Γιατί έχει τόση κίνηση η Αθήνα και γιατί θέλει πολύ προσπάθεια για να αλλάξει αυτή η κατάσταση;

26 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Tasos
Απών/απούσα

Ως προς το πρώτο ερώτημα απαντούν δικοί μας συγκοινωνιολόγοι, εδώ

Όσον αφορά το δεύτερο, απαντά η δήμαρχος του Παρισιού, εδώ

Όχι ότι μας λένε αμφότεροι κάτι καινούριο. Το ερώτημα, τελικά, παραμένει το ίδιο: πως θα άρουμε την παρούσα αδιαφορία, απογοήτευση, αφασία, αποχαύνωση -όπως θέλετε πείτε το- του κόσμου, που έχει οδηγηθεί στην πλήρη αδράνεια. Ποδηλάτες/ισσες (και μη) που διατηρούν τη ζωντάνια και τη διεκδικητικότητά τους υπάρχουν! Η συλλογική δραστηριοποίηση είναι αυτή που λείπει...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Κανείς από μας δεν έχει βάσιμο λόγο να εκτιμά ως αδιαφορία, αφασία, αποχαύνωση ή απογοήτευση, αν και το τελευταίο ίσως στέκεται λίγο σαν αιτιολογία για την πλήρη αδράνεια. Ποδηλάτες και ποδηλάτισσες υπάρχουν όσες κι όσοι δεν υπήρχαν ποτέ στο παρελθόν ... και δεν μιλώ για νέους μόνο, η ηλικιακή συμμετοχή με ποδήλατο στο δρόμο είναι αξιοθαύμαστη και προς τα πάνω, δηλαδή προς ηλικίες αρκετά μεγάλες. Αυτή είναι η εικόνα μου απ' το κέντρο και ειδικά την περιοχή μου που είναι μια περιοχή αρκετά πολυεθνική.

Η απόσταση απ' τους κλασσικά ενεργούς και δραστήριους ποδηλάτες/ποδηλάτισσες ως τους άλλους μη δραστηριοποιημένους και χρήστες του δρόμου είναι τραγικά χαώδης και δεν θα'πρεπε ή πάντως θα 'πρεπε ο στόχος να ήταν να μην είναι.

Μιλάμε για δικούς μας συγκοινωνιολόγους. Χαίρομαι για την ύπαρξή τους στις γραμμές μας ή την ύπαρξή μας στις γραμμές τους. Δεν το έχω πολύ σαφές. Δεν χαίρομαι για την έκταση των οραμάτων τους. Μεγαλόπνοα! Δεν λέω. Δεν αγγίζουν πουθενά όμως την καθημερινότητα του τρέχοντα ποδηλάτη και ποδηλάτισσας. Ο κόσμος αυτός που ένθερμα επιμένει να κινείται σ' ένα δρόμο αφιλόξενο ουσιαστικά είναι αφημένος στην επιλογή του και την υπομονή του και την τρελή ανάγκη του να το κάνει. 

Κανείς δεν διανοείται πόσος κόσμος κινείται πχ. στην Πατησίων που έχω εικόνα γύρω στις οκτώ το πρωί. Ώρα αιχμής. Καταφανώς κόσμος που πάει στη δουλειά ή στην σπουδή ή πάντως όχι βόλτα αναψυχής με το ποδήλατο.

Εδώ εμείς οι ίδιοι έχουμε χάσει την αίσθηση της ισορροπίας ανάμεσα στις χρήσεις βόλτας αναψυχής και καθαρά χρήσης μετακίνησης. Επιμένουμε να δίνουμε βάρος σε έργα που ενθαρρύνουν τη βόλτα αναψυχής (καλό δε λέω) αλλά τη μετακίνηση την αφήνουμε κάπως δεύτερη. Θεωρώ και δεν είναι η μόνη φορά που το λέω πως υπερθεματίσαμε στις υποδομές αναψυχής, που δεν γίνονται και σωστά και πολλά χρήματα ξοδεύονται και απ' ό,τι διαβάζω σε άλλο νήμα στη Θεσσαλονίκη ήδη ένα ζήτημα υπάρχει για το πώς ξοδεύονται τα χρήματα και γιατί ...

Θα είμαι σκληρή σ' αυτό.

Μην έχουμε παράπονο που απομείναμε μόνοι μας στις διεκδικητικές μας εκδηλώσεις. Προσωπικά δηλώνω ένθερμη των προσπαθειών αυτής της κοινότητας, αλλά καθόλου πρόθυμη πια να συμμετέχω σε μορφές εκδηλώσεων απλά με το χαρακτήρα της διαμαρτυρίας. Αναλογίζομαι το σκηνικό έξω από το Δημαρχείο στην ποδηλατοπορεία. Ήμουν μέρος του. Δεν θα το ξανακάνω. Παλιομοδίτικα και κάπως παιδικά τα πράγματα. Ουδόλως με ενδιαφέρει η απλή διέγερση της αγανάκτησης, αν αυτή δεν έχει εμφατική κατεύθυνση σαφούς διεκδίκησης. Τι θα πει σαν καμπάνια "τι κάνει ο δήμος για το ποδήλατο;" Ο Δήμος δεν κάνει τίποτα λοιπόν. Κι εμείς στεκόμαστε έξω απ' το Δημαρχείο και λέμε αυτό με τον τρόπο που το είπαμε. 

Αντίθετα μ' ενδιαφέρει η διέγερση της διεκδίκησης των εδώ και τώρα. Δεν μ' ενδιαφέρει ποιός θα πάει, κάποιος όμως πρέπει να πάει στο Δήμαρχο ή όποιον άλλον αρμόδιο και να ζητήσει σαφείς προθέσεις, με χρονοδιαγράμματα και όλα τα σχετικά...

Ας θέσουμε λοιπόν αιτήματα άμεσης διεκδίκησης, γιατί ας πούμε το όραμα της Αττικής ποδηλατικής οδού υπέροχο ακούγεται, αλλά εμένα δεν θα με κάνει πιο άνετη στη χρήση του ποδηλάτου μου μέσα στην πόλη μου ... και μιλώ για την Αθήνα και το περιβάλλοντα χώρο. Ποδηλάτες άλλων πόλεων ας μιλήσουν για τις δικές τους.

Εντοπιότητα. Θυμάστε;;;

Ποιά ήταν η τελευταία φορά που υπήρξαν αναφορές σε ζητήματα εντοπιότητας εδώ; Λατρεύω τα ταξίδια που διαβάζουμε τελευταία.   Μου λείπουν οι μαρτυρίες και οι συζητήσεις που αφορούν στις τοπικές χρήσεις των πόλεων. Και μη μου πει κάποιος πως τα λύσαμε και σ' αυτό οφείλεται αυτή η "ησυχία".

Μικρές ομάδες που να συσπειρώνονται στη βάση αυτών των ζητημάτων. Τα μακρόπνοα και μεγαλόσχημα έργα καλά είναι, αλλά τι κάνει κανείς με τα άμεσα και βασανιστικά, που κατά την ταπεινή μου γνώμη έχουν χαρακτήρα αρκετά μεγαλόπνοο αν εφαρμόζονταν;

Διαβάζουμε για αλλαγή του κώδικα από έντυπα των ΜΜΕ. Έχουμε περίπου ιδέα τι σημαίνει αυτό για μας; Αυτό το θεωρώ βασικό ζήτημα. Θα διευκολυνθεί η καθημερινότητά μας ή θα μας περιορίσουν περισσότερο για να διευκολυνθούν τα οχήματα ταχείας κίνησης, που μάλιστα τους αυξάνουν το όριο ταχύτητας προς τα πάνω και προς τα κάτω, πράγμα που ίσως ζορίσει εμάς που δεν μπορούμε επ' ουδενί στη δεξιά λωρίδα με τις σχάρες και τα άλλα εμπόδια να κινηθούμε με 70 χιλιόμετρα την ώρα; 

Όσον αφορά στις συγκοινωνίες δεν περιμένει κανείς πολλά, όταν ένα λεωφορείο ή τρόλεϋ μεγάλης διαδρομής κάνει για παράδειγμα το λιγότερο 20 λεπτά να περάσει ξανά, όταν τα τρένα σε ώρες αιχμής έχουν περιορισμένο αριθμό βαγονιών και ναι όντως το μετρό καλό είναι, αλλά δεν πάει παντού ... (το λέω από εμπειρία)

Στη συνέλευση δεν βρίσκω κανένα λόγο να έρθω, παρά την καλή διάθεσή μου. Αυτά που μπορώ να γράφω στο φόρουμ δεν είναι λόγια. Είναι σκέψεις που πηγάζουν απ' τη χρήση. Αν η συνέλευση έχει άλλες κατευθύνσεις δεν μου καλύπτει αυτές τις ανάγκες. Κι αυτά τα λέω εγώ που έχω τη θετικότερη των διαθέσεων. Εν ολίγοις αν εγώ απογοητεύομαι και δεν βρίσκω νόημα, τι θα κάνει ο μη ευαισθητοποιημένος;

Κάπως έτσι! απλά όσο κι αν ακούγονται σκληρά.

