Καμία ανοχή στην Αττική Οδό!

42 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
anakosmas
Απών/απούσα
Καμία ανοχή στην Αττική Οδό!

Αντίσταση στο μοντέλο ζωής και πόλης που μας σερβίρουν

Από το 2006 περιμέναμε τη νέα πρόταση της κυβέρνησης για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού στα νότια προάστια και απάντηση δεν παίρναμε. Γνωρίζαμε πως οι πρώτες κινητοποιήσεις των κατοίκων της περιοχής είχαν θορυβήσει το Υπουργείο, το οποίο πραγματικά αποφάσισε να εξαντλήσει κάθε όριο (τεχνικό και πολιτικό) ώστε να αποφύγει τις όποιες αντιδράσεις και να κατασκευάσει τους δρόμους. Στις 2 Ιουνίου 2008, λοιπόν, αποφάσισε να ανακοινώσει το «τελικό» του σχέδιο για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής.

Το σχέδιο αυτό αιφνιδίασε όλους όσους ασχολούνταν το προηγούμενο διάστημα με το θέμα, καθώς παρουσιάζει εκτεταμένες υπογειοποιήσεις (πλην των ανισόπεδων κόμβων), καταργεί τη διακλάδωση και τις Σήραγγες της Τερψιθέας και χωροθετεί τη «Σήραγγα Υμηττού» στη θέση «Σακέτα» στο Βύρωνα. Για να καταλάβουμε τη λογική του Υπουργείου έχει σημασία να δούμε τόσο το έργο ως ένα ενιαίο πρόγραμμα οδοποιίας για την Αττική όσο και τα επιμέρους τμήματά του και τι εξυπηρετούν.

Το έργο αυτό καλείται να συνδέσει τα εξής σημεία της Αττικής μεταξύ τους με κύριο κριτήριο την επιχειρηματική τους ανάπτυξη και τη μεταφορά προϊόντων, εργατικού δυναμικού και καταναλωτών:

* Κέντρο Αθήνας
* Νότια προάστια
* Βόρεια προάστια
* Μεσόγεια
* Πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού
* Παραλία Σαρωνικού από Πειραιά μέχρι Γλυφάδα
* Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος

Ειδικά για τα Μεσόγεια και το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού προγραμματίζονται και κατασκευάζονται θηριώδεις επιχειρηματικές, τουριστικές και οικιστικές επεκτάσεις που αναμένεται να δημιουργήσουν στην Αττική έναν πρόσθετο τεράστιο αριθμό μετακινήσεων, που αν δεν εξυπηρετηθεί με άλλα μέσα (μαζικής μεταφοράς), ουσιαστικά επιβάλλει την ανάπτυξη νέων οδικών αξόνων.

Και φυσικά προκειμένου να μην κορεσθούν και αυτοί μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα χρησιμοποιείται η πρακτική των «διοδίων», η οποία, εκτός της προφανούς τεράστια κερδοφορίας που επιφέρει σε αυτούς που αναλαμβάνουν το έργο, εξασφαλίζει την ανταγωνιστική λειτουργία του ιδιωτικού αυτού δικτύου με σταδιακή αύξηση των κομίστρων, έτσι ώστε αυτοί που μπορούν να πληρώσουν να πηγαίνουν γρήγορα στον προορισμό τους και όλοι οι άλλοι να συνωστίζονται στο εγκαταλελειμμένο δημόσιο οδικό δίκτυο της Αθήνας και στο ανεπαρκές δίκτυο ΜΜΜ.

Τα τμήματα του νέου δικτύου αυτοκινητοδρόμων, για τα οποία το Υπουργείο έχει εκπονήσει μελέτες και επιθυμεί αργά ή γρήγορα να υλοποιήσει είναι:

* Λεωφόρος Ελληνικού: με αφετηρία την παραλία και κατάληξη στο βουνό, οδεύει στο βόρειο όριο εντός του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και υπόγεια κάτω από το δήμο Ελληνικού και έχει εισόδους στην Ποσειδώνος, τη Βουλιαγμένης και την Κύπρου στα όρια των τριών Δήμων (Ελληνικού, Γλυφάδας, Αργυρούπολης). Συνδέει την παραλιακή με την περιφερειακή Υμηττού.
* Περιφερειακή Υμηττού: οδεύει παράλληλα με τον Υμηττό, υπόγεια στους πρόποδές του και έχει εισόδους στον Βύρωνα (Σακέτα), στην Ηλιούπολη (Αγ.Μαύρα) και στην Αργυρούπολη εκεί που ενώνεται με τη Λ.Ελληνικού. Συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια και αποτελεί τμήμα της ευρύτερης σύνδεσης νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια. Εναλλακτική λύση σε αυτήν αποτελεί ένα υπόγειο οδικό έργο κάτω από τη Λ. Βουλιαγμένης.
* Σήραγγες Υμηττού: οι σήραγγες αυτές είναι δύο. Μία στον Βύρωνα και μία στην Τερψιθέα. Εξυπηρετούν τη σύνδεση κέντρου Αθήνας και νοτίων προαστίων, αντίστοιχα, με τα Μεσόγεια. Παλιότερα το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθούσε τη Σήραγγα Τερψιθέας και σήμερα προωθεί τη Σήραγγα Βύρωνα. Ωστόσο πρέπει να θεωρούμε ότι αποτελούν δύο φάσεις του ίδιου έργου και δεν θα εκπλαγούμε αν σε λίγα χρόνια ή ως εναλλακτική πρόταση μας προτείνουν τη Σήραγγα Τερψιθέας σε συνδυασμό ή αντί της Σήραγγας Βύρωνα.
* Υπόγεια έργα κέντρου Αθήνας: πρόκειται για υπόγεια έργα που στοχεύουν στη σύνδεση της Περιφερειακής Υμηττού και της Σήραγγας του Βύρωνα με τη Λ.Αλεξάνδρας και το κέντρο της Αθήνας. Θεωρούμε ότι πρόκειται για έργα δεύτερης φάσης του συνολικού δικτύου, αλλά αργά η γρήγορα θα ανακοινωθούν.

Μαζί με αυτά μελετάται και ένα τεράστιο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων για τα Μεσόγεια, από τη Ραφήνα μέχρι το Σούνιο το οποίο ουσιαστικά προωθεί την επέκταση της Αθήνας σε όλη την Αττική χερσόνησο.

Συνεπώς, αυτά που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι ένα μόνο τμήμα του συνολικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων που θέλει να κατασκευάσει στην Αττική και πρέπει να το θεωρούμε απλά ως την «πρώτη φάση» των έργων ή αλλιώς την πρώτη επίθεση στις ανάγκες και τις επιθυμίες του εργαζόμενου κόσμου της Αθήνας, στο φυσικό και αστικό περιβάλλον της πόλης.

Και μιλάμε για «επίθεση», γιατί τα έργα αυτά διασφαλίζουν τεράστια κέρδη για αυτούς τους λίγους που επιδιώκουν με λύσσα και με βία τη μετατροπή της Αθήνας σε μια καπιταλιστική μητρόπολη της Μεσογείου και των Βαλκανίων, ενώ διαμορφώνουν για όλους εμάς ένα μοντέλο ζωής και πόλης που ταυτίζεται με την εκμετάλλευση ανθρώπου και φύσης, την υποβάθμιση του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος και της ζωής στην πόλη και την προώθηση ενός πολιτισμού του τσιμέντου, της ασφάλτου, του ΙΧ και του κέρδους.

