Αγορά ποδηλάτου με v-brakes ή μηχανικά δισκόφρενα;

32 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Anonymous (χωρίς επαλήθευση)

 Έχω έναν προβληματισμό σχετικά με την επιλογή ποδηλάτου με v-brakes ή μηχανικά δισκόφρενα.

 Από άποψη χρήσης νομίζω ότι με καλύπτουν κ τα δύο, τα δισκόφρενα μπορεί να μου είναι κ αχρείαστα.

 Τι γίνεται όμως από άποψη κόστους; Δεν αναφέρομαι στο κόστος απόκτησης του ποδήλατου αλλά στο μετέπειτα κόστος συντήρησης κ επισκευής των φρένων.

 Αν υπάρξει κάποιο ατύχημα το οποίο απαιτεί αντικατάσταση των φρένων, τότε το ποδήλατο με τα δισκόφρενα θα έχει σαφώς μεγαλύτερο κόστος. Εκτός αν υπάρχει δυνατότητα να τα αντικαταστήσω με δαγκάνες… Γίνεται όμως;

 Αφήνοντας την περίπτωση αντικατάστασης κ επικεντρώνοντας στην συντήρηση/επισκευή, μπορεί να γίνει κάποιος υπολογισμός για την διαφορά κόστους που θα χρεωθώ στην περίπτωση των δισκόφρενων; 
Δηλ. έστω ότι έχουμε δύο ποδήλατα ίδιου τύπου κ ίδιου μπάτζετ με τα οποία κάνουμε την ίδια ακριβώς χρήση, το ένα με δαγκάνες κ το άλλο με δισκόφρενα (μηχ.). Μετά από ίσο αριθμό χιλιομέτρων, τα λεφτά που θα πρέπει δοθούν για συντήρηση/επισκευή φρένων θα είναι περισσότερα στην περίπτωση των δισκόφρενων κ κατά πόσο;

 Υπάρχει περίπτωση να συμβεί κ το ανάποδο από αυτό που σκέφτομαι, δηλ. να μου βγούνε πιο ακριβά τα v-brakes; Μπορούν πχ να προκαλέσουν τέτοια φθορά στα στεφάνια ώστε να χρειαστούν αλλαγή;

Ευχαριστώ!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
click
Απών/απούσα

Καθαρά ως προς το θέμα της συντήρησης τα δισκόφρενα είναι τα οικονομικότερα και όχι τα v-brakes. Τα  v-brakes θέλουν περιστασιακά αλλαγή στα τακάκια που φθήρονται, τα δισκόφρενα αντίθετα πρέπει να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα για να χρειαστούν αντικατάσταση, πιο πιθανό είναι να έρθει πρώτα η ώρα που θα αντικαταστήσεις ολόκληρο το ποδήλατο παρά τα δισκόφρενα.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Thank you click

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

είναι ενδιαφέρον που θεωρείς "αχρείαστα" τα μηχανικα

που σημαίνει πως θεωρείς τα μηχανικά δισκόφρενα καλύτερα από τα v-brake

οπότε πάρε τα δισκόφρενα

:D
 

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

click wrote:

Καθαρά ως προς το θέμα της συντήρησης τα δισκόφρενα είναι τα οικονομικότερα και όχι τα v-brakes. Τα  v-brakes θέλουν περιστασιακά αλλαγή στα τακάκια που φθήρονται, τα δισκόφρενα αντίθετα πρέπει να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα για να χρειαστούν αντικατάσταση, πιο πιθανό είναι να έρθει πρώτα η ώρα που θα αντικαταστήσεις ολόκληρο το ποδήλατο παρά τα δισκόφρενα.

Για να βαλουμε λιγακι τα πραγματα στη θεση τους: Τα μηχανικα δισκοφρενα της προκοπης, ειναι σαφως πιο ακριβα απο τα καλα V-brakes, και πιο βαρια. Και ειναι επισης πολυ πιο ευπαθη απο τα V-brakes. Οι ροτορες των δισκοφρενων ειναι τσιγαροχαρτα (παχος 1,8-2 mm) και με το παραμικρο χτυπημα στραβωνουν. Στο μονο τομεα που υπερτερουν τα δισκοφρενα (μιλαμε παντα για καλα δισκοφρενα), ειναι τα νερα, οι βροχες και οι λασπες/χιονια. Τα V-brakes αντιθετως ειναι "γαϊδουρια". Και βεβαια, τα μονα μηχανικα δισκοφρενα που δεν ειναι μαπες και φρεναρουν αξιοπρεπως και καλυτερα απο V-brakes ειναι της Avid τα 5αρια η ακομα καλυτερα τα 7αρια. Αυτα ειναι σαφως καλυτερα απο τη σαβουρα των υπολοιπων μηχανικων δισκοφρενων που κυκλοφορει στην πιατσα, και σαφως αρκετα ακριβοτερα απο τα ακριβοτερα V-brakes (π.χ. Shimano Deore, LX, XT κλπ). Οσο για τα τακακια των δισκοφρενων και των V-brakes ισχυουν τα εξης: Τα φτηνοτακακια των v-brakes (κινεζιες) ειναι αθλια και απο πλευρας αποδοσης και απο πλευρας φθορας ζαντας. Υπαρχουν ομως εξαιρετικα τακακια της Koolstop, της Swisstop, ακομα και της Jagwire που ειναι εξαιρετικα τοσο σε αποδοση, σε διαρκεια ζωης και προστασια της ζαντας. Θεωρω παντως (εχοντας τα δοκιμασει και τα τρια) οτι τα Koolstop ειναι τα καλυτερα. Στην ντοπια αγορα (οταν βρεθουν) κοστιζουν γυρω στο 10ρικο το σετ (ανα φρενο), δηλαδη 20αρικο μπρος-πισω. Απο on-line καταστηματα τα βρισκει κανεις μερικα ευρω φθηνοτερα. Τα τακακια των δισκοφρενων κοστιζουν τα φθηνα απο περιπου 10 ευρω στη ντοπια αγορα, μεχρι αρκετα ακριβοτερα. Και "ζουν" σαφως λιγοτερο απο τα προαναφερθεντα καλα τακακια για V-brakes. Οσο για τη ρυθμιση, αν ξερεις τι να κανεις, και τα δυο ειναι ευκολα.

