Καλησπερα σε ολους!
Ειμαι νεος στον χωρο, αλλα λογω σπουδων κτλ δεν ασχοληθηκα ποτε!!
Εχει πεσει στα χερια μου το κουρσακι αυτο, ειναι σε αρκετα καλη κατασταση αλλα θελω να το κανω μαχημο και παλι.
Θα βαφτει εξ΄αρχης με νεα αυτοκολλητα κτλ!
Το θεμα ειναι τα περιφερειακα που θα μπουν. Δεν θελω να δωσω μια περιουσια αλλα θελω να ειναι αξιοπρεπες!
Εχω βρει για φρενα ενα σετ Τektro π.χ. Στα υπολοιπα που μπορω να παιξω? ζαντες, δισκοβραχιονες κτλ?
Δεν εχω πολυ σχεση με τα πραματα και εχω μπερδεψει το συμπαν!!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Αν λειτουργούν τα παλιά τότε τα καθαρίζεις από σκουριές και ξαναφοράς. Λογκικά ντίζες και καλώδια πάνε για πέταμα. Τα κέντρα των τροχών θα θέλουν άνοιγμα για έλεγχο και καθάρισμα.
Τώρα για καινούργια δεν θα βρεις. Αν είσαι Αθήνα πέρνα από Τσιμπίδη στο κέντρο Πατησίων και Στουρνάρη στη στοά. Είχε την Mercier παλιά και έχει μπόλικο πράμα από ανταλλακτικά.
Απλά να τους πεις ότι θέλεις να το κάνεις λειτουργικό και όχι να ντύσεις όπως ήταν καποτε γιατί θα σου πιάσει των κώλο.
Τι μεσαια τριβη μπαινει σε αυτο??
Η "τριβή" που έχεις είναι 2 καπάκια δεξιά αριστερά και ένα κομμάτι σίδερο να περνά ανάμεσά τους. Το σπείρωμα της τριβής θα είναι γαλλικό οπότε καλά σαράντα για να βρεις καινούργια τριβή. Λύσε πολύ προσεκτικά την υπάρχουσα ώστε να μην κάνεις ζημιά και αν είναι μάχιμη τότε αλλάζεις ρουλεμάν αν χρειάζεται, γρασάρεις και ξαναδένεις.
Αν θέλει αλλαγή τότε Τσιμπίδης στο κέντρο για ανταλλακτικά. Υπάρχει και η λύση να σου κάνει το σπείρωμα σε Αγγλικό και να βάλεις ότι θες μετά. Αν σου δώσει το ΟΚ τότε αυτό να κάνεις ώστε να ξενοιάσεις και να ξενοιάσει και ο επόμενος άμα το πουλήσεις. Γενικότερα προσπάθησε να το εκσυγχρονήσεις όσο μπορείς, να του βάλεις και περισσότερες ταχύτητες αν ανοίγουν τα ψαλίδια..
Οταν το φερω σπιτι που ακομα δεν το εχω καταφερει, θα μπουν φωτο και αναλυτικα το καθε βημα!
Απλα ρωταω για την μεσαια τριβη διοτι καπου ειδα μια τετοια περιπτωση στο ιδιο ποδηλατο και καποιος ξερει σιγουρα!
Σημερα μετα απο καιρο ξεκινησε το λυσιμο του ποδηλατου!!
Νιωθω τοσο ασχετος που οταν το ελυνα με επιασε πονοκεφαλος στη σκεψη οτι δεν θα μπορεσω να το ξαναδεσω, και η σκεψη της αναπαλαιωσης φαινεται τοσο μακρυνη!!
Στο δια ταυτα!! Το ποδηλαο ειναι σε αριστη κατασταση, λειτουργικοτατο, που καταλαβα οτι με ενα καλο καθαρισμα και γρασαρισμα θα γινει κουκλα και κατι παραπανω!! Το προβλημα ειναι οτι δεν ξερω πως να λυσω την μεσαια τριβη και το πηρουνι-τιμονι!!! Ολες οι συμβουλες δεκτες!!!
Ευχαριστω!
Τιμόνι πρέπει να έχει αλενόβιδα στο λαιμό.
