ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
milas.geo
Απών/απούσα

Αγαπητοι Φίλοι Γεια σας.

Θα ήθελα παρακαλώ την βοηθεια σας. Ειμαι κάτοχος ενος Fittnes ποδηλάτου με μηχανικα δισκόφρενα (Shimano αλλά δεν θυμάμαι ποιά σειρά) και οι διαδρομές μου καθημερινα ειναι Ελληνικο - Σύνταγμα (απο στενά παραλλήλα με την Βουλιαγμένης περ. 11 χλμ) και μετά πισω. Και σχεδόν κάθε Κυριακή μια Διαδρομη απο 90 -120 χλμ.

Στις καθημερινές διαδρομές επειδή έχει πολλά στενα και για ασφάλεια πατάω πολυ συχνα τα φρένα.

Ο προβληματισμός μου ειναι γιατί χρειάζομαι αλλαγή στα τακακια τόσο συχνα και τι μπορώ να κάνω για να έχω καλύτερα φρένα 

Για παράδειγμα για το 2019 & 2020

23/11/2018 (δεν έχω γραψει χλμ)  αλλαγη πίσω τακάκια και συρματόσχοινο

18/01/2019 (δεν έχω γραψει χλμ)  αλλαγη μπροστα τακάκια 

23/03/2019 (δεν έχω γραψει χλμ)  αλλαγη πίσω δίσκος φρένου και πισω τακάκια

05/06/2010 (δεν έχω γραψει χλμ)  αλλαγη πίσω συρματοσχοινο

22/06/2019 (δεν έχω γραψει χλμ)  αλλαγη πίσω τακάκι 

13/09/2019 (δεν έχω γραψει χλμ)  αλλαγη πίσω τακάκι και συρματοσχοινο

26/11/2019 χλμ 20.470 αλλαγη πίσω τακάκι

21/02/2020 χλμ 22.441 Ρυθμιση φρένων

05/05/2020 χλμ 23.370 αλλαγη εμπρος και πίσω τακάκι

02/06/2020 23.881 χλμ ρυθμιση φρένων αλλαγη πισω συρματόσχοινο

19/06/2020 χλμ 24.493 αλλαγη εμπρος και πίσω τακάκι

Ο ποδηλατάς μου είπε ότι πιθανόν να είναι (μεγάλος η χοντρος) ο δισκος και όταν τον ρώτησα για υδραυλικα μου ανέφερε ενα ποσο γύρω στα 120 Ευρώ.

Δεν ξερω εαν αξίζει αυτο το ποσό και εαν θα μπλέξω περισσότερο

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Οι αλλαγές που κάνεις σε τακάκια και συρματόσχοινα προσωπικά μου φαίνονται υπερβολικά συχνές. Κάθε 3 μήνες ισω τακάκια??? Πώς κρίνεις ότι θέλει αλλαγή. Ο ποδήλατα σου στο λέει? Την αλλαγή ποιος την κάνει? Εσύ η ο ποδήλατα?

Edit...

05/05/2020 χλμ 23.370 αλλαγη εμπρος και πίσω τακάκι

19/06/2020 χλμ 24.493 αλλαγη εμπρος και πίσω τακάκι

Δλδ μετά από 1,5 μήνα και περίπου 1000χλμ χρειάστηκαν αλλαγή όλα τα τακάκια???

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Δηλαδή κάθε φορά πόσα του εδινες;

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

τα μηχανικα δισκοφρενα εχουν τα θεματακια τους..αλλα υπερβολικο μου φαινεται..ακομα κιαν εισαι πολυ βαρυς για το ποδηλατο,αν φρεναρεις πολυ σε κατηφορες και υπερθερμαινονται, παλι πολυ ειναι.. ασχετη ερωτηση..αν σου ειναι ευκολο μας λες απο ποιους δρομους - περιοχες πας Ελληνικο Συνταγμα? εγω παω καθε μερα Αργυρουπολη Συνταγμα μεσω λ.Βουλιαγμενης..η εναλλακτικη που εχω για το πηγαινε ειναι Ηλιουπολη Υμμητος Παγκρατι Καλιμαρμαρο..αλλα εχει πολυ ανηφορα για πρωι πρωι και το βαριεμαι..

