Καλησπέρα σε όλους,
Σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας μερικές φωτογραφίες από ένα Ideal Pro-Rider (νομίζω του 95) το οποίο το είχα ξεχασμένο στο υπόγειο για καμιά 10αρια χρόνια.... Ίσως για μερικούς νοσταλγούς του rock 'n roll που λέμε, να τους φέρει αναμνήσεις...
Μια σέλα του αγόρασα και φώτα, μαζί με μια θήκη για παγουράκι. Έχω αρχίσει να το πηγαίνω μερικές βόλτες, μια χαρά πάει παρά την ακινησία χρόνων. Θα δω τί άλλη επέκταση θα του κάνω. Για απλή χρήση το θέλω, ξέρω ότι έχουν βγει ποοοοοολύ καλύτερα ποδήλατα (αυτό έλειπε....).
Όποιος έχει να μοιραστεί πληροφορίες και συμβουλές, ευσπρόδεκτες.
Φιλικά.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Μια χαρά "θρυλλικό" ποδήλατο της εποχής του.. Εχει ανέβει φορτωμένο σε βουνά και βουνά χωρίς να διαμμαρτύρεται! Κάθαρισμα, λάδωμα και να το χαίρεσαι!
Από ότι βλέπω, όποτε βρεις λίγο καιρό, κάνε δύο καλές προσπάθειες και θα είσαι ΣΟΥΠΕΡ τζετ.
Η αλυσίδα υποφέρει. Δείξτεις την αγάπη σου. Πανάκι, οποιοδήποτε καθαριστικό σου έρθει στο νου (από πετρέλαιο / βενζίνη / ζιφ με αμμωνία / παραφινέλαιο / αντισκουρικό σπρέι / διαλυτικό χρωμάτων / ζεστό σαπουνόνερο / ατμό από ατμοκαθαριστής ότι φανταστείς) και πέρνα την ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ μέχρι να ξεσκουριάσει. Μετά άπλωσε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ λεπτόρευστο λιπαντικό λαδάκι βρεις (ραπτομηχανής / μοτοσυκλέτας / αλυσοπρίονου ότι βρεις). Θα σου χαρίσει και άλλα χιλιόμετρα με πολύ αγάπη.
Τα στεφάνια, ειδικά εκεί που ακουμπάει το τακάκι, υποφέρουν και αυτά. Μοίρασε λίγη αγάπη και σε αυτά. Πάρε ένα σφουγγαράκι διπλής επιφάνειας (κουζίνα μαμάς, αυτό με τη σκληρή πράσινη επιφάνεια από τη μια, ή στην τελική ατσαλόμαλλο. Αν και καλύτερα να αποφύγεις κάτι πολύ σκληρό που θα χαράξει σε βάθος). Διώξε σκουριές και βρωμιές. Να λάμψει η επιφάνεια πέδησης. Μετά πέρνα και μια τα ίδια τα τακάκια (στη μεριά που ακουμπούν στο στεφάνι). Θα δεις ότι μετά θα έχεις ΦΡΕΝΑ..... (τώρα έχει fρ3ν@κι@....).
Σου έγραψα αυτά που έχουν μηδενικό ουσιαστικά κόστος και θέλουν μόνο προσωπική αγάπη από μεριάς σου....
Καλές πεταλιές.
κατεβαζεις τον λαιμο (ΤΩΡΑ ΑΜΕΣΑ δεν διαβαζεις καν την υπολοιπη απαντηση). Εισαι εξω απο τα ορια και ειναι πολυ επικινδυνο.
Ενα σετ τακακια φρενων, Τσεκαρεις τα συρματα εαν δουλευουν σωστα, γρασσαρεις και αλυσιδα. Κοιτας τα ελαστικα εαν ειναι κρακελαρισμενα (εαν ειναι τα βαζεις στο προγραμμα για αλλαγη). Αυτα ειναι. Ολα τα αλλα ειναι δευτερευοντα
μ΄ αρέσει που όλο βλέπεις σπασμένα πλαίσια και αναφέρεις! ενώ δεν λες το βασικότερο: τα φτηναδάκια του Μανιατό, όπως αυτό που βλέπουμε, ήταν της σειράς. Ενα βασικό, χαμηλής αντοχής υλικό, με (άντε το πολύ) τρεις σωλήνες hi ten. Σαν να λέμε...Μπαζολέας, με όλο το σεβασμό!
https://brainybiker.com/are-hi-ten-steel-frames-bad-...