Επίσης θέλεις μεγάλο κλειδί για να λύσεις τα ποτήρια.
Πρόσεξε μην μπλέξεις τη σειρά που είναι βαλμένα.
Για την τριβή βάλε φωτόγραφία.
Γενικά η αριστερή μεριά λύνεται έυκολα.
Η δεξιά θα πρέπει να είναι πολύ καλά σφιγμένη.
Βάλε φωτογραφία :)
Καλησπεριζω και παλι μετα απο πολυ καιρο απουσιας
λογω υποχρεωσεων.
Το ποδηλατο εχει λυθει ως ενα βαθμο και εχω βρει τα δυσκολα.
Δεν ξεκολλαει το τιμονι απο το πισουνι και η μεσαια τριβη δεν ξερω πως βγαινει!!
Απλα για καμια ωρα καθομουν και το κοιτουσα σαν alien!!
Σε 2 'μοντερνους' ποδηλαταδες σημερα δεν εκανα δουλεια!!
Πολυυυυυύ καιρό μετά.
Λοιπόν
για τον λαιμό. WD 40, Viakal, θερμοπίστολο, υπομονή, πολύ δύναμη και τύχη μπάς και ξεκολλήσει. Φαντάζομαι έχεις μάθει πως βγαίνει ο λαιμός κανονικά. Ξεβιδώνουμε τη βίδα 1-2 πόντους και την κοπανάμε με ένα σφυράκι να κατέβει ξανά και να σπρώξει και τη σφήνα. Έπειτα προσπαθούμε να βγάλουμε τον σφηνωμένο λαιμό, με τις παραπάνω μεθόδους.
Από τη μεσαία τριβή αυτό που πρέπει να λύσεις, είναι το δεξί ποτήρι. Αλλά αυτό σε ποδηλατάδικο. Παλιό καινούριο δεν έχει σημασία. Ξεβιδώνουν το lockring και μετά το ποτήρι ξεβιδώνει με το χέρι. Το αριστερό να το αφήσεις ήσυχο.
Δές εδώ
http://www.youtube.com/watch?v=JQ3gONyCs5Y&feature=related
Ανάποδα τα είπα τα ποτήρια...
Κατατοπιστικοτατος... Σε ευχαριστω πολυ.
Αν δεν δω αυριο προκοπη με τον λαιμο το πολυ πολυ τον κοβω και μπαινει νεος λαιμος. Σημερα σχεδον εσπασα τα χερια μου.
Αυτο που δεν καταλαβα σημερα και τελικα το αντιληφθηκα αργα ειναι οτι ειχαν κοπει τα πλαστικα κουμπωματα των πεταλιων και ειχε μεινει στα σπειρωματα τους πλαστικο το οποιο δεν φευγει ευκολα.!!
Το ποδηλατο προοριζεται λογω της καταστασης του (πολυ καλη) να επανελθει για βολτα εννοειται αλλα και να το κανω λιγο πιο μαχημο, μια γερη εντονη βολτα σε καθημερινη βαση, οποτε μαλλον θα αναβαθμηστει με αναλογα περιφερειακα.
Αν πιάνουν τα χέρια σου και έχεις πρόσβαση σε ηλεκτρική σέγα, μικρό το κακό στην αλλαγή λαιμού. ΠΡΟΣΟΧΉ! Κάθε σου προσπάθεια να βγάλεις τον λαιμό, πρέπει να είναι με τη ρόδα βιδωμένη στο πιρούνι.
Το τελευταίο, περί σπειρώματος και πεταλιών, δεν το κατάλαβα...
@Sotos
Δεν μπαίνω στο site, το βρήκα τυχαία το βίντεο. Αλλά, εδώ έχει πληροφορίες:
http://bicycletutor.com/memberships/
Τώρα το έπιασα.
Εννοείς τις τάπες του δισκοβραχίωνα. Ε σπάσε τα υπολείμματα με ένα κατσαβίδι, προσεκτικά για να μη κάνεις ζημιά στο σπείρωμα. Εκεί θα βιδώσει το crank puller, που θα βγάλει τον δισκοβραχίωνα.
http://imageshack.us/photo/photo/17/20121029192929.jpg/
αυτο εγινε εχτες μιας και δεν ειχα πολυ χρονο με θερμοπιστλο μπας και βγουν οι ταπες στους δισκοβραχιονες. Ετσι ηταν
http://imageshack.us/photo/photo/594/20121029193101.jpg/
Το τιμονι και το πιρουνι δεν λεει να ξεκολησει!! Ειδωμεν.
Υπάρχουν ειδικά παγωτικά σπρέυ που είναι για τέτοιους σκοπούς, ώστε να ξεκολλάνε σκουριασμένα μέρη. Δεν τα έχω δοκιμάσει ποτέ οπότε δεν έχω άποψη. Απλά στο λέω σαν εναλλακτική σε περίπτωση που... Αυτό που συμβαίνει, είναι πως το αλουμίνιο του λαιμού, όταν οξειδώνεται, φουσκώνει και σφηνώνει στη τραχιά από την σκουριά επιφάνεια, στο εσωτερικό του πιρουνιού. Τα δύο υλικά έχουν διαφορετικό ρυθμό συστολής διαστολής, οπότε αυτό προσπαθείς να εκμεταλλευθείς. Αν νιώσεις πως ριψοκινδυνεύεις το πιρούνι, τότε κόψε τον λαιμό.
Καλησπερα και παλι, 4 χρονια μεγαλυτερος!!!
Δεν ξερω γιατι αλλα ξαναμπαινω στο θεμα ποδηλατο μιας και ειχε παγωσει λογω υποχρεωσεων.
Σημερα πηρα τον σκελετο ανα χειρας και πηγα Τσιμπιδη, ο οποιος απο την μια ειπε οτι τελικα ειναι Peugeot και οχι mercier και σαν μεγεθος μου κανει.
Απο την αλλη λυσαμε το θεμα μεσαια τριβη οτι με 35 ευρω το κανει αγγλικο το σπειρωμα.
Στο ερωτημα μου αν αξιζει τον κοπο να φτιαχτει, απαντησε οτι εξαρταται τι θελω.
Εγω θελω το ποδηλατο να γινει μαχημη κουρσα με ενα νεο groupset να ειναι ανταξιο αναμεσα στα καινουρια.
Προφανως και το κοστος δεν θα ειναι μικρο αλλα μαλλον προσπαθουσε να με προστατεψει λογω κοστους.
Οταν μου έδειχνε μια νεα κουρσα καινουρια μοντερνα και το κοστος της ειλικρινα με εβαλε σε σκεψεις. ΑΛΛΑ στο τελος προσθεσε, οτι το ατσαλι εχει καλυτερη συμπεριφορα στον δρομο!
Ε αυτη η κουβεντα μου έκατσε!
Και εχουμε και λεμε.
Πως εινασι δυνατον να μπουν νεα περιφεριακα σε τετοιο ποδηλατο??
Μονος μου η το αφηνω στον Τσιμπιδη να το κανει και το κοστος να εκτοξευφει?
1. Σύγχρονα περιφερειακά = 130mm άνοιγμα ψαλίδιων και 100mm άνοι-
γμα πηρουνιού.
Αν το Mercier που τελικά ήταν Peugeot έχει 120mm άνοιγμα ψαλιδιών,
λυπάμε αλλά χάσατε. Οκ, μπορείς να το ανοίξεις αλλά 10mm είναι με-
γάλη διαφορά για ξεχείλωμα. Αν είναι στα 126mm τότε κάπως παλεύε-
ται αλλά πολύ πιθανόν να μην έχεις το ιδανικό chainline.
2. Σύγχρονο ποδήλατο = Αγγλίκό ή άντε Ιταλικό σπείρωμα. Επομένως αν
έχεις Γαλλικό (τριβή ή/και πηρούνι), το αλλάζεις χωρίς 2η σκέψη.
3. Σύγχρονο ποδήλατο = 622mm διάμετρος τροχού. Επομένως αν έχεις το
παλιό 630mm, θα πρέπει να υπολογίσεις μακρύτερα φρένα. Μιλάμε πάντα
ότι θα τους βάλεις σύγχρονους τροχούς και δεν θα κρατήσεις τα παλια
στεφάνια.
