο θέμα της μετακίνησης γενικότερα αλλά και στις ποδηλάτικες μετακίνησεις ειδικότερα πρέπει να είμαστε πολυ φειδώλοι όταν τις χρησιμοποιούμε για την ελληνική πραγματικότητα

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

1) Η στατιστική είναι όντως ένα πολύ βρώμικο πράγμα. Υπάρχουν τρόποι να πεις ψέματα και αληθειες από τα ίδια στοιχεία και δεν είναι πάντα εμφανές το ψέμα.
ΠΧ. ένα ψέμα αν είχαμε στοιχεία για το πότε είναι ότι τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται την μέρα άρα την νύχτα είμαι πιο ασφαλής...
Αυτό προφανώς είναι ένα ψέμα γιατί δεν συνυπολογίζει πόσα χλμ γίνονται τη μέρα και πόσα τη νύχτα.

2)Μια αλήθεια που δείχνουν οι παραπάνω μελέτες είναι ότι σε χώρες με τελείως διαφορετικές κουλτούρες και υποδομές για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, τα νούμερα συγκλίνουν σε βαθμό αηδίας θα έλεγα. Στην Ελλάδα συντρέχουν κάποιοι έξτρα λόγοι για να είναι διαφορετικά (πχ. οι διαβάσεις πεζών είναι τελείως διακοσμητικά στοιχεία) αλλά αν δεν υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση από το άμστερνταμ στην Αγγλία (στις αναλογίες πεζών, ποδηλατών και μηχανόβιων) δεν νομίζω ότι θα υπάρχουν θεαματικές αλλαγές.

3)Το βασικό ζήτημα είναι ότι δυστυχώς στην Ελλάδα δεν ξέρω αν θα δούμε εύκολα τέτοιες στατιστικές, οπότε είμαστε αναγκασμένοι να χρησιμοποιήσουμε αυτές ως εργαλεία.

4)Γιατί είναι αυτό πραγματικά χρήσιμο. Γιατί η γνώση πρέπει να επιρρεάσει την συμπεριφορά μέχρι ένα σημείο.
πχ. αν μάθεις ότι το 4% μόνο των ατυχημάτων αφορά το να σε χτυπήσει κάποιος από πίσω (λυπάμαι δεν θυμάμαι πια από που το έχω αυτό το νούμερο) και από αυτά η πλειοψηφία αφορά βραδυνή οδήγηση χωρίς φώτα και δρόμους μεγάλων ταχυτήτων, τότε ίσως πάψεις να κοιτάζεις τόσο πίσω και να αρχίσεις να κοιτάζεις μπροστά άπο όπου προέρχονται τα περισσότερα ατυχήματα και όπου μπορείς να κάνεις πολύ περισσότερα για να τα αποφύγεις.
Σημείωση: υπάρχουν λόγοι να κοιτάτε πίσω, πχ πλησιάζοντας σε μια διασταύρωση καλό είναι να βεβαιωθήτε ότι δεν υπάρχει κανένας έξυπνος που θέλει να κάνει δεξιά στροφή από μπροστά σας (αλλά αυτό δεν αφορά σύγκρουση από πίσω είναι πλιαγιομετωπική).
Πέρα από αυτά αν μάθετε ότι το 40% είναι από παραβίαση σηματοδότη και το 5% από παραβίαση στοπ (τυχαία νούμερα, βαριέμαι να ψάξω) τι θα κάνετε θα παραβιάζετε το στοπ αλλά όχι το κόκκινο.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι τρόποι ασφαλούς οδήγησης είναι γνωστοί (τουλάχιστον από όσους έχουμε μια εμπειρία)(το ακολούθα τον ΚΟΚ απαρτίζει μόνο γύρω στο 1/3 από αυτούς, για να συνεννοούμαστε) ακολουθήστε τους και οι πιθανότητες είναι ότι δεν θα γίνετε στατιστική.

Τα νούμερα εδώ είναι κυρίως για να μπορείτε να πείτε στα φιλαράκια σας τους μηχανόβιους,(αλλά και τους πεζούς) που λένε: "καλά και δεν φοβάσαι μη σκοτωθείς;", "Με δουλεύεις, εδώ δεν φοβάσαι εσύ..."
Και αυτό είναι πριν αρχίσουμε να κοιτάμε στατιστικές για καρδιακά προβλήματα...

Vale
Απών/απούσα

Αγαπητέ exomail2003 καλημέρα.
Μακάρι η φωνή σας να είναι πάντα δυνατή.Μακάρι άνθρωποι σαν τους podilates να γίνουν περισσότεροι.

Mία ματιά.

Δεν ξεχνώ.