Περί της αποτελεσματικότητας του κράνους

6 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
aldro
Απών/απούσα
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

Δυστυχως δεν καταφερα να το διαβασω ολο! Απο ενα κρανος που πηγε να αγορασει στην κορη του, γυρισε ολους τους κατασκευαστες κρανων για να καταλαβει ποσα χρηματα αξιζει να δωσει!!! Υμαρτον!!! Ας μην φορεσει καθολου!!!
Το κρανος στο ποδηλατο δεν ειναι υποχρεωτικο, που σημαινει οτι θελει ο καθενας κανει! Στο μονο σιγουρο που συμφωνουμε ολοι ειναι μακαρι να μην χρειαστει να δοκιμασει την αποτελεσματικοτητα του κανενας ανθρωπος!!
Απο εκει και περα ας κρινει ο καθενας εαν πρεπει να το φοραει η οχι!!

aldro
Απών/απούσα

Γεια.Προτεινω να διαβάσεις τις συνόψεις @ τα διαγράμματα.
'Οπως εγώ το καταλαβαίνω καταλήγουν σε τελείως διαφορετικό & εξαιρετικά σημαντικό συμπέρασμα.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Το άρθρο είναι ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ και πραγματεύεται πολλά πράγματα όπως ο τρόπος και η νομοθεσία σύμφωνα με την οποία τα κράνη περνούν τα τεστ αλλά κι η αποτελεσματικότητά τους σε διάφορετικούς τύπους σύγκρουσης.

Πριν λίγο καιρό βρέθηκα τυχαία σαν τεχνικός σε ένα σεμινάριο που αφορούσε το τροχαίο ατύχημα και την αντιμετώπισή τους σε παιδιά όπου, ανάμεσα στα άλλα, άκουσα και αυτό: στα πολύ μικρά παιδιά τα κόκκαλα είναι πιο «ελαστικά», δηλαδή δεν σπάνε τόσο εύκολα, όσο ενός ενήλικα. Αυτό όμως δεν ήταν «καλό» με την έννοια πως ενώ μπορεί να αποφύγουν την κρανιοεγκεφαλική κάκωση αλλά από την άλλη η ενέργεια της κρούσης δεν απορροφάται (με το σπάσιμο) αλλά μεταδίδεται στον εγκέφαλο. Ως παράδειγμα η ομιλήτρια ανέφερε αυτό που όλοι κάνουμε αλλά είναι πολύ επικίνδυνο, το λεγόμενο baby shaking, όταν δηλαδή πιάνουμε τα μωρά και τα ταρακουνάμε με χαρά τότε μπορεί να τους προκαλέσουμε εγκεφαλικές βλάβες που κανείς δεν μπορεί να μετρήσει ή να καταλάβει εκείνη τη στιγμή.

Κατ' αναλογία, το κράνος, σύμφωνα με το άρθρο, δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ακόμα τεχνητό εξωτερικό προστατευτικό περίβλημα του κρανίου μας. Όλες οι μελέτες και τα τεστ, μέχρι πρόσφατα, έδειχναν πως τα κατάφερνε αρκετά καλά στο να σε προφυλάξει από μεγάλες κρούσεις, ειδικά με μεγαλύτερες ταχύτητες ή μεγάλη σφοδρότητα, κατά την οποία απορροφούσε αρκετή ενέργεια. Γι' αυτό άλλωστε το κράνος σπάει σε μεγάλη κρούση και γι' αυτό οι κατασκευαστές συνιστούν να το αλλάζουμε μετά από σφοδρό ατύχημα μιας και μετά είναι άχρηστο.

