Τι συνιστά ενά καλό σκελετό ποδηλάτου;

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Nastybishop
Απών/απούσα

Πολλές φορές λέμε ότι το τάδε ή το δείνα μοντέλο έχει καλό σκελετό. Όμως υπάρχει αντικειμενικός τρόπος για να το αποφανθεί κάποιος αυτό;

Τι συνιστά ένα καλό σκελετό;

- το βάρος;
- η αντοχή στο χρόνο;
- ο τρόπος που απορροφάει τους κραδασμούς;
- η βαφή του;
- όλα τα παραπάνω;

και πως μπορούμε να τα αξιολογήσουμε όλα αυτά; από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή (υλικό κτλ.);

Ας γράψουν δύο λόγια όσοι φίλοι είναι πιο έμπειροι.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
k.karamanis
Απών/απούσα

όλα τα παραπάνω + η απόδοσή του σε συνεργασία με τον ποδηλάτη και τα υπόλοιπα περιφερειακά. Γνώμη μου είναι ότι οι εταιρείες πρέπει να πουλήσουν και έτσι προσπαθούν να διαφοροποιήσουν σκελετούς (υλικά, γεωμετρία), ενώ οι μεγάλες αλλαγές προέρχονται μάλλον από τα υπόλοιπα στοιχεία του ποδηλάτου και κυρίως από θέματα σωστού μεγέθους και γνώσης ότι ΠΑΝΤΑ θα γίνεται συμβιβασμός κάπου. Για παράδειγμα ρωτά κάποιος αν παλουκόσελο κάρμπον θα είναι πιο άνετο και του απαντά σωστά κάποιος άλλος ότι αν μειώσει λίγο την πίεση θα έχει περισσότερη άνεση, παρά να κυνηγά μικρο-κινήσεις (ενδοτικότητα) των χιλιοστών που υποτίθεται κάνει το κάρμπον. Άλλο παράδειγμα: 2 εντελώς ίδια ποδήλατα με ελαστικά το ένα 26 το άλλο 23, πιο είναι πιο αποδοτικό σε κύλιση και ποιο είναι πιο άνετο? Νομίζω ότι το θέμα σκελετού είναι υπερτιμημένο και ολίγον εμπορικό.

tomac4
Απών/απούσα

αλλα σηκωνει πολυ κουβεντα... Το μονο σιγουρο ειναι οτι Εχουν και μαλιστα Μεγαλες
διαφορες τα σκελετα μεταξυ τους... και στην γεωμετρια που παιζει πολυ σημαντικο ρολο, και στην ανεση, και στην στιβαροτητα, και στην κατευθυντικοτητα, και στην σχεση
στιβαρο και ταυτοχρονα ανετο, και στην σχεση στιβαρο και ελαφρυ, και στην σχεση ελαφρυ και να αντεχει... Επισης πολυ σημαντικο ειναι και η ποιοτητα κατασκευης και η ποιοτητα υλικων κατασκευης...Υπαρχουν μεγαλες διαφορες στα υλικα (αλουμινιο απο αλουμινιοοοοχ) και (ανθρακονημα απο ανθρακονημαααχ)... Το μονο συγουρο ειναι οτι αν ποδηλατησεις με ενα κακοφτιαγμενο σκελτο και μετα ποδηλατησεις με ενα καλοφτιαγμενο σκελετο την ΔΙΑΦΟΡΑ θα την καταλαβεις ΣΙΓΟΥΡΑ.- ευλογισον

Nastybishop
Απών/απούσα

φίλε καραμάνη, δεν θα συμφωνήσω. Ότι μας παραπλάνα το εμπορικό σήμα, μας παραπλανά. Όμως ο σκελετός δεν παύει να είναι η καρδιά του ποδηλάτου.

το ζήτημα είναι πως μπορούμε να ξεχωρίσουμε έναν καλό σκελετό, να δούμε όλα αυτά τα στοιχεία που λέει ο φίλος tomac. εκεί είναι το δύσκολο.