Τα έργα αυτά θα έχουν άμεσες επιπτώσεις στη ζωή μας γιατί:

1. με τις εκτεταμένες υπογειοποιήσεις που προωθούνται, όλες οι μέχρι σήμερα γνωστές και παραδεκτές από το Υπουργείο επιπτώσεις των έργων αυτών (ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορύπανση, αύξηση θερμοκρασίας, υποβάθμιση φυσικού τοπίου και περιβάλλοντος, αύξηση κυκλοφορίας, διακοπή επικοινωνίας πόλης-βουνού, υποβάθμιση περιοχών κατοικίας, συγκέντρωση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όξυνση κοινωνικών ανισοτήτων) θα εμφανιστούν συγκεντρωμένες και πολλαπλάσιες στα σημεία που το δίκτυο έρχεται στην επιφάνεια. Αν μας ενοχλούν τα καυσαέρια ενός δρόμου που εκλύονται κατά μήκος του, ας φανταστούμε τα ίδια καυσαέρια να συγκεντρώνονται σε 2-3 σημεία του, συνιστώντας ουσιαστικά ένα «χημικό πόλεμο» για τους κατοίκους που έχουν την ατυχία να μένουν ήδη εκεί.

2. διατηρούμε επιφυλάξεις για το αν τα «υπόγεια» αυτά έργα θα κατασκευαστούν ως τέτοια ή αν τελικά σκάψουν όλο τον Υμηττό και μετά τον αφήσουν στο έλεος των αυτοκινήτων, χωρίς δηλαδή την κάλυψη του δρόμου και τη φύτευση κατά μήκος του. Σημειώνουμε ότι οι περιοχές από τις οποίες περνάει το έργο είναι όλες αναδασωμένες και φρεσκοφυτεμένες και αποτελεί έγκλημα η εκσκαφή τους.

3. οι θέσεις του Σακέτα και της Τερψιθέας που επιλέχθηκαν να γίνουν Σήραγγες είναι τα πλέον κατάφυτα σημεία του Υμηττού καθώς βρίσκονται μακριά από την πόλη και σήμερα χρησιμοποιούνται από τους κατοίκους για δασική αναψυχή και άθληση. Η θέση Σακέτα ουσιαστικά βρίσκεται εντός του Αισθητικού Δάσους Καισαριανής που αποτελεί μοναδικό τοπίο φυσικού περιβάλλοντος και δασικής αναψυχής δίπλα στην πόλη, που με πολύ κόπο οι προηγούμενες γενιές δημιούργησαν και διαφύλαξαν τόσα χρόνια τώρα.

4. θα αυξηθεί η κυκλοφορία γύρω από τους ανισόπεδους κόμβους και τις εισόδους και εξόδους στο δίκτυο. Και αφού θα πρέπει να πληρώσει κανείς διόδια δεν θα καταργηθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα στους υπάρχοντες δρόμους όπως ισχυρίζονται. Αντίθετα, επειδή οι νέοι δρόμοι ενθαρρύνουν περισσότερο κόσμο να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του, θα αυξηθούν τα οχήματα στην πόλη και ορδές αυτοκινήτων θα διαπερνούν καθημερινά τους παρόδιους δήμους για να εισέλθουν στο δίκτυο. Είναι απολύτως βέβαιο ότι εξαιτίας του κόμβου της Κύπρου, τόσο η Γεννηματά και η Γούναρη θα κορεσθούν πέρα από κάθε προηγούμενο, όσο και η Αγ.Νεκταρίου θα αποκτήσει τέτοια κυκλοφορία που αργά η γρήγορα θα την μετατρέψουν και αυτή σε λεωφόρο.

5. Οι σήραγγες έχουν αυξημένο κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων γιατί δεν εξασφαλίζουν ορατότητα σε μεγάλο μήκος λόγω των τοίχων που τις περιβάλλουν. Οι προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων είναι πολύ αυστηρές πια και είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για το αν πληρούνται στις συγκεκριμένες μελέτες.

6. Τα τροχαία ατυχήματα στις σήραγγες προκαλούν συχνά πυρκαϊές οι οποίες εκτονώνονται στα σημεία εξόδου. Στα σημεία αυτά όμως διαμένει κόσμος και πιθανά να υπάρχει και βλάστηση καθώς οι δρόμοι αναπτύσσονται στο βουνό.

7. Οι νέοι αυτοί δρόμοι και κάθε νέοι δρόμοι ουσιαστικά προωθούν την αυτοκίνηση ως τρόπο μεταφοράς. Καταναλώνουν χώρο, χρήματα, εργατικό δυναμικό και ενέργεια που αν χρησιμοποιούνταν για την άμεση ανάπτυξη πλήρους δικτύου ΜΜΜ (ειδικά μέσων σταθερής τροχιάς), πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων, οι ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων του λεκανοπεδίου θα υπερκαλύπτονταν και μάλιστα με έναν περιβαλλοντικά φιλικό και κοινωνικά δίκαιο τρόπο. Επίσης γεννούν νέες κυκλοφοριακές ανάγκες καθώς συντελούν στην αναδιάρθρωση της πόλης γύρω από αυτούς.

8. Η προώθηση του ΙΧ οδηγεί σε όλο και μεγαλύτερη μείωση των δημόσιων χώρων στην πόλη, εξαιτίας του δυσανάλογου χώρου που καταναλώνει το ΙΧ για να κινείται και να σταθμεύει. Αν μάλιστα κατασκευάζονταν τόσοι δρόμοι όσοι χρειάζονται για να μετακινούνται καθημερινά οι κάτοικοι μιας πόλης με τα αυτοκίνητά τους, η πόλη θα γινόταν ένα απέραντο αυτοκινητοδρόμιο.

9. Το πιο απτό παράδειγμα του προηγούμενου προβλήματος είναι η σημαντική μείωση της έκτασης του μητροπολιτικού πάρκου του Ελληνικού για την κατασκευή της Λεωφόρου Ελληνικού, των κόμβων και των χώρων στάθμευσης. Περίπου το 20% του Πάρκου θυσιάζεται στο βωμό του ΙΧ.

10. Οι επιπτώσεις της αυτοκίνησης δεν είναι μόνο τοπικές αλλά και παγκόσμιες καθώς το CO2 που παράγεται από τα ΙΧ αποτελεί το 40% των ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

11. Η αυτοκίνηση είναι ο πλέον ανθυγιεινός τρόπος μεταφοράς γιατί έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά ατυχημάτων (2.500 νεκροί ετησίως στη χώρα μας), ενώ προκαλεί και επιπτώσεις στην υγεία που οφείλονται στην ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση, τον παθητικό τρόπο μεταφοράς και το συνολικότερο μοντέλο ζωής και πόλης που διαμορφώνουν.

