Επιλογή ποδηλάτου και παράγοντες που επηρεάζουν τη δυσκολία ανάβασης ανηφόρων

65 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Black_Dragon
Απών/απούσα

Γεια χαρά!

Θέλω να αγοράσω για τρίτη φορά ποδήλατο. Τα δυο προηγούμενα (ideal megisto και specialized hardrock) μου τα έκλεψαν, λόγω άγνοιας των μέσων ασφαλείας. Μετά χρησιμοποίησα, για λίγο, κάποια φθηνιάρικα μεταχειρισμένα ποδήλατα, που χάλασαν.

Κυρίως με ενδιαφέρει να ανεβαίνει ανηφόρες, όσο το δυνατόν πιο άνετα. Συχνά, σε απότομες ανηφόρες, είναι πολύ λιγότερο κουραστικό να κατέβω από το ποδήλατο και να το κουβαλίσω (ειδικά με τα τελευταία φθηνιάρικα ποδήλατα που χρησιμοποιούσα). Θέλω να το ελαχιστοποιήσω αυτό, όσο γίνεται.

Ποιοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη δυσκολία ανάβασης ανηφόρων;
Υποθέτω το βάρος. Τί αλλο;

Αναμεσα στο ideal megisto και specialized hardrock, δεν παρατήρησα διαφορά στις ανηφόρες, παρόλο που το τελευταίο είναι πιο βαρύ. Δεν ξέρω πού οφείλεται αυτό. Η μόνη διαφορά, ήταν ότι, όταν κατέβαινα και το κουβαλούσα, το hardrock ήταν ελάχιστα πιο βαρύ φορτίο, πράγμα αμελητέο. Κατα τ' άλλα, το ideal megisto, μόλις έμπενα σε χωματόδρομο και συναντούσε χαλικάκια, πολλές φορές κόντευε να γλιστρήσει, οπότε έπρεπε να προσέχω πολύ. Ακόμη και στο δρόμο έπρεπε να προσέχω κάτω. Το hardrock τα πήγαινε περίφημα με τους χωματόδρομους και με τις αναβάσεις/καταβάσεις σε πεζοδρόμια και είναι ωραίο να εμπιστεύεσαι το ποδήλατό σου. Όμως, με το ideal megisto πήγαινα γρηγορότερα όπου ήθελα, και κυρίως, έπιανε κάτι ταχύτητες, που όταν βρισκόμουν σε ασφαλή δρόμο δίπλα στη θάλασσα, ένιωθα σα να πετάω με τη θαλασσινή αύρα να μου χαιδεύει το πρόσωπο· φοβερή αίσθηση! Με το hardrock δεν ήταν το ίδιο.

Θέλω να διευκρινήσω ότι δε με ενδιαφέρει καθόλου να αγοράσω μάρκα, να κάνω επίδειξη κτλ. Όσα γράφω πιο πάνω αφορούν μόνο την αισθηση που ένιωθα και τίποτε άλλο. Δε θέλω να πάρω τίποτε που δε θα χρησιμοποιήσω πραγματικά. Όμως, το ποδήλατο για μένα, πλέον, είναι ένα μέσο να πηγαίνω στους προορισμούς μου και ένα μεσο διασκέδασης. Μου αρέσει πολύ η αίσθηση της ποδηλασίας, τόσο στους δρόμους, όσο και στη φύση και στο βουνό. Είμουν τρομερά μπερδεμένος αν να επιλέξω trekking ή mountain, όμως διάβασα ένα άρθρο στο forum και διαπίστωσα, ότι και hardtail mountain να πάρω, πάλι δε θα είμαι ικανοποιημένος, γιατί τα hardtail δεν είναι για όσους τους αρέσει να "γκρεμοτσακίζονται" κι εγώ, αν και δυστυχώς δεν έχω δυνατότητα να πηγαίνω συχνά στο βουνό με ποδήλατο, λόγω αδυναμίας να το μεταφέρω εκεί, όταν πάω μου αρέσει να "γκρεμοτσακίζομαι". Χρειάζομαι full suspension και αυτό για πόλη δεν κάνει με τίποτα! Οπότε, καλύτερα όταν θέλω να πάω με ποδήλατο στο βουνό να νοικιάσω ένα fs για μια μέρα ή αν μαζέψω χρήματα στο μέλλον να πάρω κι ένα τέτοιο. Βέβαια, και πάλι έχω το δήλημμα trekking ή all terrain, μιας που όταν είμαι στην πόλη, συχνά μου αρέσει να μπένω σε (σχετικά ομαλούς) χωματόδρομους και να κάνω βόλτες (είμαι μια Αθήνα και μια Κρήτη και στην Κρήτη έχει αρκετούς χωματόδρομους...). Πολύ περισσότερο είμαι σε κανονικούς δρόμους, πάντως.

Πλέον, δε μπορώ να ξοδέψω πολλά χρήματα, ειδικά αν δεν είναι ιδιαίτερα απαραίτητο.
Αν αποφασίσω να αγοράσω καινούριο, σκέφτομαι από 250 μέχρι 400 ευρώ περίπου.
Αν αγοράσω μεταχειρισμένο - κάτι που προτιμώ, καθώς δε νομίζω πως αξίζει να δώσω τα παραάπω χρήματα, για να κερδίσω κανένα χρόνο χρήσης - από 150 μέχρι 250 ευρώ περίπου, που νομίζω ότι μπορώ να βρω τα μεταχειρισμένα ποδήλατα, τα οποία καινούρια έχουν 250-400€. Έτσι, θα μου μείνουν και χρήματα για καλή ασφάλεια, ώστε να μη χρηάζεται να το έχω συνεχώς αγκαλιά.

Από μάρκες, ξέρω μόνο ποιά είναι τα ποδήλατα της ideal, την οποία προτιμώ, γιατί είναι ελληνική και καλή.

Ποιές άλλες καλές και αξιόπιστες εταιρίες για trekking και all terrain υπάρχουν; Ποιά μοντέλα τους αξίζουν;

Συγνώμη για το μακρύ μήνυμα. Με ενδιαφέρει κυρίως να μάθω ποιοί παράγοντες συμβάλλουν στην ανάβαση ανηφόρας, και σε ποιό μοντέλο της λίστας μπορώ να σταματήσω, χωρίς να χάσω κάτι σημαντικό· σαν να ρωτάω, ποιό έχει καλύτερη σχέση τιμής/απόδοσης. Αν έχετε κανένα άρθρο για να μάθω περισσότερα σχετικά με τα εξαρτήματα των ποδηλάτων, ώστε να μπορώ να κρίνω και μόνος μου, θα χαιρόμουν να το διάβαζα.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

καταρχήν θα πρέπει να δεις τι φταίει και στα κλέβουν
δεν είναι λύση εσύ να αγοράζεις και άλλοι να τα χαίρονται
βασικά είναι όπως τα είπες
ένα mtb είναι καλύτερο λόγο γεωμετρίας στις ανηφόρες αλλά το 28ρι είναι πιο γρήγορο
κυρίως λόγο τροχού και λόγω ελαστικού που φοράει
βέβαια θα πρέπει να ξέρεις πως δεν υπάρχει ποδήλατο που να τα κάνει όλα και θα πρέπει να δεις τι θέλεις κυρίως μονοπάτια και χωματόδρομους
ή δρόμο και κάνα πατημένο χωματάκι?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Πρώτα λύσε το πρόβλημα τον κλοπών. Τα αφήνεις έξω χύμα για
κάποιες ώρες; Τα αφήνεις σε αυλές, σε ακάλυπτους; Τα κλει-
δώνεις με συρματόσχοινα; Γενικά αν πρόκεται να το παρατάς
έξω θα έχεις πρόβλημα.

