Canyon CF SL 7 vs. Rose Pro SL Disc

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kosmasg
Απών/απούσα

Εχω τρία χρόνια ένα ideal cityrun και κάνω 70+ χιλιόμετρα την εβδομάδα. Εχω κανει μέχρι 30χλμ πορεια και σε κατάβαση έχω φθάσει 65-70 χλμ/ωρα. Θέλω να αγοράσω ενα κουρσακι για να κάνω και μεγαλυτερες εξορμησεις. 

Είμαι ανάμεσα σε αυτά τα δυο τα οποία είναι στο όριο του budget μου:

https://www.rosebikes.com/rose-pro-sl-disc-105-2693207
 https://www.canyon.com/en-gr/road-bikes/race-bikes/u...

Να πω ευθύς εξαρχής ότι καθαρά σχεδιαστικά μου αρέσει περισσότερο το rose γιατί έχει εσωτερική καλωδιωση μπροστά που συνηθίζεται σε πολυ ακριβότερα μοντέλα αλλά και σαν χρωμα. Έχει συγκολλήσεις που είναι εξαιρετικά προσεγμενες. Παρολαυτα είναι αλουμινιο έστω και triple butted με carbon πηρουνι σε τσιμπημενη τιμη, είναι 1,3 κιλά βαρυτερο από το canyon που ειναι όλο carbon (εκτός λαιμου-τιμονιου) και έχει πιο αργό γραναζωμα.

Από την άλλη με προβληματιζει και το carbon γιατί π.χ. η canyon λέει ότι stem-handlebar από carbon πρέπει να το αλλάζεις κάθε 4-5 χρόνια ακόμα και εάν δεν υπάρχει η παραμικρη φθορα. Επομένως φαντάζομαι οτι και ο σκελετός θα έχει μια σχετικά πιο περιορισμένη διάρκεια απο άλλα πιο δοκιμασμένα υλικά. Μπορεί το αλουμινιο να είναι ξερό στο δρόμο και να έχει πλαστικές παραμορφωσεις στην πορεια του χρόνου αλλά τουλάχιστον δεν θα χρειαστει περιοδικες αντικαταστάσεις που οικονομικά δεν θα μπορέσω να υποστηρίξω. 

 

Τι λένε οι ειδικοί;

 

Ευχαριστώ! 

 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kosmasg wrote:
.... με προβληματιζει και το carbon γιατί π.χ. η canyon λέει ότι stem-handlebar από carbon πρέπει να το αλλάζεις κάθε 4-5 χρόνια ακόμα και εάν δεν υπάρχει η παραμικρη φθορα....

Ειδικός ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ, αλλά αυτό που λες πρώτη φορά το ακούω. Ίσως να το έχει γράψει κάπου η Canyon, αν και μου φαίνεται κομματάκι δύσκολο. Ίσως να αναφέρεται σε επίδοξους πρωταθλητές, που κάνουν καταβάσεις με την ταυτότητα δαγκωμένη στο στόμα..... Ίσως να αφορά αθλητές που βγάζουν αρκετές εκατοντάδες watt επί πολλές ώρες κάθε μέρα.... και που λιώνουν τα σίδερα....

Αλλά για χομπίστες, ερασιτέχνες ποδηλάτες, δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι τα επώνυμα crbon περιφερειακά θα κρατήσουν πολλά πολλά χρόνια. Ο 1ος μου full carbon επώνυμος σκελετός αγοράστηκε το 2008 Μάρτιο. Έχει φάει αμέτρητα χλμ και ακόμα χρησιμοποιείται ως good weather commuter. Φυσικά είναι σε άψογη κατάσταση. Και όλα τα carbon περιφερειακά του : τιμόνι / λαιμός / παλουκόσελο / πιρούνι.

Ο 2ος αγοράστηκε το 2012. Μοιάζει σαν να μην πέρασε μια μέρα από πάνω του.... Σε όλη την παρέα, όλοι πήγαν σε carbon κουρσάκια κάπου του 2010.... οι περισσότεροι με τα ίδια έχουν μείνει, όλοι γράφουν πλέον ακόμα περισσότερα χλμ..... κανείς δεν έχει δει κάτι περίεργο, κάποια φθορά μετά από τόσα χλμ.

Δύο περιπτώσεις θυμάμαι, βγήκαν ατέλειες πολύ γρήγορα / εντός εγγύησης (α. ρωγμή σε Cannondale Six, στο σημείο που δένουν τα πίσω άνω ψαλίδια με τις βάσεις του πίσω τροχού και β. σε TREK Madone υποχώρησε το ένα bosse που δέχεται τη βίδα για βάση παγουριού). Και στις δύο περιπτώσεις έγινε αντικατάσταση ολόκληρου σκελετού χωρίς πολλές κουβέντες.... Αλλά μιλάμε για 2 περιπτώσεις στις 100.

kosmasg
Απών/απούσα

Η canyon δίνει μέγιστο χρόνο ζωής έξι χρόνια για πιρουνια, κόκπιτ, λαιμους κτλπ. Βέβαια αυτό το λέει ο κατασκευαστής με ότι σημαίνει και δεν σημαίνει αυτό. Επίσης προσεχοντας το manual καλυτερα δίνει τους ίδιους χρόνους και για αλουμινιο. Δεν ξέρω αν είναι ιδιοτυπια της canyon αυτό και δεν ισχυει για άλλους επώνυμους κατασκευαστές. 

