poio Dahon anevainei pio eykola to lykavito??

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
pokemon
Απών/απούσα

Geia sas,
apofasisa na ginw podilatisa (toulaxiston gia tis metakiniseis mou sto kentro) kai xreiazomai symvoules experts giati exw na kanw podilato systimatika apo ta 14 mou (otan eixa ena BMX).
skopevw na metakomoisw kapou psila sto lykavito kai thelw n agorasw ena Dahon gia na mporw na to diplnwnw+na to pairnw sto metro alla den exw idea poio na dialeksw..
Fovamai min agorasw lathos modelo kai me dyskolevei stin anavasi tou lofou.. Tha ithela na einai elafri+aneto alla episis oxi terastio (mountain bike). Eida sta grigora ta eksis modela sto internet:
jetstream EX
MμEX
MμSL
poio mou proteinete? mporei na einai kai diaforetiko apo ayta..
i opoiadipote symvouli tha einai xrisimi!
eyxaristw!

pokemon

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
k.karamanis
Απών/απούσα

Κοίτα, ο Λυκαβηττός είναι δύσκολος με οποιοδήποτε ποδήλατο (ειδικά αν δεν είσαι και τόσο σε φόρμα) άρα προετοιμάσου ψυχολογικά! Πάντως με το χρόνο θα βελτιωθείς και υποθέτω ότι έχεις την ανηφόρα στο γυρισμό κι έτσι με μπάνιο μετά δεν θα έχεις πρόβλημα (το τσουλάς και λίγο στα πολύ δύσκολα). Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να πας σε μαγαζί που τα πουλά και να ρωτήσεις (και δεις) ποιο έχει τις "κοντύτερες " σχέσεις (υποψιάζομαι θα είναι περίπου ίδια). Επιπλέον το βάρος είναι σημαντικό (ελαφρύτερο=ευκολότερο) αλλά όχι με τεράστιες διαφορές.

Εγώ έχω το Speed D7 και έχει αρκετά κοντές σχέσεις, έχω πάει μια φορά από Εξάρχεια-Κολονάκι-Χίλτον άνετα.

Το άλλο δεδομένο είναι ότι θα πρέπει να πάρεις ποδήλατο με 16 ή 20 ίντσες ζάντα. Τα 16αρια πιο εύκολα μεταφέρσιμα , τα 20 πιο γρήγορα.

Άρα βουρ στον ποδηλατά!

pokemon
Απών/απούσα

eyxaristw poly gia tin apantisi k.karamanis:)
i anifora afora ontws (+eytixws) tin epistrofi opote elpizw siga siga na synithisw..

2 erwtiseis:

-tha itan kalytera na parw podilato me anartiseis (i dahon exei mpros+pisw) i den peirazei? oi dromoi de mu fainontai kai entelws omaloi gi ayto skeftika na protimisw modelo me anartiseis..

-ena podilato me "gear inches" 27-127 einai pio eykolo stin anifora apo ena podilato me 30-94? oi kontiteres sxeseis se poia periptwsi anaferontai; sti prwti i ti deyteri??

pokemon

Alkis
Απών/απούσα

Πιθανώς να βόλευε και το μοντέλο με τις εσωτερικές ταχύτητες ώστε να αλλάζεις εύκολα ταχύτητες όταν σταματάς σε ανηφόρες.

pankat
Απών/απούσα

Απ' όσα γνωρίζω το μικρότερο νούμερο αναφέρεται στην κοντίτερη σχέση για χρήση στις ανηφόρες ενώ το μεγαλύτερο στις μακρύτερες για κατηφόρες. Λογικά από τα τις δύο περιπτώσεις που αναφέρεις το 27-127 θα είναι πιο ξεκούραστο στις ανηφόρες (2794). Για περισσότερα γύρω από το θέμα gear inches και του τρόπου υπολογισμού τους (μέτρο σύγκρισης τελικών σχέσεων μεταξύ ποδηλάτων με διαφορετικούς τροχούς) μπορείς να δεις και στο site του Sheldon Brown (www.sheldonbrown.com/gloss_g.html#gearinch). Ελπίζω να βοήθησα.

