Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει τα καλά v-brakes από τα μέτρια;

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Geraki
Απών/απούσα

Σκέφτομαι να αλλάξω τα φρένα που έχω (tektro 832) με άλλα καλύτερα.
Δεν γνωρίζω αν αυτά που έχω είναι καλά ή όχι καθώς δεν έχω καβαλήσει άλλο ποδήλατο για να έχω μέτρο σύγκρισης. Απλά τώρα νιώθω ότι σταματάει το ποδήλατο σε μεγαλύτερη απόσταση από ότι έπρεπε.
Αλλαγή σε τακάκια και ρύθμιση έγινε από ποδηλατά και λογικά είναι εντάξει.

Σε άλλο νήμα διάβασα καλά λόγια γι'αυτά
http://www.bike-components.de/products/info/p35934_Deore-v-h-Set-Felgenb...
επίσης είδα αυτά που είναι σχεδόν στη μισή τιμή
http://www.bike24.com/p232836.html
ενώ είναι και αυτά (το παλιότερο μοντέλο από το BR-T610;)
http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/brakes/v-brakes/shimano-deo...

Από τα pdf που βρήκα
http://si.shimano.com/php/download.php?file=pdf/ev/EV-BR-M590-2922.pdf
http://si.shimano.com/php/download.php?file=pdf/ev/EV-BR-M422-2792.pdf
http://si.shimano.com/php/download.php?file=pdf/ev/EV-BR-T610-3501.pdf
μου φαίνονται ίδια.

Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει ένα φρένο ως καλό;
Τι πρέπει να προσέξει ένας αγοραστής;

Υ.Γ.Τα φρένα θα αγοραστούν (κατά 99%) από Ελλάδα για να τοποθετηθούν από επαγγελματία και όχι από έναν άσχετο σαν και μένα.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

Το να μπεις στην λογική "τι είναι ποιο καλό " δεν έχει νόημα ,ανάλογα με την εμπειρία και τις ανάγκες πρέπει να δούμε τι χρειαζόμαστε (και τι παίρνουμε τελικά καθώς οι ανάγκες μας μπορεί να μην συμφωνούνε με το πορτοφόλι μας ).

Την καλύτερη απάντηση θα στη δώσει ο χρόνος .Πρέπει να δοκιμάσεις κάποιο για να δεις την διαφορά (αν δεις )

Απο εκει και πέρα τα πάντα είναι σχετικά

Θεωρητικά τουλάχιστον με ενα σύστημα που έχει :
1. μεταλλική μανέτα -δαγκάνα
2. ντίζα -σωληνάκια που δεν είναι παλιά ξεραμένα
3.καλά τακάκια (οχι 2Ε το σετ )
4.Ίσιο στεφάνι
5.Σωστή ρύθμιση των παραπάνω

έχουμε ενα "καλό" φρένο ,

αυτό γιατί γενικά οσο πιέζουμε τη μανέτα τόσο ποιο πολύ (ή σωστά αν θέλεις) μεταφέρετε η δύναμή μας στο φρένο και σταματά καλύτερα

Σε συμβουλεύω πρώτα να βρεις εναν ποδήλατά που τον εμπιστευτείς και να ψωνίζεις απο αυτόν .

Αφού σε θεωρείς άσχετο το να πετάς λεφτά δεξιά και αριστερά δεν έχει νόημα , νόημα έχει να χτίσεις σχέση με ενα μαγαζί και να κάνεις την δουλειά σου όσο ποιο καλά γίνετε .

Στη συνέχεια να ασχοληθείς και να μάθεις να ρυθμίζεις μόνο σου , δεν είναι πολύ δύσκολο και θα σου δώσει ευχέρεια να φτιάξεις μια βλάβη στο δρόμο καθώς και να προστατευτείς απο επιτήδειους ποδηλατάδες που θα εκμεταλλευτούν την έλλειψη γνώσεων σου (με αλλα λόγια θα κρίνεις καλύτερα αφού θα ξέρεις τι γίνετε λίγο πολύ )

Για τα πρακτικά υποτίθεται οτι στη σειρά deore που δείχνεις παίρνουμε καλά περιφερειακά για ενα ποδήλατο με μια λογική τιμή (ποιότητα -τιμή ή value for money Που λένε ) για αυτό τα προτιμάνε πολλοί .

Εχω δει απλά φρενάκια που σε συνδυασμό με βρόμικα στεφάνια , κακη ρύθμιση , τακάκια πλαστικά σε κάνουν να πεις "Το φρένο σου είναι μάπα " .