Σε ευχαριστώ πολυ για την εμπειρία σου και την αναλυτική απάντηση. Καταλαβαίνω ότι θα πήγαινες στο canyon.. Η αλήθεια είναι ότι και για φορολογικούς λόγους που έχουν να κάνουν με ΦΠΑ φαίνεται ότι αποκλείεται το ROSE. 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

....μπορείς να μας δείξεις την σχετική αναφορά της εταιρείας? Μήπως έχει να κάνει με την κάλυψη εγγύησης και όχι με τον χρόνο ζωής? Δηλαδή το αλουμίνιο τι παθαίνει μετά από 6 χρόνια?

Ξαναλέω, αν μιλάμε για πρωταθλητές αγωνιάρηδες που τρέχουν σε Pro Tours λογικό είναι να γράφει τέτοια πράγματα. Οι τύποι γράφουν σε ένα μήνα τρελά χλμ και βγάζουν τρελά watt. Λυγίζουν τα σίδερα και μασάνε τις καρβουνοκλωστές. Λογικό είναι ο εξοπλισμός να καταπονείται.... Αλλά σε χομπίστες ποδηλάτες, τι να πάθει το υλικό? Αν σου πέσει, ΟΚ, εκεί αλλάζει το πράγμα. Επίσης αν μιλάμε για τα πιο ελαφρυά λεπτεπίλεπτα περιφερειακά που φτιάχνουν με φλύδες carbon για να εξοικονομήσουν 3-4 γραμμάρια και να πέσει το συνολικό βάρος, πάλι ΟΚ, πιθανόν να θέλει άλλη αντιμετώπιση. Το ίδιο και στα εντελώς ανώνυμα "made in China- 365ο χλμ δυτικά της επαρχίας Chang, στο υπόγειο του Chin, αριστερά από τον καμπινέ όπως μπαίνουμε, εκεί που παίζει με ρητίνες και carbon ίνες άγνωστης προέλευσης και μετά τα βγάζει στο Alibaba" που απλά δεν ξέρεις τι μπορεί να σου κάτσει, μπορεί να σου κάτσει το καλύτερο και μπορεί να σου κάτσει το χειρότερο από τα μαύρα_χάλια. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ.

kosmasg
Απών/απούσα

Εδώ είναι το manual για road bikes: https://www.canyon.com/on/demandware.static/-/Library-Sites-canyon-shared/default/dwabaeb23a/documents/customerservice/Road/Canyon_Road_QSG.pdf

Δες για παραδειγμα την σελίδα 116 πχ για λαιμους τιμόνια πηρουνια: Αντικατασταση μετά από πτωση ή μετά από 6 χρόνια. 

Αυτο ειναι το εμπορικό manual. Δεν νομίζω ότι απευθυνεται σε επαγγελματίες αθλητές. Άλλωστε αυτά τα ποδηλατα μετά τους αγώνες δεν νομίζω ότι τα ξανάχρησιμοποιουν οι αθλητες. Θέλω να σου πω ότι καταλαβαίνω την διαφορά και σίγουρα δεν μιλάω για τέτοια χρηση. 

Ασχέτως ειδικών, και επειδή καταλαβαίνω ότι είσαι πιο έμπειρος και περαν του θέματος της διάρκειας του καρμπον που επειδή είμαι μηχανικός καταλαβαίνω και κάποια πραγματα πιο τεχνικα, θα με ενδιέφερε η γνώμη σου για το συγκεκριμένο canyon η άλλο παραπλησιο. 

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... το είδα, είδα και στην σ.123 το Guarantee και νομίζω ότι πέφτει εκεί επάνω....... 6 χρόνια θέλει η μαμά εταιρεία, οπότε σου λέει κάνε τα κουμάντα σου μετά.

Επίσης εκείνο που αναφέρει στην σ.115 ότι τα χρονικά διαστήματα που αναφέρουν για προληπτικό έλεγχο έχουν ως αναφορά "χρήση περί των 1.000 - 2.500 χλμ το χρόνο"... μου κάνει ΑΝΕΚΔΟΤΟ. Οποιοσδήποτε θερμός χομπίστας ποδηλάτης της τελευταίας ερασιτεχνικής ομάδας κάνει τόσα χλμ ΤΟ ΜΗΝΑ. Ανετότατα. Δηλαδή θα πρέπει να τσεκάρω το πιρούνι κάθε πότε? κάθε 2-3 μήνες????? Και να ελέγχω την αλυσίδα κάθε μήνα?

