Ποδήλατο για την πόλη: με αμορτισέρ ή χωρίς;

64 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
v_thess
Απών/απούσα

Χαιρετώ την παρέα. Διάβασα αρκετά θέματα, αλλά θα ήθελα να μου πείτε την άποψή σας και για τη δική μου περίπτωση.

Είμαι από Θεσσαλονίκη και θέλω να πάρω ένα ποδήλατο αποκλειστικά για χρήση μέσα στην πόλη. Περισσότερο στον ποδηλατόδρομο στην παραλία και λίγο δρόμο. Θα ήθελα όμως να αντέχει τις λακκούβες, τα πεζοδρόμια και το τσιμέντο (για να βγω στον ποδηλατόδρομο πρέπει να περάσω από ένα αρκετά κακοτράχαλο τσιμεντένιο κομμάτι πίσω από το Μέγαρο Μουσικής, για όσους γνωρίζουν). Αργότερα που θα εξεοικειωθώ ίσως βγω και περισσότερο στο δρόμο.

Θα ήθελα λοιπόν να μου πείτε αν για τέτοια χρήση είναι απαραίτητα τα αμορτισέρ μπροστά, αν δεν είναι, ή ακόμη κι αν είναι επιζήμια. Δεν θέλω να πάω σε αμορτισέρ με κλείδωμα γιατί ανεβαίνει αρκετά η τιμή.

Για παράδειγμα, ανάμεσα στο Scott Sportster P5 και στο P6 (που είναι απ' ό,τι βλέπω ίδιο με το P5 αλλά χωρίς αμορτισέρ), ποιο μου προτείνετε; Το P5 είναι trekking, το P6 τι κατηγορίας είναι;

Μου άρεσε και το Giant Roam2, το οποίο είναι για πιο off-road καταστάσεις απ' ό,τι καταλαβαίνω (40άρι λάστιχο ψιλοχωμάτινο, σε αντίθεση με τα P5/P6 που έχουν 37άρι ασφάλτινο).

Είμαι 35 χρονών και έχω να κάνω ποδήλατο από παιδάκι, όμως γυμνάζομαι καθημερινά και δεν θα έχω πρόβλημα απ' αυτήν την άποψη. Έχω όμως μια μικρή ευαισθησία στο ένα γόνατο, μετά από μια αποτυχημένη εγχείριση που έκανα 3 χρόνια πριν, και θα ήθελα κάτι που να το καταπονεί όσο το δυνατόν λιγότερο.

Θα παρακαλούσα τον Planet να μην ασχοληθεί, γιατί ξέρω ήδη τι θα πει (σας το είπα και πριν, διάβασα αρκετά ). Όχι, δεν θέλω να πάρω MTB, ούτε αυτά που φέρνει ο ποδηλατάς σου. Χωρίς παρεξήγηση, αλλά θέλω μια βοήθεια από τους γνώστες, όχι κοκορομαχία.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kourbeti
Εικόνα kourbeti
Απών/απούσα

Μιας και έχω για χρόνια trekking (ή υβρίδια αν θές...) και με ανάρτηση και χωρίς, θα σου πρότεινα ανεπιφύλακτα να δοκιμάσεις χωρίς.
Για τη χρήση που το θες (αλλά και για βαρύτερη κατά τη γνώμη μου) το Ρ6 που αναφέρεις είναι υπερακετό.
Η ανάρτηση προσθέτει βάρος και ευρώ στην τιμή...
Χωρίς ανάρτηση έχεις ένα πιό ελαφρύ, σβέλτο ποδήλατο και περισσότερη άνεση στην οδήγηση.
Για το τελευταίο μάλλον θα διαφωνήσουν αρκετοί, αλλά εγώ που άρχισα το ποδήλατο όταν δεν υπήρχαν αναρτήσεις, δεν μπορώ να τις χωνέψω ακόμη...

V for Vasilis
Εικόνα V for Vasilis
Απών/απούσα

Το P6 είναι fitness. Δηλαδή έχει γεωμετρία δρόμου με "ξερό" πιρούνι, χωρίς ανάρτηση. Καλύτερο και πιο γρήγορο στο δρόμο, αλλά αρκετά πιο "ευαίσθητο" στους κραδασμούς.

Το P5 σαν υβρίδιο νομίζω θα σε βολέψει καλύτερα. Με την 63άρα ανάρτηση δε θα έχεις πρόβλημα στο κακοτράχαλο τσιμεντένιο κομμάτι που αναφέρεις.