Μετά από όλα αυτά, επισημαίνουμε ότι ούτε αιφνιδιαστήκαμε από το σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ, ούτε και πρόκειται να κάνουμε πίσω. Οι «αλλαγές» των σχεδίων είναι «δολώματα» για να σταματήσουμε τον αγώνα μας. Στο συρτάρι του Σουφλιά υπάρχουν έτοιμες μελέτες και εναλλακτικές λύσεις για όλα και αν ολιγωρήσουμε ή κοιτάξουμε μόνο το στενό μας τοπικό συμφέρον θα είμαστε εμείς αυτοί που αύριο θα δεχτούμε πρώτοι απ’ όλους τα έργα. Αντίθετα αν προχωρήσουμε αποφασιστικά στη δημιουργία δάσους στο χώρο της Αεροπορίας θα διασφαλίσουμε ότι η Αττική Οδός δεν θα περάσει από εκεί ποτέ!

Από την άλλη, τόσα χρόνια ακούμε για τα έργα αυτά και κανείς από όσους διατείνονται ότι μας αντιπροσωπεύουν στις θέσεις εξουσίας που εμείς τους χαρίσαμε δεν έχει κάνει το παραμικρό για να τα αποτρέψει. Η δημοτική αρχή Γλυφάδας επικροτεί μάλιστα τα έργα της κυβέρνησής της. Όσο για τις κυβερνήσεις και των δύο μεγάλων κομμάτων, πετάει ο ένας το μπαλάκι στον άλλον μέχρι να εμφανιστεί η κατάλληλη ώρα για να μας πιάσουν στον ύπνο και να τα χτίσουν όλα «εν μια νυκτί», όπως προσπαθεί η ΝΔ να κάνει σήμερα.

Ήρθε, λοιπόν, η ώρα των κατοίκων, ήρθε η ώρα να αρθρώσουμε εμείς τον δικό μας λόγο και να αντισταθούμε στις ταξικές επιλογές τους. Τον δρόμο δεν τον θέλουμε, γιατί είναι άδικος, είναι άχρηστος για τον εργαζόμενο κόσμο της Αθήνας, είναι καταστροφικός για τις περιοχές μας και το βουνό.

Την εκμίσθωση του πρώην αεροδρομίου για πραγματοποίηση αγώνων ράλι πήγαμε στην Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου και την αποτρέψαμε! Την ίδια τύχη επιφύλαξε και στη Λ. Πικροδάφνης το κίνημα κατοίκων της περιοχής.

Εδώ και τώρα να συσπειρωθούμε όλοι γύρω από τις επιτροπές και τις συνελεύσεις κατοίκων σε όλους τους Δήμους, να αντισταθούμε οργανωμένα και αποφασιστικά για να αποτρέψουμε τα νέα σχέδιά τους.

Διεκδικούμε εδώ και τώρα!

* Καμία νέα λεωφόρος στην περιοχή.
* Δωρεάν μαζικές μεταφορές για τους κατοίκους και ειδικότερα τραμ, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους παντού.
* Αποκατάσταση και προστασία του βουνού, με άμεση απομάκρυνση των χρήσεων που το υποβαθμίζουν. Αναδάσωση και προστασία από πυρκαϊές.
* Επέκταση της Α΄ Ζώνης προστασίας του Υμηττού μέχρι το όριο της πόλης χωρίς καμία εξαίρεση για δήθεν «κοινωφελή» έργα.
* Έξω τα ΚΥΤ από το βουνό. Κανένα νέο ΚΥΤ στην Αττική.
* Απομάκρυνση του στρατοπέδου της Αεροπορίας από την Τερψιθέα και διαμόρφωση αισθητικού δάσους σαν της Καισαριανής. Να αποσυρθούν τα σχέδια του Δήμου για νεκροταφείο, χώρο μεταφόρτωσης απορριμμάτων και αθλητικό κέντρο.
* Το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού να γίνει Πάρκο Φυσικού Πρασίνου και Αναψυχής. Καμιά εμπορική ή επιχειρηματική δραστηριότητα. Ελεύθερη πρόσβαση σε όλους τώρα!
* Απομάκρυνση των ξενυχτάδικων και κάθε εγκατάστασης δημόσιας ή ιδιωτικής από την παραλία, αποκατάσταση της φυσικής της μορφής και απόδοσή της στους κατοίκους. Το κέντρο Ιστιοπλοΐας να αποδοθεί στο ναυταθλητισμό.
* Έλεγχο των χρήσεων γης. Κανένα υπερκατάστημα στη γειτονιά μας. Να τα μαζέψουν και να φύγουν!

ΠΡΩτοβουλία ΚΑΤοίκων στα ΝΟΤΙΑ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
anakosmas
Απών/απούσα

Καλούμε ακόμα στις κινητοποιήσεις που θα γίνουν:
- 9/6 για το ΚΥΤ (στο ΚΥΤ)
- 12/6 για τη δολοφονία κατοίκου της Λευκίμμης από το κράτος (18.00 στη Βουλή)
- 22/6 για τους νέους δρόμους (στο Βύρωνα, στον κόμβο Σακέτα)

psipsinel
Απών/απούσα

"Ειδικά για τα Μεσόγεια και το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού προγραμματίζονται και κατασκευάζονται θηριώδεις επιχειρηματικές, τουριστικές και οικιστικές επεκτάσεις που αναμένεται να δημιουργήσουν στην Αττική έναν πρόσθετο τεράστιο αριθμό μετακινήσεων, που αν δεν εξυπηρετηθεί με άλλα μέσα (μαζικής μεταφοράς), ουσιαστικά επιβάλλει την ανάπτυξη νέων οδικών αξόνων."

Για αυτό το θέμα, μήπως μπορείς να αναφέρεις που μπορεί κανείς να βρει στοιχεία; Υπάρχουν κάποιες εξαγγελίες, κάποιο "χωροταξικό" για την περιοχή των Μεσογείων ή κάτι παρόμοιο ;

anakosmas
Απών/απούσα

το θεσμικό πλαίσιο της περιοχής είναι η ΖΟΕ (ζώνη οικιστικού ελέγχου) Ανατολικής Αττικής, η οποία δεν είναι θεσμοθετημένη αλλά ακολουθείται πιστά από το κράτος, και τα επιμέρους ΓΠΣ (Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια) των Δήμων. Από εκεί και έπειτα όμως υπάρχουν δεκάδες μελέτες συγκοινωνιακές και πολεοδομικές που τώρα πραγματοποιούνται (πχ Προαστιακός, επεκτάσεις Σχεδίων Πόλης κτλ) που δεν μπορείς να τα βρεις κάπου μαζεμένα, παρά μόνο αν ασχολείσαι επαγγελματικά και τα έχεις καταγράψει ο ίδιος από προσωπικό ενδιαφέρον. Εγώ ασχολούμαι γενικώς, αλλά δεν τα έχω καταγράψει.
Επίσης, εκπονούνται δεκάδες μελέτες για τεράστιες εμπορικές εγκαταστάσεις τύπου ΙΚΕΑ γύρω από το αεροδρόμιο που επίσης δεν έχω να σου δώσω λίστα, αλλά είναι πραγματικότητα.

