εχω ενα παλιο κουρσακι και θα ηθελα την γνωμη των εμπειροτερων , αυτη τη στιγμη εχω ενα λαιμο 12 εκατοστων αλλα μετα απο πολλες δοκιμες διαπιστωσα οτι πιανοντας τις μανετες (απο την πανω τους μερια ) -ειναι οι παλιες που εχουν μονο τα φρενα , οι ταχυτητες ειναι στον πλαγιο σωληνα- σκυβω αρκετα με αποτελεσμα να με ποναει μετα απο αρκετη ωρα ο ωμος μου και το σβερκο μου , εχω δει αυτον τον λαιμο http://cgi.ebay.com/NOS-ITM-high-polished-100-120-mm-1-stem-/28052980074... , ο οποιος ειναι 10 εκατοστα αλλα βγαινει και σε 9 , πιστευετε οτι αυτα τα 2 η 3 εκατοστα θα με 'σωσουν' , δηλαδη θα με φερουν πιο μπροστα η δεν αξιζει η αλλαγη
ευχαριστω πολυ προκαταβολικα
edit εβαλα και τις φωτο απο τον ηδη υπαρχον λαιμο , αν γνωριζει καποιος ας μου πει αν τον μετραω σωστα και τι μηκος εχει ? αν δεν εχω βαλει σωστα το μετρο ας μου πει καποιος που ειναι το σωστο , ευχαριστω πολυ ...
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
DSC05220.JPG | 150.6 KB |
DSC05221.JPG | 127.88 KB |
1. ρύθμισε ΣΩΣΤΑ την σέλα ως προς το ύψος.
2. ρύθμισε ΣΩΣΤΑ την σέλα ως προς το μπρος-πίσω (οριζόντιος άξονας)
3. κάτσε επάνω ΣΤΟ ΠΟΔΉΛΑΤΟ, βάλε πέλματα ΣΩΣΤΑ στα πετάλια, κάνε μια χαλαρή βόλτα με τα χέρια στα hoods. Εκεί που βολτάρεις με το σώμα σου σε χαλαρή κατάσταση ρίξε το βλέμμα σου προς το κέντρο του μπροστά τροχού, χωρίς να σκύψεις ή να αλλάξεις στάση. Κανονικά δεν πρέπει να βλέπεις τον άξονα του τροχού (πρέπει να στον "κρύβει" το τιμόνι. Αν βλέπεις τον άξονα μπροστά από το τιμόνι θέλεις μακρύτερο / μεγαλύτερο λαιμό (μέχρι το τιμόνι να σου κρύψει τον άξονα). Αν το βλέπεις πίσω θέλεις μικρότερο (δηλαδή το ανάποδο).
Αφού ΠΡΩΤΑ τσεκάρεις όλα αυτά, κάνε την αγορά σου.
ΑΝ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕΙΣ περισσότερα για το 1 και 2 θα έρθω από το σπίτι σου και θα σου κάψω το βίντεο ή θα σου ξεφουσκώσω την αλυσίδα .....ΚΑΝΟΝΙΣΕ
Πετρο σε ευχαριστω πολυ για την διαφωτιστικη απαντηση σου , θα επανελθω αυριο με μια φωτογραφια του ηδη υπαρχον λαιμου γιατι εχω μια μικρη υποψια οτι ειναι 10 εκατοστα (δεν ξερω αυτοι οι λαιμοι απο που μεχρι που μετριουνται ...) , οταν λες hoods εννοεις τα πιασιματα πανω απο τις μανετες φρενων η τον οριζοντιο ??? και κατι αλλο μου εγραψες να ριξω ενα βλεφαρο στον αξονα (κεντρο ?) της ροδας αυτο σημαινει χωρις να σκυψω το κεφαλι μου ? θα πρεπει να μου το κρυβει το σημειο ενωσης του λαιμου με το τιμονι ?
ευχαριστω πολυ και παλι...
p.s ντε εκο βιντεο καρντια μου , το dvd μην μου πειραξεις ... για την αλυσιδα θα βαλω κανα μπαλωμα
Εκτός από αυτά που σου είπε ο Πέτρος ρίξε και μια ματιά καλού κακού στο μέγεθος του ποδηλάτου σου. Αν είναι αρκετά πιο μεγάλο από τα δικά σου μέτρα μπορεί να μην έρθει με μικρορυθμίσεις τύπου σέλα τιμόνι και να χρειάζεσαι άλλο μέγεθος σκελετό (ου μη γένοιτο).
Σου μιλάω εκ πείρας http://www.podilates.gr/?q=node/9543#comment-93368
@RockaRolla Στο νούμερο 3 που λες "κάτσε επάνω ΣΤΟ ΠΟΔΉΛΑΤΟ" τί εννοείς;
δεν νομιζω να κανω τετοιο λαθος στο νουμερο... ειναι 53 και εχω υψος 1,75-1,76 βεβαια ειναι κλασσικη γεωμετρια σκελετου και οχι slopping , ειδωμεν...
