Τι είναι τα υδραυλικά φρένα? [όχι δισκόφρενα]

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Παραλαμβάνοντας σήμερα το ποδηλατάκι μου απο τον frederik και σκεπτόμενη πιθανή μελλοντική αναβάθμιση των v-brakes μου,τα παιδιά εκεί μου πρότειναν την μετατροπή των απλών v-brakes σε υδραυλικά [v-braKes],δεδομένου οτι τα πιρούνια μου δεν παίρνουν δισκόφρενα [ενώ οι ζάντες μου ναι...κλάψ :(]...

Βιαζόμουν και δεν πρόλαβα να κάτσω να μου εξηγήσουν ακριβώς την διαφορά απο τα κλασσικά τακάκια,οπότε,αν κάποιος ξέρει,θα μπορούσε να μου εξηγήσει την διαφορά στη λειτουργία και που ακριβώς αποδίδεται η μεγιστοποίηση αξιοπιστίας?
Τhanx εξαρχής :)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Pimp
Απών/απούσα
bike_master
Εικόνα bike_master
Απών/απούσα

Hydraulic rim brake - A rare brake find, with hydraulic pistons attached to the frame/fork on either side of the wheel (in the same place as the levers for V-brakes) that push pads onto the rims. A hydraulic tube replaces the cable from the brake lever to the pistons. There are two types of pad and rim: standard and ceramic. Ceramic are very expensive, last longer, and offer greater stopping power, but if they become oiled, both rim and pads must be replaced. Using ceramic rims and standard pads will give you good performance until the pads wear down. They are very sensitive to set-up, can be knocked out of alignment, but are slightly more powerful than V-Brakes in the dry.

αυτα λεει το site για τα υδραυλικα V-Brakes

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

στην πραγματικότητα είναι τουλάχιστον εφάμιλα με τα υδρ.δισκόφρενα. V-brakes που αντί για ντίζα έχουν υδραυλικό κύκλωμα. Λιγότερη προσπάθεια, περισσότερη δύναμη στο φρενάρισμα. Έχω δοκιμάσει τα Magura και είναι εντυπωσιακά...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Υδραυλικά vbrakes βγάζει η Magura, επομένως είτε θα σου είπαν για τα HS11 είτε για τα HS33. http://www.magura.com/en/products/rim-brakes-2009.html Περίπου 100 Ευρώ θες για τα HS11 και 140 για τα HS33.

Η διαφορά είναι απλή, δεν έχουν ντίζα αλλά υγρό. Θεωρητικά θα χρειάζεσαι λιγότερη δύναμη στη μανέτα και γλυτώνεις από συντήριση και φθορά ντίζας. Και τα HS11 και τα HS33 έχουν ρυθμιστικό για να φέρνεις τα τακάκια πιο κοντά στο στεφάνι όσο φθείρονται. Φυσικά η καλή λειτουργία εξαρτάται και πάλι από την σωστή αρχική τοποθέτηση. Αν θυμάμαι καλά παίρνουν και δικά τους τακάκια.

Το βάρος είναι κοντά στα 800γρ το σετ, γνώμη μου είναι ότι δεν αξίζει να πας (αν πας) στα ακριβά HS33. Μάθε για ποιά φρένα σου έλεγε ο Φρεντερικ και πόσο στα δίνει. Σίγουρα είναι καλύτερα από τα όποια vbrakes αλλά πέραν της μικρότερης δύναμης στη μανέτα (αν ισχύει) και της λιγότερης συντήρισης, δεν κερδίζεις κάτι στο φρενάρισμα σε βροχή ή λάσπες.