+ευλόγησον+

Stelios206
Εικόνα Stelios206
Απών/απούσα

Αμα μιλαμε ΜΟΝΟ για σκελετο, ας ξεχασουμε για λιγο ολα τα αλλα (περιφεριακα κτλ), που ναι μεν σιγουρα επιρεαζουν τη συνολικη αποδοση του ποδηλατου, ομως η βασικη "αισθηση" που σου δινει ενα ποδηλατο ειναι απο το σκελετο του.
Το τι συναστα ενα σκελετο "καλο" εξαρταται αποκλειστικα απο τη χρηση και φυση του ποδηλατου. Δηλαδη ενας καλος σκελετος για Downhill δεν μπορει να ειναι ταυτοχορνα και καλος για Triathlon...
Αν ειναι να μιλησουμε για το "μεσο/φτηνο/εμπορικο" ποδηλατο θα ελεγα οτι ενας καλος σκελετος πρεπει ειναι με δυο λογια ελαφρης & ανθεκτικος (στη διαβρωση και τις κακουχιες). Αυτο εχοντας υποψη οτι ο ΜΕΣΟΣ καταναλωτης που θελει ενα ποδηλατο για τη δουλεια ή τη περιστασιακη βολτα του, δεν θα μπορει να αναγνωρισει την διαφορα στην ανεση, στην αποροφηση, στη στιβαροτητα ή στο flex του ΣΚΕΛΕΤΟΥ (Τονιζω το σκελετο γιατι το ερωτημα τεθικε γι'αυτο το στοιχειο. - Σιγουρα μπορει να καταλαβει τη διαφορα ανεσης μεταξυ δυο ποδηλατων αλλα αποκλειστικα του σκελετου οχι..)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Υπάρχουν 2 ζητήματα που είναι δύσκολα εως αδύνατα για το χομπίστα.

1. Να ξεχωρίσει την αίσθηση του σκελετού από τα υπόλοιπα ανταλλακτικα.
2. Να καταφέρει να βγάλει τις αδυναμίες του σκελετού.

Ακόμα και αν πάρει "καλύτερο" σκελετό και βάλει τα παλιά ανταλλακτικά δεν ξέρω αν θα μπορέσει να διακρίνει κάτι περισσότερο από τη διαφορά βάρους. Καλύτερα να ασχοληθεί με τα ανταλλακτικά παρά με το σκελετό. Αν πάρεις τον ίδιο σκελετό και τον ντύσεις με ακριβά πράγματα θα έχεις ένα τελείως διαφορετικό ποδήλατο, πολύ καλύτερο από το προηγούμενο.

Γενικά ο καλός σκελετός στη φουρτούνα φαίνεται :) Αν δεν ζητάς και δεν σπρώχνεις το σκελετό στα όρια δεν θα βγάλεις συμπέρασμα για την ποιότητά του. Περισσότερα θα καταλάβεις από μια αλλαγή ελαστικών ή ανάρτησης παρά από αλλαγή σκελετού.

ggont
Απών/απούσα

Μιλαμε για δρομο η ΜΤΒ?

Παντως ολα ειναι σχετικα....

Αν ενας αθλητης δοκιμασει ενα σκελετο για ανετες βολτες θα πει οτι φλεξαρει, δεν εχει εκρηκτικοτητα κτλ.

Αν ενας χομπιστας οδηγησει ενα αγωνιστικο πουπουλο θα πει οτι κοπαναει, ειναι αποτομο και κουραζεται μετα απο λιγα χλμ.

Νομιζω μονο απο προσωπικη εμπειρια μπορεις να καταλαβεις ποιος σκελετος ειναι καλος για σενα...

Nastybishop
Απών/απούσα

προφανώς ο καθένας μας έχει διαφορετικές ανάγκες, όμως ακόμα και έτσι χρειαζόμαστε κάποιο τρόπο για να μπορούμε να αξιολογήσουμε έναν σκελετό.

αυτό ψάχνω...

δηλαδή, τι πρέπει να κοιτάμε;

το υλικό; (σειρά αλουμινίου κτλ.)

τις κολλήσεις;

το βάρος;

οπτικός έλεγχος;

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

και θεωρώ ότι μόνο από την εναλλαγή ποδηλάτων και τη μακροχρόνια χρήση τους μπορείς να αποκτήσεις ή να εκφέρεις άποψη για ενα σκελετό... μέχρι τελικά να πειστείς ότι ΔΕΝ σου κάνει και να ψάξεις για κάτι customized πλέον...

Γενικά θεωρώ ότι η γεωμετρία, το υλικό κι η χρήση ενός συγκεκριμένου σκελετού ΔΕΝ πρόκειται να ταιριάζει σε κάποιον άλλον κι ότι οι περισσότεροι μας κάνουμε συμβιβασμούς.

