Ανώνυμη μετακίνηση με ΟΑΣΑ

24 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Εναντιώνομαι στην προώθηση της μη ανώνυμης μετακίνησης που κάνει ο ΟΑΣΑ με σημαντικά οικονομικά αντικίνητρα σε όσους επιλέγουν ανώνυμο αντί για προσωποποιημένο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο ΟΑΣΑ παρέχει προσωποποιημένες και ανώνυμες κάρτες.  Η προσωποποιημένη κάρτα απαιτεί ταυτοποίηση του επιβάτη με ονωματεπώνυμο και ΑΜΚΑ ή αριθμό διαβατηρίου.  Κατά συνέπεια, ο ΟΑΣΑ παρακολουθεί και καταγράφει όλες τις διαδρομές που κάνει κάποιος με τέτοια κάρτα.  Η ανώνυμη κάρτα δεν απαιτεί προσωπικά στοιχεία, επομένως όποιος έχει ανώνυμη κάρτα δεν παρακολουθείται επώνυμα.

Μειωμένο εισιτήριο για ειδικές ευπαθείς ομάδες, μπορεί να έχει κάποιος μόνο με προσωποιημένη κάρτα, γιατί υποτίθεται οτι η ταυτοποίηση διασφαλίζει οτι μόνο δικαιούχοι μπορούν να πάρουν μειωμένο εισιτήριο.

Στην περίπτωση της κάρτας για ολόκληρο εισιτήριο, δηλαδή για μη ευπαθής κοινωνικές ομάδες, η προσωποιημένη κάρτα, έχει οικονομικά πλεονεκτήματα έναντι της ανώνυμης κάρτας:

1.  Η έκπτωση για κάρτα μεγάλης διάρκειας (π.χ. 12-μηνες), δίνεται μόνο με προσωποποιημένη κάρτα.  Οι τακτικοί επιβάτες που επιθυμούν ανώνυμη μετακίνηση δεν δικαιούνται αυτή την την έκπτωση (30 ευρώ για 12-μηνη κάρτα).  Υποθέτω οτι η δικαιολογία του ΟΑΣΑ είναι οτι αν κάποιος μπορούσε να αγοράσει ανώνυμη 12-μηνη κάρτα, θα μπορούσε να την μεταβιβάσει σε κάποιον άλλο μετά από μερικούς μήνες.  Μα το ίδιο ισχύει με τις προσωποποιημένες κάρτες.  Οποιοσδήποτε μπορεί να δώσει την κάρτα του σε κάποιον άλλο, εφόσον τα προσωπικά στοιχεία συνήθως δεν ελέγχονται κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.  Και αν ακόμα πει κάποιος οτι στα λεωφορεία μπορεί να ελεγχθεί η φωτογραφία του κατόχου της κάρτας, ας δίνουν ανώνυμη κάρτα, με φωτογραφία, αλλά χωρίς ονοματεπώνυμο, ή με χειρόγραφο ονοματεπώνυμο, χωρίς να είναι καταχωρημένο ηλεκτρονικά στην κάρτα, όπως γινόταν με τις παλιές κάρτες.  Στο κάτω κάτω, ας δώσει ο ΟΑΣΑ τη ρημάδα την έκπτωση σε όσους προπληρώνουν μια κάρτα για 12 μήνες και ας μην ασχοληθεί με το πρόβλημα της μεταβίβασης της κάρτας στα μισά του χρόνου.

2.  Αν χαθεί η κάρτα, ο κάτοχος προσωποποιημένης κάρτας μπορεί να δηλώσει την απώλεια και να μεταφέρει την υπολειπόμενη αξία σε καινούργια κάρτα, χρησιμοποιώντας έναν προσωπικό κωδικό (PIN).  Απεναντίας ο κάτοχος ανώνυμης κάρτας χάνει το υπόλοιπο της χαμένης κάρτας.  Μα το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και με τις ανώνυμες κάρτες.  Θα μπορούσαν να έχουν τυπωμένο πάνω τους έναν μοναδικό κωδικό, πιθανόν κρυμένο πίσω από κάποιο υλικό που μπορείς να ξύσεις, όπως οι κάρτες ανανέωσης χρόνου κινητής τηλεφωνίας, που να μπορεί κάποιος να αποθηκεύσει κάπου και να τον χρησιμοποιήσει για να δηλώσει την απώλεια της κάρτας.  Ή να μπορεί κάποιος να δηλώσει ένα προσωπικό PIN γι' αυτό το λόγο.  Με τον κωδικό της κάρτας η το προσωπικό ανώνυμο PIN, θα μπορούσε κάποιος να μεταφέρει το υπόλοιπο σε μια καινούργια ανώνυμη κάρτα.

Διόρθωση:  Ακόμα και για κάρτα 30 ημερών απαιτείται προσωποποιημένη κάρτα.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Wicca
Απών/απούσα

Χα.. έτσι εξηγούνται όλα...!

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

..................................με τις μπάρες(απαγορευσής) διέλευσης.

Καταλαβαίνεις πως κάποιος με κάρτα απεριορίστων διαδρομών με πλήρη ανωνυμία στην κάρτα του ,θα μπορούσε να επιτρέπει την διέλευση σε χ αριθμό ατόμων(π.χ την παρέα του) απο τις μπάρες και δεδομένου του μικρού αριθμού ελεγκτών θα έχει πολύ μικρή πιθανότητα  να τιμωρηθεί για αυτή την ενέργεια.Η επώνυμη κάρτα αποτρέπει την καταχρηστική αυτή πρακτική.