 

Tasos
Απών/απούσα

δεν πιστεύω ότι οι Αθηναίοι, είτε με την αναφορά στα οφέλη του ποδηλάτου και τα κακά του ΙΧ, είτε βλέποντας καθημερινά άλλους ποδηλάτες, θα αρχίσουν το πετάλι και έτσι κάποτε (πότε;) θα αλλάξουν τα πράγματα. Ή εν πάση περιπτώση αυτή η αλλαγή έχει ένα άνω όριο.

Το όριο αυτό το θέτουν οι (υλικές) συνθήκες των δρόμων: Ο υπερβολικός αριθμός των ΙΧ, η ασυλία της παράνομης χρήσης τους, η έλλειψη υποδομών κλπ. Αυτά δυστυχώς δε μπορούμε να τα αλλάξουμε εμείς, αλλά η πολιτεία. Εξ ού, και η ανάγκη για κεντρικές εκδηλώσεις, ποδηλατοπορείες κλπ. Που ΔΕΝ είναι απλή διαμαρτυρία αλλά διεκδίκηση καθώς πάντα προτάσσουμε συγκεκριμένα αιτήματα. Κάποια εκ των οποίων έχουν ικανοποιηθεί μετά από πολύ προσπάθεια.

Πως μπορεί να αλλάξει η κατάσταση στην Αθήνα; Όταν θα συμφέρει (χρονικά) τον Αθηναίο να χρησιμοποιήσει το ποδήλατο ή τα ΜΜΜ αντί του ΙΧ του. Κοινώς, αν δει ότι με το ποδήλατο θα κάνει πχ 20' ενώ με το ΙΧ μία ώρα και επίσης δε θα έχει που να το παρκάρει. " Η Αθήνα να προχωρήσει σε μια επιθετική πολιτική περιορισμού της χρήσης του αυτοκινήτου και αναδιανομής του δημόσιου χώρου", αυτό λέει ο Τσιάνος στο παραπάνω άρθρο. 

Προφανώς και είναι βαρετό να κάνεις 10 χρόνια+ τα ίδια αλλά από την άλλη δε μπρούμε να δρούμε με όρους life style. H παγκόσμια εμπειρία έχει δείξει ότι τα μαζικά κινήματα είναι αυτά που πετυχαίνουν νίκες!

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

...............................αδιαφορία,η απογοήτευση,η  αφασία,η αποχαύνωση ήταν τα αποτελέσματα ατελέσφορων συλλογικών δράσεων.Ο ποδηλάτης,ευτυχώς ακόμα και σήμερα,μπορεί να καταφέρνει να πηγαίνει στην δουλειά του ανέξοδα,γρήγορα και αθόρυβα.Με ή χωρίς μποτιλιαρισμένους δρόμους είναι καταδικασμένος να κινείται πάνω σε αυτό το τρίπτυχο.(Ως προς το πρώτο)

Τώρα πια υπάρχει ακριβώς το αντίθετο,μία εξαιρετική κριτική σκέψη,απόλυτη γνώση και ενημέρωση στα θέματα μετακίνησης με διαφορετικούς τρόπους και μία ελπίδα και αισιοδοξία πως δεν θα αργήσει η στιγμή που θα βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση να αναλάβει το πολιτικό κόστος μιάς ολοκληρωμένης πολιτικής σε θέματα αστικής μετακίνησης.(Ως προς το δευτερο)

Ο σημερινός αστικός ποδηλάτης βλέπει αυτά που δημιουργούνται(Ποδηλατόδρομος Γκάζι-Φάληρο,Αγ.Παρασκεύης,Πολύδροσο,Παραλιακός)και τον πιάνει κρύος ιδρώτας,η αποχή του απο κάθε διεκδίκηση ολοκλήρωσης ενός Δικτύου(πανάκριβο,αργό και εχθρικό προς τους πεζούς) σε αυτή την μορφή είναι μία άκρως συνειδητοποιημένη προσωπική απόφαση. (Ως προς το τρίτο)

 

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

ωραίες τρεις παράγραφοι, ζητώ συγνώμη που το πάθος μου με κάνει και γράφω σεντόνια ... ομολογώ πως στενοχωριέμαι

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Ο ελληνας αυτοκινητιστης δεν θα αλλαξει τοσο ευκολα νοοτροπια και μαλιστα σε μια ..αυτοκινητοκεντρικη χωρα...μονη μας ελπιδα να μας προσεξουν λιγο παραπανω και να μας συνιθησουν , η συχνη παρουσια μας στους δρομους και πολυ περισσοτερο στην διαδρομη για την δουλεια...

Εδω και λιγο καιρο , λογω αλλαγης εργασιας , καθε πρωι διασχιζω την Βουλιαγμενης απο τα νοτια προαστια , και την Κηφισιας ως το Μαρουσι..αυτο που με στενοχωρει ειναι πως ποτε δεν εχω συναντησει ουτε εναν ποδηλατη ακομα σαυτην την διαδρομη την συγκεκριμενη ωρα...αραγε ποσοι να την διασχιζουν ως το μεσημερι ? πεντε ? δεκα ? εικοσι ?...δεν κανουμε τιποτα ετσι...

Επισης εχω παρατηρησει πως τα σαββατοκυριακα στην παραλιακη, που οι ποδηλατες ειναι πολλοι , οι οδηγοι ξερουν τι θα συναντησουν και το αντιμετωπιζουν αναλογα...αυτοι ομως οι ιδιοι ποδηλατες της παραλιακης , φοβουνται να πανε στην δουλεια τους με το ποδηλατο...η δεν τους ενδιαφερει η αστικη ποδηλασια...εκτος ΣουΚου δηλαδη δεν ειναι ποδηλατες αλλα αυτοκινητιστες...ακρη δεν βγαινει..☺

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

αλλά θέλει τρόπο, επιμονή και υπομονή από μας κυρίως, γιατί εκείνοι ήδη μας μισούν που διεκδικούμε το χώρο τους...δεν είναι παίξε γέλασε να ακούς όσα ακούμε όσο πηγαίνουμε και να δεχόμαστε και συμπεριφορές πογκρόμ στην ουσία όσο πηγαίνουμε...προχτές έφαγα μια καλή στην πίσω ρόδα με το που άνοιξε το φανάρι Αριστοτέλους-Μάρνη, ενώ πήγαινα ευθεία και είχα πιάσει λογικά την αριστερή πλευρά που το φανάρι για ευθεία αργεί να ανοίξει σε σχέση με το δεξί που πάει Πλ. Καραϊσκάκη ... μια κυρία πίσω μου με ένα τερατώδες αυτοκίνητο με χτύπησε μόλις άνοιξε το δεξί φανάρι, ενώ εμείς είχαμε κόκκινο που άναψε όσην ώρα το λέω πράσινο, αλλά με χτύπησε ξεκινώντας εν ψυχρώ με το κόκκινο με αποτέλεσμα η μύτη της σέλας να χτυπήσει τον κόκκυγά μου κι έχω έναν κάποιο πόνο όταν κάθομαι ειδικά ακόμα ... ζήτησε συγνώμη αλλά τι να την κάνεις, είμαι βέβαιη πως μέσα της με έβριζε που βρέθηκα μπροστά της...

