28'' / 700 Τροχοί.

15 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
OldSteel
Απών/απούσα

Ζητώ ένα ζευγάρι τροχών 28'' ή 700 (το ίδιο δεν είναι;). Σχεδόν αδιάφορο αν είναι με κασέτα, βιδωτό ελεύθερο με ένα ή περισσότερα γρανάζια.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Μαλλον θα πρεπει να γραψεις λιγα παραπανω για το τι θες. 28 και 700c ειναι το ιδιο σαν διαμετρος στεφανιου αλλα σε αυτη την διασταση υπαρχουν αρκετα πλατη που δεν κανουν την ιδια δουλεια. ΠΧ 700c συνηθως λεμε τα κουρσαδικα (τα οποια ομως δεν παιρνουν φαρδυα ελαστικα), 28 ειναι τα τρεκκινγκ τα οποια ομως δεν παιρνουν πολυ λεπτα ελαστικα και ιδια διασταση ειναι και για τα 29αρια ΜΤΒ καποια απο τα οποια παιρνουν πολυ φαρδυτερο ελαστικο. Καλο θα ηταν να συμπληρωνες και το τι πλατος O.L.D. θελεις πισω.

OldSteel
Απών/απούσα

Μετά το πρώτο που -λέμε τώρα- συναρμολόγησα, σκοπεύω να στήσω ένα ποδήλατο πάνω σε παλιό 26άρη σκελετό. Θέλω να έχω λάστιχα για χρήση πόλης. Από ότι μπορώ να δω εδώ: http://www.bikecalc.com/wheel_size_math , θα μπορώ να βάλω και 35mm ελαστικά, αν και τα 32 ίσως είναι αρκετά. Δεν ξέρω... Δεν έχω κυκλοφορήσει ποτέ κάτι άλλο εκτός από μάουντεν με σχεδόν 2'' λάστιχα. Trial and error...
Για το o.l.d.: είναι ένα χρωμολένιο μάουντεν ιντεάλ της δεκαετίας '90. Ίσως 94. 130 δεν είναι το στάνταρ για εκείνα τα μάουντεν; δεν το έχω μετρήσει. Υπάρχει πρόβλημα με τέτοια διάσταση;

OldSteel
Απών/απούσα

Θα μπορούσε και 126mm; δυστυχώς δεν το φιλοξενώ σπίτι μου...

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

θα εχεις πολλα θεματα με αυτο που θες να κανεις με βασικοτερο αυτο των φρενων. Βεβαια ολα γινονται αλλα θελει να δεις πααααρα πολλα πραγματα.

OldSteel
Απών/απούσα

Ναι, το σκεφτόμουν καιρό αν γίνεται, μέχρι που είδα τον ίδιο σκελετό σε 28 ή 700 στο φμπ να φοράει φρένα κούρσας. Αυτό που με απασχολούσε, ήταν ότι θα σηκωθεί περίπου 1cm η μεσαία τριβή. Αν κρίνω από το pro rider που έχω με 165mm βραχίονες, πιστεύω ότι με ένα 172 θα αντισταθιστεί επαρκώς η σωστή στάση...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Τι εννοεις θα "...αντισταθιστεί επαρκώς η σωστή στάση...";
Θελεις να πεις οτι δεν θα χρειαστει να αλλαξεις το υψος της σελλας;
Με τη μετατροπη που σκεφτεσαι να κανεις (αν τελικα την κανεις), δεν θα σηκωθει μονο η μεσαια τριβη 1 cm περιπου, αλλα ολοκληρο το ποδηλατο. Δηλαδη και το τιμονι, και ο "οριζοντιος" σωληνας, και η σελλα. Και τη μεν σελλα και τιμονι θα μπορεσεις να τα χαμηλωσεις στα προηγουμενα επιπεδα, αλλα τον οριζοντιο δεν...
Αν ομως τωρα το ποδηλατο φοραει χονδρα λαστιχα ΜΤΒ, κι αν μετα τη μετατροπη σε 700/28 φορεσει στενα σχετικα κουρσαδικα λαστιχα, το πιο πιθανο ειναι να μην σηκωθει σχεδον καθολου το ποδηλατο, κι αυτο γιατι η πραγματικη εξωτερικη διαμετρος του τροχου δεν θα αλλαξει σχεδον καθολου.
Το πραγματικο προβλημα στη μετατροπη που σκεφτεσαι να κανεις παραμενει αυτο που σου τονιζει ο kktsol: Τα φρενα.
Και σε αυτον τον σκελετο δεν θα μπορεσεις να προσαρμοσεις φρενα κουρσας τα οποια θα στηριζονται και θα λειτουργουν σωστα.
Εν ολιγοις, αν θελεις το ποδηλατο αυτο να κυλαει ευκολοτερα σε συνθηκες πολης, φροντισε να βρεις και να τοποθετησεις ενα ζευγαρι σχετικα στενα και λεια λαστιχα στους υπαρχοντες τροχους, και μην μπλεκεις με μετατροπες πολυ αμφιβολης αποτελεσματικοτητας.
Οσο για το ανοιγμα του σκελετου πισω (OLD), τα 126 χιλιοστα αποκλειονται.
Η 130, η 135.

