Γεια σας! Ήρθα στην Ελλάδα (Αθήνα συγκεκριμένα) πριν κάποιες εβδομάδες από το εξωτερικό και ενδιαφέρομαι να αγοράσω ποδήλατο, γύρω στα 400ε. Δηλώνω άσχετη από χαρακτηριστικά, είδη ποδηλάτων και λοιπά, το μόνο που ξέρω είναι να κάνω και αυτό το αγαπώ πολύ! Στην πόλη όπου ζούσα (flat σε γενικές γραμμές, με ποδηλατόδρομους) είχα ένα ίδιας μάρκας (βλ photo link) με αντίστοιχο σκελετό, με λεπτά λάστιχα, αλλά με ίσιο τιμόνι.
http://fotos.rennrad-news.de/p/119287
Το ποδήλατο δυστυχώς ήταν σε αρκετά κακή κατάσταση και μεγαλύτερου νούμερου, οπότε δεν άξιζε τον κόπο να το φέρω στην Ελλάδα. Έκανα κατά μέσο όρο 15km τη μέρα για τις μετακινήσεις μου και κάποιες εκδρομές σε άφαλτο, της τάξης των 40km τα σαββατοκύριακα. Το ίδιο σκοπεύω να προσπαθήσω να επαναλάβω και στην Αθήνα, παρά τις εμφανείς δυσκολίες.
Από μαγαζιά, μου πρότειναν τον Τσιπίδη, τον οποίο και επισκέφτηκα με σκοπό αρχικά να πάρω σπαστό, καθώς μου είχαν πει φίλοι ότι στην Αθήνα είναι τα μόνα που βολεύουν, αλλά ο άνθρωπος αφού συζητήσαμε λίγο μου είπε ότι είναι αμαρτία να πάρω σπαστό εφόσον μου αρέσουν τα πιο γρήγορα ποδήλατα. Επειδή γενικά δεν είμαι ιδιαίτερα ενημερωμένη, όπως φαίνεται και από το ποστ μου, θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας για τι είδους ποδήλατο θα μου προτείνατε. Με τα όρθια ποδήλατα δεν είμαι εξοικειωμένη, προτιμώ την πιο σκυφτή στάση. Επίσης, πολύτιμες θα ήταν οι πληροφορίες σχετικά με τα αξιόπιστα καταστήματα! Συγγνώμη για το μεγάλο ποστ, ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Μιας και πήγες στον τσιπίδη
Πάρε μια κουρσίτσα απο αυτές τις """""mercier""""""" που φτιάχνει και απλά πες του να σου βάλει λίγο καλύτερα περιφεριακά και ότι θες να δώσεις 400 ευρώ
Μην πάρεις σπαστό, μην πάρεις trekking, μην πάρεις mountain, μην πάρεις city
Ειδικά αφού θες να κάνεις γρήγορα τα χλμ σου και δεν βλέπω να σκοπεύεις να το βάλεις στο μετρό (επίσης τώρα μπαίνουν όλα τα ποδήλατα, οπότε και στην κακή περίπτοση που κάτι γίνει μπορείς να το βάλεις) μια ειναι η λύση λέγεται κούρσα και σε αυτά τα λεφτά βρίσκεις μόνο στον τσιπίδη
Μην ακούς αυτά τα η αθήνα είναι δυσκολη πόλη, έχει ανηφόρες, έχει σκατά δρόμους, δεν σε προσέχουν οι οδηγοί κτλ είναι απλά δικαιολογίες!
Δεν λέω ότι δεν ισχύουν αλλά δεν σημαίνει οτι θα δεν γίνεται να κάνεις ποδήλατο, ίσα-ίσα εγώ την βρήσκω πολύ ενδιαφέρουσα πόλη για ποδήλατο!
ΚΑΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ!
συμφωνώ
απόλυτα
βέβαια καλό είναι να δεις κάτι σε ideal cityrun scott sub
ballistic element (χωρίς ανάρτηση με 24 ταχ.)
και γενικότερα σε αυτήν την κατηγορία
αν βρεις και με μαζεμένη γεωμετρία δλδ γυναικεία θα ήταν ακόμα καλύτερα
νομίζω τα sub solution είναι τέτοια
Ευχαριστώ πολύ καταρχήν για τις απαντήσεις σας!! στον τσιπίδη ρώτησα για mercier και για άλλους αντίστοιχους σκελετούς, αλλά μου είπαν ότι για να φτιάξω κάτι αξιοπρεπές με τέτοια βάση, θα ανέβουν αρκετά οι τιμές. εναλλακτικά, μου πρότειναν ένα σκελετό guerciotti, καινούργιο, με custom εξαρτήματα, η συνολική τιμή ήταν γύρω στα 500 κάτι ευρώ. Ο σκελετός είχε αμμοβοληθεί και βαφτεί μαύρος, γιατί όπως μου εξήγησαν, λόγω των περίεργων χρωμάτων που είχε δεν πούλαγε και για αυτό το λόγο έχει πέσει και η τιμή. γενικά το ποδήλατο μου άρεσε, το βρήκα πολύ ελαφρύ (11 κιλά), αλλά η φάση με την αμμοβολή με κάνει λίγο επιφυλακτική, η γνώμη σας πάνω σε αυτό ποιά είναι? υπάρχει συνήθως εγγύηση κλπ ώστε να ξέρεις τι παίρνεις?
