Αφήνουμε ένα fitness Specialized Sirrus με λάστιχα δρόμου 700x32 και ενα mountain Cube race 206 με λάστιχα βουνού 26x1.95 να κυλήσουν δίπλα δίπλα χωρίς να κάνουμε πετάλι σε μια κατηφόρα με ίδιου βάρους οδηγό. Ποιό θα φτάσει πρώτο στο τέλος της κατηφόρας και γιατί??
http://www.tsirikosbikes.gr/bikes/on-road/road-hybrid-bikes/specialized-...
http://www.malatestasbikes.gr/bicycles/bikes/mtb/cube-260-race-2013/
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Ποντάρω τις μάρκες μου στο Sirrus γιατί έχει καλύτερα κέντρα και καλύτερη κύλιση.
To Sirrus,έχει καλύτερα επίπεδα κύλισης και καλύτερο συντελεστή αεροδυναμικης το 700χ32.
νταξ, μου θύμισε πρόβλημα φυσικής λυκείου στις εξετάσεις...
μαζί θα φτάσουν
το σίρους έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης και είναι πιο αεροδυναμικό και έχει λιγότερες τριβές απ' τον κύβο, αλλά το κιουμπ, είναι κατά τι πιο βαρύ.
Εκμεταλλευόμενο το βάρος του λοιπόν, έχει μεγαλύτερη επιτάχυνση στον κατήφορο απ' το σίρους, οπότε θα τερματίσουν μαζί...
edit : και το λινκ για το κιουμπ είναι λάθος, γιατί στα 12,6 κιλά αποκλείεται να είναι, εκτός αν ισχύει ότι είναι όντως 24αρα η ρόδα και όχι 26αρα που λες ;)
Ετσι πιστευα και εγω... Στην πραξη ομως ειναι διαφορετικα τα πραγματα το CUBE στην κατηφορα αφηνει πισω το Sirrus με μεγαλη διαφορα. Στην αρχη σκεφτηκα κατι δε παει καλα, δε μπορει, αφου εχει πιο λεπτα λαστιχα, ειναι πιο αεροδυναμικο, μηπως εχουν προβλημα τα κεντρα? μηπως το ελευθερο?? απο συζητησεις με "φυσικους" τελικα καταλήξαμε ότι η μικρότερης διάμετρος ρόδα έχει πλεονέκτημα.. ισχύει? η πάω για κεντρα :P
http://www.cube.eu/en/hard/cross-country/260-race-mango/
Στο επίσημο site 12.6 το έχουν με 26" ζάντα, ίσως 12,6 ειναι το βάρους του extra-small :p
αυτό είναι φόρουμ!
όντως, το xs θα είναι αυτό το βάρος. εγώ έχω το ltd race pro αλλά customιά φτιαγμένο, και πρέπει να είναι δεκατρίαμισο κιλά με ανάρτηξη ελατηρίου (φτήνια) σε 20αρι μέγεθος.
τες πα...στο θέμα σου. Αν σηκώσεις το ποδήλατο και γυρίσεις τις ρόδες, και γυρνάνε σαν τη γη χωρίς σταματημό είσαι οκ. Αν φρενάρουν σύντομα έχεις θέμα με το κέντρο της γης. Τσέκαρε για τζόγους κουνήματα λυγίσματα και θορύβους ;)
Κατα τ'άλλα, πες στους φίλους σου τους φυσικούς να καβαλήσουν και κανα ποδήλατο να κάνουν και το πείραμα. Η φυσική ξεκινά απ' το πεδίο
Με το συμπάθειο, στη φυσική τι βαθμό είχες;
στην ελευθερη πτωση δε παιζει ρολο το βαρος... στο κεκλιμενο επιπεδο (κατηφορα) παιζει ρολο το βαρος..
Η και οχι :p
Ας μην ξεχνάμε και την θέση του αναβάτη πάνω στο ποδήλατο. Μπορεί να είναι το ίδιος αναβάτης πάνω στο κάθε ποδήλατο, αλλά σημασία έχει και η αεροδυναμική, καθώς οι τριβές του αέρα, αυξάνονται ή μειώνονται ανάλογα με το πως κάθεται κάποιος, λόγο γεωμετρίας, πάνω στο κάθε ποδήλατο. ( μη κοιτάμε ότι έχουν και τα δύο ποδήλατα μία πιο όρθια στάση οδήγησης.. διαφορές υπάρχουν έτσι και αλλιώς).
Έχετε υπόψιν σας επίσης ότι ένα sirrus με ένα άλλο sirrus, ή ένα cube με ένα άλλο cube, μπορεί να βγάλουν εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα, γιατί μπαίνει στην μέση και ο παράγοντας ρύθμισης και καλής λειτουργίας του εκάστοτε ποδηλάτου. Δηλαδή το ένα fitness π.χ να είναι πιο καλορύθμισμένο από το άλλο. Οπότε πάλι μπορεί να αλλάξουν τα αποτελέσματα άσχετα αν μιλάμε για το ίδιο ακριβώς μοντέλο.