Μήπως να κοίταζες για πηρούνι και 2ο χέρι υδραυλικα δισκόφρενα;

perpyrus
Απών/απούσα

Προφανώς η αναβάθμιση σε άλλο πηρούνι και υδραυλικά δισκόφρενα θα ήταν το ιδανικό. Όμως, χρησιμεύει κυρίως σε ακραίες συνθήκες νερού-λάσπης-βουνού, κλπ...
Προσωπικά θα απέρριπτα τα υδραυλικά rim brakes της Magura, πολύπλοκα για μικρή διαφορά σε σχέση με τα V-Brakes. Αν κάποια στιγμή θελήσεις κάτι καλύτερο σε φρενάρισμα, δοκίμασε ένα σετ καλά τακάκια (πχ shimano xtr) που αποδίδουν εν μέρει και στο νερό. Αλήθεια, τί V-Brakes έχει το ποδηλατάκι σου?

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Παιδιά thanx για τις απαντήσεις...
Το ποδήλατο είναι ένα Dahon cadenza το οποίο χρησιμοποιώ κυρίως τις μέρες που πρέπει να κινηθώ σε διάφορα αντιφατικά σημεία της Αθήνας[πχ.απο Μαρούσι-Κολωνάκι και μετά Ποσειδώνος κτλ.].
Έχω ήδη βάλει ένα καλό ζευγάρι shimano,δεν είμαι σίγουρη αν είναι τα xtr αλλά μου τα είχαν προτείνει ώς αρκετα αποδοτικά.
Καλά λόγια έχω ακούσει και για τα bbb[ακόμα καλύτερα απο τα shimano],
στο δεύτερο ποδηλατάκι μου που έχει υδραυλικά δισκόφρενα,τα bbb σκοτώνουν...
Η ερώτηση μου περι απόδοσης αφορούσε ακριβώς σε βροχή και λάσπες [περισσότερο σε βροχή λόγω άστατου καιρού,όχι για χρήση βουνού.]
Plus,με ενδιέφερε κυρίως για το πίσω φρένο το οποίο χρησιμοποιώ [γιατι με το μπροστινό μου φεύγουν κάτι endo που δεν μαζεύονται πάντα],οπότε η λύση του υδραυλικού δισκόφρενου δυστυχώς απορρίπτεται λογω φύσης σκελετού.
Ένας φίλος μου που συμβουλεύτηκα μου είπε οτι μάλλον θα μου είναι άχρηστα,τα χρησιμοποιούν άνθρωποι που ασχολούνται με το trial και ενδιαφέρονται για την πλήρη ακινητοποίηση του ποδηλάτου σε συνθήκες πειραματισμού,αλλά εάν βραχούν μάλλον αποδίδουν το ίδιο με ένα ζευγάρι καλά κλασσικά τακάκια...
Οπότε...καμιά άλλη ιδεά για βροχή?:p
Μη μου πείτε να πάρω άλλο ποδήλατο:DDD

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Koolstop δοκιμασες?

Αν θελεις να κρατησεις τα V-brakes, δοκιμασε να χρησιμοποιησεις τακακια της Koolstop. Αποδιδουν καλυτερα απο τα Shimano, και δεν φθειρουν και τη ζαντα οπως τα περισσοτερα Shimano...
Απο οσα εχουμε δοκιμασει, τα καλυτερα και με διαφορα..
Προτιμησε τα εγχρωμα σε μπλε, κοκκινο, κιτρινο, τα οποια αποδιδουν πολυ καλα στο στεγνο, και ικανοποιητικωτατα στο βρεγμενο, και οχι τα πορτοκαλι (salmon τα λεει η koolstop), γιατι τα τελευταια, ειναι ειδικα για βροχη-λασπες, και στο στεγνο εχουν την ταση να "στριγγλιζουν".
Α! ναι ζουν και πολυ περισσοτερο απο τα συνηθισμενα....
Τελος παντων, για να μην το κουραζουμε, ψαξε λιγακι μεσα στο site, εχουν γινει επανηλειμμενα αναφορες και σχολια γι'αυτα, και για φρενα γενικοτερα...

Καλα φρεναρισματα..

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
Koolstop δοκιμασες?

