Faggin vintage steel frame

27 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
ap_senior
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους!
Εδώ και λίγο καιρό έχει έρθει στα χέρια μου ένας ιταλικός ατσάλινος σκελετός Faggin και έχω ξεκινήσει ένα project δημιουργίας μιας ελαφριάς και άνετης κούρσας με χαρακτήρα, που να το χρησιμοποιώ όμως άφοβα για προπόνηση.
Θα χρειαστώ σίγουρα τη βοήθειά σας στην πορεία του ταξιδιού αυτού και επειδή έχω καταλάβει ότι υπάρχουν πολλοί μερακλήδες στο forum, πιστεύω να περάσουμε καλά!

Έχω κάποιες ερωτήσεις...
1) η απόσταση μεταξύ των ψαλιδιών είναι (μετρημένη από μένα) το καθαρό, περίπου 124χιλ. Θέλω να βάλω κέντρο 130χιλ για οκτάρα κασέτα και άκουσα ότι κάποιοι ανοίγουν τα ψαλίδια και το κάνουν. Τί γνώμη έχετε; μήπως είναι παρακινδυνευμένο και θα προκληθεί ζημιά; αλλιώς θα πρέπει να μείνω σε 6-7 γρανάζια; ή υπάρχει τρόπος να χωρέσουν οκτώ σε κέντρο 126χιλ;

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon fagin.JPG22.14 KB
Image icon Faggin 7.JPG395.28 KB
Image icon Faggin 8.JPG385.91 KB
Image icon Faggin 2.JPG429.92 KB
Image icon Faggin 1.JPG424.03 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
ap_senior
Απών/απούσα

2) πώς μπορώ να βρω πληροφορίες για τον σκελετό (πέραν της εταιρίας);

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Πολύ όμορφο πλαίσιο, ιδανικό για αυτό που θες να κάνεις.
Πρέπει να είναι πλαίσιο με Columbus SL από την δεκαετία του ΄80.
Ζύγισε χωρίς το πιρούνι, είναι λίγο πάνω από 1,9Kg;
Στα 126 νομίζω ότι μπορείς να βάλεις 8 ταχ.
Το άνοιγμα είναι ένα θέμα. Μια άποψη είναι να το ανοίγεις με το βάλε - βγάλε του τροχού όποτε σου χρειαστεί (αλλαγή ελαστικού).
Η άλλη άποψη λέει ότι είναι καλύτερα να το ανοίξεις μόνιμα στα 130 γιατί κάθε φορά ο σκελετός που θα ανοίγει δέχεται μεγάλη καταπόνηση.
Προσωπικά έχω δοκιμάσει και τα δύο, χωρίς πρόβλημα στην πρώτη περίπτωση, αλλά αυτό θα το κρίνεις μετά από δοκιμή.
Καλή επιτυχία, είναι όμορφο πλαίσιο και θέλει και τα ανάλογα καλούδια.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Κλασική ιταλίδα. Κορυφαία.

Από 124 > 130 δεν υπάρχει πρόβλημα από τεχνικής πλευράς, απλώς... σε μια τέτοια ιταλίδα το σκέφτεσαι λιγάκι να της ανοίξεις τα πόδια με ζόρι, αξίζει δηλ. περισσότερη ευγένεια... γίνομαι κατανοητός νομίζω.

ap_senior
Απών/απούσα

christako wrote:
Πολύ όμορφο πλαίσιο, ιδανικό για αυτό που θες να κάνεις.
Πρέπει να είναι πλαίσιο με Columbus SL από την δεκαετία του ΄80.
Ζύγισε χωρίς το πιρούνι, είναι λίγο πάνω από 1,9Kg;
Στα 126 νομίζω ότι μπορείς να βάλεις 8 ταχ.
Το άνοιγμα είναι ένα θέμα. Μια άποψη είναι να το ανοίγεις με το βάλε - βγάλε του τροχού όποτε σου χρειαστεί (αλλαγή ελαστικού).
Η άλλη άποψη λέει ότι είναι καλύτερα να το ανοίξεις μόνιμα στα 130 γιατί κάθε φορά ο σκελετός που θα ανοίγει δέχεται μεγάλη καταπόνηση.
Προσωπικά έχω δοκιμάσει και τα δύο, χωρίς πρόβλημα στην πρώτη περίπτωση, αλλά αυτό θα το κρίνεις μετά από δοκιμή.
Καλή επιτυχία, είναι όμορφο πλαίσιο και θέλει και τα ανάλογα καλούδια.