OldSteel
Απών/απούσα

Columbus αυτή τη στιγμή δεν είναι ποδήλατο, είναι ένας σκελετός ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιώ ως 26/1.95. Για ίδια στάση, εννοώ ότι θα ανέβει οριζόντιος - μεσαία τριβή περίπου 1cm από ότι είδα. Για τον οριζόντιο οκ. Σέλα και τιμόνι λοιπόν 1cm χαμηλότερα και κάτω θέση του πεταλιού πάλι 1cm χαμηλότερα με μακρύτερο βραχίονα. Αυτό δεν φτιάχνει μια ίδια στάση; για τα φρένα είχα κι εγώ μια αμφιβολία μέχρι που είδα στο fb έναν ίδιο σκελετό με τέτοια φρένα και 700 τροχούς. Δυστυχώς, δεν θέλω να ποστάρω φωτογραφία γιατί δεν ανήκει σε φίλο. Τώρα, όσον αφορά τη χρησιμότητα, προφανώς είναι αμφίβολη. Αν θυμάμαι καλά, η ιδέα για 700 τροχούς μου κόλλησε όταν ανακάλυψα ότι είναι δύσκολο να βρω πίσω τροχό μονοτάχυτου στις 26''. Είμαι ακόμα στη φάση που δεν έχω βάψει το σκελετό. Ελπίζω να το κάνω εντός εβδομάδας. οι τροχοί έπονται. η απορία μου είναι αν θα είναι άσχημο ένα ποδήλατο με 700ρηδες τροχούς και 3.5-4(;)cm BB drop.
Ευχαριστώ πάντως!

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Φίλε Γιώργο να με συγχωρεις αλλά ούτε ακούς ούτε διαβάζεις αυτά που σου λένε. Πάμε λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε κάτι και κοιτα να μαθεις σωστά μερικά πράγματα:

bbdrop

Επάνω φαίνεται το bb drop. Ότι και να κάνεις στο ποδήλατό σου, η απόσταση που αναφέρεις ως bbdrop δεν αλλάζει. Είναι αυτή που βλέπεις και δεν έχει να κάνει με μεγαλύτερους ή μικρότερους τροχούς.

bbheight

Αλλάζει όμως, όπως βλέπεις στο πανω σχημα, το bb height, δηλαδή η απόσταση της μεσαία τριβης από το έδαφος. Παρόλα αυτά, επειδή αυτό επηρεάζει όλο το ποδήλατο, δεν πρέπει να αλλάξεις ούτε σελες ούτε τιμονια ούτε τίποτα. Δηλαδή η απόσταση του κώλου σου από την πατούσα σου θα παραμείνει η ίδια, είτε βάλεις 700C τροχούς είτε βάλεις 20άρηδες. Αν βαλεις μεγαλυτερο βραχιονα και χαμηλωσεις τη σελα, τότε όταν το πόδι σου ανεβαινει ψηλά θα κάνει μεγάλη γωνια και θα είσαι η μασκότ των ορθοπαιδικών στο ΚΑΤ για πολλά χρόνια!

Σε κάθε περίπτωση, ότι τροχούς και να βάλεις, η διαφορά στο σήκωμα δεν θα είναι τραγική αλλά πιθανά να είναι απο καθόλου εως πολυ χαλια αισθητικά μα το βασικοτερο που σου ειπαν πολλες φορες ειναι το τι θα κανεις με τα φρενα!

