Καλησπέρα σε όλους!Χαίρομαι που έγινα μέλος της παρέας σας.
Έχω ένα ideal axion (full suspension) του 2009 και σκέφτομαι να του βάλω δισκόφρενα-έχει
v-brakes.Τα κέντρα που έχω (joytech) δεν έχουν υποδοχές για δίσκους.
Υπάρχει κάτι που θα πρέπει να προσέξω ώστε τα νέα κέντρα που θα πάρω να είναι
σίγουρα συμβατά με το ποδήλατο μου?
Έχει χρησιμοποιήσει κάποιος τα κέντρα της novatec για να μου πει εντυπώσεις?
Πιστεύετε ότι τα deore της shimano είναι πολύ καλύτερα?
Τι άλλα κέντρα έχετε να μου προτείνετε? Μιλάμε για τιμές της τάξης το πολύ των 60ε μπρος πίσω.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
1. θέλεις νέα κέντρα που να δέχονται δισκόπλακες.
2. Αν έχεις αγοράσει / κοζάρει ήδη τις δισκόπλακες, απλά κοίτα να είναι συμβατά τα κέντρα με αυτές, για να μην τρέχεις και για αντάπτορες (υπάρχουν δύο συστήματα, center lock και 6βιδο, για να στερεώσεις τη δισκόπλακα στο κέντρο).
3. τα νέα κέντρα θα πρέπει να πλεχτούν στον υπάρχον τροχό. Κατά 90% μάλλον θα χρειαστείς νέες ακτινες, εκτός αν ψάξεις πολύ-πολύ καλά την αγορά για νέα κέντρα με ακριβώς ίδιες διστάσεςι φλάτζας με τις διαστάσεις του υπάρχοντος κέντρου σου.... (τρέχα γύρευε). Άρα βάλε ένα κόστος κανα 30αρι+ για ακτίνες και κανα 30αρι+ για το πλέξιμο (εργασία). Μαζί με το 60αρι που θέλεις για τα κέντρα πήγες στα 120.... (λέμε τώρα). Μαζί με δισκόφρενα και δισκόπλακες δεν θα πάς άλλο ένα 150αρι?
Ανεβήκαμε στα 270 για να βάλεις δισκόφρενα στο Ideal. Είσαι σίγουρος?
Ο σκελετός και το πιρούνι ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΔΟΧΕΣ για δισκόφρενα?
.... γνώμη μου.... ΜΗΝ... άστο... δεν αξίζει.... Μια χαρά είναι τα v-brakes. Δισκόφρενα θέλεις αν θα πηγαίνεις σε ψιλο-άγριους χωματόδρομους με λασπουριές, σε τίποτα περίεργα μονοπάτια κλπ κλπ.
Αν σκοπεύεις να κινηθείς όντως εκεί, μάλλον το Ideal δεν είναι και ότι πιο κατάλληλο. Πάει, αλλά... ξέρω γω... μου κάνει λίγο...
Από την άλλη, μπορείς να βρεις και να αντικαταστήσεις τις δαγκάνες των v-brakes που έχεις τώρα (και υποθέτω ότι θα είναι απλές ΝΟΝΑΜΕ)με κάτι ΑΞΙΟΛΟΓΟ που φρενάρει ΔΥΝΑΤΑ. Shimano XTR, ή παλιά XT. Αυτά με το επιπλέον αξονάκι, που κινεί την δαγκάνα παράλληλα με το στεφάνι και ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΑ. ΟΚ είναι ακριβά, αλλά τελικά έχεις πολύ μικρότερο ΣΥΝΟΛΙΚΟ κόστος.
...τους λογαριασμους!
Μονο οι ακτινες ανα τροχο, θα κοστισουν γυρω στο 20αρικο (αν ειναι ποιοτικες ανοξειδωτες double butted, οπως θα πρεπει να ειναι).
Υπολογισε και 15 εως 25 ευρω για πλεξιμο, παλι ανα τροχο, και στη σουμα τωρα, προσθεσε και το κοστος των κεντρων.
Edit: Με προλαβε ο προλαλησας, και συμμεριζομαι απολυτα τις παρατηρησεις του.
Για ξανασκεψου το λιγακι.
Με ενα καλο σετακι V-brakes, ακομη και απλο Deore, η LX, θα εχεις πολυ καλυτερο φρεναρισμα, αν τα τωρινα σου φρενα ειναι low quality "no name' V-brakes.
Ακομη και με απλη αλλαγη τακακιων θα δεις βελτιωση.