Ευχαριστώ!
Θα το ζυγίσω στην πορεία και θα ενημερώσω.
Το άνοιγμα μπορεί να το κάνει με επιτυχία ο κάθε ποδηλατάς; Θα έχω δυσκολία μετά να αφαιρώ τον τροχό (με quick release) όποτε θέλω;

3) να μείνει το πλαίσιο όπως είναι; έχει φθορές που δεν φαίνονται στις φωτογραφίες και σκεφτόμουνα να το βάψω άλλο χρώμα από την αρχή...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Κανένας δεν θα κάνει "άνοιγμα"! Απλώς βάζεις τη ρόδα κάθε φορά να κάτσει μόνη της τραβώντας με τα χέρια τα ψαλίδια που εχουν ήδη ελαστικότητα - εάν δεν έχουν αρκετή για να είναι εύκολο δεν το κάνεις!

ap_senior
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Κλασική ιταλίδα. Κορυφαία.

Από 124 > 130 δεν υπάρχει πρόβλημα από τεχνικής πλευράς, απλώς... σε μια τέτοια ιταλίδα το σκέφτεσαι λιγάκι να της ανοίξεις τα πόδια με ζόρι, αξίζει δηλ. περισσότερη ευγένεια... γίνομαι κατανοητός νομίζω.

Ναι. Γίνεσαι κατανοητός!
Σκέφτομαι όμως να βάλω λεβιεδομανέτες (vintage βέβαια) και ντεραγιέ οκτάρι και δεν ξέρω αν με 6-7 γρανάζια θα υπάρχει καλή συνεργασία. Θα υπάρχει;

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Για το άνοιγμα σου απάντησε πολύ σωστά ο i.alli.ellatha. Μην το πας σε ποδηλατά και σίγουρα όχι σε όποιον βρεις μπροστά σου.
Δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα με 8αρι ντεραγιέ και 6-7 γρανάζια.
Η βαφή του είναι κλασσική για την εποχή και θα την βρεις και σε άλλα ποδήλατα του 80. Αν δεν σου αρέσει, έχει φθορές έντονες που σε ενοχλούν ......... κ.λ.π άλλαξε το χρώμα αλλά όχι με την απλή διαδικασία της ηλεκτροστατικής. Πιστεύω πως είναι καλύτερα να το αφήσεις όπως είναι ή να δώσεις κάτι παραπάνω και να πάρει την βαφή που του αξίζει.

btcc
Απών/απούσα

Οσον αφορα το ανοιγμα μπορεις να το κανεις μονος σου και ασφαλες . Χωρις τραβηγματα και πολυ προοδευτικα ωστε να αποφυγεις τυχον γκαντεμιες . Θα πας να παρεις μια ντιζα M8 (ειναι βιδα με το μετρο 8χιλιοστα )2 παξιμαδια 8 χολιοστα και δυο μεγαλες ροδελες . Θα κοψεις ενα κοματι ντιζα καμια 30αρια ποντους και θα βιδωσεις πανω της τα παξιμαδια δεξια και αριστερα με ανοιγμα μεταξυ τους 120 περιπου χιλιοστα . Απεξω απο τα παξιμαδια θα βαλεις τις μεγαλες ροδελες . Ολο αυτο το συστημα θα το περασεις εσωτρικα των νυχιων σαν να βαζεις τον τροχο μεσα στο σκελετο . Επειτα θα αρχισεις και θα ξεβιδωνεις το ενα η και τα δυο παξιμαδια . Αυτα θα πανε και θα σπρωξουν με τις ροδελες τα νυχια προς τα εξω . Με αυτη την μεθοδο επειδη η πιεση ασκειτε αναμεσα στα δυο τμηματα του ψαλιδιου ανοιγουν ταυτοχρονα και με την ιδια πιεση και τα δυο . Λογο των ροδελων μπορει και περιστρεφετε το παξιμαδι χωρις να τριβει πανω στα νυχια ωστε να συμαδευτουν . Η πιεση που ασκειτε στο ψαλιδι ειναι πολυ προοδευτικη και ομαλη και δεν εχεις να φοβηθεις τιποτα . Βεβαια μετα ειναι καλο να παρεις μετρηση με νημα απο τον καθετο για μια επιβεβαιωση . Υποψην οτι εσυ οταν θα ανοιξεις το ψαλιδι δεν θα σταματησεις στα χιλιοστα που θες αλλα λιγο παραπανω γιατι λογο ελαστικοτητας οταν λασκαρεις την ντιζα θα επανελθουν καποια χιλιοστα προς τα μεσα .Οποτε αν θες παραδειγμα 130 χιλιοστα ανοιγμα εσυ θα πας 135 και βλεπεις .Μπορεις να δεις ποσο επανερχονται πριν φτασεις στο σημειο που θες . Ανοιγεις - μετρας - λασκαρεις - μετρας και βλεπεις ποσο επανερχονται .