https://www.bike-components.de/en/Swissstop/Bremssch... Αυτα μπορουν να αντικαταστησουν οποιαδηποτε τακακια σε οποιοδηποτε V-brake.

https://www.bike-components.de/en/Kool-Stop/Cartridg... Αυτα μπορουν να χρησιμοποιηθουν στις "θηκες" των φρενων της Shimano (οπου φοριουνται τα τακακια/υλικα τριβης), και των συμβατων με αυτες (η πλειοψηφια δηλαδη).

click
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:

Για να βαλουμε λιγακι τα πραγματα στη θεση τους: Τα μηχανικα δισκοφρενα της προκοπης, ειναι σαφως πιο ακριβα απο τα καλα V-brakes, και πιο βαρια. Και ειναι επισης πολυ πιο ευπαθη απο τα V-brakes. Οι ροτορες των δισκοφρενων ειναι τσιγαροχαρτα (παχος 1,8-2 mm) και με το παραμικρο χτυπημα στραβωνουν. Στο μονο τομεα που υπερτερουν τα δισκοφρενα (μιλαμε παντα για καλα δισκοφρενα), ειναι τα νερα, οι βροχες και οι λασπες/χιονια. Τα V-brakes αντιθετως ειναι "γαϊδουρια". Και βεβαια, τα μονα μηχανικα δισκοφρενα που δεν ειναι μαπες και φρεναρουν αξιοπρεπως και καλυτερα απο V-brakes ειναι της Avid τα 5αρια η ακομα καλυτερα τα 7αρια. Αυτα ειναι σαφως καλυτερα απο τη σαβουρα των υπολοιπων μηχανικων δισκοφρενων που κυκλοφορει στην πιατσα, και σαφως αρκετα ακριβοτερα απο τα ακριβοτερα V-brakes (π.χ. Shimano Deore, LX, XT κλπ). Οσο για τα τακακια των δισκοφρενων και των V-brakes ισχυουν τα εξης: Τα φτηνοτακακια των v-brakes (κινεζιες) ειναι αθλια και απο πλευρας αποδοσης και απο πλευρας φθορας ζαντας. Υπαρχουν ομως εξαιρετικα τακακια της Koolstop, της Swisstop, ακομα και της Jagwire που ειναι εξαιρετικα τοσο σε αποδοση, σε διαρκεια ζωης και προστασια της ζαντας. Θεωρω παντως (εχοντας τα δοκιμασει και τα τρια) οτι τα Koolstop ειναι τα καλυτερα. Στην ντοπια αγορα (οταν βρεθουν) κοστιζουν γυρω στο 10ρικο το σετ (ανα φρενο), δηλαδη 20αρικο μπρος-πισω. Απο on-line καταστηματα τα βρισκει κανεις μερικα ευρω φθηνοτερα. Τα τακακια των δισκοφρενων κοστιζουν τα φθηνα απο περιπου 10 ευρω στη ντοπια αγορα, μεχρι αρκετα ακριβοτερα. Και "ζουν" σαφως λιγοτερο απο τα προαναφερθεντα καλα τακακια για V-brakes. Οσο για τη ρυθμιση, αν ξερεις τι να κανεις, και τα δυο ειναι ευκολα.

https://www.bike-components.de/en/Swissstop/Bremsschuhe-Viking-fuer-V-Br... Αυτα μπορουν να αντικαταστησουν οποιαδηποτε τακακια σε οποιοδηποτε V-brake.

https://www.bike-components.de/en/Kool-Stop/Cartridge-R1-V-Brake-Brake-P... Αυτα μπορουν να χρησιμοποιηθουν στις "θηκες" των φρενων της Shimano (οπου φοριουνται τα τακακια/υλικα τριβης), και των συμβατων με αυτες (η πλειοψηφια δηλαδη).

Αν θέλουμε να κάνουμε συγκρίσεις καλό θα ήταν καταρχάς να διευκρινήσουμε σε ποια v-brakes και σε ποια δισκόφρενα αναφερόμαστε. Δεν ξέρω ποια δισκόφρενα θεωρείς "τσιγαροχαρτα" και "μάπες", αλλά ο φίλος Ιπτάμενο Μυρμήγκι στην αναζήτησή του για αγορά ποδηλάτου κοιτάζει συγκεκριμένα το IDEAL Megisto το οποίο φοράει επώνυμα δισκόφρενα Shimano Deore έναντι κάποιων άλλων v-brakes ποδήλάτων αντίστοιχης αξίας (π.χ. tektro κλπ.) που επίσης κοιτάζει. Σε αυτή την κατηγορία τιμής λοιπόν τα δισκόφρενα από άποψη απόδοσης υπερτερούν σε ολους τους τομείς και όχι μόνο στο βρεγμένο, με το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημά τους να είναι το υψηλότερο κόστος αγοράς.

Υπάρχει μια πολύ καλή ανάλυση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων των 2 ειδών φρενων εδώ: The Rim Versus Disc Brake Debate Explained και πέρα από τα μειονεκτήματα που αναφέρονται, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούν κυρίως την αγωνιστική χρήση και όχι αυτή για την οποία προορίζεται η αγορά του φίλου, σε όλους τους άλλους τομείς τα δισκόφρενα, εφόσον μιλάμε πάντα για επώνυμα, υπερτερούν κατα κράτος, τόσο σε θέμα απόδοσης όσο και σε θέμα αντοχής στον χρόνο.