plannet τα ποδήλατα που πρότεινες πολύ ενδιαφέροντα, και στο budget που θέλω. μου έκανε εντύπωση ο αριθμός των ταχυτήτων, θεωρείς πως στους δρόμους της αθήνας είναι απαραίτητες τόσο πολλές? παλιότερα που το έψαχνα είχα υπόψιν μου και το http://www.tsirikosbikes.gr/specialized-sirrus-19.html πρέπει να είναι αντίστοιχης κατηγορίας.
σήμερα θα πάω και στον τσιρίκο, απ' ότι είδα στa forum είναι αξιόπιστο κατάστημα, ισχύει? μεταξύ των δυο παραπάνω κατηγοριών (σκελετός κούρσας με custom περιφερειακά και ίσιο τιμόνι) και των fitness ποδηλάτων κινούμαι και γω. υπάρχει κάτι ακόμα σημαντικό που να προσθέτει πόντους στη μεν η στη δε επιλογή που θα πρέπει να γνωρίζω πριν αποφασίσω..?
ναι είναι και το sirrus
απλά να ξέρεις πως κάποιες κατηγορίες βγάζουν και την γυναικεία έκδοση
π.χ. στο sirus ήταν το ariel
Οι επιλογές που κοιτάς είναι όλες άψογες για πόλη! Έχουμε τα ίδια γούστα. Κι εγώ όταν έψαχνα ήθελα κάτι σε στυλ παλιάς κούρσας για πόλη (με πιο άνετο τιμόνι-όχι πολύ σκυφτό) ή κάτι ελαφρύ χωρίς ανάρτηση.
Τελικά κατέληξα στο sirrus το απλό, το οποίο επειδή το ανέφερες είναι πολύ καλό και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Είναι ελαφρύ, γρήγορο, όμορφο και ευχαριστιέμαι τις βόλτες μου. Κοίτα και το globe work που κατά τη γνώμη μου είναι πολύ όμορφο, πιο οικονομικό και εξίσου καλό:
specialized-globe work
Αρχικά κοιτούσα πόλης, αλλά όλα ήταν υποδεέστερα, πιο βαριά, κοντά στα χρήματα με τα παραπάνω αλλά με χειρότερα χαρακτηριστικά. Όταν είδα το sirrus και τα παρόμοια της κατηγορίας τους (hybrid-fitness) αμέσως το φαντάστηκα ντυμένο με σχάρα και φτερά και αυτό ήταν!
Πες μας σε ποιο κατέληξες και να δώσεις μεγάλη προσοχή στο σωστό μέγεθος.
βασικά αυτό που θέλεις είναι το specialized vita sport
η το sub solution Που έχουν σχεδιαστεί για γυναίκες
:D
επιστρέφοντας από τον τσιρίκο είμαι μεταξύ του Sirrus και του Sub 40, του αντρικού όμως, γιατί το φλούο τιρκουάζ του γυναικείου μου χτυπάει πολύ άσχημα. θα μου στήσει το Scott το σάββατο για να το δοκιμάσω και κατόπιν θα δω και το specialized. φλερτάρω όμως ακόμα με το κομψότερο guerciotti του τσιπίδη, το οποίο θα δοκιμάσω επίσης, αλλά μετά από όσα συζήτησα, αισθάνομαι αμφιβολίες σχετικά με την καταλληλότητα της κούρσας για το "ανώμαλο" οδόστρωμα της αθήνας (φρεάτια, λακούβες κλπ). επειδή όμως το guereciotti μου άρεσε περισσότερο αισθητικά και είναι ο,τι πιο κοντινό στο ποδήλατο που είχα, θα εκτιμούσα αν κάποιος είχε να μοιραστεί την εμπειρία του με ένα ποδήλατο τέτοιου είδους στην αθήνα. με ενδιαφέρει πρωτίστως η καλή ανταπόκριση του ποδηλάτου στις αστικές συνθήκες, η ταχύτητα (όταν ειναι δυνατόν να αναπτυχθεί) και μετά η αισθητική. σίγουρα πάντως θα καταλήξω πιστεύω σε κάτι από τα τρία :D
Αν τελικα πας προς scott sub, θα σου να ριξεις μια ματια και σε αυτο.. http://www.tsirikosbikes.gr/scott-metrix-40.html
Αν το guerciotti είναι ατσάλι θα σου ‘λεγα πως συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Παρόλα αυτά, αν επιχειρούσαμε μια σύγκριση θα λέγαμε πως το ασάλι «συγχωρεί» περισσότερο τους κραδασμούς αλλά από την άλλη το sirrus έχει πιο χοντρά λάστιχα που θα σου επιτρέψουν να πηγαίνεις και σε πιο κακοτράχαλους δρόμους αλλά ίσως να είναι πιο αργό, μα πάλι θα έχει καλύτερα φρένα. Χονδρικά αν έφερνες μια ευθεία γραμμή όπου θα ξεκινούσε από αριστερά η χρηστικότητα και θα τελείωνε δεξιά στην αισθητική τότε θα τοποθετούσες το sirrus κάπου στο κέντρο και αριστερά και το guerciotti κάπου στο κεντρο και δεξιά.
