Καλημέρα, όπως έχω γράψει και σε άλλα θέματα, μέχρι πρόσφατα καβαλούσα μόνο mtb αλλά τον τελευταίο χρόνο, με αφορμή μια ανακατασκευή παλιάς κούρσας σε μονοτάχυτο, πέρασα σε σύγχρονο μονοτάχυτο, γνώρισα την ποιοτική κύλιση και τη street θέση οδήγησης και κόλλησα το μικρόβιο της κούρσας...
Ψάχνω μια οικονομική εισαγωγική κούρσα για να ανέβω επίπεδο και να ασχοληθώ πιο σοβαρά με το σπορ. Λόγω έλλειψης ελεύθερου χρόνου (επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις) δε μπορώ να με φανταστώ να βγαίνω 2ωράκι καθημερινά αλλά μάλλον προβλέπεται πιο χαλαρή ενασχόληση (βόλτα του σαββατοκύριακου).
Στις ιστοσελίδες και στα φόρουμ με μικρές αγγελίες, έχω βρει πολύ ενδιαφέροντα μεταχειρισμένα 2- 5 ετών (αλουμινένιο πλαίσιο, κάρμπον πιρούνι, από sora μέχρι ultegra περιφερειακά και επώνυμους τροχούς), σε άριστη κατάσταση και τιμή από 400 μέχρι 600 ευρώ. Βρίσκω επίσης σε τοπικό έμπορο καινούριο cube peloton full sora 2013 με 650.
Φλερτάρω όμως και με την ιδέα να πάω σε μια custom λύση (για τη χαρά της δημιουργίας) με ένα επώνυμο σκελετό 20ετίας και μια αντίστοιχη καλή σειρά περιφερειακών και τροχών που μου βγάζει ένα αντίστοιχο κόστος, γύρω στα 500 ευρώ. Βρίσκω για παράδειγμα frame set vitus 979 (25)ετίας και περιφερειακά / τροχούς campagnolo athena (10ετίας) που βγαίνουν περίπου σε αυτά τα λεφτά.
Το ερώτημα που με βασανίζει και μόνο έμπειροι κουρσάδες μπορούν να μου απαντήσουν, είναι το εξής:
Μπορεί μια επώνυμη vintage/custom λύση να ανταγωνιστεί επάξια μια επώνυμη και νεότερη κούρσα σε κανονικές συνθήκες χρήσης (μέτριων απαιτήσεων) ή είναι μόνο για χαλαρές βολτίτσες στην παραλία της Θεσσαλονίκης.
http://steelspoke.blogspot.gr/2014/02/blog-post.html
υπάρχει μεγάλη δόση αλήθειας, προσωπικά την ώρα που πάω να κατέβω(απο βολτόνηση π.χ. τριάντα χιλιομέτρων)πιάνω τον εαυτό μου να λέει: οκ, ας ανέβω τώρα να ...πεταλάρω λίγο! χα χααααααα!
Καλησπέρα.
Δεν υπάρχει Campagnolo Athena 10ετίας. Η Athena έβγαινε μέχρι
το 1999 ως 9άρα οπότε και σταμάτησε η παραγωγή της μέχρι το
2009 όπου επανεμφανίστηκε ως 11άρα. Μην πας σε τόσο παλιές
σειρές, θα κυνηγάς τα ανταλλακτικά με το κυάλι.
Αν αποφασίσεις να "μπλέξεις" με Campagnolo τότε ψάξε για 10άρια
UltraShift χειριστήρια (Veloce 2010) και αντίστοιχους εκτροχια-
στές.
Μια custom λύση απαιτεί βασικές γνώσεις και εμπειρία. Να ξέρεις
τι διαστάσεις ψάχνεις, τι γωνίες, τι κούτελο, τι υλικό, με τι
θα το ντύσεις και γιατί κτλ. Πιστεύω ότι το καλύτερο για εσένα
είναι να μείνεις στα 300-600 Ευρώ και να πάρεις ένα σύγχρονο
αλουμινιο με κάρμπον πηρούνι και 9-10άρα σειρά.
Βέβαια, η κούρσα είναι εργαλείο προπόνησης. Χρειάζεται να κάνεις
αρκετά και τακτικά χιλιόμετρα για να συνηθίσει το σώμα σου. Για
μια φορά την εβδομάδα μάλλον δεν θα σε βολέψει.
Αντιλαμβάνομαι απολύτως ότι μια προσεγμένη ανακατασκευή απαιτεί γνώσεις, χρόνο για ψάξιμο και κόπο. Εγώ έχω άγνοια και μια τέτοια προσπάθεια προϋποθέτει φυσικά τη βοήθειά σας!
