Δυσκολία κίνησης λεβιεδομανέτας μπροστινού ντεραγιέ.

7 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
pamakrid
Απών/απούσα

Καλησπέρα παίδες ! Είμαι καινούριος στο forum οπότε ζητώ άφεση αμαρτιών για τυχόν παραλήψεις ! Αντμετωπίζω ένα προβληματάκι με το λεβιεδάκι του μπροστινού ντεραγιέ και συγκεκριμένα αυτό που ρίχνει την αλυσίδα από τον μεγάλο στον μικρότερο μπροστινό δίσκο. Με ζορίζει πολύ όταν προσπαθώ να κατεβάσω δίσκο. Φέρει μεγαλη αντίσταση. Χρειάζεται αλλαγή ντίζας; Κάποιο γρασάρισμα ίσως; Το σύστημα είναι shimano sora και πρόκειται για ποδήλατο κούρσας (bianchi via nitone 7). Γνωρίζει κανείς πως θα λύσω το πρόβλημα ;;;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
xifias
Απών/απούσα

το θεμα ειναι παρα πολυ απλο αλλα κ πολυπλοκο παραλληλα αν δεν εχεις ασχοληθει.Για αρχη δες κανα βιντεακι στο youtube η πηγαινε το εκει που το πηρες να στο φτιαξουν σε 5'.

Kiriakos-GR
Απών/απούσα

Η ομαλότητα λειτουργίας απαιτεί το σύνολο, αλυσίδα, γρανάζια, λεβιές, ντίζες, να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα φθοράς.

Οι διαπιστώσεις αυτές χρειάζονται ειδικά εργαλεία μετρήσεων όπου ούτε οι ποδηλατάδες του πεζοδρομίου δεν διαθέτουν.

Συμπέρασμα: Αγοράζεις δικά σου εργαλεία ώστε να έχεις 100% σωστή άποψη για την φθορά των υλικών.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ειναι πολυ πιθανο το προβλημα να οφειλεται απλα σε κακη ρυθμιση του ντεραγιε.
Οπως επισης μπορει να εχει οξειδωθει το συρματοσχοινο μεσα στο "μακαρονι" του.
Η μπορει το ντεραγιε να εχει μετατοπισθει απο τη σωστη του θεση.
Η επισης μπορει το ιδιο το χειριστηριο να εχει προβλημα.
Με λιγα λογια, πολλα μπορουν να συμβαινουν, που σημαινει οτι Θα πρεπει να το δει καποιος που ξερει.

grampa
Απών/απούσα

Επειδή αντιμετωπίζω ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με το αριστερό χειριστήριο sora 2X9, νομίζω πως μπορώ να καταλάβω πολύ καλά το φίλο που το περιγράφει.

Θεωρώ πως είναι ξεκάθαρα πρόβλημα του χειριστήριου. Είναι η παλιά λεβιεδομανέτα της σειράς sora που το λεβιεδάκι που "ρίχνει" ταχύτητα (από μεγάλο σε μικρό δίσκο και από μεγάλα σε μικρά γρανάζια) είναι ένα μικρό στην εσωτερική πλευρά και ψηλά που το πιέζεις με τον αντίχειρα.

Ο φίλος μιλάει για πρόβλημα που δημιουργείται όταν προσπαθεί να ρίξει από το μεγάλο δίσκο στο μικρό. Το λεβιεδάκι δηλαδή μαγκώνει και δεν μπορεί καν να το πιέσει. Δεν αναφέρει ότι πατιέται κανονικά αλλά η αλυσίδα δεν πέφτει στο μικρό δίσκο για να υποθέσουμε ότι είναι ρύθμιση ντεραγιέ κλπ. Γι αυτό υποθέτω ότι πρόκειται για πρόβλημα του χειριστήριου.

Όπως είπα και παραπάνω αντιμετωπίζω το ίδιο πρόβλημα και καμιά φορά πρέπει να πιέσω με τόση δύναμη το λεβιεδάκι που φοβάμαι ότι θα σπάσει...

Ένας λόγος που μπορεί να το προκαλεί στη δική μου περίπτωση, είναι ότι το συρματόσχοινο είναι πολύ τεντωμένο (έχω πάρει τελείως κάθε τζόγο με το adjuster) γιατί ο άξονας της μεσαίας τριβής είναι λίγο μακρύτερος και το μπροστινό ντεραγιέ ανεβάζει εντελώς οριακά την αλυσίδα στο μεγάλο δίσκο. Αυτή η μεγάλη και συνεχής τάση που έχει το σύρμα, ίσως είναι η αιτία που μαγκώνει το λεβιεδάκι...

Ίσως αν βρω χρόνο να λύσω τη λεβιεδομανέτα και να ρίξω λίγο WD40, το πρόβλημα να διορθωθεί...

pamakrid
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πολύ παίδες ! Grampa αυτό ακριβώς που περιέγραψες συμβαίνει ! Μάλλον το χειριστήριο πρέπει να φάει κουβά !

Christodoulos
Απών/απούσα

Υπάρχει λύση μέχρι την αντικατάσταση της μανέτας.
Πριν την προς τα κάτω πίεση του μικρού εσωτ. μοχλού, σπρώχνουμε ελαφρά το χειριστήριο της μανέτας του φρένου προς το εσωτερικό, δηλ. προς τον λαιμό του τιμονιού.
Δεν χρειάζεται μεγάλη ώθηση, ένα μικρό push και η αλλαγή γίνεται αμέσως, ξεμπλοκάρει άμεσα.
Δεν είναι εργονομική κίνηση, θέλει μια μικρή προπόνηση, αλλά άπαξ και το συνηθίσεις, δεν ξαναέχεις πρόβλημα στην αλλαγή.
Το ίδιο πρόβλημα ακριβώς είχα το 2010 σε ένα καινούριο Trek 1.2 με τις συγκεκριμένες μανέτες.
Από τότε "φοράω" campy και ησύχασα...