Βασικά Καλησπέρα σας!(κάτι μου θυμίζει...)
Είμαι νέο μέλος στην παρέα σας(Καλός σας βρήκα!)
Στο θέμα μας τώρα..
Θέλω να φτιάξω στο ποδήλατο που διαθέτω(Ideal Nergetic '13)μία κατασκευή με ηλεκτροκίνηση(τα γνωστά κιτ) και τρέιλερ με φωτοβολταϊκά για φόρτιση των μπαταριών και ότι άλλο συνεπάγεται από παρελκόμενα. Ναι είναι λίγο παράτολμο το project αλλά ως ηλεκτρολόγος δουλεύει και σαν διαφήμιση, εκτός αυτού θέλω κάποια στιγμή να πάω και κάποια μακρινή διαδρομή οδικός εκτός Ελλάδος.(έχω ήδη ξεκινήσει προπόνηση)
Ξέρω ότι μερικοί θα μου πείτε αν σκέφτηκα το βάρος(τρέιλερ, μπαταρίες,πάνελ κτλ κτλ.). Ναι βεβαίως και τα σκέφτηκα όλα αυτά και γι' αυτό το λόγο και το τρέιλερ θα έχει ηλεκτρική υποβοήθηση.
Πάμε παρακάτω.
Το θέμα είναι ότι το συγκεκριμένο ποδήλατο δεν μου πολυγεμίζει το μάτι για πολλούς λόγους(φρένα,ανάρτηση,trekking, 28'' ρόδα κτλ,) έτσι σκέφτηκα να το πουλήσω και να πάρω ένα Ideal Stroke που έχω βάλει στο μάτι. Σίγουρα πολύ καλύτερο από αυτό που έχω. Βέβαια ακόμη στην θεωρία και όχι στην πράξη θα ήθελα την γνώμη σας για τα ποδήλατα που σας είπα ή αν έχετε κάποια άλλη πρόταση που να μπορεί να στηρίξει το όλο εγχείρημά μου. Το ποσό που διαθέτω για ποδήλατο είναι το πολύ 500 ευρώ.
Δηλαδή θέλεις να αγοράσεις ένα 26άρι φουλ σασπενσιον της πλακας για να πηγαινεις απο ασφαλτο και στο οποιο θα βαλεις μπαταριες για να το κανεις ηλεκτρικο κι επιπλεον θελεις να σερνεις τρεηλερ με φωτοβολατικα πανελ για να φορτιζεις με αυτονομο τροπο τις μπαταριες και να βαλεις και πραγματα γιατι θα επιχειρησεις και ταξιδι στο εξωτρικό?
εγω θυμηθηκα, που λες, το "μαχαίρι" το οποιο και παραφραζω:
- Μα εγώ θα σε συμβούλευα κάτι άλλο ν’ αγοράσεις
- Πόσο έχει;
- Μόνο δυομιση χιλιαρικα
- Αφού το θέλεις πάρ’το
στο τελος βεβαια ο ποιητης φοβοτανε μη το στρεψει στον εαυτό του...
Αν πάντως αλλάξεις γνώμη και θελήσεις να πάρεις κανένα ποδήλατο κανονικό εδώ είμαστε. Αν πάλι θέλεις να εκτονωσεις τις ηλεκτρολογικές σου ανησυχίες υπάρχει αντίστοιχο τοπικ με αναζητησεις για το καλυτερο φως και DIY τρόποι. Αν θελήσεις να βαλεις κιτ βρες ενα ποδηλατο πολης με σχαρες, τσαντες, φτερα κλπ παρε το κιτ και βαλτο να πηγαινεις στη δουλειά σου.
Τέλος, αν υλοποιήσεις την σούπερ κατασκευή σου και παρεις ενα FS μ ενα 500αρικο και ξοδεψεις δυο χιλιαρικα ακομα για ηλεκτροεξοπλισμο/τρεηλερ/μετατροπες και έχεις 30 κιλα να πηγαινοφερνεις πανω/πισω απο τη σουστα... well... θα χεις τουλάχιστον να λες πως έχεις παλέψει για ένα όνειρο... απατηλό...
Εμ μετά από 3 μπύρες πιστεύω να μην οδήγησες κιόλας!
Λοιπών το συγκεκριμένο sf που με ενδιαφέρει είναι στημένο, γενικά είναι τούμπανο, από την άλλη τα λάστιχα θα αλλαχτούν σε ασφάλτινα και τέλος, δεν σκοπεύω να σέρνω όπως λες την κατασκευή μόνιμα!
Να σε ρωτήσω όμως κάτι άλλο. Γιατί στα περισσότερα βίντεο στο youtube, τα ποδήλατα με κιτ είναι sf; Γιατί άραγε;
Εκ των οποίον φυσικά μερικά είναι ιδιοκατασκευές, άρα η γεωμετρία πάει περίπατο και εκτός αυτού τα ηλεκτροκίνητα που φτιάχνουν είναι κάποια χιλιάδες Watt αυτό συνεπάγεται σε αρκετή δύναμη με μεγάλη ροπή λόγο της ηλεκτρικής ενέργεια(απλή φυσική δημοτικού).