Για τη σειρά campagnolo athena έκανα αναφορά γιατί είχα υπόψη μου αυτό: http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/5943612/
Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν και έτοιμα κουρσάκια με επώνυμους σκελετούς chromo (colombus, reynolds κλπ), ανακατασκευασμένα με επώνυμα περιφερειακά (καλές σειρές campagnolo ή shimano, λεβιεδομανέτες στο τιμόνι κλπ) με 300-500 ευρώ.
Επαναφέρω λοιπόν την ερώτηση ως εξής: Ανεξάρτητα από τη δική μου άγνοια, ένας επώνυμος σκελετός με πιο σύγχρονα καλά περιφερειακά μπορεί να αποτελέσει τη "μάχιμη" κούρσα ενός αρχάριου και να είναι ισάξιος μιας σύγχρονης κούρσας (αλουμινένιο πλαίσιο, κάρμπον πιρούνι, sora και πάνω);
Μάλλον είναι αυτονόητο ότι ένας vintage επώνυμος chromo σκελετός που έχει κερδίσει αγώνες και πρωταθλήματα στην εποχή του, υπερκαλύπτει τις δικές μου απαιτήσεις αλλά δε γνωρίζω αν υπάρχει κάποια "ημερομηνία λήξης", "κόπωση" υλικού ή κάτι άλλο (πχ έλλειψη ανταλλακτικών που ανέφερες) που κάνει τέτοια σύνολα μη ανταγωνιστικά σε σχέση με τις σύγχρονες κούρσες...
μεγάλο θέμα θίγεις! μάλλον τα σύγχρονα κάρβουνα έχουν ημερομηνία λήξεως, παρά ο αειθαλής steel. (Όλο σπασμένα κάρμπον βλέπω τώρα τελευταία, λένε οτι κάπου κοπάνησαν, μπορεί να είναι ιδέα μου, δέ θέλω να σε επηρεάσω).
Επίσης ενώ τα αλουμινένια θυμούνται, τα steel ξεχνάνε τη καταπόνηση, κατα κάποιο τρόπο μηδενίζουν το υποτιθέμενο κοντέρ της μεταλλομνήμης τους και ξανά αρχίζουν απο την αρχή, χωρίς να έχει μεσολαβήσει τίποτα.
Αυτά είναι λίγο γενικότητες βέβαια, ωστόσο δέ θα αγοράσεις αυτό ακριβώς το ποδήλατο που συμμετείχε στους αγώνες, είναι κοπανημένο λίγο! Ως μικρό μειονέκτημα στα ατσαλάκια είναι οτι κάποιες φορές ψάχνεις κάτι και υποτίθεται οτι έχει συλλεκτική αξία, χωρίς να είναι αυτό απόλυτο. (μπορεί να βρείς ανταλλακτικό στη κούτα και το σελλοφάν και να κάνει 300 ευρώ!). Τα vintage όλα έχουν ανεξήγητη προσφορά και ζήτηση, δέ βρίσκεις άκρη, είναι και θέμα γούστου.
Βάλε σε ένα τέτοιο
http://www.chesini.it/it/bici/steel-ahead-7/x-uno-light-blue-179.html
άσπρα λουράκια στους καλουπιέδες ή άμα κάνεις λάικ και κουμπωτά,
να δείς πόσα κεφάλια θα γυρίσουνε! (με δεδομένη ίδια φυσική κατάσταση, ίσως
να πηγαίνεις και πιό γρήγορα απο τους καρμπονίσιους φίλους σου, αλλα το θέμα είναι πάντα η διαδρομή)
καλές βόλτες, ανεξαρτήτως επιλογής!
Ο πωλητής στο car είναι της κακιάς ώρας. Μην ασχοληθείς
με 8άρια Campagnolo, μιλάμε για εποχές προ 1998 και όχι
2006 που γράφει ο τύπος. Δεν έχει καν συμβατότητα με 9άρα
10άρα κασέτα να πεις ότι κράταγες τον τροχό και άλλαζες
τα χειριστήρια κάποια στιγμή. Campagnolo μην πέσεις κά-
τω από 9άρι σύστημα και γενικά μείνε στη δεκαετία του
2000.
Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι μιλάμε για ένα ποδήλατο
με το οποίο θα κάνεις χιλιόμετρα. Αν μείνεις στο 1 φο-
ρά την εβδομάδα, τότε ότι και να πάρεις θα σου μείνει
"για πάντα" εαν είναι σε καλή αρχική. Αυτό όμως είναι
κάτι που δεν μπορώ να το ξέρω.