Ενώ με λίγο προσοχή γίνονται αξιοπρεπή

διάβασε και αυτό για να δεις πώς γίνετε σωστή ρύθμιση στα φρένα (και οχι μόνο )
και αν είσαι Αθήνα και ευκαιρείς γίνονται και σεμινάρια (Αν το ζητήσετε κιόλας )

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2963865/%CE%95%CE%B3%CF%87%CE%B5%CE%...

vlkr
Απών/απούσα

τα τακάκια σου και είναι καινούρια όπως λες τότε παίζει ρόλο η απόσταση από το στεφάνι για να φρενάρει καλά.αυτό το ρυθμίζεις πολύ εύκολα και μόνος σου.
Μήπως ένιωσες ανασφάλεια σε φρενάρισμα στη βροχή?σε αυτή τη περίπτωση να ξέρεις οτί κινούμαστε με τη μισή ταχύτητα καθώς είναι κανόνας οτί τα v brakes στη βροχή δεν φρενάρουν τόσο κάλά.
Όπως και να έχει νομίζω οτί από τη στιγμή που είναι καινούρια τα τακάκια δεν υπάρχει λόγος να μπεις σε έξοδα.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Ανεξάρτητα από τα θεωρητικά "φούμαρα" της σιμάνο (15% λιγότερο βάρος, 13.3% καλύτερη απόδοση), έχω διαπιστώσει το εξής:
Τα καλύτερα v-brakes διαφοροποιούνται στο ότι έχουν διπλό δαχτυλίδι εκεί που εδράζονται στο σκελετό και κινούνται μέσα-έξω απροβλημάτιστα και (σχεδόν) χωρίς ανάγκη λίπανσης. Επίσης έχουν μεταλικά μέρη στο σημείο ρύθμισης (εκεί δηλαδή που κουρδίζει το ελατήριο, με αποτέλεσμα (ξανά) να μπορεί να ρυθμιστει αξιόπιστα και να μην ξεριθμύζεται συνεχώς.
Λιγότερο προφανές είναι πως έχει μεγαλύτερη στιβαρότητα και δεν στρεβλώνει στο δυνατό φρενάρισμα.
Θεωρώ πως τα καλά τακάκια συμπληρώνουν τα καλά v-brakes, κάποια σιμάνο κατά καιρούς έχουν απαράδεκτα τακάκια...

Αυτά όσο αφορά τις δαγκάνες των φρένων. Γιά τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος, ισχύει ότι ειπώθηκε παραπάνω.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

σχετικά με τα λινκ που έβαλες.

Τα acera είναι λίγο υποδεέστερο σε απόδοση, λιγότερο στιβαρό.
Το λινκ του τσιρίκου αντιστοιχει σε ένα φρένο, όχι σετ! Είναι παλιότερο μοντέλο, αλλά πολύ πιθανό να μην έχει καμμιά διαφορά από το "νέο"...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το Shimano XT M760 είναι ό,τι καλύτερο μπορείς
να αγοράσεις σε λογική τιμή. Παρόμοιο είναι και
το Shimano Deore LX M570 με διαφορές στα σημεία.
Αν τα βρεις να έχουν ξεμείνει κάπου έχει καλώς,
διαφορετικά δες ebay.

Τα ξεχωρίζεις από το τα 2 μαύρα μπράτσα σε κάθε
τακάκι τα οποία το κρατάνε παράλληλα με την επι-
φάνεια πέδησης.

Κατά τα άλλα, το σύστημα πέδησης το αντιμετωπίζουμε
σαν σύνολο (μανέτα, ντιζοκαλώδια, δαγκάνα, τακάκι,
επιφάνεια στεφανιού). Όλα επιρεάζουν την πέδηση, κά-
ποια σε μεγαλύτερο και κάποια σε μικρότερο βαθμό.
Το σίγουρο είναι ότι τα Shimano τακάκια είναι για
πέταμα οπότε τα αλλάζεις επιτόπου με κάποια άλλη
μάρκα.

tasvar
Εικόνα tasvar
Απών/απούσα

Γείτονα, αν θέλεις την προσωπική μου εμπειρία, πάρε το σετ αυτό.
http://www.ebay.co.uk/itm/Avid-Single-Digit-7-SD7-SD-7-SD-7-Rim-V-Brake-...
Φρενάρω με το ένα δάχτυλο τα 88 δικά μου κιλά και τα 17 του ποδηλάτου, άνετα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Το Shimano XT M760 είναι ό,τι καλύτερο μπορείς
να αγοράσεις σε λογική τιμή. Παρόμοιο είναι και
το Shimano Deore LX M570 με διαφορές στα σημεία.
Αν τα βρεις να έχουν ξεμείνει κάπου έχει καλώς,
διαφορετικά δες ebay.

