Σπαστό ποδήλατο και διάμετρος του τροχού

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
apnea
Απών/απούσα

Θέλω να ρωτήσω εάν από την εμπειρία σας υπάρχει ουσιαστική διαφορά στα σπαστά που έχουν 16' ή 20' διάμετρο τροχών.
Δηλαδή υπάρχει διαφορά στην οδική συμπεριφορά, ασφάλεια ή κάπου αλλού?

Ευχαριστώ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
iridanos
Εικόνα iridanos
Απών/απούσα

Οι μικρότεροι τροχοί (16''-18'') προσφέρουν μικρότερο τελικό όγκο στην αναδίπλωση και μικρότερο βάρος σε σχέση με τους μεγαλύτερους (20''). Στην οδική συμπεριφορά δεν υπάρχει διαφορά. Πάντα όμως να τηρείς την αναγραφόμενη τιμή στην πίεση του ελαστικού που χρησιμοποιείς. Διαφορά υπάρχει πιο πολύ στον τύπο ελαστικού παρά στη διάμετρο του τροχού.

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

Όταν κινείσαι σε καλό δρόμο δεν υπάρχουν αισθητές διαφορές στην οδική συμπεριφορά. Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν ο δρόμος έχει ανωμαλίες γιατί όσο μικρότερος είναι ο τροχός τόσο ευκολότερα 'κοπανάει' σε αυτές.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Δηλαδή, όσο μικρότερος είναι ένας τροχός τόσο περισσότερο "χωράει" σε μια ανωμαλία του οδοστρώματος και άρα τόσο περισσότερο την "ακολουθεί" με την κίνησή του.
Τηρουμένων των αναλογιών αυτό έχει ανάλογες επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια.
Μεταξύ 16 και 20 ιντσών η διαφορά βέβαια είναι μικρότερη από αυτή μεταξύ πχ 16" και 28" (ενός τρεκινγκ, για παράδειγμα)

apnea
Απών/απούσα

ναι λογικά αυτά που λέτε, αυτό όμως είναι και το τίμημα που πληρώνει κανείς όταν κυκλοφορεί με σπαστό ποδήλατο. Η ερώτηση έχει να κάνει βασικά με την διαφορά στην διάμετρο μεταξύ των dahon και την σειρά που έχει ρόδες διαμέτρου 20' και των brompton που έχουν 16'. Από οτι καταλαβαίνω όμως δεν είναι "τεράστια" διαφορά. Προφανώς με τις ρόδες ενός κανονικού ποδηλάτου υπάρχει αισθητή διαφορά.

vang
Απών/απούσα

Η πίεση που έιναι κατασκευασμένο το κάθε ελλαστικό/ζάντα/τροχος να φουσκώνεται έχει την σημαντικότερη διαφορά όπως και ο τύπος του ελαστικού.

π.χ. το ελαστικό του Brompton 16" με 90 PSI κυλάει στην άσφαλτο πολύ καλύτερα από ένα λάστιχο 26" ΜΤΒ με τακούνια φουσκωμένο κανονικά στα 45 psi.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

vang wrote:
Η πίεση που έιναι κατασκευασμένο το κάθε ελλαστικό/ζάντα/τροχος να φουσκώνεται έχει την σημαντικότερη διαφορά όπως και ο τύπος του ελαστικού.

π.χ. το ελαστικό του Brompton 16" με 90 PSI κυλάει στην άσφαλτο πολύ καλύτερα από ένα λάστιχο 26" ΜΤΒ με τακούνια φουσκωμένο κανονικά στα 45 psi.


ναι αλλά ένα λάστιχο 26" με 90 Psi???

cascadeur
Απών/απούσα

Θα ηθελα να επισημανω κατι
16" ιντσες ειναι σχετικα λαθος μετρηση . Σωστοτερη σημασια εχει το erto
ουσιαστικα η πραγματικη διαμετρος του ελαστικου.

Σε απλα ελληνικα
Παιρνουμε ενα 16ρι dahon. Η σωστη διασταση ελστικου ειναι η 16"(305)
Η πραγματικη διαμετρος του τροχου ειναι 305 χιλιοστα

ΠΑιρνουμε ενα brompton που εχει 16 ιντσες τροχο. Η διασταση ειναι 16"(349)
Η πραγματικη διαμετρος ειναι 349 χιλιοστα!!!
Δηλαδη ενω και τα 2 ποδηλατα ειναι 16" το brompton εχει μεγαλυτερο τροχο κατα 44 χιλιοστα.

Τωρα το 20ρι dahon εχει διασταση 20"(406)
Αρα εχει πραγματικη διαμετρο 406 χιλιοστα - 57 χιλιοστα μεγαλυτερη του brompton.

Σορρυ για το οφφτοπικ

contact