Το άρθρο του κ. Φαράκλα το διάβασα πρόσφατα και όσο περνάνε οι μέρες, νομίζω ότι είναι ένα καλά ζυγιασμένο κείμενο, που βάζει τα πράγματα στη θέση τους, χωρίς πάθος και ασάφειες. Δεν το ενέταξα στην πολιτική, μια και οι σχέσεις των δύο εννοιών είναι ιδωμένες από φιλοσοφική άποψη, μέσα από απτά γεγονότα της σύγχρονης καθημερινότητάς μας και της τωρινής και παρελθούσας ιστορίας μας.
Θεωρώ, ότι απομυθοποιεί πολλά πράγματα και καταστάσεις, με έναν λιτό και ουσιαστικό τρόπο, που θα ήταν αντιληπτός στον κάθε πολίτη αυτής της χώρας.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
...κι αλλο ενα ΑΡΘΡΟ πιο ενισχυμενο ,που περιλαμβανει και τον σωβινισμο ,εθνισμο ,ιμπεριαλισμο ,ακροδεξια ...
christopanagia, ποτε περιπου ανεβηκε αυτο το αρθρο;
δεν εβαλε ημερομηνια ο"Λέφtυ Γεωργίου"ετσι λεγεται;
...δεν εχω ιδεα ,εχθες το ανακαλυψα τυχαια...
Σημ. Έχει πέσει πολύ τσιμέντο παντού, ακόμα και μέσα στην ψυχή μας.
Πάντοτε θα έρχεται η μυρωδιά της θάλασσας, στο Τουρκολίμανο του '60 και ΄70, μετά ήρθε το Μικρολίμανο και η Ζέα (από την αρχαιότητα Ζέα), την υπέροχη χούντα που κατέστρεψε την παραλιακή -με σύμφωνους όλους μας.
Αχ και βαχ, γκομενάκια στην Καστέλλα, σήμερα μόνο ψευδαίσθηση πως πέρασες κι εσύ από κει. Ξύλο στις Τζιτζιφιές, αντρικά πράματα όχι παίξε-γέλασε.
Η οδός Πειραιώς, δεν θα τη βρεις πουθενά, θα βρεις Παναγή Τσαλδάρη.
Η Τρούμπα θα είναι πάντα Τρούμπα, αχ ρε Πειραιά, και το Πασαλιμάνι («λιμάνι του στρατηγού» / άγνωστος ο νονός της βάπτισης).
Η Φρεατίδα, το Χατζηκυριάκειο.
Ο Σκυλίτσης ξήλωσε τα πάντα, από Τρούμπα μέχρι το ιστορικό ρολόι, όμως ποτέ δεν ήρθε στο Πέραμα ή τη Δραπετσώνα και στο Κερατσίνι με τα καρνάγια της καρδιά μας.
Γιατί εκεί, «δεν βρίζουν τους νεκρούς, έχουνε τ' αρχίδια και γαμάνε ζωντανούς».
έτσι είναι όχι γιατί απλά συμφωνώ μαζί σου, αλλά γιατί έτσι είναι!
...δουργουτι ,γαργαρετα ,κυνοσαργους ,σουρμενα ,κουκουβαουνες μαγκουφανα ,χεζολιθαρο ,κοπρεσια ,μπιθουλας ,ποδαραδες ,τσαλαβουτα ηταν μερικα απο τα παλια τοπωνυμια που εξαφανιστηκαν αλλαζοντας με αλλα πιο "ευηχα" ,οποιος δεν μελαταει την ιστορια επαναλαμβανει τα λαθη του παρελθοντος ( κι οποιος τη μελεταει κανει καινουρια λαθη )
δουργούτι...Νέος Κόσμος; μαγκουφάνα η Πεύκη; κουκουβάουνες Μεταμόρφωση;
χασάπ ο κρεοπώλης,μανάβ ο οπωροπώλης, φούρναρης ο αρτοποιός...
Μπιθ είναι το μέρος του σώματος που (συνήθως!)ακουμπάει η σέλλα!
οι μπι εμ εξάδες εξαιρούνται ας μας συγχωρήσουν!
ο Κολοκοτρώνης ήταν Μπιθιγκούρας,μπίθα+γκούρα=η πέτρα, καθώς αυτός και οι πρόγονοί του είχαν πέτρινα πόδια και κάτι άλλο πέτρινο!
(για το Μπίθουλα και τα άλλα, κάνε ένα δυό τσιγάρα και ρίξε σε σλόου μόσιον τη μετάφραση! είδες? πώς τη πάτησα ??! είπα σλόου μόσιον, όχι αργή κίνηση! άμα σιγά-σιγά κάνω το "τουρκικά επώνυμα" εδώ στο φόρουμ, θα με βοηθήσετε άραγε;! ευχαριστώ! και αρχίζω
Ατές= στα τουρκικά η φωτιά και πάμε...Ατέσογλου, Ατέσης, Ατεσιάδης,Ατεσόγλου ...και ξεχύνεται ο γαζοντενεκές! συνωστισμός ονομάτων!
ήταν τα τόσα χρόνια σκλαβιάς; ήταν οι πολιτισμικές ανταλλαγές;! όου γιές!
ό,τι και άν ήταν ας κάνουμε εδώ μιά προσπάθεια,πιάσε εσύ τα τοπωνύμια και γώ τα επώνυμα και έχει ο Θεός! αλλα κι΄ εσύ, ενώ υπάρχουν τόσες χιλιάδες χιλιάδων λέξεις και συνδυασμοί νίκ ονομάτων και λοιπά, γιατί δέν αλλάζεις όνομα;!)
Σήμερα (εκτός απο τη γραφειοκρατία)ξέρεις τί χρειάζεται για να αλλάξει κάποιος το επώνυμό του;! θα μου πείς..."αλλάζοντας το επώνυμο ή το τοπωνύμιο αλλάζουν όλα";!
Y.Γ. η έννοια του ιμπεριαλισμού είναι και οικονομική, ειδικά τα τελευταία χρόνια
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B1%...
συνεπώς, τη στιγμή που αλλάζουν οι ορολογίες...άραγε εμείς θα συμφωνήσουμε σε κάτι;!
δυνατό το πρώτο άρθρο, αλλα η γύρο μπανκ... γύρο μπάνκ!
Mαγκουφάνα η Πέυκη, Μπύθουλας ο Κολωνός (καμία σχέση με τη μπίθα
), Χεζολίθαρο το Μεταξουργείο, Ποδαράδες η Νέα Ιωνία, Νταμαράκια το Αιγάλεω.
Αυτο