Τα ξεχωρίζεις από το τα 2 μαύρα μπράτσα σε κάθε
τακάκι τα οποία το κρατάνε παράλληλα με την επι-
φάνεια πέδησης....

Σωστά τα σχόλια που σου είπαν και πιο πάνω για καλή ρύθμιση, καθαρά στεφάνια, καλά τακάκια, αλλά αν θέλεις καλά v-brakes ΜΕΙΝΕ στο σχόλιο που έγραψε ο Eaglos. Τα αξονάκια/μπράτσα κάνουν την διαφορά.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Έχοντας ακούσει θετικά σχόλια γιά τα "παράλληλα" v-brakes, αγόρασα ένα μεταχειρισμένο σετ XT περασμένης χρονιάς, μιά και η συγκεκριμένη σχεδίαση χρησιμοποιείται πιά μόνο στα ΧΤR. Παρ΄ όλο που τα φρένα είταν σε καλή κατάσταση, ποτέ δεν κατάφερα να τα κάνω να μην σφυράνε. Δοκίμασα διάφορα καλά και μη τακάκια, καθάρισμα στα στεφάνια, διάφορες κλίσεις toe in... Προσωπικά το αποδίδω σε φθορά των συνδέσμων των αρθρώσεων που προκαλούν κραδασμούς/συντονισμούς/θόρυβο. Σε αυτό συνηγορεί το γεγονός πως η κατασκευάστρια εταιρία παρείχε παλιότερα κιτ επισκευής αυτών των αρθρώσεων, που όμως δεν πωλείται πιά.
Επίσης η απόδοση δεν ήταν τόοσο καλύτερη από τα νορμάλ. Τελικά τα άλλαξα με υδρ. v-brake...

tasvar
Εικόνα tasvar
Απών/απούσα

strouf wrote:
Έχοντας ακούσει θετικά σχόλια γιά τα "παράλληλα" v-brakes, αγόρασα ένα μεταχειρισμένο σετ XT περασμένης χρονιάς, μιά και η συγκεκριμένη σχεδίαση χρησιμοποιείται πιά μόνο στα ΧΤR. Παρ΄ όλο που τα φρένα είταν σε καλή κατάσταση, ποτέ δεν κατάφερα να τα κάνω να μην σφυράνε. Δοκίμασα διάφορα καλά και μη τακάκια, καθάρισμα στα στεφάνια, διάφορες κλίσεις toe in... Προσωπικά το αποδίδω σε φθορά των συνδέσμων των αρθρώσεων που προκαλούν κραδασμούς/συντονισμούς/θόρυβο. Σε αυτό συνηγορεί το γεγονός πως η κατασκευάστρια εταιρία παρείχε παλιότερα κιτ επισκευής αυτών των αρθρώσεων, που όμως δεν πωλείται πιά.
Επίσης η απόδοση δεν ήταν τόοσο καλύτερη από τα νορμάλ. Τελικά τα άλλαξα με υδρ. v-brake...

Ακριβώς τα ίδια πέρασα και εγώ με τα παράλληλα v-brakes, XT νομίζω, (το έχω γράψει σε άλλο φόρουμ), προσπαθώντας να τα κάνω να μην σφυρίζουν-συντονίζουν. Το πρόβλημα σταματούσε οταν φρέναρα και ακουμπούσα το μπράτσο ελαφρώς. Επειτα από πολύ ψάξιμο, διάβασα οτι είναι κοινό πρόβλημα σε δουλεμένα φρένα αυτού του τύπου. Επίσης η απόδοση δεν έχει διαφορά από αυτά που φοράω τώρα. (Είναι και γκουμούτσες)...

Geraki
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

Διάβασα όλα όσα γράψατε με προσοχή και έχω αρχίσει να διαβάσω διάφορα reviews στο internet.

Arxarios
Απών/απούσα

tasvar wrote:
Γείτονα, αν θέλεις την προσωπική μου εμπειρία, πάρε το σετ αυτό.
http://www.ebay.co.uk/itm/Avid-Single-Digit-7-SD7-SD-7-SD-7-Rim-V-Brake-...
Φρενάρω με το ένα δάχτυλο τα 88 δικά μου κιλά και τα 17 του ποδηλάτου, άνετα.