bike_master
Εικόνα bike_master
Απών/απούσα

εγω δεν ξερω απο σπαστα για να σε βοηθησω στο προβλημα σου αλλα σου δινω μια συμβουλη.ΠΟΤΕ μην παρεις ποδηλατο με αναρτηση μπρος-πισω.εκτος του οτι εχει επιπλεον βαρος δεν σου προσφερει τιποτα για τη χρηση που θες.η χρηση τους ειναι μονο γι καταβασεις στο βουνο(downhill).μαλιστα τα fs ποδηλατα κατω των 1000Ε εχουν κακης ποιοτητας αναρτησεις και σε κουραζουν αδικα.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

pokemon wrote:
-tha itan kalytera na parw podilato me anartiseis (i dahon exei mpros+pisw) i den peirazei? oi dromoi de mu fainontai kai entelws omaloi gi ayto skeftika na protimisw modelo me anartiseis..
-ena podilato me "gear inches" 27-127 einai pio eykolo stin anifora apo ena podilato me 30-94? oi kontiteres sxeseis se poia periptwsi anaferontai; sti prwti i ti deyteri??

1) Μπροστινή ανάρτηση πολύ καλά, να έχει δεν ενοχλεί. Στην άσφαλτο η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρώς κουραστική-ενοχλητική γιατί καθώς πεταλάρεις το ανθρώπινο βάρος τη συστέλλει, δηλάδη σε δρόμο χωρίς λακούβες ενδέχεται καθώς ποδηλατείς το σώμα σου να ανεβοκατεβαίνει ως προς το οριζόντιο επίπεδο. Δες αν υπάρχει λαιμός σέλας με σκληρή ανάρτηση για τις λακούβες.

2) Μην το κοιτάς με Gear inches γιατί είναι δύσκολο να καταλάβεις.
Δες πρώτα τα εξής παραδείγματα:
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponen...
http://www.shimanofish.com.au/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecompon...

Οπότε πάμε πρώτα στον μπροστά δίσκο (CRANKSET) ή ειδικότερα στους επιμέρους δίσκους από τους οποίους αποτελείται πόσα δόντια (ΤΕΕΤΗ) έχουν (π.χ. για 3πλο εμπρόσθιο αναγράφουν σχέσεις 28/38/48Τ), μετά δες τα πίσω γρανάζια (CASSETTE/FREEWHEEL) το καθένα πόσα δόντια έχουν (π.χ. για 8πλο οπίσθιο αναγράφουν 11-13-15-18-21-24-28-32Τ).
Εμάς μας ενδιαφέρει η άνεση στην ανηφόρα άρα θέλουμε για μπροστά μικρότερης διαμέτρου δίσκους και για πίσω μεγαλύτερης διαμέτρου γρανάζια.
Δηλαδή 42-34-24T αντί 48-38-28T
και 11-13-15-18-21-24-28-32Τ αντί 11-13-15-17-20-23-26-30Τ.
(Για μεγάλη ταχύτητα μπροστά μεγάλους και πίσω μικρούς.)

Ρώτα και στo ελληνικό site της DAHON http://www.dahon.gr/ και τα ξαναλέμε. :)

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα
pokemon
Απών/απούσα

Sas eyxaristw olous gia tis symvoules, eiste poly evgenikoi/es!
Tha to psaksw to thema me ta dontia kai to crankset VS cassette kai sigoura tha perasw kai apo kapoio podilata na ta dw kai apo konta+na psaksw kai ti swsti sela..
Gia tin pisw anartisi den eixa idea pws mporei na enoxlei toso, eyxaristw gia tin proeidopoiisi!!!
An loipon se merikous mines deite mia kaimeni na sprwxnei to shiny brand new dahon tis up the hill sto lykavito then u are looking at pokemon;)
tx!!!

pokemon

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@pikatsu
1) τα mtb δεν είναι τεράστια
είναι ανάμεσα απο τα κλασικά city και τα trekking
2) θέλεις dahon ή θέλεις σπαστό???
3) ο σκοπός σου είναι να κάνεις ποδήλατο η να μετακίνησε με τα MMM
?