Tzamilia
Απών/απούσα

Γεια σας πσιπσινελ και ανακοσμα
Αυτές είναι κανονισμένες με ραντεβού? Έχουν αποφασιστεί? δηλαδή να έρθουμε?
Νομίζω πως οι αποφάσεις αυτές θα έπρεπε να αποφασιστούν και από άλλες συλλογικότητες
ειδικά αυτή για τη δολοφονία τησ κατοίκου τις Λευκίμης .
Ισως και όλοι οιποδηλάτες θα ήταν καλό να έρθουν?
Ακόμα και οι συλλογικότητες των εργαζομένων
τι λέτε?

psipsinel
Απών/απούσα

Για τη Λευκίμη νομίζω ότι αναβλήθηκε και δεν θα είναι σήμερα.
Τα στοιχεία Κωσμά ρωτάω που τα μαζέψατε γιατί θα πρέπει να βρούμε ότι μπορούμε για την περιοχή των Μεσογείων αν είναι να γίνει κάτι και στην απο εδώ πλευρά

Tzamilia
Απών/απούσα

Οι ποδηλάτες τι λένε? θέλουν να συμμετέχουν? Δεν ξέρω πως ακριβώς λειτουργείτε
είμαι νέο μέλος και γράφτηκα ειδικά για να μιλήσω σε αυτό το θέμα
αν και κοιταζω τη σελίδα καιρό (λόγω ποδηλάτου)
Δεν θα πρέπει να βγει κάποια αφίσα όπως αυτή που είναι στην αρχική σελίδα
από τους ποδηλάτες
που να καλεί σε αυτές τις εκδηλώσεις για το βουνό?
Οι ποδηλάτες θέλουν να συμμετέχουν?

anakosmas
Απών/απούσα

οι κινητοποιήσεις δεν αποτελούν δικές μας πρωτοβουλίες αλλά τις στηρίζουμε.
Η πορεία για τη Λευκίμμη καλείται από τους τοπικούς συλλόγους κατοίκων και αναμένεται να ανταποκριθεί όλη η Αθήνα. Μεταφέρθηκε για τις 12/6.
Η πορεία για τους δρόμους καλείται από τη Διαδημοτική Επιτροπή Αγώνα για τη Διάσωση του Υμηττού και επίσης θα στηριχθεί από την πλειοψηφία των κινήσεων που αντιμάχονται τους νέους δρόμους.
Η κινητοποίηση για το ΚΥΤ είναι τοπική πρωτοβουλία φορέων των Δήμων Ηλιούπολης και Αργυρούπολης.
Αν υπάρχει κόσμος στα Μεσόγεια που θέλει να συντονιστούμε να μας στείλει εμαιλ στο prwkat@gmail.com. Θα υπάρξουν σχετικές συσκέψεις και εκδηλώσεις το επόμενο διάστημα και καλό θα είναι να είστε εκεί.
Όσο για τους ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ, προσωπικά πιστεύω ότι ειδικά για τα θέματα των ελεύθερων χώρων και των μεταφορών πρέπει να συμμετέχουν σε κινητοποιήσεις, είτε ως μπλοκ είτε και ως άτομα ο καθένας από μόνος του καθότι σε λίγο έτσι όπως πάνε τα πράγματα το ποδήλατο θα το βάλουμε στο μπαλκόνι και δεν θα έχουμε που να το περπατήσουμε...

Tzamilia
Απών/απούσα

Μάλιστα λοιπόν κατάλαβα. Οιποδηλάτες μπορούν να βγάλουν μία αφίσα μόνο για θέματα ποδηλάτου?
Θέλω να πω ότι αν αποφασιζόταν κάτι πχ από τισ συναντήσεις
όπως το που να συμμετέχουν τοτε μονο θα μπορούσε να βγει μία αφισσα
Ελπίζω πάντως να έρθουν όσοι πιο πολλοί γίνεται εκεί
σε αυτές τις εκδηλώσεις
παρόλο που δεν είναι τόσο στενά ποδηλατικές
συμφωνώ για το ότι οι ποδηλάτες ειδικά
θα έπρεπε να συμμετέχουν σε τέτοιου είδους κινήσεις
στο κάτω κάτω ας μην ξεχνάμε πως είμαστε απλώς ανθρωποι
όπως όλοι
που οδηγούνε ποδήλατα :)

ireda
Απών/απούσα

Αγαπητε μου ανακοσμα εχεις παει στην Αμερική; Σε πληροφορώ για να διασχίσεις τη Νέα Υορκη από οποιοδήποτε ακρο της στο αντίθετο χρειάζεσαι 10 λεπτά γιατί την διασχίζουν πολλές "Αττικές οδοί". Επίσης για να πας από τη μια συνοικία στην άλλη πάλι χρειάζεσαι 5 λεπτά. Ο κόσμος προχωράει μπροστά δεν μπορούμε να τον πάμε πίσω. Για ποια τραμ μιλάς; Αυτά που κάνουν 2 ώρες για να πάνε από Συνταγμα στο Φάληρο και ως εκ τούτου έχουν αποτύχει και δεν τα χρησιμοποιεί κανένας; Να φωνάξουμε σαν ποδηλάτες να προβλεφθούν ποδηλατόδρομοι σε αυτές τις "Αττικές οδούς" ναι, συμφωνω αλλά όχι να μην γίνουν και ταλαιπορούνται τόσοι συμπολίτες μας που θέλουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους ή τους επιβάλλεται να τα χρησιμοποιούν για επαγγελματικούς σκοπούς ή οτι αλλο θέλουν. νομίζω ότι δεν είναι Δημοκρατικό. Με τις νέες οδούς θα μειωθεί και το καυσαεριο γιατί τώρα ένας κινητήρας ενός αυτοκινήτου δουλεύει 1,5 ώρα για να πάει από β. προαστεια στα νοτια ενω μετά θα λειτουργεί για 10 λεπτά μόνο. Ποιος είναι ο περιβαντολόγος; Αλλοιώθηκε το τοπίο στον Υμητό με την υπάρχουσα Αττική οδό; νομίζω όχι.
Ας κοιτάξουμε λοιπόν την πρόοδο και ας αφήσουμε τη στείρα άρνηση που πολλές φορές μας την περνάνε υπουλα κόματα που χαρακτηρίζονται ως αναρχικά κλπ, κλπ

Tzamilia
Απών/απούσα

Παρόλο που είμαι νέο μέλος
διακρίνω κάποια εχθρότητα στο μύνημά σου
μάλλον εσύ έχει στόχο να χαρακτηρίσεις
τον άλλον ως κάποιον ύπουλο που θέλει να σουπεράσει κάτι
αλλά νομίζω πως εσύ κάνεις αυτό το πράγμα.
Και αυτ΄'α που λες στον άνθρωπο κάλιστα μπορούν να επιστραφούν σε εσένα.
Νομίζω πάντως ότι τα καυσαέρια θα μειώνονταν περισσότερο
αν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πυκνώνανε ήταν πιο συχνά
και βόλεβαν περισσότερο σε ωράρια που μπορείς να τα πάρεις
Οσο για ποδηλατόδρομους στην αττική οδό
ε αυτό είναι φοβερά αστείο έτσι?
Εκτός και αν έχουμε τάσεις αυτοκτονίας
νομίζω πιο σωστά να ΄λελεγες να μην υπάρχουν διόδια στην αττική οδό
ή να μην χρειάζεται να δουλεύεις απο τα νότια στα βορεια
αλλά τελος πάντων...
κι εγώ παρμπιπτόντως είμαι ένας από τους κατοίκους
που διασχίζει κάθε μέρα την αττική για να πάει στη δουλεια του
και το ποδήλατο έιναι πολύ βολικό.
Επίσης νομίζω ότι δεν έχεις ανέβει στον Υμμητό για να λες κάτι τέτοιο
Η αττική οδός προφανώς και άλλαξε το βουνό
για την ακρίβεια το κατέστρεψε
και οι νέες επεκτάσεις θα καταστρέψουν ότι έχει απομείνει
το βουνό το οποίο έτσι κι αλλιώς το βουνό είναι σε εγκατάλειψη από τους δήμους
και αυτό ίσως να βολευει μερικές ΜΚΟ που παίρνουν προγράμματα ΔΑΣΟροστασίας
τελος παντων..
Να σε ενημερώσω ότι οι φωτιές περσυ και φέτος από την μεριά της Αττική οδού
μπήκαν πάνω από την αττική και περιφερειακή
Τα λεγόμενα σου θα βόλευαν πολύ κάποιους που θα είχαν τίτλους ιδιοκτησίας εκεί
.