Από την άλλη ότι χρειάζομαι για την κατασκευή του τρέιλερ και των πάνελ με όλα τα συναφή είναι αρκετά φθηνή γιατί ήδη έχω τα περισσότερα πράγματα που χρειάζομαι.
Το ακριβότερο κομμάτι είναι το κιτ που θα προσαρμόσω στο εκάστοτε ποδήλατο και η αγορά υλικών για την κατασκευή του τρέιλερ.
Όσο για τον ηλεκτρικό μηχανισμό του τρέιλερ...εκεί έχω μια έκπληξη!!!
Το θέμα όμως δεν είναι αν αξίζει το όλο εγχείρημα τον κόπο και το χρήμα γιατί ως γνωστό εμείς οι άνδρες 3 πράγματα πληρώνουμε ακριβά.
1. Τα πάθη 2. Τα λάθη και 3. Τις γυναίκες.
Άρα τα πάθη, δηλαδή τα χόμπι μας, για μην το πω κάπως αλλιώς, τα πληρώνουμε.
Να σε ρωτήσω όμως κάτι και εγώ από πλευράς μου. Έχεις κάνει κάποια κατασκευή ή είσαι γνώστης στο ίδιο θέμα ή απλώς είσαι άλλος ένας που θέλει απλά να δείξει την ύπαρξή του μέσα στο forum λέγοντας εξυπνάδες πίνοντας μπύρες; (πάρε και πατατάκια μαζί, όχι ξεροσφύρι.)
Η ερώτησή μου ήταν η εξής:
Για την συγκεκριμένη κατασκευή ποιος τύπος ποδηλάτου είναι ο καταλληλότερος και γιατί και όχι να κρίνουμε το συγκεκριμένο sf ποδήλατο.
Άρα για να απαντήσει κάποιος θα πρέπει να έχει την εμπειρία κάποιας παρόμοιας κατασκευής ή να έχει περάσει κάποιο κιτ στο ποδήλατό του και να γνωρίζει τα υπέρ και τα κατά για να μπορέσει να μου πει τι να προσέξω και πιο είναι το κατάλληλο κατά την γνώμη του ποδήλατο για τέτοιου είδους επιχείρημα.
Υ.Γ.
1.) Παρεμπιπτόντως, ωραίο τραγούδι "το μαχαίρι" του Παπακωνσταντίνου.
2.) Συγνώμη για το επιθετικό μου ύφος αλλά η ειρωνεία δεν μ'αρέσει ειδικά όταν είναι πρωί και μόλις έχω πιει την πρώτη τζούρα καφέ.
3.) Ευχαριστώ για την απάντησή σου.
4.) Καλημέρα...
Λένε οι εγγλέζοι που καμιά φορά είναι σοφότεροι από μας:
the difference between men and boys is the price of their toys!
Ξέχνα για μια στιγμή το επάγγελμά σου και τον ηλεκτρισμό εν γένει.
Το πλεονέκτημα του ποδηλάτου σε σχέση με το πλέον απλούστερο μηχανοκίνητο μέσο είναι η ακόμα απλούστερη κατασκευή του, το μικρό του βάρος και ο... κινητήρας του που είναι ο άνθρωπος. Εάν θελήσεις να του βάλεις ένα ηλεκτρικό κινητήρα, όλα τα παραπάνω πάνε περίπατο. Πλέον αυτό που θα φτιάξεις μπορεί κατ ευφημισμό να το ονομάζεις ποδήλατο με την έννοια ότι είναι δίτροχο και έχει πεταλιέρα αλλά στην ουσία είναι ένα μοτοποδήλατο το οποιο και θα συγκρίνεις με αντίστοιχες κατασκευές. Εκεί θα φανούν οι αδυναμίες του αλλά και πιθανά πλεονεκτήματά του.
Αλλά αφήνω την παραπάνω παράγραφο -για την οποία μπορούν να γραφτούν πολλά- μιας κι είμαι στη δεύτερη τζούρα του δεύτερου καφέ για να σου μιλήσω για τον τύπο του ποδηλάτου που ετοιμάζεσαι να επιλέξεις για να αποτελέσει τη βάση της ιδιοκατασκευής σου.
Έχω κάτι φίλους χλApacheους που "βουτάνε" σε κάτι μονοπάτια με FS ποδήλατα. Τα ποδήλατά τους κοστίζουν από 2000 και βάλε. Τα πλέον ακριβότερα εξαρτήματα στα ποδήλατά τους είναι οι αναρτήσεις και αντιλαμβάνεσαι γιατί. Σε ανήφορο τις κλειδώνουν, κάθονται στη σελα και κανουν πεταλι και υπομονή. Όταν δε τους δεις να ροβολάνε τα μονοπάτια, έχουν κατεβάσει κάτω τις σέλες και είναι όρθιοι στα πετάλια. Δηλαδή έχουν πανάκριβες αναρτήσεις κι όταν τις χρειάζονται δεν κάθονται στη σέλα. Τι σου λέει αυτο? Ότι οι αναρτήσεις φτιάχνονται για να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση το ποδήλατό τους.