είμαι πεπεισμένη πως αν οριστεί χωρίς περίφραξη η κίνησή μας σε όλους τους μεγάλους δρόμους, αν καθοριστεί το όριο ταχύτητας για όσους κινούνται πίσω και στο πλάι μας στον κώδικα, κανόνες προσπέρασης και προστασία μας σε στροφές δεξιά, θα αλλάξει το τοπίο κάθετα...αυτό όμως θέλει διεκδίκηση κάθετη και μαχητική...

όσον αφορά στους ποδηλάτες της παραλίας ή όσους βγαίνουν κατα κόρον σε παρέες στις βόλτες, εγώ δεν είμαι πεισμένη πως δεν κάνουν μετακίνηση με το ποδήλατο ... 

στην Μιχαλακοπούλου και την Κηφισίας σαφώς και βλέπω ποδήλατα, μάλιστα παρατηρώ και τον τρόπο κίνησής τους ... στη Μεσογείων το ίδιο, αλλά η Πατησίων είναι γεμάτη κι όλες τις ώρες ...

το πρόβλημά μας δεν είναι αυτό όμως, πόσοι ποδηλάτες κυκλοφορούν

το πρόβλημα είναι να παρέχουμε ασφαλέστερη βάση κυκλοφορίας

και ξαναλέω: ξέρει κανείς τι αλλαγές έχουν κατά νου όσον αφορά στη χρήση ποδηλάτων με δεδομένη την αύξηση των ορίων ταχύτητας; 

δεν πρέπει να μάθουμε με κάποιο τρόπο;

οι συγκοινωνιολόγοι μας ξέρουν κάτι γι' αυτό για να μας ενημερώσουν; δεν θα'πρεπε να ξέρουν; πρέπει μαθαίνουμε τελευταίοι;

δεν θα φτάσουμε πουθενά αν δεν διορθώσουμε τις κακές λειτουργίες ημών των ιδίων νομίζω ... και το λέω χωρίς εμπάθεια

 

Wicca
Απών/απούσα

Η Αθήνα έχει κίνηση γιατί δεν προσπάθησε ποτέ κανείς να την κάνει να σταματησει να έχει κίνηση.
Κάθε τρεις και λίγο έχουμε την κατασκευή ενός νέου κόμβου, μίας νέας ανισσόπεδης, μία διεύρυνση της τάδε ή της δείνα οδού κτλ.
Ακούσατε όμως ποτέ κανέναν να απαγορεύσει την κίνηση των αυτοκινήτων κάπου; Έξω από τα σχολεία πες, απαγόρευση που θα είχε και πιασιάρικη δικαιολογία, για την ασφάλεια των παιδακίων!
Ή σε δρόμους που είναι πολύ στενοί.. άλλη μία απαγόρευση που θα μπορούσε να έχει μία πολύ πιασάρικη δικαιολογία. Ούτε και εκεί έχει συμβεί. Βλέπεις για παράδειγμα κάτι στενά γύρω από το μετρό Ακρόπολης που το κάθε πεζοδρόμιο είναι 50 εκ με το ζόρι και το φάρδος του δρόμου ακριβώς όσο ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης ( φαρδύτερο δεν περνάει) αλλά ακόμα και εκεί επιτρέπεται να περάσει αυτοκίνητο.

Έχω επαναλάβει ξανά και ξανά εδώ την δραστική, ολοκληρωτική και μοναδική κίνηση που θα δημιουργούσε με την μία την καινούργια τάση στις μετακινήσεις των Αθηναίων.
Κλείσιμο του κέντρου οριστικά και αμετάκλητα για όλα τα μηχανοκίνητα, εκτός από τα ασθενοφόρα, την πυροσβεστική, τα απορριματοφόρα και τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας, τα συγκεκριμένα αυστηρά μεταμεσονύκτιες ώρες.

Αυτο θα έθετε νέους κανόνες γιατί απλούστατα θα αποθάρρυνε την χρήση του αυτοκινήτου από και προς το κέντρο, θα εξανάγκαζε τους Δήμους περιμετρικά του κέντρου να δημιουργήσουν καλύτερες συγκοινωνίες και πολλά τοπικά δρομολόγια για να καλύπτουν την κίνηση από και προς τους σταθμούς του μετρό, και θα έκανε και τον κόσμο να τολμήσει να υιοθετήσει το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης για τις διαδρομές του προς το κέντρο, αφού θα ήξερε πλέον ότι θα ήταν περισσότερο ασφαλής αφού θα υπήρχαν λιγότερα αυτοκίνητα τουλάχιστον σε αυτή την διαδρομή.

Το να κλείσει το κέντρο θα προυπέθετε ένα πολύ μικρό κόστος σε σχέση με το να φτιαχθούν π.χ πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι κτλ . Το κόστος για τα κάγκελακια και τις μπάρες που θα έκλειναν τις οδούς. Και αυστηρά πρόστημα για τους παραβάτες ( αν υπήρχαν τέτοιοι).

Αλλά όπως βλέπετε δεν έχει βρεθεί κανείς να κάνει κάτι τέτοιο. Δήμαρχοι και υπουργοί συγκοινωνιών έχουν έλθει και παρέλθει και κανείς μα κανείς δεν έχει κάνει το αυτονόητο, αυτό που τουλάχιστον θεωρείται αυτονόητο σε όλες τις άλλες χώρες, ότι τα κέντρα των πόλεων, και ΔΗ των τουριστικών πόλεων αποκλείουν την χρήση αυτοκινήτου.

Εννοείται φυσικά ότι όταν ο μέσος πολίτης δει ότι δεν του επιτρέπεται να πολύ χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο το, θα το σκεφτεί και να επενδύσει τα χρήματα για να το αγοράσει. Ή αν το αγοράσει, θα προτιμήσει να το χρησιμοποιεί εκτός πόλης αντί εντός.

Τώρα ένα σοβαρό επιχείρημα υπέρ μίας τέτοια αλλαγής είναι το παράδειγμα της πεζοδρόμησης της Ερμού. Με το που ανακοινώθηκε αυτή η πεζοδρόμηση, τότε που έγινε, είχαν ξεσηκωθεί και οι πέτρες και διαμαρτυρόντουσαν για ότι έβαζε ο καθένας στον νου του. Όταν έγινε, γερά και με τσαμπουκά, η Ερμού απέκτησε την φήμη του πιο περιζήτητου και ακριβού δρόμου για να φτιάξει κάποιος κατάστημα εκεί. Όχι απλά δεν έπεσε η κίνηση σε αυτόν τον δρόμο αλλά τον διασχίζουν χιλιάδες κόσμου κάθε μέρα και τον προτιμούν. Αν δεν είχε και την σούπερ λεωφόρο Φιλελλήνων στο πάνω μέρος του, να κόβει τον πεζόδρομο από την πλατεία Συντάγματος, θα είχε ακόμα πιο πολύ κόσμο και κίνηση πεζών.
Τέλος πάντων για να μην γράφω και εγώ σεντόνια.

ΆΜΑ ΘΕΣ .. ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ και άμα θες πολύ, τα φτιάχνεις όλα με την μία.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει θέληση, γιατί όλοι τάχα φοβούνται το πολιτικό κόστος.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Θα μπορούσε άραγε να γίνει ένα απο τα αιτήματα της ποδηλατικης κοινότητας να κλείσει το κέντρο στα ΙΧ;

Μπορει να ακούγεται μαξιμαλιστικό ίσως αλλά νομίζω δεν είναι καθόλου μακριά από αυτό που χρειάζεται να γίνει στην Αθήνα.