Δεν είμαι ειδικός, είμαι και εγώ μηχανικός (χημικός μηχανικός) και για τα Canyon, παλαιότερα που το κοιτούσα πολύ το όλο θέμα, είχα να πω τα καλύτερα. Καρα-μάχιμα ποδήλατα, με όμορφο σχεδιασμό, αγωνιάρικες γραμμές και πάντα τουμπανα στην τιμή που τα έδιναν. Αν δε, είχες υπομονή και περίμενες το ξε-σκαρτάρισμα σε κάθε τέλος εποχής, είχε πολύ καλές προσφορές. Μετά όμως μπήκαν στη μέση οι χορηγίες & οι επαγγελματικές ομάδες και οι τιμές ξέφυγαν.

Παρόλαυτα, αυτό που θυμάμαι και από ότι βλέπω το κρατούν ακόμα, είναι πως πχ λένε περιφερειακά 105, ε ΌΛΑ είναι 105. Οι "αλλοι" πονηράκηδες της αγοράς σου λένε: 105, αλλά η αλυσίδα είναι άλλη, το μπροστά ντεραγιέ είναι άλλο, οι δαγκάνες είναι άλλλες.... Επίσης, σε εισαγωγικά μοντέλα με σχετικά χαμηλές τιμές, βάζουν ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣ τροχούς και ΚΑΡΓΑ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ. Δεν θυμάμαι άλλη εταιρεία να το κάνει αυτό. Όλες προσπαθούν να "βγάλουν" κέρδος από εκεί.

Η rose ακολουθεί την ίδια πάνω-κάτω τακτική (καλό για αυτή, κακό για την συγκεκριμένη περίπτωση - για να επιλέξεις, γιατί τελικά οι διαφορές είναι λίγες. Αλλά υπάρχουν.)

Μόνο σκόρπια σχόλια θα κάνω, και ελπίζω να μην σε απογοητεύσω.

- μετά από 3 χρόνια, με αυτά που γράφεις στο αρχικό ποστ σου, δεν μου έχεις "αποδείξει" ότι χρειάζεσαι κούρσα. Θεωρώ ότι με το υπάρχον city run, μπορείς άνετα να καλύψεις πολύ περισσότερα χλμ. Αν μάλιστα βάλεις και κουμπωτά παπούτσια - πετάλια (που ούτως ή άλλως θα τα χρειαστείς αν κάποτε πας σε κούρσα), θα δεις ένα άλλο ποδήλατο. Θα καταπίνεις 100αρες και δεν θα το πιστεύεις.

- αν σκοπεύεις να ακολουθήσεις παρεάκι / ομαδούλα κουρσάδων, ξέχνα ότι έγραψα από πάνω ... και βούρ για κούρσα.

- πάντα - στο χομπίστικο επίπεδο που είμαστε οι περισσότεροι - θεωρώ ότι ένα όμορφο ποδήλατο (στα μάτια του αναβάτη του) θα σε τραβήξει να βγεις περισσότερο, να γράψεις πιο πολλά χλμ, να το χαρείς πιο συχνά, να αποσβέσεις την επένδυση σου. Άρα, αν έχεις εξασφαλίσει ότι είσαι στην σωστή κατηγορία για την χρήση που θέλεις να κάνεις (πχ κούρσα endurance) και έχεις εξασφαλίσει ότι έχεις και το σωστό νούμερο σκελετού για το σωματότυπό σου, τότε πήγαινε σε αυτό που θεωρείς πιο όμορφο. Ανεξάρτητα από το τι λένε οι άλλοι. Οι διαφορές είναι μικρές (είπαμε, ΕΙΜΑΣΤΕ σίγουροι για τον τύπο και για το νούμερο, ετσι?) και παίζει ρόλο το "όμορφο"....... (ούτως ή άλλως, μετά από χρόνια, και αν κολλήσεις το μικρόβιο, και μαζέψεις χρήματα, σε κάποια καθαρόαιμη Ιταλίδα θα καταλήξεις πχ Colnago / Pinarello / Bianchi....whistleχεχε...)

- η σημαντικότερη διαφορά, ίσως δεν είναι το υλικό του σκελετού. ίσως είναι τα φρένα. Το αλουμινένιο, έχει δισκόφρενα. Το carbon έχει τυπικά κουρσόφρενα. ΠΡΟΣΟΧΗ, δεν είμαι από αυτούς που θα πουν "α, βουρ για δισκόφρενα, τελεία και παύλα". Αν και μόνο αν θα κάνεις άγριες καταβάσεις και θα ποδηλατείς με βροχή-βροχάρα, τότε και μόνο τότε ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ δισκόφρενα. Αν θα κάνεις τυπική ασφάλτινη κουρσάδικη ποδηλασία, άντε και με λίγο ψιλόβροχο, άντε και να ανεβούμε έναν Υμηττό με την παρέα και να τον κατεβούμε παρεΐτσα πάλι για την φάση... τότε ΔΕΝ ΤΑ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ. Αν σου αρέσουν και θέλεις ποδήλατο με δισκόφρενα, go for it.