Γιατί όμως εσύ κι οι περισσότεροι που φτιάχνουν ηλεκτρικά ζητούν αναρτήσεις? Μα για τον ίδιο λόγο που φτιάχνουν ηλεκτρικά! Γιατί ζητούν μεγιστη άνεση και καθολου κούραση, με άλλα λόγια ούτε να ιδρώσουν θέλουν αλλά ούτε και να κουραστούν. Εδώ και χρόνια η αγορά έχει ήδη βρει λυσεις ετοιμες που εχουν περισσοτερα πλεονεκτήματα όπως τα αθανατα παπια και σκουτερ, ηλεκτροκινητα σκουτερ και τα τελευταια χρόνια ηλεκτροκινητα ποδήλατα αλμυρης τιμης ετοιμα.
Η αγορά το βλέπει αυτό και βλέπει επίσης πως οι περισσοτεροι απο εμας θέλουμε να ξεχωρίζουμε και τελικά δεν παίρνουμε αυτό που υπάρχει για την χρήση που σχεδιάστηκε αλλά αγοράζουμε την εικόνα του εαυτού μας πάνω σε αυτό που τελικά δεν κάνουμε και γι αυτο δεν θελουμε να ξοδεψουμε πολλά. Γι αυτο και υπάρχουν τετοια ποδήλατα που όμως εσύ στην περίπτωσή μας θέλεις να το χρησιμοποιήσεις ΚΑΙ για κάτι διαφορετικό.
To ideal stroke που ζαχαρώνεις έχει 500 ευρώπουλα. Οι αναρτήσεις του είναι για κλάμματα εκτός αν είσαι πιτσιρικάς και πηγαίνεις τις κυριακές στις εκκλησίες για να κατέβεις τα σκαλιά και να κάνεις χαβαλέ. Εχει νευρική γεωμετρία την οποία εσύ θα χειροτερέψεις με το βαρος που θα προσθέσεις ενω δεν φημιζεται για την ικανοτητα του να παιρνει σχαρες, πολυ δε περισσοτερο να σερνεις τρεηλερ.
Ποιο θα ήταν όμως το "ορθό" ποδήλατο για την περίπτωσή σου? Κοίτα, το καλύτερο που θα μπορούσες να κάνεις θα ήταν να βρεις ένα κλασσικό ποδήλατο πόλης, αυτά με την όρθια θέση οδήγησης, που παίρνουν σχάρες, γεμίζουν τσάντες από σουπερ μαρκετ, δεν έχουν καθόλου αναρτήσεις ή, άντε, να 'χουν μόνο μπροστά, έχουν μια πολυθρόνα για σελα και μια καρατιμονα να κρεμας κουδουνια, φωτα και μπουγαδα και αντέχουν στο φόρτωμα σα γαιδουρια.
Σε ενα τετοιο ποδήλατο θα βρεις τους χωρους και τον τροπο να πειραματιστεις και να φτιαξεις την ιδιοκατασκευη σου η οποια θα διπλασιασει το βαρος του ποδηλατου και θα ευχεσαι να μην ξεμεινεις ΠΟΤΕ απο μπαταρία γιατι δεν υπάρχει περίπτωση να κάνεις πετάλι σε 30 κιλά ποδήλατο σε δρόμο με κλίση άνω της μιας μοίρας.
Εν κατακλείδι αν τα λεφτά που θα σου φυγουν σου περισσεύουν, no problemo! Αλλά τότε θα μπορούσες να πάρεις ένα καινούργιο σούπερ ηλεκτρικό το οποιο θα ήταν σχεδιασμένο γι αυτο το λόγο και εσυ θα το βελτίωνες και δεν θα ασχολιόσουν με κινέζικα φτηνο κιτ. Αλλά αν είσαι κι εσύ στα δύσκολα όπως οι περισσότεροι εδώ γύρω, κινδυνεύεις να μπεις σ ενα τρυπάκι όπου μπορεί να σου φύγουν πολλές δημιουργικές ώρες να την ψάχνεις αλλά αυτό που θα βγει θα απέχει από αυτό που έχεις στο μυαλό σου.
Τώρα, ναι, είναι και τα βιντεο στο youtube. Συνηθως τα γυρνάνε αμερικάνοι που χουνε κάτι γκαραζ διπλα απο το μεγάλο σπιτι με το γκαζον μπροστά και καθονται και μαστορευουνε κατι ιδιοκατασκευες για τη πλακα τους και περνανε δημιουργικα και ωραια κι εχουν να λενε και ιστοριες το βραδυ πινοντας μπύρες.
Επειδή μπορεί να θεωρείς πως έχω εμπάθεια με τα ηλεκτρικά θα σου πω ένα περιστατικό: Τον αυγουστο στον προαστιακό γνώρισα ένα παλικάρι. Είχε ένα 20άρι σπαστό dahon τουμπανο ΚΑΙ ηλεκτρικό με χοντρα λάστιχα που χαν και ψιλοτακουνια. Είδα πρώτα το ποδήλατο και σκεφτόμουν πόσο φλώρος πρέπει να 'σαι για να χεις ένα τετοιο. Όταν ήρθε στο διάδρομο και τον είδα του μιλησα και τον ρώτησα γιατι και σπαστο και ηλεκτρικο. Ο τυπος ήταν εργάτης σε εργοστάσιο. Ξεκινούσε ΚΑΘΕ πρωί από Παιανία, έκανε 4-5 χιλιόμετρα μεχρι το σταθμό, κατέβαινε Μαγούλα ή Νέα Πέραμο (δε θυμαμαι ακριβως), έκανε άλλα 10 χιλιόμετρα μεχρι το εργοστάσιο σε καρόδρομους και ξαναγυρνούσε το απόγευμα. Δεν μπορούσε να έχει ποδήλατο αλλά δεν μπορούσε να έχει ούτε μηχανάκι. Είχε ένα εργαλείο να πηγαίνει με τη μεγιστη οικονομία στη δουλειά του και τον θαύμασα γι αυτό.