psipsinel
Απών/απούσα

Αλλοιώθηκε το τοπίο στον Υμηττό με την υπάρχουσα Αττική οδό; νομίζω όχι.
Φαντάζομαι ότι αστειεύεσαι...
Και δεν άλλαξε μόνο στον Υμηττό, αλλά σε όλα τα Μεσόγεια.

Tzamilia
Απών/απούσα

συμφωνώ ότι έιναι άκυρο
καθόλου εξυπηρετικό
όμως ίσως αν γίνονταν μεικές τροποιήσεις
δεν ξερω τι πχ γεφυρες σκαμένες στις διαβάσεις
να μην ήταν τόσο προβληματικό
η αν αντί για τη γραμμή
του τραμ υπήρχε γραμμή τραίνου
με τισ απαραίτητες τροποιήσεις
τότε μπορεί και να λειτουργούσε
ναι ίσως και το τραμ να πρεπει να αντικατασταθεί από κάτι άλλο

Ομως να μη γίνει ότι και στο εξωτερικο
πχ λονδίνο με τα υπέρογκα ποσα πουπρεπει κανεις να πληρωσει σε εισητηριο
ή να παίρνει δάνειο από την εταιρεία στην οποία δουλεύει για να μπορεί να πληρώνει την ετήσια κάρτα
μάλλον θα πρέπει να προσέξουμε και τις αυξήσεις στα μεσα μαζικής μεταφοράς...

anakosmas
Απών/απούσα

φίλοι προς θεού όχι ξήλωμα του Τραμ!
Πέφτετε στην παγίδα αυτών που το απαξίωσαν πριν ακόμα κατασκευαστεί, δηλαδή του ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο είναι ο κύριος πολέμιος του ΤΡΑΜ, μιας και δεν του δίνει πράσινο κύμα στις διασταυρώσεις όπως προβλέπεται για να λειτουργήσει σωστά (και έτσι γίνεται σε όλες τις σοβαρές πόλεις).
Άλλος εχθρός του ΤΡΑΜ ήταν όλοι αυτοί που το ανάγκασαν να φλυαρεί στο Ζάππειο αντί να έρχεται απευθείας στο Συνταγμα.
Τρίτος εχθρός του ΤΡΑΜ ήταν η ίδια η Ολυμπιάδα που πρόβαλε ως "επείγουσα" την παραλιακή-τουριστική γραμμή, ενώ υπάρχουν μελέτες εδώ και χρόνια για πολύ πιο επείγουσες και σημαντικές διαδρομές που θα εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο (Πατήσια, Πετράλωνα, Ζωγράφου, ακόμα και Κηφισίας).
Τέταρτος εχθρός του ΤΡΑΜ είναι το ίδιο το ΜΕΤΡΟ! Δυστυχώς υπάρχει ανταγωνισμός καθότι πρόκειται περί ΑΕ που κοιτάζουν το συμφέρον τους και δυστυχώς στην Ελλάδα το ΜΕΤΡΟ είναι πλέον θεσμός και λειτουργεί σαν τον "παλιό" στο στρατό.
Πέμπτος εχθρός είναι ίσως οι πολλές στάσεις στη συγκεκριμένη διαδρομή. Γενικά προβλέπονται στάσεις ανα 500 μέτρα, αλλά σε μια μεγάλη γραμμή που θέλει να εξυπηρετήσει το Γλυφάδα-Αθήνα ή Γλυφάδα-Πειραιάς ίσως θα έπρεπε να είναι οι μισές.
Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες για το φιάσκο του ΤΡΑΜ στην Ελλάδα και την τεράστια επιτυχία του σε όλον τον άλλο κόσμο. Αλλά και πάλι εκλιπαρώ να το ξανασκεφτείτε καλύτερα και να μην τα βάζετε με το πιο φιλικό στην πόλη και το περιβάλλον μέσο σταθερής τροχιάς που υπάρχει σήμερα.

CptBill
Απών/απούσα

ireda βγαλε τις παρωπίδες πρωτα, κανε μια βολτα με το τραμ απο το Συνταγμα μεχρι το Φαληρο και οταν δεις α) αδειο τραμ (65 χιλιαδες ειναι καλα? φτανουν) β) διαδρομη που κανει 2 ωρες (εγω γιατι κανω 45 λεπτα?), ενημερωσε μας.
Οι καραμελες περι αδειου τραμ εληξαν προ 2 χρονων.

nm96027
Απών/απούσα

υπαρχουν αστοχιες μεγαλες στην διαμαρτυρια. Εννοω αυτα περι προδιαγραφων ασφάλειας, σηραγγων και τα λοιπα. Η σημερινη Αττικη Οδος ειναι το μαλλον το μονο δημοσιο εργο που πληροι τα διεθνη στανταρ οδικης ασφαλειας στο ακεραιο.Ο φωτισμος των σηραγγων, ο εξαερισμος τους, οι προστατευτικες μπαρες σε ολο το μηκος της Αττικης Οδους (παρατηρειστε στην ΑΟ πως βυθιζονται και πακτωνονται στο εδαφος και πως μενουν ξεκρέμαστες, ετοιμες για να κανουν σουβλακι τα ΙΧ στο υπολοιπο εθνικο οδικο δικτυο).

Εννοω πως καποιοι στην προσπαθεια τους να αντιδράσουν και να καταθέσουν ενα δικαιο αιτημα, παρασυρονται υιοθετώντας αστοχα επιχειρηματα που καταριπτονται ευκολα. Η σημερινη λειτουργια της ΑΟ τα διαψευδει ευκολα και γρηγορα. Αυτα για τα επιμέρους.

Ασφαλως κανεις δεν διαφωνει με την παρακατω προταση:

"Καθε μητροπολη πρεπει να διαθετει ενα επαρκες οδικο δικτυο, που να σεβεται το περιβαλλον και να παρεχει την δυνατοτητα στον κατοικο που το εχει αναγκη να μετακινηθει γρήγορα και με ασφαλεια".

....αρκει να εχει προηγηθει η παρακατω πολιτικη δηλωση:

"Καθε μητροπολη πρέπει να διαθέτει ενας επαρκες δικτυο ΜΜΕ, κυριως σταθερης τροχιας που να εξυπηρετει ισοβαρως ολους τους πολιτες".

