Κείμενο ποδηλατοπορείας 10-12-2005

To Σάββατο 15 Οκτώβρη,τουλάχιστον 500 ποδηλάτες εμφανίστηκαν στους δρόμους της Αθήνας και διαδήλωσαν διεκδικώντας το αυτονόητο: Να επιτρέπεται η μεταφορά των ποδηλάτων στα τραίνα και το μετρό.
Tο γεγονός αυτό αποδεικνύει πως ένας υπολογίσιμος αριθμός ανθρώπων επιλέγει το ποδήλατο ως βασικό μέσο μετακίνησης και απαιτεί αξιοπρεπή αντιμετώπιση και συγκεκριμένα αιτήματα. Η μεταφορά ποδηλάτων στον ΗΣΑΠ αποτελούσε ένα δεδομένο εδώ και χρόνια. Στο ΜΕΤΡΟ ποτέ δεν ίσχυσε κάτι αντίστοιχο. Με αφορμή την Ολυμπιάδα η απαγόρευση επεκτάθηκε και στον ΗΣΑΠ. Έκτοτε δυσχεραίνει πάρα πολλούς ποδηλάτες.
Η Αθήνα χαρακτηρίζεται από έντονες κλίσεις και λόφους, μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στις διάφορες περιοχές, εξαιτίας του μεγέθους της, έντονες ασυνέχειες στον πολεοδομικό ιστό και υπερβολικό κυκλοφοριακό φόρτο. Με αυτά τα δεδομένα, η χρήση του ποδηλάτου είναι εφικτή σε αρκετές περιπτώσεις μόνο με τη βοήθεια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Δε θεωρούμε πως τα, δυστυχώς ακόμα, λίγα ποδήλατα επιβαρύνουν ουσιαστικά τους συρμούς, ούτε πως ενοχλούν τους επιβάτες. Με κάποιες απαραίτητες προϋπoθέσεις (μεταφορά στο μπροστινό και το πίσω βαγόνι) η υπάρχουσα υποδομή μπορεί, άμεσα, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μετακίνησης των ποδηλατών. Στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά παραδείγματα (Λονδίνο, Άμστερνταμ, Βερολίνο, Κοπεγχάγη, Βαρκελώνη...) το ποδήλατο όχι μόνο επιτρέπεται στα ΜΜΜ αλλά και απολαμβάνει προνομιακή μεταχείριση.
Η μη ικανοποίηση ενός τόσο λογικού αιτήματος δεν άπτεται τεχνικών ζητημάτων αλλά πολιτικών αποφάσεων, δεδομένου ότι ο τρέχων κρατικός σχεδιασμός δυσχεραίνει, στην ουσία, τη χρήση ενός οικολογικού και φτηνού μέσου μεταφοράς.
Για εμάς, το ίχνος μιας ροδιάς στο δάπεδο δεν είναι βρωμιά. Αντιπροσωπεύει την ελάχιστη παρενέργεια ενός μεταφορικού μέσου που δε λερώνει, δε ρυπαίνει, δε θορυβεί και που κινείται ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα και ρυπαίνοντα αυτοκίνητα αποτελώντας την πλέον βιώσιμη λύση στα προβλήματα της Αθήνας. Σε μια πόλη που ασφυκτιά από κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα, το να ποδηλατεί κανείς συνιστά μια καθ’ όλα ορθολογική επιλογή. Η ύπαρξη τέτοιου είδους διευκολύνσεων μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για την παρουσία ακόμα μεγαλύτερου αριθμού ποδηλάτων στην πόλη. Άλλωστε τα προβλήματα που βιώνουν οι ποδηλάτες δεν περιορίζονται στο κύριο αίτημα. Η υλοποίηση των σχεδίων κατασκευής δικτύου ποδηλατόδρομων για την ασφαλή μετακίνηση του ποδηλάτου αποτελεί επιτακτικό ζήτημα. Το κόστος κατασκευής τους είναι πολύ χαμηλό, ενώ υπάρχουν οι προδιαγραφές και η τεχνογνωσία για το σχεδιασμό τους στις ελληνικές πόλεις. Σε όλη την Ευρώπη άλλωστε έχουν κατασκευαστεί εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων αστικής και περιαστικής χρήσης. (βλ. και www.ecf.com, www.eurovelo.com)
Συνεχίζουμε τόσο τις ενημερωτικές, όσο και άλλες δραστηριότητες σε πολλά επίπεδα.

Είναι τραγικό να διεκδικεί κανείς το αυτονόητο.

ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΑΙΝΑ

ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ

Π Ο Δ Η Λ Α Τ Ο Δ Ρ Ο Μ Ι Α
Σάββατο 10 Δεκέμβρη 12:00 Πεδίον του Άρεως

ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ
podilato-subscribe@yahoogroups.com

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι