Γεία χαρα!
Βρέθηκε ξεχασμένο στο υπόγειο του σπιτιού μου αυτό το στολίδι σε μέτρια κατάσταση και θέλω να το αναπαλαιώσω για τη φίλη μου.
Ο σκελετός είναι σε σχετικά καλή κατάσταση αλλά τα γυμνά του μέρη έχουν σημάδια σκουριάς (τιμόνι, κουδούνι, φανάρι, ζάντες, φτερά γρανάζια, αλυσίδα κλπ).
Θα ήθελα τη γνώμη σας και τη συμβουλή σας και αν γνωρίζεται κάποιο μάστορα ποδηλατά που να ασχολείται με παλιά ποδήλατα, και αν γνωρίζει κάποιος χρονολογία κατασκευής.
Ευχαριστώ.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
από Αθήνα είσαι?
ναι
Γιατί να μην βρώ και εγώ στο υπόγειο του σπιτιού μου, ένα Colnago Mexico με μία επετειακή σειρά campagnolo επάνω του;
Κάνε πρώτα ένα πολύ καλό καθάρισμα στο ποδήλατο (εννοώ λύσιμο του ποδηλάτου) και πέρασε το σκελετό μετά μια αλοιφή. Δες πως θα δείχνει μετά και βλέπεις αν θα προχωρήσεις σε βαφή. Αν όλα αυτα τα χρόνια ήταν σε υπόγειο, τότε μάλλον το χρώμα δε θα έχει ξεθωριάσει οπότε μπορεί με αυτόν τον τρόπο να δεις καταπληκτικά αποτελέσματα.
Ένας ποδηλατάς που ρώτησα μου είπε να το περάσω πρώτα με πετρέλαιο να καθαρίσει και μετά θα δείξει τι λειτουργεί πάνω του και τι όχι. στην αρχή σκεφτόμουν να το βάψω αλλά έτσι θα χάσω τα σήματα και το original χρώμα του. Οπότε μάλλον θα κρατήσω το χρώμα και θα επινικελώσω φτερά, φανάρι κλπ. Η αλοιφή που λες είναι κάποια συγκεκριμένη? υπάρχει σε χρωματοπωλεία?
Ευχαριστώ για τη συμβουλή
(1) ΔΕΝ είμαι ειδικός, αλλά συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις ξεκινάς από απλό οπτικό έλεγχο. Αν κάτι είναι πολύ σκουριασμένο ή πολύ στραβωμένο ίσως και να μην αξίζει να ασχοληθείς.
πχ για τον σκελετό, πολύ σκουριά ή στραβωμένα ψαλίδια = NO GO... για τα υπόλοιπα, κρίνεις αν κάτι μπορεί να αντικατασταθεί και προχωράς ανάλογα.
Νομίζω τα βασικότερα προβλήματα με τέτοια ποδήλατα έχουν να κάνουν με τα κέντρα των τροχών και την μεσαία τριβή. Αν αυτά είναι σε καλή κατάσταση, επισκευάσιμα ή βρίσκεις ανταλλακτικά -> ΠΡΟΧΩΡΑ.
(2) μετά πορσπαθείς να λύσεις όλο το ποδήλατο και να το καθαρίσεις ΚΑΛΑ. Εκεί θα φανούν και πιθανές ρωγμές, κρυφές - επικίνδυνες σκουριες κλπ. Πετρέλαιο, νέφτι, νερό και σαπούνι, ατμό (ατμοκαθαριστές... ξέρεις αυτόν που έχει η μαμά σου / γυναίκα σου), κανα δυο κουβάδες WD-40, ότι βρεις και σου κάνει την δουλειά.
Για τα αυτοκόλλητα που λες, θα ακουστώ κακός, αλλά νομίζω ότι έχουν σημασία μόνο αν σκοπεύεις να το πουλήσεις. Ή αν μιλάμε για ιστορικό - ακριβό - σπάνιο ποδήλατο, ή αν έχεις μεγάλη διάθεση, πολύ μεράκι και διαθέτεις χρήμα.