Στη γενική ερώτησή σου η απάντηση μου είναι όχι διότι συ-
γκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Ένα σκελετός 30-40 χρονών εί-
ναι αυτό που είναι αλλά δεν μπορείς να τον συγκρίνεις με
σημερινά ποδήλατα.
Το αν θα υπερκαλύψει τις ανάγκες σου στο απάντησα και πιο
πάνω. Εαν μιλάμε για βόλτα μια φορά την εβδομάδα τότε θα
στις υπερκαλύψει και φυσικά θα είσαι πολύ καλύτερα με ένα
ίσιο τιμόνι αντί για κριάρι κούρσας. Από εκεί και μετά δεν
ξέρω πως θα εξελιχθείς ούτε σε τι επίπεδο είσαι ή θες να
φτάσεις.
Για το θέμα των ανταλλακτικών να έχεις υπόψην ότι όσο πιο
παλιά πηγαίνεις τόσο πιο βαρυά πατήματα θα έχεις. Μιλάμε
συνήθως για 42/52 δίσκους μπροστά και κασέτες το πολύ μέ-
χρι 26-27. Για ημ/νια λήξης στο ατσάλι δεν παίζει, για κό-
πωση και ζημιές θα το καταλάβεις αφού το αγοράσεις και το
δώσεις να το δει κάποιος που γνωρίζει.
Η έλλειψη ανταλλακτικων είναι ένα ζήτημα όταν μιλάμε για
κασέτες, χειριστήρια και κέντρα. Σε Shimano θα έχεις κα-
λύτερη τύχη, σε Campagnolo παίζεις ζάρια. Σε κάθε περί-
πτωση αν σε απασχολεί το θέμα θα πρέπει να στοκάρεις κά-
ποιά πράγματα όπως πχ δεύτερο σετ χειριστηρίων, κασέτα.
Προσωπικά σε 2 ποδήλατα εποχής που ετοιμάζω επέλεξα σύστημα
με 7άρι κέντο για κασέτα και χειριστήρια στο διαγώνιο διότι
είναι τελείως απλό στη συντήριση και η Shimano βγάζει ακόμα
7άρες κασέτες με 10-15 Ευρώ.
Η άποψή μου λοιπόν είναι ότι μια "εισαγωγική" αλουμινένια
κούρσα με carbon πηρούνι και 9άρι ή 10άρι σύστημα θα είναι
καλύτερη από ένα σύνολο 30-40 ετών. Βέβαια ποδήλατα όπως
το Bianchi Nirone ή αντίστοιχα που τα σκοτώνουν, μόνο ει-
σαγωγικά δεν θεωρούνται.
Κατά τα άλλα σαν ομορφιά τα ατσάλια δεν παίζονται. Λιτές
γραμμές και απλότητα που δεν τη βρίσκεις τα τουμπανιασμέ-
να σύγχρονα. Βέβαια δεν υπάρχει λογική στις τιμές, όπως
πχ ο τυπάς στο car που ζητά 200 ευρώ για κουτσουρεμένη
σειρά 20 χρονών και γενικά τα βαράνε στο κεφάλι.
Σε κάθε περίπτωση, αν πας σε τέτοια γεωμετρία εποχής και
αφού βρεις το μήκος του οριζόντιου που θες, να κοιτάξεις
να πάρεις όσο το δυνατόν ψηλότερο κάθετο για το μήκος αυ-
τό και όσο το δυνατόν ψηλότερο κούτελο. Αυτά διότι το ύψος
και η γωνία του λαιμού είναι ψιλοδεδομένα σε αυτά τα ποδή-
λατα και δεν μπορείς να κάνεις πολλά αν σου βγει το τιμόνι
πολύ χαμηλά.
Σε κάθε περίπτωση μην το βιαστείς, κοίτα αγγελίες εδώ και
δίπλα στο cyclist και ρώτα πρωτού κάνεις την οποια αγορά.
Αν δεν σου τρέχουν απο τα μπατζάκια τα λεφτά αγόρασε καμια κούρσα με σύγχρονα ανταλλακτικά (γιατί είναι σημαντικό όταν χαλάσει κάτι να το βρεις εύκολα και σε χαμηλή τιμή...) και αλουμινένιο σκελετό. Αν αγοράσεις ποδήλατο που δεν έχει επιθετική γεωμετρία στο σκελετό θα έχεις την άνεση που χρειάζεσαι... Δεν νομίζω ότι είναι τρομερές οι διαφορές στην άνεση.