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

btcc wrote:
Βεβαια μετα ειναι καλο να παρεις μετρηση με νημα απο τον καθετο για μια επιβεβαιωση . Υποψην οτι εσυ οταν θα ανοιξεις το ψαλιδι δεν θα σταματησεις στα χιλιοστα που θες αλλα λιγο παραπανω γιατι λογο ελαστικοτητας οταν λασκαρεις την ντιζα θα επανελθουν καποια χιλιοστα προς τα μεσα .Οποτε αν θες παραδειγμα 130 χιλιοστα ανοιγμα εσυ θα πας 135 και βλεπεις

Αν είμαι τόσο "σίγουρος" που θέλω μέτρηση μετά να δω αν στράβωσε, να λείπει το βύσσινο αδερφέ.

Ο σκελετός έχει εξ ορισμού κάποια ελαστικότητα, κατασκευάζεται έτσι για να έχει όρια ανοχής σε στρες, αυτή είναι δηλαδή η δουλειά του. Εάν εμείς του "παίρνουμε" ένα κομμάτι από αυτή την ελαστικότητα, από πρώτο χέρι βάζουμε το κεφάλι μας στο στόμα του λύκου, και μετά, προσευχόμαστε να μη τύχει η στραβή και κλείσει το στόμα.

Επικίνδυνα παιχνίδια αυτά... και πρέπει να φροντίζουμε να παίρνουμε λίγο από αυτή την πιθανότητα. Με πιθανότητες παίζουμε εδώ.

btcc
Απών/απούσα

Φιλε μου δεν ξερω τι δουλεια κανεις αλλα εχω δουλεψει καλιμπρες μιας και ειμαι μηχανικος μοτο πανω απο 15 χρονια σε πλαισια αλουμηνενια (deltabox , diamond και αλλα ) ,ατσαλινα σωληνωτα και χωροδικτιωματα. Τωρα αν εσυ το θεωρεις πιο σωστο να ανοιγεις καθε φορα το ψαλιδι με τα χερια να βαζεις τον τροχο παω πασο και δεν λεω τιποτε αλλο . Ουτε η ελαστικοτητα χανετε ουτε τιποτα .Αλλωστε μιλαμε για 3 χιλιοστα στο καθε μπρατσο . Mην ξεχνας οτι αν το τοποθετεις τον τροχο οπως λες εσυ απο μονος σου μιλησες για στρες κατι που σημενει οτι το πλαισιο θα ειναι συνεχεια στρεσαρισμενο .Μιλησα για μετρηση γιατι απλα καλο ειναι που και που να κανουμε καμια μετρηση . Πιστεψε με οτι μηχανη ducati με σωληνοτο πλαισιο και με κινητηρα δεμενο το πλαισιο χωρις τρακαρισμα ποτε εχανε στο ιχνος 16 χιλιοστα . Αλλωστε μετα απο καθε κατασκευη πλαισιου λογο θερμοκρασιων των κολησεων το καθε πλαισιο περναει απο καλιμπρα μετρησεων και παντα υπαρχουν μικρορυθμισεις . Και θα αναφερω τωρα και ενα περιστατικο για να γελασουμε κιολας λιγο . Πολυ γνωστη εταιρια μοτοσυκλετων παρουσιαζε προβλημα στρεβλωσης του πλαισιου λογο μονης αναρτησης εκεντρης η τεχνικη οδηγια που ειχε ερθει απο το εργοστασιο ειναι να γινουν οι απαιτουμενες μετρησεις απο τα σημεια μετρησης και αν κριθει απαραιτητο να πιεσουμε το πλαισιο απο την απεναντι μερια με την βοηθεια ενος καδρονιου και να βιδωθει πλακα ενυσχισης σε συγκεκριμενο σημειο την οποια ειχαν στηλει με κωδικο ανταλακτικου και με πατρον τα σημεια που επρεπει να τρυπηθει το πλαισιο . Ναι οπως το ακουτε . Αν βρω αυριο την τεχνικη ενημερωση θα την ανεβασω για του λογου το αληθες .