Γιατί δεν φτιάχνεις κάτι δικό σου, ή να βρεις κάποιο (οποιοδήποτε) έτοιμο, ή να γράψεις κάτι επάνω από το στρώμα βαφής και πριν το βερνίκι - τελικό στρώμα?
..δεν ειναι και κατι τοσο δυσκολο να τα φτιαξεις !!!
Δινοντας κατι παραπανω , μπορουν να σου τα φτιαξουν αυτοι που φτιαχνουν αυτοκολλητα/ταμπελες/μπλουζακια κτλ , αρκει να τους δωσεις το πατρον και..ενα ποσο που να δικαιολογει την "extra" εργασια..
xtra εξοδα δηλαδη ! χαχαχαχαχα
Το ποδήλατο αν εξαιρέσεις τη σκουριά είναι σε αρκετά καλή κατάσταση (νομίζω) χωρίς στραβωμένα πιρούνια σκελετό ζάντες. φωτογραφίες εδώ: http://s694.photobucket.com/albums/vv304/HORHE_photos/
Δεν έχω σκοπό να το πουλήσω απλά το δίλημμα που έχω είναι να συντηρηθεί ως έχει από τη μαμά του ή κρατώντας το σκελετό και τα υπόλοιπα μέρη να βαφτεί και να γίνει σαν καινούριο ρετρό ποδήλατο.
Όσο για τα σήματα που έχει , δεν είναι αυτοκόλλητα αλλά σταμπαρισμένα πάνω στο μέταλλο, το να προσπαθήσω να βγάλω καινούρια σε σταμπάδικο νομίζω ότι θα ήταν λίγο κιτσάτη λύση λόγο του ότι είμαι γνώστης της δουλείας η ποιότητα τους είναι χάλια.
Θα ξεκινήσω με ένα γερό καθάρισμα και βλέπουμε στη πορεία.
Ευχαριστώ ξανά για το ενδιαφέρον και τις συμβουλές
Tα raleigh είναι πανέμορφα ποδήλατα, τυχερή η φίλη σου! :)
Είναι πολύ τυχερή και όχι μόνο για αυτό... ;)
Ασε τα αυτοκολητα ησυχα, για να μη γινει της επι χρημασι κοινης εκδιδομενης γυναικος το σιδηρουν κιγκλιδωμα!!!!!!!
Το χρωμα του ποδηλατου ειναι απ'οτι φαινεται σε εξαιρετικη κατασταση! Μην ακουω για σκουριες και αλλα, γιατι για οποιον δεν το καταλαβε, μιλαμε για Raleigh: The all steel Bicycle, οπως γραφει καπου και ο σκελετος σου. Πραγμα που σημαινει πως δεν ειναι φτιαγμενος απο τσιγαροχαρτο, και γενικως ειναι αναισθητος στην οποια επιφανειακη σκουρια. Εχω δει σκελετους raleigh, παρατημενους για χρονια στις βροχες, σχεδον χωρις χρωμα πια επανω τους, αλλα χωρις σημαντικη φθορα απο σκουρια. Βλεπεις, τοτε τα μεταλλα ηταν ακομα πρωτογενη σε μεγαλο βαθμο, και δεν προερχοταν απο ανακυκλωμενα κονσερβοκουτια και θερμοσιφωνες.
Εν πασει περιπτωσει, να ξερεις πως αν καταστρεψεις τα αυτοκολλητα, ειναι αδυνατον να τα ξαναφτιαξεις στην Ελλαδα, και αρκετα δυσκολο και δαπανηρο, απο εξωτερικο μερια. Εκεινο που ειναι εντελως αδυνατο να πετυχεις, ειναι το χρωμα, και τα "μοτιβα" του. Και ενα raleigh βαμμενο "καρναβαλος", δεν συγκινει πολλους, πιθανον ουτε εσενα τον ιδιο....Και αν το καταστρεψεις, επιστροφη δεν υπαρχει....