Αν και δεν γνωρίζει κανείς ακόμα και οι άνθρωποι που έχουν σχεδιάσει το σύστημα το ακριβή τρόπο λειτουργίας του συστήματος.

Αν και τα στοιχεία των μετακινήσεων μας δεν θα αρχειοθετούνται αλλά θα σβήνονται μετα απο κάποιο χρονικό διάστημα.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Ο εγκέφαλος που σκέφτηκε την προσωποποιημένη κάρτα πρέπει να είναι αποτυχημένος σταντ απ κομηντιαν που θέλει να πάρει εκδίκηση απο την κοινωνία σκαρφιζόμενος το πιο μεγάλο αστείο σε βάρος της. Άλλη εξήγηση δεν μπορώ να δωσω. Πρέπει επίσης να είναι τεράστιος σε όγκο καθώς μου θύμησε την πολύ παλιά εκείνη έκφραση του μητσάρα: Κ.Δ.Ο.Α. δηλαδή Κτηνώδης Δύναμη Ογκώδης Άγνοια!

Το "ηλεκτρονικό" εισητήριο χωρίζεται στο ανώνυμο (μια χαρά μέχρι εδώ) και το "προσωποποιημένο". Μα γιατί να είναι "προσωποποιημένο" ένα εισητήριο/κάρτα? Πράγματι χρειάζεται η προσωποποίηση όταν προκύπτουν ευεργετήματα απο αυτήν. Για παράδειγμα, ένας άνεργος ή ένας φοιτητής ή ΑΜΕΑ, τέλος πάντων οποιαδήποτε κατηγορία ανθρώπων επιδοτείται από την κοινωνία για ποσοστό ή ολόκληρο το εισητήριο πρέπει να το αποδεικνύει. Οπότε είτε θα έχει μαζί του/της κάποιο "πάσο", είτε θα έχει το "προσωποποιημένο" εισητήριο/κάρτα στο οποίο θα έχει ήδη υπάρξει ταυτοποίηση κατά την έκδοση.

Και κάπου εδώ ξεκινάει η παραλογία. Εγώ που θέλω να πληρώνω μηνιαία κάρτα (ή τρίμηνη, εξάμηνη, ετήσια) και που δεν επιδοτείται το εισητήριό μου (το να στοιχίζει φτηνότερα η μηνιαία κάρτα από το καθημερινό εισητήριο δεν είναι επιδότηση, είναι προσφορά για να προκαταβάλλω μελλοντικές μου μετακινήσεις) ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ να είναι ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ?

Ίσως κάποιος απαντήσει "για να μην την δίνω σε κάποιον άλλον". ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΗ ΔΙΝΩ? Όπως μπορώ να δώσω το αχρησιμοποίητο εισητήριό μου σε κάποιον άλλο να το ακυρώσει/χρησιμοποιήσει, όπως μπορώ να δώσω το ημερήσιο εισητήριό μου σε κάποιον άλλο, όπως μπορούσα να έχω ηλεκτρονικα απο το tfatickets μέχρι σήμερα ηλεκτρονικό εισητήριο για μένα ή άλλους στο κινητό μου, ΓΙΑΤΙ να μην μπορώ να δώσω την κάρτα μου για την οποία έχω ήδη ΠΡΟΠΛΗΡΩΣΕΙ τα εισητήρια/μετακινήσεις μου? Αν αγοράσω τα 10+1 ανώνυμα εισητήρια και μπορώ να δώσω τα 3 σε κάποιους άλλους, γιατί να μην κάτσω σπίτι μια μέρα και να δώσω την κάρτα μου σε κάποιον άλλο? Τόσο πολύ "χασούρα" θα έχει το σύστημα και προτιμάει όλο αυτόν το μπελά?

Τέλος πάντων, δίνεις τόπο στην οργή, άντε και θες ν αγοράσεις μια κάρτα και δέχεσαι τη μαλακία του συστήματος. Πως γίνεται αυτή η ταυτοποίηση? Χρειάζεται (λέει ο ΟΑΣΑ) να πας να επιδείξεις την ταυτότητά σου (ωραία μέχρι εδώ), να σε βγάλουμε μια φωτογραφία (άντε καλά και μέχρι εδώ, όνομα και φωτό στη ταυτότητα και τα ίδια στην κάρτα, κάναμε match) αλλά θέλουμε και κάτι ακόμα: θέλουμε να σε εξοργίσουμε! Εκτός από αυτά χρειάζεται να "προσκομιστεί έγγραφο στο οποίο να αναγράφεται ο αριθμός ΑΜΚΑ σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή"!!!!! FUCKING WHAT!!!! (που λένε κι οι μετάλικα)...

Κοίταξε δηλαδή τι εννοεί ο ποιητής. Θα μπορείς ας πούμε να κάνεις μια εκτύπωση το εκαθαριστικό της εφορίας στο οποίο φαίνεται ο ΑΜΚΑ και να τους το επιδείξεις, είτε σε χαρτί είτε σε φωτό στο κινητό. Επειδή όμως το εκκαθαριστικό της εφορίας δείχνει, εκτός από το όνομα και τον ΑΜΚΑ,  και άλλα στοιχεία που θεωρούνται προσωπικά δεδομένα, αυτά μπορείς εσύ να τα μουτζουρώσεις/σβήσεις. Δηλαδή σβήνεις το ΑΦΜ, σβήνεις το αν είσαι έγγαμος/άγαμος, αν είσαι χριστιανός ορθόδοξος ή ιεχωβάς, μπορείς με άλλα λόγια να ΣΒΗΣΕΙΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ και να αφήσεις το όνομα και το ΑΜΚΑ.