Αυτό που λες για το ότι στραβώνουν με το παραμικρό χτύπημα απλά δεν ισχύει, γιατί καταρχάς όταν κάνεις μια λογική χρήση δεν πρόκειται ποτέ να χτυπηθούν τα δισκόφρενα. Ακόμα και να σου πέσει κάτω το ποδήλατο είναι εξαιρατικά απίθανο να χτυπηθούν και να στραβώσουν, θα πρέπει να είναι κάποια πολύ άσχημη πτώση, να πέσεις με δύναμη πάνω σε κάποιο σκληρό σταθερό όγκο, βράχο κλπ. για να γίνει κάτι τέτοιο που το πιο πιθανό είναι πως σε αυτή την περίπτωση η ζημιά δεν θα είναι μόνο στα δισκόφρενα αλλά γενικότερη. Αντίθετα τα v-brakes σε βάθος χρόνου είναι πολύ πιο πιθανό να σου καταστρέψουν τις ζάντες ακόμα και με λογική χρήση τους.

Τα δισκόφρενα ως τεχνολογία είναι πολύ πιο εξελιγμένη και ο λόγος που φθήρονται λιγότερο από τα v-brakes είναι καθαρά λόγω φυσικής, καθώς χρησιμοποιόντας μικρότερη επιφάνεια τριβής είναι πολύ πιο αποτελεσματικά στο φρενάρισμα, λόγω της φύσης τους φθήρονται πολύ πιο ομοιόμορφα και επιπλέον είναι πολύ πιο ελεγχόμενα από τον χρήστη με αποτέλεσμα να ασκείται σε αυτά τόση δύναμη όσο ακριβώς χρειάζεται στο φρενάρισμα την κάθε στιγμή. Μάλιστα ακόμα πιο ελεγχόμενα είναι τα υδραυλικά δισκόφρενα που θεωρώ πως αξίζει πολύ η αγορά τους, ή η αναβάθμιση των μηχανικών σε δεύτερο χρόνο.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@ colompus

πάντα απολαυστικές οι λεπτομέριες που γράφεις

(σλουρπ σλουρπ)

@click

1) το megisto δεν φοράει deore δισκόφρενα

φοράει φτηνά shimano δισκόφρενα

2) ναι να συγκρίνουμε v-brake με δισκόφρενα

αλλά χωρίς υδραυλική υποβοήθηση

γιατί όλλοι συγκρίνουν υδραυλικό φρένα με μηχανικό???
θα μου πεις δεν υπάρχουν υδραυλικά v-brakes (ναι ξέρω η magura εβγαλε)

ο βασικότερος λόγος είναι ότι δεν υπάρχιε λόγος να βγει υδραυλικό v-brake!!!!

τα δισκόφρενα λόγο τρόπου λειτουργίας θέλουν περισσότερη δύναμη στο φρενάρισμα

οπότε η σύγκρηση είναι μηχανικό v-brake μηχανικό δισκόφρενο

ένα v-brake με καλό τακάκι δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει το μηχανικό δισκόφρενο

3) λάσπες και νερά

το λάσπες δεν το σχολιάζω καν

εκτός αν σκοπεύει να κάτευει κάνα μονοπάτι με το megisto

στο θέμα των νερών

όταν πατάμε σε βρεγμένο οδόστρομα έτσι και αλλιώς δεν έχουμε φρένα

και αν έχεις καλό τακάκι όπως γράφω πιο πάνω έχεις φρένο είτε με v-brake είτε με δισκόφρενο

απλά θα πτηνάρεις και μετα 2 φρένα στο οδόστρομα

4) το στράβομα της δισκόπλακας

ναι και αν δεν βγάλεις ποτέ το ποδήλατο για βόλτα δεν θα έχει ούτε γρατζουνιά το ποδήλατο

αν όμως το βγάλεις τότε κυνδινεύει να στραβόσει

το πιο απλό είναι να πέσει κάτω το ποδήλατο

5) βασικά μαθήματα φυσικής

όταν η επιφάνια είναι μικρότερη τότε έχουμε μεγαλύτερη φθορά

όταν η επιφάνια είναι μεγαλύτερη τότε έχουμε μικρότερη φθορά

νομίζω φυσική δημοτικου είναι

6) το λινκ που έβαλες δεν είναι σωστό

αλλά δεν θα το αναλύσουμε εδώ

το πλεονέκτημα των δισκοφρένων είναι ότι αντέχουν σε λασπώδες καταστάσεις

και μπορείς και φρενάρεις με λιγότερα δάχτυλα

(αν το φρένο είναι υδραυλικό)

κανένα πλεονέκτημα του υδραυλικού δισκοφρένου δεν δικαιολογεί την αγορά για αστική χρήση

(εκτός αν θέλεις να κάνεις εντύπωση )

 

click
Απών/απούσα

Υδραυλικά v-brakes υπάρχουν αλλά κοστίζουν σχεδόν όσο και τα υδραυλικά δισκόφρενα. Για να μην αρχίσουμε τις θεωρητικές αναλύσεις του τύπου, πως στραβώνει η δισκόπλακα, που θα πάει το ποδήλατο κλπ. όπου παίζει πολύ ο υποκειμενικός παράγοντας, θα αναφερθώ μόνο στο 5. Η σύγκριση που κάνεις σχετικά με την επιφάνεια τριβής και την φθορά είναι άτοπη και ο λόγος είναι πως συγκρίνεις 2 εντελώς διαφορετικές τεχνολογίες με εντελώς διαφορετικές υλοποιήσεις. Οι δυνάμεις ασκούνται πολύ διαφορετικά στην μία και στην άλλη περίπτωση, σε διαφορετικό σημείο της ρόδας, με διαφορετική πίεση και κατανομή πάνω στα τακάκια/pads, διαφορετική ψύξη στο μέταλο κλπ. Προσωπικά δεν μου έχει στραβώσει ποτέ δισκόπλακα και δεν έχω χρειαστεί ποτέ να αντικαταστήσω ή να ρυθμίσω τα δισκόφρενα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

click wrote:

Υδραυλικά v-brakes υπάρχουν αλλά κοστίζουν σχεδόν όσο και τα υδραυλικά δισκόφρενα. Για να μην αρχίσουμε τις θεωρητικές αναλύσεις του τύπου, πως στραβώνει η δισκόπλακα, που θα πάει το ποδήλατο κλπ. όπου παίζει πολύ ο υποκειμενικός παράγοντας, θα αναφερθώ μόνο στο 5. Η σύγκριση που κάνεις σχετικά με την επιφάνεια τριβής και την φθορά είναι άτοπη και ο λόγος είναι πως συγκρίνεις 2 εντελώς διαφορετικές τεχνολογίες με εντελώς διαφορετικές υλοποιήσεις. Οι δυνάμεις ασκούνται πολύ διαφορετικά στην μία και στην άλλη περίπτωση, σε διαφορετικό σημείο της ρόδας, με διαφορετική πίεση και κατανομή πάνω στα τακάκια/pads, διαφορετική ψύξη στο μέταλο κλπ. Προσωπικά δεν μου έχει στραβώσει ποτέ δισκόπλακα και δεν έχω χρειαστεί ποτέ να αντικαταστήσω ή να ρυθμίσω τα δισκόφρενα.