Αν προσέξεις να έχεις χαλαρή γεωμετρία στο πλαίσιο (πιο τουριστική) τροχούς που να μην έχουν πολύ ακαμψία και ελαστικό πάνω απο 700x23 θα έχεις την άνεση που χρειάζεσαι.
Στα λέω γιατί έχω καβαλήσει ποδήλατο με τη γεωμετρία, λάστιχα και τροχούς που περιέγραψα και είδα αισθητή διαφορά (επειδή έχω ποδήλατο κούρσα με γεωμετρία πρός TT και τα ελαστικά τέρμα φουσκωμένα με διάσταση 700x23)...
Τελικά αποφάσισα ότι η καλύτερη απάντηση σε τέτοιου είδους ψευτοδιλήμματα είναι "και το ένα, και το άλλο"!
Μετά από μερικούς μήνες αναζήτησης μεταχειρισμένης (3-4 ετών) εισαγωγικής κούρσας (αλουμινένιος σκελετός, κάρμπον πιρούνι, sora και πάνω περιφερειακά) στα ποδηλατικά φόρουμ και στις ιστοσελίδες αγγελιών που δεν ευοδώθηκε, αποφάσισα να πάω σε καινούριο. Ένας αντιπρόσωπος της ideal που είναι και χορηγός στην ομάδα του γιου μου, μας δίνει το onroad full sora 2015, με 550 ευρώ και δώρο πεταλάκια. Οπότε σκέφτομαι να κινηθώ κατά κει ώστε να αξιοποιήσω την εγγύηση και αν σε 2-3 χρόνια χρειαστεί κάποια αναβάθμιση, να υπάρχει μια σχετική μεταπωλητική αξία...
Να μη φτιάξω όμως κι ένα κουρσάκι για μένα, να μπορούμε να βγούμε βολτούλα μαζί αλλά και να μη βαρυγκωμώ στις ανηφόρες της άνω πόλης με τα μονοτάχυτα; Με την υποστήριξη του Stelios206, που τον ευχαριστώ δημόσια για τον κόπο και τον τρόπο, παρήγγειλα τα παρακάτω, για μια low budget ανακατασκευή:
Είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνετε τη χαρά μου όταν χθες το απόγευμα παρέλαβα το τελευταίο δέμα αλλά και την ικανοποίηση μου που το μέγεθος μου ρχεται κουτί και εκ πρώτης όψεως δε φαίνεται να υπάρχουν προβλήματα συμβατότητας...
Το αισθητικό αποτέλεσμα με ικανοποιεί αρκετά και θα επανέλθω σύντομα με κανονική παρουσίαση στις "ανακατασκευές" όταν ρυθμίσω ταχύτητες και κάνω τα πρώτα test rides.
Πολύ όμορφο το αποτέλεσμα. Καλά χιλιόμετρα.
Στο ερώτημα σύγχρονο εισαγωγικό κουρσάκι ή ατσάλινο 20-25ετίας
ανάλογου κόστους, θα πρότεινα, ατσάλινο frame κοντά στο 2000
(ή τα καλά αλουμινίου), περιφερειακά από το 2004 και μετά
(10αρες σειρές όπως και κάποιες 8-9άρες) και καλούς τροχούς όσο μπορείς.
Σημ. στο κόστος δεν υπολογίζουμε τις εργατοώρες ψαξίματος.
Όταν είσαι μεταξύ 2 ποδηλάτων, η απάντηση είναι και
τα 3 :P Ένα έτοιμο, ένα custom και ένα να υπάρχει.
Όμορφο το αποτέλεσμα στο Vitus. Όταν βάλεις 2-3χιλ χλμ
στην BBB κασέτα, γράψε σε τι κατάσταση είναι.
Όσον αφορά τη μεταπωλιτική αξία του Onroad, θα σου έλεγα
να μην κάνεις σχέδια βασιζόμενος σε αυτό. Ένα ποδήλατο
των 500 Ευρώ εξακολουθεί να είναι ένα ποδήλατο των 500Ε
Ευρώ, ό,τι και να του έχεις βάλει επάνω.
Τα ακριβά ανταλλακτικά δεν προσδίδουν αξία. Δεν πρόκειται
να το πουλήσεις παραπάνω επειδή του έβαλες πχ 300 Ευρώ ρό-
δες ή επειδή του πέρασες ακριβότερη σειρά.