Μα... ΠΟΙΟ ΤΟ ΝΟΗΜΑ να προσκομίσεις ένα χαρτί που να έχεις σβήσει τα πάντα εκτός από το όνομα και το ΑΜΚΑ? Θα μπορούσαν να σου ζητούσαν μια υπεύθυνη δήλωση, το ίδιο είναι. Γι' αυτό κι εσύ βρίσκεις ένα ΑΔΕΙΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ, γράφεις στον υπολογιστή το όνομά σου και το ΑΜΚΑ που θες εσυ (σας το υπογράφω, ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΤΕ δεν θα διασταυρώσει το ΑΜΚΑ σας στον ΟΑΣΑ) και κατόπιν γράφεις μια μπαρούφα σε κάθε πεδίο που μετά μουτζουρώνεις γιατί τα υπόλοιπα είναι προσωπικά δεδομένα που δεν πρέπει να τα δει κανείς άλλος εκτός από εσένα. Μπορείς να μουτζουρώσεις και το δικό σου εκκαθαριστικό γράφοντας ένα άλλο ΑΜΚΑ στο photoshop κι είσαι σουπερ κομπλέ.

Και γιατί να το κάνεις αυτό?
Μα για τον ίδιο λόγο που και αυτοί το ζητούν!
Και για ποιόν λόγο αυτοί το ζητούν?
Το σκέφτηκα πολύ...
έχω μόνο μια απάντηση...
απλά... ΕΠΕΙΔΗ ΜΠΟΡΟΥΝ!

ilias
Απών/απούσα

Το αστείο είναι πως ενώ η μετακίνηση με ΜΜΜ πρέπει να είναι προσωπική, η μετακίνηση με αυτοκίνητο δεν είναι. Τα e-pass της Αττικής οδού και των άλλων αυτοκινητόδρομων έχουν πάνω τη φωτογραφία μας; Όχι, τα βγάζω από τη θήκη τους και τα βάζω σε όποιο αμάξι θέλω.

Δεν έχεις αμάξι; Θα το πληρώσεις ρε φίλε...  Γιατί; Όπως λέει κι ο απο πάνω, ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ (επειδή τους αφήνουμε να μπορούν).

Wicca
Απών/απούσα

Εγώ πάντως δεν κατάλαβα τι σχέση μπορεί να έχει ο ΑΜΚΑ με τις μετακινήσεις που κάνει κάποιος.
Τι σχέση έχει το που είμαι ασφαλισμένη με το αν θα πάρω το λεοφωρείο ή το μετρό;

Αν κάποιος είναι τουρίστας και έρχεται εδώ να γυρίσει την χώρα με ένα εισιτήριο διαρκείας θα του πούνε να βγάλει φωτογραφία και να τους δείξει το ΑΜΚΑ του, που μπορεί στην χώρα του να μην το έχει καν σε τέτοιο στυλ; Άμα σκάσει ο Αμερικάνος π.χ από το Σικάγο θα του ζητήσουν να τους δείξει το Obama Care του;; Γιατί αριθμό κοινωνικής άσφάλισης δεν έχουν εκεί. Έχουν αριθμό άδειας οδήγησης. Θα τους δείχνει την άδεια οδήγησης για να βγάλει εισιτήριο για τα ΜΜΜ;;!

Wicca
Απών/απούσα

airpeace79 wrote:

Αν και τα στοιχεία των μετακινήσεων μας δεν θα αρχειοθετούνται αλλά θα σβήνονται μετα απο κάποιο χρονικό διάστημα.

Τότε γιατί να μπουν στην διαδικασία να τα κρατάνε εκ πρώτης; Για να έχουν να σβήνουν μετά;
Αλλά ακόμα και αν τα κρατάνε και δεν τα σβήνουν, ποια ακριβώς πληροφορία θα έχει να τους δώσει η μετακίνηση που θα κάνει μια γιαγιά δύο στάσεις πιο κάτω με το μετρό επειδή της πέφτει βαρύ το καροτσάκι της λαικής;
Ή ποια ακριβώς σπουδαία πληροφορία θα τους δώσει κάποιος που πάει και έρχεται κάθε μέρα στην δουλειά του και κάνει ακριβώς την ίδια διαδρομή κάθε μέρα;

panoss
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Εγώ πάντως δεν κατάλαβα τι σχέση μπορεί να έχει ο ΑΜΚΑ με τις μετακινήσεις που κάνει κάποιος.

Ο ΑΜΚΑ είναι ένας μοναδικός αριθμός που αντιστοιχεί σε κάθε πολίτη.

Οπότε για όποια συναλλαγή του πολίτη, αντί να χρησιμοποιούμε ένα κάρο στοιχεία του για την αναγνώρισή του (όνομα, επώνυμο, όνομα πατρός, μητρός,  διεύθυνση κατοικίας κλπ), βολεύει να χρησιμοποιούμε απλά έναν αριθμό, τον ΑΜΚΑ δηλαδή.

Wicca wrote:
Άμα σκάσει ο Αμερικάνος π.χ από το Σικάγο θα του ζητήσουν να τους δείξει το Obama Care του;; Γιατί αριθμό κοινωνικής άσφάλισης δεν έχουν εκεί. Έχουν αριθμό άδειας οδήγησης. Θα τους δείχνει την άδεια οδήγησης για να βγάλει εισιτήριο για τα ΜΜΜ;;!