Από εκεί και πέρα θα συμφωνήσω με αυτό που είπε ο nikkos. Όποιος θέλει να μάθει πιο θα κατέβει πιο γρήγορα θα πρέπει να καβαλήσει και τα δύο ποδήλατα και να τα χρονομετρήσει. Τα αποτελέσματα πάντως θα αφορούν αυτά τα συγκεκριμένα δύο ποδήλατα και δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν καθολικά, ότι ισχύουν δηλαδή γενικότερα για κάθε περίπτωση σύγκρισης μεταξύ ενός οποιουδήποτε fitness ή mtb.
Και οι μετρήσεις (για να βγάλουμε και κανα μέσο όρο!) πρέπει να γίνουν ceteris paribus, δηλαδή με ίδιο ποδηλάτη, ίδιες κινήσεις, ίδια ακριβώς γραμμή πορείας, χωρίς γίδια στη μέση, ίδιο ρουχισμό, το ίδιο κινητό, την ίδια κάμερα πάνω στο ποδήλατο, κου λου πού κου λου πού!
Με ασπασμούς, Νταουνχιλιάρης!
Μετά απο κάμποσες απαντήσεις που πήρε αυτό το θέμα ας κάνω κι εγω μια
ερώτηση:
Αφου τα δυο ποδήλατα είναι διαφορετικά ως προς τον τύπο και τη χρήση τους, η ερώτηση του νηματοθέτη τι νόημα έχει;
Μου θυμίζει ερώτηση τυπου "αν παλέψει ο μπατμαν με τον σπαινερ μαν ποιος θα νικήσει;
είναι baker ο φίλος, κάνει διανομή ψωμιού
Δεν γινεται να με περνα ενα CUBE στην κατηφορα.. Ψαχνω να βρω γιατι το CUBE ειναι πιο γρηγορο.. αν πχ φταινε τα κεντρα, να τα αλλαξω, αν ειναι το βαρος, διαμετρος της ροδας κτλ. απλα ξενερωσα οταν παρατηρησα οτι ενα mountain κυλα περισσοτερο στην κατηφορα χωρις πεταλι με αφηνε πισω.. δε γινεται σκεφτηκα κατι δε παει καλα... η μηπως τελικα ειναι λογικο?
Παίρνεις μέρος σε αγώνες; Αν κρίνω απο το ποδήλατο που έχεις , όχι.
Σου προτείνω λοιπόν να ευχαριστηθείς το ποδηλατό σου γιατί αυτές οι λεπτομέρειες είναι ανευ ουσίας.
Τα κέντρα μπορεί να θέλουν συντήρηση, άνοιγμα τσεκάρισμα κώνους και μπίλιες και γρασάρισμα, τα ελαστικά τη σωστή πίεση και καλές βόλτες.
μπορεί να φταίνε και τα λάστιχα. Δεν είναι απαραίτητο ότι ένα πιο λεπτό λάστιχο είναι και πιο γρήγορο. Προσωπική εμπειρία από το ΜΤΒ μου. Τα maxxis 26χ1,15 ήταν πιο «αργά» από τα kojak 26χ1,35 και σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με κάποια 26χ1,5 που είχα από παλιά.
Στην κατηφόρα ο 28αρης είναι σίγουρα ταχύτερος από έναν 26αρη, πόσο μάλλον τα λεία ελαστικά απ'τα ελαστικά βουνού.
Απ' την άλλη το βάρύτερο ποδήλατο αναπτύσει μεγαλύτερες δυνάμεις στην κατηφόρα.
@baker
Μίλησέ μας λίγο για τις συνθήκες του πειράματος.
Βάλατε τα 2 ποδήλατα σε μια κατηφόρα και τσουλήσατε μέχρι το τέλος της;
Επαναλάβατε το πείραμα αλλάζοντας ποδήλατα;
Παρατήρησες κάτι διαφορετικό στην κύληση του cube;
βρε μπέικερ,


το βαρύτερο σύνολο, χωρίς άλλη επίδραση δύναμης, επιταχύνει γρηγορότερα από κάποιο πιο ελαφρυ
και πάρτο απόφαση
τα κιουμπ θα σε περνάνε όπως και να έχει
Αυτό ισχυεί συνήθως όταν αναφερόμαστε σε λάστιχα του ίδιου τύπου.
Μάλιστα κάποια σκανδιναυική έρευνα έδειξε ότι τα φαρδύτερα λάστιχα κυλούν γρηγορότερα υπό κάποιες συνθήκες
Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με λεία ελαστικά vs ελαστικά βουνού
Φιλοσόφησέ το και θα το δεις κι αλλιώς! Άσε τις λογικές, η λογική βασίζεται στη γνώση, εσύ κάτι δεν ξέρεις, εάν το μάθεις θα το εξηγήσεις. Ψάξιμο θέλει.