εχω βαλει και φωτογραφιες με τη μετρηση του λαιμου στο αρχικο ποστ αν θελει καποιος να βοηθησει
Λοιπόν, από ότι βλέπω από τις φωτος είναι 10αρης ο λαιμός σου.
Γενικά μετράς από κέντρο σωλήνα (τιμονιού) σε κέντρο σωλήνα (προέκταση πιρουνιού.... στέλεχος ... ή όπως αλλιώς το έχεις ακούσει να το λένε).
Αν και δεν έχεις βάλει και πολύ σωστά τη μεζούρα, προκύπτει 10εκ (με λίγη φαντασία).
Hoods εννοώ το πλαστικό μέρος της μανέτας φρένων, εκεί που βάζεις το κομμάτι της παλάμης μεταξύ αντίχειρα και δείκτη. [άλλα "πιασίματα είναι: από το οριζόντιο μέρος και από "κάτω", δηλ από τις κούρμπες....]
Όπως λοιπόν πιάνεις από τα hoods και βολτάρεις χαλαρά και ωραία, με το σώμα στην συνηθισμένη σου στάση (ούτε πιο καμπουριαστό ούτε πιο τεντωμένο), ρίχνεις το βλεμα (μόνο το βλέμα σου, χωρίς να κουνήσεις λαιμούς, ομοπλάτες, σπάλες, φιλέτα και στρογγυλό....) προς το κέντρο του τροχούς σου. Αν βλέπεις το κέντρο ΕΧΟΥΜΕ ΘΕΜΑ.
Αν βλέπεις "πίσω / πρώτα" το τιμόνι και "μετά / πιο μπροστά" το κέντρο του τροχού θέλεις μεγαλύτερο λαιμό, τόσο ώστε να κρύβει το ένα το άλλο.
Τα ανάποδο για την αντίθετη περίπτωση.
Το έχω ξαναγράψει καμιά 10αρια φορές. Η κούρσα μου, όταν την αγόρασα ως fitness, ήταν μια χαρά. Άλλωστε με μέτρησαν και με ρύθμισαν για κανα δίωρο επάνω στο ποδήλατο.... Όταν έχασα κιλά και την μετέτρεψα σε κούρσα μου "προέκυψε" ολίγον μικρή. Αλλά με εκ νέου ρύθμιση στη σέλα και με νέο λαιμό 13αρι ΗΡΘΕ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.
[ΥΓ, μπάλωμα στην αλυσίδα δεν θα κρατήσει..... χεχε)
Πετρο σε ευχαριστω παρα πολυ για την πολυ κατατοπιστικη και διαφωτιστικη απαντηση σου και που μπηκες στον κοπο και στον χρονο να μου απαντησεις , θα δοκιμασω και αυτο που μου λες με το κεντρο και θα εχω νεοτερα , εντωμεταξυ μια σκεψη που μου περασε τωρα , ειναι οτι η πιο σκυφτη θεση μπορει να οφειλεται στα παλιου τυπου hoods που ειναι πιο χαμηλα σε σχεση με τα σημερινα που σιγουρα σε φερνουν πιο ορθιο ???
Η συνολική κλίση του τιμονιού και η κλίση / θέση των hoods είναι απόλυτα ρυθμιζόμενες.
Αν θέλεις λασκάρεις τις αντίστοιχες βίδες και σηκώνεις / κατεβάζεις / δοκιμάζεις όπως νομίζεις και το ένα και τα άλλα.....
θα ηθελα να ευχαριστησω παρα πολυ το Πετρο (RockRolla) και οσους υπολοιπους με βοηθησαν στο προβλημα που αντιμετωπιζα , γιατι με γλυτωσαν απο πολυ κοπο χρονο και χρημα
εκανα τις ρυθμισεις που μου ειπατε πανωψ στο ποδηλατο δηλ.
1. ρυθμισα τη σελλα οσο πιο μπροστα γινεται δηλ. η ραγα ειναι στο πισω πισω σημειο της , στο τελευταιο
2. ρυθμισα τη σελλα ως προς το υψος της να μην πεφτει προς τα εμπρος και θελω να πιστευω οτι την εφερα παραλληλα με το εδαφος
3. ρυθμισα-ανεβασα της μανεττες των φρενων πιο πανω
και μετα απ ολα αυτα καβαλησα το ποδηλατο μου και ναι επιτελους δεν εβλεπα το κεντρο του τροχου
το μονο που μενει τωρα ειναι να κανω μια πιο μεγαλη βολτα , γιατι οτι εκανα μεχρι τωρα ηταν γυρω απο το τετραγωνο για τις ρυθμισεις , και θα επενελθω με εντυπωσεις και αποτελεσματα
μονο που θα ηθελα μια ακομα μικρη βοηθεια - διευκρινηση , οταν οδηγεις πιασμενος απο τα Hoods τα χερια πως ακριβως πρεπει να ειναι ??? τεντωμανοι η λυγισμενοι οι αγκωνες (εστω με μια μικρη κλιση) η δεν παιζει καποιο ρολο και ειναι οπως βολευει τον καθενα ???