ap_senior
Απών/απούσα

Ευχαριστώ τους φίλους για τις πληροφορίες! Έψαξα και στο internet και βρήκα δύο site για αυτό ακριβώς το θέμα που το ονομάζουν cold setting, το μόνιμο άνοιγμα δηλαδή. Και το σκέφτομαι να προχωρήσω και να βάλω μεγαλύτερο κέντρο.

http://seenonthetrain.blogspot.gr/2011/11/cold-setting-bicycle-frame.html

http://sheldonbrown.com/frame-spacing.html

ap_senior
Απών/απούσα

4) έχει κανείς εμπειρία από τιμόνια τύπου randonneur; είναι πιό άνετα όταν είναι κανείς on the hoods την περισσότερη ώρα; ή το αντίθετο λόγω της κλίσης και επειδή στενεύουν πάνω;
http://www.ebay.de/itm/190507928693?var=490014018650&ssPageName=STRK:MEW...

btcc
Απών/απούσα

Αυτο ακριβως που εβαλες στο πρωτο λινκ ειναι αυτο που σου ειπα . Αλλα εγω δεν το ειδα εκει αλλα το εχω εφαρμοσει απειρες φορες σε αλλα ψαλιδια και πλαισια . Ξεχασα επισης να αναφερω οτι στην περιπτωση που πιεζες τον τροχο καθε φορα να μπει μεσα το πλαισιο θα ηταν συνεχεια υπο φορτιο και σε περιπτωση καταπονησης δεν θα ειχε την απαιτουμενη ελαστικοτητα με σοβαροτερες συνεπειες . Με αυτη την μεθοδο θα το φερεις σε κατασταση οπου θα μπαινει ο τροχος μεσα χωρις να του περνεις εσυ την ελαστικοτητα και ετσι το ψαλιδι σε καταπονηση θα εχει την απαιτουμενη ελαστικοτητα .

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ap_senior wrote:
4) έχει κανείς εμπειρία από τιμόνια τύπου randonneur; είναι πιό άνετα όταν είναι κανείς on the hoods την περισσότερη ώρα; ή το αντίθετο λόγω της κλίσης και επειδή στενεύουν πάνω;
http://www.ebay.de/itm/190507928693?var=490014018650&ssPageName=STRK:MEW...

Η άνεση στα hoods έχει να κάνει..... με τα hoods.... (εχμμμ ).
Ανάλογα πως θα τοποθετήσεις τις λεβιεδομανέτες (κλίση / ύψος κλπ) και ανάλογα με το υλικό και την σχεδίαση τους (shimano vs campy vs sram) πάει και το "βόλεμα".
Τα παραπάνω για όταν είμαστε on the hoods.
Από κει και πέρα, να είσαι στο οριζόντιο κομμάτι (bar), βρες ανατομικά τιμόνια με πεπλατυσμένο οριζόντιο τμήμα, να χουφτώνεται πιο άνετα.
Αν είσαι στο τμήμα μεταξύ hoods και τελειώματος του οριζόντιου bar (προσωπικά εκεί είμαι την περισσότερη ώρα - εκτός peloton) δες τιμόνια που έχουν κούρμπα ανατομική στο σημείο και εφαρμόζει ΤΕΛΕΙΑ στο μαλακό μέρος των παλάμων.
πχ αυτό για εμένα είναι η επιτομή της άνεσης σε κουρσάδικο randoneur-style τιμόνι:
http://www.ebay.com/itm/Controltech-Formidable-hydroformed-aluminum-allo...