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Wicca wrote:

Η Αθήνα έχει κίνηση γιατί δεν προσπάθησε ποτέ κανείς να την κάνει να σταματησει να έχει κίνηση.
Κάθε τρεις και λίγο έχουμε την κατασκευή ενός νέου κόμβου, μίας νέας ανισσόπεδης, μία διεύρυνση της τάδε ή της δείνα οδού κτλ.
Ακούσατε όμως ποτέ κανέναν να απαγορεύσει την κίνηση των αυτοκινήτων κάπου; Έξω από τα σχολεία πες, απαγόρευση που θα είχε και πιασιάρικη δικαιολογία, για την ασφάλεια των παιδακίων!
Ή σε δρόμους που είναι πολύ στενοί.. άλλη μία απαγόρευση που θα μπορούσε να έχει μία πολύ πιασάρικη δικαιολογία. Ούτε και εκεί έχει συμβεί. Βλέπεις για παράδειγμα κάτι στενά γύρω από το μετρό Ακρόπολης που το κάθε πεζοδρόμιο είναι 50 εκ με το ζόρι και το φάρδος του δρόμου ακριβώς όσο ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης ( φαρδύτερο δεν περνάει) αλλά ακόμα και εκεί επιτρέπεται να περάσει αυτοκίνητο.

Έχω επαναλάβει ξανά και ξανά εδώ την δραστική, ολοκληρωτική και μοναδική κίνηση που θα δημιουργούσε με την μία την καινούργια τάση στις μετακινήσεις των Αθηναίων.
Κλείσιμο του κέντρου οριστικά και αμετάκλητα για όλα τα μηχανοκίνητα, εκτός από τα ασθενοφόρα, την πυροσβεστική, τα απορριματοφόρα και τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας, τα συγκεκριμένα αυστηρά μεταμεσονύκτιες ώρες.

Αυτο θα έθετε νέους κανόνες γιατί απλούστατα θα αποθάρρυνε την χρήση του αυτοκινήτου από και προς το κέντρο, θα εξανάγκαζε τους Δήμους περιμετρικά του κέντρου να δημιουργήσουν καλύτερες συγκοινωνίες και πολλά τοπικά δρομολόγια για να καλύπτουν την κίνηση από και προς τους σταθμούς του μετρό, και θα έκανε και τον κόσμο να τολμήσει να υιοθετήσει το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης για τις διαδρομές του προς το κέντρο, αφού θα ήξερε πλέον ότι θα ήταν περισσότερο ασφαλής αφού θα υπήρχαν λιγότερα αυτοκίνητα τουλάχιστον σε αυτή την διαδρομή.

Το να κλείσει το κέντρο θα προυπέθετε ένα πολύ μικρό κόστος σε σχέση με το να φτιαχθούν π.χ πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι κτλ . Το κόστος για τα κάγκελακια και τις μπάρες που θα έκλειναν τις οδούς. Και αυστηρά πρόστημα για τους παραβάτες ( αν υπήρχαν τέτοιοι).

Αλλά όπως βλέπετε δεν έχει βρεθεί κανείς να κάνει κάτι τέτοιο. Δήμαρχοι και υπουργοί συγκοινωνιών έχουν έλθει και παρέλθει και κανείς μα κανείς δεν έχει κάνει το αυτονόητο, αυτό που τουλάχιστον θεωρείται αυτονόητο σε όλες τις άλλες χώρες, ότι τα κέντρα των πόλεων, και ΔΗ των τουριστικών πόλεων αποκλείουν την χρήση αυτοκινήτου.

Εννοείται φυσικά ότι όταν ο μέσος πολίτης δει ότι δεν του επιτρέπεται να πολύ χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο το, θα το σκεφτεί και να επενδύσει τα χρήματα για να το αγοράσει. Ή αν το αγοράσει, θα προτιμήσει να το χρησιμοποιεί εκτός πόλης αντί εντός.

Τώρα ένα σοβαρό επιχείρημα υπέρ μίας τέτοια αλλαγής είναι το παράδειγμα της πεζοδρόμησης της Ερμού. Με το που ανακοινώθηκε αυτή η πεζοδρόμηση, τότε που έγινε, είχαν ξεσηκωθεί και οι πέτρες και διαμαρτυρόντουσαν για ότι έβαζε ο καθένας στον νου του. Όταν έγινε, γερά και με τσαμπουκά, η Ερμού απέκτησε την φήμη του πιο περιζήτητου και ακριβού δρόμου για να φτιάξει κάποιος κατάστημα εκεί. Όχι απλά δεν έπεσε η κίνηση σε αυτόν τον δρόμο αλλά τον διασχίζουν χιλιάδες κόσμου κάθε μέρα και τον προτιμούν. Αν δεν είχε και την σούπερ λεωφόρο Φιλελλήνων στο πάνω μέρος του, να κόβει τον πεζόδρομο από την πλατεία Συντάγματος, θα είχε ακόμα πιο πολύ κόσμο και κίνηση πεζών.
Τέλος πάντων για να μην γράφω και εγώ σεντόνια.

ΆΜΑ ΘΕΣ .. ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ και άμα θες πολύ, τα φτιάχνεις όλα με την μία.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει θέληση, γιατί όλοι τάχα φοβούνται το πολιτικό κόστος.

Σε γενικες γραμμες με βρισκει συμφωνο η λογικη των οσων λες , δεν μπορω να πιστεψω ομως πως ο οδηγος αυτοκινητου θα πεισθει τοσο ευκολα να εγκαταλειψει εστω εν μερει το αυτοκινητο απλα επειδη θα του κλεισουν το κεντρο..απλα θα αλλαξει διαδρομη και θα φορτωσει ακομη περισσοτερο δρομους οπως η Κηφισιας ας πουμε ( λεω εγω για την δικη μου περιπτωση )..

Η ολη ιστορια βρισκεται στο να πεισθει να αλλαξει ζωη..( τι λεω τωρα )..δηλ. να καταλαβει πως μπορει να ζησει και με λιγοτερο αυτοκινητο...

Και μια απορια αν μπορει καποιος να μου την λυσει..το 2013 και 2014 η κινηση ειχε μειωθει δραματικα..θα την ελεγε καποιος και ..ανθρωπινη..απο τοτε , ενω ουτε η ανεργια εχει μειωθει ,ουτε η αναπτυξη (sic) εχει ερθει ,η κατασταση ειναι χαοτικη και απελπιστικη...........τι εχει αλλαξει ?????

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

έχει αλλάξει ότι κάποιας μορφής χρήμα κυκλοφορεί, αλλά όχι στις δικές μας τσέπες ...

τι χρήμα; τρελή παραοικονομία παρά τις εξαγγελίες, κρατική και ιδιωτική, με μια ανάπτυξη στην ελεύθερη αγορά τύπου μαφιόζικου, με δράσεις που θυμίζουν ταινίες μεσοπολέμου, σκοτώνονται άνθρωποι, ξεκαθαρίζονται άνθρωποι ...

ως συνταξιούχος πια σας λέω πως πρέπει εμάς να μας αγαπάτε διπλά ... ακούτε μια πρόσφατη πατέντα κατακράτησης δικαιωματικών χρημάτων που χρησιμοποιούνται στο μεταξύ αλλιώς κι αυτό είναι κρατική παραοικονομία ...

πήρα τα αναδρομικά μου φριχτά πετσοκομένα, γιατί ως θα'πρεπε η φορολογία τους να αξιολογηθεί κατ' έτος σε βάθος χρόνου τριετίας, δεν αξιολογήθηκε ... αξιολογήθηκε σαν ποσό που αφορούσε σ' ένα έτος ... ωραία welldone!

θα έπρεπε ταυτόχρονα με την καταβολή των αναδρομικών, να γίνει εκκαθάριση και τμηματικός μερισμός των ποσών κατ' έτος απ' το λογιστήριο του ταμείου κατ' ευθείαν στο taxis, ή τουλάχιστον έτσι μου είπαν όταν πήγα να ζητήσω βεβαιώσεις για να κάνω διορθωτικές δηλώσεις των προηγούμενων χρόνων ... 

αυτή η εκκαθάριση δεν έχει γίνει και κοντεύουμε ένα χρόνο ...

δηλαδή εκκρεμεί επιστροφή που πρέπει να πάρω, όχι μόνο εγώ, αλλά όλοι όσοι είμαστε σ' αυτή την κατάσταση...

