Αλλαγή ρόδας απο 28 "x1,5"

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Dacoba
Απών/απούσα

Παιδιά καλησπέρα,

έχω φάει τον κόσο και δεν μπορώ να αποφασίσω.

 

Έχω αυτό το ποδήλατο 

https://www.kross.pl/en/2015/urban/noru

και έχει 28"x1,5" ρόδες.

 

Μπορώ σε αυτόν τον σκελετό να βάλω ρόδες/λάστιχα δρόμου; 

Είμαι συνηθησμένος σε ποδήλατα με 700x25 / 700x35.

 

1) Μπορώ να το κάνω σε αυτό το ποδήλατο;

2) Πρέπει να πάρω καινούργιες ρόδες ή μόνο λάστιχα;

 

Σας ευχαριστώ πολύ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Το ποδηλατο σου φοράει Schwalbe Spicer 28"x1,5" δηλαδή ειναι 700Χ40 (622Χ40).

Δεν γνωρίζουμε το εσωτερικο πλατος της ζαντας αλλά θεωρώ πως μπορεις να τους βάλεις με ασφάλεια οτιδήποτε απο 700Χ28 (με τις αντίστοιχες/καταλληλες σαμπρέλες βεβαια).  Αν θα ειναι λεία ή με γραμμώσεις ή με τακουνια, εσύ αποφασίζεις.

UPDATE: Το πόσο φαρδύ/στενό ελαστικο μπορούμε να φορέσουμε είναι ανάλογο του εσωτερικού πλάτους της ζάντας μας (και του χώρου στα ψαλίδια/πηρούνι εφόσον πρόκειται να βάλουμε φαρδύτερο). Μπορείς μόνος σου να βγάλεις το λάστιχο που έχεις και να μετρήσεις το εσωτερικό πλάτος του στεφανιού σου. Στην εικόνα που ακολουθεί είναι το Β.

Κατόπιν συμβουλευόμαστε τον αιώνιο πίνακα του θείου πατώντας εδώ. Στην προκειμένη περίπτωση, σε σχέση με τον τύπο του ποδηλάτου και το πλάτος του ελαστικού, μπορούμε να υποθέσουμε με ασφάλεια πως έχεις ζάντα 19mm (και καποιες λίγες πιθανότητες να έχεις 17mm). Μεγαλύτερη βάζουν σε πιο mountain/trekking ποδηλατα. Μικρότερου πλάτους σε κούρσες.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Σε μία ζάντα 622x21x20.5mm, ποιες είναι οι αντιστοιχίες;

Τα 622mm πρέπει να είναι το μήκος της διαμέτρου του τροχού. Ποιας όμως, εσωτερικής ή εξωτερικής;

Τα 21mm είναι το Α κ τα 20.5mm το Β;
ή
Τα 21mm είναι το Γ κ τα 20.5mm ένα εκ των Α, Β;
https://ibb.co/jBPy9x

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

scrabler wrote:


Ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα σου;

Dacoba
Απών/απούσα

Ευχαριστώ κατάλαβα. 
Οπότε μπορώ να πάω και σε μικρότερα πάχουν λάστιχα δλδ 700x35/25 ? 
 

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Μπορείς αλλά προσωπικά αφενός θα μετρούσα το εσωτερικο πλατος για να 'μαι σιγουρος και αφετέρου δεν θα κατεβαινα κατω απο 700Χ28. Ενα ακόμα όριο δίνει η ίδια η ζάντα σχετικά με το πόσο ψηλές πιέσεις μπορεί να αντέξει. Τα κουρσάδικα 25άρια λάστιχα ανεβαίνουν πολύ ψηλά σε πίεση και δεν θα ένιωθα ασφαλής με τετοια στεφάνια. Τα  700Χ28 ή ίσως 700Χ32 θα ήταν πιο ταιριαστά (κατά την άποψή μου).

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Οπως σου τα λεει ο Scrabler. Βγάλε το ελαστικό και μέτρα τις διαστάσεις και από εκεί και πέρα αποφάσισε.

Σε ένα απλό μονοταχυτο που έχω φτιάξει, και έχω βάλει στεφάνια τρεκινγκ με 19αρι εσωτερικό πλάτος, έχω φορέσει 25αρια ελαστικά, ενώ κανονικά δε θα έπρεπε να βάλω κάτω από 28. Ωστόσο, έβαλα απλά οικονομικά kenda που δε σηκώνουν πάνω από 90 πίεση. Έτσι δεν έχω το φόβο του προβλήματος που σημειώνει πολύ σωστά ο Scrabler. Μέχρι στιγμής, μια χαρά έχουν καθήσει.