Για άνεση στα drops θεωρώ ότι περισσότερο παίζει η γεωμετρία (διαστάσεις και στυλ κούρμπας, να ταιρειάζουν στο σωματότυπο και στην παλάμη σου)

Και τέλος, για μεγαλύτερη άνεση σε πολύωρη ποδηλασία, τυλίγουμε παχειά-παχειά την ταινία (όχι σφικτά), επιλέγουμε μαλακή ταινία (πχ τύπου cork-gel) και φοράμε και άνετα γαντάκια με τζελ.

Δεν ξέρω αν απαντώ στο ερώτημά σου.... απλά γράφω γενικά για άνεση σε πολύωρες ποδηλατικές δραστηριότητες....

ΥΓ. άλλη μια θετική ψήφος από εμένα για "μόνιμο" άνοιγμα των ψαλιδιών.
1ον, η διαφορά είναι μικρη (3+3 χιλ)
2ον, ΣΠΑΖΟΜΑΙ πάαααρα πολύ όταν παιδεύομαι σε αλλαγή πίσω ελαστικού. Το μη-μόνιμο άνοιγμα για εμένα είναι παιδεμός. ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ.
3ον, τσέκαρε και επιβεβαίωσε ότι "από μαμά" το πλαίσιο ήταν με 124 χιλ άνοιγμα. Ότι δηλαδή δεν έχει φάει άνοιγμα / κλείσιμο / βιασμό στην προηγούμενη ζωή του....

Zpower
Απών/απούσα

..................................................
..............................................
......................................................
.............................................
...........................................
...................................
οι τελιτσες ειναι απο το κειμενο που εσβησα

ρε το καυμενο το Faggin τι του εμελλε να παθει

http://www.fagginbikes.com/

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αν θες ένα αξιόπιστο ποδήλατο που δεν θα ζητήσει σχεδόν
τίποτα, ντύστο στο πνεύμα της εποχής του. 5άρι ή 6άρι
ελεύθερο (124χιλ ή 126χιλ αντίστοιχα), διπλό μπροστά
με ότι συνδιασμό σε βολεύει και δυο λεβιεδάκια στον
διαγώνιο (indexed ή ελεύθερα).

Από εκεί και μετά, αν μπεις στο λούκι των 130χιλ τότε
κάντο 10άρι να είσαι οκ με ανταλλακτικά και να βάλεις
σειρά της προκοπής.

Έχε κατά νου ότι ίσως χρειαστείς να παίξεις με τον άξονα
της τριβής στη λύση του 130χιλ. Δηλαδή, μπορεί να χρεια-
στείς μακρύτερο άξονα ή αποστάτες αν πας σε εξωτερικά πο-
τήρια.