μιλάμε για χρήματα όχι πενταροδεκάρες και σε μαζική κλίμακα, ιδού το κεφάλαιο για να κάνουν τους ποικίλους ελιγμούς τους ... 

ποιοί και πώς νέμονται αυτά τα χρήματα; εγώ να σας το πω; κάποιοι ανάμεσά μας μπορεί ν' ανήκουν σ' αυτούς, κάποιοι όχι ... κι ο τόπος προχωρεί ... προς τα πού; εγώ προσωπικά δεν ξέρω ... δηλώνω αγνωστικίστρια  όσο δεν παίρνει ... και λουφάζω σαν ηλίθια, λέω σαν, γιατί δεν είμαι ή πιστεύω πως δεν είμαι ...

καλημέρα σας!!! ζήτω ο εγκλωβισμός!!!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το Εύκολο και απλό και τζάμπα είναι αυτό που γράφω εδώ και χρόνια: Η τροχαία έξω, ΜΑΖΙΚΑ, ΣΥΝΕΧΕΙΑ, 365 ημέρες, και ολημερής, ούτε νέες προσλήψεις, ούτε αυξήσεις κόστους ούτε τίποτα, όσοι είναι ήδη στην τροχαία, απλά να αποσυμφορηθούν οι κηφήνες των γραφείων και όσοι σουλατσάρουν χωρίς να κάνουν τίποτα. Πιστή και Αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ. Οι λεωφοριολωρίδες μόνο για ΜΜΜ και όσους πρέπει να είναι εκεί. Το κόκκινο είναι ΚΟΚΚΙΝΟ. Τα φλας είναι υποχρεωτικά. Τα σήματα "απαγορεύεται στάση & στάθμευση" έχουν νόημα. Οι ταρίφες εκεί που ωφείλουν να είναι και όχι όπου γουστάρουν. Τα διπλοπαρκαρισμένα να μένουν ορφανά από πινακίδες ΑΜΕΣΑ. Όσοι κλείνουν δρόμους και στροφές και σημεία διέλευσης ΜΜΜ να "ψάχνουν" τα ΙΧ τους στη μάντρα της τροχαίας κλπ κλπ

Γιατί είναι εύκολο? Γιατί όπως είπα ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ, αντιθέτως θα φέρει πολύ χρήμα, θα επαναφέρει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τη "συνείδηση" στους ασυνείδητους νεοέλληνες και κανείς δεν μπορεί να βγει να πει "Ωρε τι μας έκαναν? Απαιτούν να εφαρμόζουμε τον ΚΟΚ!!!!" όσο κάφρος και να είναι.

Εξίσου εύκολο είναι να πιστούν οι ποδηλάτες του ΣΚ, να χρησιμοποιούν το ποδήλατό τους και τις υπόλοιπες ημέρες. Από τις χιλιάδες των κουρσάδων και των ΜΤΒάδων που οργώνουν άσφαλτο και βουνά το ΣΚ, ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΟΙ είναι αυτοί που ποδηλατούν και τις καθημερινές. Γιατί? Δεν κοστίζει κάτι. Ποδήλατο έχουν. Εμπειρία έχουν. Κράνος έχουν. Όσοι έχουν μικρές εώς μέτριες αποστάσεις και δεν υπάρχει απαίτηση για επισιμο ένδυμα στην εργασία τους, θεωρώ ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ ο να μην χρησιμοποιούν ποδήλατο στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Προσπάθεις έχουν γίνει αρκετές, αλλά δεν βλέπω το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

 

Το Δύσκολο. Προφανώς το να φτιάξεις ολοκληρωμένες και ουσιαστικές υποδομές για το ποδήλατο ή καλύτερα για την ήπια μετακίνηση. 

........

.... ίσως να κάνω λάθος, αλλά η άποψή μου είναι ότι έχουν γίνει βήματα. Οι τόσες διεκδικήσεις δεν έχουν πάει στο βρόντο. Οι φορές που στηθήκαμε έξω από τα δημοτικά συμβούλια και φωνάζαμε για ποδηλατοδρομους δεν θεωρώ ότι πήγαν στράφι. Οι συναντήσεις / οι συνομιλίες / η αλληλογραφία / τα αιτήματα που έχουμε μεταφέρει στις "αρχές", έχουν φέρει αποτελέσματα. Θετικά αποτελέσματα. Ίσως όχι όλα όσα θέλαμε, αλλά κάτι έκαναν. Το βλέπουμε. Κάποτε δεν μπορούσαμε να μπούμε σε τραμ και ηλεκτρικό και μετρό. Κάποτε δεν μπορούσαμε να πάμε στη λεωφοριολωρίδα. Κάποτε δεν μας ανέφερε καν ο ΚΟΚ, δεν υπήρχαμε για τον ΚΟΚ κλπ κλπ. Κάποτε ονειρευόμασταν ποδηλατόδρομους και γελούσαμε και εμείς οι ίδιοι με την αφέλειά μας....

Το περίεργο είναι ότι έχουν γίνει βήματα από την κατηγορία "δύσκολα". Από την "εύκολη" κατηγορία δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό.

Wicca
Απών/απούσα

αιθεροβάμων wrote:

Σε γενικες γραμμες με βρισκει συμφωνο η λογικη των οσων λες , δεν μπορω να πιστεψω ομως πως ο οδηγος αυτοκινητου θα πεισθει τοσο ευκολα να εγκαταλειψει εστω εν μερει το αυτοκινητο απλα επειδη θα του κλεισουν το κεντρο..απλα θα αλλαξει διαδρομη και θα φορτωσει ακομη περισσοτερο δρομους οπως η Κηφισιας ας πουμε ( λεω εγω για την δικη μου περιπτωση )..
Η ολη ιστορια βρισκεται στο να πεισθει να αλλαξει ζωη..( τι λεω τωρα )..δηλ. να καταλαβει πως μπορει να ζησει και με λιγοτερο αυτοκινητο...
Και μια απορια αν μπορει καποιος να μου την λυσει..το 2013 και 2014 η κινηση ειχε μειωθει δραματικα..θα την ελεγε καποιος και ..ανθρωπινη..απο τοτε , ενω ουτε η ανεργια εχει μειωθει ,ουτε η αναπτυξη (sic) εχει ερθει ,η κατασταση ειναι χαοτικη και απελπιστικη...........τι εχει αλλαξει ?????

Ο κόσμος που θα αρχίσει να κινείται με τα πόδια ή με ποδήλατο, ή απλά με ΜΜΜ στο κέντρο, είναι κόσμος που δεν θα μετακινήσει το αυτοκίνητο του. Οι υπόλοιποι δεν θα είναι αρκετοί για να δημιουργήσουν μποτιλιάρισμα στους περιφερειακούς δρόμους. Δεν γίνεται να βρίσκεται κάποιος σε δύο σημεία ταυτόχρονα.

Άμα κλείσει το κέντρο της Αθήνας θα δημιουργήσει ΚΑΙ τρεντ. Αν το κάνει ο μεγαλύτερος δήμος της Ελλάδας για όλη την εβδομάδα, θα το κάνουν και οι μικρότεροι δήμοι τουλάχιστον για τα Σ/Κ. Θα αρχίσει να κυκλοφορεί πιο πολύς κόσμος πεζή μέσα στην πόλη και επειδή σίγουρα θα τους αρέσει θα το ζητήσουν και αυτό από τα προάστια.

Οπότε κάνε τον λογαριασμό. Έχεις τους μισούς να μην κινούν το αυτοκίνητο τους προς και από το κέντρο όλη την βδομάδα γιατί απλά αυτό δεν θα επιτρέπεται πια, και έχεις το 70% να μην το κινεί τα Σ/Κ εκτός αν θέλει να εκδράμει εκτός Αθήνας.

Ε τώρα άμα θέλουν να πάνε εκδρομή, στο καλό και καλά να περάσουν. Το ζητούμενο είναι να μειωθεί το μποτιλιάρισμα στους δρόμους της πόλης κατά την διάρκεια της εβδομάδας.