Έχουν Αριθμό Κοινωνικής Ασφάλισης (Social Security Number), από αυτούς...εμπνευστήκαμε τον ΑΜΚΑ.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

.............................είναι στατιστικά στοιχεία και βοηθάνε στον σωστό σχεδιασμό των δρομολογίων.

Όταν λοιπόν θα βλέπεις πως στο λεωφορείο για Παπαστράτο κάθε πρωί χτυπάνε στις 8.30 ,250 εισητήρια και το λεωφορείο χωράει 150ορθίους θα καταλάβεις πως θα έπρεπε να ξεκινάει και ακόμα ένα δρομολόγιο στις 8.35,έτσι εμφανίζοντας στην τηλεματική πως μέσα στα επόμενα 5 λεπτά υπάρχει και επόμενο λεωφορείο ο κόσμος δεν θα στριμωχτεί στο πρώτο αλλά θα μοιραστεί μεταξύ των δρομολογίων.

Στα δρομολόγια του ΑΕΡΟΔΡΟΜΊΟΥ τα πρωινά που ο κόσμος πάει στην δουλειά του υπάρχουν δρομολόγια κάθε 10 λεπτά(απο κάθε 20λεπτά),αυτό συμβαίνει και στο σχόλασμα αλλά αυτό είναι ένας σχεδιασμός που έγινε βασισμένο σε γενικά στοιχεία και όχι σε πραγματικά.Επίσης στα μεταμεσονύχτια δρομολόγια τουλάχιστον ένα με δύο θα πάνε ή θα γυρίσουν άδεια ή με ελάχιστους επιβάτες(ΈΝΑΉ ΔΥΟ ΑΤΟΜΑ)εκεί λοιπόν μπορείς να δρομολογεις μικρότερα λεωφορεία(οικονομία καυσίμων).

*Η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων αποφάνθηκε πως οι μετακινήσεις παραμένουν ανώνυμες.

Για την έκδοση κάρτας απεριορίστων διαδρομών των χρηστών του ΑΣΣΚ, ο ΟΑΣΑ επιλέγει τη χρήση κρυπτογραφικού αλγορίθμου κατακερματισμού (hashing) των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Κάθε καταγραφή δεδομένων κίνησης των προσωποποιημένων καρτών δεν θα παραπέμπει σε συγκεκριμένο πρόσωπο αλλά σε ένα «ψηφιακό αποτύπωμα» (hash value) όπως αυτό υπολογίζεται από τη συνάρτηση κατακερματισμού. To ψηφιακό αποτύπωμα θα προκύπτει από το συνδυασμό του ΑΜΚΑ και ενός 4-ψήφιου κωδικού ασφαλείας (για Έλληνες πολίτες) ή του αριθμού διαβατηρίου και ενός 4-ψήφιου κωδικού ασφαλείας (για αλλοδαπούς). Ο 4-ψήφιος κωδικός ασφαλείας θα καταχωρίζεται (πληκτρολογείται) από τον επιβάτη κατά τη διαδικασία προσωποποίησης και θα απαιτείται προκειμένου να ανακτηθούν τα στοιχεία της κάρτας (σε περίπτωση απώλειας). Ο κωδικός αυτός θα είναι γνωστός μόνο στον επιβάτη και ο συνδυασμός του με τον ΑΜΚΑ για την παραγωγή του μη αναστρέψιμου ψηφιακού αποτυπώματος εξασφαλίζει ότι ούτε χρήστες με γνώση της δομής του συστήματος και διαβαθμισμένη πρόσβαση στα δεδομένα αυτού θα είναι σε θέση να προσδιορίσουν την αντιστοιχία αριθμού κάρτας με τον ΑΜΚΑ (και κατά συνέπεια την ταυτότητα) του επιβάτη.

Για τους ξένους χρειάζεται μόνο διαβατήριο.

Wicca
Απών/απούσα

panoss wrote:

Wicca wrote:

Εγώ πάντως δεν κατάλαβα τι σχέση μπορεί να έχει ο ΑΜΚΑ με τις μετακινήσεις που κάνει κάποιος.

Ο ΑΜΚΑ είναι ένας μοναδικός αριθμός που αντιστοιχεί σε κάθε πολίτη.
Οπότε για όποια συναλλαγή του πολίτη, αντί να χρησιμοποιούμε ένα κάρο στοιχεία του για την αναγνώρισή του (όνομα, επώνυμο, όνομα πατρός, μητρός,  διεύθυνση κατοικίας κλπ), βολεύει να χρησιμοποιούμε απλά έναν αριθμό, τον ΑΜΚΑ δηλαδή.

Wicca wrote:

Άμα σκάσει ο Αμερικάνος π.χ από το Σικάγο θα του ζητήσουν να τους δείξει το Obama Care του;; Γιατί αριθμό κοινωνικής άσφάλισης δεν έχουν εκεί. Έχουν αριθμό άδειας οδήγησης. Θα τους δείχνει την άδεια οδήγησης για να βγάλει εισιτήριο για τα ΜΜΜ;;!

Έχουν Αριθμό Κοινωνικής Ασφάλισης (Social Security Number), από αυτούς...εμπνευστήκαμε τον ΑΜΚΑ.