Το Giant Roam 2 είναι και αυτό trekking, έχει ανάρτηση που κλειδώνει και, πίστεψέ με, βοηθάει αρκετά στο να μην έχεις απώλειες στις "καθαρές" ευθείες και στις ανηφόρες. Επίσης φοράει Alivio, ενώ τα Scott P1-P6 Acera.

Αν δεν σου πέφτει ακριβό, χτύπα το Giant. Διαφορετικά, το έτερο trekking Scott P5.

Αν θες, ψάξε και για
Cube LTD CLS COMP 2010
GHOST Cross 1300
Specialized Crosstrail
...τα οποία θεωρώ ότι είναι ένα σκαλί πάνω από το P5 και όχι πολύ ακριβότερα.

Ελπίζω να βοήθησα. Καλή αρχή και πάντα όρθιος.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

V for Vasilis wrote:
Το P6 είναι fitness. Δηλαδή έχει γεωμετρία δρόμου με "ξερό" πιρούνι, χωρίς ανάρτηση. .......

Αυτό πως προκύπτει?
Ένα ξερό πιρούνι και τροχοί διαμέτρου 700C ΔΕΝ κάνουν ένα ποδήλατο φιτνεςς.
Καθαρίστε λίγο τις έννοιες στο μυαλό σας. Το φιτνεςς έχει σκελετό ΚΟΥΡΣΑΣ. Δηλαδή άλλες γωνίες, άλλο άνοιγμα στα ψαλίδια, άλλες υποδοχές για φρένα, άλλο μήκος ψαλιδιών, άλλο κούτελο κλπ κλπ κλπ.
Η Scott βγάζει άλλη σειρά ως φιτνεςς ποδήλατα, είναι τα Speedster, όπου αν δείτε βγάζει και μοντέλα με ίσιο τιμόνι, και τα ίδια "ακριβώς" τα βγάζει και με περιφερειακά κούρσας (δηλαδή τιμόνι κούρσας + λεβιεδομανέτες).
Τα Scott Sportster είναι υβρίδια ή τρεκκιν ή όπως αλλιώς τα λένε.

Στο θέμα μας. Όπως πολύ σωστά έγραψε ο "V for Vasilis" με ξερό πιρούνι χάνεις σε άνεση (κακό), χάνεις βάρος (καλό), κερδίζεις σε ταχύτητα (καλό). Το ποδήλατο γίνεται πιο άμεσο και νευρικό.
Για αρχή, στη θέση σου, επειδή είναι και πρώτο ποδήλατο (όντως ή κάνω λάθος?), και επειδή θα διασχίζεις και κακοτράχαλο δρόμο ΚΑΛΥΤΕΡΑ να ξεκινήσεις με αμορτισέρ μπροστά.
Στην αρχή νομίζω ότι σε ενδιαφέρει η άνεση παρά η ταχύτητα. Ξεκινάς να ΚΑΝΕΙΣ ποδήλατο, όχι να πηγαίνεις μαλιοκούβαρα. Το θεμα είναι να σου αρέσει και να κολλήσεις, να βγαίνεις συχνά και να ευχαριστιέσαι και όχι να κάνεις χρόνους....

Η αλλαγή σε ξερό πιρούνι είναι οικονομική και εύκολη, μετά από πχ κανα 6μηνο με περ. 40 - 50 ευρώ βάζεις ένα και βλέπεις την διαφορά.

thanosman
Απών/απούσα

προτεινω fitness!!!Για τις διαδρομες που περιγραφεις η αναρτηση θα ειναι αχρηστη...σεβομαι την ευαισθησια στο γονατο αλλα πιο πολυ θα σε καταπονησει ενα ποδηλατο με αναρτηση για σκεψου αυτο...