Wicca
Απών/απούσα

didotou wrote:
Θα μπορούσε άραγε να γίνει ένα απο τα αιτήματα της ποδηλατικης κοινότητας να κλείσει το κέντρο στα ΙΧ;
Μπορει να ακούγεται μαξιμαλιστικό ίσως αλλά νομίζω δεν είναι καθόλου μακριά από αυτό που χρειάζεται να γίνει στην Αθήνα.

Δεν θα έπρεπε να το ζητηθεί ως αλλαγή που την ζητούν οι ποδηλάτες. Αυτό θα έπρεπε να υλοποιηθεί λόγο του ότι η Αθήνα είναι τουριστικός προορισμός. Γιατί να ενοποιήσει με πεζοδρομήσεις ο δήμος Αθηναίων τα τουριστικά σημεία, από την στιγμή που όλο το κέντρο ΕΙΝΑΙ ενα τουριστικό σημείο; Γιατί πεζοδρομεί από την μία πλευρά και αφήνει ζώνες με δρόμους υψηλής ταχύτητας από την άλλη;

Είναι πραγματικά το θέατρο του παραλόγου το πόσα χρήματα έχουν ξοδευτεί για ημίμετρα που δεν έχουν φέρει αποτέλεσμα. Βγάζουν και ξανα ματά βγάζουν μελέτες για το τι πλακάκια θα στρώσουν τους πεζόδρομους, άμα και όταν τους κάνουν ενώ στην ουσία δεν χρειάζονται ούτε αλλαγές ούτε τίποτα. Κλείνεις το κέντρο και το αφήνεις έτσι όπως είναι. Μπάρες γύρω γύρω και καλή αστυνόμευση.

Το θέμα του πως να πάει κανείς μέχρι το κέντρο έχει λυθεί εδώ και πολύ καιρό. Έχει μετρό, έχει τραμ, έχει τρόλει, έχει κάποια λεοφωρεία ( που αυτά θα μπορούσαν να τους αλλάξουν τερματικούς σταθμούς για να μην είναι μέσα στο κέντρο αλλά κάπου στα όρια ). Άμα δώσουν και προτεραιότητα στα ποδήλατα θα τα προτιμήσει ο κόσμος.

Ο λόγος που οι Αθηναίοι δεν ποδηλατούν είναι γιατί είναι επικίνδυνο να το κάνουν αυτό μες στην κίνηση των αυτοκινήτων. Δεν έχουν όλοι την σούπερ φυσική κατάσταση για να μπορούν να βγουν μες στην κίνηση. Αν όμως υπήρχε ένας μεγάλος αριθμός ποδηλατών, που μοιραία δεν θα ήταν αριθμός οδηγών, ( γιατί δεν γίνεται να οδηγούν δύο διαφορετικά οχήματα ταυτόχρονα), τότε αμέσως αμέσως ακόμα και οι λιγότερο ικανοί θα σκεφτόντουσαν να πάρουν το ποδήλατο τους και να κατέβουν στο κέντρο.

Οι αποστάσεις ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μεγάλες από όποιο προάστιο και αν ξεκινήσει κάποιος ειδικά αν το κάνει με συνδυαστική μετακίνηση.
Από την στιγμή που υπάρχει το μετρό και το μετρό έχει καλύψει μέχρι στιγμής τα περισσότερα από τα προάστια, και στο μετρό μπαίνουν και τα ποδήλατα, δεν υπάρχει θέμα.

Wicca
Απών/απούσα

Αυτό πρέπει να κλείσει εντελώς για όλα τα μηχανοκίνητα. ( όχι μόνον αυτοκίνητα. ΟΛΑ).

http://www.stigmap.gr/daktylios-athinon-xartis.php

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Δεν θα το έθετα τόσο εκτεταμένα.
Παρόλα αυτά θα πρότεινα τον αποκλεισμό του ΙΧ από το κέντρο πόλης , σε πιο περιορισμένη έκταση από τον σημερινό δακτύλιο, σαν στρατηγικό στόχο και της Ποδηλατικής Κοινότητας.

Για τρεις λόγους:

Α. Γιατί έχουμε ανάγκη, στο οραματικό επίπεδο, στόχους που να αγκίζουν και να συσπειρώνουν αθρώπους με διαφορέτικές προελεύσεις, όχι απαραίτητα μόνο χρήστες ποδηλάτου, έτσι ώστε να μπορούμε να πετυχαίνουμε τις μέγιστες δυνατές συναινέσεις, μεταξύ άλλων, και στις δικές μας διεκδικήσεις.

Β. Γιατί εδώ και δεκετίες, σε άλλες Δυτικές και μη πόλεις, έχει αποδειχθεί η αξία του αποκλεισμού του ΙΧ από το κέντρο πόλης και είναι καιρός κάτι τέτοιο να αποτελέσει στα σοβαρά μέρος των στόχων πολλών συλλογικοτήτων που αφορούν τη Βιώσιμη Κινητικότητα, μέρος των οποίων είναι και η Ποδηλατική Κοινότητα.

Γ. Γιατί είναι σημαντικό να τονιστεί ο ρόλος της Ποδηλατικής Κοινότητας ως ανθρώπων που με τον τρόπο που έχουν επιλέξει να μετακινούνται αστικά, συν-πολεοδομούν στην ουσία την πόλη τους, συμμετέχοντας σε πολλά επίπεδα, στην συνδιαμόρφωση, όχι μόνον μιας αποσυμφορισμένης, στο μέτρο των δνατοτήτων μας, καθημερινότητας αλλά και της οραματικής επεξεργασίας για το μέλλον που θα θέλαμε στρατηγικά για την πόλη μας.

Μ' αυτόν τον τρόπο η Συλλογικότητα δεν καλείται να πει μόνο το αφήγημά της για την αστική ποδηλασία αλλά και να πάρει την πρωτοβουλία να συν-οραματιστεί (δεν απαγορεύεται) τις ίδιες τις πόλεις στις οποίες ζούμε στην ουσία.

Wicca
Απών/απούσα

Ο δακτύλιος ΕΙΝΑΙ το κέντρο της πόλης.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Νομίζω ότι δεν είναι ακριβώς έτσι.
Δεν είναι τόσο απλό.

Υπάρχουν όμως ήδη δημιουργημένες νησίδες όχι ακριβώς Βιώσιμης αλλά Βιωσιμότερης Κινητικότητας που μπορούν να βελτιωθούν και -το κυριότερο- να συνδεθούν μεταξύ τους.

Κι αυτές οι νησίδες θα μπορούσε να είναι οι εξής:

Φιλοπάππου, Ακρόπολη, Πλάκα, Εθνικός Κήπος, Παναθηναϊκό Στάδιο, Ωδείο, Βζαντινό Μουσείο, ΜΜΑ, Εμπορικό Τρίγωνο, Ψυρρή, Κεραμεικός, Γκάζι, Εξάρχεια, Αρχαιολογικό Μουσείο, Πεδίο Άρεως.

Όπως επίσης θα μπορούσαν να σνδεθούν μεταξύ τους και εστίες εκτός αλλά εγγύς του Δακτυλίου όπως είναι ο Βοτανικός κάτω από τς γραμμές του τρένου με την Γεωπονική Σχολή, η Πανεπιστημιούπολη στου Ζωγράφου, η ΑΣΚΤ στην Πειραιώς.

Όλα αυτά τα μέρη είναι ήδη εστίες Βιώσιμότερης Κινητικότητας που μπορούν να υποστηριχθούν και να συνδεθούν μεταξύ τους.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Θα προσπαθήσω να απαντήσω και  στο αρχικό ερώτημα: "Γιατί έχει τόση κίνηση η Αθήνα και γιατί θέλει πολύ προσπάθεια για να αλλάξει αυτή η κατάσταση;"

Α. Γιατί έχει τόση κίνηση:

Διότι δεν εφαρμόζονται ούτε καν οι νόμοι που ήδη υπάρχουν.