Από την άλλη ο αδερφός μου αφήνει το ποδήλατό του στο σπίτι μου γιατί στο δικό του δεν χωράει και το παρκάρω δίπλα στο δικό μου ποδήλατο στο ίδιο δωμάτιο. Κάθε απόγευμα κατά τις 6 (όπως τώρα καλή ώρα) φτιάχνω ένα εσπρέσσο. Κατόπιν κάθομαι αναπαυτικά για λίγο και χαζεύω τα δυό ποδήλατα. Κάπου στη δευτερη γουλιά σηκώνομαι και χτυπάω με το νύχι μου τον οριζόντιο σωλήνα του δικού του ποδηλάτου κι ακούω ένα «τσικ», όπως κάνει άλλωστε το αλουμίνιο. Κατόπιν χτυπάω με το νύχι μου τον οριζόντιο σωλήνα του δικού μου που είναι ατσάλι και ακούω ένα «κλαααν». «Έτσι κάνει το ατσάλι» σκέφτομαι και χαμογελάω απολαμβάνοντας τον καφέ μου.
Ελπίζω να δυσκόλεψα την επιλογή...
Σήμερα δοκίμασα το Sub 40 στον Τσιρίκο. Με ξένισε λίγο η "στρεπτικότητα" του τιμονιού, δηλαδή ότι με μια μικρή κίνηση το τιμόνι στρίβει πολύ, αρκετά περισσότερο τουλάχιστον απ' ότι περίμενα. Αυτό, όπως μου εξήγησαν, συμβαίνει για να υπάρχει καλύτερη ανταπόκριση σε υψηλότερες ταχύτητες, εμένα όμως μου δημιούργησε μια ανασφάλεια. Υποθέτω συνηθίζεται. Επίσης μου φάνηκε λίγο πιο "όρθιο" απ' ότι περίμενα, αλλά επίσης υποθέτω είναι και αυτό κάτι που προσαρμόζεται στην πορεία με το στήσιμο. Εν ολίγοις, πιστεύω πως αν δε δοκιμάσεις το ποδήλατο στο δρόμο να δεις αν σου πάει..πας και λίγο στα τυφλά.
Οι περισσότεροι ποδηλάτες φίλοι μου επιμένουν ότι οι κούρσες δεν ενδείκνυνται για την αθήνα. Επίσης παίζει και πολύ το πώς και το πού έχει συνηθίσει κανείς..και όταν αλλάζεις πόλη ίσως το "πού" να πρέπει να το ξεχάσεις. Οπότε λέω να μην κάνω του κεφαλιού μου και να τους ακούσω, μάλλον κάτι παραπάνω θα ξέρουν. Απλώς, επειδή στο άμεσο μέλλον δεν ξέρω αν θα "υπάρχουν λεφτά" για να αγοράσω καινούργιο ποδήλατο σε περίπτωση που το μετανιώσω, ό,τι και αν επιλέξω, είμαι πολύ επιφυλακτική.
υγ. @scrabler το guerciotti δεν είναι ατσάλινο :) αλλά ωραία η εικόνα
υγ2. @stolimer το metrix ανεβαίνει στην τιμή, πιστεύεις η διαφορά αξίζει τον κόπο?
@ bithicle
μου είπαν να πάω καλύτερα προς Scott γιατί είναι πιο σκυφτά και το προτιμώ.. αλλά το Sirrus είναι πανέμορφο :) !!
Οι περισσότεροι ποδηλάτες φίλοι σου κάνουν ποδήλατο στην Αθήνα;
κάποιοι είναι αθηναίοι, κάποιοι από άλλες πόλεις..
