Καλησπέρα, εχω προβλημα με τα φρενα στην κουρσα μου. Εχει την σειρα με τα χειριστηρια 2300 και γενικα ενω πιστευω οτι ενω εχω ρυθμισει σωστα ντιζες συρματοσκοινα κτλ κτλ οταν τραβαω το μοχλο στο χειριστηριο υποφερω για να μπορεσω να τραβηξω να σταματησει.Γενικα με ζοριζει.Ειναι σαν να τραβαω 100 κιλα. Το τακακι απο τον τροχο τα εχω ρυθμισει δεν απεχουν πολυ(εχω δει 32 οδηγους στο νετ σωστα ταχω :) ).Δεν μπορω να καταλαβω τον λογο. Παρακαλω καποιος να πει κανενα hint καθοτι ειναι η πρωτη μου επαφη με ποδηλατα τετοιου τυπου και μου λειπουν αρκετα ακομα.
Ευχαριστω!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
δεν γραφεις τι δαγκανες εχεις.
Παντως το πιο πιθανο ειναι να φταιει το τακακι σου (πρωτα απ'ολα). Με ενα πιο μαλακο τακακι θα εχεις καλυτερο φρενο.
οι δαγκάνες ειναι σαν αυτές στην φωτο φωτο . Γενικα οταν φρεναρω δεν νιωθω οτι εχω προοδευτικο σταματημα στην δυναμη που ασκω, και σταματημενο το ποδηλατο ειναι αρκετα σκληρος ο μοχλος στο τραβηγμα. Εχω λαδωσει αρθρωσεις κτλ μηπως ειχαν τζογο αλλα δεν αλλαξε κατι. Ισως να φταινε τα τακακια οπως λες αλλα δεν θαπρεπε να το νιωθω πιο μαλακο το χειριστηριο?
..
Μήπως έχεις λαδώσει και καμιά ζάντα?
xaxa , σε πιανω αλλα οχι! το φρενο ειναι σκληρο χωρις να κινειται το ποδηλατο. στατικος οταν τραβαω θελει πολυ δυναμη για τον μοχλο.
οπως σου ειπε ο kkstol βαλε καλα τακακια.Αυτα που εχεις ειναι ξερα.
Αν μπορεις βαλε swisstop ή koolstop.
Για το σφιχτο χειριστηριο δες τις ντιζες σου και τις γωνιες.
"...Για το σφιχτο χειριστηριο δες τις ντιζες σου και τις γωνιες..."
Καπου στην τοποθετηση των ντιζων κατι εχει παει λαθος.
Ειτε στον τροπο που μπαινουν στα χειριστηρια, ειτε καπου αλλου τσακιζουν.
Τα συρματοσχοινα και τα μακαρονια τους, ειναι συμβατα μεταξυ τους;
Μηπως εχεις ανακατεψει Shimano και Campa?
Mηπως καπου στην πορεια τους οι ντιζες τσακιζουν υπερβολικα;
Edit:
Μηπως εχεις "σκαλισει" τις δαγκανες και τωρα λειτουργουν υπερβολικα σφιχτα;
Για να δεις αν φταινε οι δαγκανες, προσπαθησε να τις λειτουργησεις με το χερι πιεζοντας κατ'ευθειαν μεταξυ τους τα δυο σκελη της καθε δαγκανας, να δεις αν κλεινουν κανονικα η σφιχτα.
ειχα αλλαξει ταινια προσφατα και τα χα τσεκαρει αυτα αλλα δεν ενιωσα διαφορα. οι δαφκανες με το χερι οντως κλεινουν δυσκολα αλλα και εκει δεν εχω πειραξει κατι! Μπορω να τις 'μαλακωσω´? εχω προσεξει οτι εχουν το ελασμα απο πισω που τις τραβαει μηπως ειναι τσιτομενο και θελει κλεισιμο?
....δεν φταιει αυτο.
Αν μπορεις, ελεγξε μηπως ειναι παρασφιγμενα μεταξυ τους τα διαφορα τμηματα της δαγκανας του φρενου και οι αρθρωσεις του λειτουργουν πολυ σφιχτα.
Δοκιμασε να σταξεις μια σταγονα λαδι σε καθε αρθρωση (που περιστρεφεται) και ανοιγοκλεισε τη δαγκανα καμποσες φορες ωσπου να λιπανθει η αρθρωση. Τυχον λαδι που θα ξεχειλισει το σκουπιζεις με ενα πανακι.
Επισης μια σταγονα λαδι εκει που ακουμπαει το ελατηριο στα σκελη της δαγκανας.
