Το επόμενο βήμα

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
horiogiris
Απών/απούσα

Γεια στην παρέα.

Νομίζω ότι είναι καιρός για το επόμενο βήμα στην ποδηλασία για μένα και θέλω τη βοήθεια των πιο έμπειρων.

Μικρό ιστορικό:

Πάντα μου άρεσε το ποδήλατο. Πριν 15 χρόνια (στα 31 μου) ξεκίνησα με ένα αλουμινένιο hardtail ΜΤΒ της πλάκας από το Carrefour να κάνω βόλτες 3 φορές/βδομάδα φτάνοντας τα 150-200 χλμ/βδομάδα. Το πράγμα κράτησε 3 χρόνια και σταμάτησε λόγω δουλειάς.

Τον περασμένο Φεβρουάριο ξαναεξεκίνησα από το πουθενά με λίγα χλμ στην αρχή αλλά σταθερά 3 φορές/εβδομάδα. Συνεχίζω έως σήμερα με ενθουσιασμό και κάνω περίπου 200 χλμ την εβδομάδα σε 2 ή 3 βόλτες. Θά'θελα να μην το ξανασταματήσω.

 Έχω ένα Trekking που καθόταν από το 2017 με ελεύθερο πίσω (20+ κιλά με τα παγούρια). Είναι της πλάκας αλλά μου αρέσει να το βελτιώνω καθώς μου αρέσουν οι επισκευές και πιάνουν τα χέρια μου από μηχανικά. Άλλαξα ελεύθερο για καλύτερες αναβάσεις (από 14-28 σε 14-34), έβαλα ασφάλτινο λάστιχο με 35άρι πέλμα, (από 42), παράγγειλα και περιμένω σκληρό πηρούνι μιας και αντιλήφθηκα ότι η μανίσια ανάρτηση είναι της πλάκας. Τα κάνω όλα μόνος μου, όλοι οι ποδηλατάδες που πήγα είναι αγενέστατοι, άσε που το απολαμβάνω κιόλας.

Anyway, δεν έχω καβαλήσει ποτέ κουρσάκι αλλά τελευταία νιώθω ότι το ποδήλατο που χρησιμοποιώ είναι πολύ αργό, με επιβαρύνει περισσότερο από όσο θα έπρεπε στις ανηφόρες (έχω κάνει βόλτες 90 χλμ με 2.000 υψομετρικό) και το κάθισμα (σέλα και στάση οδήγησης) μετά το 3ωρο δεν παλεύεται. Έχω κάνει το καλύτερο bike fit που μπορούσα με όσα έχω μάθει κυρίως από Internet (ύψος/θέση σέλας, αφαίρεση αποστατών από λαιμό και αντιστροφή του) και έχω δει μεγάλη διαφορά στην απόδοση. Γίνομαι όλο και πιο δυνατός αλλά θα ήθελα πλέον το ποδήλατο να με βοηθά και όχι να με εμποδίζει.

Αντιστέκομαι στο στιλ "σοβαρός ποδηλάτης/αθλητής" με τα πολύχρωμα κολάν (άσε που κάνω πιο πολλά χλμ από τους περισσότερους), όμως τελευταία αναρωτιέμαι μήπως το κουρσάκι είναι αναγκαιότητα. Δεν είμαι τύπος που θα πάρει επώνυμα προϊόντα για να κοκορευτεί ή να φανεί ότι ασχολείται σοβαρά, έχω κόλλημα με τη σχέση value/money χωρίς όμως να υπάρχει θέμα χρημάτων.

Στόχοι: Να κάνω 2-3 φορές/εβδομάδα βόλτες των 65-110 χλμ εκτός πόλης, να καβαλάω πολλές ώρες το ποδήλατο χωρίς να με κουράζεί πολύ, όλα τα χλμ είναι σε άσφλατο αλλά αν θέλω να κόψω δρόμο ή μπερδευτώ και πρέπει να κάνω 1-2 χλμ σε πατημένο χώμα να μη φοβάμαι μήπως το σπάσω, να πάω όλο και πιο γρήγορα/μακριά κάνοντας μεγαλύτερα υψομετρικά.