Στο θέμα της ανηφόρας η απάντηση ειναι υπομονή και πολλά
χιλιόμετρα. Το ποδήλατο δεν είναι μηχανάκι να ανέβει μό-
νο του. Την πρώτη φορά θα κλάσεις, τη δεύτερη το ίδιο,
την 5η το ίδιο αλλά από ένα σημείο και μετά θα περάσει
στη μνήμη του σώματος και θα ανεβαίνεις ευκολότερα. Βέ-
βαια μιλάμε για τακτικές βολτες, μην περιμένεις να βγαί-
νεις 2 φορές το μήνα και να έχεις απαιτήσεις.

Η διαφορά σε χώμα και δρόμο έχει να κάνει με 1002 πράγματα.
Λάθος πίεση στα ελαστικά, λάθος τεχνική του αναβάτη, κακό
ελαστικό κτλ. Προφανώς ένα ποδήλατο με λεπτό και ντεμί ε-
λαστικό θέλει άλλη προσέγγιση από ένα με χοντρό και χωμά-
τινο ελαστικό.

Στον ανοικτό δρόμο είναι λογικό να αισθανόσουν καλύτερα
με τον μεγαλύτερο τροχό και το βαρύτερο γρανάζωμα καθώς
με τον 26άρι θέλει πολύ περισσότερο πετάλι για να πιά-
σεις την ίδια ταχύτητα.

Για το Full Suspension δεν σχολιάζω, μιλάμε για 1500-2000
Ευρώ. Επαναλαμβάνω, δεν είναι μηχανάκι να πηγαίνει μόνο
του.

Στο τι να πάρεις θα το βρεις εσύ απλά στα λεφτά αυτά καλύ-
τερα να δεις σε 2ο χέρι. Δηλαδή ένα ποδήλατο των 600-700 Ε
που να το δίνουν 400. Αν το θες για βουνά και χώματα τότε
mountain και για μέσα στην πόλη είτε κάνεις τον κινέζο εί-
τε έχεις 2ο σετ ελαστικών.

Black_Dragon
Απών/απούσα

Το πρώτο ποδήλατο μου το έκλεψαν στο Ηράκλειο, γιατί το άφησα έξω μια νύχτα, κλειδωμένο με συρματόσχοινο. Μετά από λίγο καιρό, πήγα σε έναν ποδηλατά και του είπα "ποιό είναι το καλύτερο σύστμα ασφάλειας για ποδήλατα που υπάρχει στον κόσμο, να το αγοράσω μαζί με το ποδήλατο που αγοράζω, ώστε να μη μου το ξανακλέψουνε;" κι αυτός απάντησε "το καλύτερο σύστμα ασφάλειας για ποδήλατα που υπάρχει είναι το συρματόσχοινο που πουλάω εγώ με 10€. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο για ποδήλατα." !!!
Μια μέρα μου έτυχε κάτι πολύ σοβαρό και δε μπόρεσα να πάω το βράδυ να πάρω το ποδήλατο από την κολώνα που το είχα αφήσει, κλειδωμένο με συρματόσχοινο. Το πρωϊ είχε εξαφανιστεί...
Όλη την εβδομάδα που ακολούθησε, έψαχνα συνέχεια στο ίντερνετ σχετικά με τα ποδήλατα και τις ασφάλειες. Τότε ανακάλυψα και αυτό το site. Τώρα πια έχω αποκτήσει αρκετές γνώσεις, πιστεύω.

Επιστροφή στο θέμα της επιλογής ποδηλάτου:
Τα all terrain δεν είναι ανάμεσα σε trekking και hardtail; Αν και μοιάζουν περισσότερο με hardtail. Αφού τα mountain έχουν καλύτερη γεωμετρία, την ίδια που έχουν και τα all terrain, θα ήταν κακή ιδέα να βάλουμε σε ένα all terrain (το strobe πχ.), τα λάστιστα, ίσως και τα ελαστικά και ό,τι άλλο χρειάζεται, του ideal megisto, για να τείνει πιο πολύ σε trekking; Δε θα είχε λίγη από τη σβελτάδα του ideal megisto και λίγη από τη σταθερότητα σε χωματόδρομο του specialized hardrock;

Τα full suspension έχουν 1500-2000€;; Νόμιζα πως ο συγγραφέας αυτού του άρθρου μίλουσε για φθηνό fs. Αλλιώς, με τον όρο αυτό, εννοούσα τα πιο "σκληροπυρηνικά" mountain.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

γενικότερα τα θέλεις όλα και αυτό δεν γίνεται
τα ατβ
είναι φτηνά mtb Που είναι επικίνδυνα και ακατάληλα για βουνό οπότε τα βαφτίζουν atb για αποφυγή παρεξηγήσεων
βέβαια το γεγονός ότι είναι φτηνή κατηγορία μπορεί η γεωμετρία να είναι από Mtb αλλά μπορεί και να είναι ότι νάνε
στην δικιά σου φάση δλδ μικτή χρήση και πατημένο χώμα είναι καλή περίπτωση

Black_Dragon
Απών/απούσα

Δεν τα θέλω όλα (ή μάλλον τα θέλω, αλλά δε γίνεται :P). Θέλω τα μισά απ' το ένα και τα μισά απ' το άλλο. Απλά, δεν ξέρω αν είναι καλή ιδέα κάτι ενδιάμεσο και τί να συνδυάσω για να το φτιάξω. Ή αν κάτι ενδιάμεσο δεν πρόκειται να λειτουργήσει καλά και θα ήταν προτιμότερο να επιλέξω ένα απ' τα δυο.

Διάβασα ένα θέμα στο φόρουμ που έλεγε ότι ο σκελετός των mountain bikes κάνει καλό στο σώμα. Αυτό μου αρέσει. Δε γίνεται να κάνω κάτι για να ελαφρύνει και να πηγαίνει λίγο γρηγορότερα, απ' τη στιγμή που δεν το θέλω για πολύ ανώμαλους χωματόδρομους; Θέλω απλά να είναι λιγάκι πιο σταθερό από ένα trekking, να μην τσινάει με το πρώτο χαλικάκι και νιώθω συνεχώς ανασφάλεια, αλλά τίποτε ιδιαίτερο. Στα βουνά που πάω για ποδήλατο 2 φορές το χρόνο μονοήμερη, καλύτερα να νοικιάζω fs.

Λάστιστα εννοούσα λάστιχα, προφανώς (αυτό το forum δεν έχει edit ). Ακόμη και οι λέξεις με κοροίδεύουν που τις γράφω χωρίς να ξέρω τί είναι. Θα ήθελα να μπορούσα να μάθω τί ακριβώς είναι οι ζάντες, οι αναρτήσεις και όλα αυτά, τεχνικά.

Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Η πιο σωστή λύση έτσι όπως τα λες είναι να δεις κάποιο 29" mtb και να παίξεις με το λάστιχο
αν και δεν ξέρω αν παίζει τόσο φτηνό 29ρι

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Black_Dragon wrote:
Το πρώτο ποδήλατο μου το έκλεψαν στο Ηράκλειο, γιατί το άφησα έξω μια νύχτα, κλειδωμένο με συρματόσχοινο. Μετά από λίγο καιρό, πήγα σε έναν ποδηλατά και του είπα "ποιό είναι το καλύτερο σύστμα ασφάλειας για ποδήλατα που υπάρχει στον κόσμο, να το αγοράσω μαζί με το ποδήλατο που αγοράζω, ώστε να μη μου το ξανακλέψουνε;" κι αυτός απάντησε "το καλύτερο σύστμα ασφάλειας για ποδήλατα που υπάρχει είναι το συρματόσχοινο που πουλάω εγώ με 10€. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο για ποδήλατα." !!!
Μια μέρα μου έτυχε κάτι πολύ σοβαρό και δε μπόρεσα να πάω το βράδυ να πάρω το ποδήλατο από την κολώνα που το είχα αφήσει, κλειδωμένο με συρματόσχοινο. Το πρωϊ είχε εξαφανιστεί...
Όλη την εβδομάδα που ακολούθησε, έψαχνα συνέχεια στο ίντερνετ σχετικά με τα ποδήλατα και τις ασφάλειες. Τότε ανακάλυψα και αυτό το site. Τώρα πια έχω αποκτήσει αρκετές γνώσεις, πιστεύω.

Επιστροφή στο θέμα της επιλογής ποδηλάτου:
Τα all terrain δεν είναι ανάμεσα σε trekking και hardtail; Αν και μοιάζουν περισσότερο με hardtail. Αφού τα mountain έχουν καλύτερη γεωμετρία, την ίδια που έχουν και τα all terrain, θα ήταν κακή ιδέα να βάλουμε σε ένα all terrain (το strobe πχ.), τα λάστιστα, ίσως και τα ελαστικά και ό,τι άλλο χρειάζεται, του ideal megisto, για να τείνει πιο πολύ σε trekking; Δε θα είχε λίγη από τη σβελτάδα του ideal megisto και λίγη από τη σταθερότητα σε χωματόδρομο του specialized hardrock;

Τα full suspension έχουν 1500-2000€;; Νόμιζα πως ο συγγραφέας αυτού του άρθρου μίλουσε για φθηνό fs. Αλλιώς, με τον όρο αυτό, εννοούσα τα πιο "σκληροπυρηνικά" mountain.

Ξεκλέβω να γράψω κάτι που είναι γνωστό πως με βασανίζει χρόνια τώρα. Κι εδώ στο πιο πάνω κείμενο είναι η ουσία του. Η εμπειρία ενός πρωτόβγαλτου χρήστη ποδηλάτου και πώς ενημερώνεται κι από ποιόν όσον αφορά στον τρόπο ασφαλούς χρήσης του ποδηλάτου του. Η πρώτη λοιπόν ενημέρωση γίνεται στον τόπο αγοράς. Αυτή είναι και η δική μου εμπειρία. Δεν κατευθύνεται κανείς πρώτα στο διαδίκτυο, εκτός κι αν είναι μανιώδης χρήστης του. Προσωπικά δεν ήμουν, όταν αγόρασα το πρώτο ποδήλατό μου. Μάλλον, ούτε κι ο φίλος μας, αλλά ούτε και χιλιάδες πια φίλοι που κάνουν ποδήλατο. Είναι ασύλληπτο πόσοι πια είμαστε στους δρόμους. Ξέρετε τον “Άνθρωπο που έβλεπε τα τραίνα να περνούν”; Εγώ για μια ακόμη φορά μέσα απ’ το παράθυρο ενός νοσοκομείου είμαι “Ο άνθρωπος που έβλεπε τα ποδήλατα να περνούν”. Σ’ αυτό χωλαίνουμε. Δεν έχουμε κάνει καμμιά παρέμβαση σ’ αυτό. Φυλλάδια κι αφίσες σε όλα τα μαγαζιά. Οδηγίες απ’ το σημείο Α ως το Ω περί συμπεριφοράς για παρεμπόδιση κλοπής, περί στάσης μετά την κλοπή, περί στάσης απέναντι στα κλοπιμαία ποδήλατα. Προσωπικά δίνω άπειρο απ’ τον πενιχρό χρόνο μου για να συμπράξω σε μια τέτοια δράση. Επίσης ό,τι μπορώ απ’ τις οικονομίες μου για να συνεισφέρω στην οικονομική αντιμετώπιση αυτής της δράσης.

d4
Απών/απούσα

Για αρχη:

-Ο αναβατης κανει το ποδηλατο.
-Ακομα και με χρεπι η ανηφορα ,περα απο θεμα φυσικης καταστασης, ειναι και θεμα τεχνικης.Ψαξε στο γουγλη για τεχνικες αναβασης και σωστο στροφαρισμα,πεταλαρισμα,ρυθμο η οπως αλλιως λεγεται στην ποδηλατικη αργκο.Θελει τακτικες βολτες η ανηφορα για να γινει απολαυση (Ναι , ακομα και με χρεπι ποδηλατο!)

Προσωπικη γνωμη χωρις να ειμαι κανας γκουρου (διορθωστε οπου κανω λαθος):
Παρε ενα hardtail που να σου κανει , να σε βολευει.Αγορασε 1 σετ ελαστικων δρομου(ημισλικ η οπως διαλο λεγονται :P) με ραβδωσεις (βρες κατι λιγο πιο φαρδυ απο κουρσας) και 2 νεες σαμπρελες.Τα φθηνα απο ναυλον τα ειχα παρει μαζι με σαμπρελες συνολο 26 ευρο.10/ελαστικο , 3/σαμπρελα.Η αισθηση ηταν απιστευτη σε σχεση με το τρακτερωτο στον δρομο.Φυσικα στα νερα θελουν προσοχη αλλα αξιζει(Μετρησα καμια 10αρια μετρα με τον κωλο μια ωραια βροχερη μερα :D ).Και χωμα πατανε ανετα απλως δεν ειναι για πολλες "καγκουριες"(ακα αλματακια , πολλα γκαζια,αποτομες στροφες κτλ).

Για την αναβαση ανηφορας τωρα:
-1 Ψυχολογια.
-2 Θεληση
-3 Φυσικη κατασταση
-4 Τεχνικη
-5 Ποιοτητα ποδηλατου.

1:Δες την σαν προκληση.Δες την θετικα.Δες την σαν φιλη.Στηλωσου και ξεκινα ηρεμα.

2: Οτι και να γινει θα την ανεβεις.Γιατι να μην την ανεβεις με χαμογελο στο τελος αντι για μπινελικια?

3:Χωρις επεξηγηση :D
Τιπ:Κανε σταναρ διαδρομες.Το σωμα σου μαθαινει να κανει την ιδια "ασκηση" καταναλωνοντας λιγοτερη ενεργεια.

4:Αυτο μονο εμπειρικα θα το βρεις.Αναλογα την κλιση της ανηφορας , την αποσταση της , τον αερα.Αλλοι προτιμουν να κατεβαζουν ταχυτητα απο νωρις και να κραταν οσο μπορουν υψηλες στροφες , αλλοι ανεβαζουν σχεση στο δισκο και ορθοπεταλια και παμε.Ψαξε , διαβασε , πειραματισου. ΜΗΝ φοβασαι να κανεις σταση στην ανηφορα αν ειναι ζορι.Ξεκινα αργα και δοκιμασε ορια και αντοχες.

5:Εχοντας κανει στανταρ διαδρομες μου με ενα "χρεπακι" των 200ευρο και ενα HT 29αρι με δρομισιο λαστιχο (+ενα τρεκιν των 250 ενος φιλου) μπορω να σου πω οτι το ποδηλατο ειναι το τελευταιο που εχει σημασια.Φυσικα και διευκολυνει απιστευτα την κατασταση ενα καλο ποδηλατο αλλα χωρις τα 4 πρωτα , μονο του δεν θα παει ποτε!