Από την άλλη, αν κατάλαβα καλά το ποδήλατο σου είναι αλουμινένιο. Αν ισχύει αυτό, καλύτερα διάλεξε 28αρι πλάτος ελαστικού για να μη σου γίνει τελικά πολύ ξερό.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το ένα, ΦΥΣΙΚΑ, είναι "τι ταιρειάζει" στο στεφάνι σου. Οπότε σωστά απάντησαν οι πιο πάνω.

Το άλλο, που συνήθως πονάει αρκετά, ειδικά αν δεν έχεις εξοικείωση με τέτοια πράγματα, είναι το "να κάτσει ΣΩΣΤΑ το λεπτό ελαστικό, στο χοντρό στεφάνι". Δεν είναι λίγες οι φορές που το ελαστικό γλιστράει, τα χειλάκια του δεν κάθονται στη σωστή θέση, το ελαστικό στραβοκάθεται, ο αναβάτης το νιώθει (κοπανάει) και στο τέλος ξεχειλώνει μόνιμα / ψιλοχαλάει και το ίδιο το ελαστικό....

... κοινώς.... μην πας σε πολύ λεπτό ελαστικό, μόνο και μόνο για την δοκιμή, αν δεν το έχεις λίγο το "άθλημα" (=αν δεν θέλεις να παιδευτείς).

Το 700χ28 είναι για μένα ιδανικός συνδυασμός για αστική μετακίνηση, ακόμα και για ταξίδια ασφάλτινα. Ούτε λεπτό, ούτε χοντρό (=βαρύ). Το βρίσκεις παντού, σε καλές τιμές και σε μοντέλα από πολύ οικονομικά, μεχρι ειδικά με επιστρώσεις / μεγάλες αντοχές / ανακλαστική λωρίδα στο πλάι και ότι άλλο φανταστείς.

Dacoba
Απών/απούσα

Παιδιά και πάλι ευχαριστώ για τις συμβουλές.

 

Εάν θέλω να πάω σε πιο λέπτα θα υπάρχει πρόβλημα εάν αλλάξω και το στεφάνι σε πιο μεκρί πλάτος;
Εάν ναι τι προτείνεται;

Είχα συνηθήσει σε κούρσα τόσο καιρό και τώρα αναγκαστηκά άλλαξα ποδήλατο (λόγο πόλης).

Σε αυτό το μοντέλο τι στεφάνια μπορώ να πάρω για να βάλω αγωνιστικά λάστιχα εαν το αποφασίσω;

 

Και πάλι ευχαριστώ

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

τρεις λύσεις έρχονται στο μυαλό μου:

1. μένεις με τα στεφάνια που έχεις. Αγοράζεις τα λεπτά ελαστικά ου θέλεις (και αντίστοιχες σαμπρέλες), δοκιμάζεις πόσο εύκολο είναι να κάτσουν τα ελαστικά στα στεφάνια σου. Κοινώς "δοκιμή και σφάλμα". Μπορεί να είσαι τυχερός, ή μάστορας, ή να είναι πραγματικά εύκολο. (λύση: ελάχιστο κόστος, ίσως μπόλικο παίδεμα)

2. αγοράζεις νέους τροχούς, με λεπτά στεφάνια, για μονοτάχυτο ποδήλατο, με κατάλληλο πίσω κέντρο για το άνοιγμα των ψαλιδιών που έχεις πίσω (μέτρα / ρώτα). Αγοράζεις και τα νέα λεπτά ελαστικά και τις νέες "λεπτές" σαμπρέλες. (λύση: μέγιστο κόστος, μέγιστη ευκολία)

3. Παίρνεις τους τροχούς στο χέρι, πας σε έναν ποδηλατά, ή σε μέλος εδώ μέσα που πλέκει τροχούς, και ζητάς να σου πλέξουν νέα λεπτά στεφάνια, στους υπάρχοντες τροχούς. Πιθανόν να χρειαστούν και νέες ακτίνες (λόγω πιθανής "απαίτησης" διαφορετικού μήκους ακτίνων). Φυσικά θα χρειαστείς και τα νέα λεπτά ελαστικά και σαμπρέλες. Το κόστος δεν ξέρω αν θα βγει μικρότερο ή μεγαλύτερο από την λύση 2. Ο κόπος επίσης... δεν ξέρω...

Προφανώς δεν έχει νόημα να σου προτίνω στεφάνια. Κυκλοφορούν 143 διαφορετικές μάρκες με 65 διαφορετικά μοντέλα η καθεμιά, από 15 ευρώ το στεφάνι, μέχρι κανα 1000ρικο. Διάλεξε και πάρε. Ή σωστότερα, μίλησε με τον ποδηλατά σου, άστον να διαλέξει και πάρε.