Δεν λέω άλλα για να μην μακρύνει κι άλλο το ποστ.

Ζητώ τη βοήθεια σας για το επόμενο βήμα μου σε σχέση με τους στόχους που ανέφερα: Είναι απαραίτητο νέο ποδήλατο; Αν ναι, τι είδους και τάξης τιμής;

Ευχαριστώ για την υπομονή!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
5
Μέση αξιολόγηση: 5 (1 ψήφος)
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Απαραιτητο, απαραιτητο να αλλαξεις δεν ειναι. Αν κυκλοφορεις σε ασφαλτο ομως παρε ενα κουρσακι να το ευχαρηστηθεις. Παει πολυ διαφορετικα, ειναι πολυ πιο γρηγορο και αν αυτη τη χρηση κανεις ουτως ή αλλως, γιατι οχι? ΕΙδικα αν σε τραβαει η ταχυτητα, ειναι μονοδρομος.

Οσο για τιμη, δες το εσυ, εγω ειμαι καλα με ρετρο ατσαλακια 90s που βρισκεις και σε καλη τιμη μεταχειρισμενα. Τα θεωρω το καλυτερο vfm, δεν ειναι και vintage ή αντικες οποτε δεν εχουν και premium πολλες φορες. Μην πας πολυ πισω στο χρονο ομως γιατι μετα αρχιζεις να εχεις ασυμβατοτητες και ιδιοτροπιες αλλα και να συναντας τους ιδιους σωλινες single butted αντι για double, οποτε και πιο βαριους σκελετος. Δεν ειναι ολα τα 531 π.χ ιδια. Ειναι επισεις ωραια προτζεκτακια να τα αναβαθμισεις με συγχρονα περιφεριακα, τροχους κτλ και να τα καστομαρεις οπως θες. Σε πατημενο χωμα παει καλυτερα απο σπασμενη ασφαλτο (απλα εχε το νου σου στα φρεναρισματα). Αν θες περισσοτερη ανεση και καλυτερο φρεναρισμα στο χωμα -> φαρδυτερο λαστιχο

Αλλα και τα συγχρονα ποδηλατα ειναι ωραια και σου δινουν περισσοτερες επιλογες στο μεγεθος του ελαστικου, σε ανεση ισως ή σε δυνατοτιτες αναβαθμισεις και διαθεσιμοτητα ανταλακτικων. Αλλα πχ βρισκεις ενα 90s ατσαλι με μετρια σειρα της εποχης του στα 400-500. Για να παρεις κατι σημερινο στα ιδια κιλα θα δωσεις τα διπλασια για καινουριο και γυρο στα 2 κατοσταρικα παραπανω για μεταχειρισμενο. Οτι και να παρεις, ελαφυ και καλη βαση για αναβαθμισεις κοιτα να ειναι

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα, το ατσαλάκι είναι μαλακό, τουλάχιστον έτσι έχω καταλάβει μέχρι στιγμής. Εναντι του ξερού σε αίσθηση αλουμινίου το ατσαλάκι (το καλό όμως) είναι ανθρώπινο ποδήλατο. Δεν θα θέλεις να κατέβεις. Με ώρες πολλές και εκατοντάδες χιλιόμετρα νομίζω πως (προσωπικά), τελικά είναι η αλήθεια. Οχι όμως απολυτα(ε, παίζουν ρόλο και τα ελαστικά κλπ)

Καλές βόλτες!

horiogiris
Απών/απούσα

Παιδιά εκτιμώ ιδιαιτέρως που μπήκατε στον κόπο και απαντήσατε. Από τα μυνήματά σας φάνηκε ότι διαβάσατε προσεκτικά τα όσα (πολλά) έγραψα.

Δεν είχα υπόψη μου όσα είπατε για το μεταλλικό σκελετό. Ακούγεται ενδιαφέρον μιας και το πολύ stiffness με φοβίζει για τις πολλές ώρες στη σέλα. Δεν θά'θελα όμως να πάρω μεταχειρισμένο. Προτιμώ ένα σχετικά - όχι εξευτελιστικά - οικονομικό καινούργιο με σκελετό-πηρούνι-παλουκόσελο που θα κρατήσω για πάντα και όλα τα υπόλοιπα θα είναι υποψήφια προς αναβάθμιση όσο καταλαβαίνω καλύτερα το ποδήλατο και αυξάνονται οι ικανότητές μου. Επίσης θέλω απαραιτήτως δισκόφρενα.