Εκεινο που μπορεις να κανεις, αφου πρωτα ομως "γδυσεις" το σκελετο, ειναι να τον γυαλισεις με καποιο γυαλιστικο χρωματος αυτοκινητου, να δεις πως θα δειξει, και μετα αποφασιζεις για τις περαιτερω κινησεις σου: Τριψιμο με ψιλο ντουκοχαρτακι ΤΟΠΙΚΑ και μονο στα σημεια που εχει σκουρια, προξενωντας τη μικροτερη δυνατη φθορα στο γειτονικο χρωμα, επειτα ασταρι με το πινελακι, μετα παλι τριψιματακι προσεκτικα με ντουκοχαρτο, και τελος (παλι με το πινελακι), βαψιμο πανω απο το ασταρι με χρωμα οσο γινεται πιο πιστο, στο αρχικο χρωμα του σκελετου, ωστε η επεμβαση σου, να περναει οσο γινεται πιο απαρατηρητη. Στο τελος, περνας ενα ΚΑΛΟ βερνικι ολο το σκελετο, και τελειωσες.
Αυτα ειναι τα ευκολα. Τα δυσκολα τωρα: Λυνοντας τα διαφορα εξαρτηματα, πρεπει να ελεγξεις την κατασταση τους. Τα μεγαλυτερα προβληματα, προερχονται συνηθως απο τη μεσαια τριβη στα πιο παλια μοντελλα οπως το δικο σου, γιατι εχει "μυστηριο" σπειρωμα (οπως και τα ποτηρια του λαιμου).(Αργοτερα εναρμονιστηκαν με τα διεθνη standard, αλλα οπως ειπαμε, αργοτερα). Αν αυτη ειναι "πυροβολημενη", τοτε μαλλον εμπλεξες. Δεν υπαρχει πουθενα (η σχεδον πουθενα, πιθανον να εχει ο Κατσαρης, αλλα για να την πληρωσεις θα πρεπει να πουλησεις το σπιτι σου...), και δεν ταιριαζει τιποτε αλλο λογω "μυστηριου" σπειρωματος (26 Τ.P.I.). Συμβατες μεσαιες τριβες κατασκευαζει και ο Phil Wood, αλλα το σπιτι που λεγαμε...
Τα ιδια ισχυουν και για τα ποτηρια του λαιμου. Οποτε αν μεσαια τριβη και ποτηρια ειναι ενταξει, (πραγμα που ειναι πολυ πιθανο, γιατι τοτε τα πραγματα τα εφτιαχναν για να δουλευουν κι οχι για να τα ξαναγοραζεις), τοτε τα φυλας ως κορη οφθαλμου, και πας παρακατω(Το πολυ-πολυ, να βαλεις καινουργιες μπιλλιες καλης ομως ποιοτητας).
Τα διαφορα κομματια που ειναι χρωμιωμενα αν εχουν λιγη σκουρια, τα τριβεις με συρμα κατσαρολας (το ψιλο) και μετα με καποιο γυαλιστικο χρωμιων. Η Raleigh παντως συνιστουσε να τα περνας μια στο τοσο,με ορυκτελαιο (αυτοκινητου) και μετα να τα σκουπιζεις με πανι ωστε να διατηρουνται(προφανως, για να κλεινουν οι αορατοι ποροι του χρωμιου).
Αν τωρα πρεπει να τα ξανακανεις χρωμιο, κακα μαντατα: Οι χρωμιατζηδες στην Ελλαδα, εχουν καταργησει δυστυχως την ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ επιχαλκωση, που πρεπει να προηγειται της επισης απαραιτητης επινικελωσης, πριν την τελικη επιχρωμιωση. Το αποτελεσμα?
Με τις πρωτες βροχες και υγρασιες, παει το ολοκαινουργιο χρωμιο σου!!!!!!!
Οποτε, κοιτας να σωσεις οτι σωνεται, γιατι τα Εγγλεζικα χρωμια δεν ξαναγινονται. Ειδικα τα λεπτα κομματια, (φτερα, προφυλακτηρας αλυσσιδας), πιθανον να υποφερουν πολυ στις βουρτσες του χρωμιατζη (στο τριψιμο για καθαρισμα πριν την επιμεταλλωση).