Αυτα τα λιγα απο μενα.
Επειδη με τρωει εδω και ωρα:Μα σε τι ανηφορες πηγαινες ρε παλικαρι μου και το επαιρνες στα χερια?!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@d4
εγώ θα διαφωνήσω με μερικά από τα λεγόμενα σου
τεχνική
ναι εμπειρικά αλλά καλό είναι να συμβουλευτούμε κάποιον πιο έμπειρο ή κάποιον προπονητη να μας δώσει 1-2 συμβουλές όπως π.χ. το στροφάρισμα ή πόσο έντονα πρέπει να κάνουμε κτλ κτλ κτλ
έτσι γλιτώνεις πολλές κακές εμπειρίες
στο 5 αυτοανερείσε ρε φίλε λες ότι το ποδήλατο είναι το τελευταίο που έχει σημασία και από την άλλη ότι ένα καλό ποδήλατο διευκολύνει απίστευτα την κατάσταση

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

πολλά έχουν γραφτεί... πάρτε άλλη μια ("συγκεντρωτική") άποψη:

- προφανώς το βάρος, του ποδηλάτου και του αναβάτη. Αν είσαι 100 κιλά, θα δυσκολευτείς, αν είσαι 75 κιλά, θα ανέβεις πιο εύκολα. Αν είσαι 90 κιλά και το ποδήλατό σου είναι 15 κιλά, θα ανέβεις πιο δύσκολα από ότι αν καβαλάς ένα πούπουλο των 8 κιλών.

- πόδια / πνευμόνια / χλμ. Κάποιος που κάνει συχνά ποδήλατο και έχει χλμ στα πόδια θα ανέβει πιο εύκολα από κάποιον που τώρα ξεκινάει.

- γενική φυσική κατάσταση. Κολάει και το από πάνω.

- τεχνική / υπομονή / μυαλό / γνώση-πληροφορία. Να ξέρεις πότε και για πόσο να σηκωθείς ορθοπέταλο. Να κάνεις υπομονή. Να διώχνεις τις "κακές" σκέψεις από το μυαλό σου. Να ξέρεις πάνω-κάτω το μήκος - την μέση κλίση και την ανώτατη κλίση της ανηφόρας.

- Το σωστό στροφάρισμα, Ο ΣΩΣΤΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί κάποιος να κάνει: Να ακολουθήσει άλλους. Είτε πιο γρήγορους, είτε πιο αργούς. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ. Η ΑΝΗΦΟΡΑ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΜΑΣ. Ο καθένας ανεβαίνει ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ, ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΝΙΩΘΕΙ ότι πρέπει να ανέβει ... και μετά ακολουθεί ανασυγκρότηση στην κορυφή της ναηφόρας. ΠΑΝΤΑ και ΠΑΝΤΟΥ.
Σε αυτό παίζουν ρόλο και τα πατήματα / σχέσεις του ποδήλατου. Αν έχω στανταρντ δισκοβραχίωνα (53-39) και 12-25 κασέτα πίσω ΘΑ ΤΡΑΒΗΞΩ ΜΕΓΑΛΑ ΖΟΡΙΑ. Ίσως να χρειαστεί να κατέβω και να το πάρω στα χέρια. Αν έχω κόμπακτ (50-34) και 12-27 κασέτα, θα ανέβω τραγουδώντας.
Με τριπλό δισκοβραχίωνα ΜΤΒ (22-32-42) και αντίστοιχες κασέτες πχ 11-34 δεν υπάρχουν πολλές δικαιολογίες. Υπομονή και κάντε ποδήλατο συχνά.

Σημείωση: αναφέρομαι σε ΑΝΗΦΟΡΕΣ. Τα λιμανάκια Βουλιαγμένης ή το Καβούρι, ή η Λ. Αλεξάνδρας δεν είναι ΑΝΗΦΟΡΕΣ. Είναι ανηφόρες.
ΑΝΗΦΟΡΕΣ είναι ο Υμηττός, η Πεντέλη, η Πάρνηθα, το Αμμώνι, η Αγία Άννα, Οι Δελφοί, ο Νότιος Όλυμπος κλπ κλπ κλπ.

(*) πάμε και ένα τελευταίο ΤΙΡ. Το έχω παρατηρήσει και ξανα-μανά-επανα-αποδείξει στον εαυτό μου. Όποτε ξεκίνησα ΑΝΗΦΟΡΑ με ακουστικά στα αυτιά / μουσική, πάντα ανέβηκα πιο άνετα, πιο γρήγορα, πιο ξεκούραστα. ΠΑΝΤΑ και ΠΑΝΤΟΥ.

Wicca
Απών/απούσα

Ο Rocka έχει δίκιο ( το rolla είναι το επώνυμο του ).
Οι ανηφόρες ανεβαίνονται πάντα με τον δικό μας ρυθμό και με την δική μας φυσική κατάσταση. Το είδος του ποδηλάτου δεν έχει τόσο σημασία όσο έχουν οι σχέσεις ταχτυτήτων που έχουμε και η φυσική μας κατάσταση, σε ότι αφορά αυτές.

Rocka το παιδί δεν ρωτάει για να κάνει ανάβαση Υμηττού αλλά είμαι σίγουρη ότι ρωτάει για "αστικές ανηφόρες" και σε αυτές ανήκει και η Αλεξάνδρας και η Σίνα και τέτοια πράγματα που προβληματίζουν κάποιον που δεν είναι σε πιο καλή φυσική κατάσταση ακόμα.

Υ.Γ. Για τον κόμπακτ με 12-25 ποια είναι η άποψη σου;;
Υ.Γ2. Ομολογώ ότι και εγώ με τα αυτιά τις ανεβαίνω τις ανηφόρες..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

- Το σωστό στροφάρισμα, Ο ΣΩΣΤΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί κάποιος να κάνει: Να ακολουθήσει άλλους. Είτε πιο γρήγορους, είτε πιο αργούς. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ. Η ΑΝΗΦΟΡΑ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΜΑΣ.

ναι ωραία
το θέμα είναι τι σημαίνει ρυθμός μας
αυτός που είναι ο κατάλληλος ή αυτός που μας βόλεψε γιατί έχουμε την ψευδέσθηση ότι πάμε καλύτερα με αυτόν?
γιατί έχω δει πάρα πολλά άτομα να κάνουν ποδήλατο με λάθος τρόπο
να πατάνε τα πεντάλ με την φτέρνα και το στροφάρισμα να είναι τόσο λάθος που να κουράζουν χωρίς αποτέλεσμα
να έχουν 30 στροφές το λεπτό κτλ κτλ κτλ
οπότε διευκρίνισε τι σημαίνει ρυθμός μας

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Το είδος του ποδηλάτου δεν έχει τόσο σημασία όσο έχουν οι σχέσεις ταχτυτήτων που έχουμε και η φυσική μας κατάσταση, σε ότι αφορά αυτές.

δλδ θέλεις να πεις πως με τις κατάλληλες σχέσεις οι ανηφόρες βγαίνουν ....?
θα σου πω την εμπειρία ενός πρωτάρη ποδηλάτη
βασικά όλλων των προτάρηδων
πας για ποδηλατό
ξαφνικά τσουπ μια ανηφόρα
ξέρεις ήδη πως στις ανηφόρες κατεβάζουμε ταχύτητα
και αρχίζεις και κατεβάζεις και κατεβάζεις και κατεβάζεις φτάνεις στο σημείο να στροφάρεις σαν τρελός
αλλά η ανηφοριά δεν βγαίνει και κατεβαίνεις και την περπατάς

ερώτηση κρίσεως πια ήταν η πιο αποδοτική σχέση και γιατί????