αν όντος ο σκοπός σου είναι να κάνεις ποδήλατο πάρε ένα μη σπαστο ποδήλατο που θα έχει γεωμετρία για να ανεβαίνει ανηφόρες
άντε να προτείνω το sirrius της specialized ή κάποιο αντίστοιχο όπως το scott sub ή bianchi chameleon
βέβαια το σπαστό έχει την δυνατότητα να το παίρνεις μέσα στο σπίτι αν δεν έχεις κάπου να το ασφαλίσεις
πολύ σημαντικό για αθήνα
:D

vang
Απών/απούσα

Για να συγκρίνεις διαφορέτικά συστήματα ταχυτήτων και διαφορετικούς τροχούς πρέπει να ξέρεις τα παρακάτω βασικά..

Την ανάπτυξη ( development) που έχει σε κάθε ταχύτητα το ποδήλατο.

Ανάπτυξη είναι το πόση απόσταση ( σε cm ή σε ίντσες) θα διανύση ο τροχός άν τα πετάλια περιστραφούν μία περιστροφή.
Τα νούμερα που βλάπεις είναι η μικρότερη/ελαφρύτερη και η μεγαλύτερη ταχύτητα. Αυτά καθορίζουν το εύρος των σχέσεων. Εχει επίσης σημασία και η κλιμάκωση, να είναι δηλαδή σωστά απλωμένες οι ταχύτητες σε "βήματα"

Τους τροχούς και τα ελλαστικά.
Οσον αφορά τούς τροχούς έχει σημασία όχι μόνο το μέγεθός τους αλλά και η πίεση των ελλαστικών πού προτείνουν/αντέχουν. Όπως και η κατασκευή του ελλαστικού, του πέλματος κλπ.

Για παράδειγμα.

Το ελαστικό brompton kevlar σε αναδιπλούμενο ποδήλατο brompton, σε τροχό 16' με πίεση 90 psi, κυλλάει στην άσφαλτο καλύτερα από το Swalbe NOBY NICK, σε τροχό 26', φουσκωμένο στα 40 psi, σε ποδήλατο ΜΤΒ.

Την ανάρτηση.
Πράγματι η ανάρτηση χρειάζεται κυρίως εκτός δρόμου.
Αλλά στο brompton, με τροχούς 16', με 90-100 psi, μία μικρή πίσω διαδρομή, προσφέρει πολύ μεγαλύτερη άνεση, χωρίς να αφαιρεί ουσιαστικά απόδοση.
Εξάλλου μιλάμε για ποδήλατο πόλης/βόλτας και όχι για κούρσα για αναβάσεις...Η άνεση έχει σημασία!!

Νομίζω ότι το brompton με έξι ταχύτητες και μειωμένες σχέσεις κατα 12%, μπορεί να ανέβει τον περιφερειακό του Λυκαβητού με ένα μέτριο ποδηλάτη...Δές το πρίν αποφασίσεις.

papatomanius
Απών/απούσα

leipon epidi menw ston periferiako kai exw 2 spasta (strida kai dahon rood7) exw na sou po pos opoio kai na pareis den tha exei (sxedon) kamia diafora,giati an den eisai esy se kalh katastash to podilato se mia tetia perioxh den tha se paei pouthena.
Opote pare opoio sou kanei clik.

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

...Σε λίγους μήνες δεν θα χρειάζεται να σπρώχνεις γιατί τα πόδια σου θα έχουν δυναμώσει σαν της Πατουλίδου:P

Μην το βάλεις όμως εύκολα κάτω,θές μερικές εβδομάδες προσαρμογής:)

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..κατι που να διπλωνει ευκολα και γρηγορα ωστε να μπορεις να το ανεβαζεις με ταξι-λεωφορείο. Επισης παρε κατι με εσωτερικες ταχυτητες για να τις αλλαζεις και να ξεκινας ευκολα σταματημενη στην ανηφορα .
Το jetstream δε διπλωνει καλα και αφηνει εξογκώματα .