Η αλήθεια είναι ότι τείνω προς το κουρσάκι αλλά είμαι πολύ μπερεδεμένος. Είναι πολύ ελκυστική η ιδέα ότι με την ίδια προσπάθεια θα πηγαίνω πιο γρήγορα αλλά δεν θέλω να είμαι τόσο σκυφτός που να βλέπω μόνο άσφαλτο. Με ενδιαφέρουν οι επιδόσεις αλλά όχι μόνο αυτές μιας και ποδηλατώ κυρίως για τη βόλτα. Με λίγα λόγια ίσως το μεγαλύτερό μου κόλλημα είναι τα dropbars. Σκέφτομαι να κάνω τις εξής αλλαγές στο ποδήλατο που έχω τώρα ώστε να έρθω πιο κοντά στη θέση οδήγησης της κούρσας και να δω πως μου φαίνεται:

  1. Περιμένω ένα σκληρό αλουμινένιο πηρούνι που θα ρίξει το μπροστά μέρος περίπου 4 εκ. σε σχέση με την τρέχουσα ανάρτηση (έχει υπολογιστεί η αρχική φόρτιση της ανάρτησης από το βάρος μου). Έτσι θα αλλάξουν όλες οι γωνίες πλησιάζοντας το κουρσάκι. Βέβαια μόνο γωνίες και όχι μήκη.
  2. Θα βάλω λάστιχα δρόμου 700Χ28 (ή 700Χ25 αν μπαίνουν στην ήδη φαρδιά ζάντα μου) αντί 700Χ35 που έχω τώρα με την ελπίδα να πάρω παραπάνω ταχύτητα.

Τι λέτε;

horiogiris
Απών/απούσα

-

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Μπα, μην πας στο 25. Στις καινουριες εχουν συχνα πιο φαρδυα στεφανια απο παλαιοτερα. 32 ισως, αντε 28 αν θες οποσδοιποτε να πας πολυ χαμηλα. Ασε που το 25 μαλλον θα δειχνει παραξενα στο χοντρο, αλουμινενιο σκελετο σου.

Δες ισως κατι σε gravel τοτε, δισκοφρενα, πιο ορθια θεση, περισσοτερη ανεση. Παντως το μεταχειρισμενο δεν ειναι κατι που δεν μπορει να σου βγαλει μια ζωη. Δεν εχει μηχανη με περιορισμενη ζωη, αν δεν ειναι σοβαρα χτυπημενος/στραβωμενος/σκουριασμενος ο σκελετος, τα περιφεριακα τα αλλαζεις ολα αν θελησεις ή χρειαστει και σου βγαζει ανετα μια ζωη.

horiogiris
Απών/απούσα

Το μεταχειρισμένο με κολλάει μόνο για δισκόφρενα και πλάτος ελαστικού.

Το τεστ που έγραψα παραπάνω θα μου δείξει λες κάτι;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

horiogiris wrote:

Το τεστ που έγραψα παραπάνω θα μου δείξει λες κάτι;

Οχι. Για να εξηγησω παραπανω θα σου δειξει πραγματα (θα ειναι αρκετα καλυτερο) αλλα δεν θα σε βαλει στην λογικη της κουρσας. Δεν ειναι ομως τοσο δυσκολα τα πραγματα. Θες τυπου κουρσας. Τελεια και αιμαι απολυτος σε αυτο. Αυτο με το drop τιμονι που σε φοβιζει θα ειναι αυτο που θα σε κανει να αναρωτιεσαι στο μελλον γιατι δεν το εκανες πιο νωρις. Απλα δεν θα παρεις κατι πολυ race αλλα κατι περισσοτερο σε endurance ή all terain (gravel αλλα περισσοτερο ασφαλτινο(εαν μαθεις να τα ξεχωριζεις θα δεις οτι τα gravel καλυπτουν μια γκαμα αναλογα το μοντελο απο 10% χωμα εως 80% χωμα)). Εννοειται οτι σημερα το να μην παρεις δισκοφρενα ειναι μονο λυση αναγκης (υπερβολικα μικρο budget πχ). Απο εκει και περα αναλογα το budget σου πας αναλογα.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

