Ομαδα ρητορικης εξασκησης

68 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
aldro
Απών/απούσα

Φίλες και φίλοι του debate!

Σας καλούμε στη δέκατη όγδοη προπόνησή μας στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη του Ο.Π.Α.Ν. Δήμου Αθηναίων (Δομοκού 2, Αθήνα), που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 13 Μάη, 6.00 με 7.30 το απόγευμα!
(Η βιβλιοθήκη βρίσκεται απέναντι από την έξοδο του μετρό - Σταθμός Λαρίσης. Περισσότερες πληροφορίες για τον χώρο θα βρείτε εδώ: https://www.facebook.com/CentralMunicipalLibraryofAthens?fref=ts)

Όπως πάντα, θα πραγματοποιηθεί ένας αγώνας επιχειρηματολογίας και θα ακολουθήσει κριτική, καθώς και συζήτηση πάνω στο θέμα του αγώνα.

Μπορείτε να ενημερώσετε και όσους φίλους σας ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αγώνες επιχειρηματολογίας!

Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε!

Για τυχόν απορίες, διευκρινίσεις ή ό,τι άλλο προκύψει, μπορείτε να μας βρείτε:

στο facebook group: http://www.facebook.com/groups/448511515175139/
στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/SyllogosLogoi
στο blog μας: http://dittoilogoi.blogspot.gr
στο youtube: https://www.youtube.com/channel/UCFg_JVFB6v7QsBu__4acpbw

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

από ότι κατάλαβα ο καθένας θα λέει το μακρύ του και το κοντό του
ως συνήθως
:D
καλή συνέχεια

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

"αγώνας επιχειρηματολογίας",
"ρητορική",
.
.
.
.
.
"το μακρύ του και το κοντό του"
.
.
.
.
.
.
στο μυαλό μου ήρθαν δύο σκέψεις:
1. το ανέκδοτο με τον μαθητή που απαντά στην ερώτηση της δασκάλας του: "τι δουλειά κάνει ο πατέρας σας" .... ότι: "ο δικός μου είναι πιανίστας σε πορνείο"
2. ο Κωστόπουλος - όσο και αν θεωρώ ότι του δίνουμε πολύ μεγάλη αξία .... - κάπου εκεί στην δεκαετία του '90 μάλλον έκανε "καλή" δουλειά.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
"αγώνας επιχειρηματολογίας",
"ρητορική",
.
.
.
.
.
"το μακρύ του και το κοντό του"
.
.
.
.
.
.
στο μυαλό μου ήρθαν δύο σκέψεις:
1. το ανέκδοτο με τον μαθητή που απαντά στην ερώτηση της δασκάλας του: "τι δουλειά κάνει ο πατέρας σας" .... ότι: "ο δικός μου είναι πιανίστας σε πορνείο"
2. ο Κωστόπουλος - όσο και αν θεωρώ ότι του δίνουμε πολύ μεγάλη αξία .... - κάπου εκεί στην δεκαετία του '90 μάλλον έκανε "καλή" δουλειά.

το προβλημα είναι ότι έχουμε ξεφτιλίσει τις ορολογίες
και άντε να το βλέπεις αυτό σε κάποιον αμόρφωτο σαν και μένα το καταλαβαίνω
αλλά στο πανεπιστήμιο?
τζάμπα ενέργεια καταναλώνουν τα παιδιά και είναι κρίμα

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

aldro wrote:
Όπως πάντα, θα πραγματοποιηθεί ένας αγώνας επιχειρηματολογίας και θα ακολουθήσει κριτική, καθώς και συζήτηση πάνω στο θέμα του αγώνα.

Μήπως ξέρεις αν αυτό απευθύνεται μόνο σε πανεπιστημιακούς ή είναι ανοικτό σε όλους;

@plannet Δεν πρόκειται να λέει ο καθένας "το μακρύ του και το κοντό του". Θα λέει μόνο το κοντό του γιατί αυτού του είδους η επιχειρηματολογία έχει αυστηρά χρονικά όρια.

Είμαι μέλος ενός ομίλου ρητορικής που ανήκει στο διεθνή οργανισμό Toastmasters. Η σελίδα του ομίλου είναι εδώ. Έχει χαμηλό κόστος και είναι ανοικτό σε όλους. Οι συναντήσεις γίνονται στα ελληνικά και ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Το κύριο μέρος της συνάντησης αποτελείται από 4-5 προετοιμασμένες ομιλίες διάρκειας 5-7 λεπτά. Στον αυθόρμητο λόγο, εθελοντές καλούνται να μιλήσουν για 1-2 λεπτά σε ένα θέμα που τους τίθεται εκείνη τη στιγμή. Η συνάντηση περιλαμβάνει εκτεταμένες αξιολογήσεις και ανατροφοδότηση. Ο χρονομέτρης μετράει κάθε ομιλία. Ο μετρητής των "Α" μετράει τα άσκοπα "Α", "Ε", κ.λ.π. που κάνει ο καθένας. Για κάθε προετοιμασμένη ομιλία, υπάρχει και ένας αξιολογητής που αξιολογεί την ομιλία σε 2-3 λεπτά. Ψηφίζουμε για τον καλύτερο ομιλητή προετοιμασμένης ομιλίας, και αυθόρμητου λόγου και για τον καλύτερο αξιολογητή. Καθένας μπορεί να έρθει μερικές φορές δωρεάν για να παρακολουθήσει ή ακόμα και να συμμετέχει στον αυθόρμητο λόγο κ.λ.π.