Δεν ενδείκνυται κατα την γνώμη μου ένα τέτοιο υλικό για σκληρά πράγματα(φορτώματα, λυγίσματα, touring καταστάσεις και λοιπά). Για νορμάλ όμως χρήσεις (ε, και βέβαια αν μείνει στο σκοτάδι το ποδήλατο για σαράντα χρόνια!), εννοείται πως θα...αντέξει! Επίτρεψέ μου να έχω προσωπική γνώμη. Αν ήταν 4130, τότε σαφώς αλλάζουν τα πράγματα. Συνεπώς, μιά δική μας, χαλαρή ανάβαση, προσεκτική, δεν είναι ανάγκη να ανάγεται σε θεώρημα ή κανόνα. Άλλο αν η σχέση value for money το κάνει ελκυστικότατο. Φυσικά και είναι φτηνό, και βέβαια βαρύ. Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Kktsol, για το λαιμό, και ...θα κάνω στο μυαλό μου ένα εφιαλτικό σενάριο "κατεβαίνοντας τα σκαλιά με ένα hi ten"
Mην διαχειρίζεστε την ασφάλεια και την γνώση των άλλων. High, δε σημαίνει απαραίτητα ψηλά. Σημαίνει ένα τίποτα(αφού δεν είχε τίποτα άλλο να πουλήσει σε τέτοιο λόγο, τιμής-ποιότητας τότε ο Μανιατό. Δηλαδή μην κάνουμε ένα entry level ποδηλατάκι σύμβολο ποδηλασίας για να καθαγιάσουμε την αγορά μας. Ισχύει πάντα το you get what you pay. Ας μην αναγάγουμε δηλαδή τη σαβούρα σε απόλυτη ποιότητα. Με προβληματίζεις με το να λες "Αυτό σπάει, εκείνο δεν σπάει", χωρίς να έχεις ολοκληρωμένη άποψη για τα μέταλλα. Δεν θα σπάσει σαν αγγουρέτο εκεί που θέλουμε εμείς, ή θα λυγίσει. Θα σπάσει στον αδύναμο κρίκο: στα νυχάκια, στις κολλήσεις ίσως, στις λεποτμέρειες. ΣΤον λαιμό ή την γενική, συνολική αξία-ασφάλεια. 'Α ρε Δάσκαλε kktsol! Πες τα να τα ακούμε και να μαθαίνουμε!
Λάθος επίσης φιλοσοφία καλλιεργείται συστηματικά, με την επιλογή του βασικότερου ίσως στοιχείου του ποδηλάτου: του σκελετού. Απο το post φαίνεται να καταλήγουμε στο συμπέρασμα: "πάρε κουμούτσα, είναι καλύτερη".Δεν ισχύει αυτό. Παγκοσμίως, εδώ και αιώνες. Και μη πει κανείς για την χρήση μέρους του πλαισίου απο την Brompton, hi ten. Αυτό είναι κλοπή και ντροπή για αυτούς. Δείτε την ανάκληση που έκαναν λόγω μεσαίας τριβής Fag. Το θέμα είναι τα υλικά. Και ας μην είσαι ο τιτανοτεράστιος Σεφ!
Tα hi-ten δεν εχουν μικροτερη αντοχη απο το 4130, εχουν απλα περισσοτερο βαρος. Ενα αντιστοιχο αλλα πιο φθηνο, mtb της ελληνικης field με νεροσωλινες και οτι να' ναι κολλησεις που ειχα παντως, δεν παει ο νου σου ποσο γλυκα και ανετα κυλουσε. Περνουσες απο λακουβες και κακοτεχνιες σαν να γλυστρουσες σε μαλακο βουτυρο. Με το ξερο πιρουνι που του ειχα μαλιστα ηταν πολυ πιο ελαφρυ απο το συγχρονο αλουμινενιο prorider (του 12). Θα το κρατουσα, μου ηταν μεγαλο και το εδωσα αλλα και παλι με μιση καρδια. Ηταν πατος ποιοτικα αλλα ηταν ενα πολυ ευχαριστο ποδηλατο που μου χαρισε πολλα χαμογελα και ακομα το σκεφτομαι που και που, θα ηθελα να το ξανακαβαλησω.