double post

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το κουρσοτίμονο έχει δύο πλεονεκτήματα. 1ον σε βάζει σε σκυφτή εώς πάρα πολύ σκυφτή θέση, ώστε να κρύβεσαι από τον αέρα και να βελτιώνεις την αεροδυναμική σου. 2ον σου προσφέρει πολλές λαβές, έτσι, σε μεγάλες ποδηλατοεξορμήσεις, τα χέρια / καρποί δεν πιάνονται, και το ίδιο ώμοι / μέση. Μπορείς να αλλάζεις "πιασίματα" όσο συχνά θέλεις και αυτό σου προσφέρει ένα είδος άνεσης.

Αν όλο αυτό σου φαίνεται δώρο-άδωρο και εντελώς_άβολο, τότε πάντα υπάρχει η λύση του φίτνες. Κούρσα με ίσιο τιμόνι. Αν το φίτνες είναι καθαρόαιμο (δηλαδή όντως κούρσα με ίσιο τιμόνι και όχι ... τρεκκινο-ειδές / ...τύπου κούρσα κλπ κλπ), τότε ΑΝ ΚΑΠΟΤΕ θελήσεις να το μετατρέψεις σε κούρσα το μόνο που θα χρειαστείς είναι τιμόνι κριάρι, ταινία τιμονιού και λεβιεδομανέτες. Και αμέσως θα έχεις 100% κούρσα.

Μεταξύ μας, αν κάνεις 70-90 χλμ, επί 3 φορές τη βδομάδα, απορώ που δεν έχεις πάρει ακόμα κούρσα ΚΟΥΡΣΑΡΑ.... και επιμένεις να παλεύεις με τρεκκιν και μετατροπές.... (αν και από όσο διάβασα, όλες οι μετατροπές που έχεις κάνει δείχνουν προς τη σωστή κατεύθυνση...).

Αν το θέμα είναι χρηματικό, ξέχνα ότι έγραψα, συνέχισε όπως το άρχισες και σίγουρα θα δεις βελτίωση και χαρά. Αν έχεις πολύ συγκεκριμένο budget, δεν θέλεις να φορτωθείς 2ο ποδήλατο, τότε σκέψου τα παρακάτω: α. ΟΚ, δεν θέλεις κολάν, υπάρχουν και εσώρουχα με pad / μαξιλαράκι. Οι πολλές ώρες πάνω στη σέλα, ειδικά για εμάς τα αγοράκια, είναι δύσκολες και επίπονες. Ας κάνουμε τα πράγματα λίγο πιο άνετα. Φοράς αυτό το εσώρουχο, χωρίς άλλο εσώρουχο, και από πάνω φόρμα / σορτς / ότι σου αρέσει. β. αφού γράφεις χλμ / σου αρέσουν οι αποστάσεις και μένεις καθαρά ασφάλτινος, πάρε κουμπωτά παπούτσια / πετάλια, θα δεις βελτίωση που δεν θα την πιστεύεις. Θα πατάς και θα φεύγεις όπως δεν έφευγες μέχρι τώρα.... Θα γράφεις αποστάσεις και θα γυρνάς με την μισή κούραση.... Σκέψου το.

 

Καλές πεταλιές. thumbs up

 

 

morgoth
Απών/απούσα

Μην κολλας στο οτι κουρσα = επιδοσεις, κυριως η ανεση ειναι η μεγαλυτερη διαφορα οσο και αν σου φαινεται περιεργο. Μπορει την πρωτη φορα που θα καβαλησεις ποδηλατο με drop τιμονι να σου φανει αβολο αλλα οταν το συνηθισεις θα δεις οτι η ανεση στις μεγαλες διαδρομες ειναι μερα με την νυχτα.