1 χιλιομετρο χωρις αναρτηση = χ πεταλιες
1 χιλιομετρο με αναρτηση = χ 8 1,3 πεταλιες αρα περισσοτερες περιστροφες στο γονατο...αυτο ειναι που σε καταπονει...(+ το εξτρα βαρος που θα εχεις)

p.s το γονατο το βοηθας παρα πολυ με διατασεις!!

v_thess
Απών/απούσα

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Είδα ότι κάποιοι προτείνετε fitness. Δεν είναι λίγο υπερβολικό για αρχή (λόγω σκυφτής θέσης οδήγησης κλπ); Επίσης, δεν θα είναι πιο ευαίσθητο; Εντάξει με τον ποδηλατόδρομο, αλλά στο δρόμο, με τις λακκούβες και τα φρεάτια πανταχού παρόντα, δεν θα έχει πρόβλημα;

Τέλος, θα ήθελα ακόμη μια πληροφορία αν γνωρίζετε. Ποια θέση οδήγησης είναι καλύτερη για το μυοσκελετικό σύστημα; Η σκυφτή του fitness ή η όρθια του hybrid/trekking;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

v_thess wrote:
..... Είδα ότι κάποιοι προτείνετε fitness. Δεν είναι λίγο υπερβολικό για αρχή (λόγω σκυφτής θέσης οδήγησης κλπ); Επίσης, δεν θα είναι πιο ευαίσθητο; Εντάξει με τον ποδηλατόδρομο, αλλά στο δρόμο, με τις λακκούβες και τα φρεάτια πανταχού παρόντα, δεν θα έχει πρόβλημα;

Αυτό δεν θα έχει πρόβλημα, εσύ ίσως να ταλαιπωρείσαι / κοπανίεσαι παραπάνω.

v_thess wrote:
..... Ποια θέση οδήγησης είναι καλύτερη για το μυοσκελετικό σύστημα; Η σκυφτή του fitness ή η όρθια του hybrid/trekking;

Αυτή που θα κουράζει λιγότερο τη ΔΙΚΗ σου μέση.

ΓΕΝΙΚΑ έχε υπόψην σου:
- η πιο σκυφτή θέση είναι πιο αεροδυναμική, άρά έχεις λιγότερες αντιστάσεις αέρα (μετά από τα 17-18 χλμ.α.ω. ο αέρας ΔΕΝ είναι φίλος μας....), κουράζεσαι λιγότερο να πεταλάρεις, πας πιο "άνετα"
- η πιο όρθια θέση επιβαρύνει λιγότρο τη μέση, ιδίως αν έχεις πρόβλημα. Άρα αν είσαι λίγο πιο όρθιος ίσως να είσαι πιο "άνετος".
- το ξερό πιρούνι σου προσφέρει κέρδος σε ταχύτητα και λιγότερες απώλειες δύναμης, θα κουράζεσαι λιγότρο, θα πας πιο "άνετα"
- το αμορτισέρ σου προσφέρει απόσβεση κραδασμών στα χέρια και στους ώμους, άρα θα πηγαίνεις λιγότερο κωπανημένος, άρα πιο "άνετα"

Αν προσδιορίσεις ΤΙ ΕΙΝΑΙ "ΑΝΕΤΟ" / "ΑΝΕΣΗ" για εσένα, έχεις και μια πρώτη ένδειξη του τι θέλεις από το ποδήλατό σου.

[...δεν είναι παλαβοί όσοι έχουν πάνω από ένα ποδήλατο... διαφορετικού είδους. Αν - όπως όλοι οι λογικοί άνθρωποι - αγοράσεις ένα, είναι σίγουρο ότι θα κάνεις κάποιους συμβιβασμούς. ΦΥΣΙΚΑ όλα αυτά έχουν νόημα όταν κάνεις ΠΟΛΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, πας και πας και ξαναπας, και βγαίνεις ΣΥΧΝΑ. Αν μιλάμε για μια βόλτα, κανα Freeday κλπ τα πράγματα ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΠΛΑ]

kynhgos77
Απών/απούσα

Εγω πηγα μετα απο αναρτηση σε ξερο, με διασταγμο, αλλα πισω δεν ξαναγυριζω. Αναρτηση μονο σε καθαρο mtb για βουνο.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Και τα δυο, με ανάρτηση που να κλειδώνει.
Κατά την ταπεινή μου άποψη, οι δρόμοι της Αθήνας δεν είναι αυτό που σκέφτονταν οι άνθρωποι που έφτιαχναν τις κατηγορίες των ποδηλάτων. Οι δρόμοι της Αθήνας θα κατατάσσονταν εύκολα off.

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Όταν καβαλήσεις ποδήλατο τρέκκινγκ των 300-500 ευρώ τότε θα δεις τι σκ@τά είναι οι αναρτήσεις τους. Ούτε κατά διάνοια δεν πρόκειται να έχεις περισσότερη άνεση. Κι επειδή το ποδήλατό μου δυστυχώς έχει την ίδια ανάρτηση με αυτό που ενδιαφέρεσαι, ένα έχω να σου πω: ξερό (πηρούνι) και πάλι ξερό.