Οσο για τους τροχους και τα κεντρα δεν γινεται λογος, γιατι ετσι κι αλλιως το πιθανοτερο ειναι να μην ειναι γνησια. Κι αυτο γιατι ο τοτε αντιπροσωπος, (βλεπε Κατσαρης) τα παραγγελνε χωρις τροχους, κεντρα και ακτινες (τα γνησια Εγγλεζικα ηταν πιο ακριβα, αλλα αθανατα), και κατοπιν τους εβαζε ιμιτασιοναρες, που ηταν φτηνες, αλλα στραβωνανε για πλακα. Το ιδιο εκανε και με τα φαναρια και τα δυναμο, αλλα αυτα που θα βρουμε πανω στο ποδηλατο ΔΕΝ τα πεταμε, γιατι παρολλο που δεν ειναι γνησια, ειναι κι' αυτα αξιοπιστα και συλλεκτικα. (Συνηθως ειναι γιαπωνεζικα Sankyo η Γερμανικα Union η ακομη Sanyo). Βλεπεις, τοτε δεν υπηρχαν ακομη Κινεζικα.
Επισης δεν πεταμε τα grips στο τιμονι (ασπρα συνηθως) αλλα τα καθαριζουμε με οινοπνευμα, βενζινη καθαρισμου κ.λ.π.
Δεν πεταμε ουτε μανετες και δαγκανες φρενων, λειτουργουν καλα και ειναι original. Εσυ ειδικα δεν αλλαζεις ουτε το κουδουνακι, που κι αυτο ειναι original.
Α! και πριν ξεκινησουμε οτιδηποτε, κοιταμε τι κλειδια χρειαζομαστε, γιατι τα πιο παλια Raleigh (οπως το δικο σου) εχουν σπειρωματα βιδες και παξιμαδια ιντσας, και δεν ταιριαζουν τα μετρικα. Αυτα για να μην γινουν ζημιες και "καννιβαλισμοι" στις διαφορες βιδες του, που κι αυτες δεν υπαρχουν.
Πολλα πραγματα για Raleigh, ειχε ο Αμηρας, N.O.S.,και σε πολυ λογικες τιμες, στην Πατησιων. Αλλα δυστυχως, οταν πεθανε ο παππους, (οσοι τον θυμουνται να καθεται παντα πισω απο το ταμειο, με τους δυο απιστευτους υπαλληλους,...), το μαγαζι εκλεισε, (οπως ελεγε και η διαφημιση, εξι οροφοι ποδηλατα), και τωρα χαιρετισματα...Οποιος προλαβε, προλαβε. Τελος παντων. Ξεφευγουμε.
Λοιπον, και τωρα η λυπητερη:
Τη φυλαξα για το τελος, για να μη σου μαυρισω την ζωη, με το καλημερα(και γιατι μου εκανε μεγαλη εντυπωση).
Καλα ρε παιδια, αυτο το ερμο το πηρουνι κανεις δεν το ειδε? Κολλησαν ολοι στα αυτοκολλητα και στα βαψιματα, και δεν ειδε κανεις το βασικο! Ειναι επιεικως θεοστραβο!!!!!
Και δεδομενης της ποιοτητας του ατσαλιου της Raleigh, το ποδηλατο πρεπει να εχει τρακαρει μετωπικα με λιμενοβραχιονα!!!! Πως το καταφερατε αυτο????
Για ριξε μια ματια και στο σκελετο! (Αν δεν ξερεις να το ελεγξεις μονος σου, ρωτα καποιον καλο ποδηλατα,-οχι αυτον που σου ειπε για το πετρελαιωμα του σκελετου-η γραψε μου εδω).
Αυτα τα ολιγα, προς το παρον. Λυπαμαι για τα bad news, αλλα νομιζω ειναι καλυτερα να σου τα πει καποιος τωρα που ειναι ακομη νωρις, πριν μπεις σε μπελαδες κι εξοδα.