Το ιδιο ισχυει και για τα ποδηλατικα ρουχα. Σε μια βολτα 5 ωρων, το κολαν πραγματικα σε σωζει, οχι μονο λογω pad, αλλα κυριως λογω του γεγονοτως οτι δεν εχεις ραφες και διπλωματα του υφασματος, ενοχλησουλες που σε μια βολτιτσα δεν ειναι τιποτα αλλα μετα απο 5 ωρες στην σελα γιγαντωνονται. Μην κολας οτι κολαν φορανε οι ψωνισμενοι η οι "γρηγοροι" και εκει το θεμα ειναι η ανεση, το αεροδυναμικο κομματι που σου προσφερει το ρουχο που δεν πεταριζει στον αερα ειναι δευτερευον.

Οποτε οπως ειπαν και τα παιδια πιο πανω, για την χρηση που θες (100αρες βολτες) μιλαω και εγω απολυτα για κουρσακι (η gravelακι), ποδηλατικα ρουχα και κουμπωτα παπουτσια, αυτες τις μεταβασεις τις εκανα και εγω προσφατα απο ενα τρεκκινγκ που ειχα, και πραγματικα ειμαι ενυθουσιασμενος με την βελτιωση στα παντα.

Doctor
Απών/απούσα

Με κούρσα πραγματικά θα δεις ότι κάνεις...άλλο άθλημα. Θα το απολαύσεις πάρα πολύ και αξίζει να επενδύσεις σε τέτοιο ποδήλατο. Δες κάποιο πρόσφατο μοντέλο καινούριο ή μεταχειρισμένο. Ότι μουδιάσματα είχα με το ίσιο τιμόνι που είχα εξαφανίστηκαν όταν αγόρασα κούρσα. Εάν θέλεις να πηγαίνεις και σε λίγο χώμα δες gravel. 

Αναντα
Απών/απούσα

horiogiris wrote:

Γεια στην παρέα.

Νομίζω ότι είναι καιρός για το επόμενο βήμα στην ποδηλασία για μένα και θέλω τη βοήθεια των πιο έμπειρων.

Μικρό ιστορικό:

Πάντα μου άρεσε το ποδήλατο. Πριν 15 χρόνια (στα 31 μου) ξεκίνησα με ένα αλουμινένιο hardtail ΜΤΒ της πλάκας από το Carrefour να κάνω βόλτες 3 φορές/βδομάδα φτάνοντας τα 150-200 χλμ/βδομάδα. Το πράγμα κράτησε 3 χρόνια και σταμάτησε λόγω δουλειάς.

Τον περασμένο Φεβρουάριο ξαναεξεκίνησα από το πουθενά με λίγα χλμ στην αρχή αλλά σταθερά 3 φορές/εβδομάδα. Συνεχίζω έως σήμερα με ενθουσιασμό και κάνω περίπου 200 χλμ την εβδομάδα σε 2 ή 3 βόλτες. Θά'θελα να μην το ξανασταματήσω.

 Έχω ένα Trekking που καθόταν από το 2017 με ελεύθερο πίσω (20+ κιλά με τα παγούρια). Είναι της πλάκας αλλά μου αρέσει να το βελτιώνω καθώς μου αρέσουν οι επισκευές και πιάνουν τα χέρια μου από μηχανικά. Άλλαξα ελεύθερο για καλύτερες αναβάσεις (από 14-28 σε 14-34), έβαλα ασφάλτινο λάστιχο με 35άρι πέλμα, (από 42), παράγγειλα και περιμένω σκληρό πηρούνι μιας και αντιλήφθηκα ότι η μανίσια ανάρτηση είναι της πλάκας. Τα κάνω όλα μόνος μου, όλοι οι ποδηλατάδες που πήγα είναι αγενέστατοι, άσε που το απολαμβάνω κιόλας.

Anyway, δεν έχω καβαλήσει ποτέ κουρσάκι αλλά τελευταία νιώθω ότι το ποδήλατο που χρησιμοποιώ είναι πολύ αργό, με επιβαρύνει περισσότερο από όσο θα έπρεπε στις ανηφόρες (έχω κάνει βόλτες 90 χλμ με 2.000 υψομετρικό) και το κάθισμα (σέλα και στάση οδήγησης) μετά το 3ωρο δεν παλεύεται. Έχω κάνει το καλύτερο bike fit που μπορούσα με όσα έχω μάθει κυρίως από Internet (ύψος/θέση σέλας, αφαίρεση αποστατών από λαιμό και αντιστροφή του) και έχω δει μεγάλη διαφορά στην απόδοση. Γίνομαι όλο και πιο δυνατός αλλά θα ήθελα πλέον το ποδήλατο να με βοηθά και όχι να με εμποδίζει.