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Κοίτα, αν θες να είσαι εντελώς χαλαρός, δηλαδή να πηγαίνεις σχετικά αργά, αλλά να είσαι πιο άνετος πάρε με ανάρτηση. Αλλά να ξέρεις ότι στις ανηφόρες θα έχεις θέμα.
Τώρα από αυτά που πρότεινες εγώ θα έπαιρνα το P6 το οποίο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ fitness είναι απλά Trekking με ξερό πιρούνι.
Εγώ έχω Fitness και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος. Αν ξανάπαιρνa ποδήλατο για την πόλη πάλι fitness θα έπαιρνα.
Τώρα αυτό με την όρθια στάση, και εγώ σκεφτόμουν ότι θα με κουράζει πριν το πάρω, αλλά μετά από τόσο καιρό είναι πολλές οι φορές που πολύ θα ήθελα να έχει και drop bars και πιο χαμηλο λαιμό.

V for Vasilis
Εικόνα V for Vasilis
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
V for Vasilis wrote:
Το P6 είναι fitness. Δηλαδή έχει γεωμετρία δρόμου με "ξερό" πιρούνι, χωρίς ανάρτηση. .......

Αυτό πως προκύπτει?
Ένα ξερό πιρούνι και τροχοί διαμέτρου 700C ΔΕΝ κάνουν ένα ποδήλατο φιτνεςς.
Καθαρίστε λίγο τις έννοιες στο μυαλό σας. Το φιτνεςς έχει σκελετό ΚΟΥΡΣΑΣ. Δηλαδή άλλες γωνίες, άλλο άνοιγμα στα ψαλίδια, άλλες υποδοχές για φρένα, άλλο μήκος ψαλιδιών, άλλο κούτελο κλπ κλπ κλπ.

Πολύ σωστά. Βιάστηκα να απαντήσω και δεν το πρόσεξα.
Είναι ξεκάθαρα ένα trekking με ξερή ανάρτηση.

Πάντως απορώ ρε αδέρφια με εσάς που γουστάρετε ξερές αναρτήσεις.
Εγώ δεν τις αντέχω με τίποτα...!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

μα γιατί πάρε ένα mountain
:D
πάρε το P5 Που είναι fitness

mambaa
Απών/απούσα

Έχοντας μεταπέσει κι εγώ απο ποδήλατο με ανάρτηση σε ποδήλατο χωρίς ανάρτηση θα προτείνω το με χωρίς.

Για τους παρακάτω λόγους :

1. Έχεις καλύτερο έλεγχο του ποδηλάτου και καλύτερη επαφή με τον δρόμο
2. Είναι ελαφρύτερο (με ότι σημαίνει αυτό)
3. Πιο εύκολη συντήρηση
4. Στην κατηγορία 300-400 euro δεν είναι συνήθως καλής ποιότητας η ανάρτηση

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

v_thess wrote:
Δεν θέλω να πάω σε αμορτισέρ με κλείδωμα γιατί ανεβαίνει αρκετά η τιμή.

Αν είσαι σίγουρος γι' αυτό που λες τότε πήγαινε για ξερό πηρούνι. Αλλά εγώ θα πρότεινα ανάρτηση με κλείδωμα ώστε να δοκιμάζεις όσες φορές, και σε ότι δρόμο θες, όποτε θες, και άμα θες, κλείδωμα-ξεκλείδωμα για να βρεις τι ταιριάζει σε τι δρόμο και αν εσένα σε βολεύει κάτι τέτοιο τελικά (εγώ προσωπικά πιστεύω θα δούλευα 80%-90% κλειδωμένος).

Οπωσδήποτε όμως θα έχεις λίγο βάρος επιπλέον + κάποια ευρουλάκια αλλά δεν θα είσαι μετά με την απορία του πως θα ήταν αν είχα ανάρτηση που μπορεί να σου κολλήσει σα μύγα στο μυαλό.