Ε τότε ας τον καθιερώσουν ως τον μοναδικό αριθμό ταυτοποίησης και ας καταργήσουν τους ξεχωριστούς αριθμούς ταυτότητας, ΑΦΜ, διαβατηρίου, δημοτικού μητρώου, εκλογικού μητρώου κτλ κτλ κτλ.
Άμα θέλουν ΑΜΚΑ τότε οκ .. ας ενσωματώσουν ηλεκτρονικά όλα σε αυτόν τον γαμημένο αριθμό μπας και πετάξουμε καμιά 200άρια άλλα έγγραφα από την ζωή μας.

Υ.Γ. Κάποιος να εγκαταστήσει το plugin αυτό που αφαιρεί τις προηγούμενες παραθέσεις από τις νέες παραθέσεις. Δεν νοείται να κάνω εγώ παράθεση στο post του panoss και να βλέπω την παράθεση που έκανε εκείνος σε εμένα. Ένα pluginάκι είναι αυτό που τις αφαιρεί.. Εγκαταστήστε το παρακαλώ.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:

Εναντιώνομαι στην προώθηση της μη ανώνυμης μετακίνησης που κάνει ο ΟΑΣΑ με σημαντικά οικονομικά αντικίνητρα σε όσους επιλέγουν ανώνυμο αντί για προσωποποιημένο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

 

1.  Η έκπτωση για κάρτα μεγάλης διάρκειας (π.χ. 12-μηνες), δίνεται μόνο με προσωποποιημένη κάρτα.  Οι τακτικοί επιβάτες που επιθυμούν ανώνυμη μετακίνηση δεν δικαιούνται αυτή την την έκπτωση (30 ευρώ για 12-μηνη κάρτα).  Υποθέτω οτι η δικαιολογία του ΟΑΣΑ είναι οτι αν κάποιος μπορούσε να αγοράσει ανώνυμη 12-μηνη κάρτα, θα μπορούσε να την μεταβιβάσει σε κάποιον άλλο μετά από μερικούς μήνες.  Μα το ίδιο ισχύει με τις προσωποποιημένες κάρτες.  Οποιοσδήποτε μπορεί να δώσει την κάρτα του σε κάποιον άλλο, εφόσον τα προσωπικά στοιχεία συνήθως δεν ελέγχονται κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.  Και αν ακόμα πει κάποιος οτι στα λεωφορεία μπορεί να ελεγχθεί η φωτογραφία του κατόχου της κάρτας, ας δίνουν ανώνυμη κάρτα, με φωτογραφία, αλλά χωρίς ονοματεπώνυμο, ή με χειρόγραφο ονοματεπώνυμο, χωρίς να είναι καταχωρημένο ηλεκτρονικά στην κάρτα, όπως γινόταν με τις παλιές κάρτες.  Στο κάτω κάτω, ας δώσει ο ΟΑΣΑ τη ρημάδα την έκπτωση σε όσους προπληρώνουν μια κάρτα για 12 μήνες και ας μην ασχοληθεί με το πρόβλημα της μεταβίβασης της κάρτας στα μισά του χρόνου.

 

.....................................υποθέσεις.

Αυτός είναι ο λόγος

Το σύστημα μπορεί να διαχειρίζεται κατά τρόπο ενιαίο τόσο τις προσωποποιημένες όσο και τις ανώνυμες κάρτες. Η ανάγκη συστημικής αντιστοίχισης της κάρτας με φυσικό πρόσωπο προκύπτει αποκλειστικά από την ανάγκη υλοποίησης των διαδικασιών: α) αντικατάστασης απολεσθείσας κάρτας με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου στη νέα κάρτα και ακύρωσης της παλαιάς β) αμφισβήτησηςτωνχρεώσεων.

Στη ανώνυμη ATH.ENA Card δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου τους. Ως εκ τούτου, αν την χάσατε, εκλάπη ή καταστράφηκε, δεν αποζημιώνεται, δεν αντικαθίσταται και είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί από τρίτους 

Για τον λόγο αυτό συνιστούμε στους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών να προτιμούν την έκδοση της προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ώστε να διασφαλίζουν τις αγορές τους οποιασδήποτε αξίας και να είναι. 

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Quote:
Αυτός είναι ο λόγος

Το σύστημα μπορεί να διαχειρίζεται κατά τρόπο ενιαίο τόσο τις προσωποποιημένες όσο και τις ανώνυμες κάρτες. Η ανάγκη συστημικής αντιστοίχισης της κάρτας με φυσικό πρόσωπο προκύπτει αποκλειστικά από την ανάγκη υλοποίησης των διαδικασιών: α) αντικατάστασης απολεσθείσας κάρτας με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου στη νέα κάρτα και ακύρωσης της παλαιάς β) αμφισβήτησηςτωνχρεώσεων.

Στη ανώνυμη ATH.ENA Card δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου τους. Ως εκ τούτου, αν την χάσατε, εκλάπη ή καταστράφηκε, δεν αποζημιώνεται, δεν αντικαθίσταται και είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί από τρίτους 

Εδώ είναι το κουμπί της Αλέξαινας: Η ΕΠΩΝΥΜΗ ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ. Και τι τους πειράζει αυτούς όλα αυτά που λένε;
-απολεσθείσα: να προσέχει ο χρήστης να μην τη χάσει, όπως όλα του τα πράγματα. Χιλιάδες πράγματα έχουμε και είναι ανώνυμα, και η ζωή συνεχίζεται
-αμφισβήτηση χρεώσεων: το γνωστό πρόσχημα, για να βλέπεις ότι δεν σε κλέβουμε, και στο μεταξύ εμείς αναλύουμε και μελετάμε τα στοιχεία ώστε μακροπρόθεσμα να σε κλέβουμε καλύτερα.