Οι Toastmasters δεν εστιάζουν στην επιχειρηματολογία, αλλά έχουμε κάνει 1-2 συναντήσεις αντιλογίας (debate).

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Για κάθε προετοιμασμένη ομιλία, υπάρχει και ένας αξιολογητής που αξιολογεί την ομιλία σε 2-3 λεπτά. Ψηφίζουμε για τον καλύτερο ομιλητή προετοιμασμένης ομιλίας, και αυθόρμητου λόγου και για τον καλύτερο αξιολογητή. Καθένας μπορεί να έρθει μερικές φορές δωρεάν για να παρακολουθήσει ή ακόμα και να συμμετέχει στον αυθόρμητο λόγο κ.λ.π.

Οι Toastmasters δεν εστιάζουν στην επιχειρηματολογία, αλλά έχουμε κάνει 1-2 συναντήσεις αντιλογίας (debate).


ναι και το αποτέλεσμα όλου αυτού ???
δλδ τι κερδίζεις από όλη αυτή την διαδικασία?

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

Plannet wrote:
ναι και το αποτέλεσμα όλου αυτού ???
δλδ τι κερδίζεις από όλη αυτή την διαδικασία?

Πιστεύεις ότι υπάρχει έστω και μια περίπτωση στο δισεκατομμύριο να καταλάβεις αν σου εξηγήσει;

Εγώ πάντως αμφιβάλλω αφού η ρητορική εμφανίζεται στην ανθρωπότητα εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια μετά από την περίοδο των σπηλαίων.

Βέβαια, και εσύ μπορείς να πάρεις μέρος, υπάρχει έπαθλο μόνο για σένα, γλυφιτζούρι γεμιστό με τσιχλόφουσκα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

horsey wrote:
Πιστεύεις ότι υπάρχει έστω και μια περίπτωση στο δισεκατομμύριο να καταλάβεις αν σου εξηγήσει;

Εγώ πάντως αμφιβάλλω αφού η ρητορική εμφανίζεται στην ανθρωπότητα εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια μετά από την περίοδο των σπηλαίων.

Βέβαια, και εσύ μπορείς να πάρεις μέρος, υπάρχει έπαθλο μόνο για σένα, γλυφιτζούρι γεμιστό με τσιχλόφουσκα.

είπα και εγώ δεν θα μπει κάνας μα... να μας σπάσει τα @@

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... αν και κανονικά δικαιούνται να απαντήσουν οι φίλοι από πάνω - και όλοι οι υπόλοιποι οφείλουμε να σιωπήσουμε και να ακούσουμε -

.... λοιπόν, στα παλιά τα χρόνια, τότε που οι πρόγονοί μας διδάσκονταν την ρητορική ως βασικό μάθημα, που ουσιαστικά αποτελούσε προετοιμασία των ανθρώπων για τον δημόσιο βίο τους (αν και αυτό μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά....), τότε έκτιζαν Παρθενώνες και κέρδιζαν Σαλαμίνες και Μαραθώνες.

Μετά, δηλαδή τώρα, που φτάσαμε να κοροϊδεύουμε την ρητορική και να αμφισβητούμε την χρησιμότητά της, ή ακόμα "καλύτερα" να την βαφτίζουμε "το μακρύ τους και το κοντό τους", φτάσαμε να σκύβουμε κεφάλι και μέση μπροστά σε κάθε ξένη δύναμη, και επίσης ΠΙΣΤΕΨΑΜΕ ότι η μόνη συνεισφορά μας ΠΡΕΠΕΙ να είναι το να τυλίγουμε σουβλάκια και να προσφέρουμε φραπέδες και greek salad στη λιακάδα.

Αυτά.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
... αν και κανονικά δικαιούνται να απαντήσουν οι φίλοι από πάνω - και όλοι οι υπόλοιποι οφείλουμε να σιωπήσουμε και να ακούσουμε -

.... λοιπόν, στα παλιά τα χρόνια, τότε που οι πρόγονοί μας διδάσκονταν την ρητορική ως βασικό μάθημα, που ουσιαστικά αποτελούσε προετοιμασία των ανθρώπων για τον δημόσιο βίο τους (αν και αυτό μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά....), τότε έκτιζαν Παρθενώνες και κέρδιζαν Σαλαμίνες και Μαραθώνες.

Μετά, δηλαδή τώρα, που φτάσαμε να κοροϊδεύουμε την ρητορική και να αμφισβητούμε την χρησιμότητά της, ή ακόμα "καλύτερα" να την βαφτίζουμε "το μακρύ τους και το κοντό τους", φτάσαμε να σκύβουμε κεφάλι και μέση μπροστά σε κάθε ξένη δύναμη, και επίσης ΠΙΣΤΕΨΑΜΕ ότι η μόνη συνεισφορά μας ΠΡΕΠΕΙ να είναι το να τυλίγουμε σουβλάκια και να προσφέρουμε φραπέδες και greek salad στη λιακάδα.