Δε λεω, αμα ετσι και αμα αλλιως, χρειαζεσαι ενα ποιοτικοτερο ποδηλατο, γιατι ετσι και αλλιως. Αλλα για το φιλο που το εχει ηδη, μια χαρα ειναι, αν εξαιρεσεις το οτι μαλλον του ειναι μικρο...
το βαρύτερο (Γενικά), είναι πιό απορροφητικό.Δες και αυτό
4130 (chromoly) has a 97,000 pound/inch of tensile strength ενώ 1015 (hi-ten steel) has a 61,500 pound/inch tensile strength
https://dougsterbob.com/2018/08/07/chromoly-vs-hi-te...
https://www.makeitfrom.com/material-properties/SAE-A...
Αν θυμάμαι καλά σε όλες τις επιδοσεις υπερτερεί το 4130 (κάτι μας λέει η αεροπορική χρήση!). Η (αυξουσα) σειρά "ποιότητας" είναι 1010, 1020, 1030,1040 με 1045 να είναι καλύτερο. Κάπως ετσι πάει.Το carbolite 103 Peugeot, για το οποίο έχουν γίνει ουκ ολίγες αναφορές στα διεθνή φόρουμ, ('σκουπίδι', "τίμιο") είναι μιά ακόμα παρόμοια περίπτωση.Αφ΄ ενός οι μισοι το υποστηρίζουν (επειδή είναι το ποδήλατό τους, το ένα και μοναδικό, που αγόρασαν σε δελεαστικότατη τιμή), αφ΄ ετέρου οι άλλοι μισοί είδαν και κάτι παραπάνω και λένε αντικειμενική γνώμη(με συμπέρασμα να τους "τη λένε" (!) οι άλλοι μισοί).Σε ελεύθερη μετάφραση: σκουπίδι, βαρίδι, το μισώ και λοιπά.
Φίλε / φίλη με το Ideal, όπου ακούς πολλά κεράσια, βάσταγε μικρό καλάθι. Εύχομαι καλές, ασφαλείς και υγιείς βόλτες, ανεξάρτητες απο reviews και τεχνικά χαρακτηριστικά! θα συμφωνήσω και εγώ, οτι πρέπει να χαρείς το ποδήλατο, είναι μιά χαρά και πάνω απο όλα σχεδόν καινούριο
Στα θετικά του ότι το big fork που φοράει δεν είναι εκείνο το ίσιο τύπου ΒΜΧ που ήρθε αμέσως μετά αλλά διατηρεί την καμπυλότητά του.
...
"Σκουπίδι, βαρίδι, Clunker, νεροσωλήνες κολημένοι γύρω από κάτι περιφεριακά, μπετόβεργα, κάγκελο, χρέπι" κ.α. είναι τα υποκοριστικά πολλών τέτοιων ποδηλάτων που αλώνισαν τον κόσμο για 30 χρόνια και, σε αντίθεση με αυτό που πέρασε 10 χρόνια στην αποθήκη, με ή χωρίς λάδι στα ευαίσθητα σημεία τους, με ή χωρίς καινούργια λάστιχα, φορτωμένα την μαμά τους και τον μπαμπά τους σε κατσάβραχα ή σε επαρχειακούς δρόμους, σε λεωφόρους και πλατείες.
Μας αρέσει δε μας αρέσει η αλήθεια είναι αυτή.
Το ποδήλατο είναι και πρέπει να παραμείνει ΚΑΙ ένα απλό φτηνό και προσιτό μέσο μετακίνησης, χαράς, παιχνιδιού, μεταφοράς, ταξιδιών και κάτι ποδήλατα σαν κι αυτό το αποδεικνύουν όχι μόνο αυτό αλλά και την αξία και την αντοχή του Hi Ten που τόσο πολύ μαγνητίζει την πανεύκολη αυστηρότητα, τον αυταρχισμό, την αδιαλαξία, την απέχθεια, την απαξίωση των μεγάλων μέτρ και των γκραν σεφ της ποδηλατικής μαγειρικής.
Που τόσο πολύ προσελκύει το "σούπερ προ" ποδηλατικό "πφφφ..." των πουριστών και των εμπεριστατωμένων.
...
Πάντα θα σκάω ένα χαμόγελο όποτε βλέπω ένα τέτοιο ή τα αδελφάκια του οποιασδήποτε μάρκας, στο δρόμο.