Καλή απόφαση!

v_thess
Απών/απούσα

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις, αλλά ομολογώ ότι μπερδεύτηκα. Ίσως θα πρέπει να τα δοκιμάσω και τα δύο πριν αποφασίσω. Πάντως το Sportster P6 αποκλείεται, γιατί έχει 21 ταχύτητες όπως βλέπω. Η Giant δεν νομίζω πως βγάζει κάτι ανάλογο (σε κατάστημα που πήγα ήταν όλα με ανάρτηση). Έχετε να προτείνετε κάτι σε trekking χωρίς ανάρτηση;

spy3
Απών/απούσα

και απο εμενα μια ψηφο στα ποδηλατα χωρις αναρτηση για μεσα στην πολη

Jakis
Απών/απούσα

Τζάμπα βάρος, τζάμπα χρήματα.

velamos18
Εικόνα velamos18
Απών/απούσα

Αν μπορείς να αγοράσεις 2 ποδήλατα πάρε χωρίς ανάρτηση για την πόλη, αλλοιώς πάρε με ανάρτηση που κλειδώνει κάποιο cross trekking με 28αρηδες τροχούς.

Arxarios
Απών/απούσα

Ομολογώ και εγώ όταν πήρα hybrid για την πόλη με προβλημάτιζε η έλλειψη ανάρτησης αλλά τώρα όχι και τόσο. Ο λόγος είναι πως η ανάρτηση μπροστά σου ξεκουράζει τα χέρια και να δεν φοβάσαι κάποιες λακούβες. Όμως αν θες άνεση στον κυρίως κορμό θέλεις FS ποδήλατο που ξεφεύγει σε τιμή και χαρακτήρα ή απλούστα ένα παλουκοσελο με ανάρτηση ή σέλα με ανάρτηση.

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

mambaa wrote:
Έχοντας μεταπέσει κι εγώ απο ποδήλατο με ανάρτηση σε ποδήλατο χωρίς ανάρτηση θα προτείνω το με χωρίς.

Για τους παρακάτω λόγους :

1. Έχεις καλύτερο έλεγχο του ποδηλάτου και καλύτερη επαφή με τον δρόμο
2. Είναι ελαφρύτερο (με ότι σημαίνει αυτό)
3. Πιο εύκολη συντήρηση
4. Στην κατηγορία 300-400 euro δεν είναι συνήθως καλής ποιότητας η ανάρτηση


Στο 1 και στο 4 θα διαφωνήσουμε. Πριν από μερικές ημέρες σε παρόμοια συζήτηση είχα γράψει τα εξής:
Η ανάρτηση βοηθάει στο να μένει σε επαφή ο τροχός με το έδαφος μετά από ανωμαλία (ακολουθώντας το ανάγλυφο της ανωμαλίας) εκεί που μια κλειδωμένη ανάρτηση κάνει τον τροχό να κοπανάει και χάνει στιγμιαία την επαφή με το δρόμο. Οκ, μιλάμε για οριακές καταστάσεις οι οποίες όμως πολλές φορές κάνουν την διαφορά μεταξύ πτώσης ή μη.
Θα συμπληρώσω ότι οποιαδήποτε μη ελαττωματική ανάρτηση κάνει την δουλειά. Στο κάτω κάτω οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες και μπορείς να την σκληρύνεις όσο θέλεις.

kourbeti
Εικόνα kourbeti
Απών/απούσα

greatg wrote:
mambaa wrote:
Έχοντας μεταπέσει κι εγώ απο ποδήλατο με ανάρτηση σε ποδήλατο χωρίς ανάρτηση θα προτείνω το με χωρίς.

Για τους παρακάτω λόγους :

1. Έχεις καλύτερο έλεγχο του ποδηλάτου και καλύτερη επαφή με τον δρόμο
2. Είναι ελαφρύτερο (με ότι σημαίνει αυτό)
3. Πιο εύκολη συντήρηση
4. Στην κατηγορία 300-400 euro δεν είναι συνήθως καλής ποιότητας η ανάρτηση


Στο 1 και στο 4 θα διαφωνήσουμε. Πριν από μερικές ημέρες σε παρόμοια συζήτηση είχα γράψει τα εξής:
Η ανάρτηση βοηθάει στο να μένει σε επαφή ο τροχός με το έδαφος μετά από ανωμαλία (ακολουθώντας το ανάγλυφο της ανωμαλίας) εκεί που μια κλειδωμένη ανάρτηση κάνει τον τροχό να κοπανάει και χάνει στιγμιαία την επαφή με το δρόμο. Οκ, μιλάμε για οριακές καταστάσεις οι οποίες όμως πολλές φορές κάνουν την διαφορά μεταξύ πτώσης ή μη.
Θα συμπληρώσω ότι οποιαδήποτε μη ελαττωματική ανάρτηση κάνει την δουλειά. Στο κάτω κάτω οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες και μπορείς να την σκληρύνεις όσο θέλεις.