n555
Απών/απούσα

Ap_Senior καλησπέρα,
είχα ένα Faggin Columbus SLX τέλη του '80. Ωραία πλαίσια, καλοδουλεμένα. Τα ψαλίδια δε θα τα άνοιγα χωρίς νεα ευθυγράμμιση των νυχιών, ούτε μόνιμα με cold setting ούτε απλώς βάζοντας πιο φαρδύ κέντρο. Θεωρώ ευαίσθητο σημείο τη σύνδεση νυχιών και κάτω ψαλιδιών. Επίσης θα φάει ζόρι και η κόλληση της γέφυρας του φρένου. Σε Reynolds 753 και 653 έχουν προκληθεί σοβαρές βλάβες από τέτοιες επεμβάσεις. Κάποιοι σκελετάδες δεν ανοίγουν πλαίσια χωρίς να αντικαταστήσουν τη γέφυρα του φρένου. Το δικό μου το Peugeot δεν το πειράζω κι ας δυσκολεύομαι να βρω κασσέτα Uniglide 7άρα.
Αν το ζητούμενο για σένα είναι οι λευγεδομανέτες νομίζω ότι έβγαιναν Shimano Exage 7άρες
Σχετικά με την ποιότητα του πλαισίου σίγουρα είναι χειροποίητο πολύ καλής ποιότητας κατασκευής, ανεξάρτητα από σετ σωλήνων. Πρέπει να είναι Columbus Tretubi, δηλαδή 3 κύριοι σωλήνες Columbus SL. Αν τα "κάθετα" ψαλίδια έχουν μεταβαλλόμενη εξωτερική διάμετρο, όπως μάλλον φαίνονται στις φωτογραφίες, αυτό είναι ακόμη ένα "συν" στην ποιότητα. Μια-δύο φωτογραφίες της μούφας της μεσαίας τριβής θα διαφωτίσουν αν είναι χυτή ή πρεσσαριστή. Από τα μέσα του'80 και μπρος στα SL και SLX πλαίσια, ήταν μονοκόμματη χυτή η γέφυρα του φρένου, κάπως πλακέ τα σκέλη του πιρουνιού από την κορώνα έως και τη μέση και τα νύχια Campagnolo.
Ρίξε μια ματιά για Tretubi:
http://velospace.org/node/41030
http://s584.photobucket.com/user/brian3069/media/Picture296-2_zpsbe6558a...
και για full SL SLX (πρόσεξε το πιρούνι):
http://www.pedalroom.com/bike/faggin-competition-1987-7310
http://www.flickr.com/photos/eisenherz-bikes/6854927702/in/pool-1195951@N20/
Καλή ευκολία και καλές βόλτες με την πανέμορφη ιταλιδούλα σου

ap_senior
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
ap_senior wrote:
4) έχει κανείς εμπειρία από τιμόνια τύπου randonneur; είναι πιό άνετα όταν είναι κανείς on the hoods την περισσότερη ώρα; ή το αντίθετο λόγω της κλίσης και επειδή στενεύουν πάνω;
http://www.ebay.de/itm/190507928693?var=490014018650&ssPageName=STRK:MEW...

Η άνεση στα hoods έχει να κάνει..... με τα hoods.... (εχμμμ ).
Ανάλογα πως θα τοποθετήσεις τις λεβιεδομανέτες (κλίση / ύψος κλπ) και ανάλογα με το υλικό και την σχεδίαση τους (shimano vs campy vs sram) πάει και το "βόλεμα".
Τα παραπάνω για όταν είμαστε on the hoods.
Από κει και πέρα, να είσαι στο οριζόντιο κομμάτι (bar), βρες ανατομικά τιμόνια με πεπλατυσμένο οριζόντιο τμήμα, να χουφτώνεται πιο άνετα.
Αν είσαι στο τμήμα μεταξύ hoods και τελειώματος του οριζόντιου bar (προσωπικά εκεί είμαι την περισσότερη ώρα - εκτός peloton) δες τιμόνια που έχουν κούρμπα ανατομική στο σημείο και εφαρμόζει ΤΕΛΕΙΑ στο μαλακό μέρος των παλάμων.
πχ αυτό για εμένα είναι η επιτομή της άνεσης σε κουρσάδικο randoneur-style τιμόνι:
http://www.ebay.com/itm/Controltech-Formidable-hydroformed-aluminum-allo...

Για άνεση στα drops θεωρώ ότι περισσότερο παίζει η γεωμετρία (διαστάσεις και στυλ κούρμπας, να ταιρειάζουν στο σωματότυπο και στην παλάμη σου)

Και τέλος, για μεγαλύτερη άνεση σε πολύωρη ποδηλασία, τυλίγουμε παχειά-παχειά την ταινία (όχι σφικτά), επιλέγουμε μαλακή ταινία (πχ τύπου cork-gel) και φοράμε και άνετα γαντάκια με τζελ.

Δεν ξέρω αν απαντώ στο ερώτημά σου.... απλά γράφω γενικά για άνεση σε πολύωρες ποδηλατικές δραστηριότητες....

ΥΓ. άλλη μια θετική ψήφος από εμένα για "μόνιμο" άνοιγμα των ψαλιδιών.
1ον, η διαφορά είναι μικρη (3+3 χιλ)
2ον, ΣΠΑΖΟΜΑΙ πάαααρα πολύ όταν παιδεύομαι σε αλλαγή πίσω ελαστικού. Το μη-μόνιμο άνοιγμα για εμένα είναι παιδεμός. ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ.
3ον, τσέκαρε και επιβεβαίωσε ότι "από μαμά" το πλαίσιο ήταν με 124 χιλ άνοιγμα. Ότι δηλαδή δεν έχει φάει άνοιγμα / κλείσιμο / βιασμό στην προηγούμενη ζωή του....