Και θα με κάνεις να κλείσω με μια ελληνική παροιμία για να δείξω στους εγγλέζους πως κι εμείς είμαστε σοφοί καμιά φορά: "η φτήνια τρώει τον παρά".
ΥΓ: Δεν είμαι παρεξηγιάρης, λέω την άποψή μου και φυσικά μπορεί να κάνω και λάθος οπότε δεν χρειάζονται ούτε συγνώμες ούτε ευχαριστιες. In the end εσυ αποφασίζεις και διαλεγεις το δρόμο που θ ακολουθησεις.
Πραγματικά χαίρομαι που απάντησες με αυτόν τον τρόπο.
Οι περισσότεροι θα απαντούσαν με εγωισμό.
Όντος οι απαντήσεις σου έχουν σωστή τοποθέτηση και όχι πολλά πολλά περιττά.
Όπως βλέπεις από το όνομά μου είμαι του '81, οπότε δεν είμαι πιτσιρικάς.
Έχω ένα πάθος με την τεχνολογία και μου φαινόταν εξαιρετική η ιδέα που είχα στήσει στο μυαλό μου. Οκ όμως με προσγείωσες αρκετά ομαλά μπορώ να πω.
Είχα σκεφτεί να βάλω 3 σετ μπαταριών(9 τεμάχια) μέσα στην κατασκευή και μία εξτρά επάνω στο ποδήλατο για να μπορεί να κινείται και μόνο του χωρίς το τρέιλερ. Από την άλλη τα πάνελ είναι τόσο δυνατά που μπορούν να φορτίσουν μέσα σε μία μέρα τουλάχιστον 1 σετ μπαταρίες. Οπότε επειδή στο σετ μπορώ να διανύσω περίπου 100 χιλ.(μετριμένα) τότε είμαι κομπλέ. Από την άλλη μένω σε νησί και οι δρόμοι δεν είναι τόσο επίπεδοι όσο θα θέλαμε, θα μου πεις κάνε και λίγο πετάλι,δεν θα σου πέσει ο κ..λος! Σωστό και αυτό.
Το συγκεκριμένο ποδήλατο έχει αλλαγμένες τις αναρτήσεις εμπρός και πίσω με Rock shox και το μπροστινό με κλείδωμα στο τιμόνι. Έχει δυνατά περιφερειακά αλλαγμένα όλα της shimano. Γενικά το έχει στήσει καλά ο τύπος. Το ότι το συγκεκριμένο ποδήλατο δεν έχει γενικές βάσεις για να ρυμουλκήσει αυτό δεν το είχα σκεφτεί και δεν λέω κάποια βάση για να μπορώ να κοτσάρω το τρέιλερ.
Γενικά έχω φάει το κόλλημα να βγω με το ποδήλατο εξωτερικό και έτσι μου ήρθε αυτή η ιδέα, θα μου πεις αν είναι να το κάνεις, κάντο σωστά και όχι με τεχνητούς τρόπους. Ναι είναι μια σωστή τοποθέτηση. Από την άλλη όμως χρειάζεσαι το ρεύμα και επειδή οι δρόμοι έξω είναι ατελείωτοι χρειάζεσαι και την άνεση κάπου κάπου.
Άρα με λίγα λόγια μένω στο υπάρχον ποδήλατο και κάνω κάποιες αλλαγές εκεί που πονάει(μπροστινά, κέντρα, όλο το πακέτο μετάδοσης) και είμαι κομπλέ.
Από την άλλη όμως μπορώ να το σπρώξω και να πάρω ένα άλλο έτοιμο και στημένο. Όπως;;;;
Όλα ωραία, όλα καλά αλλά η θεωρία και ο οραματισμός απέχει αρκετά από την πράξη. Βλέπουμε και κάνουμε.
Πάω για τον δεύτερο καφέ. Στην υγειά σου!
Εεεππ. Είμαστε φόρουμ ρομαντικών ανθρώπων που βλέπουν μπροστά και οραματίζονται.
Κανονικά 1ος εγώ θα σε "έκραζα" για ηλεκτρήλατα και άλλα τέτοια κατασκευάσματα που δεν έχουν θέση σε ένα ποδηλατικό φόρουμ (προσωπική μου γνώμη...).
Αλλά το πας πιο μακρυά και μου αρέσει η σκέψη σου.