Οι συνθήκες δεν είναι ποτέ ιδανικές. Θα μπορούσε καλιστα να φυσά κόντρα ή ούριος ένας ανεμος που να υποβοηθά το ένα απο τα δυο. Επίσης το πειραμα έγινε ξεκινώντας απο στάση που σημαίνει πως ο μικρότερος τροχος είχε το πλεονέκτημα της μικρότερης αδράνειας και άρα στην αρχή παίρνει κεφάλι. Επιπλέον δεν γνωρίζουμε το πόσο παρατεταμένη ειναι η κατηφόρα. Το ορθότερο πειραμα θα ήταν αν ξεκινάγανε κι οι δυο διπλα διπλα σε μια παρατεταμενη κατηφόρα και σταματαγανε να κανανε πετάλι έχοντας αποκτήσει και οι δυο μια ταχύτητα κύλησης. Θα έπρεπε επίσης να υπάρχει και αρκετή απόσταση μεχρι το τελος της κατηφόρας για να εχουμε αποτελέσματα πιο σιγουρα.
Εχει τυχει να πηγαινω με κουρσακι διπλα διπλα χαλαρά και να υπαρχει παρατεταμενη κατηφορα με ελαχιστο κοντρα ανεμο. Εγω να ειμαι βαρυτερος με φαρδυτερα ελαστικά και λιγοτερο καλα κεντρα. Στην παρατεταμενη κατηφορα για να εχουμε την ιδια ταχυτητα εγω δεν εκανα καθολου πεταλι και το κουρσακι εκανε χαλαρο αλλιως εμενε πισω. Αυτο δεν σημαινει πολλα γιατι αν ο αερας ήταν απο πισω μπορει να συνεβαινε το αναποδο. Έτυχε όμως να με ευνοει το γεγονος πως σαν βαρυτερος ο κοντρα αερας με επηρεαζε λιγοτερο.
1)
Ο 28αρης εχει μεγαλυτερη αδρανεια στροφορμης. Αρα αργει να επιταχυνει και αργει να επιβραδυνει. Αποθηκευει μεγαλυτερη ενεργεια με λιγα λογια.
Που σημαινει οτι απο σταματημενος ο 26αρης εχει ενα προβαδισμα.
Εν κινηση ομως με μεγαλη ταχυτητα ο 28αρης εχει πλεονεκτημα.
Αν μετα την κατηφορα βρειτε ανηφορα ο 28αρης θα ανεβει-παει ποιο μακρυα.
2)
Εκτος των αλλων (κεντρα, αναβατης κλπ) η πιεση στα ελαστικα παίζει ρολο.
Εγώ που δεν πιστεύω στην βαρύτητα;
τουμπα και τα δυο ποδηλατα διπλα διπλα, γυρισμα τροχων (μπρος και πισω) με το χερι, οι ροδες του sirrus σταματουσαν να φερνουν γυρω οσες φορες και να το εκανα παντα τελευταιες
και τα δυο ποδιλατα εχουν την καταλληλη πιεση ελαστικου βαση των αναγραφόμενων, εννοειται οτι το sirrus εχει πολυ περισσοτερη πιεση
και απο σταση αλλα και εν κινηση διπλα διπλα, παντα το cube επιταχυνε πρωτο και με μεγαλη διαφορα (δε ετυχε να τα αφησουμε να κυλησουν σε ανηφορα μετα την κατηφορα)
το ιδιο αποτελεσμα αν αλλαζαμε ποδηλατα, εγω ειμαι πιο βαρυς
Το μονο που εχει μεινει ειναι η διαμετρος του τροχου, δε μπορω να το αποδωσω αλλου
Μετά την δοκιμή που κάνατε ανάποδα,έχεις βρει το προβλημα,τα κέντρα του sirrus έχουν θέμα,γρασαρισμα,αλλαγή,επισκευή αξωνων,κάτι θέλει....επικεντρωσου εκεί.
οι ροδες του sirrus σταματουσαν να γυρνουν παντα τελευταιες!
η αλλιως του CUBE οι ροδες σταματουσαν πρωτες :p
εγώ στο είπα απ' την αρχή. πάρτο απόφαση ότι τα κιουμπ θα σε περνάνε όπως και να έχει
Χωρίς να θέλω να κάνω τον πονηρό-και ζητώ συγγνώμη-έχει δίκιο ο @i.alli.ellatha, λίγο ξεσκόνισμα στα βιβλία Γυμνασίου δεν είναι κακό (για όλους μας) -καλοκαιράκι είναι ακόμα.
Πρόταση: Ξεκίνα με διανύσματα, επιτάχυνση και δυνάμεις.
Ένα μικρό κόλπο.
Δες τα αυτοκινητάκια, μικρό & μεγάλο και παίξε λίγο με αυτά. ;)