Thanx a lot :)
Απο οτι googlαρα,μάλλον όντως καταλήγω στην ιδέα xt+koolstop...
Απο οτι φαίνεται συγκεντρώνει τις περισσότερες θετικές γνώμες...
Πολύ με πανικόβαλαν οι αναφορές σε γρατζουνιές απο τα shimano..χμμμ...
Όπως και να χει,ευχαριστώ για το χρόνο σας...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Αμην, και με το καλο...

tsgallix
Απών/απούσα

Γεια σας.τελικα εβαλε κανεις σας υδραυλικα v breaks.Σκεφτομαι να αναβαθμισω τα μηχανικα στο σπαστο TERN .Τα υδραυλικα ειναι μηχανολογικα συμβατα?Για παραδειγμα η διασταση του "αναποδου¨U.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τα υδραυλικά vbrakes μπαίνουν εκεί που μπαίνουν
και τα κλασσικά vbrakes. Το μόνο που αλλάζει είναι
ότι θέλουν ειδικά τακάκια και ότι θα χρειαστείς
νέες ταχύτητες εφόσον οι παλιές είναι ενιαίες με
τις μανέτες των φρένων.

tsgallix
Απών/απούσα

Σέυχαριστω για την αμεση απαντηση
οι μανετες ειναι διαφορετικες απο τα υπολοιπα χειριστηρια (NEXUS 7 SPEED εσωτερικες)οποτε αυτο δεν ειναι προβλημα,τα τακακια ετσι κ΄αλλιως θα αντικατασταθουν γιατι παρα ειναι ΄΄βασικα''.Επειδη τα magoura θα παραγκελθουν απο το Chain Reaction καταλαβαινεις οτι θα ειναι δυσκολο να σταλουν πισω.Ο προβληματισμος μου ειναι λοιπον αν θα ΄΄καθησουν'' οι αποστασεις .νομιζω οτι αυτα ειναι σχεδιασμενα για μεγαλυτερους τροχους πχ 26',το δικο μου εχει 20'(TERN D7I)Οι βασεις θα πεσουν πανω στις τριπες (πασα)του σκελετου?
Τελος,τα φερνει καποιος στην Ελλαδα?(v br.magura)

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Παρών/παρούσα

Χωρίς να έχω εμπειρία από υδραυλικά v-brakes, νομίζω δε θα έχεις κανένα θέμα με τη θέση που θα πιάσουν.
Επίσης κάτι είχα ακούσει ότι έχει Mangura V-Brakes ο Φρειδερίκος. Μπορείς να ρωτήσεις.
Από την άλλη, αν καταλαβαίνω καλά έχεις σπαστό.
Μήπως είναι περιττό να βάλεις υδραυλικά v-brakes? Για να καταλάβεις, αρχικά τα χρησιμοποιούσαν σε downhill πριν καθιερωθούν τα υδραυλικά δισκόφρενα!
Έχε υπόψη σου ότι πέρα από τα ακριβά τακάκια, θα πρέπει να υπολογίσεις και ένα επιπλέον κόστος τοποθέτησης και ένα ακόμα κόστος συντήρησης (εξαέρωση) τα οποία αν δεν μπορείς να τα κάνεις μόνος σου, θα πρέπει να πληρώνεις να στα κάνουν.
Μήπως είναι καλύτερα να αναβαθμίσεις σε ένα πολύ καλό σετ μηχανικά, π.χ. http://www.roseversand.com/article/shimano-deore-xt-v-brake-br-t780-5158... και http://www.roseversand.com/article/shimano-deore-xt-v-brake-br-t780/aid:... που και πιο οικονομικά θα σου έρθουν και φοβερή απόδοση έχουν και θα μπορείς εύκολα να κάνεις μόνος συντήρηση και ρυθμίσεις.

tsgallix
Απών/απούσα

ευχαριστω ..τα βλεπω ολα με 5 αστερια...ευχαριστημενους χρηστες ,το σκεφτομαι.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

υδραυλικά φρένα σε 20'' δεν χρειάζονται.