Ευχαριστώ όλους όσους απάντησαν. Όπως καταλάβατε, είναι τελείως απλως χρήστης ποδηλατου ουσιαστικά τωρα ξεκίνησα να κάνω με μεγαλύτερη συχνότητα. Το μέγεθος του ποδηλατου, από όσο κατάφερα να μετρήσω, είναι 50 εκατοστά στον κάθετο σωλήνα (μέτρηση Α την βρηκα). Το ύψος μου είναι 1,78. Τώρα όσο αφορά το τιμονο, έψαχνα συνέχεια στο internet να βρω πως είναι η κατάλληλη ρύθμιση. Θα το κατεβάσω. Το πρόβλημα μου είναι οτι ακόμα καινεκει που είναι, σκύβω σε σημείο που η στάση του σώματος μου δεν βολεύει. Για αυτό και έψαχνα και ένα πιο μακρύ λαιμό.
Περιμένω να ανοίξουν τα μαγαζια ώστε να το πάω να δουβε τι μπορώ να κάνω για αυτό.
Ναι ετσι ειναι. Ακριβως γι' αυτο ομως το hi-ten ειναι πιο βαρυ, χρειαζεται περισσοτερο υλικο για να φτασει την αντοχη του 4130. Αν τα παρεις 1:1 δεν εχουν πρακτικες διαφορες στο βαρος. Δεν θα βρεις ποδηλατο με τοσο λεπτους hi-ten ομως, Το τελικο ποδηλατο θα εχει την ιδια αντοχη. Aν μαλιστα το 4130 ειναι butted, στα σημεια που ειναι πιο λεπτο, δεν μπορει να φτασει να ειναι πιο αδυναμο απο το νεροσωλινα?
Συγνώμη που έγραψα με bold χαρακτήρες, είναι επειδή βιάστηκα να αντιγράψω το περιεχόμενο του link. Μηχανολόγος δεν είμαι, αλλα νομίζω οτι αυτά τα ποσά, είναι σαν να βυθίσεις π.χ. μιά επιφάνεια, ή ένα κύλινδρο, σωλήνα, οτιδηποτε, μέσα σε βάθος θαλάσσιο, και να δεχτεί πίεση "μέχρι νά..." Τώρα τι ακριβώς είναι το μέχρι νά, μάλλον εννοουν την παραμόρφωση, ή /και, το σπάσιμο (υποτίθεται την ανεπανόρθωτη φθορά).Κάπως έτσι ορίστηκε το pound per inch, αυθαίρετα, θα μπορούσε π.χ. να είναι ανα τετραγωνικό εκατοστό. Έτσι ορίστικε απο το Ιντσικό, Αμερικανικό ινστιτούτο μέτρων και σταθμών? δεν ξέρω, τις ίδιες πηγές έχουμε! χα χα!
και η πίεση σε ατμόσφαιρες φαντάζομαι κάτι τέτοιο θα είναι
Άρα νομίζω πως (ceteris paribus, τηρημένων δηλαδή όλων των άλλων ίσων) οι πιέσεις αυτές, αντιστοιχούν σε ίσου πάχους μέταλλα(για να είναι ακριβοδίκαια η μέτρηση), και μάλλον όχι σε ίδιου βάρους. Δεν είμαι σίγουρος αν το λέω σωστά, αλλα δεν θέλω να σε μπερδέψω: τι είναι πιό βαρυ? ένα κιλό βαμβακι ? ή ένα κιλό σίδερο! χα χα!
.....δεν διάβασα ότι γράψατε πιο πάνω με προσοχή, ...μια παρατήρηση μόνο θα μου επιτρέψετε:
Σύμφωνα με αυτόν: https://dougsterbob.com/2018/08/07/chromoly-vs-hi-te... συγκρίνουμε 4130 (chromoly) με 1015 (hi-ten steel)
Το tensile strength που αναφέρει είναι η Τάση Εφελκυσμού. Δηλαδή, τί τάση (=δύναμη ανά επιφάνεια) πρέπει να ασκήσω σε ένα υλικό, και να το τραβήξω μέχρι ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ.
Στο επίσημο σαιτ https://www.steel-grades.com/Steel-Grades/Structure-...
έχουμε Tensile Rm (MPa) 766 για το κράμα 1015
Και επίσης στο https://www.steel-grades.com/Steel-Grades/Carbon-Ste...