Το άρθρο λοιπόν πραγματεύεται τη συμπεριφορά του κράνους σε μικρότερες και πιο «ανώδυνες» πτώσεις, σε καθημερινές δηλαδή καταστάσεις όπου η σφοδρότητα της σύγκρουσης είναι μικρή και αποδεικνύεται πως η κινητική ενέργεια δεν απορροφάται από το κράνος (το οποίο δεν παθαίνει τίποτα) αλλά μεταδίδεται, δεν είναι τόσο δυνατή για να σου σπέσει το κεφάλι αλλά τείνει να περιστρέψει τον εγκέφαλο από τη θέση του, είναι δε υπεύθυνη για την εγκεφαλική διάσειση. Με λίγα λόγια θα μπορούσαμε να πουμε χονδρικά πως τα σημερινά κράνη, όπως είναι τώρα φτιαγμένα, αποδίδουν το μέγιστο όταν π.χ. πέσεις με 30 σε ένα τοίχο αλλά καθόλου αν π.χ. πέσεις από το ύψος σου κάτω. Κάποια ελάχιστα κράνη που φτιάχτηκαν τα τελευταία χρόνια με αυτόν τον σκοπό (βάζοντας ένα ακόμα layer ανάμεσα στο εξωτερικό περίβλημα και το εσωτερικό) απέδειξαν πως μπορούν να καλύψουν και αυτόν τον τομέα (αναφέρονται παραδείγματα στο άρθρο).

Όμως η αγκύλωση της νομοθεσίας και των «στανταρντς» κάνουν τους κατασκευαστές να μην είναι «τολμηροί» αλλά να μένουν στα ήδη υπάρχοντα καθώς και να μην προχωρούν τις έρευνες αφού -ούτως ή άλλως- είναι σύμφωνοι με την νομοθεσία (φαύλος κύκλος). Ήδη το άρθρο κάνει λόγο και για όμοιου τύπου κράνη που πουλάνε οι εταιρίες και που δεν έχουν καμία διαφορά κατασκευαστικά μεταξύ τους παρά μόνο στην αισθητική, το ταίριασμα στο κεφάλι και -φυσικά- την τιμή. Όλα δηλαδή κάνουν την ίδια δουλειά αρκεί να έχουν περάσει τα ίδια -παρωχημένα- standards. Σίγουρα θα υπάρξει βελτίωση τα επόμενα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση νομίζω ότι η έρευνα που κάνει ο τύπος στο άρθρο αξίζει να διαβαστεί από όλους για να κατανοήσουμε και τον τρόπο με τον οποίο βγαίνουν τα διάφορα standards που περνούν με επιτυχία οι κατασκευαστές.

ΥΓ: Φυσικά το άρθρο δεν είναι ενάντια στην χρήση κράνους, το αντίθετο, απλά ερευνά το πως κατασκευάζονται και το πως θα έπρεπε να κατασκευάζονται.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Respect
"Επιγραμματικός εκλαϊκευτής επιστημονικών συγγραμμάτων"
Παρότι το διάβασα πριν την σύνοψή σου. Πιστεύω ότι ήταν κάτι που έπρεπε να είχε κάνει ο Aldro εξ αρχής, τουλάχιστον αν θέλει να σπάσει το όριο των 10 που διάβασαν αυτό που έστειλε.

Υ.Γ. Έτυχε και το άνοιξα, τις περισσότερες φορές όταν βλέπω μόνο ένα λινκ, αλλάζω ποστ.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

exomail2003 wrote:
Υ.Γ. Έτυχε και το άνοιξα, τις περισσότερες φορές όταν βλέπω μόνο ένα λινκ, αλλάζω ποστ.

Αυτό ήθελα να το πω κι εγώ γιατί συνήθως, όταν δω ενα ξερό λινκ δεν το πατάω καν!

Γράψτε ρε παιδιά δυό λόγια για τα λινκ που βάζετε! Αφού κάνετε τον κόπο να το διαβάσετε δεν είναι μεγάλη υπόθεση να αναφέρετε δυο τρια πράγματα, ειδικά όταν πρόκειται για τόσο μεγάλα άρθρα! Όταν τα πετάτε "ξερά" σπάνια κάποιος θα πάει να τα διαβάσει.