Αυτά.

Κάτι μου θύμισαν αυτά τα πολύ ωραία που είπες!
https://www.youtube.com/watch?v=e2ETzt9VA78

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
... αν και κανονικά δικαιούνται να απαντήσουν οι φίλοι από πάνω - και όλοι οι υπόλοιποι οφείλουμε να σιωπήσουμε και να ακούσουμε -

.... λοιπόν, στα παλιά τα χρόνια, τότε που οι πρόγονοί μας διδάσκονταν την ρητορική ως βασικό μάθημα, που ουσιαστικά αποτελούσε προετοιμασία των ανθρώπων για τον δημόσιο βίο τους (αν και αυτό μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά....), τότε έκτιζαν Παρθενώνες και κέρδιζαν Σαλαμίνες και Μαραθώνες.

Μετά, δηλαδή τώρα, που φτάσαμε να κοροϊδεύουμε την ρητορική και να αμφισβητούμε την χρησιμότητά της, ή ακόμα "καλύτερα" να την βαφτίζουμε "το μακρύ τους και το κοντό τους", φτάσαμε να σκύβουμε κεφάλι και μέση μπροστά σε κάθε ξένη δύναμη, και επίσης ΠΙΣΤΕΨΑΜΕ ότι η μόνη συνεισφορά μας ΠΡΕΠΕΙ να είναι το να τυλίγουμε σουβλάκια και να προσφέρουμε φραπέδες και greek salad στη λιακάδα.

Αυτά.


1) επειδή μπήκα στις σελίδες να δω τι λένε οι ίδιοι τους
θα λένε το μακρύ τους και το κοντό τους απλά με τρόπο που να είναι πιστευτό
κάτι που το ζούμε τα τελευταία 40 χρόνια
2) η αρχαία ελλάδα δεν μεγαλούργησε γιατί είχε ρητορική
αυτή υπήρχε σε πολλούς πολιτισμούς
να σου πω την βασική της χρήση
η οποία δεν είναι άλλη από την θρησκεία
εκεί να δεις ρητορική
3) μιας και το ανέφερες
η Ελλάδα μεγαλούργησε στους ελληνιστικούς χρόνους για 3 λόγους
α) διαλεκτική
β) λογική (Αριστοτέλης)
και γ) υλιστική φιλοσοφία ή πιο σωστά υλιστική αντίληψη του κόσμου

βέβαια το θέμα είναι τι αντιλαμβάνεσαι ως ρητορική
εγώ την αντιλαμβάνομαι όπως και τα παιδιά του ομίλου/ομάδας αυτής

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Η εξάσκηση στη ρητορική χρησιμεύει σε όποιον θέλει να μιλάει καλύτερα δημόσια (ή και ιδιωτικά). Αυτό μπορεί κάποιος να το επιδιώκει επειδή χρησιμοποιεί την ομιλία επαγγελματικά (π.χ. πωλητής), ή περιστασιακά. Κάποιος μπορεί να το θέλει μόνο και μόνο για προσωπική ανάπτυξη, για να μάθει να σκέφτεται καλύτερα και να είναι ετοιμόλογος.

Το συγκεκριμένο θέμα ανέβηκε μετά από αξιολόγηση της συνάντησης ποδηλατών με την Περιφερειάρχη Αττικής, όπου ειπώθηκε οτι οι ποδηλάτες είμαστε άπειροι στις διαπραγματεύσεις και ίσως θα ήταν καλά να εξασκηθούμε για την επόμενη φορά.

Σε αρκετά πανεπιστήμια του εξωτερικού, η ρητορική είναι υποχρεωτικό μάθημα για όλους.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Ευχαριστώ τον aldro για την πληροφόρηση. Πήγα σ' αυτό τον όμιλο ρητορικής και έλαβα μέρος σε έναν αγώνα αντιλογίας. Οι δύο ομάδες είχαμε από 3 ομιλητές που μίλησαν από 6 λεπτά ο καθένας, εναλασσόμενοι. Το θέμα ήταν αν πρέπει να μπει η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια ομάδα υποστήριξε υπέρ της θέσης και η άλλη ομάδα το αντίθετο. Πριν την αντιλογία είχαμε κάποιο χρόνο προετοιμασίας, σε ξεχωριστές αίθουσες η κάθε ομάδα. Στην προετοιμασία ήταν και 1-2 άτομα που δεν συμμετείχαν στην αντιλογία.

Γενικά μου άρεσε.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:

Το συγκεκριμένο θέμα ανέβηκε μετά από αξιολόγηση της συνάντησης ποδηλατών με την Περιφερειάρχη Αττικής, όπου ειπώθηκε οτι οι ποδηλάτες είμαστε άπειροι στις διαπραγματεύσεις και ίσως θα ήταν καλά να εξασκηθούμε για την επόμενη φορά.