Πριν επιχειρήσεις οτιδήποτε, ζύγισε τα φωτοβολταϊκά πάνελ + μπαταρίες + κύκλωμα φόρτισης + βάρος ηλεκτροκινητήρα + σχάρες + τρειλερ + ότι άλλο νομίζεις ότι θα χρειαστεί να κουβαλάς για το όλο εγχείρημα. Βγάλε μια σούμα και προσπάθησε να σπρώξεις αντίστοιχο βάρος με τα χέρια. Αν μπορείς, προσπάθησε να φορτώσεις αυτό το βάρος στο ποδήλατο σου, καβάλα το και κάνε μια διαδρομή 2 χλμ, με 2-3 "σταμάτα-ξεκίνα" και 1-2 στροφές.
Θα διαπιστώσεις τι σου λένε από πάνω και τι θέλω να σου πω και εγώ.
Γενικά, υπολογίζω ένα συνολικό βάρος γύρω στα 50 κιλά (χωρίς εσένα και το ποδήλατό σου).
Σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται απαγορευτικό.
Αν δε βάλεις και τον όγκο... ακόμα χειρότερα.
Για να μειώσεις βάρος και όγκο θα πρέπει να χώσεις πάρα πολύ χρήμα.
Σε κάθε περίπτωση, το ποδήλατο πρέπει να έχει γερό σκελετό, πολύ γερούς τροχούς, ενισχυμένα ελαστικά, δυνατά αξιόπιστα φρένα και καθόλου αμορτισερ (... τα οποία προσθέτουν βάρος και κυρίως ρουφάνε δύναμη χωρίς θετικό αποτέλεσμα).
Εμένα όλα αυτά μου κάνουν: 26αρι ατσαλάκι ΜΤΒ χωρίς αμορτισέρ μπροστά και πίσω, και πολύ, μα_πάρα_πολύ, του_κερατά_πολύ γερά πόδια και πνευμόνια από μέρους σου.
Τεχνική ερώτηση. 3 μπαταρίες που θα φορτίζουν + μία που θα τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Τι αυτονομία σου δίνουν? (παίζει προφανώς ρόλο ο κινητήρας που θα διαλέξεις και το συνολικό φορτίο που θα τραβάει).
Γενικά νομίζω ότι η αρχική σου ιδέα με το συγκεκριμένο ποδήλατο και το τρέιλερ δε θα δουλέψει όπως το έχεις στο μυαλό σου.

Αλλά μένοντας στη γενικότερη ιδέα, στο πρώτο πράγμα που πήγε το μυαλό μου ήταν ότι ίσως να έπρεπε να δεις κάτι σε τρίκυκλο ποδήλατο για να έχεις χώρο πίσω να βάλεις μπαταρίες και πάνελς και να έχεις ταυτόχρονα μια πιο "συνολική" κατασκευή.
Μετά είδα ότι υπάρχουν ήδη στην αγορά τρίκυκλα ηλεκτρικά που μπορείς να μετατρέψει...

Τέλος, είδα ότι δεν είσαι ο μόνος. Για δες αυτό, μπορεί να σε ενδιαφέρει...

http://ecology-salonika.org/2010/06/20/solar-electric-bike/
Καλή επιτυχία σε ότι κάνεις!
Ο καθένας ζητά διαφορετικά πράγματα από ένα αντικείμενο όπως το ποδήλατο αλλά ξέρεις, πολλές φορές αυτά που λέμε είναι θεωρητικά, αν δεν ζήσουμε κάποια κατάσταση και δεν το επιβεβαιώσουμε.
Εάν βάλεις έναν άνθρωπο να διανύσει 200 χιλιόμετρα μ ενα ποδήλατο του 500άρικου και FS και φορτωμένος τσάντες και πράγματα, θα γυρισει με τη γλώσσα στο πάτωμα και θα ρίχνει καντήλια. Εάν στον ίδιο άνθρωπο δώσεις ένα φορτωμένο σούπερ τουριστάδικο του διχίλιαρου μπορεί και να μη γυρίσει αλλά να συνεχίσει για το γυρο της γης (ή μπορεί και να γυρισει και να σιχτιριζει το ίδιο).
Πήγαινε εδώ: http://www.filoi-podilatou.gr/ και πάτα τις φωτογραφίες απο τις εκδρομες, ίσως να βρεις και το νησί σου μεσα. Σε καμία από αυτές δεν θα βρεις ηλεκτρικό κιτ και πιθανά κάποιοι απο αυτούς που θα βλέπεις να σου ρίχνουν και 10-20 χρόνια για πλάκα.
Έτσι μην περιμένεις κάποιος εδώ μέσα να σου πει "πάρε ηλεκτρικό κιτ", γιατί δεν υπάρχει κάτι που να μην έγινε ή κάποια διαδρομή που δεν βγήκε επειδή χρειαζόταν υποβοήθηση. Ίσως να υπάρχουν κάποιες εξειδικευμένες περιπτώσεις αλλά απέχουν πολύ από τη δική σου κατάσταση που σαι ενας νέος άνθρωπος που γουσταρει την ποδηλασία ως χόμπυ κι έχει και το όνειρο του ταξιδιού στο μιαλό του.
Ακόμα και αναρτήσεις ή δισκοφρενα, αν δεν δικαιολογήσεις τη χρηση τους σ ενα βουνό, οι εμπειρότεροι εδώ θα προσπαθούν να σε αποτρέπουν γιατί γνωρίζουν πόσο χάλια φρεναρει ένα μηχανικό φτηνιάρικο δισκοφρενο σε σχεση μ ενα Vbrake και πόσο χάνεις σε πεταλάρισμα από μια φτηνιάρα σούστα σαν αυτές που βαζουν στα FS που πουλιουνται με το κιλο.