 

makips
Απών/απούσα

Είμαι κάτοχος ενός cityrun εδώ και 3 χρόνια επίσης και έχω να πω πως με ένα καλό ζευγάρι τροχούς και ελαστικά μαζί με ακροτιμονα για να έχεις πιασίματα για τα χέρια μπορείς να βγάζεις σχετικά άνετα 80+ χιλιόμετρα καθημερινά με λίγη προπόνηση ίσως δεν χρειάζεσαι κούρσα ακόμα..

Μόνο αν έχεις παρέα με κουρσαδες τότε ναι θες. Από τα δύο που παραθέτεις θα έπαιρνα το canyon λόγω σχέσης/τιμής και carbon σκελετού. 

kosmasg
Απών/απούσα

- Συμφωνώ απολυτως και με τους δυο ότι με το cityrun μπορω να βγάλω περισσοτερα χλμ και η τρέχουσα χρήση του δεν οδηγεί σε κάποια άμεση ανάγκη για κουρσα. Rockarolla φαντάζομαι οτι όντως με την πρόταση σου για κουμπωτα παπουτσια-πεταλια θα είναι ένα άλλο ποδηλατο. Τα ακροτιμονα να πω την αλήθεια μου δεν τα συμπαθώ καθόλου. 

- Δευτερον, σωστά διαβάζετε τη σκέψη μου ότι ψάχνω παρεα με κουρσαδες για πιο μακρινές εξορμησεις. Θα μου πεις θα παρεις την κουρσα πριν βρεις την παρεα; Μάλλον όχι...  Σε επαρχιακούς δρόμους και σε διακοπές δεν έχω προβλημα φυσικής κατάστασης και μπορώ να γράψω πολυ περισσοτερα χλμ. με το cityrun. Ωστόσο επειδή στην Αθήνα η πιο κοντινή μου μακρινή διαδρομή είναι η ποσειδωνος, μου φαίνεται ακόμα αρκετά επικίνδυνο να την πιασω από την αρχή της, μόνος μου και να πηγαινω. Ειμαι βέβαιος ότι η ποδηλασια σε ομάδα σε τέτοιους δρόμους είναι πολυ πιο ασφαλης. Σε δρόμους με μεγαλυτερο πλατος λωρίδας και με μικρότερη κίνηση νιώθω πιο ασφαλης ακόμα και μόνος μου να γράψω πολλα χλμ. 

- Rockarolla συμφωνώ απολυτως ότι πρεπει κανεις να παρει κάτι το οποίο πρωτιστως θα του αρέσει, χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις στο τεχνικό κομματι. Αν σου αρέσει έτσι και ετσι, ακόμα και εάν είναι ποδηλαταρα τότε δεν γίνεται τίποτα. 

- Γενικά δεν είμαι καθόλου φαν των δισκοφρενων και ενώ βλέπω τον αγώνα να μπουν παντου και να μην βγαίνουν πια μοντέλα με κουρσοφρενα, βλέπω και ότι αρκετές ομάδες επιμένουν και δεν βάζουν. Απο την αλλη η αλήθεια είναι ότι εφοσον κρυβεις μπροστά όλα τα καλώδια ήδη από το τιμόνι είναι ντροπή να βάλεις πανω στο πηρουνι rim brakes. Ένα άλλο θεματακι που αλλάζει και δεν ξέρω που θα φτάσει στο τέλος έχει να κάνει και με το αποδοτικότερο πλατος ελαστικου και πιεσης. Έχω καταλάβει και συγγνώμη αν κάνω λάθος ότι το 25αρι χρησιμοποιειται πλεον οπως το 22αρι η μικρότερο καποτε. Στα κουρσοφρενα ο κατασκευαστής σου λέει μέχρι 25αρι ενώ σε δισκοφρενα το πηρουνι η ο σκελετός συνήθως επιτρέπουν 28 η 32. Όλα αυτά είναι βέβαια ονομαστικά, μεγάλο ρόλο παιζει το εσωτερικό πλατος του τροχου και παντα με δικό σου ρίσκο μπορείς να δοκιμάσεις και ένα ελαστικό εκτός προδιαγραφων. Χώρια που και το πλατος του ελαστικου έχει τεράστια συνεισφορά στην πεδηση άσχετα αν έχεις δισκοφρενα η κουρσοφρενα.

Τέλος παντων θα τα ξανά σκεφτώ όλα αυτά. Η αλήθεια είναι ότι η canyon κόβει τιμολογια χωρίς ΦΠΑ σε αντίθεση με τη rose που δεν κόβει καν τιμολογια. Ενώ εμένα μου αρέσει σίγουρα περισσοτερο το ROSE με μόνη ένσταση το 50Τ αντί για 53Τ φαίνεται ότι είναι εκτός budget. Θα το σκεφτώ, ίσως μετατεθεί λίγο η αγορά, ίσως δω και αλλά μοντέλα. 

Σε κάθε περιπτωση σας ευχαριστω πολυ. 