Κατά τα άλλα, μια 10άρα Shimano Tiagra έχει κάτω από 350 Ευρώ , με
120-150 πλέκεις τροχούς, δίνεις και 30 για λάστιχα/σαμπρέλες και εί-
σαι ψιλοέτοιμος μιας και λαιμούς, τιμόνια, ποτήρια (ίσως), παλουκό-
σελα, σέλα θα κρατήσεις τα παλιά.
Φυσικά μπορείς να δεις και σε μεταχειρισμένα εξαρτήματα και να πας
ακόμα πιο χαμηλά αλλά με τέτοια τιμή της Tiagra δεν νομίζω να αξί-
ζει μιας και κατά 99% θα χρειαστείς κασετα, αλυσίδα.
Βάλε μας και καμιά φωτό να θαυμάσουμε το εργαλείο!
Επειδη αυτα που μου λες τα ειδα εχθες και τα εψαξα αρκετα, δεν ξερω αν αξιζει....
1. Θα έκανε τις μετρήσεις από εδώ.
2. Θα μετρούσα κάθετο, οριζόντιο, κούτελο από το Peugeot.
Είναι στο νούμερό μου; Όχι = το πουλάω ή δεν ασχολούμαι.
Είναι στο νούμερό μου; Ναι = μετράω απόσταση ψαλιδιών και
πηρουνιού. Εαν είναι 120mm, τότε παίρνω 120mm κέντρο και
το κάνω ένα πολύ ωραίο μονοτάχυτο είτε με ίσιο είτε με
bullhorn τιμόνι.
Εαν είναι 126mm+ τότε θα άλλαζα το σπείρωμα σε Αγγλικό και
θα το έντυνα με ένα σύγχρονο 10άρι ή 11άρι σύστημα και πλε-
κτούς τροχούς κρατώντας κάποια εξαρτήματα από το προηγούμε-
νο.
Το σενάριο του μονοτάχυτου έχει πολύ χαμηλό κόστος καθώς το
μόνο που θα έπαιρνα θα ήταν νέους τροχούς. Το 2ο σενάριο πι-
στεύω ότι με ένα 400άρι καθαρίζεις και δεν νομίζω να έχεις
κάτι να ζηλέψεις από ένα αντίστοιχο καινούργιο ποδήλατο των
400-500 Ευρώ.
Αν αξίζει δεν ξέρω καθώς εξαρτάται από τη χρήση που θες.
Πάντως μην περιμένεις να πάρεις τα λεφτά σου πίσω σε πε-
ρίπτωση που το πουλήσεις.
Αυτά.
Μετα τις σημερινες μετρησεις στα πεταχτα...
Το ποδηλατο ειναι στα μετρα μου.
Το πισω ανοιγμα ειναι 120mm και η ζαντα λεει Beretta 1 5/8, σιδερενια.
To μπροστινο ειχε 100mm και ζαντα Mavic αλουμινιου 700c. Πιθανοτατα ειχε αλλαχτει.
Το σπειρωμα στο ΒΒ ειναι γαλλικο, αλλα ενταξει με πολυ λιγα γινεται αγγλικο.
Οποτε ειμαστε σε καλο δρομο, αλλα δεν εχω αποφασισει τι να κανω!
Η κραταω ολα τα γραναζια μαμα 2χ5 και απλα το κανω βολταδικο και παιρνω μια καινουρια κουρσα που την εχω καημο (ideal φθηνη σειρα ~500ευρω)
η ανοιγω λιγο πισω το ψαλιδι και μπαινει μια νεα σειρα και εχω κουρσα!
Ευχαριστω Eaglo για την συμπαρασταση!
Εγώ θα έλεγα να δώσεις το λιγότερο δυνατόν για να έχεις ένα ποδήλατο λειτουργικό και όμορφο για τις καθημερινές δουλειές σου & βόλτες σου. Μετά μαζεύεις με το πάσο σου όσα χρειάζονται για κούρσα.