και δεν είναι θέμα φυσικής κατάστασης είναι θέμα τεχνικής
μιας και έχω δει άτομα που να βγάζουν 400ρια στο λεπτό και να κάνουν 20 χλμ τρέξιμο για πλάκα και στην ανηφόρα με το ποδήλατο να περπατάνε
οπότε αν δεχτούμε ότι είναι θέμα τεχνικής 1ον και 2ον φυσικής κατάστασης
και εννοείτε πως δεν είναι θέμα σχέσεων και δεν λέμε να έχουμε ντιπ λάθος σχέσεις αλλά σχέσεις που έχουν τα περισσότερα ποδήλατα 11-32 στα trekking/mtb και 12-26 στις κούρσες

τότε ολά αυτά που λέτε είναι λάθος όχι τελείως αλλά αρκετά ώστε να οδηγήσουν τον πρωτάρη σε λάθος μονοπάτι
και για όσους πιστεύουν ότι δεν είναι θέμα ποδηλάτου
ας πάνε να ανέβουν μία ανηφόρα με city με ταχύτητες εκείνο το γυναικείο που λεν στο χωριό μου

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

όσοι έγραψαν πιο πάνω, δεν έγραψαν 1 ή 2 ή 3... κλπ
έγραψαν 1 ΚΑΙ 2 ΚΑΙ 3... κλπ.
Είναι ένα σύνολο παραγόντων.

Στροφάρισμα ... το έχουμε γράψει 154.000 φορές. Τα πόδια ΕΙΔΙΚΑ σε ευθεία και ανηφόρα πρέπει να στροφάρουν γρήγορα, περίπου 70-90 σ.α.λ.
Προφανώς υπάρχουν ανηφόρες που ΔΕΝ μπορείς να στροφάρεις τόσο γρήγορα, κομμάτια που θα σηκωθείς όρθιος (.... να δω κάποιον να κάνει ορθοπέταλο με 70 σ.α.λ. ), που θα πατήσεις λίγο πιο "δυνατά" με πιο αργό στροφάρισμα.Δεν είναι κακό.
Κακό είναι να στροφάρεις ΣΥΝΕΧΕΙΑ, για πολύ ώρα, με βαρειά πατήματα, με κάτω από 70 σ.α.λ.
(μην ξεχνάτε ότι υπάρχει και "προπόνηση δύναμης", όπου βάζεις ότι πιο βαρύ έχεις και κάνεις 15-20 πεταλιές αργές - βασανιστικές, για αύξηση δύναμη).

Νομίζω ήμουν ξεκάθαρος. Όποιος έχει χλμ στα πόδια, έχει κάνει ανηφόρες, έχει πλεονέκτημα απέναντι σε κάποιον που έχει απλά καλή φυσική κατάσταση, αλλά δεν έχει καβαλήσει πολλές φορές ποδήλατο, δεν έχει δοκιμάσει τι εστί ανηφόρα με ποδήλατο.

Έλα, ρίξτε μια καλή ανάγνωση (σε όλα, όχι μόνο στα δικά μου γραπτά), θεωρώ ότι έχουν γραφεί ΟΛΑ όσα πρέπει να ξέρει κάποιος που ζορίζεται ή θέλει να βελτιωθεί στις ανηφόρες.

Wicca
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Το είδος του ποδηλάτου δεν έχει τόσο σημασία όσο έχουν οι σχέσεις ταχτυτήτων που έχουμε και η φυσική μας κατάσταση, σε ότι αφορά αυτές.

Που σημαίνει: σχέσεις ταχυτήτων vs προσωπική φυσική κατάσταση.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Wicca wrote:
Το είδος του ποδηλάτου δεν έχει τόσο σημασία όσο έχουν οι σχέσεις ταχτυτήτων που έχουμε και η φυσική μας κατάσταση, σε ότι αφορά αυτές.

Που σημαίνει: σχέσεις ταχυτήτων vs προσωπική φυσική κατάσταση.


σε αυτόν που έχει φυσική κατάσταση γιατί κλατάρει στις πρώτες ανηφόρες ???

d4
Απών/απούσα

@plannet
Οταν δεν υπαρχει η δυνατοτητα να βρεις καποιον ποιο εμπειρο η καποιο προπονητη το ιντερνετ και οι δοκιμες του τυπου trial and error ειναι η καλυτερη λυση.Λιγο διαβασμα θελει και υπομονη για εφαρμογη στην πραξη και τακτικες βολτουλες.

Στο 5 επισης συμπληρωσα ακριβως μετα οτι παρολο που διευκολυνει απιστευτα την κατασταση αν δεν ισχυουν τα πρωτα 4 το ποδηλατο δεν θα παει μονο του ποτε και πουθενα σε καμια ανηφορα!

Σκεψη:Γιατι να γλυτωσεις την κακη εμπειρια?Αν δεν παθεις δεν θα μαθεις λεγαν οι παλαιοι :P

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

d4 wrote:

Σκεψη:Γιατι να γλυτωσεις την κακη εμπειρια?Αν δεν παθεις δεν θα μαθεις λεγαν οι παλαιοι :P


να μαθένεις χωρίς να παθαίνεις λέγαν οι σοφοί
:D
γενικότερα ΄πρέπει να μάθει
αν κάνει το try adn learn Κινδυνεύει να μην κάνει ποδήλατο γιατί θα αποκτήσει κακές εμπειρίες από αυτό
ο σκοπός του ποδηλατικού forum είναι να τον βοηθήσει να μάθει πιο εύκολα
βέβαια και εδώ θέλει ψάξιμο
π.χ. κάποιος λέει ότι ο 48ρις δίσκος μπροστά είναι πιο γρήγορος από τον 44ρι δίσκο μπροστά
κάτι που νέμεν υσχίει αλλά στην πράξη συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο
:D

για τα δικά σου λεγόμενα απλά σχολίασα και συμπλήρωσα
το μεγαλύτερο σου λάθος είναι ότι αποτρέπεις να ψάξει για κάποιον έμπειρο ποδηλάτη
λέγοντας του ότι δεν χρειάζετε βλέποντας και κάνοντας
:D

d4
Απών/απούσα

Σωστο το 1ο!

Στο 3ο , δεν απετρεψα , απλως ειπα τι μπορει να κανει αν δεν μπορει να βρει καποιον εμπειρο :P

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

d4 wrote:
Σωστο το 1ο!

Στο 3ο , δεν απετρεψα , απλως ειπα τι μπορει να κανει αν δεν μπορει να βρει καποιον εμπειρο :P


βρήκε εμένα τι άλλο θέλει?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
όσοι έγραψαν πιο πά.........................κάποιος που ζορίζεται ή θέλει να βελτιωθεί στις ανηφόρες.

τελικά τι σημαίνει ρυθμός μας ???
και γιατί ο ρυθμός μας είναι ο καλύτερος για εμάς??
δλδ αν πηγαίνω με λάθος ρυθμό αλλά νιώθω καλά σημαίνει ότι κάνω το σωστό?

Wicca
Απών/απούσα

Plannet wrote:
Wicca wrote:
Wicca wrote:
Το είδος του ποδηλάτου δεν έχει τόσο σημασία όσο έχουν οι σχέσεις ταχτυτήτων που έχουμε και η φυσική μας κατάσταση, σε ότι αφορά αυτές.

Που σημαίνει: σχέσεις ταχυτήτων vs προσωπική φυσική κατάσταση.


σε αυτόν που έχει φυσική κατάσταση γιατί κλατάρει στις πρώτες ανηφόρες ???