Links:
http://allanti.com/page.cfm?PageID=328 (απάντηση σε παλαιότερες διενέξεις)
http://construct.typepad.com/25seven/2009/01/made-in-the-usa-vs-made-in-... (απάντηση σε παλαιότερες διενέξεις)
Eργοστάσιο παραγωγής σκελετών (της Ιdeal, είναι και το μοναδικό που ξέρω)
http://www.kinesis.com.tw/

Δύναμη πίεσης ανά μονάδα εμβαδού: (δύναμη ροπής-στρέψης-ακαμψίας)
http://en.wikipedia.org/wiki/Newton_metre
http://wiki.answers.com/Q/What_is_a_Newton_meter
http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_wrench
http://www.convert-me.com/en/convert/units/torque/torque.newtonm.en.html

Έκθεση MULTI MACHINERY & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΙΑ
http://www.multimachinery.gr/registration.html

Mεταλουργία:
http://construct.typepad.com/25seven/2009/01/some-factors-in-bicycle-fra...
http://www.ibike.org/library/bike-frame.htm
http://www.littlefishbicycles.com/frame/
http://www.framebuilding.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Numerical_control (CNC)
http://www.emachineshop.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Monocoque
http://www.diseno-art.com/tutorials/monocoque.html
http://www.bikeforums.net/archive/index.php/t-27955.html

Για εμένα σημαντικό είναι αυτά!
http://www.mediafire.com/file/midzglegm0g/BicycleFitting.zip (pdf αρχεία)
http://www.cyclemetrics.com/Pages/FitLinks/bike_fit_links.htm
http://www.coloradocyclist.com/bikefit/
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=131
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=130
http://www.competitivecyclist.com/za/CCM?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
http://www.sheldonbrown.com/frame-sizing.html
http://www.sheldonbrown.com/frames/index.html
http://video.google.com/videosearch?hl=en&q=bicycle+frame+fitting&um=1&i...

Eπισκευές:
http://www.mediafire.com/file/zggmnz3ynm2/Manual_Bicycle_Repair.zip
http://www.mediafire.com/?2lk2ezum5oz

Σήμερα παράγονται οι x τύποι σωλήνων από το y αεροπορικό υλικό, αύριο νέα υλικά και ιδέες-βελτιώσεις-αποσβέσεις θα γίνουν...

Nastybishop
Απών/απούσα

Πολύ υλικό! Όρεξη να έχεις για μελέτη!

vang
Απών/απούσα

...στην χρήση πού θες να κάνεις
...στις διαστάσεις σου

και βέβαια....

...στην τσέπη σου.

Άλλο σκελετό θα πάρεις για ταξίδι με φορτίο σε άσφαλτο και χώμα, άλλο για βόλτες ΜΤΒ σε δασικούς, άλλο για αγώνες CC, άλλο για all mountain, άλλο για brevet, άλλο για χρονόμετρο, άλλο για αναβάσεις.

Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση είναι στην γεωμετρία, και τον τρόπο πού οι κατασκευαστές ξέρουν να δουλεύουν τα υλικά τους...

Υπάρχει καλό και κακό αλουμίνιο, καλό και κακό κάρμπον, καλό και κακό τιτάνιο , καλό και κακό ατσάλι..Μια καλή σειρά σωλήνα δέν καταλήγει σίγουρα σε καλό σκελετό. Και μήν ξεχνάμε ..σκελετός είναι ΚΑΙ το πηρούνι, στα ποδήλατα πού δέν έχουν ανάρτηση και εκεί επίσης οι γεωμετρίες και η ευκαμψία έχουν τεράααααστια σημασία.

Τελικά, όπως σε όλα τα πράγματα στο ποδήλατο δεν υπάρχει μία σωστή απάντηση για όλο τον κόσμο.Πάντα υπάρχουν επιλογές, πάντα κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις..
Αν η ερώτηση είναι πολύ γενική...απλά... δεν υπάρχει σωστή απάντηση...

Γιαυτό μου την δίνει πού διάφοροι παντογνώστες έχουν πάντα συγκεκριμένες απαντήσεις σε ερωτήσεις του τύπου "τι ποδήλατο να πάρω"...και γιαυτό δεν συμμετέχω τακτικά σε τέτοιες κουβέντες..

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Και να δεις τι θα καταλάβεις; Ξέρεις πχ από κολλήσεις ή τη διαδικασία κόλλησης; Υπάρχει γνώση στους τύπους των αλουμινίων και στην κατεργασία αυτών;

Το βάρος είναι επίσης παγίδα. Βλέπεις ένα πλάισιο να είναι μισό κιλό ελαφρύτερο από ένα άλλο. Είναι καλό ή κακό; Από που τα έχει κόψει τα κιλά; κλπ κλπ.