Dacoba
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

τρεις λύσεις έρχονται στο μυαλό μου:

1. μένεις με τα στεφάνια που έχεις. Αγοράζεις τα λεπτά ελαστικά ου θέλεις (και αντίστοιχες σαμπρέλες), δοκιμάζεις πόσο εύκολο είναι να κάτσουν τα ελαστικά στα στεφάνια σου. Κοινώς "δοκιμή και σφάλμα". Μπορεί να είσαι τυχερός, ή μάστορας, ή να είναι πραγματικά εύκολο. (λύση: ελάχιστο κόστος, ίσως μπόλικο παίδεμα)

2. αγοράζεις νέους τροχούς, με λεπτά στεφάνια, για μονοτάχυτο ποδήλατο, με κατάλληλο πίσω κέντρο για το άνοιγμα των ψαλιδιών που έχεις πίσω (μέτρα / ρώτα). Αγοράζεις και τα νέα λεπτά ελαστικά και τις νέες "λεπτές" σαμπρέλες. (λύση: μέγιστο κόστος, μέγιστη ευκολία)

3. Παίρνεις τους τροχούς στο χέρι, πας σε έναν ποδηλατά, ή σε μέλος εδώ μέσα που πλέκει τροχούς, και ζητάς να σου πλέξουν νέα λεπτά στεφάνια, στους υπάρχοντες τροχούς. Πιθανόν να χρειαστούν και νέες ακτίνες (λόγω πιθανής "απαίτησης" διαφορετικού μήκους ακτίνων). Φυσικά θα χρειαστείς και τα νέα λεπτά ελαστικά και σαμπρέλες. Το κόστος δεν ξέρω αν θα βγει μικρότερο ή μεγαλύτερο από την λύση 2. Ο κόπος επίσης... δεν ξέρω...

Προφανώς δεν έχει νόημα να σου προτίνω στεφάνια. Κυκλοφορούν 143 διαφορετικές μάρκες με 65 διαφορετικά μοντέλα η καθεμιά, από 15 ευρώ το στεφάνι, μέχρι κανα 1000ρικο. Διάλεξε και πάρε. Ή σωστότερα, μίλησε με τον ποδηλατά σου, άστον να διαλέξει και πάρε.

 

Αμεσώτατος :) ευχαριστώ θα πάω με το πρώτο σενάριο, βρήκα ήδη ελαστικά.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Dacoba wrote:
Αμεσώτατος :) ευχαριστώ θα πάω με το πρώτο σενάριο, βρήκα ήδη ελαστικά.

"Αμεσώτατος" ίσως. "Απολύτως ξεκάθαρος" ίσως όχι..... τελικά....

Τι εννοώ. ΟΚ, μπορεί να αγοράσεις τα ελαστικά και να πεις στον ποδηλατά σου, "βάλτα κιόλας". Απλό. Θα παιδευτεί ή και όχι (μάστορας είναι, το έχει κάνει άλλες 27.623 φορές μέχρι σήμερα) και εσύ θα φύγεις με τα ωραία λεπτά νέα ελαστικά σου.....

Τι θα γίνει όμως στο πρώτο φουίτ? Και αν αυτό σου κάτσει εκεί πέρα μακρυά στην βόλτα σου? Αν υπολογίζεις να αλλάζεις μόνος σου / ή να μπαλώνεις σκασμένες σαμπρέλες μόνος σου, αυτό προϋποθέτει και ένα "βάλε / βγάλε" του ελαστικού από το στεφάνι. Καταλαβαίνεις που το πάω....!!!! Με άλλα λόγια, ψηφίζω "δοκιμή και σφάλμα - σόλο - μόνος σου εσύ και ο πόνος σου". Τουλάχιστον να ξέρεις τι μπορεί να σου κάτσει / τι θα έχεις να αντιμετωπίσεις εκείνη τη δύσκολη ώρα.

[και αν κάποιος παιδευτεί σε βαθμό Χ, όταν αλλάζει ελαστικό στην πολυτέλεια του σπιτού του, να περιμένει ότι θα παιδευτεί σε βαθμό 10Χ εκεί πέρα μακρυά, στην μέση του δρόμου, κουρασμένος και ιδρωμένος .....]

Η παρατήρηση είναι γενική (και αόριστη) για όποιος διαβάσει το θρεντ, και όχι ειδικά για σένα..... Με άλλα λόγια, δεν γράφω για να αποτρέψω ή για να αποθαρρύνω. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, γράφω για να ενημερώσω και να δοκιμάσετε "εκ των προτέρων".