Για τις αποστάσεις δεν έχεις θέμα, εκεί
που έχεις τώρα τα vbrakes θα μπουν τα
υδραυλικά.

Ξαναλέω όμως, τι θες τα υδραυλικά σε τέτοιο
ποδήλατο;

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

και ειδικά υδραβλ. v-brake

μονο βάρος βλέπω να προσθέτεις με αυτή την αναβ.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Βλέπω παραπάνω πως έχω ξαναγράψει γιά τη θετική εντύπωση που μου προκάλεσαν τα magura.

΄Εχω πλέον δυό ποδήλατα με υδραυλικά v-brakes. Στο ένα ήταν προεγκατεστημένα και δεν έχω μέτρο σύγκρισης σε απόδοση. Στο δεύτερο αντικατέστησαν τα πολύ καλά Deore XT760 που είναι παράλληλα.
Εχοντας ξοδέψει €110 γιά να τα αγοράσω (κανονική τιμή τους €140)έχω να πω τα εξής:
Δεν πιστέυω πως η διαφορά στην απόδοση του φρένου είναι τέτοια που να δικαιολογεί το έξοδο. Ίσως μόνο σε σκληρή και παρατεταμένη χρήση να αποδειχτεί αναγκαίο (βλέπε τουριστικό φορτωμένο ποδήλατο). Τα προηγούμενα φρένα μου που ήταν πολύ καλά ρυθμισμένα και συντηρημένα φρέναραν στο 90% των υδραυλικών. Ίσως με λίγο περισσότερη δύναμη στη μανέτα.

Στα υπέρ των magura η μηδενική συντήρηση και ανάγκη ρύθμισεων πλην της αρχικής, η ευκολία αλλαγής των τακακιών.
Τα τακάκια δεν είναι ακριβότερα, ούτε φθείρονται γρηγορότερα. Το όλο σύστημα ταιριάζει σε όλα τα ποδήλατα που έχουν v-brakes και είναι λίγο βαρύτερο από αυτά. Δεν χρειάζεται εξαέρωση παρά μόνο αν κοπεί κάποιο σωληνάκι ή αν αλλάξεις υγρά. Και μπορεί να το κάνει κάποιος που έχει στοιχειώδεις γνώσεις και μηχανικές δεξιότητες. Το κιτ όμως με τα απαραίτητα κοστίζει €25 !!

Εν κατακλείδι, και γιά τον φίλο που ενδιαφέρεται για το σπαστό, θα έλεγα πως δεν αξίζει το έξοδο εκτός αν ζητάς 10% περισσότερη απόδοση πληρώνοντας €140.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

υπάρχουν τα HS11 και HS33.
Τα δεύτερα είχαν μιά παραπάνω ρύθμιση στη μανέτα. Πλέον τα hs11 ΔΕΝ πωλούνται ως aftermarket παρά μόνο πάνω σε ποδήλατα, και είναι εντελώς ίδια με τα 33. Αν δηλαδή πέσεις πάνω σε τίποτα 11αρια στο ebay να ξέρεις πως έχουν την ίδια ακριβώς απόδοση,αλλά και την ρύθμιση του τακακιού από τη μανέτα.

tsgallix
Απών/απούσα

Γεια ξανα..
νεος στο Forun (παλιος ποδηλατης)εμεινα εκπληκτος απο την αμεσοτητα των απαντησεων.Εχοντας την εμπειρια μεταξυ υσραυλικων καιμηχανικων δισκοφρενων στα αλλα μου ποδηλατα νομιζω τηρουμενων των αναλογιων το ιδιο θα συμβαινε και με τα v breaks το αν αξιζει τα 160 ε με τα μεταφορικα αυτο ειναι ενα θεμα
ευχαριστω