Παρόλα αυτά, επειδή και λόγω επαγγελματος θες να τη "ψάξεις", εγώ στη θεση σου θα πειραματιζομουν με το nergetic χωρις να πάρω κάτι άλλο και μαλιστα θα επαιρνα κιτ μεταδοσης μπροστινου τροχου ώστε να μην χαλασω την κλασσικη μεταδοση και να μπορω ευκολα να το επαναφερω στην αρχικη κατασταση. Θα εβγαζα τα συμπερασματα μου καποιο διαστημα και μετα θα σκεφτομουν τι μου λειπει, τι ποδηλατο θα ηθελα κι αν με βολευε καλυτερα η κινηση στον πισω τροχο.
Ότι ποδήλατο βεβαια επιλεξεις πρεπει να βρεις χωρο να βαλεις τη μπαταρία που να αποσπαται ευκολα για φόρτιση (κάθετος σωληνας ή σχαρα, να θυμασαι πως τα FS δυσκολα παιρνουν σχαρα).
Κάτι τελευταίο γιατί σε ζάλισα: το ότι θα μπορεί το ποδήλατό σου να κάνει 100 χιλιόμετρα χωρίς να κάνεις πετάλι δεν σημαίνει πως μπορείς εσύ να κάτσεις 4-5 ώρες σε μια σέλα. Χρειάζεται αρκετός κόπος κι αν τυχόν κάποια στιγμή καταφέρεις να οδηγάς ένα ποδήλατο (με διαλλείματα βέβαια) 4-5 ώρες πάνω στη σέλα τότε, πίστεψέ με, το κιτ κι οι μπαταρίες θα σου είναι άχρηστα και περιτό βάρος!
Παρόλα αυτά καλη επιτυχία στο project!
Γι αυτό που θες να κάνεις η μηχανικίστικη λογική μου λέει ότι πρέπει να ακολουθήσεις το δρόμο του να έχεις ένα καλό τουρινγκ ποδήλατο και όλα τα ηλεκτρικά να είναι σε τρέιλερ.
http://www.ridekick.com/
http://www.poweredbiketrailers.com/ κτλ.
Αν ψάξεις λίγο στο νετ θα βρεις πολλές ιδέες.
Έτσι τι καταφέρνεις
1.Έχεις ένα ποδήλατο κανονικό για ταξίδι χωρίς το τρέιλερ. Οπότε οι επιλογές σου είναι άπειρες.
2.Αφού έτσι κι αλλιώς θα έχεις τρέιλερ όταν το χρησιμοποιείς θα κουβαλάει τον εαυτό του και όταν χρειάζεται θα σε βοηθάει.
Βασίλη άκυρη η ιδέα (απορώ και με τον καθηγητή δηλαδή) διότι :
ένα σύγχρονο πάνελ 1 τμ παράγει μέγιστο 150 βατ την ώρα
με εκτιμώμενο μέσο όρο επί 5 ίσον 750 βατ την ημέρα.
όμως 1 τμ πάνελ αδύνατον να το κουβαλάς, άντε το πολύ 1/3 τμ
(τόσο και λιγότερο φαίνεται και στη φωτό του καθηγητή)
οπότε μιλάμε για 250 βατ την ημέρα, ούτε να γεμίσει μία μπαταριούλα δε φτάνει ..
εγώ λέω συνήθισε το ποδήλατο και δε χρειάζεσαι τίποτα
φωτοβολταικά και νεοέλληνας.
ξαπλώνεις και τα λεφτά έρχονται ..
χαχαχα
Καλά τώρα, ξέρεις γιατί γίνονται τέτοιες προσπάθειες και γιατί δημοσιοποιούνται κιόλας.
Σε κάθε περίπτωση, είναι μια προσπάθεια ενός ελληνικής κατασκευής πειραματικού ηλιακού οχήματος. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.
Ήταν πολλά τα λεφτά αλλά έρχεται το NewDeal τώρα. Νέες ταρίφες, νέα δεδομένα.
Έχουμε και λέμε.
Το εκάστοτε πάνελ που σας παραθέτω έχει 50watt/p, άρα με 2 τέτοια έχουμε 100watt/p την ώρα Χ 10 ώρες ηλιοφάνειας μέσο όρο είναι 1000watt.
http://www.greenenergyparts.com/solarpanel50wp.html
Από την άλλη έχουμε αυτή την μπαταρία http://www.greenenergyparts.com/batterygel36v09ah.html
12volt στα 9Am/h δηλαδή παίρνοντας τον νόμο της ισχύος έχουμε:
W=Ισχύς I=Ένταση U=Τάση
W=I * U --->ψάχνουμε την ισχύς που χρειαζόμαστε της μπαταρίας μας. Έχουμε και λέμε: W=12V * 9A= 108watt/h
Έτσι είμαστε οριακά στην φόρτιση της μιας μπαταρίας την ημέρα.