...εξαιρετικά φρένα τα συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Ωστόσο εάν θα ήθελα να βγάλω από τη μύγα ξύγκι, θα άλλαζα μόνο τα τακάκια με τακάκια που παίρνουν catridge και καλά ανταλλακτικά αντιστοίχως, δεν νομίζω τα μπράτσα να έχουν τόσο φλεξ από μοντέλο σε μοντέλο.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

arxarios wrote:
tasvar wrote:
Γείτονα, αν θέλεις την προσωπική μου εμπειρία, πάρε το σετ αυτό.
http://www.ebay.co.uk/itm/Avid-Single-Digit-7-SD7-SD-7-SD-7-Rim-V-Brake-...
Φρενάρω με το ένα δάχτυλο τα 88 δικά μου κιλά και τα 17 του ποδηλάτου, άνετα.

...εξαιρετικά φρένα τα συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Ωστόσο εάν θα ήθελα να βγάλω από τη μύγα ξύγκι, θα άλλαζα μόνο τα τακάκια με τακάκια που παίρνουν catridge και καλά ανταλλακτικά αντιστοίχως, δεν νομίζω τα μπράτσα να έχουν τόσο φλεξ από μοντέλο σε μοντέλο.

Δεν έχω δοκιμάσει ΧΤR ή κάποιο υδραυλικό για να έχω άποψη.
Αλλά κι εγώ με τα παραπάνω έχω ξεχάσει τα φρένα. Έχω όσο θέλω κι είναι πάντα εκεί.
Φυσικά τα τακακια που ερχονται μαζί είναι για πέταμα αλλά είναι με catridge και εύκολα τ αλλάζεις με coolstop ΜΑΥΡΑ (και μόνον).
Κάποια στιγμή "κλώτσησαν" στο ένα μπράτσο οι βόλτες που πιάνει το αλλενάκι της ρύθμισης. Παρόλο που τα "πήρα" εκείνη την εποχή, δεν αλλάζω τα avid με τίποτα.

tasvar
Εικόνα tasvar
Απών/απούσα

scrabler][quote=arxarios wrote:
tasvar wrote:
Γείτονα, αν θέλεις την προσωπική μου εμπειρία, πάρε το σετ αυτό.
http://www.ebay.co.uk/itm/Avid-Single-Digit-7-SD7-SD-7-SD-7-Rim-V-Brake-...
Φρενάρω με το ένα δάχτυλο τα 88 δικά μου κιλά και τα 17 του ποδηλάτου, άνετα.

Φυσικά τα τακακια που ερχονται μαζί είναι για πέταμα αλλά είναι με catridge και εύκολα τ αλλάζεις με coolstop ΜΑΥΡΑ (και μόνον).


κάποιο λίνκ από τα koolstop? Εγώ επειδή τα μαμίσια μου δάγκωναν απότομα, τα έχω αλλάξει και εγώ με κάτι άλλα τρίχρωμα μάρκας zeit. Πολύ καλύτερα.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Όπου τα βρεις... εγώ πίνω νερό σ αυτά (και στέκομαι μακριά από τα πολυχρωμα γιατί σφυρίζουν) - (είχανε κι οι ΦτΠ κάποια στιγμή, αν θυμάμαι καλά).

Παλιότερες ανησυχίες:
Τι τακάκια v-brake να βάλω;
ΘΟΡΥΒΟΣ (ΟΧΙ ΣΦΥΡΙΓΜΑ) ΣΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ
Τακάκια για στεγνή/βρεγμένη χρήση
V-Brakes για Scale 80

Etherovamonas
Εικόνα Etherovamonas
Απών/απούσα

+1στα avid,όμως μη χρησιμοποιήσεις τα τακάκια τους καθόλου.στομώνουν από το πρώτο χιλιόμετρο.
Από εδώ μου είχαν προτείνει koolstop supra 2 και είμαι παραπάνω από ικανοποιημένος.

Scrabler,έχω τα λευκά,το τρίξιμο είναι σίγουρο;μου έχει συμβεί μόνο μια φορά βέβαια...
Καλησπέρα σε όλους.

redo
Εικόνα redo
Απών/απούσα

Παρε SHIMANO Deore XT V-brake BR-T780.

Τα τακακια με τα οποια ερχονται κρατανε 1500+ χιλιομετρα... ξεχνας να τα αλλαξεις.

σταματανε τα παντα, και με μια καλη μανετα λυνεις μια και καλη το θεμα φρενα στην πολη...

Τα εχω σε ενα τρεκινγκ και ειναι παρα πολυ καλα, το κοστος αν πετυχεις ευκαιρια σε ιντερνετικο μαγαζι περιπου 20-30 Euro το σετ!!(σε ευκαιρια ειπα).