Και τι τους πειράζει αν χρησιμοποιηθεί από άλλον; Αυτοί δεν έχουν εισπράξει; Τι πρόβλημα έχουν;

Το κουμπί είναι ο έλεγχος της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Να έχουν στοιχεία αναλυτικά. Μακροπρόθεσμα με αυτά, χτίζουν τις πολιτικές της κλοπής, σε όλα τα επίπεδα και με όλους τους δυνατούς και αδύνατους τρόπους. Είναι γενικότερη η τάση, από την ανώνυμη στην επώνυμη οικονομία, για να μη μπορεί να ξεφύγει κανένας, να μας βγάλουν όλους από τη μέση μια ώρα αρχήτερα. Για ξέκαμα έχουν όλον τον κόσμο στην τελική. Με τις κάρτες έχουν τα λεφτά του κόσμου στα δικά τους χέρια, και στο επόμενο στάδιο με την επώνυμη οικονομία να στριμώχνουν τον καθένα να μη μπορεί να ξεφύγει από πουθενά.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Οι όποιες ενστάσεις για την επώνυμη θα ξεχαστούν αμέσως όταν
κάποιος χάσει την ετήσια κάρτα του και δεν θα χρειαστεί να πλη-
ρώσει εκ νέου 330/490 Ευρώ. Προσωπικά δεν έχω χάσει ποτέ πορτο-
φόλια κλπ αλλά ξέρω πολλούς που την έχουν πατήσει και δεν θα
τους χάλαγε η παραπάνω ευκολία.

Θα μου πεις, "στα παπάρια μου ρε Eaglos, ας μην έβγαζαν ετήσια".
Δεκτό το επιχείρημα μιας και η τελική διαφορά μηνιαίας με ετήσιας
είναι το τρομερό ποσό των 30 Ευρώ. Από την άλλη όμως, υπάρχουν
καλύτερα πράγματα από το να περιμένεις σαν καταραμένος στην
ουρά 12 φορές το μήνα. Δεν αντέχω ούτε την αναμονή στο εκδοτικό
μηχάνημα.

Θα μπορούσε να γίνει το ίδιο με την ανώνυμη; Πρακτικά θεωρώ πως
όχι διότι είτε θα ήταν εύκολα πλαστογραφίσιμη (φωτογραφίες, σφρα-
γίδες κλπ) είτε θα στηριζόταν σε ένα πραγματικά δύσκολο και με-
γάλο κωδικό τον οποίο θα έπρεπε να τον θυμάται και να αποθηκεύει
ο ιδιοκτήτης, είτε θα έπρεπε να μπλέξει ακόμα περισσότερα τεχνι-
κά με 2-step verifications μέσω κινητού το οποίο είναι μια η άλ-
λη με το να είχες δώσει ΑΜΚΑ.

Δυο προϊόντα ήταν αρκετά. Η προσωποιημένη κάρτα και η σκέτη κάρτα.
Η πρώτη για όσους θέλουν την επιπλέον διασφάλιση σε περίπτωση απώ-
λειας, η δεύτερη για όλους τους υπόλοιπους (πλην ομαδικών αεροδρο-
μίου όπου ειναι ιδιαίτερη περίπτωση στην υλοποίηση).

Τα υπόλοιπα για τη συγκέντρωση δεδομένων ισχύουν μεν αλλά είναι
ένα νόμισμα με δυο όψεις δε. Είναι σίγουρο ότι θα μελετήσουν το
μοτίβο των μετακίνησεων για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους τρο-
ποποιώντας τα δρομολόγια αλλά από την άλλη θα μπορούν να προσφέ-
ρουν και σύστημα loyalty με προνόμοια, εκπτώσεις κλπ στους τακτικούς
πελάτες.

Δεν μιλάμε για κάτι πρωτοποριακό, το κάνουν ήδη οι τράπεζες όταν αγο-
ράζεις με την κάρτα τους, το κάνουν τα σουπερ μάρκετ με τις δικές τους
κάρτες, το κάνουν πολλά μαγαζιά με "κάρτες μέλους" κλπ.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Πληροφορούμαι οτι για οποιουδήποτε είδους κάρτας απεριορίστων διαδρομών από 30 μέρες και πάνω απαιτείται προσωποποιημένη κάρτα.  Δεν ξέρω αν είχα διαβάσει λάθος την ιστοσελίδα ή ήταν ανακριβής και διορθώθηκε, αλλά τώρα βλέπω μόνο αυτές τις δυνατότητες για ανώνυμες κάρτες.

Wicca
Απών/απούσα

Η έκδοση των καρτών θα πάει σίγουρα για παράταση γιατί απλούστατα δεν λειτουργεί τίποτα.
Καταρχάς εκείνοι που δικαιούνται μειωμένο εισήτηριο ή είναι δικαιούχοι δωρεάν εισητηρίου πρέπει να βγάλουν προσωποποιημένη κάρτα. Αυτό θα ήταν απλό αν αυτό που ζητάγανε ήταν απλά το ΑΜΚΑ και θα μπορούσε να κάνει κάποιος την αίτηση του και ηλεκτρονικά αν έδινε μόνον αυτό αλλά ζητάνε και φωτογραφία και ένα QoR αριθμό που μπορεί να βγει μόνον ηλεκτρονικά σε αυτή την σελίδα η οποία επί του παρόντος δεν λειτουργεί.
https://athenacard.gr/

Επίσης εκείνοι που θέλουν να βγάλουν μη προσωποποιημένη κάρτα μπορούν να την βγάλουν πάλι ηλεκτρονικά από την ίδια σελίδα η οποία όπως είπαμε ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ( ρε παιδί μου).