Το θέμα δεν είναι αν ακουμπάει ο τροχός, αλλά αν υπακούει το τιμόνι όταν χρειαστεί να κάνεις γρήγορους ελιγμούς. Ένα τιμόνι που ανεβοκατεβαίνει όταν στρίβεις για ν' αποφύγεις ένα πεζό που πετάχτηκε στη μέση δεν είναι ότι το καλύτερο...

Δεν είναι όλες οι αναρτήσεις ρυθμιζόμενες και η ποιότητά τους σ'αυτή την κατηγορία τιμής δεν είναι η καλύτερη.
Το trek7100 πχ που έχει η γυναίκα μου, παρόλο που είναι πολύ καλό ποδήλατο, έχει ανάρτηση για γέλια (και δε ρυθμίζεται...)

@ v_thess : 21 ταχύτητες είναι μια χαρά για τη χρήση που θες!

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

kourbeti wrote:
Απόψεις....

Το θέμα δεν είναι αν ακουμπάει ο τροχός, αλλά αν υπακούει το τιμόνι όταν χρειαστεί να κάνεις γρήγορους ελιγμούς. Ένα τιμόνι που ανεβοκατεβαίνει όταν στρίβεις για ν' αποφύγεις ένα πεζό που πετάχτηκε στη μέση δεν είναι ότι το καλύτερο...


φίλε μου, οι στοιχειώδεις γνώσεις Φυσικής Λυκείου δεν είναι "απόψεις" είναι απόψεις του Isaac Newton εδώ και κάτι χρόνια.

και λένε το εξής:

greatg wrote:

Η ανάρτηση βοηθάει στο να μένει σε επαφή ο τροχός με το έδαφος μετά από ανωμαλία (ακολουθώντας το ανάγλυφο της ανωμαλίας) εκεί που μια κλειδωμένη ανάρτηση κάνει τον τροχό να κοπανάει και χάνει στιγμιαία την επαφή με το δρόμο.

το τιμόνι που "ανεβοκατεβαίνει" όπως περιγράφεις πιο πάνω, ανεβοκατεβαίνει όταν δεν υπάρχει ανάρτηση. Όταν υπάρχει ανάρτηση, παραμένει ίσιο και αυτό που ανεβοκατεβαίνει είναι ο τροχός

velamos18
Εικόνα velamos18
Απών/απούσα

kourbeti φίλε αν εννοείς τη βύθιση της ανάρτησης στο φρενάρισμα ο.κ. έχεις δίκιο, αν όμως έχει και λακούβες ταυτόχρονα, το τιμόνι έχει πολύ πιο γλυκιά κίνηση και πολύ μικρότερη με αποτέλεσμα να σου επιτρέπει καλύτερους χειρισμούς

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

Εγώ θα έλεγα με δικά μου λόγια - γιατί καμμιά φορά με τα επιστημονικά μπερδευόμαστε - ότι όσο πιο ανώμαλος και με καθοδική κλίση είναι ένας δρόμος τόσο περισσότερο εξυπηρετεί η ανάρτηση. Όσο πάμε προς το αντίθετο - ομαλός και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε τόσο πιό επιβαρυντική γίνεται η ανάρτηση. Γι αυτό και προέκυψε το "κλείδωμα" που λέμε. Ωστε να επιλέγεις πότε την χρειάζεσαι και πότε όχι.

ΥΓ.
Βέβαια άμα είναι παντού ομαλός ο δρόμος είτε ανηφόρα είτε κατηφόρα δεν την θέλουμε την ανάρτηση.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

tbabis wrote:
Εγώ θα έλεγα με δικά μου λόγια - γιατί καμμιά φορά με τα επιστημονικά μπερδευόμαστε - ότι όσο πιο ανώμαλος και με καθοδική κλίση είναι ένας δρόμος τόσο περισσότερο εξυπηρετεί η ανάρτηση. Όσο πάμε προς το αντίθετο - ομαλός και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε τόσο πιό επιβαρυντική γίνεται η ανάρτηση. Γι αυτό και προέκυψε το "κλείδωμα" που λέμε. Ωστε να επιλέγεις πότε την χρειάζεσαι και πότε όχι.