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Επειδή τυγχάνει να έχω τελειώσει πρόσφατα το στήσιμο ενός τέτοιου ποδηλάτου (με 700ρηδες τροχούς σε 26άρη σκελετό δηλ), έρχομαι να επιβεβαιώσω τους από πάνω Κυρίους και να επαναλάβω:
1./ Θεωρητικά (αν φοράμε τα ίδια ελαστικά) το ποδήλατο θα σηκωθεί 1” - αναλογικά όλο μαζί-, κάτι που δεν αλλάζει σε τίποτα την στάση του σώματος σου πάνω του, παρά μόνο την απόσταση του κέντρου βάρους από το έδαφος. (τα σχέδια που παραθέτει ο scrabler το δείχνουν ξεκάθαρα.
2./ Το βασικότερο πρόβλημα που καλείσαι να λύσεις είναι αυτό των φρένων. Κι αυτό διότι δεν ξέρω κατά πόσο επικίνδυνο είναι να χρησιμοποιήσεις φρένα τύπου caliper και ειδικά πίσω, αφού η οπή της γέφυρας του seat stay του σκελετού σου δεν έχει την κατάλληλη ενίσχυση που έχουν τα αντίστοιχα road πλαίσια σε αυτό το σημείο. Πληροφοριακά, αυτό το πρόβλημα, εγώ το έλυσα με μετατροπή σε φρένα cantilever. Μετατροπή μπορεί να γίνει και σε v-brake. Αυτό όμως είναι κάτι που πρέπει να “συλλάβεις” και να πραγματοποιήσεις μόνος σου αν έχεις τα εργαλεία και πιάνουν τα χέρια σου, επειδή δεν θα βρεις μάστορα να κάτσει να ασχοληθεί με τέτοια πράγματα αλλά ακόμα και αν βρεις νομίζω θα είναι ασύμφορο οικονομικά..
Τέλος, το αποτέλεσμα δεν είναι σε καμία περίπτωση αντιαισθητικό,-φαίνεται σαν ένα 28άρι ποδήλατο- και εμένα προσωπικά μου αρέσει αρκετά !!!

υγ: Αν είσαι από Αθήνα και θέλεις να δεις τους πειραματισμούς μου, το ποδήλατο πηγαίνει συχνά-πυκνά τις Τρίτες τα βράδια στους ΦτΠ.

OldSteel
Απών/απούσα

Ρε Σκράμπλερ, σου φαίνομαι αγράμματος; είδες πουθενά να γράφω ότι θα αλλάξει το BB drop; αυτό που λέω είναι ότι ένα 26άρι μάουντεν υποθέτω ότι έχει μικρότερο BB drop από οτιδήποτε με 700άρηδες τροχούς, και δεν ξέρω αν θα δείχνει παράταιρο. Για τη στάση το έγραψα επιδή με 1cm ψηλότερα τη σέλα, δεν ξέρω πόσο θα πατάνε κάτω οι μύτες των ποδιών Οπότε, για να είναι το χαμηλό πάτημα του πεταλιού το ίδιο, θα χρειαστούν μακρύτεροι βραχίονες. Δε λέω ότι είναι σωστό, αλλά είναι μία σκέψη Στην πάνω θέση από την άλλη, θα υπάρχει πρόβλημα. Δε βλέπω το λόγο να λες ότι δεν διαβάζω κ ότι δεν καταλαβαίνω και να γίνεσαι εριστικός. bp, θα προσπαθήσω να περάσω την τρίτη μήπως και σε πετύχω με το ποδήλατό σου.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Να με συγχωρείς αν φανηκα εριστικος.

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Giorgos_S wrote:
θα προσπαθήσω να περάσω την τρίτη μήπως και σε πετύχω με το ποδήλατό σου.

Σήμερα το βράδι εγώ θα είμαι εκεί, προσπάθησέ το κι εσύ.

OldSteel
Απών/απούσα

Δεν τα κατάφερα ρε γαμώ το... Έχω γενικά πολύ ό,τι νά 'ναι πρόγραμμα, ειδικά μέχρι τέλος του Οκτώβρη.

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Giorgos_S wrote:
Δεν τα κατάφερα ρε γαμώ το... Έχω γενικά πολύ ό,τι νά 'ναι πρόγραμμα, ειδικά μέχρι τέλος του Οκτώβρη.

Κανένα πρόβλημα, κάποια άλλη φορά ίσως.

contact