Δεν αντιλαμβάνομαι για ποιον μιλάς ή τι θέλεις να πεις εδώ.
Define please.

spitufos
Απών/απούσα

Υποθέτω θα παθαίνει αυτό που παθαίνω και εγώ. Μπορεί να κάνω 10χλμ άνετα σε επίπεδη επιφάνεια και αν στο τέλος έχω 10 μέτρα ανηφόρα να κλατάρω.

Black_Dragon
Απών/απούσα

Καταρχήν, ευχαριστώ πάρα πολύ για όλες αυτές τις απαντήσεις σχετικά με τις ανηφόρες!! Θα ακολουθήσω τις συμβουλές σας.

Όοολη μέρα χθες και σήμερα ψάχνω σχετικά με ποδήλατα και διαβάζω θέματα στο φόρουμ. Τα μάτια μου έχουν κοκκινίσει και έχω τρομάξει.
Κατέληξα στα εξής:

  1. Να πάρω mountain bike 29'', κατά προτίμηση μεταχειρισμένο, και να βάλω πιο λεπτούς τροχούς (έτσι, δε θα χρειαστεί, κιόλας, να νοιάζω fs ποδήλατο, κάθε μια από τις σπάνιες φορές που θα πηγαίνω στο βουνό για ποδηλασία).
  2. Να πάρω mountain bike 26'' ή 27,5'' και να πάρω ένα δεύτερο ζευγάρι τροχών, πιο μεγάλων και πιο λεπτών για την "πόλη". Το διάβασα που το πρότεινε κάποιος σε ένα θέμα στο φόρουμ. Δεν ξέρω αν γίνεται με όλα τα mb αυτό.
  3. Να πάρω αυτό, που έχει πιο λεπτό σκελετό, ή κάτι παρόμοιο, και να του αλλάξω τα λάστοιχα σε κάπως πιο λεπτά για την πόλη. Γιατί να έχω έναν βαρύ σκελετό καθημερινά, τη στιγμή που θέλω απλά να μπορώ να πηγαίνω σε σχετικά ομαλούς χωματόδρομους;
  4. Να προσπαθίσω να βρω μεταχειρισμένο cyclocross (ακόμη και από αγγελία εξωτερικού, καθώς εκεί ασχολούνται περισσότερο με τέτοια, αν δεν είναι ασύμφορο λίγω σχέσης βάρους και μεταφορικών) ή να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο των 150€ τώρα για πρόχειρο και μόλις μαζέψω κι άλλα χρήμματα να αγοράσω ένα καλό cyclocross. Το μόνο που δεν έχω καταλάβει για τα cyclocross, είναι το εξής: όταν είσαι σε (σχετικά ομαλό) χωματόδρομο, πρέπει να προσέχεις συνεχώς τα χαλίκια, μη φας τα μούτρα σου ή εισαι χαλαρός και ασφαλής, όπως με ένα στοιχειώδες hardtail;
  5. Ίδιο με το παραπάνω, απλά αντί cyclocross να πάρω monstercross. Αν και δεν έχω καταλάβει ποιά ακριβώς είναι η διαφορά, το δεύτερο ακούγεται πιο σκληροπυρινικό και απ' τη στιγμή που έχει λεπτό σκελετό και σχετικά λεπτά λάστοιχα, μου κινεί πολύ το ενδιαφέρον.
  6. Να πάρω dualsport! Το Kaitai! Μου έκαναν μεγάλη εντύπωση όσα διάβασα γι' αυτό το ποδήλατο. Δεν πιστεύω πως κάνει για όλα. Όμως, φαίνεται να είναι λίγο απ' όλα και κυρίως μεταξύ tekking και hardtail, με κλίση προς trekking και γεωμετρία hardtail. Που είναι ακριβώς αυτά που θέλω!

Ξέχασα να σας πω πως είμαι λεπτός και 1,75. Από φυσική κατάσταση, αντέχω αρκετά το περπάτημα και το τρέξιμο, αλλά δεν έχω γυμναστεί ιδιαίτερα σε γόνατα κτλ. Παίζουν κι αυτά ρόλο στην επιλογή ποδηλάτου, βλέπω. Επειδή στο Ηράκλειο έμενα τον περισσότερο καιρό εκτός πόλης και διέσχιζα όλη την πόλη για να πάω πάλι κάπου εκτός πόλης, περνούσα από διάφορες ανηφόρες. Δε βρίσκω τρόπο να σας περιγράψω σε τί ανηφόρες το έπρερνα στα χέρια. Πάντως, η χειρότερη που έχω δει, είναι μια που, όταν την κατεβαίνεις με τα πόδια, σε πέρνει η κατηφόρα, αν δεν προσέξεις, και μετά αντε να σταματήσεις! Όταν είχα τα καλά ποδήλατα, πάντως, αναγκαζόμουν οπωσδήποτε να κατέβω μόνο σ' αυτήν και σε μια άλλη. Απλά, ενώ απολάμβανα τη διαδρομή και την αίσθηση της ποδηασίας, κάθε φορά που έβρησκα μια ανηφόρα μου την έσπαγε. Μερικές φορές, ειδικά με τα φθηνιάρικα ποδήλατα, έβλεπα ότι μου τη έσπαγε λιγότερο, αν κατέβενα και συνέχιζα να απολαμβάνω τη διαδρομή περπατώντας, μέχρι το τέλος της ανηφόρας. Τώρα καταλαβαίνω ότι αυτό ήταν λάθος, ακόμη και τις μισές μέρες να το έκανα, γιατι το σώμα μου δε συνήθιζε.

RoccaRolla, είπες με 12-27 κασέτα, αντί 12-25, ανεβαίνει καλύτερα. Το να να πηγαίνει μέχρι 27, αντί 25 δε σημαίνει ότι έχει περισσόετρες μεγάλες υποταχύτητες; Στην ανηφόρα, ούτος ή άλλως θα το έχω στην 1η ταχύτητα, στις μικές τις υποταχύτητές της. Άρα, τι με ενδιαφέρουν οι μεγάλες υποταχύτητες; (συγνώμη αν δεν καταλαβαίνω κάτι, αλλά μέχρι χθες άκουγα κασέτα και νόμιζα ότι είναι οι παλιές που είχανε για μουσική).

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

1) καλή σκέψη αλλά μην πας σε μηχανικά δισκόφρενα
θα σε ταλεπορήσουν και θα ζητήσουν σύντομα αλλαγή
2) και αυτό σωστό αλλά να ξέρεις πως τα 27.5 είναι ακόμα τσιμπιμένα
να ξέρεις όμως πως ήδη οι εταιρίες καταργούν το 26ρι
αν θέλεις μπορώ να ρωτήσω για προσφορά περυσινό μοντέλο σε 27.5 αλλά σίγουρα κοντά στα 500
3) όχι λόγο φρένων
νομίζω η scott βγάζει ένα μοντέλο με v-brakes
4) cyclocross είναι ιδιαίτερα ποδήλατα αν και προσωπικά μου αρέσουν πολύ
αν είναι να πας ψάξε αν σε καλύπτει
5) δεν ξέρω ούτε εγώ φαντάζομε είναι κάτι σαν τα dual spor δλδ τα trekking off road τα βαφτίζουμε κάπως αλλιώς για να νιώθει ο άλλος ότι παίρνει κάτι ιδιαίτερο
6) με τπτ
το ποδήλατο είναι απλά ένα trekking off road και αν δεν είχε forum στην Ελλάδα το cyclist Που εισάγει τα εν λόγω ποδήλατα δεν θα ασχολιόμασταν καν με την κατηγορία dual sport
o gary fisher εβγάλε πρώτος το mtb so what???
και τώρα ότι βγάζει ο πατερούλης είναι wow δεν ξανάγινε