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

του οποίου ο αναβάτης έχει πολύ γερά πόδια!!! ( απαντώντας την αρχική ερώτηση! :) )

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@vang
στο έχω ξαναπει σταμάτα να αναφέρεσε σε τεχνικά θέματα
το ότι παίζουν πολλοί παράγοντες σε ένα σετ τροχού δεν σημαίνει ότι ένας μεγαλύτερης διαμέτρου είναι το ίδιο γρήγορος με ένα μικρής
οπότε να στο κάνω λιανά
όταν λέμε 26 με 16 ή 20
συζητάμε με τα ίδια υλικά
ίδιο λάστιχο-σαμπρέλα
@marlene
εννοείτε πως τα πόδια πάνε το ποδήλατο
αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει διαφορά στον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιήσεις
ακόμα και όπως λέει ο vang στα λάστιχα
:D

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

plannet wrote:
[...]
@marlene
εννοείτε πως τα πόδια πάνε το ποδήλατο
αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει διαφορά στον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιήσεις
ακόμα και όπως λέει ο vang στα λάστιχα
:D

Σαφώς ...
Όμως, όπως και να έχει, ο Λυκαβυττός είναι λόφος και ως εκ τούτου μία διαδρομή που απαιτεί κάποια σχετικά καλή φυσική κατάσταση. Σαφώς ο καλός εξοπλισμός και τα καλά λάστιχα μπορούν να βοηθήσουν, αλλά και πάλι οι λόφοι και τα "βουνά" απαιτούν καλή φυσική κατάσταση, ( που αποκτάται φυσικά σταδιακά με εξάσκηση και με κάποια χιλιόμετρα).
Αν είμαστε σε καλή φυσική κατάσταση, ( ή σε πολύ καλή! ) τότε ο καλός εξοπλισμός ή τα λάστιχα δεν θα αλλάξουν και πολλά πράγματα.

Εdit: Αλλά τι σημασία έχει;; Εδώ μιλάμε για σπαστά ποδήλατα.. Έτσι για τις "δύσκολες στιγμές" υπάρχει και το τελεφερίκ.. ( και ενίοτε και το mini bus που κάνει το κυκλικό δρομολόγιο από την Ακαδημίας μέχρι επάνω).

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@marlene
διάβασε ξανά την ερώτηση

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

plannet wrote:
@marlene
διάβασε ξανά την ερώτηση

Την διάβασα και απάντησα. Κανένα αν δεν αντέχουν τα πόδια σου- παθούσα και μαθούσα :) ( και κανένα ποδήλατο είτε Dahon είτε άλλης μάρκας. )

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

@pokemon
Τα ποδήλατα που κοιτάς είναι πανάκριβα για σπαστά, κοντά στα 1000 Ευρώ είναι τα Mμ. Είναι κατά τη γνώμη μου γελοίο ένα τέτοιο πόσο για σπαστό.

Στο ερώτημά σου τώρα, το Jetstream είναι ότι να ναι. Ανάρτηση μπροστά, ανάρτηση πίσω, λες και θα πας για Downhill με το ποδηλατάκι. Τα άλλα δυο είναι πιο normal, κοντά 3 κιλά πιο ελαφρυά αλλά βλέπω δίσκο 42/55 μπροστά οπότε δεν ξέρω αν βολεύει.

Όπως και να 'χει, αυτό που ανεβαίνει πιο εύκολα είναι αυτό που πηγαίνει με το τραινάκι ;)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

γενικότερα στα σπαστά οι σχέσεις είναι διαφορετικές γιατί μιλάμε για μικρότερους τροχούς
οπότε το μπορεί να βολεύει το 55 (άσε που θα την λες και στον αντονώγλου)