Αντιστέκομαι στο στιλ "σοβαρός ποδηλάτης/αθλητής" με τα πολύχρωμα κολάν (άσε που κάνω πιο πολλά χλμ από τους περισσότερους), όμως τελευταία αναρωτιέμαι μήπως το κουρσάκι είναι αναγκαιότητα. Δεν είμαι τύπος που θα πάρει επώνυμα προϊόντα για να κοκορευτεί ή να φανεί ότι ασχολείται σοβαρά, έχω κόλλημα με τη σχέση value/money χωρίς όμως να υπάρχει θέμα χρημάτων.

Στόχοι: Να κάνω 2-3 φορές/εβδομάδα βόλτες των 65-110 χλμ εκτός πόλης, να καβαλάω πολλές ώρες το ποδήλατο χωρίς να με κουράζεί πολύ, όλα τα χλμ είναι σε άσφλατο αλλά αν θέλω να κόψω δρόμο ή μπερδευτώ και πρέπει να κάνω 1-2 χλμ σε πατημένο χώμα να μη φοβάμαι μήπως το σπάσω, να πάω όλο και πιο γρήγορα/μακριά κάνοντας μεγαλύτερα υψομετρικά.

Δεν λέω άλλα για να μην μακρύνει κι άλλο το ποστ.

Ζητώ τη βοήθεια σας για το επόμενο βήμα μου σε σχέση με τους στόχους που ανέφερα: Είναι απαραίτητο νέο ποδήλατο; Αν ναι, τι είδους και τάξης τιμής;

Ευχαριστώ για την υπομονή!

 

Προχωρα αφοβα σε κουρσα και μαλιστα τυπου gravel η cyclocross. Κατι που να χωραει λαστιχα μεχρι περιπου 35-40c και οπωσδηποτε με δισκοφρενα. Προσωπικη επιλογη σε ποιοτικη σειρα αλυσιδογραναζων χαμηλου σχετικα κοστους, ειναι η τελευταια tiagra 2x10 με μηχανικα δισκοφρενα. Καλο ποδηλατο με αυτα τα χαρακτηριστικα βρισκεις με λιγο κατω απο 1000ευ, ισως και φτηνοτερα αν το ψαξεις.

Με την κουρσα και θα ευχαριστηθεις την ποδηλασια περισσοτερο και θα κανεις καλλιτερη γυμναστικη.  

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Επειδη γραφεται πολλες φορες και καλο θα ηταν να ξεκαθαριστει καποια φορα. Μην μπλεκουμε το gravel με το cyclocross. Μοιαζουνε αλλα ειναι πολυ μακρια το ενα απο το αλλο. Και επειδη την εχουν πατησει αρκετοι δεν κανει το cyclocross για κινηση σε ασφαλτο και εχει να κανει με τις ιδιαιτεροτητες που εχει το cyclocross για να κανει την χρηση που προοριζεται (αλλες σχεσεις, ψηλα την μεσαια τριβη, αλλη αναλογια καθετου-οριζοντιου κτλ κτλ κτλ). Οποτε καποιος που δεν θα κανει cyclocross δεν θελει cyclocross ποδηλατο οπως και καποιος που δεν θα κανει downhill δεν θελει downhill MTB. Τελεια εκει για να μην μπερδευουμε τα gravel με τα cyclocross (αλλο το ενα και αλλο το αλλο). Απο εκει και περα τα gravel αναλογα με το πως το εχει σκεφτει ο κατασκευαστης μπορει να ειναι φτιαγμενα για 80% χωμα (δεν κανει για αυτο που θελει ο TC) και φτανουν μεχρι 20% χωμα (καταλληλο για αυτο που ρωταει ο TC). . Αν και η χρηση που περιγραφει φωναζει endurance κουρσα. 

contact