Αυτη ειναι η απολυτη προτεραιοτητα. Αντι λοιπον να κινδυλογουμε αστοχως για την ασφαλεια στους νεους οδικους αξονες, θα πρέπει να φωτογραφιζουμε το μποτιλιαρισμα της Αττικης Οδου, μολις 5 χρονια απο την πληρη λειτουργια της. Τα οδικα εργα:

εχουν πεπερασμενη χωρητικοτητα
ευκολα λεφτα για τα εργολαβικα σχηματα
ειναι λαικιστικα δημοφιλη αφου στην Ελλαδα το ΙΧ ειναι κομματι της θρησκειας μας
διαφημιζοντας επαρκως απο τα ΜΜΕ αφου υπαρχει η γνωστη διαπλοκη

Ειδικα για το τελευταιο: οι δημοσιογραφο "πουλανε" το θεμα των επεκτασεων ως λυση για το μποτιλιαρισμα της Αττικης Οδου, κατι που ειναι τελειως λαθος. Τα πραγματα θα γίνουν χειρότερα, for sure.

Κατα την γνώμη μου οι πολιτες πρεπει να διεκδικουν:

την προτεραιτοτητα των εργων αναπτυξης ΜΜΕ και ειδικα μεσω σταθερης τροχιας
την εναλλακτικη κινηση στους δρόμους για τους πεζους και τα ποδηλατα

και να εναντιωνονται στην προτεραιοπηση απο το ΥΠΕΧΩΔΕ της αντι-οικολογικης, αντι-οικονομικης χρησης ΙΧ.

ΥΓ Ο εμφυλιος για το τραμ, ειναι περιτος. Το τραμ ειναι τοσο αποτυχημενο, οσο αν καποιος σταθμος του μετρο φτιαχνονταν στο πουθενα (καλη ωρα ο σταθμος της Αγ.Παρασκευης)

politicsgr.blog...
Απών/απούσα

ολα χρειαζονται, τοσο οι ποδηλατοδορμοι και τα ΜΜΜ οσο και η επεκταση της Αττικης Οδου. Ολες οι συγχρονες πολεις συνδυαζουν ολα αυτα.

Το Τραμ θα δειξει την αξια του οταν μπει στον Πειραια και οταν λειτουργησουν σωστα τα φαναρια στη Ποσειδωνος.

anakosmas
Απών/απούσα

δυστυχώς ή ευτυχώς το αυτοκίνητο και ο οδικός χώρος έχουν κλείσει τον κύκλο τους στην Αθήνα.
Κανείς δεν μπορεί να αποδείξει σήμερα ότι αν κατασκευαστεί ένα πλήρες δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς, λεωφορειολωρίδων, ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων χρειάζονται και άλλοι δρόμοι και μάλιστα ιδιωτικοί! Οι ανάγκες για μετακινήσεις μπορούν πλέον να καλυφθούν με εναλλακτικά του ΙΧ μέσα και για όσες δεν μπορούν να καλυφθούν αρκούν και με το παραπάνω οι υπάρχοντες δρόμοι για να τις εξυπηρετήσουν.
Αυτά είναι συμπεράσματα ερευνών και εφαρμογής δεκαετιών σε πόλεις του εξωτερικού και είναι πλέον τόσο ευρέως αποδεκτά που ακόμα και η κατά τα άλλα κατάπτυστη Ευρωπαϊκή Ένωση τα αποδέχεται και τα έχει κάνει νόμο της.
Επίσης, έχει θορυβηθεί όλος ο Ευρωπαϊκός χώρος και μάλιστα οι πρωτοπόροι στα υπόγεια έργα (Αυστριακοί, Ελβετοί, Ιταλοί, Γάλλοι) για τα ατυχήματα στις Σήραγγες και τις πολλαπλάσιες επιπτώσεις που έχουν σε σχέση με το αν συνέβαιναν σε επιφανειακούς δρόμους. Πρόσφατη οδηγία της ΕΕ υποχρεώνει όλα τα κράτη-μελη να διεξάγουν έρευνες για το κατά πόσο οι υπάρχουσες σήραγγες είναι ασφαλείς και βάζει σκληρούς περιορισμούς για όσες κατασκευάζονται από εδώ και μετά.
Και ναι, ακόμα και αυτή η "τέλεια" Αττική Οδός έχει πολλά προβληματικά σημεία που προκαλούν και θα προκαλέσουν και άλλα ατυχήματα, όπως διακλαδώσεις σηράγγων μετά από στροφή, ασάφεια στη σήμανση κτλ. Εξάλλου, η σημερινή Περιφερειακή Υμηττού είναι αρκετά "επιφανειακή" σε σχέση με αυτό που σχεδιάζουν για την επέκτασή της...
Τέλος, να σημειώσω για τους άπιστους Θωμάδες και τους απολογητές των πολιτικών της κυβέρνησης και των εργολάβων, ότι όσο "επιστημονικά" τεκμηριωμένα είναι τα σχέδια της κυβέρνησης άλλο τοσο επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι και η κριτική που δέχεται.
Επειδή δεν έχω άλλο χρόνο τώρα για παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων θα επανέλθω αργότερα. Πάντως δεν περίμενα να επιχειρηματολογώ για το ζήτημα του ΙΧ απέναντι σε ποδηλάτες λάτρεις του...

Tzamilia
Απών/απούσα

Χαιρομαι με την υπομονή σου να μασ παραθέτεις συνεχώς στοιχεία για το βουνό και για την αττική οδό και ελπίζω πως όλοι μας σε ευχαριστούμε για αυτό
γενικώς κάνει καλό να μαθαίνουμε τι μας γίνεται....
Και εγώ θα ήθελα να πω περισσότερα άλλα δυστυχ'ως δεν προλαβαίνω τώρα
Πιστεύω πως κανείς ποδηλάτης δεν έιναι φίλος του αυτοκινήτου
ίσως απλώς κάποιοι να το χρησιμοποιούν ως αναγκάιο κακό
Σκέψου ας πούμε να ζεις στο Μεγάλο Πεύκο και να είσαι ναγκασμένος να δουλεύεις στη μεταμόρφωση.....
να πρέπει να το χρησιμοποιείς καθε μέρα για να πας στη δουλειά σου όταν δεν υπάρχει επαρκές δίκτυο ΜΜΜ ή όταν αυτό που υπάρχει δεν είναι καθόλου βολικό
Αραγε ίσως τελικά καταλήγουμε στο ότι αυτό που χρειαζόμαστε πρώτα εναι επαρκεστερο και πυκνότερο δίκτυοΜΜΜ
αλλα και αυτό να έιναι φιλιότερο προπς τοπεριβάλλον
ότι και αν σημαίνει αυτό
Πισστεύω πως όλοι μας θα θέλαμε να έχουμε περισσότερο χρόνο για διακοπές και λιγότρες καθημερινά ώρες δουλειάς ώστε ακόμακαι τα ταξίδια των διακοπών μας να κάναμε με ποδήλατο.
Θέλω ακόμα να πιστεύω πως οι ποδηλάτες δεν είναι ποδηλάτες λόγω μόδας
αλλά ότι και σε όλους σίγουρα υπαρχει ολόγος της αποφυγής εκπομπής καυσαερίων
(αν και τα ποδήλατα τα οποία κατά κανόνα κατασκευάζονται σε κάποιο άλλο μέρος του πλανήτη, βλέπε Κίνα κτλ, και αυτά απαιτούν κατανάλωση ενέργειας φτηνά εργατικά χέρια κτλ για να κατασκευαστούν...αλλά εδώ ξεφυγα..)
Ισως χρειάζεται τελικά πολύ περισσότερη προσπάθει ακαι σκέψη για να κατανοήσουμε ότι ένα διαφορετικό μοντέλο ζωής είναι αναγκαίο...
και ότι η "πρόοδος" ο "εκσυγχρονισμός" και "η ανάπτυξη"
που μας πλασσάρουν δεν είναι και τόσο θετική εξέλιξη για τον άνθρωπο και το περιβάλλον του.......
Μεγαλώνει πολύ ατυτό που γραφω, να προτείνω και ένα βιβλίο παλιό (1972) αλλά επικαιρο
Της URSULA LE GUIN "Η λέξη για τον κόσμο έιναι δάσος"
Πρέπει πάλι να σας αφήσω, αγαπητοί ποδηλάτες, θα επανελθω κι εγ'ω
Να μην ξεχνάμε τις κινητοποιήσεις
Α! Και θα θελα να ακούσω και τι γνώμη περισσότερων από τους ποδηλάτες
σας καλώ όλοους να γράψετε πάνω σε αυτό που άνοιξε ο ανακοσμας!
Αυτό θα έδειχνε πως στ αλήθεια ενδιαφέρονται