μα δεν μίλησα για διαφορετικές περιπτώσης

απλά σου εξειγώ γιατί αυτό που είπες ότι μικρότερη επιφάνια λιγότερη φθωρά δεν υσχίει

το ότι υπάρχουν υδραυλικά v-brakes το αναφέρω

τώρα για την υποκειμενικόττητα που λες

ναι συμφωνώ για αυτό και λέω πως σε αστική μετακίνηση το δισκόφρενο απλά δεν χρειάζεται

ένα καλό v-brake ακομά και tektro με καλό τακάκι είναι μια χαρά

 

click
Απών/απούσα

Plannet wrote:

μα δεν μίλησα για διαφορετικές περιπτώσης

απλά σου εξειγώ γιατί αυτό που είπες ότι μικρότερη επιφάνια λιγότερη φθωρά δεν υσχίει

το ότι υπάρχουν υδραυλικά v-brakes το αναφέρω

τώρα για την υποκειμενικόττητα που λες

ναι συμφωνώ για αυτό και λέω πως σε αστική μετακίνηση το δισκόφρενο απλά δεν χρειάζεται

ένα καλό v-brake ακομά και tektro με καλό τακάκι είναι μια χαρά

Νομίζω πως μάλλον δεν κατανόησες καλά τι έγραψα. Δεν είπα πως με μικρότερη επιφάνια έχει λιγότερη φθορά. Είπα πως είναι πιο αποτελεσματικά και απαιτούν μικρότερη επιφάνεια τριβής για να φρενάρουν στον ίδιο βαθμό ένα ποδήλατο ίδια μάζας, ενώ επιπλέον το φρενάρουν πιο ελεγχόμενα.

Μπορεί πράγματι σε ορισμένες συνθήκες τα πλεονεκτήματα του δισκόφρενου να μην γίνονται τόσο αντιληπτά σε σχέση με κάποιες άλλες συνθήκες. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν τα πλεονεκτήματα αυτά. Είναι στον καθένα να κρίνει κατά πόσο ή όχι χρειάζεται τα πλεονεκτήματα αυτά πάντα με βάση την χρήση του. Στη δική μου περίπτωση τα βρίσκω αυτά χρήσιμα και σε αστική χρήση (αναφέρομαι σε υδραυλικό σύστημα).

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Click, Colombus, Plannet,  σας ευχαριστώ όλους για τις πληροφορίες.

Plannet wrote:

που σημαίνει πως θεωρείς τα μηχανικά δισκόφρενα καλύτερα από τα v-brake


Δεν ξέρω αν είναι καλύτερα, ξέρω ότι σίγουρα είναι ακριβότερα. Αν τώρα αυτή η διαφορά τιμής μεταφράζεται κ σε καλύτερη ποιότητα δεν το γνωρίζω. Υποθέτω πως ναι, αλλά κ έτσι να 'ναι, αυτή η διαφορά ποιότητας (αν υπάρχει) θα είναι πολυτέλεια για μένα εφόσον η δουλειά μου γίνεται κ με v-brakes.
Διαφορά τιμής δεν υπάρχει στα ποδήλατα που κοιτάζω, είτε πάρω με δισκόφρενα είτε με  v-brakes, το ίδιο θα πληρώσω. Οπότε με απασχολεί το μετέπειτα κόστος στην περίπωση των δισκόφρενων κ των v-brakes.

Το megisto  φοράει Shimano BR-TX805 (tourney).

 

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

click

Δεν κατάλαβα ακριβώς, εσύ αναφέρεσαι σε μηχανική ή υδραυλικά δισκόφρενα?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

click wrote:

 

Plannet wrote:

 

μα δεν μίλησα για διαφορετικές περιπτώσης

απλά σου εξειγώ γιατί αυτό που είπες ότι μικρότερη επιφάνια λιγότερη φθωρά δεν υσχίει

το ότι υπάρχουν υδραυλικά v-brakes το αναφέρω

τώρα για την υποκειμενικόττητα που λες

ναι συμφωνώ για αυτό και λέω πως σε αστική μετακίνηση το δισκόφρενο απλά δεν χρειάζεται

ένα καλό v-brake ακομά και tektro με καλό τακάκι είναι μια χαρά

 

 

Νομίζω πως μάλλον δεν κατανόησες καλά τι έγραψα. Δεν είπα πως με μικρότερη επιφάνια έχει λιγότερη φθορά. Είπα πως είναι πιο αποτελεσματικά και απαιτούν μικρότερη επιφάνεια τριβής για να φρενάρουν στον ίδιο βαθμό ένα ποδήλατο ίδια μάζας, ενώ επιπλέον το φρενάρουν πιο ελεγχόμενα.

Μπορεί πράγματι σε ορισμένες συνθήκες τα πλεονεκτήματα του δισκόφρενου να μην γίνονται τόσο αντιληπτά σε σχέση με κάποιες άλλες συνθήκες. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν τα πλεονεκτήματα αυτά. Είναι στον καθένα να κρίνει κατά πόσο ή όχι χρειάζεται τα πλεονεκτήματα αυτά πάντα με βάση την χρήση του. Στη δική μου περίπτωση τα βρίσκω αυτά χρήσιμα και σε αστική χρήση (αναφέρομαι σε υδραυλικό σύστημα).