Υ.Γ. Οπως και να εχει, το Raleigh δεν πετιεται, και δεν απαξιωνεται. Ειναι σταθερη αξια! Και τελος παντων, ΜΗΝ το καταστρεψεις- βανδαλισεις- πασαλειψεις με μπογια, για κανενα λογο. Αυτα.
ΦΙΛΕ ΝΑ ΡΩΤΙΣΩ ΚΑΤΙ ΤΕΧΝΙΚΟ?
τη μεσαια τριβη με τι εργαλειο τη βιδωνουμε ξεβιδωνουμε γιατι επισει περιεργο σε σχεση με τις αλλε ειναι ειδικα τα ποτηρια της για να μπουν βγουν..
ΦΙΛΕ ΝΑ ΡΩΤΙΣΩ ΚΑΤΙ ΤΕΧΝΙΚΟ?
τη μεσαια τριβη με τι εργαλειο τη βιδωνουμε ξεβιδωνουμε γιατι επισει περιεργο σε σχεση με τις αλλε ειναι ειδικα τα ποτηρια της για να μπουν βγουν..
Α!Ξεχασα! Για να βρεις το ποτε περιπου κατασκευαστηκε το ποδηλατο σου, θα πρεπει να ανατρεξεις στον αριθμο πλαισιου. Αυτος ειναι "χτυπημενος" (αναγλυφος) ειτε πανω στο κελυφος της μεσαιας τριβης, ειτε πανω στον καθετο σωληνα του σκελετου, λιγο πιο κατω απο εκει που μπαινει το πολουκοσελλο. Υπαρχουν και μερικες εξαιρεσεις, οσον αφορα το σημειο που βρισκεται ο αριθμος, αλλα δεν ειναι ιδιαιτερα δυσκολο να τον εντοπισεις. Βασει αυτου του αριθμου, αν ανατρεξεις σε πινακες αριθμων πλαισιου της Raleigh, θα μπορεσεις (οχι σιγουρα, και οχι παντα με μεγαλη ακριβεια) να τοποθετησεις χρονικα την κατασκευη του ποδηλατου σου.
Θα ηταν πολυ πιο ευκολο να γινει αυτο, αν πισω αντι για ντεραγιε και κασσετα, ειχε κεντρο Sturmey Archer, με 3 συνηθως εσωτερικες ταχυτητες. Κι αυτο, γιατι πανω σε καθε κεντρο Sturmey, ειχε "χτυπημενα" τους δυο τελευταιους αριθμους του ετους κατασκευης, και τον αυξοντα αριθμο του μηνα. Οποτε γνωριζοντας τον μηνα/ετος κατασκευης του κεντρου, μπορει κανεις με ασφαλεια να γνωριζει προσεγγιστικα και το ετος κατασκευης του υπολοιπου ποδηλατου. Ενα καλο link, οπου μπορει κανεις να "χρονολογησει", και οχι μονο, το Raleigh του, ειναι αυτο του εκλιποντος Sheldon Brown:
http://sheldonbrown.com/retroraleighs/dating.html
Ψαχνοντας λιγακι και μονος σου στο Net, θα βρεις πιστευω πολλα link για χρονολογηση Raleigh. Καλη τυχη!
Εργαλειο μεσαιας τριβης για τον τυπο που φοραει το Raleigh, κατασκευαζουν διαφορες εταιριες, οπως π.χ. η Park Tool http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=25&item=HCW-11 , η επισης η Unior http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=14776&prod=80680&sid=5yZzb... .
Bεβαια, αν η τριβη εχει χρονια να λυθει, δεν θα ειναι η ευκολοτερη υποθεση του κοσμου, με οποιοδηποτε εργαλειο κι αν προσπαθησεις να την λυσεις. Σ' αυτες τις περιπτωσεις, καποιο ειδικο spray για "ξεκολημα" σκουριασμενων βιδων, βοηθαει.
Και το σφυρι βοηθαει, αρκει να ξερει κανεις τι κανει.