Οταν βεβαια ειχε ειπωθει αυτο απο αλλους πριν απο την συναντηση με την Περιφερειαρχη τοτε απλα αδιαφορησαμε.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Η εξάσκηση στη ρητορική χρησιμεύει σε όποιον θέλει να μιλάει καλύτερα δημόσια (ή και ιδιωτικά). Αυτό μπορεί κάποιος να το επιδιώκει επειδή χρησιμοποιεί την ομιλία επαγγελματικά (π.χ. πωλητής), ή περιστασιακά. Κάποιος μπορεί να το θέλει μόνο και μόνο για προσωπική ανάπτυξη, για να μάθει να σκέφτεται καλύτερα και να είναι ετοιμόλογος.

Το συγκεκριμένο θέμα ανέβηκε μετά από αξιολόγηση της συνάντησης ποδηλατών με την Περιφερειάρχη Αττικής, όπου ειπώθηκε οτι οι ποδηλάτες είμαστε άπειροι στις διαπραγματεύσεις και ίσως θα ήταν καλά να εξασκηθούμε για την επόμενη φορά.


ρητορική δεν βελτιώνει τον τρόπο που σκεφτόμαστε
αλλά τον τρόπο που εκφραζόμαστε
δλδ με λίγα λόγια
λέω μια μαλακία χωρίς ρητορική και με λένε μαλάκα
το λέω με ρητορική και λένε wow τι σοφό αυτό που είπες
από εκεί και πέρα ναι η ρητορική θα βοηθήσει στο θέμα διαπραγματεύσεων αλλά αν είναι να χάσουμε χρόνο για να βελτιώσουμε τα πράγματα που λέμε ήδη
να βρούμε χρόνο για να βρούμε πιο ισχυρά επιχειρήματα

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

το είπες μόνος σου, ο τρόπος που μιλάμε έχει σημασία.

το αν ο τρόπος που μιλάμε έχει σχέση με τον τρόπο που σκεφτόμαστε, είναι συζητήσιμο.
Δεν σκεφτόμαστε με λόγια; Δεν μιλάμε με τον εαυτό μας όταν σκεφτόμαστε; Αν ναι, τότε ο τρόπος που μιλάμε στον εαυτό μας έχει σημασία.

Όσοι ξέρουν καλά δύο γλώσσες μπορεί να έχουν επίγνωση οτι σκέφτονται με τη μια από τις δύο γλώσσες. Πιθανόν η σκέψη τους να μην είναι στη μητρική τους γλώσσα αλλά σ' αυτή που μιλάνε περισσότερο καθημερινά.

Η επιχειρηματολογία/αντιλογία επιπλέον εξασκεί τον τρόπου που ακούμε. Πρέπει να ακούσουμε τα επιχειρήματα του άλλου για να τα αντικρούσουμε.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
το είπες μόνος σου, ο τρόπος που μιλάμε έχει σημασία.


ακριβός το αντίθετο λέω
σημασία έχει τι λες και όχι πως το λες
όταν ασχοληθούμε με το τι λένε οι πολιτικοί και όχι με το πως το λένε
τότε θα μπορέσουμε αντί για πολιτικά κτήνη να γίνουμε πολιτικά όντα
:D

Wicca
Απών/απούσα

Για να μιλήσεις σωστά, πρέπει πρώτα να σκεφτείς. Άρα μοιραία όταν εξασκείς τον λόγο σου, εξασκείς και την σκέψη σου.
Το αν το περιεχόμενο των σκέψεων και των λόγων σου είναι σωστό ή λάθος, είναι κάτι απόλυτα υποκειμενικό. Ονομάζεται άποψη. ( που μπορεί να είναι και πολιτική μιας και αναφέρθηκε το θέμα). Ο καθένας πάντως είναι ελεύθερος να έχει την δική του άποψη.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Για να μιλήσεις σωστά, πρέπει πρώτα να σκεφτείς. Άρα μοιραία όταν εξασκείς τον λόγο σου, εξασκείς και την σκέψη σου.
Το αν το περιεχόμενο των σκέψεων και των λόγων σου είναι σωστό ή λάθος, είναι κάτι απόλυτα υποκειμενικό. Ονομάζεται άποψη. ( που μπορεί να είναι και πολιτική μιας και αναφέρθηκε το θέμα). Ο καθένας πάντως είναι ελεύθερος να έχει την δική του άποψη.

κανείς δεν αμφιβάλει ότι εξασκόντας τον λόγο σου εξασκείς και την σκέψη σου
το πρόβλημα παραμένει στην ουσία
με την ίδια λογική θα έπρεπε αυτή την στιγμή πρωθυπουργός να είναι ο Βενιζέλος μιας και είναι ο μέγας ρήτορας
και κάτι ακόμα
το αν κάτι είναι σωστό ή λάθος έχεις να κάνει κυρίως με τι ορίζεις ως σωστό ή λάθος
και είναι πάντα αντικειμενικό
και παρόλο που ο καθένας μπορεί να έχει την δικιά του άποψη
κάποιες απόψεις είναι σωστές και κάποιες λάθος
π.χ. στην πολιτική κάποιοι λένε ότι η ε.ε. είναι καλή
κάποιοι λένε ότι είναι κακή
και κάποιοι λένε ότι είναι καλή αλλά αυτοί που την διαχειρίζονται είναι κακοί
3 διαφορετικές απόψεις εκ των οποίων μόνο μία είναι σωστή