  1. Διότι δεν εφαρμόζεται ούτε ο Δακτύλιος.
  2. Δεν εφαρμόζονται (επιτηρούνται) ούτε οι Λεωφορειολωρίδες.
  3. Δεν εφαρμόζονται ούτε καν οι απαγοεύσεις στη σάθμευση σε εμβληματικές οδούς όπως Αμαλίας μπροστά στη Βουλή, Πανεπιστημίου, Ακαδημίας και Σταδίου!

Δεν θα πω τίοτα άλλο. Δεν χρειάζεται. Αφού δεν γίνονται αυτά, τα άλλα είναι υποδεέστερα.

Β. Γιατί θέλει πολύ προσπάθεια για να αλλάξει αυτή η κατάσταση:

Εδώ τα πράγματα είναι πιο απλά:

  1. Διότι δεν υπάρχει ούτε η πολιτική βούληση αλλά και το κυριότερο, ούτε η πολιτική συναίνεση και ως εκ τούτου ούτε η πολιτική δυνατότητα για να αλλάξει.   
                                                                                                             
    Οι πολιτικοί και οι δήμαρχοι, είναι έρμαια μικροσυμφερόντων και διαιωνιζόμενων αναχρονιστικών μικροαντιλήψεων των ισχυρών ενώσεων των εμπόρων, ταξιτζήδων, μεταφορέων, παρκιντζήδων, ιδιοκτητών ακινήτων, κατασκευαστών αλλά και οπισθοδρομικών ηλικιωμένων με γούστα και απόψεις της δεκαετίας του 50.  Για σκεφθείτε: Ποιοί είναι οι μόνιμοι κάτοικοι της Αθήνας και  - πολύ σημαντικό- τι ψηφίζουν;).
     
  2. Διότι ο πληθυσμός έχει εκπαιδευτεί επί χρόνια, από το μεταπολεμικό μοντέλο ανάπτυξης,  να υποτιμά οτιδήποτε Δημόσιο, οτιδήποτε Κοινό και να είναι καχύππτος και δύσπιστος γι αυτό: τα ΜΜΜ, το Περπάτημα, το Ποδήλατο, το Δημόσιο Χώρο.

    Η κυρίαρχη άποψη μέχρι τώρα, το κυρίαρχο όνειρο εδώ και δεκαετίες, που προβάλλει τον "Ασφαλή Ιδιωτικό Παράδεισο" του "Callifornian Way of life" (σπίτι με κήπο σε προάστιο και μετακίνηση με αυτοκίνητο), είναι ότι τα ΜΜΜ είναι για τους φτωχούς, το περπάτημα για τους κακομοίρηδες, το ποδήλατο για  τύπους σαν το Χατζηχρήστο στο Μπακαλόγατο και ο Δημόσιος Χώρος για τους ανώμαλους, τους ναρκομανείς και τούς άστεγους.
    Από αυτήν την κυρίαρχη άποψη, οι ανάπηροι θεωρούνται σακάτηδες που οι καημένοι την πάτησαν.
    Οι μαμάδες με τα καροτσάκια θεωρούνται καρακατσούλες που απλά δεν κάθονται στ αβγά τους.
    Οι κάτοικοι δε των κέντρων της πόλης, συλλήβδην, θεωρούνται μπατήρηδες και κακομοίρηδες που "ας πρόσεχαν".
    Αν κάποιος δεν ανήκει σε κάποια παραπάνω κατηγορία και παρόλα αυτά είναι υπέρ του Δημόσιου Χώρου και των ΜΜΜ, κατατάσσεται στην αρχή στους γραφικούς ή τους τρελούς και αμέσως μετά στους επικίνδυνους και τους ύποπτους.

    Ε λοιπόν αυτή ακριβώς η κρίαρχη άποψη είναι που πρέπει να αλλάξει.

christos_k
Εικόνα christos_k
Απών/απούσα

Όταν αποφάσισα να ξαναβάλω το ποδήλατο στη ζωή μου, το έκανα με πρόσχημα την άθληση και την αναψυχή. Στο πίσω μέρος του μυαλού μου όμως ήταν -και είναι- να βάλω χρώμα στη μουντή αστική  μου μετακίνηση. Εγχείρημα που αναβάλω διαρκώς, καθώς μόνο στη σκέψη πως θα εκθέσω τον εαυτό μου στο οδικό δίκτυο της Αθήνας με λούζει κρύος ιδρώτας. Σκέφτηκα, "αν πάρω τον αέρα του ποδηλάτου, γίνω καλύτερος χειριστής, εξασκηθώ σε track stand, bunny hop και όλα αυτά τα εξωτικά, τότε πού θα πάει, θα αποκτήσω αυτοπεποίθηση και θα ξεχυθώ στους δρόμους". Αμ δε...

Υπάρχει μια γενική αρχή: Η εκάστοτε εξουσία (Κράτος, Δημόσιο, Κυβέρνηση) αξιολογεί διαφορετικά ένα θέμα από οτι ο άμεσα ενδιαφερόμενος. Πράγμα λογικό, γιατί έχει να διαχειριστεί πολλά θέματα και πολλούς ενδιαφερόμενους. Κι εδώ υπεισέρχεται το λόμπινγκ, οι ομάδες πίεσης, οι διαπλεκόμενοι, τα συμφέροντα, η κομματική πελατεία κ.λ.π.

Εν κατακλείδι, μόνο η πίεση από εμάς μπορεί να έχει κάποιο αποτέλεσμα. Γι αυτό πρέπει να συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση και να εμπλουτιστεί σε όλα τα επίπεδα. Κι εδώ θα είναι χρήσιμες οι συμμαχίες (π.χ. με κάποια ΜΜΕ, με φορείς και ομάδες με κοινά οράματα για την πόλη) και οι γνωριμίες ενός εκάστου. Μόνον όταν οι καρεκλοκένταυροι διακρίνουν ψηφαλάκια θα δουν το θέμα με προσοχή.

Όσο για το κλείσιμο του κέντρου σε αυτοκινούμενα οχήματα, το βλέπω ως μέτρο ενταγμένο σε μιά γενικότερη πολιτική περί "πράσινης πόλης" και "βιώσιμης ανάπτυξης", π.χ. ενοποιήσεις χώρων με τουριστικό ενδιαφέρον, επέκταση των πεζοδρομήσεων κ.λ.π. Που σημαίνει ολοκληρωμένη περιβαλλοντική μελέτη και όχι απλά μεταφορά της κυκλοφοριακής συμφόρησης από το κέντρο στην περιφέρεια, πράγμα που θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις και για τους ποδηλάτες.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

εκεί δεν το έκλεισαν το κέντρο στα μηχανοκίνητα, απλά πάτε να δείτε τι διόδια θα πληρώνουν όσοι μπαίνουν στο κέντρο.... και ειδικότερα τα παλαιότερα ΙΧ...... (δεν κλέινουν το κέντρο στα ΙΧ, "κλείνουν το σπίτι" σε όσους οδηγούς ΙΧ θέλουν να μπαίνουν στο κέτρο....)

Αλλά τί ξέρουν εκεί στην Αγγλετέρα.... Εμείς εδώ ξέρουμε καλύτερα.... Καθημερινά, βρέξει χιονίσει λιακαδίσει, με την λαμαρινάρα μας 2 τόνους και 3.000 κυβικά, από το κέντρο... και άμα λάχει σταματάμε και στην μέση του δρόμου ή όπου αλλού μας γουστάρει...

.

.

Εχθές, το πρωί, νόμισα ότι έκανα λάθος, ότι πήγαινα στη δουλειά μια ώρα νωίτερα... Οι δρόμοι στο κέντρο με την μισή κίνηση - από ότι συνήθως.... Μετά έμαθα ότι ξαναξεκίνησε ο Δακτύλιος. Ναι, σωστά, επειδή η ατμόσφαιρα είναι πεντακάθαρη και έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα στο κέντρο, πρέπει να μπεί ο Νοέμβριος για να ξανααρχίσει ο Δακτύλιος.....