Καταρχήν να σε ευχαριστήσω για το ενδιαφέρον και τις συμβουλές σου, θα ήταν ψέμα να έλεγα ότι δεν ήσουν κατατοπιστικότατος!!!
Συμφωνώ μαζί σου για το βάψιμο και τα αυτοκόλλητα που δεν είναι αυτοκόλλητα αλλά σταμπαρισμένα πάνω στο μέταλο.
Το ποδήλατο κατάφερα να το λύσω με σχετική ευκολία και χωρίς να προκαλέσω κάποια ζημιά, θα προχωρήσω σε καθαρισμό και ξεσκούριασμα των φτερών κλπ και μετά επίσκεψη σε ποδήλατά.
Ρε φίλε δεν είμαι και ο πιο έμπειρος στα ποδήλατα αλλά ένα στραβωμένο πιρούνι σίγουρα θα το καταλάβαινα, το κοιτάω από τη μια, το κοιτάω από την άλλη αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς "επιεικώς θεόστραβο"?
Όπως και να έχει θα το δει και ο ποδηλατάς.
Αυτά για την ώρα, σύντομα θα ποστάρω φωτογραφίες που αφορούν τη διαδικασία της συντήρησης
Γεια χαρά
Στις φωτογραφιες του Raleigh που εχεις ανεβασει, στην δευτερη απο αριστερα πανω-πανω, που φαινεται ολοκληρο το ποδηλατο απο το πλαι, προσεξε την νοητη ευθεια του λαιμου του σκελετου: θα επρεπε να ειναι σε μια ευθεια με την προεκταση των ευθυγραμων τμηματων του πηρουνιου. Δεν ειναι ομως. Φαινεται πως το πηρουνι εχει λυγισει-στραβωσει προς τα πισω...
Θα το καταλαβεις πολυ καλυτερα, αν βαλεις ενα χαρακακι παραλληλα με το λαιμο του σκελετου (επανω στην οθονη του υπολογιστη), και δεις τη γωνια που σχηματιζει με το ευθυγραμμο τμημα του πηρουνιου....
Sorry....
Αυτό το είχα προσέξει από την αρχή απλά μου φάνηκε φυσιολογικό δεδομένου ότι δεν υπάρχει κανένα σημάδι σύγκρουσης η φθοράς που να δικαιολογεί αυτό το "στράβωμα"
Θα πρέπει κάποιος να έλυσε το ποδήλατο και να πήρε το σκελετό και να στράβωσε το πιρούνι με τρομερή ακρίβια προς τα πίσω χωρίς να αφήσει το παραμικρό σημάδι.
Υποθέτω ότι σε μια τόσο ισχυρή σύγκρουση η ζάντα θα έπαιζε και δεν θα εφάρμοζε τόσο καλά πάνω στο πιρούνι το οποίο θα ήταν σίγουρα στραβό και σε άλλα μέρη νομίζω..
Δεν αμφισβητώ την πείρα σου, απλά μου φαίνεται λίγο παράξενο...
Δυστυχως, σε ενα γερο μετωπικο χτυπημα, αυτο που την παθαινει πρωτο και καλυτερο, ειναι το πηρουνι. Και δεν ειναι καθολου απαραιτητο να στραβωσει και κατι αλλο. Στο κατω-κατω, με μια ακτινολογηση μπορει να ερθει στα ισα του ο τροχος, αν εχει ενδεχομενως κι αυτος στραβωσει σε επισκευασιμο επιπεδο. Γι'αυτο μην σε παραξενευει που φαινεται στραβο μονο το πηρουνι. Να ξερεις, υπαρχουν δυστυχως παρα πολλα "στραβα" ποδηλατα που χρησιμοποιουνται καθημερινα, και οι ιδιοκτητες τους ουτε καν το υποψιαζονται. Ενας ελεγχος, συχνα αποκαλυπτει πολλα, και φερνει στενοχωριες....
