Επισκευή παλιού ποδηλάτου...

12 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Angelo_95
Απών/απούσα

Καλησπέρα... Έχω ένα πολύ παλιό road bike favorit το οποίο το είχε παρατημένο γνωστός μου σε πιλοτή. Το πήρα λοιπόν και θέλω να το ξανά φέρω στην ζωή. Τα μόνα που μπόρεσα να σώσω είναι σκελετός και ζάντες. Η κατάσταση της ζάντας ήταν αυτή και μετά από πολύ δουλειά έγινε έτσι για να καταλάβετε.

Για να μην τα πολυλογώ θέλω την βοήθειά σας για την επιλογή ανταλλακτικών. Δύστυχος δεν μπορώ να διαθέσω πολλά λεφτά οπότε πάμε σε κάτι οικονομικό.

Αρχικά ξεκινάμε από τα φρένα:
F- http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/brakes/caliper-brakes/shima...
B- http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/brakes/caliper-brakes/shima...
Τι λέτε? θα έχω σωστό φρενάρισμα ή θα φρενάρω και θα κάνω τον σταυρό μου να σταματήσω? το λέω γιατί σε άλλο που έχω παλιού τύπου κάνω τάμα να σταματήσω...

Πίσω ταχύτητες:
http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/gears-1/rear-derailleur/shi...

Μπροστά ταχύτητες:
http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/gears-1/front-derailleur/sh...

Πεταλιέρα:
http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/gears-1/crankset/shimano-al...
Εδώ έχουμε 3 δίσκους 28/38/48. Υπάρχει περίπτωση αν βγάλω το προστατευτικό να μπει άλλος ένας δίσκος μεγαλύτερος? αν ναι μπορείτε να μου πείτε τι μπορώ να βάλω? (και από ebay δεν έχω θέμα εξάλλου δίσκος είναι).

Κασέτα:
http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/gears-1/cassette-freewheel/...
Με ενδιαφέρει αρκετά να έχω μια πολύ ελαφριά ταχύτητα και μια βαριά. Το πίσω κέντρο είναι με βίδωμα (ενημερωτικά). Τώρα τι μπορώ να κάνω για ποιο βαριά ταχύτητα? να κάνω αυτό που ανέφερα παραπάνω με μεγαλύτερο δίσκο ή υπάρχει κάποιος αντάπτορας για να βάλω αυτή την κασέτα κατευθείαν?

Μεσαία τριβή:
http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/gears-1/bottom-bracket/shim...
Έχω και την παλιά του αλλά είναι ανοιχτού τύπου και δεν τα μπορώ με τίποτα! οπότε άμα αλλαχτεί μεσαία τριβή θα πρέπει να αλλαχτεί και η πεταλιέρα αφού η παλιά δεν έχει τετράγωνη βάση αλλά με σφήνα. Επίσης το μέγεθος ποιο είναι? Η τρύπα στον σκελετό έχει ύψος 35mm με 68mm. Τα 113mm που λέει στο link τι είναι?

Να πω πως είχα και μια απώλεια. Ο λαιμός που εννόνει το τιμόνι με τον σωλήνα που "σφηνώνει" στο πιρούνι, έσπασε. Η διάμετρος του σωλήνα είναι 21mm και του τιμονιού 24mm... Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω? υπάρχει κάτι τέτοιο με τις διαμέτρους που έδωσα? http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/stems/pro-lt-31-8mm-ahead-s...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

γιατι δεν σκεφτεσαι την περιπτωση να βαλεις μεταχειρισμενα parts???

Angelo_95
Απών/απούσα

Που θα τα βρω όμως?

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

ένα-ένα.Πρώτα φωτογραφίες και δές τί έχεις στη διάθεσή σου. Το φάβοριτ
είχε 27Χ1 1/4 τροχούς? σιδερένιους? Αυτό το ελεύθερο με το 34άρι t
θέλει και το ανάλογο(long cage)ντεραγιέ, καθώς και ροδάκια μεγαλύτερα νομίζω.
Χαλάρωσε, δώσε καμια φωτογραφία να απολαύσομεν, (βισσυνί ή κόκκινο είναι?!), και πάντως μή νομίζεις οτι όλα θα τα αγοράσεις απο ένα προμηθευτή. Με το μαλακό(άν θέλεις να είσαι σύμφωνος με την εποχή του),
δές τη μεσαία τριβή, μήν αποκλείεις να βάλεις την δική του, καθαρή, με φροντίδα προδέρμ και γράσσο, να κάνεις τη δουλειά σου.
Όπως έλεγε και ένας μεγάλος ποδηλάτης..."μή κοιτάς τί μπορείς να κάνεις εσύ για το ποδήλατό σου...Δες τί μπορεί να κάνει το ποδήλατό σου για σένα"! χα χα! παραλλαγή είναι αλλα..οk!

Καλή επιτυχία!

Angelo_95
Απών/απούσα

Ακριβός! Αλουμίνιο είναι η ζάντα.

Άκυρο αν είναι δυνατόν να βάλω την πεταλιέρα που έβαλα με έναν επιπλέον δίσκο τότε θα πάρω απλή κασέτα.

Μμμ ήταν μπλε :P αλλά έχει αρκετή επιφανειακή σκουριά!

Έχω παιδευτεί αρκετά με παλιότερη μεσαία τριβή ανοιχτού τύπου (θα βάλω φωτογραφία του ποδηλάτου ποιο κάτω) και δεν θέλω πάλι!

Σωστός! :P απλά αν βάλω τα παλιά part το ποδήλατο θα είναι πάμβαρο, ενώ με νέα θα γλιτώσω κανα κιλό.