και ξαναλέω πρέπει να έχουμε την ίδια αντίληψη για το τι είναι σωστό ή λάθος

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνεις σε ένα μάθημα ομιλίας (ή ψάχνοντας σχετικά στο διαδίκτυο) είναι το ποσοστό της πληροφορίας που επικοινωνείται από τις διάφορες πτυχές του προφορικού λόγου:
• οι λέξεις μεταφέρουν το 7% του μηνύματος
• Η ποιότητα της φωνής μεταφέρει το 35% του μηνύματος
• Η γλώσσα του σώματος μεταφέρει το 55% του μηνύματος

Η ρητορική εξασκεί όλες τις πτυχές της ομιλίας. Για την επιχειρηματολογία/αντιλογία πρέπει να έχεις καλά επιχειρήματα, να τα πεις καλά, να ακούσεις τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς (ακόμα και αν δεν τα πουν καλά) και να τα αντικρούσεις.

Για προετοιμασμένες ομιλίες, ο αξιολογητής/ακροατής μαθαίνει να ακούει την ουσία ακόμα και αν ο ομιλητής δεν τα πει καλά ή κουνάει νευρικά τα χέρια του πάνω κάτω και περπατάει ενοχλητικά δεξιά-αριστερά, κ.λ.π.

Στους συλλόγους ρητορικής δεν μαθαίνεις τη θεωρία της ομιλίας, αλλά εξασκείσαι στην πράξη τους.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν αμφιβάλλω στο τι είναι ρητορική
απλά θεωρώ πως το να χάνεις λόγο στο πως θα πεις κάτι
θα προτιμούσα να χάσουμε χρόνο στο τι θα πεις

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΟΚ Πέτρο, συννονόματε.
Έχεις δίκιο.
Ξέρεις καλύτερα.
Να το αφήσουμε εδώ και να πάμε παρακάτω?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
ΟΚ Πέτρο, συννονόματε.
Έχεις δίκιο.
Ξέρεις καλύτερα.
Να το αφήσουμε εδώ και να πάμε παρακάτω?

δεν είναι θέμα δίκιου ή αδίκου
είναι θέμα να καταλαβαίνουμε τι λέμε
Βέβαια αν κουνούσα επιβλητικά τα χέρια μου
και χρησιμοποιούσα μεγάλες και εύηχες λέξεις θα ήμουν πιο πιστευτός
:D

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

(Μην το πει κανένας στον Plannet, αλλά αυτή τη στιγμή συμμετέχει σε διαγωνισμό ρητορικής με θέμα : "Είναι οι διαγωνισμοί ρητορικής χρήσιμοι ή όχι;")

Στο τέλος βέβαια θα του δώσουμε τον πρώτο έπαινο, αλλιώς θα πρέπει να συμμετάσχουμε υποχρεωτικά σε δεύτερο διαγωνισμό με θέμα : "Άξιζε ή όχι ο Plannet την 1η θέση στον προηγούμενο διαγωνισμό;"

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

zoslen wrote:
(Μην το πει κανένας στον Plannet, αλλά αυτή τη στιγμή συμμετέχει σε διαγωνισμό ρητορικής με θέμα : "Είναι οι διαγωνισμοί ρητορικής χρήσιμοι ή όχι;")

Στο τέλος βέβαια θα του δώσουμε τον πρώτο έπαινο, αλλιώς θα πρέπει να συμμετάσχουμε υποχρεωτικά σε δεύτερο διαγωνισμό με θέμα : "Άξιζε ή όχι ο Plannet την 1η θέση στον προηγούμενο διαγωνισμό;"


η κάθε αντιπαράθεση δεν σημαίνει και ρητορική
αν με έβλεπες σε βήμα (όπως στον διαγωνισμό) και να προσπαθώ να χρησιμοποιήσω τις κατάλληλες λέξεις (όπως προσπαθούν και στον διαγωνισμό)
τότε ναι θα μπορούσες να πεις πως συμμετέχω σε διαγωνισμό ρητορικής

σε αντίθεση προσπαθώ να βελτιώσω την άποψη που έχω σύμφωνα με αυτά που διαβάζω
κομματάκι δύσκολο με εσένα μιας και δεν ξέρεις καν τι σημαίνει ρητορική
βέβαια δεν χρειάζεται να ξέρεις
μιας και προσπαθείς με ωραίες φράσεις και λέξεις να πείσεις ότι έχεις δίκιο
δλδ χρησιμοποιείς την ρητορική ως τεχνική χωρίς καν να αντιλαμβάνεσαι τι κάνεις

Wicca
Απών/απούσα

Plannet wrote:

κανείς δεν αμφιβάλει ότι εξασκόντας τον λόγο σου εξασκείς και την σκέψη σου
το πρόβλημα παραμένει στην ουσία

Σαν μόνο πρόβλημα θεωρώ το να μην σκέφτεται κάποιος αρκετά ώστε να μπορεί να διαμορφώσει ιδία άποψη.