Φίλε μου, πολύ καλό το ποδήλατό σου..μερικές συμβουλές πρώτα..έκανα και'γώ πρόσφατα αναπαλαίωση ένα ποδήλατο παμπάλαιο-http://www.podilates.gr/node/3923
δες τα post μου και θα δείς την πορεία που ακολούθησα για να το καταφέρω καθώς και το τελικό αποτέλεσμα..θα πρέπει καταρχήν να τα βάλεις κάτω και να πεις πόσα θα ξοδέψεις για το ποδήλατο.Δική μου γνώμη είναι να το καθαρίσεις και να το κάνεις μια αλοιφή και στα νίκελ του, τα οποία μπορείς να τρίψεις με συρματόβουρτσα τύπου κουζίνας για τις κατσαρόλες-αυτή που είναι σαν μαλί, τρίχα τρίχα,όχι αυτή με τη μπούκλα..-και μην το βάψεις φαίνεται πολύ καλό..μόνο η σχάρα ίσως χρειαστεί βάψιμο.Τώρα, ότι χρειαστείς και μπορώ να βοηθήσω, είμαι στη διάθεσή σου, αλλά να ξέρεις πως εγώ μαζί με την αγορά του ποδηλάτου (140) ξόδεψα 400 ευρώ συνολικά για το συγκεκριμένο ποδήλατο..όσο για την επινικέλωση, δική μου γνώμη είναι να τρίψεις ότι μπορείς και να την αποφύγεις όσο μπορείς κι ας υπάρχουν μικρολεπτομέρειες..
φίλε, καταρχήν συγχαρητήρια! το ποδήλατο το έκανες αγνώριστο και ευχαριστώ για τις συμβουλές.
έχω λύσει το ποδήλατο και ξεκίνησα να τρίβω τα νίκελ με σύρμα, προσπαθώ να κάνω ότι μπορώ μόνος μου και έτσι να γλιτώσω όσο μπορώ περισσότερα αφού τα χρήματα που διαθέτω δεν είναι αρκετά. όταν τελειόσω με τη προσωπική εργασία θα το πάω σε κάποιο που βρήκα στο νετ και εμπορεύεται παλιά ποδήλατα raleigh και έχει και ανταλλακτικά http://www.raleigh-katsaris.com
Θα θελα να σε ρωτήσω κάτι, κάπου στη γειτονιά μου υπάρχει ένα παρατημένο ποδήλατο με πανομοιότυπο σκελετό με το δικό σου μάρκας carrera, μήπως έχεις υπόψη σου αυτή τη μάρκα?
Είναι σε αρκετά καλή κατάσταση και σκεφτόμουν να αναζητούσα τον ιδιοκτήτη για να το πάρω. (ακόμα δεν τέλειωσα με το raleigh και θέλω να βάλω και άλλο μπελά στο κεφάλι μου χάχα)
Ευχαριστώ..
Πριν καμποσο καιρο, ενας γνωστος πηγε εναν καλο Vintage σκελετο κουρσας στον τεως αντιπροσωπο των Raleigh, για να τον "ντυσει". Εκανε ομως το λαθος να μην ρωτησει-συμφωνησει για το κοστος εργασιας και ανταλλακτικων. Οταν λοιπον πηγε να τον παραλαβει, ειδε το σκελετο του ντυμενο με σχετικα ευτελη εξαρτηματα (Joytech και τα συναφη) αξιας με το ζορι 300-400 ευρω, και ο αθεοφοβος του ζητησε ουτε λιγο ουτε πολυ, προφανως οσα του ελλειπαν. Και απ'οτι φαινεται, του ελλειπαν 2000 ευρω!!!!!(Δεν ειναι τυπογραφικο λαθος, μιλαμε για ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ!!!!!)
Με τοσα χρηματα θα μπορουσε ανετα να τον ντυσει με πληρη σειρα Campagnolo super record!!!! Φοβου τον Κατσαρη λοιπον, και μην εμπιστευεσαι τοσο ευκολα και ακριτα καποιον καλη τη πιστη....
Πριν απ' οτιδηποτε, να ελεγξεις-συμφωνησεις για κοστος εργασιας-ανταλλακτικων. Κι αφου ελεγξεις, να ξαναελεγξεις. Τουλαχιστον με τον συγκεκριμενο!!!