Να τα πάρω?
http://www.car.gr/parts/view/6401782/

Να και ο φταίχτης! είχε ίδια ιστορία και αυτό αλλά ήταν παρατημένο σε αποθήκη αλλά ήταν και πάλι λίγο σάπιο.. Η φωτογραφία ήταν από την 1η μέρα κυκλοφορίας και δεν έχει handlbar tape γιατί την περίμενα από ebay :P
bike1

Άντε και ένα δείγμα από το favorit.
bike2

Το μέλλον του είναι να βαφτεί όλο μαύρο ματ και θα γραφτεί σε διάφορα σημεία του σκελετού και της ζάντας με βερνίκι (μπορεί και πέρλα) το ονοματάκι του και κάπου τα αρχικά μου... Μπορεί να μπουν και άλλες λεπτομέρειες αλλά ακόμα το συζητάω...

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Τι ακριβώς θέλεις να κάνεις?
Να το φτιάξεις με καινούρια ανταλλακτικά ή θα ήθελες να βάλεις ανταλλακτικά πιο κοντά στην εποχή του ποδηλάτου?
Χωρίς το δεύτερο να σημαίνει ότι δε θα είναι χρηστικό το ποδήλατο.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

http://velobase.com/ViewBrand.aspx?BrandID=04485cbb-d57c-4a9f-82d7-a59c2...

favorit rokycany η Τσεχοσλοβακικη εταιρεία, θυμάμαι κάτι λαιμούς και περιφερειακά...
Ίσως να είναι ένα φαβορί σπέσιαλ
http://velobase.com/Velos/ViewModel.aspx?ID=c6598430-b941-4073-9706-a2a3...
Η πίστη και ...η αφοσίωση είναι νομίζω το δυσκολότερο μέρος
http://www.ebay.com/itm/vintage-FAVORIT-Stem-70mm-alloy-and-steel-60s-70...

http://www.ebay.com/itm/Vintage-Favorit-Rear-Derailleur-and-Single-Shift...

http://www.ebay.com/itm/FAVORIT-PWB-vintage-rear-derailleur-1960s-short-...
Πολλοί νομίζουν οτι πρόκειται για παλιάλογο, ακόμα και έτσι όμως να είναι, (εφ΄ όσον πρόκειται για low end κούρσα ή τουρινγκ της εποχής), πρίν απο κάθε κίνηση, σε κάθε φαβορί, αξίζει να δοθεί μιά δόση ιστορικής ανασκόπησης: Παρήχθησαν ουκ ολίγα, για αρκετές δεκαετίες, με την ίδια πετυχημένη συνταγή, στη πατρίδα των Eska, των Velamos, της Tufo
και τόσων άλλων
http://www.bikeforums.net/classic-vintage/86248-favorit-bicycle-czechosl...

So...η καταγραφή όσων περισσότερων αυθεντικών στοιχείων του βρέθηκαν, η μέτρηση & αναδίφηση, είναι πρώτο μέλημα. Όλα τα άλλα ας περιμένουν!
Αγαπάμε Φαβορί!

Angelo_95
Απών/απούσα

Δεν θέλω να μείνει αυτό το παλιό κλασικό. Εξάλλου άμα το πάρω το βάψω όπως ήταν και βάλω και τα αυτοκόλλητα του θα προστεθεί άλλο ένα στα 1000 ξέρω γω που υπάρχουν στον κόσμο και θα είναι ίδια.

Τώρα θέλω να πάρω τα εξαρτήματά του για να μπορέσω να το κυκλοφορήσω. Τα παλιά του με αρκετή δουλειά και μέσα σώζονται.

Μπορείτε να με βοηθήσετε σε αυτό με τον λαιμό που ανέφερα ποιο πάνω?

Σε περίπτωση που θελήσω να το πουλήσω στο μέλλον πόσο θα μπορούσα να το δώσω?

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

http://www.ebay.com/itm/Favorit-Road-bike-from-1985-/251936919553?pt=LH_...

εδώ ένα βαμένο, με όλα τα περιφερειακά του
http://www.ebay.com/itm/Unused-DDR-Bicycle-Shifting-Derailleur-Favorite-...
420 δολάρια(θέλει εδώ ο πωλητής). Μετά απο αρκετά χρόνια, ανάλογα σε τί κατάσταση βρίσκεται, εννοείται όλα αλλάζουν..
Δες εδώ π.χ. το ταξίδι, παρά το προορισμό
http://www.mytenspeeds.com/My_TenSpeeds_1/Feature_Bicycles/Feature_Bicyc...

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Αν μπορείς μια φωτό από το λαιμό που έχει σπάσει και να φαίνονται και λίγο τα σημεία που αναφέρεις τις διαμέτρους.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι όσο και να το βάψεις και να βάλεις καινούρια πράγματα επάνω, αν θελήσεις να το δώσεις, δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 250 ευρώ.
Καθαρά προσωπική εκτίμηση.

Angelo_95
Απών/απούσα

Καλά προφανώς και θα το βάψω, δεν μπορεί να μείνει με την σκουριά...

Εδώ είναι οι φωτογραφίες. Η 1η που έχει ανοίξει λογικά άμα το πάω σε τόρνο θα φτιάξει.. Το 2ο δεν το επιχειρώ καν.
photo1
photo2

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Το επάνω αν κατάλαβα καλά είναι το steerer από το πιρούνι.
Εκεί δεν ξέρω αν φτιάχνει και αν πρέπει να το τολμήσεις γιατί αν είναι αυτό που κατάλαβα υπάρχει θέμα ασφάλειας.
Δε θα δένει σωστά το πιρούνι στο σκελετό.
Καλύτερα θα κοίταζα για άλλο πιρούνι.

Αν το 2ο είναι το κεφάλι του λαιμού, τότε είναι εύκολο να βρεις λαιμό να το αλλάξεις. Φυσικά και δεν το φτιαχτείς.