Theodore
Απών/απούσα

Είχα κι εγώ παρόμοιο πρόβλημα με συχνές αλλαγές σε τακάκια και δίσκους μηχανικών δισκόφρενων σε 26άρι mountain που έχει μετατραπεί σε πόλης (αφαίρεση ανάρτησης και λάστιχα δρόμου). Κάνω περίπου 400-500 χλμ τον μήνα στο κέντρο της Αθήνας.

Κάποια τακάκια με μαλακό υλικό φαγώνονται πολύ γρήγορα και κάποιοι φτηνοί Shimano δίσκοι επίσης άντεχαν το πολύ έξι μήνες. Το πάχος των δίσκων μειώνονταν γρήγορα και στραβώνανε εύκολα. Καταλάβαινα τη γρήγορη φθορά στα τακάκια από το πόσο συχνά χρειάζονταν ρύθμισμα. Τα μαλακά τακάκια βέβαια είχαν πολύ πιο άμεση απόκριση όταν ήταν καινούρια.

Η κατάσταση βελτιώθηκε σημαντικά όταν έβαλα σκληρά τακάκια σε συνδυασμό με καλύτερης ποιότητας και μεγαλύτερου πάχους δίσκους (δεν θυμάμαι κατασκευαστή, πάντως δεν ήταν Shimano), όπου αντί για ρύθμιση κάθε 2 εβδομάδες, έχουν περάσει κάτι μήνες χωρίς να χρειαστούν ρύθμιση και η διαφορά στην απόκριση δεν είναι ενοχλητική. Δεν έχω κρατήσει ημερολόγιο αλλαγών για σύγκριση δυστυχώς.

Φαντάζομαι ότι τα συχνά φρεναρίσματα μέσα στην κίνηση του κέντρου επιβαρύνουν την κατάσταση.

milas.geo
Απών/απούσα

Πληρώνω για τα τακακια 15 Ε

milas.geo
Απών/απούσα

Αγαπητέ Vascott

Κάνω μόνος μου την ρύθμιση όταν καταλαβαίνω ότι τα φρένα δεν λειτουργουν καλά και μετά απο 2-3 φορες περνάω απο τον ποδηλατά και τον ρωτάω και είτε κάνει και αυτος ρυθμιση ή μου λειε οτι θέλουν αλλαγη. Την αλλαγη την κάνει πάντα ποδηλατάς

milas.geo
Απών/απούσα

Αγαπητέ Αιθεροβάμων.

Ειμαι πράγματι πολύ βαρύς (105 Kg) και φρενάρω συνέχεια ειδικά σε κατηφόρες αλλά ειδικά αυτο που άλαξα μπρος και πισω τακάκι μεσα σε 1 μιση μηνα και 1.000 χλμ μου φάνηκε υπερβολικό για αυτό και άνοιξα το θέμα.

Αυτό που με προβληματίζει ειναι πέρα απο τα χρήματα είναι ότι μετα απο 10 ημέρες αφου εχω αλλαξει τα τακάκια τα φρένα πάλι να μην λειτουργούν σωστα.

Νομιζεις ότι πρεπει να πάω σε υδραυλικά η να αλλάξω τα μηχανικά σε μια καλύτερη σειρά, η μήπως ξερεις κάποιο ποδηλατά που μπορεί να δώσει λύση

Τώρα για την διαδρομη.

Η συνηθισμενη μου διαδρομη ειναι Σπίτι _ποδηλατόδρομος Γερουλάνου - Παραλληλος Βουλιαγμένης μεχρι Πολυκλαδικα Ηλιούπολης μετά μεσω Ηλιούπολης πισω απο την Γυμναστική ακαδημια μετα μεσα απο την Γούβα βγαινω στην Υμητού κοντα στο Α Νεκροταφείο και μετα αναγκαστικά την Βουλιαγμένης.

.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ήξερα ότι τα δ/φ ήταν αντιοικονομικά και δημιουργούν θεματάκια.... αλλά εσύ το πήγες σε άλλο επίπεδο!!!!

Και καλά, ΟΚ, τακάκια είναι και φθείρονται, δίσκοι είναι και στραβώνουν. Τα συρματόσχοινα γιατί τα άλλαζες? Στράβωναν και αυτά ή μούχλιαζαν?