anakosmas
Απών/απούσα

άκουσα σήμερα στην ημερίδα για την αστική κινητικότητα (όπου είδα με χαρά τουλάχιστον 5 ποδηλάτες μαζί με την αφίσα των ποδηλατικών αξόνων) ένα στατιστικό που δεν μου άρεσε καθόλου. Είπε ένας ομιλητής ότι στο εξωτερικό που έχουν γίνει έρευνες σε ποδηλάτες βγήκε το συμπέρασμα ότι οι ποδηλάτες όταν δεν παίρνουν το ποδήλατο, χρησιμοποιούν κυρίως το ΙΧ τους!!!
Αυτό μου έφερε στο μυαλό την κουβέντα μας και αναρωτήθηκα μήπως το κοινό σημείο ποδηλάτου-ΙΧ είναι η "εξατομικευμένη μετακίνηση"... Δηλαδή, μήπως οι ποδηλάτες δεν γουστάρουν μετεπιβιβάσεις, δεν θέλουν να συνωστίζονται με άλλο κόσμο σε βαγόνια, θέλουν την ατομική ελευθερία τους, όπου και αν μπορούν να τη βρουν;
Το θέμα είναι περισσότερο σοβαρό απο όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως γιατί το χειρότερο χαρακτηριστικό που θα μπορούσαμε να εκπέμπουμε προς τον υπόλοιπο κόσμο είναι ο "ατομισμός". Θέλει πολύ δουλειά στους ίδιους μας τους εαυτούς για να μην διολισθήσουμε σε τέτοιες λογικές, γιατί θα χάσουμε και όσα δίκια έχουμε. Όποιος έχει κάποια άποψη ευχαρίστως να την ακούσω...

Tzamilia
Απών/απούσα

Koita se sxesh me thn atomikh eleutheria kai ton atomismo.
Tha elega na mhn ta mperdeuoume auta ta dyo.
Allo to ena allo to allo. Den nomizw oti einai poly paralogo na mhn sou aresei na synwstizesai sta mesa maζικής μεταφοράς (σόρυ για τους αγγλικους χαρακτήρες).
Αλώστε μπορείς να είσαι σε έναν αρκετά συνωστισμένο χώρο και αυτό να μην έχει τίποτα το συλλογικό ή αλλυλέγγυο. Αλλά να είναι ο καθένας το άτομό του.
Μη σου πω ότι πολλές φορές στα μέσα μαζικής μεταφοράς έχω παρατηρήσει πολλές φορές ότι υπάρχει ενός είδους εχθρότητας ανάμεσα στους επιβάτες...
Ακραίο παράδειγμα είαν πως κάποτε που κυκλοφορούσα στο τρένο με πατερίτσες,
έβλεπα πως όχι μόνο δεν μου παραχωρούσαν θέση για να κάτσω αλλά τρέχαν για να προλάβουν να κάτσουν αυτοί
κι εγώ έπιασα τον αεαυτό μου να σκέφτεται να τους βάλει τρικλοποδιά μετη πατερίτσα!...
Δεν έιναικάτι πουέχει να κάνει με τιν ατομισμό λοιπόν το χαρακτηριστικό τον επιβατών.
Ο συνωστισμός δεν είναι στοιχείο της φύσης. Είναι κάτι παράταιρο. Είναι κάτι που φτιάχτηκε από τους ανθρώπους στις πόλλεις που κατοικούν. Σε αυτές τις πόλεις αρκετες φορες εχεις την αισθηση ότι είσαι καπου μέσα κλεισμένος είτε έισαι σπίτι, είτε βγαίνεις " έξω" στιο δρόμο ή βγαίνεις 'έξω" , μέσα σε χωρους διασκέδασης, είτε μεσα στα τρενα, γενικότερα μέσα στον θάλαμο αερίων (που φαίνεται πολύ καλά από κάποιο περιαστικό βουνό) νιώθεις πρέπει να πας πολύ μακριά για να βγεις έξω από ταόρια της πόλης (π χστον Υμμητό), να ανασάνεις ελεύθερα (να μην το γυρίσω στοπολύ ποιητικό).
Το ποδήλατο λοιπόν , εκτός από πολύ εξηπηρετικό, και φιλικό για το περιβάλλον είναι και παιχνίδι και χαρά και αίσθση ελευθερίας όπως όλοι ξέρουμε (και επίσης πολύ καλή ασκηση)
Τι το καλύτερο λοιπόν ένα μισάωρο παιχνίδι πρωί πρωί πριν μπεισ σε όλο τον υπόλοιπο ρυθμό ητς καθημερινότητας? Επιχειρημα του πδηλάτου..
Κανει καλό στην ψυχική υγεία, είναι καλό μέσο κοινωνικοποίησης όπως έχει γραφτεί
νιώθεις ότιέχεις κάτι το κοινό με τους υπόλοιπους ποδηλάτες (ίσως και αυτό να εκφράζει μιαν ανάγκη για συλλογική ζωή και όχι εξατομικευμένη) και άλλα πολλά που έχουμε ξαναπεί. Πρέπει να δουλέψωωωωω....

Tzamilia
Απών/απούσα

ελπίζω να διαβάζεται

Tzamilia
Απών/απούσα

Λοιπόν φίλε ανκοσμά νομίζω ότι νιώθω κάποια απογοήτευση, καθώς έκανα μία βόλτα στα διάφορα φόρουμ και βλέπω ότι οι ποδηλάτες συζητούν. Συζητούν για διάφορα πράγματα.
και μαλιστα πολύ. Αυτό δεν έχεικάτι το κακό.
Αναρωτιέμαι λοιπόν, μα κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να ασχοληθεί με το θέμα αυτό, και πιο συγκεκριμένα την καταστροφή του βουνού Υμμητού από την αττική οδό και τα διάφορα συμφέροντα (βλ. ΣΔΙΤ)
Νομίζω επίσης πως έχω δει κάποια οικολογική τάση στη σελίδα αυτή (ιδέα μου?)
Το περίεργο λοιπόν είναι στο γιατί αφού αυτό υπάρχει και αφού μάλιστα υπάρχουν άνθρωποι που γράφουν συνεχώς,
γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν μπαίνουν στον κόπο να ενδιαφερθούν και για αυτή σου την ανακοίνωση? Είναι πολύπερίεργο πράγματι....
Τι να πω ρε παιδιά? Ποδήλατο και τα μυαλά στα κάγκελα? Η είναι αυτό ένα θέμα τόσο ανάξιο να ασχοληθεί κανείς μαζί του?