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

δεν ειναι ετσι τα πραγματα για τα δισκοφρενατα. Το ειχε γραψει και ο Tacxu σε ενα αρθρο και το λενε και οι περισσοτεροι που εχουν οδηγησει τετοια ποδηλατα και ξερουν τι λενε. Η μεγαλη διαφορα δεν ειναι τα φρενα (μπορει ενα rim με campa super record ή shimano durace δαγκανες να σταματαει και καλυτερα). Αυτα για το φρεναρισμα στο βρεγμενο κτλ κτλ ισχυουν στην Αγγλια εδω εχουμε 364 ημερες ηλιο το χρονο. Η μεγαλη διαφορα ειναι οι αξονες. Τα δισκοφρενατα εχουν συνηθως αξονες 12χ100 μπροστα και 12χ142 πισω. Αυτοι οι αξονες "δενουν" το ποδηλατο και δινεις πονο αφοβα. Αυτος ειναι ο βασικος λογος να επιλεξεις δισκοφρενα. Το οτι ο σκελετος του rose ειναι αλουμινιο και οχι carbon παιζει πολυ λιγο ρολο, μικροτερο απ'οτι νομιζουμε (και χωρις καν να μπουμε στην συζητηση οτι δεν ειναι ολοι οι σκελετοι ιδιοι και οτι δεν σημαινει οτι επειδη ενας σκελετος ειναι carbon ειναι de facto καλυτερος απο εναν αλουμινιου κτλ κτλ). Στο θεμα τροχων τωρα οι dt που φοραει το rose ειναι τουλαχιστον δυο κατηγοριες πανω απο τους fulcrum του canyon. Τωρα εαν πρεπει να δεις και αλλα μοντελα αυτο ειναι τελειως αλλο θεμα.

υ.γ.Αυτο με το ΦΠΑ και canyon και rose πραγματικα δεν το καταλαβα.

kosmasg
Απών/απούσα

kktsol σε ευχαριστώ πολυ για αυτά που έγραψες. Το canyon τουλάχιστον μπροστα έχει 9αρι άξονα ενώ το rose έχει 12 μπρος-πισω. Δεν θα έπαιρνα ποτέ τα δισκοφρενα για να σταματάω στη βροχή. Επισης ποτε δεν θα έβγαινα με μεγαλη βροχή για να τρέξω γιατί νομίζω τοτε δεν θα με έσωζε τιποτα. Θα τα έπαιρνα ξεκάθαρα για αισθητικούς λόγους στο συγκεκριμένο ποδηλατο που είναι κρυφά όλα τα καλώδια ήδη σχεδόν από το τιμονι. Στο canyon δεν θα πληρωνα τα δισκοφρενα. Το αισθητικό ειναι σημαντικό για τον καθενα ξεχωριστά και όπως είπε και ο rockarolla νομίζω δεν μπαίνει σε συζήτηση. Αυτό όμως που λες με τους άξονες είναι μια έξτρα παραμετρος και το σκέφτομαι. Όπως και αυτό που λέω παραπανω με το πλατος ελαστικου το σκέφτομαι το οποίο έχει τεράστια συνεισφορά στο φρενάρισμα και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είναι πολυ μεγαλυτερη απο την οποία διαφορά των φρενών.

Αν μπορεις να ποσταρεις το λινκ από το άρθρο του tacxu θα ήταν χρήσιμο.

Αυτό που λέω με το ΦΠΑ με λίγα λόγια είναι ότι η rose δεν κόβει b2b invoice δηλαδή τιμολόγιο από το οποίο ο ΦΠΑ συνήθως αφαιρείται εντός Ε.Ε. η αλλιώς ίσως μπορεί να εκπιπτει μετά αλλά μόνον απλή απόδειξη. Αυτό σημαίνει ότι για μένα το rose το οποίο και μου αρέσει περισσοτερο είναι 20-25% ακριβότερο και το οποίο ζορίζει κάπως την κατάσταση. Δηλαδή για να καταλάβεις οικονομικά το rose συγκρίνεται με το επομενο canyon το CF SL 8 με κουρσοφρενα που φοράει DT.

kktsol η profile pic είναι απαιχτη! 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

μιλας για τιμολογιο δλδ να το παρεις για την επιχειρηση σου. Κατανοητο.

Για τους αξονες το canyon εχει q/r οποτε δεν εχει σημασια μονο το μεγεθος αλλα και το οτι δεν βιδωνει ο αξονας αλλα σφιγγει.

Για τα ελαστικα εως ενα μεγεθος (μεχρι 700χ28) εχουν μικροτερη αντισταση στην κυλιση και καλυτερο πλευρικο κρατημα και κερδιζουν την διαφορα του βαρους που εχουν. ΑΠο εκει και πανω αρχιζουν και βαραινουν πολυ οποτε η μικροτερη αντισταση δεν καλυπτει την διαφορα του βαρους.