Κάτι δεν πάει καλά. Είτε φρενάρεις ΕΝΤΕΛΩΣ λάθος, είτε σε δουλεύει ο ποδηλατάς, είτε αφήνεις το ποδήλατο μέσα στη θάλασσα & δίπλα σε μονάδα παραγωγής θειικού οξέος ....

dont know

... ρε συ, μήπως τις Κυριακές που γράφεις ότι κάνεις "μια Διαδρομη απο 90 -120 χλμ" ανεβοκατεβαίνεις στα καπάκια την Πάρνηθα με την ταυτότητα στα δόντια? bye

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Να τα λέμε κι αυτά όμως όταν λέμε με ύφος bossy κατσάδας και δέκα καρδιναλίων και ογδόντα pro ότι κούρσες χωρίς δισκόφρενα δεν νοούνται πια. Έτσι;grin big
...
Άσχετο όμως ... ρε συ φίλε milas.geo πολλά τα λεφτά!
Για κάτσε.
ΟΚ.
Εντάξει είσαι 105. ΟΚ. Ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος. Σιγά. Άσε που είναι και το σωστό ποδηλατικό νούμερο...ίσως όχι για κιλά αλλά για άλλα πράγματα...smile
Η διαδρομή που περιγράφεις κατ' αρχάς δεν έχει τρελές ανηφοροκατηφόρες. Εντάξει έχει αλλά δεν είναι και downhill.

Μήπως είναι τα δαχτυλάκια κολλημένα στα φρένα συνέχεια (πράγμα σωστό κατ' αρχάς) αλλά όχι απλώς σε επαφή και ετοιμότητα αλλά ψιλοφρενάρουν συνεχώς; Μήπως είσαι συνέχεια φρεναριστός;
...
Δεν μπορώ να φανταστώ κάτι άλλο.
Τι τακάκια βάζεις;
Μήπως είναι υπερβολικά μαλακά;
Μήπως έχεις λαδώσει τα συρματόσχοινα και κάποια στιγμή το λαδάκι σου τρέχει στα τακάκια;

s-p3ci4L-K
Εικόνα s-p3ci4L-K
Απών/απούσα

Πάντως και εγώ με το Kaff τα άλλαζα 3-4 φορές το χρόνο.

Και πολλά τα χιλιόμετρα, και πολλά τα χιλόμετρα

milas.geo
Απών/απούσα

Αγαπητέ RockaRolla τα συρματόσχοινα σπάνε, και σπάνε συνήθως μακρυά απο το σπίτι και σε ώρα 9-9.30 που ειναι κλειστά τα ποδηλατάδικα και σπάνε κοντά στην Γυμναστική Ακαδημία (ΚΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙthreaten1).

Απο τις πιθανές αιτίες που παραθέτεις η μονη που μου φαίνεται πιο πιθανή ειναι το να φρενάρω ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ (ποιός ειναι όμως ο σωστός τρόπος να φρενάρεις γρήγορα και αποτελεσματικά χωρίς να καταστρέφεις τα τακάκια και τους δίσκους ??), τακάκια έχω αλλάξει σε διαφορετικούς ποδηλατάδες και δεν νομιζώ ότι όλοι μου δουλεύουν.

milas.geo
Απών/απούσα

Αγαπητή didotou 

Σε ευχαριστώ για τα σχόλια. Απ ότι μου έχει πει ο ποδηλατάς έχω βάλει και μαλακά και σκληρά.Τώρα για το άν ασυναίσθητα ψιλοφρενάρω συνεχώς (θα προσπαθήσω να το καταλάβω αν και τα χέρια μου ειναι στις μανέτες των φρένων αλλά δεν τις πιέζουν).

Μήπως κάποιος μπορεί να προτείνει κάποια λύση (ποδηλατά που ειναι πολυ καλος για έλεγχο - η οτιδήποτε αλλο).