Αλλά και τότε. Αν πάρεις μια τούμπανο-καρμπον κούρσα θα την λυπάσαι (και θα φοβάσαι) να την χρησιμοποιείς για τα καθημερινά. Οπότε ένα ποδήλατο σαν το παραπάνω (που δεν θα σε κουράζει όμως) θα είναι χρήσιμο.
Για να μπει νέα σειρά θα πρέπει να ανοίξεις κάτι παραπάνω από "λίγο"
τα ψαλίδια. Προσωπικά δεν άνοιγα από 120 σε 130, οριακά να το πήγαι-
να στα 126mm και μετά να έψαχνα για 126mm Shimano κέντρο για κασέτα.
Στα 126 βρίσκεις πολλά Uniglide κέντρα και Uniglide κασέτες σε οκ τι-
μές. Βρίσκεις επίσης και Hyperglide κέντρο ώστε να παίρνεις σύγχρονες
7άρες κασέτες αλλά είναι τσιμπημένες οι τιμές.
Φυσικά θα πρέπει να πάρεις και Shimano χειριστήρια (τα λεβιεδάκια) για
το διαγώνιο σωλήνα (αν έχεις βάσεις) και να φροντίσεις να ταιριάζουν.
Επίσης εκτροχιαστές και ίσως χρειαστείς διαφορετικό μήκος άξονα οπότε
νέα μεσαία τριβή και αλλαγή σε αγγλικό σπείρωμα.
Η 1η μου επιλογή για τα 120mm εξακολουθεί να είναι το μονοτάχυτο για ποδήλατο βόλτας. Αν μπεις σε fora του εξωτερικού θα δεις πολλά 5τάχυτα
που καταλήγουν σε singlespeed με ίσιο τιμόνι.
Η επιλογή του να το κρατήσεις ως έχει είναι επίσης μια χαρά.
Το ποδηλατο λυθηκε
http://i1295.photobucket.com/albums/b635/staikosn1/fb1cf488-b615-4a39-99...
http://i1295.photobucket.com/albums/b635/staikosn1/2016-04-24%2011.56.39...
http://i1295.photobucket.com/albums/b635/staikosn1/2016-04-24%2011.56.16...
http://i1295.photobucket.com/albums/b635/staikosn1/2016-04-24%2011.56.12...
http://i1295.photobucket.com/albums/b635/staikosn1/2016-04-18%2015.29.37...
http://i1295.photobucket.com/albums/b635/staikosn1/2016-04-16%2017.25.10...
http://i1295.photobucket.com/albums/b635/staikosn1/b4c3f379-cc08-4e6a-91...
Πισω και μπροστα ντεραγιε SUNTOUR.
Ειναι σχεδον ετοιμο για αμμοβολη και βαψιμο, μαλλον μαυρο.
Σκεπτομουν να χρησιμοποιηθουν ολα τα εξαρτηματα ως εχουν.
Το μπροστινο στεφανι ειναι αλουμινιου οποτε και θα γινει νεα πλεξη στο υπαρχον κεντρο και η πισω θα μπει νεο στεφανι στο ιδιο κεντρο και απλα ενα φρεσκαρισμα στην κασσεττα.
To stem του πηρουνιου θα πανε για ανοδείωση.
Την μονη αλλαγη που σκεφτομουν ειναι να μπει τιμονι τρεκινγκ για να γινει πιο commuting bike παρα κουρσα, αλλα εχω την εντυπωση οτι δεν μπαινει, θα δουμε.
Βεβαια τετοιες μερες, λιγακι δυσκολο να προχωρησει το project.
μαλλον καποιες δουλειες θα γινουν στον Τσιμπιδη.
Πως γινεται να μπουν απευθειας φωτο και οχι URLs?
Είναι μπελαλίδικο να ανεβάσεις φωτό μιας και πρέπει να
έχουν συγκεκριμένες διαστάσεις για να παίξουν σωστά με
το forum.
Κατά τα άλλα, η φωτό με τη μέτρηση των ψαλιδιών δεν δει-
χνει και πολλά.
http://www.sheldonbrown.com/images/measure-spacing.jpg