Δες αν με το λαδωμα αλλαξε η συμπεριφορα.
Αν με το λαδωμα αλλαξε η συμπεριφορα, τοτε ειτε εχουν παρασφιχτει τα κομματια της δαγκανας, η απλα χρειαζεται καλυτερη λιπανση.
Το "μακαρονι" της ντιζας ειναι κατι ποιοτικο κι επωνυμο; Εχει μεσα του επικαλυψη τεφλον, ωστε να γλυστραει ευκολα το συρματοσχοινο;
Μπορεις να σταξεις λιγο λαδι μεσα στα συρματοσχοινα, και μετα δες αν αλλαξε η συμπεριφορα.
Επισης:
Τα συρματοσχοινα ειναι ποιοτικα (ανοξειδωτα); Η μηπως εχουν σκουριασει μεσα στα μακαρονια και μπλοκαρουν;
Αν το ποδηλατο εχει δει νερα και υγρασιες/θαλασσα, ειναι πολυ πιθανο.
Και τελευταιο:
Τα συρματοσχοινα ειναι σε καλη κατασταση/καινουρια, η εχουν ξεφτισει μεσα στο μακαρονι και φρακαρουν;
Στην αναγκη, λυσε τα συρματοσχοινα και ελεγξε τα παραπανω.
Good luck.
Απο αυτα που συνηθιζονται πολυ τωρα τελευταια.
Σε ευχαριστω πολυ για τον χρόνο σου και την απάντηση. Θα τακ λυσω ολα-λιπανω και θα τα ξαναβαλω απο την αρχη, δεν μπορει φρενο ειναι θα το βρουμε! Το ποδηλατο ειναι σχετικα καινουριο παντως και δεν εχει τραβηξει πολλα ζορια ακομα γι αυτο με προβληματιζε (τα χερια μου δηλαδη που ειναι σαν να τραβαω κερατα
)
...ξεχασα το βασικοτερο:
Το πρωτο-πρωτο πραγμα που πρεπει να ελεγξεις, ειναι να δεις αν το μπλοκαρισμα οφειλεται στη ντιζα η στη δαγκανα του φρενου.
Για να σου λυθει η απορια, λυσε το συρματοσχοινο απο τη δαγκανα, και πατωντας τη μανετα του φρενου, δες αν παρουσιαζει αντισταση.
Αν με λυμενο το συρματοσχοινο απο τη δαγκανα πατιεται δυσκολα η μανετα, τοτε το προβλημα εντοπιζεται στο συρματοσχοινο/μακαρονι.
Αν αντιθετα με λυμενο παντα συρματοσχοινο η μανετα πατιεται χωρις ουσιαστικα αντισταση, τοτε το προβλημα εντοπιζεται στη δαγκανα.
Εννοειται οτι μετα απο καθε πατημα της μανετας με λυμενο συρματοσχοινο, προκειμενου να επαναλαβεις τη δοκιμη, πρεπει να τραβηξεις την ακρη του συρματοσχοινου με το χερι η μια πενσα, προκειμενου να επανελθει στην αρχικη της θεση η μανετα. Αλλα και τοτε, τραβωντας το συρματοσχοινο, κανονικα δεν πρεπει να παρουσιαζει αντισταση. Αν παρουσιαζει, τοτε ενας λογος ακομη για να καταλαβεις οτι φταιει αυτο και/η το μακαρονι του.
είχα παλαιότερα τέτοια θέματα, μετά από λασποβροχές, όταν αμελούσα το σχολαστικό καθάρισμα.
Σκόνες, μπίχλα, βροχή, λασπουριά από το δρόμο, όλα αυτά κολλούσαν στα φρένα και ειδικά στις αρθρώσεις που σου είπε και ο columbus.
... πείτε ότι θέλετε... εγώ τα καθαρίζω με τον ατμοκαθαριστή.
Με το στενό ακροστόμιο, ψεκάζω ατμό... εκεί που δεν φτάνει τίποτα άλλο. Η μάκα μαλακώνει και φεύγει. Με ένα πανάκι μετά λάμπει.
Και ακολουθεί λίπανση με ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΛΑΔΑΚΙ σε όλες τις αρθρώσεις / κινητά μέρη.
Τα καλώδια από τα συρματόσχοινα, τα λύνω συνήθως μια φορά το χρόνο, ψεκάζω αντισκουρικό μέσα, τα τινάζω, τα αφήνω να στραγγίσουν μια μέρα όρθια και μετά ρίχνω μια σταγόνα λάδι, πριν περάσω τα συρματόσχοινα.