Το σετ μπαταριών που αποτελείτε από 3 μπαταρίες δηλαδή χρειάζεται 3 μέρες από τον ήλιο μόνο φόρτιση. Δεδομένου όμως ότι η κατασκευή είναι υβριδική φορτίζει δηλαδή και με ρεύμα είσαι καλυμμένος.
Το ένα σετ μπαταριών σου βγάζει άνετα περίπου 100 χιλιόμετρα. Στα 3 σετ, 300 χιλιόμετρα. Ο στόχος σε μακρινές αποστάσεις είναι μέσος όρος 150 χιλιόμετρα ημερησίως.Οπότε φορτίζεις από το ρεύμα για να είσαι εντάξει και να μην ξεμείνει από φορτίο η μπαταρία σου. Το έγραψα όσο πιο απλά μπορούσα για να γίνει κατανοητό σε όλους.
Από την άλλη το τρέιλερ θα είναι ιδιοκατασκευή από αλουμίνιο μόνο στην βάση του και τα γύρο γύρο από πολυεστέρα για να μειώσω το βάρος. Το τρέιλερ θα είναι και αυτό με ηλεκτρική υποβοήθηση οπότε το βάρος του θα είναι πολύ μικρότερο.
Το όλο project δεν είναι μόνο για να μπορέσω να κάνω την δουλειά μου αλλά και να αποδείξω ότι μπορώ να το κατασκευάσω, όχι σε εσάς αλλά σε ένα στοίχημα με τον εαυτό μου. Όταν καταφέρεις να υλοποιήσεις κάτι που έχεις στο μυαλό σου, η ευχαρίστηση είναι τεράστια, ειδικά όταν έχει χρήση και εξυπηρετεί κάποιο σκοπό.
Από κει και πέρα το τι μπορείς να πετύχεις είναι άλλο τροπάριο.
Δεν αντιλέγω με το γεγονός ότι το βάρος θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας και ότι αν κάτι πάει στραβά δεν θα έχει κάποια εφαρμογή αλλά ξέρετε πιο είναι το όλο point; Ότι προσπάθησα να υλοποιήσω ένα όνειρο, μία τρελή σκέψη. Και ξέρετε πια είναι η διαφορά αυτού που πετυχαίνει με αυτόν που αποτυχαίνει; Ότι απλά ο πετυχημένος τολμά! Τολμά να υλοποιήσει τις σκέψεις του!
Στην αρχή είχα κάποιους ενδοιασμούς για το όλο θέμα αλλά πραγματικά αυτή τη στιγμή έχω πεισμώσει ακόμα περισσότερο και θα το κάνω, έτσι απλά επειδή μπορώ. Δεν γίνονται όλα σε μία μέρα. Θέλει χρόνο, σκέψη και χρήμα.
Ελπίζω για το καλύτερο. Όταν με το καλό θα ξεκινήσω το όλο εγχείρημα θα ανοίξω ένα άλλο topic με βήμα βήμα την κατασκευή.
Θα έχει πλάκα...
Καλή σας μέρα σε όλους!
Υ.Γ. Θα ακούσω τον φίλο scrabler και θα παραμείνω στο Ideal Nergetic,τουλάχιστον για αρχή και βλέπουμε.
Μόνο και μόνο που είναι ελληνικής κατασκευής θα πρέπει να χαίρεσαι που κάποιος μπορεί να το καταφέρει ή έστω είχε την ιδέα. Δεν μιλάω σαν αυτά που έχουν παραθέσει τα παιδιά σε links αλλά κάποια level παραπάνω.
Οι μεγάλες εταιρίες τι νομίζεις ότι κάνουν; Παίρνουν μια ιδέα και την ανεβάζουν level για να λένε ότι κάνουν κάτι καινοτομικό. Αν μπορείς κάνε το και εσύ, μαγκιά σου. Αν δεν μπορείς κάτσε τότε εκεί που είσαι και απλά μην ποστάρεις κάτι απλά για να φανείς ότι υπάρχεις. Αν θες να μας πεις κάτι, πες το, αλλά να τεκμηριώνεις την άποψή σου και φυσικά να είναι βάσιμη.
Δέκα ώρες είναι το μέγιστο δυνατό το οποίο δεν θα το
πάρεις. Δεν μπορείς να υπολογίζεις τα πάνελ και τις
μπαταρίες σου στηριζόμενος στο ιδανικό σενάριο.
Φαντάζομαι ότι το θέλεις για όλο το χρόνο οπότε στη
θέση σου θα υπολόγιζα 7 ώρες ηλιοφάνεια μέσο όρο και
όχι 10.
Κατά τα άλλα, επειδή είσαι στη φάση του ψαξίματος, να
δώσεις όσο το δυνατόν λιγότερα λεφτά καθώς είναι η πρώ-
τη σου απόπειρα.
Αυτό έγραψα κι εγώ. Έχει αξία και μόνο που είναι ελληνική προσπάθεια.
Έτυχε και έπεσα πάνω σε αυτό και στο παράθεσα μήπως σε βοηθήσει.
Συγνώμη αλλά εγώ σου απάντησα πολύ σοβαρά σε όλα όσα είπα πριν (ακόμα και την ιδέα για το τρίκυκλο) με κάθε διάθεση για βοήθεια. Μέχρι και ευχές σου έδωσα για κάθε επιτυχία.