Quote:
και κάτι ακόμα
το αν κάτι είναι σωστό ή λάθος έχεις να κάνει κυρίως με τι ορίζεις ως σωστό ή λάθος
και είναι πάντα αντικειμενικό

Για σένα ατομικά. Για το σύνολο είναι υποκειμενικό. Ο καθένας έχει δικαίωμα να έχει την δική του άποψη, καθορισμένη από τις δικές του σκέψεις.

Quote:
και παρόλο που ο καθένας μπορεί να έχει την δικιά του άποψη
κάποιες απόψεις είναι σωστές και κάποιες λάθος

Με ποιανού/ποιανών τα κριτήρια; Και αυτό είναι υποκειμενικό. Για τον εαυτό σου θα είσαι πάντα σωστός άσχετα με το τι λένε οι άλλοι. Λογαριασμό για τις απόψεις σου έχει να δώσεις μοναχά στον εαυτό σου.

Quote:
π.χ. στην πολιτική κάποιοι λένε ότι η ε.ε. είναι καλή
κάποιοι λένε ότι είναι κακή
και κάποιοι λένε ότι είναι καλή αλλά αυτοί που την διαχειρίζονται είναι κακοί
3 διαφορετικές απόψεις εκ των οποίων μόνο μία είναι σωστή

Όλες οι απόψεις μπορεί να είναι βάσιμες γιατί ο καθένας βιώνει διαφορετικά μία κατάσταση. Κάποιοι που περνάνε καλά και τους συμφέρει η ΕΕ λένε ότι είναι καλή και κάποιοι που τα συμφέροντα τους θίγονται μπορεί να πιστεύουν ότι είναι κακή.
Μπορείς να πας να πείσεις κάποιον που περνάει μίζερα μέσα στην ΕΕ ότι αυτό είναι καλό; Ή τον άλλον που περνάει καλά να του πεις να μην περνάει καλά γιατί έτσι κρίνεις εσύ; Μία τέτοια προσέγγιση θα ήταν αυτόματα εντελώς ολοκληρωτική.

Δεν υπάρχει μία σωστή απάντηση και δεν υπάρχει μία άποψη. Ο καθένας πρέπει να σκέφτεται για τον εαυτό του. Και να μπορεί να εκφράζει καλά τον εαυτό του για να μεταφέρει σωστά και στους υπόλοιπους αυτά που σκέφτεται.

Quote:
και ξαναλέω πρέπει να έχουμε την ίδια αντίληψη για το τι είναι σωστό ή λάθος

Δεν υπάρχει πρέπει. Υπάρχουν απόψεις. Όποιος προσπαθεί να επιβάλει κάποια "πρέπει" δικής του έμπνευσης γίνεται φασίστας.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Wicca wrote:
.........

θα απαντήσω με σειρά για να μην κάνω quote
1) είτε σκέφτεται κάποιος είτε δεν σκέφτεται
αποκτάει ιδία άποψη
αυτό δεν μου λέει τπτ
το να κρίνεις αν η άποψη του βοηθάει και που βοηθάει είναι η ουσία
κάτι που θέλει συζήτηση γιατί πρέπει να ορίσουμε τι πρέπει να βοηθηθεί προς πια κατεύθηνση κτλ κτλ κτλ
2) όχι
η αλήθεια είναι πάντα κάτι αντικειμενικό
και βασίζετε στις γνώσεις που έχουμε
δλδ πριν κάτι αιώνες κάποιοι πιστεύαν πως η γη είναι επίπεδη και κάποιοι ότι είναι στρόγγυλη
η αλήθεια βγαίνει από πως ορίζουμε την αλήθεια
π.χ. αν τους ορίσουμε με την ευκλίδια γεωμετρία είναι στρόγγυλη
αν την ορίσουμε με την γεωμετρία του reeman (νομίζω)
η γη είναι επίπεδο μιας και η ευθεία είναι κάτι άλλο
και στις 2 περιπτόσεις όριζουμε σε πια γνώση θα στιριχτούμε και ορίζουμε αντικειμενικά την αλήθεια
3) και πάλι κάνεις λάθος
εξειγω στο 2 το γιατί
βέβαια το πως αντιλαμβανόμαστε κάτι μπορεί να διαφέρει
ναι ο καθένας σκέφτεται και αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο
αλλά και πάλι βασίζετε σε αντικειμενικές αλήθειες που είναι κοινά αποδεκτές.
ο σκοπός της αντιπαράθεσής πρέπει να είναι η βελτίωση της ίδιας της γνώσης αλλιώς υπάρχει στασιμότητα
αλλιώς δεν θα είχαμε νέες γεωμετρίες όπως αναφέρω πιο πάνω
ούτε νέες φυσικές
4) υπάρχει διαφορά
του υποστηρίζω κάτι γιατί με συμφέρει
και το υποστηρίζω κάτι γιατί είναι σωστό
οπότε η αλήθεια για το αν η Ε.Ε. είναι καλή κακή άσχημη είναι αντικειμενική