ΥΓ.
Βέβαια άμα είναι παντού ομαλός ο δρόμος είτε ανηφόρα είτε κατηφόρα δεν την θέλουμε την ανάρτηση.


να το πω και εγώ με απλά λόγια
εξαρτάτε πάντα η ποιότητα της ανάρτησης
στα περισσότερα trekking η ανάρτηση είναι επικίνδυνη
στα ακριβά είναι καλή λιγότερο επικίνδυνη αλλά δεν προσφέρει και πολλά πράγματα
μιλάμε για αναρτήσεις με λεπτά καλάμια
που είναι πιο βαριές από τις αναρτήσεις των mtb
:D
ή στα ίδια επίεδα βάρους με την μισή διαδρομή
π.χ.
http://www.greyville.com/products/4263
2360gr
xcr μια πολύ καλή ανάρτηση αξίας 130 ευρό max
και μία trekking
http://www.heli-bikes.com/Shop/product_info.php?info=p4625_Suntour-NEX-4...
2300
80 ευρό σε ευρωπαικό site
το θέμα είναι πως η πάνω ανάρτηση θα σε πάει παντού μα παντού
η κάτω
θα σε τρομάζει παντού μα παντού
αρκεί βέβαια να έχεις την αίσθηση κινδύνου

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

Μιας και αναφέρθηκε η βύθιση της ανάρτησης ως κάτι κακό, θα ισχυριστώ ότι αυτή βοηθάει κατά το φρενάρισμα στο να μείνει όρθιο το ποδήλατο και να μην γλιστρήσει εύκολα ο τροχός προς το πλάι. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους:
1. Λόγω της βύθισης έχουμε μεταφορά βάρους προς τον μπροστινό τροχό. Αυτό δίνει καλύτερη πρόσφυση στο λάστιχο (τριβή = συντελεστής τριβής x βάρος).
2. Όταν ο τροχός με ανάρτηση γλιστρήσει προς το πλάι είναι ευκολότερο να ανακτήσει πρόσφυση γιατί η εκτόνωση της ανάρτησης θα δημιουργήσει κάθετη δύναμη (βάρος) (βλέπε το 1) άρα θα έχουμε ελπίδες 'να το σώσουμε'.

Με ποδήλατο χωρίς ανάρτηση οι αντιδράσεις θα είναι 'ξερές' και τα λάθη δεν θα συγχωρούνται.
Συγνώμη για την φυσική αλλά έτσι κι αλλιώς όλα φυσική είναι και αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίζεις αστήρικτες απόψεις και παγιωμένες αντιλήψεις.

ΥΓ Δεν έχω απαίτηση από τον plannet να καταλάβει ό,τι έγραψα.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Πλάνετ, μπορείς να ξεκινήσεις από δω
φυσική

Μόλις το τελειώσεις, πες μου να σου υποδείξω το επόμενο.

v_thess
Απών/απούσα

greatg wrote:
Μιας και αναφέρθηκε η βύθιση της ανάρτησης ως κάτι κακό, θα ισχυριστώ ότι αυτή βοηθάει κατά το φρενάρισμα στο να μείνει όρθιο το ποδήλατο και να μην γλιστρήσει εύκολα ο τροχός προς το πλάι. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους:
1. Λόγω της βύθισης έχουμε μεταφορά βάρους προς τον μπροστινό τροχό. Αυτό δίνει καλύτερη πρόσφυση στο λάστιχο (τριβή = συντελεστής τριβής x βάρος).

Ταυτόχρονα μειώνεται η πρόσφυση του πίσω τροχού κατά το ίδιο ακριβώς ποσοστό που αυξάνεται η πρόσφυση του μπροστινού. Το βάρος του φορτίου είναι συγκεκριμένο, κι αυτό που προστίθεται μπροστά αφαιρείται από πίσω.
greatg wrote:
2. Όταν ο τροχός με ανάρτηση γλιστρήσει προς το πλάι είναι ευκολότερο να ανακτήσει πρόσφυση γιατί η εκτόνωση της ανάρτησης θα δημιουργήσει κάθετη δύναμη (βάρος) (βλέπε το 1) άρα θα έχουμε ελπίδες 'να το σώσουμε'.