και πάλι υσχίει αυτό που είπα

ανόιξε ένα βιβλίο φυσικής

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

Click, Colombus, Plannet,  σας ευχαριστώ όλους για τις πληροφορίες.

Plannet wrote:

 

που σημαίνει πως θεωρείς τα μηχανικά δισκόφρενα καλύτερα από τα v-brake

 

Δεν ξέρω αν είναι καλύτερα, ξέρω ότι σίγουρα είναι ακριβότερα. Αν τώρα αυτή η διαφορά τιμής μεταφράζεται κ σε καλύτερη ποιότητα δεν το γνωρίζω. Υποθέτω πως ναι, αλλά κ έτσι να 'ναι, αυτή η διαφορά ποιότητας (αν υπάρχει) θα είναι πολυτέλεια για μένα εφόσον η δουλειά μου γίνεται κ με v-brakes.
Διαφορά τιμής δεν υπάρχει στα ποδήλατα που κοιτάζω, είτε πάρω με δισκόφρενα είτε με  v-brakes, το ίδιο θα πληρώσω. Οπότε με απασχολεί το μετέπειτα κόστος στην περίπωση των δισκόφρενων κ των v-brakes.
Το megisto  φοράει Shimano BR-TX805 (tourney).
 

 

πάρε αυτό με v-brakes

 

click
Απών/απούσα

Plannet wrote:

και πάλι υσχίει αυτό που είπα

ανόιξε ένα βιβλίο φυσικής

Και πάλι δεν κατάλαβες τι έγραψα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@click 2 επιλογές

1) πας στο δημοτικό και παίρνεις το  βιβλίο φυσικής και το ανήγεις

2)  δεν καταλαβένω τι γράφεις γιατί είσαι σε άλλο επίπεδο διαλετκικότητας

 

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Vasscott wrote:

click

Δεν κατάλαβα ακριβώς, εσύ αναφέρεσαι σε μηχανική ή υδραυλικά δισκόφρενα?

click
Απών/απούσα

Plannet wrote:

@click 2 επιλογές

1) πας στο δημοτικό και παίρνεις το  βιβλίο φυσικής και το ανήγεις

2)  δεν καταλαβένω τι γράφεις γιατί είσαι σε άλλο επίπεδο διαλετκικότητας

Δεν καταλαβαίνεις τι γράφω, γιατί δεν θες να καταλάβεις, και επιπλέον έχεις και ένα επιθετικό υφάκι. Άσε τις υποδείξεις περι φυσικής, γνωρίζω πολύ καλά τους νόμους και τις αρχές της φυσικής και όχι μόνο σε σχολικό επίπεδο!

Δεν σου είπα πως είναι λάθος αυτό που γράφεις περι φθοράς και επιφάνειας. Σου ειπα πως δεν είναι αυτό επιχείρημα! Τα δισκόφρενα πως να το κάνουμε είναι εντελώς διαφορετικά, έχουν άλλη υλοποίηση, με λιγότερη τριβή σταματάνε καλύτερα.

click
Απών/απούσα

Vasscott wrote:

 

Vasscott wrote:

 

click

Δεν κατάλαβα ακριβώς, εσύ αναφέρεσαι σε μηχανική ή υδραυλικά δισκόφρενα?

 

Αν ρωτάς για την εμπειρία μου, εγώ έχω εμπειρία μόνο από υδραυλικά δισκόφρενα, μηχανικά δισκόφρενα δεν είχα ποτέ. Είχα μόνο υδραυλικά δισκόφρενα και v-brakes με συρματόσχοινο. Αλλά πέρα από την προσωπική εμπειρία υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που αφορούν γενικότερα τα δισκόφρενα και ανφέρομαι και σε αυτά.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

γράφεις

"Τα δισκόφρενα ως τεχνολογία είναι πολύ πιο εξελιγμένη και ο λόγος που φθήρονται λιγότερο από τα v-brakes είναι καθαρά λόγω φυσικής, καθώς χρησιμοποιόντας μικρότερη επιφάνεια τριβής είναι πολύ πιο αποτελεσματικά στο φρενάρισμα, "

όταν χρησημοποιείς μικρότερη επιφανια επαφής

δημιουργείς μεγαλήτερη τριβή

μεγαλύτερη τριβή σημαίνει μεγαλύτερη φθορά

 

click
Απών/απούσα

Απομονώνεις ένα μέρος των γραφόμενών μου για να πεις τί;;; Έχει και συνέχεια αυτό που έγραψα, και στο διευκρίνησα και σε δεύτερο χρόνο το τι ακριβώς εννοούσα.

Για άλλη μια φορα, "χρησιμοποιόντας μικρότερη επιφάνεια τριβής είναι πολύ πιο αποτελεσματικά στο φρενάρισμα,... " το πρώτο μέρος της πρότασης δεν αποτελεί αιτιολογία του δευτέρου μέρους. Είναι πιο αποτελεσματικά και (όχι επειδή) χρησιμοποιούν μικρότερη επιφάνεια τριβής, επειδή φθήρονται πιο ομοιόμορφα, επειδή ψύχονται καλύτερα, επειδή οι δυνάμεις είναι διαφορετικές πάνω στην ρόδα.

 

Τώρα το κατάλαβες ή θες εσύ για τις εντυπώσεις να συνεχίσεις να μου βάζεις λόγια στο στόμα;

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

click wrote:

 

Vasscott wrote:

 

 

Vasscott wrote:

 

click

Δεν κατάλαβα ακριβώς, εσύ αναφέρεσαι σε μηχανική ή υδραυλικά δισκόφρενα?

 

 

 

Αν ρωτάς για την εμπειρία μου, εγώ έχω εμπειρία μόνο από υδραυλικά δισκόφρενα, μηχανικά δισκόφρενα δεν είχα ποτέ. Είχα μόνο υδραυλικά δισκόφρενα και v-brakes με συρματόσχοινο. Αλλά πέρα από την προσωπική εμπειρία υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που αφορούν γενικότερα τα δισκόφρενα και ανφέρομαι και σε αυτά.

Όχι, δε ρωτάω γι' αυτό. Ρωτάω να καταλάβω τι ακριβώς προτείνεις εσύ στο φίλο που ρωτάει τι επιλογή να κάνει.