Για την περίπτωση πνατως που συμβαίνει και αυτό θα ήθελα να πω το εξής:
Δεν πειράζει που δεν είμαστε τόσο πολύ ενημερωμένοι όσο ο ανακοσμάς πάνω στο θέμα. Μπορούμε να γράψουμε κατι πάνω σε αυτό.
Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούμε με τον ανακοσμά για να πούμε τη γνώμη μας (σας). Στις διαφωνίες βρίσκεται η αξία!
Είμαστε ποδηλάτες και αυτό σημαίνει πως απλώς είμαστε άνθρωποι που οδηγούν ποδήλατα, κάτι το οποίο δενμας κάνει αυτόματα φίλους, ή ανθρώπους που συμφωνούν σε όλα . Οι ποδηλα΄τες μπορούν να έχουν διαφωνίες μεταξύ τους ακόμα και συγκρούσεις. Δεν είναικακό.
Αλλωστε μετά απο το αρνητικόσχόλιο της ireda αρχισε μια ωραία κουβεντα (ελπίζω τουλάχιστον αυτή να είχε καλή πρόθεση αν και από το ύφος της δεν φάνηκε, πάντως για την περίπτωση που οιπροθέσεις ήταν καλές την ακλούμε να ξαναγράψει...)
Και πάνω στο θέματουπεριβάλλοντος μπορούμε να έχουμε διαφωνίες και μάλιστα τεράστιες, το περιβάλλον δεν έιναι ταμπέλα και σβληστε τις λάμπες!

Tzamilia
Απών/απούσα

σήμερα ίναι η πορεία που ανακοινώθηκε για το θάνατο της γυναίκας στη Λευκίμη.
Δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι μέχρι εκείνη την ώρα εργάζονται οπότε χρειάζονται και κάποιο χρόνο για να φτάσουν στην αθήνα φαντάζομαι ότι η παράσταση διαμαρτυρίας αυή θα έχει διάρκει α έτσι δεν είναι ?

politicsgr.blog...
Απών/απούσα

ΣΔΙΤ, σας χαλαει η επιχειρηματικοτητα; τι αλλο θα ακουσουμε, μηπως ζηλευετε απο την δοξα της Κουβας και της Β.Κορεας; απο τον ιδιωτικο τομεα ζουμε εκατομυρια ελληνες ας δωσουμε εκει δουλεις.

Και η γυναικα με την Λευκιμη τι σχεση εχει με το ποδηλατο;

Tzamilia
Απών/απούσα

Ναι μας χαλάει, εδώ επίσης είναι χώρος για αεκτός ποδηλασίας θέματα (αν πρόσεξες).
Εσένα σε βολεύει?

politicsgr.blog...
Απών/απούσα

to ΣΔΙΤ; Φυσικα αφου ειναι δουλειες για τον ιδιωτικο τομεα και για νεους ανθρωπους που δεν εχουν βυσμα να μπουν στο δημοσιο / δεν εχουν πατερα συνδικα-ληστη να τους βολεψει. ΣΔΙΤ σημαινει πιο πολλες δουλειες στον ιδιωτικο τομεα και αναπτυξη.

Tzamilia
Απών/απούσα

εχεις γνωρίσει τον ιδιωτικό τομέα? Από την καλή ή από την ανάποδη?

politicsgr.blog...
Απών/απούσα

τα τελευταια 10 χρονια ναι οπως και το δημοσιο τομεα ως πελάτης του (δηλ. ως πολιτης που πληρωνει φορους και περιμενει την μεγιστη των υπηρεσιων). Ο ιδιωτικος τομεας με την δουλεια μου και τις γνωσεις μου, μου επιτρεπει να αμοιβομαι για αυτο που παραγω που ειναι πολυ περισσοτερα απο αν δουλευα στο δημοσιο και κοπροσκυλιαζα. Υπαρχουν και οι αναποδες που πολυ συχνα ειναι απο λαμογια που αργα ή γρηγορα θα την φανε (παντα θυμαμε εργοδοτη αριστερων πεπεοιθησεων που δεν κολαγε ενσημα, αλλα οταν εφαγε την καταγγελια τον πονεσε). Αρχισα και εγω καποτε απο τα 600 ευρω και βγαζω τα πολλαπλασια σημερα. Αν αξιζεις θα πας μπροστα.

Αν πας στο ιδιωτικο τομεα θα μαθεις και τα double standards που ακολουθουν οι δημοσιοι υπαλληλοι και οι συνδικα-ληστες τους εναντι των απλων εργαζομενων στον ιδιωτικο τομεα π.χ. σε αδειες, επιδοματα, απεργιες διχως λογο, αργομισθιες, λαμογιες, βολευματα κλπ.

Ο δημοσιος τομεας ουσιαστικα ειναι ο μεγαλυτερος ληστης γιατι τον πληρωνουμε διχως να μας ρωταει κανεις και διχως καποιο ανταλλαγμα. Η Α.Ο. ειναι υποδειγμα λειτουργιας.

rodakino
Απών/απούσα

Και η siemens ιδιωτική εταιρεία είναι και τα βρίσκει με το δημόσιο μια χαρά, και μάλιστα σε νεοφιλελεύθερο καθεστώς με σηκωμένη ψηλά τη σημαία του ελεύθερου ανταγωνισμού.

politicsgr.blog...
Απών/απούσα

ενταξει δεν φταιει η simens για το αριστερο και δεξιο κομματικο παρακρατος. Σε καμια αλλη χωρα δεν υπαρχει τοσο διεφθαρμενο κρατος και τοσο μεγαλη πελατειακη σχεση κομματων - εξουσιας.

Στο εξωτερικο επιτρεπεται η χρηματοδοτηση κομματων και πολιτικων (π.χ. αμερικη ως 2500 δολαρια), δεν ειναι κατι αθεμιτο, μερος του παιχνιδιου. Η Siemens βρηκε χωρο και εδρασε, εφοσον εχουν μαθει ετσι να δουλευουν στο δημοσιο τομεα, αναγκαστηκα παιζεις με τους κανονες. Αν ειχαμε ελευθερη οικονομια (η Ελλαδα ειναι απο τις πιο ανελευθερες χωρες στους παγκοσμιους δεικτες) δεν θα ειχαμε τετοια περιστατικα γιατι το κρατος δεν θα ηταν εξαρτημενο απο κομματικες συντεχνιες και πολιτικους αλλα θα δρουσε ως μια αυτονομη οντοτητα που απλως θα επεβλεπε την ομαλη πορεια της αγορας. Προς το παρων enjoy τις καινουριες αυξησεις στην κρατικη-κομματικη ΔΕΗ.