Οπότε αναγκάζουν τους πάντες να πάνε στα εκδοτήρια των σταθμών και να στηθούν στις ουρές ενώ οι περισσότεροι δεν θα εξυπηρετηθούν μάλλον γιατί δεν θα έχουν τον QoR αριθμό, γιατί από που να τον πάρουν βεβαίεως βεβαίως.
Και το σουρεαλιστικότερο είναι ότι ζητάνε από τον κόσμο να δίνει τα στοιχεία σε ένα φάκελο ο οποίος θα πρέπει να αναγράφει στο εξωτερικό μέρος του την διεύθυνση που θα ταχυδρομηθεί η κάρτα, ( αν προλάβει να ταχυδρομηθεί πριν την πρώτη Νοεμβρίου όπου θα ισχύσει το εισιτήριο! ) Φανταστείτε τώρα τι έχει να γίνει αν μπλέξει κανείς τους φακέλους με τις διευθύνσεις

Και αυτά όλα βέβαια ίσχυσαν την τελευταία στιγμή γιατί όταν ρώτησα εγώ πριν από δέκα περίπου μέρες σε ένα εκδοτήριο τι περίπου παίζει εκείνοι δεν ήξεραν να μου απαντήσουν. Οπότε αυτή την στιγμή ο μέσος όρος αναμονής στα εκδοτήρια έχει φτάσει τις 4 ώρες και αν νομίζετε ότι θα προλάβουν να ταχυδρομίσουν τις κάρτες σε όλους πριν τις αρχές του Νοεμβρίου, σφυρίξτε μου κλέφτικα.

Θα ήθελα να κάνω μία παρατήρηση τώρα για το πως με τις καινούργιες κάρτες δικαιώνονται επιτέλους όσοι έχουν καλή φυσική κατάσταση.
Θα τους χρειαστεί για να πηδάνε με άνεση στο προσεχές μέλλον πάνω από καγκελάκια και μπάρες γιατί κάρτα μάλλον δεν πρόκειται να δουν στην πόρτα τους.. !

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Η σελιδα λειτουργει με chrome (ή όσους browsers βασίζονται σ αυτον).
Δεν λειτουργει με firefox (ή όσους browsers βασιζονται σ αυτον).
(βγάζει μνμα: Error code: ssl_error_no_cypher_overlap)
Άλλη μια πρωτοτυπία!

Wicca
Απών/απούσα

Σας λύθηκε τώρα η απορία γιατί η Αθήνα έχει κίνηση και γιατί θα έχει εις αεί;
Γιατί να καθίσει ο άλλος να σπάσει τα νεύρα του για να πάρει την γαμημένη την κάρτα και να ταλαιπωρηθεί και να μην πάρει το αμαξάκι του για να κάνει τις μετακινήσεις του;
Και κίνηση να έχει θα είναι άνετα, ζεστά τον χειμώνα και δροσερά το καλοκαίρι, θα ακούει την μουσική του, θα καυλαντίζει στο κινητό του, θα πίνει τον καφέ του θα καπνίζει το τσιγάρο του και δεν πειράζει.. όποτε φτάσει. Και τι έγινε στην τελική. Γιατί να κάτσει να σπάσει τα @@ δια στις αστικές συγκοινωνίες;

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

https://www.youtube.com/watch?v=tD9po_2EGqM (φλογερό, ανήλικο τέκνο?! )

 http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/425385/den-...

 https://www.youtube.com/watch?v=fCZBnUt6rZ0

 τροφές για σκέψη ίσως. Και πλέον η κάρτα αιμοδότη θα διανέμεται μέσω της Vodafone. Προσέξτε τα υπόλοιπά σας φίλοι εθελοντές αιμοδότες, θα σας τρελάνουν, προσοχή σε αυτό το αδηφάγο ανίκανο, τελειωμένο απο καιρό κράτος

christos_k
Εικόνα christos_k
Απών/απούσα

Εδώ και πολλά χρόνια παρακολουθούμαστε ποικιλοτρόπως. Σας λέει κάτι το "ηλεκτρονικό αποτύπωμα" (cookies); Προσπαθείστε να απενεργοποιήσετε τα cookies. Απλά δε θα μπορείτε να μπείτε σε καμιά ιστοσελίδα.

Η μετακίνηση με ΜΜΜ παρέχει μία πληροφορία για τον χρήστη: κάποιες από τις καθημερινές του διαδρομές. Σκεφτείτε πόσες πληροφορίες αντλούνται από ΟΛΕΣ τις ιστοσελίδες που επισκεπτόσαστε και τις πληρωμές που κάνετε με τραπεζική κάρτα (ελέω capital controls). Παράδειγμα: εαν από το κινητό σας επιλέξετε "ρυθμίσεις Google" και το ψάξετε λίγο, θα σας εμφανιστεί λίστα εταιρειών στις οποίες η Google παρέχει επίσημα τα "προστατευμένα" προσωπικά σας δεδομένα.