κάνεις ένα πολύ βασικό λάθος
λες ο καθένας πρέπει να σκέφτεται για τον εαυτό του
αν δέχεσαι την λειτουργία της κοινωνίας
τότε δεν πρέπει να σκέφτεσαι τον εαυτό αλλά μόνο το καλό της κοινωνίας
το οποίο βέβαια θα φροντίσει για να περνάς καλά
αλλά όχι γιατί σκέφτεσαι άμεσα τον εαυτό σου όπως λες εσύ
αλλά έμμεσα
βέβαια η κοινωνικότητα σαν τρόπος λειτουργίας της κοινωνίας έχει εκλείψει
σταματάω εδώ γιατί θα ξεφύγουμε αν συνεχίσω να γράφω και δεν θέλω
οπότε το αφείνω εδώ
5) απαντάω ήδη πιο πάνω στο 2-3

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Plannet wrote:

είναι θέμα να καταλαβαίνουμε τι λέμε
Βέβαια αν κουνούσα επιβλητικά τα χέρια μου
και χρησιμοποιούσα μεγάλες και εύηχες λέξεις θα ήμουν πιο πιστευτός
:D

Αντιθέτως συνίσταται να χρησιμοποιείς μικρές και απλές λέξεις. Όσο για τα χέρια σου, δεν είναι ο σκοπός να είναι επιβλητικά ή πομπώδη. Καλό είναι με κάποιο τρόπο να συμπληρώνουν την ομιλία και γενικά να μην είσαι ακίνητος σαν άγαλμα.

Η λέξη "ρητορική" είναι άστοχη. Μακάρι να μην είχε αναφερθεί σ' αυτό το θέμα. Πιο καλή λέξη είναι η λέξη "ομιλία" ή συγκεκριμένα "δημόσια ομιλία". Ακόμα και ο όμιλος "ρητορικής" που ανήκω, κακώς χρησιμοποιεί αυτό τον όρο, κατά τη γνώμη μου.

Η ουσία είναι να εξασκηθούμε να μιλάμε πιο αποτελεσματικά. Όχι να προσθέτουμε "ρητορική" στην ομιλία μας. Ένα απλό παράδειγμα είναι να κόψουμε τα άχρηστα αμήχανα "ε", τα οποία θα δείτε οτι ακόμα και επαγγελματίες πολιτικοί χρησιμοποιούν όλη την ώρα. Ένα άλλο είναι να έχουμε κάποια ξεκάθαρη δομή (αρχή, μέση και τέλος). Να είμαστε μέσα στα χρονικά όρια που έχουμε. κ.λ.π.

Αυτό που κάνουμε εδώ έχει κάποια σχέση με την επιχειρηματολογία αλλά δεν είναι ομιλία. Το μόνο κοινό που έχει με την προφορική ομιλία είναι οι λέξεις, που όπως είπαμε είναι μόνο το 7% της προφορικής επικοινωνίας.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

η ορθογραφια επισης βοηθαει να ανοιξει το μυαλο και να καταλαβαινουμε τι λεμε:
πχ:η λεξη εγκλωβισμενος γιατι γραφεται με ωμεγα;
γιατι σημαινει εν+κλωβος+καταληξη -μενος = μεσα σε κλουβι.
...
ο ανθρωπος χωρις παιδεια ειναι εγκλωβισμενος στη αγνοια, την προκαταληψη, την δυσιδαιμονια. Η παιδεια και η γνωση μας οπλιζουν με την ερωτηση "ΓΙΑΤΙ;" Η απαντηση "ΔΙΟΤΙ" ειναι η αρχη του πολιτισμενου κοσμου.
η μορφωση (δηλαδη το να παρει καποιος ανθρωπος μορφη, φορμα) ειναι αποτελεσμα παιδειας και εξασκησης.
Η γνωση ειναι δυναμη και ανοιγμα του μυαλου.
Το να μαθεις την τεχνη του να μιλας δεν σημαινει απαραιτητα οτι λες τις ιδιες βλακειες αλλα καλυτερα.
Μπορει να σημαινει και οτι μεσω της τεχνικης και της γνωσης φωτιζεις και καινουργιες περιοχες του μυαλου σου ενεργοποιοντας τις και ξανοιγοντας ετσι τις δυνατοτητες του.
Η ρητορικη βεβαια μπορει να ειναι ΚΑΙ λογια του αερα ΚΑΙ "το μακρυ του και το κοντο του" αλλα τοτε ειναι πολυ απλα κακη ρητορικη.
Μπορει ομως να ειναι ΚΑΙ ενα εξαιρετικο εργαλειο επικοινωνιας ιδεων ΚΑΙ ενα μεσο διαλογου αρα ΚΑΙ διαλεκτικης σκεψης.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Plannet wrote:

είναι θέμα να καταλαβαίνουμε τι λέμε
Βέβαια αν κουνούσα επιβλητικά τα χέρια μου
και χρησιμοποιούσα μεγάλες και εύηχες λέξεις θα ήμουν πιο πιστευτός
:D

Αντιθέτως συνίσταται να χρησιμοποιείς μικρές και απλές λέξεις. Όσο για τα χέρια σου, δεν είναι ο σκοπός να είναι επιβλητικά ή πομπώδη. Καλό είναι με κάποιο τρόπο να συμπληρώνουν την ομιλία και γενικά να μην είσαι ακίνητος σαν άγαλμα.