Για το φρεναρισμα διαφορα μεταξυ των 700χ23, 700χ25 και 700χ28 δεν εχω παρατηρησει. Προφανως θα υπαρχει αλλα τουλαχιστον σε εμενα δεν ειναι αισθητη στην χρηση

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
... Η μεγαλη διαφορα δεν ειναι τα φρενα (μπορει ενα rim με campa super record ή shimano durace δαγκανες να σταματαει και καλυτερα). Αυτα για το φρεναρισμα στο βρεγμενο κτλ κτλ ισχυουν στην Αγγλια εδω εχουμε 364 ημερες ηλιο το χρονο. Η μεγαλη διαφορα ειναι οι αξονες. Τα δισκοφρενατα εχουν συνηθως αξονες 12χ100 μπροστα και 12χ142 πισω. Αυτοι οι αξονες "δενουν" το ποδηλατο και δινεις πονο αφοβα. Αυτος ειναι ο βασικος λογος να επιλεξεις δισκοφρενα.

Κωστή, αν δεν κάνω λάθος, οι άξονες μπήκαν ακριβώς επειδή έχει δισκόφρενα. Πρέπει υποχρεωτικά πλέον ο άξονας να δένει πιο στιβαρά, εφόσον ασκούνται νέες - ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ - δυνάμεις στους άξονες, και όχι τόσο στα στεφάνια (αίτιο - αποτέλεσμα). Αν δεν έχω δισκόφρενα, δεν χρειάζομαι ενίσχυση στο δέσιμο των κέντρων με τον σκελετό / πιρούνι. Τόσα χρόνια δεν χρειάζονταν ενισχυμένους άξονες ούτε οι επαγγελματίες ποδηλάτες των ProTour που βγάζουν εκατοντάδες watt. Τώρα τους χρειαζόμαστε και εμείς οι χομπίστες?

Είναι το ίδιο/αντίστοιχο που συμβαίνει με τα στεφάνια. Στα τυπικά κουρσόφρενα θέλεις ΨΑΧΝΟ εκεί πέρα, το τακάκι ζορίζει και τρίβει / τρώει το στεφάνι. Θέλεις ικανό πάχος και μεγάλη αντοχή. Σε τροχούς που προορίζονται για δισκόφρενα, το βάρος είναι ελαττωμένο στα στεφάνια, η επιφάνεια εκεί είναι λεπτότερη, δεν θέλει κάποια ιδιαίτερη ενίσχυση. Η ενίσχυση χρειάζεται λόγω των φρένων / τακακιών (αίτιο - εποτέλεσμα).

Πάντως με βάρος άνω των 100 κιλών, ακόμα και όταν σηκώνομαι (γκουχ....σηκωνόμουν... γκουχ-γκουχ...) ορθοπέταλο και βαρούσα δυνατά, ούτε φλεξ σε πίσω τροχό καταλάβαινα, ούτε φλεξ σε πιρούνι, ούτε σε μεσαία τριβή ούτε στα ψαλίδια, ούτε ένιωθα ποτέ τον άξονα να θέλει να φύγει ή να κάνει τα δικά του (*).  Υποθέτω ότι τα μεταξωτά βρακιά ...κλπ κλπ κλπ (.... σαφώς που εγώ δεν έχω).sad

....

....

Για το άλλο που γράφεις με τα s.record ή d.ace που μπορεί να φρενάρουν καλύτερα από δισκόφρενα, μου θυμίζει λίγο το πικαπ που ακούγεται καλύτερα από CD player. Ναι, το πικάπ των 2.000 ευρώ σε έναν ενισχυτή των 3.000 ευρώ ακούγεται καλύτερα από ένα CD player των 100 ευρώ σε έναν ενισχυτή των 200 ευρώ. Όντως.

...

...

...

(*) μια φορά θυμάμαι ότι χέστηκα επάνω μου, κατεβαίνοντας μεγάλη κατηφόρα, ανοικτή ευθεία ατελείωτη (στο 200αρι του Πύργου, είχαμε ανέβει ψηλά στις κεραίες της κινητής και μετά πέφταμε απότομα στο δρόμο που πήγαινε προς Ολυμπία), με το orbea onix, τροχούς shimano 105, ελαστικά μάλλον conti GP, ένιωθα τον μπροστά τροχό να κοσκινίζει και να τρίβεται το ελαστικό στο πιρούνι - εσωτερικά. ΧΕΣΤΗΚΑ επάνω μου, και προσπάθησα με χίλια ζόρια να κόψω ταχύτητα, ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που είδα στο κοντεράκι 75+. Απλά κάτι είχε συντονιστεί και η ταλάντωση έφερνε το ελαστικό στο εσωτερικό του πιρουνιού. Στο σημείο εκείνο, έχει φαγωθεί το βερνίκι. Ευτυχώς η κα RockaRolla είχε διάφανο μανό νυχιών... ότι έπρεπε για την περίπτωση.

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

τα ιδια ελεγα και εγω ωσπου ηρθε στην κατοχη μου και ενα disc. Απλα αναθεωρησα. Και δεν ειναι το placebo effect. Εχω και τα δυο και το αγαπημενο μου συνεχιζει να ειναι το rim (μαλλον συναισθηματικοι οι λογοι). Απλα με το disc εχω ολα τα pr μου και ειναι πιο αποδοτικο.