Το μόνο που έχει νόημα είναι να μάθεις τις διαστάσεις για το σώμα του για να αποκλείσεις κάποια μοντέλα σκελετών.

Nastybishop
Απών/απούσα

Ναι βρε τίποτε δεν θα καταλάβω. Για αυτό προσπαθώ να μάθω, για να είμαι σε θέση να καταλάβω.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ώς φωτεινός παντογνώστης ήρθα να σε διαφωτίσω

έχουμε και λέμε
υλικό
τα υλικά είναι αλουμίνιο σιδερο τιτάνιο ανθρακόνιμα baboo
σιδερό baboo δεν ξέρω δεν απαντώ αλλά ειδικά στο σίδερο ισχίει ότι θα πω και στο αλουμίνιο με διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά βέβαια

άνθρακας
παίζουν 2 πράγματα ρόλο
ένα η πυκνότητα άνθρακα και ένα το πόσες στρωσεις απο φύλα θα βάλεις
το καλό με τον άνθρακα είναι πως μπορείς να ενισχύσεις τα σημεία που θέλεις
και έτσι να το κάνεις πιο ελαφρύ και πιο σκληρό
που και αυτός είναι ο σκοπός του υλικού
υπάρχουν 2τρόποι για να κατασκεβάζεις ανθρακονιμάτινους σκελετούς
tube to tube
που κολλάς σωλήνες μεταξύ τους όπως και με τα μεταλικά πλαίσια
έχεις το πλεονέκτημα ότι μπορεί να βγει στα μέτρα σου
monoqoque
αν το έγραψα σωστά
γίνεται σε καλούπι δεν μπορει να φτιαχτεί στα μέτρα σου
αλλά μπορείς να το φτιάξεις όπως το θέλεις
απο άποψη πάχους
αλλά δεν μπορείς να το φτιάξεις στα μέτρα σου

το κακό με τους ανθρακονημάτινους σκελετούς είναι πως κανένας δεν σου λέει τι ακριβός κάνει
οι περισσότεροι λένε ότι χρησιμοποιούν high module carbon
άντε να βάλουν και κάνα κωδικό
αλλά μέχρι εκεί

και το άλλο σημαντικό η μικρή διάρκεια ζωής
και το ευθραστό του υλικού που θέλει μεγάλη συζήτηση

αλουμίνιο
2 τα υλικά που χρησιμοποιούν όλες οι εταιρίες
και μην σας γελάει κανείς για αυτό
σειρά 70χχ και σειρά 60χχ
τα χχ είναι η θερμική επεξεργασία που δέχεται ο σωλήνας πριν την κόλληση
για αυτό και βλέπεται διάφορα όπως 7005 7003 7050 7075 και πάει λέγοντας
η specialized χρησιμοποιεί αλουμίνιο a1 είναι το ίδιο απλά με διαφορετική κωδικοποιήση και δεν έχω ψάξει να δω τι είναι απο τα 2
και οι περισσότερες εταιρίες χρησιμοποιούν σειρά 60χχ γιατί έχουν πιο φτηνή επεξεργασία
οι βασικότερες
διαφορές
είναι βαθμός οξείδωσης
το 60χχ οξειδονετε πιο δύσκολα παρόλο που είναι και πιο φτηνό
είναι πιο φτηνό στην αρχική του αγορά αλλά και στην επεξεργασία του
και πιο ελαφρύ κατά λίγο
το 70χχ είναι ακριβός τα αντίθετα

μετά υπάρχουν κάτι τ4 τ6
τα οποία είναι η θερμική επεξεργασία αφού κολληθεί ο σωλήνας

στο τιτάνιο έχει 2 τύπους από ότι είδα αλλά δεν θυμάμαι διαφορές και δεν έχω ασχοληθεί και ιδιαίτερα

τώρα τι πληρώνεις σε ένα πλαίσιο ποδηλάτου
καταρχήν την μάρκα
την διαφήμιση (το έχει καβαλήσει ο τάδε πάρε 1000 ευρό πάνω στον σκελετό)
την επεξεργασία του υλικού
είναι καλά ψημένο δεν είναι κτλ κτλ κτλ
χώρα κατασκευής

πιστοποιήσεις που τζάμπα τις πληρώνεις τις περισσότερες γιατί το μόνο που δεν πιστοποιούν είναι αν ο σκελετός είναι καλός ή όχι

το αν έχει φτιαχτεί ή όχι στα μέτρα σου (χειροποίητο)