Ο φίλος ρωτάει να επιλέξει μεταξύ μηχανικού δισκόφρενου και v-brake. Σωστά?

Κι εσύ του λες να επιλέξει μηχανικό δισκόφρενο, έχοντας εμπειρία από υδραυλικά. Σωστά?

Ρωτάω για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά όπως είπε και ο Columbus παραπάνω,

Απάντησέ μου αν θες σε αυτά και θα σου πω μετά και τη δικιά μου εμπειρία μήπως είναι χρήσιμη στο φίλο.

click
Απών/απούσα

Vasscott wrote:

Όχι, δε ρωτάω γι' αυτό. Ρωτάω να καταλάβω τι ακριβώς προτείνεις εσύ στο φίλο που ρωτάει τι επιλογή να κάνει.

Ο φίλος ρωτάει να επιλέξει μεταξύ μηχανικού δισκόφρενου και v-brake. Σωστά?

Σωστά

Vasscott wrote:

Κι εσύ του λες να επιλέξει μηχανικό δισκόφρενο, έχοντας εμπειρία από υδραυλικά. Σωστά?

Λάθος!

Εγώ δεν του λέω να επιλέξει τίποτα. Εγώ απλά αναφέρω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των 2 τεχνολογιών, και μεταφέρω την δική μου εμπειρία. Αυτός γνωρίζει τι πρέπει να επιλέξει αφού βάλει κάτω όλα τα δεδομένα.

Vasscott wrote:

Ρωτάω για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά όπως είπε και ο Columbus παραπάνω,

Απάντησέ μου αν θες σε αυτά και θα σου πω μετά και τη δικιά μου εμπειρία μήπως είναι χρήσιμη στο φίλο.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

click wrote:

Απομονώνεις ένα μέρος των γραφόμενών μου για να πεις τί;;; Έχει και συνέχεια αυτό που έγραψα, και στο διευκρίνησα και σε δεύτερο χρόνο το τι ακριβώς εννοούσα.

Για άλλη μια φορα, "χρησιμοποιόντας μικρότερη επιφάνεια τριβής είναι πολύ πιο αποτελεσματικά στο φρενάρισμα,... " το πρώτο μέρος της πρότασης δεν αποτελεί αιτιολογία του δευτέρου μέρους. Είναι πιο αποτελεσματικά και (όχι επειδή) χρησιμοποιούν μικρότερη επιφάνεια τριβής, επειδή φθήρονται πιο ομοιόμορφα, επειδή ψύχονται καλύτερα, επειδή οι δυνάμεις είναι διαφορετικές πάνω στην ρόδα.

 

Τώρα το κατάλαβες ή θες εσύ για τις εντυπώσεις να συνεχίσεις να μου βάζεις λόγια στο στόμα;

exeis dikio

paw paso

you are the master of the universe

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

και διαβαζοντας της απαντηση του φιλου vassonone (και oxi vasscot οπως επιμενει να γραφει), βρεχει κιολας, ειπα να γραψω και να τα κανω ολα σαν τα μουτρα μου.

Το παληκαρι που ρωταει θελει ενα απλο ποδηλατακι να κανει τις βολτες του. Με αυτα που εχουμε γραψει εχει αλλαξει το budget του τρεις φορες και δεν ξερει τι να παρει και τελικα ποδηλατο δεν κανει. Ενα απλο ποδηλατακι θελει. Δυο-τρια πραγματα πρεπει να προσεξει. Ειχα γραψει και παλια εναν οδηγο και ειχαμε συμπηρωσει μερικα πραγματα, δεν πρεπει να ειναι και πολυ εκτος πραγματικοτητας για να τον οδηγησει καπου. Τωρα ετσι που παμε ειναι μεταξυ μηχανικων δισκοφρενων και v-brakes (το υπολοιπο ποδηλατο?? Ειναι ολοιδιο και μας προβληματιζει μονο εαν θα εχει μηχανικα ή v-brakes?? δεν νομιζω). Και θα βαλουμε στο παιχνιδι οτι το καινουργιο Megisto εχει υδραυλικα με μονο ενα μικρο συν στο κοστος οποτε μηπως πρεπει να μαζεψει και αλλα χρηματα για να παει σε υδραυλικα?? Αλλα εαν βαλει τα παραπανω χρηματα μηπως παιρνει και optimus προηγουμενης χρονιας που ειναι θεωρητικα σε αλλη κατηγορια (το ιδιο ποδηλατο ειναι αλλα....).  Και μηπως στα 400-450 που εχουμε φτασει μηπως πρεπει να δει και κανενα αλλο ποδηλατο. Δεν εχει τελος αυτο, δεν προκειται ποτε να παρεις ποδηλατο ετσι. Γυρνα στα βασικα που ειχες. Διαβασε τον οδηγο που ειχα γραψει για να παρεις μια ιδεα (και να μην τον διαβασεις δεν τρεχει και τιποτα βασικα πραγματα ειναι). Εαν δεν εχεις και πολλες γνωσεις συντηρησης κοιτα να τα εχεις καλα και με τον ποδηλατα σου (μερικες φορες συμφερει να παρεις ενα ποδηλατο απο τον ποδηλατα σου λιιιιιγο πιο ακριβα) και κανε πεταλι.  Δεν εχει καν νοημα να σχολιασουμε τα παραπανω. 

υ.γ. Εκτος απο ενα σημειο που μου τραβηξε πολυ την προσοχη σε αυτα που εγραψε ο colombus. Οι δισκοπλακες ειναι οντως ευαισθητες και στραβωνουν σχετικα ευκολα με μικρο χτυπημα. Αυτο που θα ηθελα να προσθεσω ειναι οτι ειναι τραγικα δυσκολο να χτυπηθουν στο σημειο που ειναι. Αντιθετα ενα rim brake εξαρταται παρα πολυ απο την ποιοτητα του στεφανιου. Ενα κακο στεφανι θα στραβωσει και πιο ευκολα και θα επηρεαζει και το φρεναρισμα. Το ψαχνουμε ομως παρα πολυ. Για αυτο που θελει ο φιλος ενα απλο v-brake θα επαιρνα. 