 

s-p3ci4L-K
Εικόνα s-p3ci4L-K
Απών/απούσα

Παίρνεις ποδήλατο που δεν έχει φρένα :)

morgoth
Απών/απούσα

Ρε συ, εχω κανει πανω απο 16χιλιαδες αστικα χλμ 6 χρονια τωρα με τα 2 μου ποδηλατα και πιστεψε με εχω σπασει ο,τι εξαρτημα μπορεις να φανταστεις (ημουν και 140 κιλα, δεν με εχουν αποκαλεσει στο φορουμ τυχαια morgoth the destroyer) αλλα συρματοσχοινο δεν μου εχει κοπει ποτε, κατι περιεργο παιζει. Τωρα και τακακια καθε 1000 χλμ μου φαινεται λιγο περιεργο αλλα δεν βαζω και το χερι μου στην φωτια γιατι πρωτη φορα εχω δισκοφρενα...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... (ξανα)ποδηλατώ ως ενήλικας από το 2002, ποτέ δεν μου έχει σπάσει συρματόσχοινο φρένου. ΠΟΤΕ. Π Ο Τ Ε.

Μία φορά μου έχει σπάσει συρματόσχοινο μπροστινού ντεραγιέ, από βλακεία μου και αφού μου είχε δώσει προειδοποίηση ότι κάτι δεν πάει καλά (και που την αγνόησα, βλακωδώς, γιατί ήταν σε δύσκολο σημείο και βαρέθηκα να τσεκάρω σωστά.....).

Το συρματόσχοινο φρένων είναι πολύ χοντρό. Τραβάει μεγάλα ζόρια και αντέχει....... εκτός αν είναι λάθος τοποθετημένο, ή κάνει καμιά περίεργη κούρμπα, ή βρίσκει κάπου σε κοφτερή ακμή και τρίβεται, ή είναι δίπλα στη θάλασσα και οξειδώνεται "με το καλημέρα"....

Για τα τακάκια, ή είναι πολύ μαλάκά / έχουν τέτοιο σχεδιασμό που φθείρονται ("θυσιάζονται") ώστε να την γλιτώνουν οι δίσκοι, είτε φρενάρεις λάθος, είσαι συνέχεια στα φρένα και τρίβονται ΣΥΝΕΧΕΙΑ.

πχ αντίστοιχα για v-brakes, είχα πετύχει πολύ μαλακά τακάκια, φθείρονταν πολύ γρήγορα, ήθελαν αλλαγή πιο συχνά, ώστε να μην φθείρεται το στεφάνι... δεν ξέρω αν είναι τέτοια η περίπτωσή σου, δεν ξέρω τι παίζεται με δισκόφρενα.

 

 

 

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Εγώ, στην aero κουρσα με δισκόφρενα και περίπου 10 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο, άλλαξα 3 φορές τακάκια (ζευγάρι) αν και είχαν και τις 3 φορες ψωμί, καθώς πρεπει να κλεινω τις μανετες περισοτερο και μου την δίνει στα νευρα, μιλάμε όμως ότι τρώνε πολύ ζόρι καθώς οι ταχύτητες ειναι μεγαλες και επίσης σε παρατεταμένες κατηφόρες επειδη θερμαίνονται οι δίσκοι, μπορει να ακουμπουν για λίγο μέχρι να στρώσουν, με αποτέλεσμα τα τακάκια να τρώγονται ευκολότερα. αν για κάποιο λόγο τα τακάκια σου ακουμπουν συνεχως στους δίσκους, το καταλαβαίνεις  ευκολα από το θόρυβο. Μηχανικά βεβαια δεν ειχα ποτέ, αλλά πιστεύω οτι σε 1000 χιλιόμετρα αλλαγη, είναι υπερβολικο.

milas.geo
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

... (ξανα)ποδηλατώ ως ενήλικας από το 2002, ποτέ δεν μου έχει σπάσει συρματόσχοινο φρένου. ΠΟΤΕ. Π Ο Τ Ε.

Μία φορά μου έχει σπάσει συρματόσχοινο μπροστινού ντεραγιέ, από βλακεία μου και αφού μου είχε δώσει προειδοποίηση ότι κάτι δεν πάει καλά (και που την αγνόησα, βλακωδώς, γιατί ήταν σε δύσκολο σημείο και βαρέθηκα να τσεκάρω σωστά.....).

Το συρματόσχοινο φρένων είναι πολύ χοντρό. Τραβάει μεγάλα ζόρια και αντέχει....... εκτός αν είναι λάθος τοποθετημένο, ή κάνει καμιά περίεργη κούρμπα, ή βρίσκει κάπου σε κοφτερή ακμή και τρίβεται, ή είναι δίπλα στη θάλασσα και οξειδώνεται "με το καλημέρα"....

Για τα τακάκια, ή είναι πολύ μαλάκά / έχουν τέτοιο σχεδιασμό που φθείρονται ("θυσιάζονται") ώστε να την γλιτώνουν οι δίσκοι, είτε φρενάρεις λάθος, είσαι συνέχεια στα φρένα και τρίβονται ΣΥΝΕΧΕΙΑ.

πχ αντίστοιχα για v-brakes, είχα πετύχει πολύ μαλακά τακάκια, φθείρονταν πολύ γρήγορα, ήθελαν αλλαγή πιο συχνά, ώστε να μην φθείρεται το στεφάνι... δεν ξέρω αν είναι τέτοια η περίπτωσή σου, δεν ξέρω τι παίζεται με δισκόφρενα.

 

 

 

Σε ευχαριστώ για τις επισημάνσεις, φαντάζομαι τελικά ότι ολα αυτά συμβαίνουν επειδή χρησιμοποιώ τα φρένα πολύ ειδικά σε κατηφόρες. Πιστεύεις ότι η επώδυνη (οικονομικα) αλλαγή σε υδραυλικά θα βελτιώσει την κατάσταση ή όχι

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

For the record για πες τι δισκόπλακες έχεις, τι ρότορες, τι τακάκια, τι συρματόσχοινο του φοράς, αν έχεις αλλάξει και τα μακαρόνια ή έχεις τααρχικά, τι μανέτες φρένων. Όλο το σύστημά σου γενικά.
Και τι ποδήλατο επίσης. (δεν μας το έχεις πει).
...
Επίσης άλλο ερώτημα: σε ποιό σημείο ακριβώς κόβεται το συρματόσχοινο; Σε τι απόσταση από το βαρελάκι; Κόβεται πάντα στο ίδιο σημείο; Υπάρχει κάποια επαναληπτικότητα; Υποθέτεις εσύ κάποιο λόγο;
...
Και ένα ακόμη: μήπως "διαβάζω" λάθος τη διαδρομή που περιέγραψες και, στην πραγματικότητα έχει κάποια παρατεταμένη άγρια κατηφόρα; (δεν το νομίζω αλλά λεω...).

milas.geo
Απών/απούσα

didotou wrote:

For the record για πες τι δισκόπλακες έχεις, τι ρότορες, τι τακάκια, τι συρματόσχοινο του φοράς, αν έχεις αλλάξει και τα μακαρόνια ή έχεις τααρχικά, τι μανέτες φρένων. Όλο το σύστημά σου γενικά.
Και τι ποδήλατο επίσης. (δεν μας το έχεις πει).
...
Επίσης άλλο ερώτημα: σε ποιό σημείο ακριβώς κόβεται το συρματόσχοινο; Σε τι απόσταση από το βαρελάκι; Κόβεται πάντα στο ίδιο σημείο; Υπάρχει κάποια επαναληπτικότητα; Υποθέτεις εσύ κάποιο λόγο;
...
Και ένα ακόμη: μήπως "διαβάζω" λάθος τη διαδρομή που περιέγραψες και, στην πραγματικότητα έχει κάποια παρατεταμένη άγρια κατηφόρα; (δεν το νομίζω αλλά λεω...).

Δυστυχώς δεν ξέρω τι μοντέλο (σειρα ειναι τα τακάκια και οι ροτορες τα φρένα ειναι Shimano και μαλλόν τα φτηνά μηχανικα δισκόφρενα).

Το ποδηλατο που έχω ειναι ενα VICINI ZEUS.

Η διαδρομή που κάνω εαν έχω όρεξη και πάω απο Ηλιούπολη (η Ανηφορούπολη καλύτερα) μετά έχει κάποιες κατηφόρες που τις κατεβαίνω πατώντας συνέχεια τα φρένα.

Και κάτι τελευταίο σήμερα το πρωι πήγα σε ενα άλλο ποδηλατά για να μου ρυθμισει τα φρένα και το θαύμα έγινε νιώθω πάλι ασφάλεια (ότι έχω φρένα που σταματάνε γρήγορα το ποδήλατο)

contact