Η δύναμη θα είναι προς τα πάνω (ή προς τα κάτω, ανάλογα αν εννοείς τη δύναμη που ασκείται στο πλαίσιο ή στον τροχό) μόνο όταν ο τροχός είναι κατακόρυφος. Διαφορετικά, η δύναμη θα έχει και οριζόντια συνιστώσα, ανάλογη της κλίση του τροχού. Συνεπώς, αν ο τροχός πάει να γλιστρήσει, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι η ανάρτηση θα τον επαναφέρει. Ίσως να συμβεί και το ακριβώς αντίθετο.

Αυτό που σίγουρα προσφέρει η ανάρτηση είναι άνεση και καλύτερη επαφή με το δρόμο όταν υπάρχουν ανωμαλίες (δεν αναπηδάει το ποδήλατο). Τώρα κατά πόσον βοηθάει στο φρενάρισμα είναι άλλο θέμα. Ίσως να βοηθάει ακριβώς λόγω της συνεχούς επαφής με το έδαφος, την ίδια στιγμή που το εμποδίζει με τη μεταφορά βάρους. Το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι εύκολα προσδιορίσιμο. Όλα αυτά βέβαια εντελώς θεωρητικά.

beeshop
Απών/απούσα

v_thess wrote:
Έχετε να προτείνετε κάτι σε trekking χωρίς ανάρτηση;

Γεια χαρά και από μένα που έχω πήξει στο διάβασμα και στο ψάξιμο.

Για trekking χωρίς ανάρτηση - δεν προτείνω απλά υπενθυμίζω - το Kona Dew.
Μέχρι στιγμής έχω διαβάσει αρκετά θετικά σχόλια για το συγκεκριμένο ποδήλατο.

kynhgos77
Απών/απούσα

greatg wrote:
Μιας και αναφέρθηκε η βύθιση της ανάρτησης ως κάτι κακό, θα ισχυριστώ ότι αυτή βοηθάει κατά το φρενάρισμα στο να μείνει όρθιο το ποδήλατο και να μην γλιστρήσει εύκολα ο τροχός προς το πλάι. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους:
1. Λόγω της βύθισης έχουμε μεταφορά βάρους προς τον μπροστινό τροχό. Αυτό δίνει καλύτερη πρόσφυση στο λάστιχο (τριβή = συντελεστής τριβής x βάρος).
2. Όταν ο τροχός με ανάρτηση γλιστρήσει προς το πλάι είναι ευκολότερο να ανακτήσει πρόσφυση γιατί η εκτόνωση της ανάρτησης θα δημιουργήσει κάθετη δύναμη (βάρος) (βλέπε το 1) άρα θα έχουμε ελπίδες 'να το σώσουμε'.

Με ποδήλατο χωρίς ανάρτηση οι αντιδράσεις θα είναι 'ξερές' και τα λάθη δεν θα συγχωρούνται.
Συγνώμη για την φυσική αλλά έτσι κι αλλιώς όλα φυσική είναι και αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίζεις αστήρικτες απόψεις και παγιωμένες αντιλήψεις.

ΥΓ Δεν έχω απαίτηση από τον plannet να καταλάβει ό,τι έγραψα.

Εχε υποψην ομως οτι οταν πεταλαρεις και επιταγχυνεις η μπροστινη αναρτηση σηκωνετε, οποτε αν πατησεις ενα φρενο εκεινη την στιγμη, μεχρι να συμπιεστει η αναρτηση το ελαστικο δεν εχει καλη προσφυση με το εδαφος. Στ ξερο πιρουνι η πιεση μεταφερετε απευθειας στο ελαστικο.
Τιποτε δεν ειναι απολυτο, ολα εξαρτωνται απο την μορφολογια του οδοστρωματος, αλλου το ξερο ειναι πιο αποτελεσματικο, αλλου ειναι η αναρτηση.
Γενικα οσο πιο καλο ειναι το οδοστρωμα δουλευει καλυτερα ενα ξερο, ενω οσο πιο γλυστερο ειναι καλο ειναι να υπαρχει αναρτηση οχι γιατι εχει καλυτερη προσφυση αλλα επειδη μεταφραζει τις αποτομες κινησεις του αναβατη σε προοδευτικες.
Με λιγα λογια ειναι επιστημη ολοκληρη, δεν ειναι η το ενα η το αλλο. Αν δεν υπηρχε η επιλογη να χρησιμοποιεις το σωμα σαν αναρτηση τοτε δεν το συζηταμε, θα ηταν απαραιτητη μπρος και πισω. Οποτε παιζει ρολο και οδηγικη ικανοτητα του αναβατη να γινετε ενα με το ποδηλατο.