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ωραία!

Εγώ απλά έχω κάποιες διαφωνίες πάνω σε αυτά που αναφέρεις (click) και θα συμφωνήσω περισσότερο με τον Columbus στα περισσότερα.

Έχοντας δοκιμάσει κατά καιρούς και έχοντας και στα ποδήλατά μου τους βασικούς τύπους φρένων (v-brakes, υδραυλικά Δ/Φ, μηχανικά Δ/Φ και δαγκάνες κούρσας) έχω να σου πω με σιγουριά ότι δε θα πρέπει κάποιος να συγκρίνει τα υδραυλικά με μηχανικά Δ/Φ. Η απόδοση και η αίσθηση των μηχανικών είναι εντελώς διαφορετική και στις περισσότερες περιπτώσεις, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, πολύ υποδεέστερη.

Αντίθετα, ένα καλό set v-brakes είναι πολύ καλύτερο στη λειτουργία του. Ειδικά τα φτηνά μηχανικά που χρησιμοποιούν τα ποδήλατα μέσου κόστους της αγοράς, είναι απλά σκουπίδια. Δεν έχεις κανένα λόγο να τα επιλέξεις κατά την προσωπική μου άποψη.

Υπάρχουν βεβαία εξαιρέσεις. Κάποιες από αυτές είναι τα avid BB7 που ανέφερε πιο πάνω ο Columbus. Αυτά είναι ένα από τα παραδείγματα μηχανικών που μπορούν σε μεγάλο βαθμό να συγκριθούν με αρκετά υδραυλικά στην απόδοση, αλλά όχι στην αίσθηση.

Εκεί όμως, περνάς σε άλλο επίπεδο τιμών και έχεις άλλα μειονεκτήματα. Ένα από αυτά είναι η ρύθμισή τους, καθώς για να έχεις άριστη απόδοση, θα πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά και να αφιερώσεις αρκετό χρόνο για τις πολλές ρυθμίσεις που έχουν.

Προσωπικά, σε ποδήλατο που δεν δέχεται v-brakes έχω επιλέξει ΒΒ7 και είμαι πολύ ικανοποιημένος από την απόδοση, αλλά έχω φάει άπειρη ώρα για τις μικρορυθμίσεις. Και κάθε φορά που αλλάζω κάτι στον πίσω τροχό και αλλάζει λίγο η θέση του (είναι σκελετός με ίσια dropouts) πρέπει να ξαναρυθμίζω σχεδόν από την αρχή. Επίσης, καθώς τρώγονται τα τακάκια, χρειάζεται και πάλι να κάνω μικρορυθμίσεις.

Συνεπώς, μην συγκρίνεις έχοντας στο μυαλό σου το πώς δουλεύουν τα υδραυλικά.

Τα υδραυλικά από την άλλη, έχουν ωραία αίσθηση και πολύ καλή απόδοση. Εκεί, ναι, έχεις πλεονέκτημα σε σχέση με τα v-brakes. Εδώ όμως θεωρώ ότι κάνεις ένα βασικό λάθος σε ότι αφορά το κόστος συντήρησης γιατί δεν έχεις λάβει υπόψη το κόστος εξαέρωσης που θα χρειαστεί να σου κάνει κάποιος τεχνίτης κάθε 1-2-3 χρόνια, ανάλογα με τον τρόπο χρήσης.

Εδώ λοιπόν, αν έχεις τις τεχνικές γνώσεις, αγοράζεις τα λάδια που χρειάζονται, τα οποία δεν είναι κα φτηνά, και κάνεις μόνος σου την εξαέρωση, και με τον κίνδυνο πάντα να προκαλέσεις και κάποια ζημιά. Αν όμως δεν τις έχεις, τότε πρέπει να πας σε τεχνικό. Δεν ξέρω αν έχεις ανάλογη εμπειρία, αλλά μιλάμε για ένα κόστος service που πρέπει να ξεκινά από 50+ ευρώ, χωρίς να βάλουμε μέσα τακάκια κλπ.

Προσωπικά, επειδή παλιότερα την πάτησα σε αυτό το θέμα, όταν έπρεπε να πάρω δισκόφρενα για το commuter μου, γιατί όπως είπα δεν είχα θέσεις για v-brakes, επέλεξα ένα καλό και ακριβό σετ μηχανικά (ΒΒ7), για να αποφύγω την παραπάνω διαδικασία.

Συνεπώς, θεωρώ ότι για την πόλη, δεν χρειάζεται να επιλέξεις υδραυλικά δισκόφρενα (κάτι που είναι απαραίτητο για το βουνό) γιατί θα έχεις μεγάλο κόστος συντήρησης χωρίς λόγο. Επίσης, αν δεν έχεις κάποιο συγκεκριμένο λόγο, δεν χρειάζεται να επιλέξεις μηχανικά δισκόφρενα γιατί είτε θα πας σε απλά και δε θα έχεις απόδοση ή θα μπλέξεις με ακριβά και θα πρέπει να ξέρεις να τα ρυθμίζεις. Νομίζω λοιπόν, ότι η καλύτερη επιλογή είναι ένα καλό σετ v-brakes με σωστά και ανθεκτικά τακάκια, που μαθαίνει κάποιος να το ρυθμίζει για πλάκα.

Ελπίζω να βοηθάω…

 

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

kktsol wrote:

...Με αυτα που εχουμε γραψει εχει αλλαξει το budget του τρεις φορες και δεν ξερει τι να παρει και τελικα ποδηλατο δεν κανει.

Κι εμένα εδώ και καιρό αυτό είναι στο μυαλό μου κάθε φορά που διαβάζω θέμα του φίλου.

Είναι νομίζω καιρός να σταματήσει να το ψειρίζει και να πάρει ένα ποδήλατο να κάνει.