Μια χαρά είναι τα Novatec, καμία σχέση με Shimano.
Δισκόφρενα βάζεις όταν μπαίνεις σε βουνό με λάσπες
όπου τα στεφάνια μπουκώνουν και τα vbrakes φτάνουν
στα όριά τους. Σε τέτοιες συνθήκες χρειάζεσαι επίσης
καλό τροχό και καλή ανάρτηση, κανά 400άρι στο νερό.
Επίσης όταν μιλάμε για δισκόφρενα, μιλάμε για Shimano
SLX και πάνω. Τα υπόλοιπα είναι για να λες ότι έχεις
δισκόφρενα.
Αν δεν κάνεις τίποτα από τα παραπάνω, βρες απλά ένα
set Shimano XTR ή παλιά XT 750 και φόρα ένα τακάκι
της προκοπής (koolstop). Κατά τα άλλα, 10.000 φορές
καλύτερα να αλλάξεις τροχούς παρά να δώσεις λεφτά
για δισκόφρενα.
Το μόνο που πρέπει να προσέξεις αν τελικά πετάξεις τα
λεφτά σου, είναι ο δίσκος να είναι συμβατός με το κέντρο.
Centerlock είναι η πατέντα της Shimano και αυτή με τις
6 βίδες είναι το διεθνές στάνταρ.
απλά δεν συμφέρει και δεν θα σου προσφέρει κάτι παραπάνω σε αυτό το ποδήλατο
Τα δισκόφρενα δεν τα θέλω μόνο για την εμφάνιση...επειδή κάνω κάποιο downhill σε μονοπάτια με λάσπες έχω παρατηρήσει ότι τα v-brakes δεν κάνουν τπτ(στριγγλίζουν χωρίς αποτέλεσμα).
Σίγουρα τα δικά μου φρένα είναι της πλάκας αλλά φαντάζομαι ότι το θέμα στις λάσπες είναι γενικά τα v-brakes(έχω σκεφτεί και koolstop κλπ αλλά δεν ξέρω αν θα κάνουν καμμιά τρελή διαφορά σε τέτοιες συνθήκες)
Όταν μιλάω για δισκόφρενα αναφέρομαι στα avid bb5 δλδ 6βιδο σύστημα.
Αυτό που όντως με προβληματίζει (και γι αυτο έκανα και την ερώτηση) είναι το αν θα πρέπει να αλλάξω ακτίνες και η ακτινολόγηση μετά.
Όσον αφορά το ideal,σίγουρα θα προτιμούσα να έχω ένα ποδήλατο των 1000ε,αλλά δυστυχώς δεν έχω τα χρήματα..
(σκελετός και πηρούνι έχουν υποδοχές για δισκόφρενα)
- το 1 το αφήνω ασχολίαστο.
- για το 2 έχω ακούσει καλά λόγια. κλασσικό δισκόφρενο στα χρήματά του.
- για το 3, κατά 90% σίγουρα θα χρειαστείς νέες ακτίνες. 101% θα χρειαστείς όχι απλά ακτινολόγηση, αλλά εκ νέου πλέξιμο όλων των τροχών.
- δεν χρειάζεσαι ποδήλατο 1000 ευρώ για την χρήση που λες. Αλλά σίγουρα χρειάζεσαι ΠΡΟΣΤΑΣΙΕΣ, καλούς τροχούς, καλό πιρούνι και καλά φρένα. (... και τακτική...)
χρήματα δεν έχουμε ούτε εμείς
γενικά η καλύτερη λύση θα ήταν άλλοι τροχοί ,δεν βλέπω λόγο να πειράξεις τους υπάρχοντες
Θα το κοιτάξω μήπως τελικά καταλήξω σε άλλους τροχούς όντως,να μην έχω μπλεξίματα με άλλα που θα βγουν στην πορεία.
Ευχαριστώ πολύ όλους για τη βοήθεια!
απλά πρόσεχε τι θα επιλέξεις το ποδήλατο σου δεν είναι για downhill (αν εννοούμε downhill και οχι απλά κατηφόρες ) , το να δώσεις ενα σκασμό λεφτά και να μείνεις με τις ρόδες δεν θα σε βοηθήσει
στο λέω για να μην παρεξηγηθούμε που λέει
Πάνος
κατάλαβα τι εννοείς και έχεις δίκιο!ούτως ή άλλως δεν έχω σκοπό να του ρίξω ένα κάρο λεφτά,το ξέρω ότι δεν αξίζει..