Wicca
Απών/απούσα

Ναι αλλά αυτό που έκαναν στο Λονδίνο είναι μέτρο δύο ταχυτήτων. Όποιος έχει να πληρώσει μπαίνει και όποιος δεν έχει δεν μπαίνει στο κέντρο. Οπότε αυτός που έχει την μεγαλύτερη και πιο χλιδάτη γκουμούτσα αυτοκίνητο που εκπέμπει και πιο πολλούς ρύπους πληρώνει διόδια και μπαίνει.
Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι όμως γιατί με αυτό τον τρόπο δεν κάνεις περιβαλλοντική πολιτική ούτε υποστηρίζεις την βιώσιμη κινητικότητα.
Απλά αβαντάρεις μία συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών, αυτούς που τα χουν και μπορούν να πληρώσουν για να πηγαίνουν κάθε μέρα στο κέντρο του Λονδίνου με την φεράρι τους ( και έχουν μπόλικες εκεί με τους Σαουδάραβες και τους σύντεχνους που έχουν στο Σίτυ).

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

christos_k wrote:
Όσο για το κλείσιμο του κέντρου σε αυτοκινούμενα οχήματα, το βλέπω ως μέτρο ενταγμένο σε μιά γενικότερη πολιτική περί "πράσινης πόλης" και "βιώσιμης ανάπτυξης", π.χ. ενοποιήσεις χώρων με τουριστικό ενδιαφέρον, επέκταση των πεζοδρομήσεων κ.λ.π. Που σημαίνει ολοκληρωμένη περιβαλλοντική μελέτη και όχι απλά μεταφορά της κυκλοφοριακής συμφόρησης από το κέντρο στην περιφέρεια, πράγμα που θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις και για τους ποδηλάτες.

Όταν μια περιοχή την απαλλάσσεις από τον φόρτο της κίνησης των ΙΧ, έχει αποδειχθεί ότι δεν μεταφέρεις την κίνηση στην περιφέρεια. Απλά όσοι ήταν να πάνε εκεί, πάνε με άλλα μέσα. (ΜΜΜ, πεζοί, ποδήλατα).
Οι μελέτες που κάθε τόσο δημοσιεύονται εδώ στο φόρουμ, από τον aldro, τον airpeace79 και άλλους, έχουν πολλά να πούν πάνω σ' αυτό.

Και αυτό το κάνεις όχι μόνο αποκλείοντας και απαγορεύοντας την διέλευση αλλά και σταματώντας την ύπαρξη των θέσεων στάθμευσης. (βλ. τόσα υπαίθρια πάρκινγκ σε οικόπεδα που έχουν προκύψει από γκρέμισμα κτηρίων. Ακόμη και τώρα γκρεμίζουν νεοκλασσικά για να τα κάνουν πάρκινγκ! )

Ίσως το πρώτο μέτρο δεν είναι ο αποκλεισμός της διέλευσης αλλά η απαγόρευση της σταθμευσης (τουλάχιστον της δωρεάν) και το κλείσιμο των πάρκινγκ και άμεση μετατροπή τους σε πράσινους χώρους  στις γειτονιές μέχρι να τα χτίσει ξανά ο ιδιοκτήτης τους).

Και όλα αυτά θελουν Πολιτική Βούληση, πολιτική δυνατότητα, νομοθέτηση και τήρηση των νόμων με αστυνόμευση.

...

Νομίζω ότι τα διόδια ή η πλήρης απελευθέρωση του κεντρου από ΙΧ  ανήκουν σε κάποιο πιο μελλοντικό στάδιο. 

Tasos
Απών/απούσα

[ Μετά έμαθα ότι ξαναξεκίνησε ο Δακτύλιος ]

Κι εγώ το έμαθα εκ των υστέρων, ότι δεν είχε ξεκινήσει ο δακτύλιος, γιαυτό και είχε τόση κίνηση αυτό τον καιρό. Θέλανε να τονώσουν την αγορά των καυσίμων, μάλλον... δε μπορώ να βρω άλλη εξήγηση...

christos_k
Εικόνα christos_k
Απών/απούσα

didotou wrote:
Όταν μια περιοχή την απαλλάσσεις από τον φόρτο της κίνησης των ΙΧ, έχει αποδειχθεί ότι δεν μεταφέρεις την κίνηση στην περιφέρεια. Απλά όσοι ήταν να πάνε εκεί, πάνε με άλλα μέσα. (ΜΜΜ, πεζοί, ποδήλατα).
Οι μελέτες που κάθε τόσο δημοσιεύονται εδώ στο φόρουμ, από τον aldro, τον airpeace79 και άλλους, έχουν πολλά να πούν πάνω σ' αυτό.

Και αυτό το κάνεις όχι μόνο αποκλείοντας και απαγορεύοντας την διέλευση αλλά και σταματώντας την ύπαρξη των θέσεων στάθμευσης. (βλ. τόσα υπαίθρια πάρκινγκ σε οικόπεδα που έχουν προκύψει από γκρέμισμα κτηρίων. Ακόμη και τώρα γκρεμίζουν νεοκλασσικά για να τα κάνουν πάρκινγκ! )

Αναφέρθηκα όχι μόνο σε εκείνους που πρέπει να κατέβουν στο κέντρο για δουλειές και να σταθμεύσουν εκεί, αλλά και τους διερχόμενους από το κέντρο με άλλο προορισμό.

Εαν η κυβέρνηση θέλει να αποσυμφορήσει το κέντρο, καλό θα ήταν να ξεκινήσει από μετεγκατάσταση των δημόσιων υπηρεσιών και υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος.

Επιμένω πάντως οτι οι αποσπασματικές αλλαγές μεταφέρουν το πρόβλημα ή απλά το ανακουφίζουν, δεν το επιλύουν. Μιλάμε για τον πολεοδομικό ιστό, ένα ζωντανό παλλόμενο σύστημα. Κάτι σαν τις αρτηρίες του σώματος, όπου το αίμα πρέπει να ρέει χωρίς εμπόδια. Πάρε παράδειγμα τις παρεμβάσεις στην Κιφησίας εν όψει των ολυμπιακών αγώνων 2004. Κατασκευάστηκαν λιγότεροι ανισόπεδοι κόμβοι από όσους είχαν αρχικά προβλεφθεί, με μόνο αποτέλεσμα τη μεταφορά του μποτιλιαρίσματος ψηλότερα.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Δύο πράγματα:

α. Η διέλευση από το κέντρο είναι κάτι απευκταίο πολεοδομικά. (Πάγια άποψη εδώ και δεκαετίες) [εννοώ να θες να πας από το Παγκράτι στην Κυψέλη και να θες να περνάς από την Πανεπιστημίου].

β. Όχι οι δρόμοι για ΙΧ, δεν είναι σαν τις αρτηρίες του σώματος.
Οι αρτηρίες του σώματος αν φράξουν και δεν μπορούν πια να μεταφέρουν αίμα το σώμα πεθαίνει.
Αλλά τα ΙΧ δεν είναι το αίμα της πόλης.
Αντίθετα είναι το υλικό από το οποίο φτιάχνεται η αθηρωματική πλάκα της πόλης (αν το θες με όρους ιατρικούς, μόνο και μόνο επειδή το έθεσες έτσι).
Αν το κέντρο της πόλης (σταδιακά και μελετημένα) απελευθερωθεί απ' αυτά, θα αναγεννηθεί θα αναπνεύσει.

Κατά τα άλλα, το ότι είναι περίπλοκο θέμα και ότι απαιτεί προσοχή και μελέτη, κανείς δεν το αμφισβητεί φαντάζομα. Αλλά πλέον υπάρχει τόσο μεγάλη  βιβλιογραφία από την υπόλοιπη (Δυτκή και όχι μόνο) ανθρωπότητα που, νομίζω, ότι μπορεί να κάμψει τις περισσότερες επιφυλάξεις.

Αρκεί βέβαια να υπάρχει βούληση, πίστη στην επιστήμη κι όχι στις μπακαλοαπόψεις του κάθε άσχετου έμπορα που φοβάται ότι αμα δεν παρκάρει ο άλλος μπροστά στο μαγαζάκι του δεν θα έχει πελατεία,  και ανοιχτά αφτιά.

contact