Ας το αντιληφθούμε επιτέλους: Προσωπικά δεδομένα δεν υπάρχουν. Για τους περισσότερους εξ ημών αυτό εξαντλείται προς το παρόν σε ενοχλητικά τηλεφωνήματα ή μηνύματα από κάποιους που θέλουν να μας πουλήσουν κάτι "που μας ενδιαφέρει" ή από υποψήφιους βουλευτές που θέλουν την ψήφο μας. Στο μέλλον ουδείς μπορεί να γνωρίζει που και πως θα χρησιμοποιηθούν...

ringo
Εικόνα ringo
Απών/απούσα

Όλα είναι προσωπικά δεδομένα, αλλα αυτά περί θρησκείας, πεποιθησεων, υγείας, επιδόματα θεωρούνται ευαίσθητα προσωπικά

δεδομένα.Έχει ψηφιστεί νομος το 2016 και δόθηκε λιγος χροονος προσαρμογής και θα επιβλέπεται η τήρηση του απο μια ανεξάρτητη αρχή με σαφή εποπτεία απο το Μαιο του 2018, εινα Ευρωπαϊκος κανονισμός που προασπίζει τα ατομικά δικαιώματα του ατομου και την όσο δυνατον ελεύθερη ροη των πληροφοριών δημιουργώντας τεράστιες ευθύνες σε ολες τις εταιρίες και τους οργανισμούς Αυτός ειναι λόγος πο ζητάνε να μουτζωρουνεις όλα τα υπόλοιπα στοιχεία. Απίστευτη τσαπατσουλοσυνη, αν υπάρχει τέτοια λέξη

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το βασικό πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι ότι για την έκδοση και φόρτιση
του οτιδήποτε, εξαρτάσαι αποκλειστικά από τους σταθμούς του Μετρό.

Στα περίπτερα δεν μπορείς να αγοράσεις, στα λέωφορεία δεν μπορείς
να αγοράσεις ή να φορτίσεις, η εφαρμογή TfA δεν είναι συμβατή (αλλά
πληρώσαμε στη Masabo για κάτι που σε 2,5 χρόνια δεν θα δούλευε),
ηλεκτρονικά δεν μπορείς να φορτίσεις το εισιτήριο/κάρτα, μέσω κινη-
τού (QR code, NFC) δεν δούλευει το σύστημα οπότε πρέπει να κου-
βαλάς το χαρτάκι/κάρτα...

Κατά τα άλλα, "έξυπνο ηλεκτρονικό" εισιτήριο που πρέπει να αγγαρέ-
ψεις κάποιον που περνά από Μετρό για να στο βγάλει, να αγγαρέψεις
κάποιον να στο φορτίζει, να το φορτώνεις προκαταβολικά εισιτήρια ή
λεφτά για όταν και όποτε κάνεις χρήση ΜΜΕ, να πρέπει να κρατάς
αρχείο με το πόσα λεφτά/εισιτήρια σου απομένουν και πρακτικά,
αν ξεμείνεις σε άκυρη περιοχή την ψιλογάμησες.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Πήγα Σάββατο συγγρου-φιξ. Στο εκδοτηριο ήταν ΕΝΑΣ υπάλληλος ο οποιος τα ειχε δει ΟΛΑ κι έβγαζε καρτες/εισητηρια, τα πάντα ολα  Είχε μπροστά μου 20 άτομα αλλά ο κουρασμένος γάτος ήταν... γάτος. Σε ένα τεταρτακι έφτασε η σειρά μου. Σκέφτηκα πως μου θα έπαιρνε κανα μισάωρο. Του έδωσα το QR code. Σε ενάμιση λεπτό είχα την κάρτα στα χέρια μου. Μπορώ να τη φορτίζω απο το site ΧΩΡΙΣ να χρειαζεται να παω σε εκδοτηριο (σε λίγες μερες φανταζομαι θα μπορεις, η εφαρμογη ειναι ετοιμη). Ομολογώ πως δεν το περίμενα τοσο ευκολο. Αν είναι να βγάλετε προσωποποιημένη να πάτε με QR code, δεν θα σας ζητηθεί τίποτε άλλο.

ΥΓ: Πέραν της ενστασης για το ΑΜΚΑ, δεν εχω καταλαβει την αξια της φωτογραφιας (που σου βγαζουν στα εκδοτηρια με μια καμερα υπολογιστη). Δηλαδη όταν μπουν οι μπαρες, αν δινω την προσωποποιημενη μου καρτα σε άλλον και οι μπαρες ανοιγουν/κλεινουν μια χαρά, ποιος θα τσεκαρει αν στη φωτο ειμαι εγώ?

Lithium
Εικόνα Lithium
Απών/απούσα

scrabler wrote:

ΥΓ: Πέραν της ενστασης για το ΑΜΚΑ, δεν εχω καταλαβει την αξια της φωτογραφιας (που σου βγαζουν στα εκδοτηρια με μια καμερα υπολογιστη). Δηλαδη όταν μπουν οι μπαρες, αν δινω την προσωποποιημενη μου καρτα σε άλλον και οι μπαρες ανοιγουν/κλεινουν μια χαρά, ποιος θα τσεκαρει αν στη φωτο ειμαι εγώ?

Να υποθέσουμε ότι θα υπάρχουν ακόμη κάποιου είδους ελεγκτές που θα ζουν πίσω από τις μπάρες. Διαφορετικά παραδέχομαι ότι θα είναι πολύ βαρετά.Για αρκετά χρόνια οι συναντήσεις με  αυτό το είδος των συνανθρώπων μας, αποτελούσε το αλατοπίπερο της ημέρας. 

nemas
Απών/απούσα

Πραγματικά ´εκατσες και έγραψες ένα κατεβατό, φοβάσε μην σε παρακολουθεί κάποιος ? ποδήλατο ;)