ευχαριστω πολυ και παλι
Σταύρο νόμιζα ότι τα είχες διαβάσει... κάποιο αρχείο γράφει αρκετά για κούρσες...
http://www.mediafire.com/file/o1temfd4ikz/CorrectBikeSize_MeasuringInsea...
http://www.mediafire.com/file/midzglegm0g/BicycleFitting.zip
καλές βόλτες
Οι αγκώνες πρέπει να είναι ΕΛΑΧΙΣΤΑΑΑΑΑΑΑΑ λυγισμένοι.
Συνήθως, αν είναι τεντωμένοι "κλειδώνουν" και πιάνονται - πονάνε μετά από αρκετά χλμ.
Κάποιες σκόρπιες σκέψεις / σχόλια:
- έκανες ΠΟΛΛΕΣ αλλαγές ταυτόχρονα. Ελπίζω να "βολευτείς". Αν όμως δεν "βολευτείς", θα δυσκολευτείς να βρεις τι βόλεψε και τι δεν βόλεψε... στις τόσες αλλαγές.
[Η μεταβολή τόσων παραμέτρων ταυτόχρονα τείνει να απομακρύνει ένα σύστημα από την κατάσταση ελέγχου του....].
- η ρύθμιση "μπρος - πίσω" της σέλας έχει να κάνει με τα γόνατα - σχαράκια. Αν θυμάμαι καλά έχεις κουμπωτά παπούτσια με σχαράκια. Άρα η θέση της σέλας έπρεπε να "εξυπηρετεί" την θέση των γονάτων σου, και όχι την απόσταση σου από το τιμόνι. Θα φανεί σε κάποια μεγάλη βόλτα ή με τον καιρό.
- να υποθέσω ότι στην αρχική κατάσταση - πριν τις αλλαγές- προέκυψε ότι ο λαιμός ήταν μακρύς?
- χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, όταν υπάρχει θέμα με το μπρος -πίσω της σέλα και η "μετακίνησή της" φτάνει στα άκρα ή χαλάει τη ρύθμιση με τα σχαράκια, συνήθως αγοράζουν παλουκόσελο με offset και το βάζουν ανάλογα (με το offset να "κοιτάει" είτε μπροστά είτε προς τα πίσω....).
- πάντως καλύτερα που έπαιξες με το υπάρχον σύστημα πριν αρχίσεις τις αγορές και δεις ότι τσάμπα "έχωσες χρήμα".
σπυρο καθισα λιιιιγο και τα διαβασα και σε ευχαριστω πολυ εβγαλα χρησιμα συμπερασματα
P.s που εχει χαθει εσυ απο τις τριτες ???
Πετρο , πριν τις αλλαγες εβλεπα το κεντρο του τροχου , τωρα οπως και να καθομαι ειναι οκ δεν βλεπω τιποτα .
με τη σελλα ισως χρειαστει να παιξω λιγο , η ισως με τη διαφορα υψους της με το τιμονι , γιατι μετα απο 2 χαραρες "βολτουλες" το σ κ , μεσαιας αποστασης με πονεσε λιγο ο αυχενας μου , ειδωμμεν
παντως σε ευχαριστω παρα πολυ για τις συμβουλες σου , ηταν καθοριστικες και πολυ χρησιμες
p.s το μονο που μενει τωρα ειναι να δω αν σηκωνεται αυτου του τυπου ο λαιμος , δεν θελω πολυ 1-2 εκατοστα
..... στον αυχένα (έστω και αναστρέψιμο) δεν φεύγει ως δια μαγείας. Πρέπει να του δώσεις λίγο χρόνο.
Πόνος στον αυχένα είναι ενδεικτικό ότι κάτι δεν πάει καλά (κάποια ρύθμιση)
Είχα πόνο στον αυχένα όταν είχα λάθος μήκος λαιμού (9αρη αντί για τον σωστό 13αρη που έπρεπε ... και τελικά έβαλα...και πόνος ΓΙΟΚ)
Οι λαιμοί αυτοί παίρνουν ελάχιστο σήκωμα (οι νέοι ahead είναι που δεν παίρνουν ούτε χιλιοστό)
μαλλον θα κανω αυτο που λεει ο Θοδωρης (tkant) να δωσω λιγο χρονο στο σωμα μου να συνηθησει τις αλλαγες , να καταλαβα καλα ετσι ???
Στην αλλαγή ποδηλάτου που έκανα μεσολάβησε ένα διάστημα 7 ημερών χωρίς ποδήλατο (έτυχε να είμαι διακοπές) για να διαπιστώσω ξανακαβαλώντας ότι εξαφανίστηκαν οι πόνοι. Πιστεύω ότι αν συνέχιζα να κάνω ότι θα μου έπαιρνε τουλάχιστον 15 μέρες.
Αν δεις ότι οι πόνοι συνεχίζονται κάτι άλλο φταίει.