έχουμε Tensile Rm (MPa) 967 για το άλλο κράμα 4130
Άρα όντως, για να έχουμε "καταστροφή" του υλικού (κράματος) 4130 θέλουμε αρκετά μεγαλύτερη τάση εφελκυσμού από ότι στο 1015. Και μετριέται με ΜεγκαΠασκάλ
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ (και ακόμα περισσότερο ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ) που αναφέρει ο dougsterbob.com......!!!!
Επίσης δεν ξέρω αν όλες αυτές οι τιμές ξεφεύγουν ούτως ή άλλως από το πεδίο χρήσης του ποδηλάτου (δηλαδή αμφιβάλω αν ποτέ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ενός ποδηλάτου, θα φτάσει ποτέ ένας σκελετός να δει τέτοια νούμερα εφελκυσμού.....), αλλά κυρίως αμφιβάλλω για το κατα πόσο μας ενδιαφέρει να μιλάμε για εφελκυστικές τάσεις. ΟΚ, υποθέτω ότι οι τάσεις αναπτύσσονται "και ως προς τον εφελκυσμό", αλλά πιστεύω ότι μεγαλύτερο πρόβλημα έχουμε με κρούση ή γενικά με τη μηχανική καταπόνηση... δηλαδή τί γίνεται με το ριμάδι το μέταλλο όταν κοπανιέται στις γκρεμίλες και όταν το χρησιμοποιώ επί μια 10ετία σας ταλιμπανέζος ποδηλάτης..... Οι κολλήσεις του σκελετού, από την άλλη, ίσως να παίζει ρόλο να αντέχουν όταν τραβιούνται οι σωλήνες / όταν ασκούνται εφελκυστικές τάσεις...
.... αυτά....
https://industry.arcelormittal.com/automotive/reposi...
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?f=12&...
rs (stress ratio), rm (tensile strength),
https://www.framebuilding.com/acrobat%20files/Columb...
http://www.framebuilding.com/Tubing%20Materials.htm
το R είναι μάλλον το (οριακό)σημείο θραυσης, ας το πούμε ...breaking load. (Δεν θα έρθει και ο Μπαμπινιώτης! χα χα! ) Είναι πολλές πάντως οι τιμές μέτρησης, μονάδες και λοιπά, και ειδικά στην ποδηλασία εύκολα ξεγελιόμαστε
(στο παραπάνω φόρουμ έχει και τα πινακάκια της Columbus.Τώρα θα μου πεις ποιός θα κάτσει να ασχοληθεί, ή ποιός θα μπορούσε να καταλάβει τι και πώς!! Συντελεστής λέει λειότητας! χα χα! )
λετε οτι το 4130 εχει μεγαλυτερη ταση εφυλκισμου απο το high tension steel. Ναι εχει, και τι σημαινει αυτο. Αυτο απλα λεει οτι εαν εχεις δυο ακριβως, μα ακριβως ομως, ιδιες σωληνες το 4130 θα εχει μεγαλυτερη αντοχη. ΟΚ. Και σε ποιο σκελετο οι σωληνες εχουν ακριβως το ιδιο μηκος, ακριβως το ιδιο παχος γενικα ολα τα χαρακτηριστικα τους ιδια εκτος απο το υλικο; Απαντω μονος μου σε κανενα. Το οτι θα χρησιμοποιησεις 4130 (ή reynolds 953 ή οτι αλλο θελετε) σημαινει οτι επειδη το υλικο σου εχει μεγαλυτερη αντοχη μπορεις να χρησιμοποιησεις διαφορετικου παχους σωληνες ή με λεπτοτερα τοιχωματα (μην μπλεξουμε μεσα και double butted κτλ). προσπαθωντας να παρεις αντιστοιχο αποτελεσμα με μικροτερο βαρος. Αυτο και μονο αυτο. Το εαν θα το κανεις σωστα εχει να κανει με το ποσο καλος frame builder εισαι. Μπορει πχ για να εχεις αρκετα μικροτερο βαρος να χρησιμοποιησεις πολυ πιο λεπτους σωληνες απο αυτο που χρειαζεσαι οποτε τελικα να χασεις στην αντοχη και τελικα ενα 4130 να ειναι πιο ευαισθητο απο ενα high ten. Τωρα για το ποσο καλος θα ειναι ο σκελετος σου στα υπολοιπα χαρακτηριστικα εχει να κανει με την υπολοιπη σχεδιαση και οχι με το υλικο αυτο καθ'αυτο. Δεν εξηγω παραπανω, νομιζω ειναι κατανοητο οτι το υλικο απο μονο του δεν ειναι αρκετο να μας πει για την ποιοτητα ενος σκελετου.