αυτά

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

στο θέμα των ανηφόρων
αυτά που μετράνε
1) γεωμετρία
γεωμετρία για ανηφόρες έχουν τα κουρσάκια/φιτνες
τα mtb τα cyclocross
και κάποια υβριδικά τύπου chameleonte scott sub ktl ktl ktl
Ο λόγος είναι για να πατάς πιο σωστά ο μυς να αποδίδει τα μέγιστα
2) για να μάθεις να βγάζεις ανηφόρες πρέπει να κάνεις ανηφόρες, όσο πιο συχνά κάνεις, τόσο πιο εύκολα θα της βγάζεις.
με λίγα λόγια προπόνηση για ανηφόρες κάνεις μόνο σε ανηφόρες
3) για αρχάριος θα πρέπει να μάθεις να στροφάρεις πάνω από 90 σ.α.λ.
αν έχεις mtb αν έχεις κούρσα 100-110
και στις ανηφόρες παρόλο που θα παίφτει το στρφοάρισμα καλό είναι να το διατηρείς σε υψηλά επίπεδα
από την στιγμή που το καρδιοαναπνευστικό είναι σε καλό επίπεδο δεν θα ζοριστείς να διατηρήσεις υψηλό cantence
για να καταλάβεις αν σε βάλω να κουβαλήσεις πατάτες και σου δώσω 50κιλά τσουβάλια σε μισή ώρα θα κοπείς
αν σου δώσω 10κιλά τσουβάλια θα δουλεύεις όλη μέρα
αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα σε κάποια φάση να κουβαλήσεις τα 50 κιλά τσουβάλια χωρίς να κόβεσαι
4) πως στροφάρουμε ή πιο σωστά πως πατάμε
αυτό πάντα είναι δύσκολο να το εξηγήσω αλλά θα προσπαθήσω
όταν κάνεις πηδάλι
θα προσπαθείς το βάρος να το στηρίζεις στα πόδια σου
αυτό θα σου δώσει επιπλέον όθηση και δεν θα πονάει ο πισινός σου
5) κάτι που αφορά τα σκελετά και τα υλικά των σκελετών
όσο πιο σκληρό είναι ένα ποδήλατο
τόσο μεγαλύτερη απόδωση έχει στο δρόμο
δλδ μια κούρσα είναι θεοσκληρη για αυτό και κάθε πάτημα αποδείδει
ενώ π.χ. ένα trekking πατάς τώρα και αποδείδει μετά από 1-2 δεύτερα που πατάς από την άλλη μερία
οπότε ακόμα και το υλικό του σκελετού παίζει ρόλο

αν τα ακολουθήσεις αυτά που σου λέω
τότε οι ανηφόρες θα είναι παιχνιδάκι

βασικά το ποδήλατο που θα σου έλεγα να πάρεις είναι κάποιο σαν το scott sub
δεν ξέρω τι μάρκες βρίσκεις εκεί στην κρήτη αλλά δες το

είναι 28ρι καλή γεωμετρία
και ανάλογα το λάστιχο δεν θα γλιστράει και στο χώμα

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

3η απάντηση και ίσως η πιο σημαντική
τεχνική ή πιο απλά ο τρόπος που κάνουμε ποδήλατο
είναι το πιο σημαντικό πράγματα όταν θέλουμε να κάνουμε ανηφόρες κατηφόρες βουνό θάλασσα και ποτάμια
δλδ με λίγα λόγια
ο τρόπος που καθόμαστε πάνω στο ποδήλατο
ο τρόπος που πατάμε τα πεντάλ
ο τρόπος που πιάνουμε το τιμόνι
ο τρόπος ακόμα που φρενάρουμε
ο τρόπος που σκεφτόμαστε πάνω στο ποδήλατο
και ίσως και άλλα που μου διαφεύγους
είναι το Α και το Ω όταν κάνεις ποδήλατο
αν το ξεκινήσεις λάθος θα ταλεπωρηθείς από λίγο μέχρι τόσο πολύ που δεν θα θέλεις να δεις ποδήλατο ζωγραφιστό μπροστά σου
μπορεί να σου προσφέρει μια ευχάριστη βόλτα αλλά μπορεί να σου προσφέρει και ένα γαμάτο τραυματισμό ή πόνους στα γόνατα
βέβαια για να πετύχεις καλή τεχνική εκτός από το να το θέλεις παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο
π.χ. το σωστό μέγεθος
η σωστή ρύθμιση του ποδηλάτου (αφού είναι στο σωστό μέγεθος)
η γεωμετρία να ανταποκρίνεστε σε αυτό που θέλω να κάνω
να μάθω το ποδήλατο μου

αυτά
ότι και να πάρεις καλές βόλτες να έχεις

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Black_Dragon wrote:
....
RoccaRolla, είπες με 12-27 κασέτα, αντί 12-25, ανεβαίνει καλύτερα. Το να να πηγαίνει μέχρι 27, αντί 25 δε σημαίνει ότι έχει περισσόετρες μεγάλες υποταχύτητες; Στην ανηφόρα, ούτος ή άλλως θα το έχω στην 1η ταχύτητα, στις μικές τις υποταχύτητές της. Άρα, τι με ενδιαφέρουν οι μεγάλες υποταχύτητες; (συγνώμη αν δεν καταλαβαίνω κάτι, αλλά μέχρι χθες άκουγα κασέτα και νόμιζα ότι είναι οι παλιές που είχανε για μουσική).

λοιπόν όταν λέμε κασέτα 12-25 ή αντίστοιχα 12-27, ή και 11-34, εννοούμαι κασέτα με μικρότερο γρανάζι τον πρώτο αριθμό και μεγαλύτερο γρανάζι τον μεγάλο-δεύτερο αριθμό....
Άρα στην 12-25 το "απαλό / μαλακό / εύκολο" γρανάζι είναι το 25. Αν αντί για 25 είχες 27 (βλ. 12-27) θα ήταν ακόμα πιο απαλό, πιο εύκολο, πιο μαλακό.
Ακόμα περισσότερο (πολύ περισσότερο) αν ήταν 36 (βλ. 11-36)
Άρα στην ανηφόρα θα πήγαινες πιο εύκολα
Η κλιμάκωση (αν τα διαδοχικά γρανάζια στην ίδα κασέτα πάνε "ομάλα" 12-13-14-15 κλπ ή πάνε με μεγάλα πηδήματα πχ 11-13-15-18) δεν μας ενδιαφέρει τόσο πολύ στο θέμα "ανηφόρα". Το αφήνουμε στην άκρη προς το παρόν.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ένα τελευταίο σχόλιο από μένα.
Καλά και άγια όλα περί γεωμετρίας και διαμέτρου τροχών και βάρους κλπ. ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ βγαίνουν σε διάφορες κατηγορίες με κριτήριο "διάκρισης" το ΠΟΎ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟ.
Αν οι βόλτες σου θα είναι κατά 95% ασφάλτινες, δεν έχει νόημα να κοιτάς για ΜΤΒ, είτε είναι 26, είτε 27,5 είτε 29, είτε 45*συν(π/4)^2......
Αντίστοιχα αν οι βόλτες σου θα είναι χωμάτινες / γκρεμίλες/ κατσάβραχα, μονοπάτια σε δάση και ραχούλες, δεν έχει νόημα να κοιτάς κάτι λιγότερο από καθαρόαιμο ΜΤΒ, με καλές αναρτήσεις και τροχούς / ελαστικά ιδιαίτερης αντοχής......

Αλλά εγώ είχα καταλάβει ότι είσαι "ασφάλτινος".....