Χρήσιμες οι πληροφορίες περί άνεσης!

ap_senior
Απών/απούσα

Πήρα την απόφαση να γίνει μόνιμο άνοιγμα ψαλιδιών και θα μπει κέντρο campagnolo record 130χιλ με οκτάρα κασέτα. Πώς μπορώ να ανεβάσω φωτογραφίες;

ap_senior
Απών/απούσα

n555 wrote:
Ap_Senior καλησπέρα,
είχα ένα Faggin Columbus SLX τέλη του '80. Ωραία πλαίσια, καλοδουλεμένα. Τα ψαλίδια δε θα τα άνοιγα χωρίς νεα ευθυγράμμιση των νυχιών, ούτε μόνιμα με cold setting ούτε απλώς βάζοντας πιο φαρδύ κέντρο. Θεωρώ ευαίσθητο σημείο τη σύνδεση νυχιών και κάτω ψαλιδιών. Επίσης θα φάει ζόρι και η κόλληση της γέφυρας του φρένου. Σε Reynolds 753 και 653 έχουν προκληθεί σοβαρές βλάβες από τέτοιες επεμβάσεις. Κάποιοι σκελετάδες δεν ανοίγουν πλαίσια χωρίς να αντικαταστήσουν τη γέφυρα του φρένου. Το δικό μου το Peugeot δεν το πειράζω κι ας δυσκολεύομαι να βρω κασσέτα Uniglide 7άρα.
Αν το ζητούμενο για σένα είναι οι λευγεδομανέτες νομίζω ότι έβγαιναν Shimano Exage 7άρες
Σχετικά με την ποιότητα του πλαισίου σίγουρα είναι χειροποίητο πολύ καλής ποιότητας κατασκευής, ανεξάρτητα από σετ σωλήνων. Πρέπει να είναι Columbus Tretubi, δηλαδή 3 κύριοι σωλήνες Columbus SL. Αν τα "κάθετα" ψαλίδια έχουν μεταβαλλόμενη εξωτερική διάμετρο, όπως μάλλον φαίνονται στις φωτογραφίες, αυτό είναι ακόμη ένα "συν" στην ποιότητα. Μια-δύο φωτογραφίες της μούφας της μεσαίας τριβής θα διαφωτίσουν αν είναι χυτή ή πρεσσαριστή. Από τα μέσα του'80 και μπρος στα SL και SLX πλαίσια, ήταν μονοκόμματη χυτή η γέφυρα του φρένου, κάπως πλακέ τα σκέλη του πιρουνιού από την κορώνα έως και τη μέση και τα νύχια Campagnolo.
Ρίξε μια ματιά για Tretubi:
http://velospace.org/node/41030
http://s584.photobucket.com/user/brian3069/media/Picture296-2_zpsbe6558a...
και για full SL SLX (πρόσεξε το πιρούνι):
http://www.pedalroom.com/bike/faggin-competition-1987-7310
http://www.flickr.com/photos/eisenherz-bikes/6854927702/in/pool-1195951@N20/
Καλή ευκολία και καλές βόλτες με την πανέμορφη ιταλιδούλα σου

Tretubi είναι! ωραίες πληροφορίες!
Πώς μπορεί να γίνει η ευθυγράμμιση των νυχιών; Έχει άραγε τόσο σημασία στην πράξη;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

αν μπεις στο λούκι των 130χιλ τότε κάντο 10άρι
να είσαι οκ με ανταλλακτικά και να βάλεις σει-
ρά της προκοπής.

Πήγαινε τουλάχιστον σε 9άρα σειρά/κέντρο. Αν δεν
κάνω λάθος τα 8άρια της Campy δεν είναι συμβατά
με 9+ κασέτες.

Δεν έχει νόημα να έχεις σύγχρονο άνοιγμα στα ψα-
λίδια για να βάλεις ανταλλακτικά 20ετίας.