Αλλιώς, πάντα θα υπάρχει κάτι για να έχει δικαιολογία να μην αγοράσει ποδήλατο.

click
Απών/απούσα

@Vasscott

Δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω αυτά που γράφεις, κυρίως όσο αφορά τα μηχανικά δισκόφρενα καθώς όπως ανέφερα δεν έχω ιδία εμπειρία. Η μεγαλύτερή μου ένσταση στην τοποθέτηση του Columbus έχει να κάνει με την ευαισθησία και το στράβωμα των δίσκων. Όπως ανέφερε και ο kktsol το να χτυπηθούν οι δίσκοι είναι κάτι πολύ απίθανο εφόσον κάνεις μια λογική χρήση του ποδηλάτου και κυρίως εφόσον μιλάμε για την χρήση που έχει στο μυαλό του ο Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χαλαρές βόλτες στην πόλη κλπ.). 

Όσον αφορά το κόστος συντήρησης των δισκόφρενων, το ποδήλατό μου φοράει υδραυλικά δισκόφρενα Shimano Alivio M395 με δίσκους 180mm μπροστά και 160mm πίσω και εδώ και πάνω από 5 χρόνια χρήσης δεν έχω παρατηρήσει μειωμένη απόδοση για να γίνει κάποιο σέρβις εξαέρωσης. Η αλήθεια είναι πως η χρήση μου δεν περιλαμβάνει απότομες καταβάσεις, είναι κυρίως σε επίπεδο έδαφος οπότε και η χρήση των φρένων είναι πολύ περιορισμένη, αλλά όπως έχω καταλάβει και η χρήση του Ιπτάμενο Μυρμήγκι θα είναι αντίστοιχη. Η κούρσα μου φοράει τα νέα υδραυλικά Ultegra ST-8020, και ο τρόπος που σταματάει το ποδήλατο είναι σκέτη απόλαυση, σαν να ανοίγεις αλεξίπτωτο από πίσω!

κωστας1958
Απών/απούσα

Να πω και εγω την γνωμη μου που βασιζεται σε δυο ποδηλατα που εχω καβαλησει οι γνωσεις μου ειναι νηπιακου επιπεδου οποτε δεν διεκδικω το αλανθαστο.Τα υδραυλικα δισκοφρενα που ειχα στο specialized sport disc του 2017 με χρηση 5.000 χιλιομετρα η αισθηση ασφαλειας στο φρεναρισμα ειναι πολυ ανωτερη απο τα v-brakes που εχω στο cube peloton με 10.000 χιλιομετρα παντα ολα σε ασφαλτο. Στα υδραυλικα αλαξα τακακια στα 5.000 χιλ.ενω ειχαν ακομα ψωμι, κοστος 10 ευρω, στα v-brakes αλαξα τακακια στα 6.000 χιλ.κοστος 8,70 ευρω η τετραδα. Μακροπροθεσμα τα v-brakes φθειρουν τα στεφανια κατι που στα δισκοφρενα δεν γινεται.Ελπιζω να βοηθησα.Υ.Σ. το φορουμ βοηθα παρα πολυ με πληθωρα πληροφοριων χαιρωμαι να διαβαζω και να μαθαινω πραγματα.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Παιδιά, σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ!

 Αν κ διαβάζω διαφορετικές απόψεις δεν με ενοχλεί, γιατί στην τελική είναι ευθύνη αυτού που ρωτάει να φιλτράρει κ να αξιολογήσει τις απαντήσεις που παίρνει. Αλλά κ για έναν σημαντικότερο λόγο. Νιώθω ότι οι απαντήσεις που παίρνω είναι καλοπροαίρετες κ ότι ο καθένας γράφει αυτό που θεωρεί σωστό χωρίς άλλες σκοπιμότητες…

Καταλαβαίνω ότι μπορεί να έχω κουράσει με τις πολλές ερωτήσεις κ με το μεγάλο διάστημα που σας απασχολώ με την έρευνα αγοράς μου. Εδώ έχω κουράσει εμένα… Αλλά «παίζω τα ρέστα μου» με αυτή την αγορά. Δεν ξέρω αν κ πότε θα έχω την ευκαιρία να πάρω άλλο ποδήλατο. Επιπλέον, είμαι γενικά ψείρας κ αγχωτικός.

  Έφτασα όμως στο τέλος. Αύριο κάνω ένα τελευταίο πέρασμα από κάποια ποδηλατάδικα της περιοχής να δω αν έχουμε καμία εξέλιξη, το σκέφτομαι 1-2 μέρες κ μέχρι Παρασκευή κάνω την αγορά.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Καλημέρα

Παιδιά, δε χρειάζεται να υπερβάλουμε. Ούτε χωριζόμαστε σε γνώστες και μη γνώστες, ούτε σε έμπειρους και άπειρους, ούτε υπάρχει το απόλυτα σωστό και το λάθος. Ο καθένας λέει ελεύθερα τη γνώμη του, αλλά πρέπει και να επιχειρηματολογεί για να μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά. Απλά καλό θα είναι να κουβεντιάζουμε ήρεμα, να μην είμαστε απόλυτοι και να τα ξεκαθαρίζουμε λίγο για να μη δημιουργούνε λάθος εντυπώσεις σε ανθρώπους που προσπαθούν να αποφασίσουν.

Επίσης, κανείς δεν κουράζει κανένα. Όποιος θέλει ρωτάει ότι θέλει και όσες φορές θέλει. Όποιος κουράζετε, απλά δεν απαντά ή δε διαβάζει καν.

 

@ Ιπτάμενο Μυρμήγκι

Το μόνο που σου λέμε είναι ότι έχεις φτάσει στο σημείο να ψάχνεις τόσο πολύ τη λεπτομέρεια που στο τέλος κινδυνεύεις μπερδευτείς τόσο με τις επιλογές που θα κάνεις λάθος σε κάτι πιο σημαντικό. Επικεντρώσου στα ουσιώδη και επέλεξε βάσει αυτών. Αν στο τέλος έχεις 2 επιλογές που σου αρέσουν το ίδιο και είναι πολύ παρόμοιες στα βασικά χαρακτηριστικά, οκ τότε επέλεξε μεταξύ των δύο με βαθύτερα κριτήρια.

Καλή αγορά!