Τι να σου πω... Κι εγώ μόλις το είδα κόλλησα και το πήρα (έχω του 2011 και παρασύρθηκα κιόλας και το πήρα οριακά μεγαλύτερο νούμερο). Προσωπικά μου άρεσε που δεν ήταν πολύ σκυφτό-δεν ήθελα για αρχή κάτι πολύ σκυφτό. Πιστεύω ότι με τη θέση που σου δίνει μπορείς να προσέχεις πιο εύκολα - ξεκούραστα το δρόμο, αλλά αυτό είναι και θέμα συνήθειας. Επίσης, αν δεν κάνω λάθος νομίζω ότι ο λαιμός ρυθμίζεται και πάει και πιο χαμηλά-το ρώτησες; Πολλοί τους γυρνάνε και ανάποδα,αλλά προσωπικά δεν θα την πάλευα.. Γενικά πάντως αν το έχεις καψουρευτεί μπορείς αργότερα να βρεις έναν λαιμό με χαμηλότερη κλίση που να σου ταιριάζει. Ρώτησε στα μαγαζιά που πας.
Καλά είναι και τα scott αλλά τα specialized είναι πολύ όμορφα. Και το λένε πολλοί που το βλέπουν γενικά το sirrus. Τραβάει τα βλέμματα(δεν είναι πάντα καλό-αναλόγως ποιος κοιτάει!). Το δοκίμασες καθόλου; Είναι πολύ μελετημένα ποδηλατάκια και σύγχρονα. Ωραία και τα ρετρό που κοιτούσες, αλλά ωραία και τα σύγχρονα. Είναι αυτό που λένε, ο νέος είν' ωραίος, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς...
Στο παρακάτω λινκ, στη σελίδα 14(του εντύπου, κάτω μέρος σελίδας) ή 19(στην αρίθμηση του pdf) αναφέρει ότι ο λαιμός έχει ένα δαχτυλιδάκι που μπορείς είτε να το έχεις κάτω από το λαιμό-άρα είναι μερικά χιλιοστά πιο ψηλά, είτε να το βάλεις πάνω από το λαιμό και να κατέβει λίγο πιο χαμηλά.
http://service.specialized.com/collateral/ownersguide/new/assets/pdf/Bicycle-Owner-s-Manual.pdf
Και σε περίπτωση που δεν έγινα κατανοητός, ρίξε κι εδώ μια ματιά:
Έτσι είναι αρχικά:

Και χαμηλώνει έτσι-λίγο βέβαια...

Και αυτό εννοώ ότι μπαίνει ο λαιμός ανάποδα:
http://service.specialized.com/collateral/ownersguide/new/assets/pdf/Stem---Multi-Position-Stem-Instruction-Guide.pdf
ένα μήνα και μετά από πολυυυυυυυυυύ ψάξιμο, κατέληξα επιτέλους σε ποδήλατο. αφού δοκίμασα διάφορα fitness(sub 40, sirrus κλπ) και μια ερωτεύσιμη orbea
http://cyclist.gr/product.php?codenum=ORB12Z18449DB
σε πολύ καλό value for money (αλλά εκτός budget μου), κατέληξα μεταξύ 2 ποδηλάτων:
- custom κούρσα, σκελετός ατσάλινος 2003 guerciotti, compact δισκοβραχίονας, 8ρα κασέτα 11-26 πίσω shimano 105, φρένα promax και χειριστήρια sora (ντεραγιέ τριβές κλπ δε θυμάμαι αλλά οικονομικής σειράς), στα 11 kg περίπου, 11 παρά κάτι, 480e
και
- ένα fitness, το ideal neon που βρήκα σε προσφορά, παλιό μοντέλο αλλά αχρησιμοποίητο. αλουμίνιο, φοράει παντού shimano tiagra την προηγούμενη σειρά. 52-42-30 μπροστά, 11-25 πίσω, 9sp. στα 9.8 kg, ελαστικά michelin dynamic στα 23mm. τιμή 460ε.
τελικά είπα να κινηθώ πιο συντηρητικά και αγόρασα το ideal, που μπορώ να μετατρέψω σε κούρσα αν τελικά το αποφασίσω με μια αλλαγή τιμονιού. ελπίζω να έκανα σωστή επιλογή. στην πρώτη βόλτα οφείλω να ομολογήσω πως το ατσάλι είναι όντως πιο "γλυκό", αλλά όλα έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους. το καυσαέριο της αθήνας εφιάλτης. ευχαριστώ για όλες τις συμβουλές και ακούω γνώμες από όποιον θέλει!! καλές μας βόλτες :)