Η λέξη "ρητορική" είναι άστοχη. Μακάρι να μην είχε αναφερθεί σ' αυτό το θέμα. Πιο καλή λέξη είναι η λέξη "ομιλία" ή συγκεκριμένα "δημόσια ομιλία". Ακόμα και ο όμιλος "ρητορικής" που ανήκω, κακώς χρησιμοποιεί αυτό τον όρο, κατά τη γνώμη μου.

Η ουσία είναι να εξασκηθούμε να μιλάμε πιο αποτελεσματικά. Όχι να προσθέτουμε "ρητορική" στην ομιλία μας. Ένα απλό παράδειγμα είναι να κόψουμε τα άχρηστα αμήχανα "ε", τα οποία θα δείτε οτι ακόμα και επαγγελματίες πολιτικοί χρησιμοποιούν όλη την ώρα. Ένα άλλο είναι να έχουμε κάποια ξεκάθαρη δομή (αρχή, μέση και τέλος). Να είμαστε μέσα στα χρονικά όρια που έχουμε. κ.λ.π.


αυτός που αγορεύει δημόσια και συνήθως από βήμα | ο εύγλωττος αγορητής
είναι αυτό που λέει το λεξικό του τεγόπουλου φυτράκη για την λέξη ρήτορας

κατά τα αλλά ναι και εγώ συμφωνώ πως πρέπει να μάθουμε να μιλάμε σε δημόσιο λόγο
και όχι μόνο
αλλά δεν μου λέει και τίποτα έτσι νέτο σκέτο
για να έχει αξία πρέπει να δεις πρώτα τι θα πεις
και με πια λογική θα το πεις
αν το μόνο που κάνεις είναι να μάθεις να μιλάς είτε με μικρές είτε με μεγάλες λέξεις είτε ακίνητος είτε οτιδήποτε
τότε θα καταλήξεις ένα τηλεοπτικό πάνελ όπου θα λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του

ξεκάθαρη δομή είναι βασικό χαρακτηριστικό της ρητορικής
και όχι τις ομιλίας
εγώ προτιμώ τις ομιλίες χωρίς τέλος
:D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

didotou wrote:
η ορθογραφια επισης βοηθαει να ανοιξει το μυαλο και να καταλαβαινουμε τι λεμε:
πχ:η λεξη εγκλωβισμενος γιατι γραφεται με ωμεγα;
γιατι σημαινει εν+κλωβος+καταληξη -μενος = μεσα σε κλουβι.
...
ο ανθρωπος χωρις παιδεια ειναι εγκλωβισμενος στη αγνοια, την προκαταληψη, την δυσιδαιμονια. Η παιδεια και η γνωση μας οπλιζουν με την ερωτηση "ΓΙΑΤΙ;" Η απαντηση "ΔΙΟΤΙ" ειναι η αρχη του πολιτισμενου κοσμου.
η μορφωση (δηλαδη το να παρει καποιος ανθρωπος μορφη, φορμα) ειναι αποτελεσμα παιδειας και εξασκησης.
Η γνωση ειναι δυναμη και ανοιγμα του μυαλου.
Το να μαθεις την τεχνη του να μιλας δεν σημαινει απαραιτητα οτι λες τις ιδιες βλακειες αλλα καλυτερα.
Μπορει να σημαινει και οτι μεσω της τεχνικης και της γνωσης φωτιζεις και καινουργιες περιοχες του μυαλου σου ενεργοποιοντας τις και ξανοιγοντας ετσι τις δυνατοτητες του.
Η ρητορικη βεβαια μπορει να ειναι ΚΑΙ λογια του αερα ΚΑΙ "το μακρυ του και το κοντο του" αλλα τοτε ειναι πολυ απλα κακη ρητορικη.
Μπορει ομως να ειναι ΚΑΙ ενα εξαιρετικο εργαλειο επικοινωνιας ιδεων ΚΑΙ ενα μεσο διαλογου αρα ΚΑΙ διαλεκτικης σκεψης.

εννοείτε
βέβαια αν πάρεις την ρητορική σαν πρωταρχικό σκοπό θα καταλήξει όπως λες κακή ρητορική
βέβαια η κρίσημη ερώτησηση είναι
αν αρχίσουμε την ρητορική σαν "πηγη" αντίληψης και γνώσης
ή αν η αναζήτηση για γνώση για αιτίες και αιτιατά κτλ κτλ κτλ θα μας μάθει έτσι και αλλιώς να μιλάμε σωστά
δλδ αν εγώ διαβάσω φιλοσοφία ιστορία κτλ κτλ κτλ
θα μάθω έτσι και αλλιώς να μιλάω
κάτι που δεν γίνετε στην αντίθετη περίπτωση

για τα ορθογραφικά δεν σχολιάζω γιατί εγώ δεν κάνω ούτε ένα :D