Καλές πεταλιές.
.
.
.
.
.
.
.
.
@Plannet: τα έχουμε γράψει - όπως ξαναείπα - 143.900 φορές. Ο σωστός ρυθμός για εμάς είναι αυτός που δεν λαχανιάζουμε με τις πρώτες 10 πεταλιές, και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ δεν πονάνε τα γόνατά μας, ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ είναι και μέσα στο 70-90 σ.α.λ
Μπορεί να αλλάξει όσο αλλάζει το σώμα, η φυσική κατάσταση, το είδος του ποδηλάτου, το τεραίν που κάνουμε ποδήλατο.
Με διαφορετικό ρυθμό θα πάω στην ευθεία της παραλιακής, όταν καβαλάω τρεκκιν, με διαφορετικό θα ανέβω τον Υμηττό όταν καβαλάω κούρσα, με διαφορετικό θα πάω με την κα RockaRolla καβάλα στο τάντεμ μας και φορτωμένοι 30 κιλά αποσκευές πίσω.
Αλλά ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ θα κοιτάξω να στροφάρω "γρήγορα", να μην πονάνε τα γόνατά μου, να μην πιάνετε η αναπνοή μου, να μην ταλαντεύομαι στη σέλα σαν νευρόσπαστο, να βγάλω άνετα μπόλικα χλμ.
ΟΚ?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

@Plannet: τα έχουμε γράψει - όπως ξαναείπα - 143.900 φορές. Ο σωστός ρυθμός για εμάς είναι αυτός που δεν λαχανιάζουμε με τις πρώτες 10 πεταλιές, και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ δεν πονάνε τα γόνατά μας, ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ είναι και μέσα στο 70-90 σ.α.λ
Μπορεί να αλλάξει όσο αλλάζει το σώμα, η φυσική κατάσταση, το είδος του ποδηλάτου, το τεραίν που κάνουμε ποδήλατο.
Με διαφορετικό ρυθμό θα πάω στην ευθεία της παραλιακής, όταν καβαλάω τρεκκιν, με διαφορετικό θα ανέβω τον Υμηττό όταν καβαλάω κούρσα, με διαφορετικό θα πάω με την κα RockaRolla καβάλα στο τάντεμ μας και φορτωμένοι 30 κιλά αποσκευές πίσω.
Αλλά ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ θα κοιτάξω να στροφάρω "γρήγορα", να μην πονάνε τα γόνατά μου, να μην πιάνετε η αναπνοή μου, να μην ταλαντεύομαι στη σέλα σαν νευρόσπαστο, να βγάλω άνετα μπόλικα χλμ.
ΟΚ?

τώρα τα είπες σωστά
βέβαια μην παίρνεις και τα πάνω σου όταν εγώ μιλούσα για στροφάρισμα και αποδόση με την λιγότερο δυνατή κούραση εσύ έλεγες ότι τα orbea δεν θέλουν ρύθμισμα και με έβριζες πατόκορφα

βέβαια δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση ο κάθε χρήστης να έχει διαβάσει όλο το forum για να δει που γραφτικάν αυτά που λες
γιατί αν σου πω που γραφτίκαν??? θα πρέπει να ψάξεις 5-6 ώρες
:D

Black_Dragon
Απών/απούσα

Planet (κυρίως),

α. Τα 26'' mb, πέρνουν 29'' ρόδες; Εκτός απ' τις ρόδες, έχουν άλλη χαρακτηριστική διαφορά, όταν λέγονται 26'';
β. Γιατί οι εταιρίες καταργούν τα 26''; Διάβσα πως υπερέχουν στην ελευθερία ελέγχου που δίνουν.
γ. Ο σκελετός μου, πιστεύω θα πρέπει να είναι κυρίως αλουμινένιος, για να είναι ελαφρύς. Τί άλλα υλικά πρέπει να έχει για να είναι σκληρός;
δ. Τα scott sub εχουν πάχος trekking σκελετού; Όταν λέμε trekking σκελετό εννοούμε τη γεωμετρία trekking (δε μου αρέσει) ή το πάχος trekking (αυτό το πάχος θα ήθελα, γιατί δεν είναι ούτε υπερβολικά βαρύ, ούτε τελείως εύθραυστο);
ε. Σχετικά με τα cyclocross, έψαξα τις ιδιαιτερότητές τους, αλλά δε βρήκα και πολλά. Ωστόσο, νομίζω πως αυτά τα ποδήλατα θέλουν προσοχή στο χώμα και πως δεν μπορείς να είσαι ξεγνοιαστος, ότι αν το ποδήλατο συναντήσει χαλίκι, δε θα χάσει την ισορροπία του.

Ευχαριστώ πολύ και πάλι για τις εκτεταμένες απαντήσεις!

Παρεμπιπτόντως, δεν είμαι Κρήτη τώρα, Αθήνα είμαι. Στις 25 Μαΐου θα ξαναφύγω για Κρήτη και μέχρι τότε πρέπει έχω αγοράσει ποδήλατο και λουκέτο/α. Υπάρχει πιο μεγάλη ποικιλία εδώ.

RockaRolla,
νομίζω κατάλαβα. Ενώ στο δισκοβραχίονα, τα μικρά γρανάζια είναι για μικρές ταχύτητες, στην κασέτα πάει ανάποδα, σωστά; Τα μικρά γρανάζια για τις μεγάλες ταχύτητες.

Το ποδήλατο θα το χρησιμοποιώ κυρίως σε άσφαλτο, σε χάλια δρόμους. Προτιμώ να οδηγώ ξέγοιαστα, ανησυχόντας μόνο για την κίνηση και όχι για λακούβες, πεταμένα αντικείμενα κτλ. Με το megisto ανησυχούσα για τα τελευταία, καθώς μου είχε τύχει να τσινίσει και να κοντεύω να πέσω. Ενώ με το hardrock όχι. Με το hardrock επιχειρούσα πράγματα, όμως κατάβασεις από διπλά σκαλιά, πλάγια κατάβαση απο πεζοδρόμιο με μεγάλη ταχύτητα και πλάγια απανωτή ανάβαση σε άλλο κτλ., που δε θα τα επιχειρούσα με το megisto. Ενώ και με τα δυο έμπενα σε χωματόδρομους, με το hardrock περνούσα από πιο απότομα μέρη πιο ξέγνοιαστα, μου άρεσε περισσότερο η αίσθησή του σε σχετικά πιο ανώμαλο δρόμο και προτιμούσα τέτοιυς περισσότερο για βόλτα, ενώ με το megisto μου άρεσε περισσότερο η αίσθηση του να είμαι σε ένα όμορφο μέρος, να αναπτύξω πολύ μεγάλη ταχύτητα στην άσφαλτο και να αισθάνομαι σαν να πετάω. Επίσης, καθώς χρησιμοποιούσα το ποδήλατο για να πηγαίνω σχδόν παντού, έφτανα παντού πιο γρήγορα. Αυτά. Ασφάλτινος δε θα είμουν κανονικά, αν είχα την επιλογή. Λατρεύω τα βουνά και πάω συχνά εκδρομές με τον ορειβατικό σύλλογο, απλά δεν έχω τρόπο να κουβαλίσω το ποδήλατο εκεί. Σε μια διήμερη εκδρομή, πήγαμε κάπου, όπου μπορούσα να νοικιάσω mb. Πρέπει να ήταν fs, γιατί είχε εξαιρετική συμπεριφορά. Ήταν φοβερά! Είχα κάνει και downhill με ταχύτητα στο τέλος και βρέθηκα και στον αέρα. Ασύγκριτη εμπειρία!