Όσο γι' αυτό που λέω γιατι πραγματοποιούνται και γιατί δημοσιοποιούνται τέτοιες ιδέες, απλά πιστεύω ότι ακόμα και να μην έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα, τα δεδομένα από τον πειραμματισμό και την γνωστοποίηση τέτοιων προσπαθειών στο σύνολο αξίζουν από μόνα τους.
Το τελευταίο σχόλιο μου αφορά απλά την όλη αναμπουμπούλα που έχει γίνει σχετικά με το φωτοβολταϊκά τον τελευταίο καιρό και όχι, αν και ξέρω πολύ καλά τι συμβαίνει, δε θέλω να εμπλακώ σε καμία ανάλυση εδώ μέσα γιατί ούτε άσπρα ούτε μαύρα είναι τα πράγματα.
Ορίστε, πρέπει να δικαιολογηθώ για τα λεγόμενα μου.
Γιατί ψάχνεστε όλοι για παρεξηγήσεις???
Απλά κόφτε το και διαβάζετε τι λέει ο άλλος και ότι όχι ότι θέλει να βγάλει ο καθένας σας.
Συγνώμη που ασχολήθηκα σοβαρά με το θέμα σου.
Δεν έχω σκοπό να ξανακάνω το ίδιο λάθος.
φίλε Βασίλη, πήρα το θάρρος να παραθέσω δυό νούμερα επειδή στα πρώτα σου ποστ μίλαγες για "ηλεκτροκίνητα κάποιες χιλιάδες Watt" , για "αυτονομία 100 χλμ μετρημένα" και "3 σετ μπαταριών - 9 τεμάχια" και επειδή αυτά δε γίνονται με φόρτιση από φωτοβολταικά.
Σ αυτά που έγραψες τώρα θα παρατηρήσω ότι
Η ονομαστική ισχύς των πάνελ είναι για κάθετη πτώση ακτίνων σε έντονη ηλιοφάνεια γι αυτό η νόρμα ημερήσιου μέσου όρου είναι Χ 5 και όχι Χ 10 ώρες που πολλαπλασιάζεις εσύ άρα βασίζεσαι σε διπλάσια watt.
Δύο πάνελ 55 Χ 81 cm το καθένα θα έχεις τεράστιο προβλημα με τον αέρα.
Αν τελικά γεμίσεις τη μπαταρία, τα 324 watt με την αντίσταση που θα σέρνεις φτάνουν δε φτάνουν για μισή ώρα.
Φυσικά αν ο σκοπός σου είναι δεν είναι το μεταφορικό έργο αλλά να το κινείς σε μικρές αποστάσεις σαν διαφήμιση της δουλειάς σου τότε όλα τα παραπάνω είναι περιττά.
Ξεκίνα και καλή επιτυχία.
edit ώρα 14.40 : Βασίλη ?? έκανες επεξεργασία το ποστ σου και έγραψες άλλα ?? (έσβησες και τα 324 watt) Δεν κάνουμε εδώ διαγωνισμό ποιός θα πείσει ποιόν. Εσύ θα κάνεις τη δουλειά εσύ πρέπει να ενδιαφέρεσαι πώς θα λειτουργεί ..
Αγαπητέ Vasilis81 καλησπέρα.
Διαβάζω και ξαναδιαβάζω και δυσκολεύομαι να πω γνώμη.
Πρώτα απ' όλα θα συμφωνήσω με τον αγαπητό Vasscott. Δυσκολεύομαι να δω σοβαρά το θέμα (εγώ απ' την αρχή). Το να διαθέσω το μέγιστο 500e για το ποδήλατο (για αρχή, μετά βάλε και 1 ή όσα μηδενικά γουστάρεις) να είμαι ηλεκτρολόγος, 31 ετών, να έχω αρχίσει προπόνηση και να έχω σχέδια για μεγάλο ταξίδι και να φτιάχνω σχέδια στο μυαλό μου για ελληνική πατέντα ηλεκτρικού ποδηλάτου στην αποθήκη μου, είναι ρομαντικό, ωραίο, και και και.
Ναι, γίνεται.
Όμως.
Παράδειγμα. Ο κουτός Vale, με τα λίγα που γνωρίζει από ταξίδια και μοτόρια θα σου έλεγε:
Ξεκίνα ποδήλατο, δες τις δυνατότητές σου, με οδηγό το χρόνο και έμπειρους ποδηλάτες (για αρχή).
Μετά, ρίξε μελέτη επάνω στο ποδήλατο -να είσαι σίγουρος πως γνωρίζεις ελάχιστα.
Σκέψου ψύχραιμα πως, ταξίδια έτσι αέρα πατέρα, με “κάτι” που έχει ένα μοτέρ είναι η νέα παράσταση του Καραγκιόζη.
Αν σε όλα αυτά βάλεις τη γενική απειρία και το νεαρό της ηλικίας, τότε έχουμε εκρηκτικό μείγμα.
Σημ. Εάν δεν σου αρέσει η αντίθετη γνώμη ενός άσχετου, μπορείς ελεύθερα να με αποκαλέσεις όπως θέλεις.
Έχω αργήσει τρελά, θα σε διαβάσω άλλη ώρα.