τώρα η ερώτηση είναι ποιος σκελετός είναι ο καλύτερος
η απάντηση κανένας και όλοι μαζί

γιατί ο ιδανικός σκελετος διαφέρει απο αναβάτη σε αναβάτη
εγώ π.χ. έχω ένα πολύ καλό σκελετό και στα μέτρα μου
και ένα φτηνό σκελετό 10ετίας νομίζω και παντελώς άθλιο αλλά είναι κοντά στα μέτρα μου

δεν μπορώ να αλλάξω ούτε τον ακριβό γιατί δεν θα βρω κάτι καλύτερο στα μέτρα μου και όπως τον θέλω
αλλά ούτε τον φτηνό γιατί δεν θα καταλάβω διαφορά στην χρήση που του κάνω
(βόλτες στο χωριό)
οπότε πιος είναι ο καλύτερος σκελετός ??
αν εφτιάχνα βόλτες στο χωριό μόνο
θα έλεγα ο παλιός γιατί τον πλήρωσα μόνο 25 ευρό μεταχειρησμένο
και όχι 500
αν σπάσει το νυχι θα πληρώσω 3-4 ευρό και όχι 15
και αν μου το κλέψουν γιατί το παρατάω δεν θα κλαίω με μαύρο δάκρυ
αν βέβαια το ήθελα βέβαια για την γυμναστική μου
για να κάνω πολλά χλμ
θα προτιμούσα το χειροποίητο στα μέτρα μου ακριβός
πιο ελαφρύ
και πιο αποδοτικό (και το καταλαβαίνεις αυτό)

και να πω κάτι ακόμα στους σωλήνες της deda
υπάρχει αυτό που λέει 6110 το οποίο είναι απο τα καλύτερα αλουμίνια της
7003 η βάση
αλλά το Life time είναι 3 χρόνια
που σημαίνει νέμεν καλό
αλλά μόνο αν σκοπεύεις να αλλάζεις σκελετό κάθε 3 χρόνια
:D

Οπότε το θέμα είναι
εσύ τι χρειάζεσαι και για πιο σκοπό ποδηλατής
τι προτεραιότητες έχεις
θέλεις κάτι ελαφρύ θέλεις κάτι αντοχής
εγώ π.χ. κοιτάω την αντοχή γιατί είμαι 130 κιλά
καταλαβαίνω πως ο 70ρις θα κοιτάξει το βάρος

για μένα ο σκελετός είναι η βάση και τα θεμέλια ενός καλού ποδηλάτου
πρέπει να έχει διάρκεια ζωής και κυρίως να είναι στα μέτρα σου

orck
Απών/απούσα

συγκινηθηκα, ειναι ισως η πρωτη φορα που συμφωνω με τον plannet

sectoras
Απών/απούσα

1) Hydrafrom Monocoque Tubes
2) D-Forged CNC machined Dropouts
3) Delta SST bridge
4) BOX chainstay bridge

Επι της ευκαιρίας μήπως μπορείς να εξηγήσεις και αυτά plannet;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

1) απατεωνιά
μιας και δεν μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς κωλήσεις σκελετός αλουμινίου
βασικά γίνεται αλλά είναι ασύμφορος
βασικά τρίβουν τις κολλήσεις για να φαίνεται μονοκόματο

2) d-forged είναι το σφυρίλατο
cnc είναι με μηχανή cnc που σημαίνει μεγάλη ακρίβια
ουσιαστικά τα μεταλά κόβονται με computer

3) delta λογικά είναι ενίσχυση του κούτελου
κάτι που έκανε και η Univega στα ακριβά τις μοντέλα και το ονόμαζε delta box

4) το ίδιο για τα ψαλίδια

βασικά για το 3 και το 4 θέλω να μου πεις που το βρήκες για να το δω
μιας και τα περισσότερα απο αυτά είναι κατασκευάσματα εταιριών με αρχικά

ή το άβαφτο το λένε Brushed Aluminium και λέει ο άλλος wowwwww

sectoras
Απών/απούσα

Είναι η περιγραφή του σκελετού του scott scale 40
Εντομεταξύ οι κολλήσεις φένοντε, δεν τις τρίβουν καν.

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

Δεν είναι η μέθοδος που δίνει σχήμα στους σωλήνες με πίεση υγρού?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@horsey
σωστά

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

όποιος έχει μάρκα σκελετό ας ψάξει για κανένα ίδιο στο
http://www.made-in-china.com/ χα αχα χα

contact