Για αυτο που λες για τους αξονες. Ναι μπηκαν γιατι εβαλαν τα δισκοφρενα. Το θεμα ειναι οτι μπηκαν και εχουν το αποτελεσμα που αναφερω πιο πανω. Δλδ το side effect ειναι πιο σημαντικο απο τον λογο που τα εβαλαν.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Άντε, πας και εσύ.... σε λίγο σε βλέπω με αμορτισέρ μπρος-πίσω στην κούρσα.... Πάει χάλασε ο καλός ο κόσμος. Ωρε που πάμε?????????

Από την άλλη, αναρωτιέμαι γιατί δεν έχουν κάνει αυτήν την αλλαγή στα μονοτάχυτα fixed. Μιλάμε ότι αν κάπου χρειάζεσαι το πιο ασφαλές και το πιο ΑΠΟΛΥΤΟ δέσιμο τροχού με το σκελετό είναι σε τέτοια φιξάδικα / πισταδόρικα ποδήλατα. Εκεί έχουν βάλει άξονες? Τι περιμένουν? Ακόμα με λεπτά αξονάκια, με βίδες και παξιμάδια είναι?

kosmasg
Απών/απούσα

Γνώμες για αυτό; 

https://www.orbea.com/gr-en/bicycles/road/orca/cat/o...

Υποψιάζομαι ότι οι τροχοί του είναι αρκετά υποδεέστεροι από canyon και rose. Το βάρος δεν το αναφέρει η εταιρία πουθενα αλλά πρεπει να είναι γυρω στα 9 κιλά όπως το Rose. Έχει αντίστοιχα κρυφη καλωδιωση μπροστά. 

Το orbea έχει καλυτερη εγγυηση, αλλά ο σκελετός είναι κάπως πιο "χοντρόκομμένος" για να παιρνει μεχρι και 35αρι λάστιχο. 

kosmasg
Απών/απούσα

Κάτι ακόμα. 

Τώρα είδα ότι στο cityrun το πισω στεφάνι έχει φθάσει στο όριο ζωης του από τα φρενα. Το μπροστα έχει καποια ζωή ακόμα. Θα προτεινατε να αλλάξω στεφάνι μόνο η όλο τον τροχό; Θα είχατε κάτι να προτεινετε;

Μπροστα έχει κέντρο Joytech και πισω Shimano FH-TX 5008 (πλατος 135 mm). Γενικά το μπροστά φαντάζομαι είναι ακόμα πιο χαμηλής ποιοτητας, είχε χρειαστεί λίπανση δυο φορες γιατί είχε "ξεραθεί" και ακουγόταν  διάφοροι ήχοι. 

Ευχαριστώ. 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Να που κάτι θέλει να σου πει το σύμπαν..... Λοιπόν, άκου ένα σενάριο και δεν θα βγεις χαμένος.....

Αλλάζεις ζευγάρι τροχών με κάτι κουρσοειδές, ώστε να είναι ελαφρύ και τσίλικο. Βάζεις κουρσολάστιχα, σε πλάτος το πολύ 700χ28 και αγοράζεις κουμπωτά πετάλια και ποδηλατικά παπούτσια με σχαράκια.

Έτοιμος για απογείωση.

Μετά την 1η κατοστάρα, γράψε μας εντυπώσεις.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Να που κάτι θέλει να σου πει το σύμπαν..... Λοιπόν, άκου ένα σενάριο και δεν θα βγεις χαμένος.....

Αλλάζεις ζευγάρι τροχών με κάτι κουρσοειδές, ώστε να είναι ελαφρύ και τσίλικο. Βάζεις κουρσολάστιχα, σε πλάτος το πολύ 700χ28 και αγοράζεις κουμπωτά πετάλια και ποδηλατικά παπούτσια με σχαράκια.

Έτοιμος για απογείωση.

Μετά την 1η κατοστάρα, γράψε μας εντυπώσεις.

Ti του λες του παιδιου?? Θα τον τρελανεις. Εχει μπει στην διαδικασια για κουρσα. Τελος. Δεν χαλαει αλλου περιττα λεφτα. Βαζει ενα στεφανι για να αλλαξει το προβληματικο (40 ευρω κοστος με λιγο καλυτερο στεφανι μαζι με εργατικα αντε 50 που δεν ειναι τοσο αλλα λεμε τωρα) και κραταει τα λεφτα για την κουρσα. Αυτα. Αντε εαν παρει κουρσα με ριμ να βαλει τροχους στην κουρσα και αυτους που ειχε η κουρσα να τους βαλει στο cityrun αλλα ολα αυτα μετα, αφου παρει την κουρσα

kosmasg
Απών/απούσα

Καταλαβαίνω και τις δυο οπτικές. Νομίζω το πραγμα σωστα συμπυκνωνεται στο κάνε την πρωτη κατοσταρα και μετά γράψε μας. Σε αυτό που λέει ο rockarolla απλά η κουρσα μετατίθεται χρονικά αλλά κάποια στιγμή εκεί θα πεσω. 