Αν θες να τα παρεις απο εδω για να στα τοποθετησουν κιολας...τσεκαρε κασιματη κατα καιρους βγαζει καλες τιμες.

Daemonn
Εικόνα Daemonn
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Shimano Deore LX M570

Αυτά έχω με τα μαμίσια τακάκια και τις αντίστοιχες μανέτες. Ένα έχω να πω:

ΑΓΚΥΡΕΣ!!! (Χωρίς πλάκα καλύτερα από τα υδραυλικά της Magura!)

Συνιστώμενα ανεπιφύλακτα.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

scrabler wrote:
... στέκομαι μακριά από τα πολυχρωμα γιατί σφυρίζουν) - (είχανε κι οι ΦτΠ κάποια στιγμή, αν θυμάμαι καλά).

Αντίθετα με ότι νομίζαμε, τα χρώματα στα τακάκια κούλστοπ δεν κάνουν καμμιά διαφορά! Εξαίρεση αυτά γιά τα κεραμικά στεφάνια και τα δίχρωμα (ροζ_του_σολωμού/μαύρα). οπότε το σταμάτημα του σφυρίγματος με τα μαύρα οφείλεται μάλλον σε άλλο παράγοντα!

Επ'ευκαιρία: http://www.youtube.com/watch?v=3_NME1Iu79U

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Εγώ πάντως, την εποχή που χρησιμοποίησα δίχρωμα μαύρα/σαλμον, όταν έφτανα φρεναριστός σε φανάρι, είχαν ήδη βγάλει το κεφάλι τους οι οδηγοί από τα παράθυρα και ψάχνανε με αγωνία να δουν από που έρχεται η... νταλίκα! Σε κάποια φάση, όταν γύρναγα αργά το βράδυ σπίτι, σταμάταγα, άνοιγα την εξώπορτα σε χρόνο ντε-τε κι εξαφανιζόμουν μες την ντροπή, την ώρα που άκουγα τα ρολά των πολυκατοικιών να ανοίγουν για να βγει ο κόσμος στο μπαλκόνι. Μόλις έβαλα τα μαύρα ο εφιάλτης τέλειωσε!

Για του λόγου το αληθές έχω ακόμα τα μαυρα/σαλμον (δεν ήταν ροζ, ήταν κάτι σε πορτοκαλοκαφέ) και θα στα φερω να στα δώσω να τα περάσεις και μετα να μου πεις για placebo!

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Πήγα να βρω την σελίδα με τις πληροφορίες γιά τις γόμες των κουλστόπ, μουρμουρίζοντας "τι μας λέει τώρα ο μαλλιάς..." Και ώ του θαύματος, τα μαύρα λέει είναι διαφορετικά!
Τι να πω τώρα, θα μεαρχίσει στην καζούρα. Πάω να βάλω κανένα δισκάκι μπόνευ έμ να την ακούσω...

Το λίνκ με τις πληροφορίες εδώ: http://www.koolstop.com/english/compounds.html

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Κι ο λόγος που τα είχα πάρει ήταν αυτός, ότι ήταν καλύτερα για το βρεγμένο. Και όταν έβρεχε ήταν πράγματι και δυνατά και ήσυχα. Αλλά τι να το κάνεις που όταν βρέχει πας ούτως ή άλλως "κυρία" αλλά και επίσης δεν είμαι ο all-weather τύπος, άσε που όταν όλοι ευχόντουσαν να σταματήσει η βροχή να βγουν καμιά βόλτα, εγώ κυνηγούσα τις νερολακούβες για να μην τρίζουν. Η salmon γόμα ίσως να είναι ιδανική για ΜΤΒ αλλά, ξαναλέω, κανει φασαρία όταν η ζάντα είναι στεγνή.

Geraki
Απών/απούσα

Επαναφέρω το θέμα για να καταθέσω τις εμπειρίες μου.

Είμαι 4 μήνες με τα Avid Single Digit 7 και έχω να πω ότι είναι φανταστικά φρένα, άμεσο σταμάτημα και το σημαντικότερο σου εμπνέουν ασφάλεια.
Και να σκεφτεί κανείς ότι ακόμα δεν έχω βάλει τις δικές τους μανέτες αλλά από βδομάδα που θα πάνε τα μικρά στο χωριό θα βρω χρόνο να ψάξω για νέα χειριστήρια και ένα καλό μάστορα να μου τις τοποθετήσει.

Ευχαριστώ τα παιδιά εδώ μέσα για τις πληροφορίες που μου παρείχαν και κυρίως τον Τάσο που με βοήθησε όχι μόνο στην επιλογή φρένων αλλά και στην τοποθέτηση τους.