Zpower
Απών/απούσα

ap_senior wrote:
Πήρα την απόφαση να γίνει μόνιμο άνοιγμα ψαλιδιών και θα μπει κέντρο campagnolo record 130χιλ με οκτάρα κασέτα. Πώς μπορώ να ανεβάσω φωτογραφίες;

το θεμα σου ειναι να ανεβασεις φωτο?

η να μην καταστρεψεις το σκελετο

και τι παει να πει μονιμο ανοιγμα ?

πορτα ειναι ?

http://www.youtube.com/watch?v=LNlZ4BZZn6w

atomgr
Εικόνα atomgr
Απών/απούσα

Κι εγώ πήρα την απόφαση και πήγα το δικό μου για άνοιγμα. Δεν βλέπω κάτι το παράξενο μετά το άνοιγμα ούτε στη γέφυρά ούτε κάπου αλλού.
Από όσο ξέρω το άνοιγμα δεν είναι συμμετρικό. Στη δεξιά πλευρά είναι 2mm περισσότερο.
Η campagnolo στις παλαιότερες σειρές έβγαζε και παράκεντρους άξονες στη μεσαία τριβή.
Τα drop θα καταλάβεις αν θέλουν ευθυγράμμιση μόνο όταν αρχίσεις να κάνεις αλλαγές. Και εκεί υπάρχουν άνθρωποι να στα φέρουν ή να σου πουν πως να τα φέρεις.
Αν βρεις Centaur του 9 ή του 10 για μένα καλύφθηκες.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

atomgr wrote:
Κι εγώ πήρα την απόφαση και πήγα το δικό μου για άνοιγμα. Δεν βλέπω κάτι το παράξενο μετά το άνοιγμα ούτε στη γέφυρά ούτε κάπου αλλού.
Από όσο ξέρω το άνοιγμα δεν είναι συμμετρικό. Στη δεξιά πλευρά είναι 2mm περισσότερο.
Η campagnolo στις παλαιότερες σειρές έβγαζε και παράκεντρους άξονες στη μεσαία τριβή.
Τα drop θα καταλάβεις αν θέλουν ευθυγράμμιση μόνο όταν αρχίσεις να κάνεις αλλαγές. Και εκεί υπάρχουν άνθρωποι να στα φέρουν ή να σου πουν πως να τα φέρεις.
Αν βρεις Centaur του 9 ή του 10 για μένα καλύφθηκες.

...των πισω ψαλιδιων ειναι συμμετρικο.
Αν η δεξια πλευρα ειναι 2 χιλ πιο εξω, τοτε εχεις ενα ωραιο στραβο σκελετο.
Η "παρακεντρη" μεσαια τριβη, (που ηταν χαρακτηριστικο ολων των αξονων μεσαιας τριβης ολων των εταιριων), ειχε το δεξι τμημα του αξονα μακρυτερο, γιατι εκει επρεπε να φιλοξενηθει κι ο δεξιος βραχιονας με τους δυο (η τρεις) δισκους του, οντας παχυτερος απο τον αριστερο.
Το δεξι ακρο του αξονα αρχισε να "κονταινει", οταν οι εταιριες αρχισαν να φτιαχνουν δισκοβραχιονες με μικροτερο q-factor, και διαφορετικης σχεδιασης (πιο "στενους") δεξιους δισκοβραχιονες.

atomgr
Εικόνα atomgr
Απών/απούσα

Συμφωνώ μαζί σου αν και υπάρχουν ασύμμετροι.
Αν το ανοίξεις 130 συμμετρικά και δώσεις 1,5 2 mm δεξιά που μπορείς να το πάρεις με μια ροδέλα για να μπορέσει να πάρει πχ 13 γρανάζι και να εξασφαλίσεις ότι δεν θα βρίσκει δεν χάθηκε και ο κόσμος. Άλλωστε το στραβό θα φανεί στις αλλαγές.
Από όσο θυμάμαι ασύμμετρα είχε η campagnolo μέχρι το 2006 στους chorous και στους SR. Μετά έβαλε συμμετρικό στους Veloce και Centaur.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

με το φαγγίν ή έσπασε τελικά;! Καλή Ανάσταση!
(μη τα πονάτε ρε τα πλαίσια!)