Αν συγκρίνουμε τεχνικά το ultimate CF SL 7 Disc

https://www.canyon.com/en-gr/road-bikes/race-bikes/u...

με το ROSE PRO SL Disc 105 προς τα που γερνει; 

Ρωτάω για αυτά γιατί λόγω ΦΠΑ μου έρχονται στα ίδια οικονομικά. Περιφερειακά είναι σχεδόν ολόϊδια οπότε νομίζω μιλάμε για καρμπον οκτώ κιλά ή αλουμίνιο εννιαμιση;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

to canyon

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

@Rocka  

https://www.velopress.com/books/zinn-and-the-art-of-...

Το είχα διαβάσει αυτό ξανά σε έκδοση του 1996 (για την προληπτική, ανα τέσσερα χρόνια αλλαγή λαιμού ή /και τιμονιού). Μάλιστα ο συγγραφέας είχε επικαλεστεί της  3t     https://www.3t.bike/en/177-stems

μιά προληπτική οδηγία. Δηλαδή "όλα αυτά θα σπάσουν, απλά αν θέλεις την ασφάλεια και τη ζωή σου, να μην είσαι εκεί την ώρα που θα συμβεί/άλλαξέ τα"!   οπωσδήποτε όμως, όπως σωστά είπες και εσύ, η χρυσή τομή είναι να σκεφτούμε τη συχνότητα χρήσης.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Canyon cf 7 disk με κλειστά μάτια, εχουν στην παρέα 5-6 άτομα, ιδανικό για ανηφόρα και value for money. 3 χρόνια με cityrun παέι πολύ! Το δισκόφρενο και ο άξονας για μένα δεν έχει επιστροφή. έχω 2 κούρσες, μία με δισκόφρενα και μία με rims full ultegra, πραγματικά η διαφορά είναι πολύ μεγάλη και στον τρόπο φρεναρίσματος, αλλά και στο πόσο πιο δεμένο είναι το πλαίσιο με τα δισκόφρενα, το ποδήλατο με τα rims είναι 1 κιλό ελαφρύτερο και παρόλααυτά στην αναβάσεις οι διαφορές και όλα τα pr μου είναι με το δισκοφρενάτο λογο του ότι δεν πάει χαμένη η δύναμη. Για κατηφόρες, δεν συζητάω καν.

kosmasg
Απών/απούσα

Δυστυχώς το ultimate CF SL 7 Disc δεν εγινε ποτε διαθέσιμο, δεν έχει ημερομηνία πιθανης διαθεσιμότητας ενώ αλλά μοντέλα έχουν ημερομηνία ακόμα και Μάρτη του 22' !!! Μετά απο επικοινωνια με την ORBEA το orca στο 53 ζυγίζει περιπου 9.3 κιλά δηλαδή πάνω από το rose, μια κανονική όρκα.

Τέλος επειδή η εγγυηση της canyon αναφέρει ότι τυπικά καλυπτει μόνο ελαττώματα τα οποία υπάρχουν κατά την παραδοση, επικοινώνησα με εκπρόσωπο τους καθώς σε σχετικό mail δεν απάντησαν ποτε. Τελικά η απάντηση τους είναι μάλλον ικανοποιητική αλλά εντυπωσιακα αγενής για direct sales. Μάλλον η λογική είναι ότι είμαστε φθηνοτεροι στα ίδια specs από τους άλλους, ποδηλατα δεν υπάρχουν πουθενα, όποτε μην αγοράσετε αμα δε γουσταρετε. 

 Hello, how can I help you?
Luis
• Hi! First, reading the guarantee and warranty terms I understand that both are valid only in case of defects existed on delivery. So if a possible defect on a carbon frame is not visible on delivery and cracks the year after under normal use without any crash or accident, then guarantee and warranty are void?
11:27 AM
• L
hi, sorry but I don't know what are you taking about
Luis
11:29 AM
• And then when the ultimate cf sl 7 disc is gonna be available? Are you planning to release a newer version and stop production of current version?
11:29 AM
• Ok. I will put it another way. Guarantee and warranty are valid only for defects that optically existed on delivery?
11:30 AM
• correct
• first about the question of the Ultimate, unfortunately we don't have that information
• L
We do announce updates in our newsletter regarding our new products, including the new components that we offer and discounted items. I would suggest that you sign up or regularly check our website for these updates
Luis
11:31 AM
• It is ok regarding Ultimate. So, if the bike broke itself after one year and normal use, guarantee and warranty are not valid (void)?
11:32 AM
• L
please first give me your customer number
Luis
• I want to buy a bike. I have not bought one yet and so I have no customer number
• you still haven't bought anything and you've already brought up this whole scenario of the bike breaking down.
11:34 AM
• Luis, before spending some thousands, I want to know the guarantee policy. I think it is reasonable and is not happening for first time
11:35 AM
• Please note if you have a problem with the bike will be cover under guarantee terms
• L
just send us an email with some photos so that my colleagues in the technical department can see the case
Luis
• Ok Luis.
11:37 AM
• L
something else I can do for you?
Luis
• Thank you!
• L
you're set
Luis