Όχι φίλε, δεν την ξέρω τη μάρκα που μου λες,αλλά τελείωσε πρώτα με αυτό που κάνεις τώρα και μετά σκέψου για επόμενο...
Δηλαδη καποιος, που θα μπορουσε να βρει ανταλλακτικα για raleigh?
Ο κατσαρης εχει μουφες ανταλλακτικα η απλα σε γδυνει?
Εχω ενα τετοιο ποδηλατο απο τον παππου μου και ειναι κριμα να μενει στην αποθηκη...
Ο παππούς μου ξέρει κάποιον που έχει πολλά χρόνια αντιπροσωπία...Θα τον ρωτήσω που είναι και θα σου πω!!!
Euxaristw!
Μου είπε οτι είναι στην Αριστοτέλους(Αριθμό δεν ξέρει και όνομα θα σου πώ αυριο που θα τον ρωτήσω γιατί μου είπε και το ξέχασα)
;)
αν θυμηθεις πες μου αριθμο και περιοχη!
Στην Αριστοτελους (στον αριθμο 10), βρισκεται ο Αλτιπαρμακης, πολλα χρονια στο κουρμπετι, κι απ' τους καλους μαστορες. Δεν εχει ομως αντιπροσωπεια, και απ' οσο γνωριζω, δεν νομιζω να ειχε ποτε καμμια. Και επισης απ' οσο ξερω, δεν εχει γνησια original ανταλλακτικα για Raleigh. Βεβαια, αν ο σκοπος σου ειναι απλα να ξανακανεις λειτουργικο και κινησιμο ξανα το ποδηλατο, ο Αλτιπαρμακης, κατα πασα πιθανοτητα θα σου βρει λυσεις. Μην περιμενεις ομως restoring, και full original κατασταση.
Αν οντως θελεις κατι τετοιο (restoring), παρε βαθειες ανασες, προετοιμασου ψυχολογικα, και μετα ξεκινα.
Ο Κατσαρης λοιπον: Εχει καινουργια original ανταλλακτικα, αλλα οι τιμες που τα πουλαει, ειναι εως και εξωφρενικες.
Η λυση? Απλα πραματα!! Πρωτα ελεγχεις (κατα προτιμηση αφου τα λυσεις) τα επι μερους τμηματα του ποδηλατου, κυριως αυτα που φθειρονται (μεσαιες τριβες, κεντρα τροχων, ρουλεμαν τιμονιου, πεταλια, κλπ) και αποφασιζεις ποια απο αυτα ειναι ακομα σε καλη κατασταση, η επισκευασιμα, και κατοπιν φτιαχνεις μια λιστα με τα ανταλλακτικα που χρειαζεσαι.
Και εδω αρχιζουν τα δυσκολα. Κατ' αρχην, κανεις μια γυρα στα ποδηλαταδικα που υποθετεις οτι μπορεις να βρεις ακομη ανταλλακτικα. Παραλληλα, βαζεις λυτους και δεμενους, γνωστους και αγνωστους, να ρωτανε και να ψαχνουν για τα πραγματα που σου λειπουν (κι ομως, πολλες φορες η μεθοδος αποδιδει...).
Κατοπιν, οπλιζεσαι με υπομονη κι επιμονη, και ξετιναζεις (σε βαθος χρονου) ολο το internet,ebay συμπεριλαμβανομενου. Με λιγη τυχη, σε τρια τερμηνα, θα εχεις καταφερει να συγκεντρωσεις τα ποθουμενα, χωρις να αναγκαστεις να πουλησεις το σπιτι σου, και να φερεις εις περας την επισκευη (αναπαλαιωση?).
Οπως και να'χει, σου ευχομαι καλη τυχη, και αν δεν σου ειναι δυσκολο, ανεβασε καμμια φωτογραφια απο το εν λογω ποδηλατο.
...οχι δεν εχει μουφες ανταλλακτικα και δε σε γδυνει απλα, σε γδυνει στην κυριολεξια ,το νου σου...