Για το ποδηλατο του φιλου τωρα. Ενα βασικο τελειως low budget ποδηλατο. Απο την ωρα που κυλαει και μπορει και κουβαλαει τον φιλο για την βολτα που κανει ειναι μια χαρα και δεν χρειαζεται κατι παραπανω. Εαν κατεβασει και τον λαιμο σε ασφαλη επιπεδα τοτε μια χαρα βολτες θα κανει. Δεν χρειαζεται κατι παραπανω. Μερικες αλλαγες για την ασφαλεια του και μονο να κανει και θα ειναι μια χαρα. Οταν θα παει παραπανω θα παρει ενα ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ treking ή hybrid και θα του φανει και σαν διαστημοπλοιο απο αυτο που εχει και δεν ειναι και κακο αυτο. Τα καλα chro-mo κοστιζουν πολυ για να παει προς εκει εκτος εαν σοβαρεψει πολυ η χρηση, παρα πολυ. Αστε το παιδι να ευχαριστηθει το ποδηλατο που εχει. Και εγω απο κατι τετοιο ξεκινησα και με αυτο βολταριζα γυρω απο το μαγαζι για ψιλοδουλειες πριν μου το κλεψουν.
τα ίδια πράγματα λέμε, απλά παραθέτουμε απόψεις. Δηλαδή πειράζει αν πούμε και μιά κουβέντα παραπάνω (οτι εκτός απο τα mega pascal υπάρχουν και τα bar, τα newton, τα τζάουλ και δεν ξέρω και εγώ τί?! ) ? διάλογο κάνουμε. Άλλωστε γίνεται τόσος λόγος για τα ελαστικά και τα μετρικά συστήματα, για το πλαίσιο δεν νομίζω να είναι κακό να λέμε κάποια πραγματάκια
Εντάξει ρε παιδια, ένα ποδήλατο 25 χρόνων είπα να βγάλω ξανά στον δρόμο και να πάρω μερικές απόψεις, δεν φαντάστηκα τέτοια φυσικό-χημικη ανάλυση χαχα. Για την χρήση που το θέλω, νομίζω μια χαρα θα είναι. ΣΑΦΩΣ και υπάρχουν πολύ καλύτερα. Το μόνο που μου μένει, είναι να βρω έναν ασφαλή τρόπο να σηκώσω ψηλά το τιμονι, περίπου 5-10 πόντους από εκει που είναι τώρα, ώστε να νιώθω πιο άνετα. Να ανοίξουν τα μαγαζια να δω τι μπορώ να κάνω.
αφού τι 'πιασες το νόημα.... Κουβέντα να γίνεται...
Το ποδηλατάκι είναι μια χαρά. Θέλει λίγη αγάπη από μέρους σου. Και θέλει όντως να κατεβάσεις το λαιμό σε όρια ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. Εκεί απάνου που τον έχεις κοτσάρει, κινδυνεύεις να βρεθείς με το τιμόνι στο χέρι..... ντουγρού για τα ντουβάρια....
Η Λυδία έγραψε από την αρχή ότι τέοια ταπεινά ποδήλατα, έχουν φορτωθεί με ότι βάζει ο νους σου και έχουν κάνει πολυήμερα ταξίδια. Άρα μπορεί να είναι παλιό, σεμνό, ταπεινό, οικονομικό και ότι άλλο θες, αλλά την δουλειά του θα την κάνει πολύ καλά, αρκεί να του φερθείς και εσύ εντάξει.
Το τελικό συμπερασμα που πρέπει να βγει είναι: 1ον, ένα καλοσυντηρημένο καλορυθμισμένο ποδήλατο, όσο παλιό και αν είναι, μπορεί να βγάλει άφοβα πολλά χλμ ακόμα. Και 2ον, αν δειτε και ξεκινάμε αναλύσςις και μάθημα Αντοχής Υλικών, διακριτικά κάντε τη με ελαφρό πετάλι....
Οχι δεν σου επιτρεπουμε καμια παρατηριση γιατι αν διαβαζες θα εβλεπες οτι οπως ειπα και οπως ειπε μετα και ο kktsol, ναι μεν οταν ειναι 1:1, ιδιοι ακριβως σωλινες, ιδιο μηκος, ιδιο παχος, ιδια ολα αλλα αλλο κραμα, το 4130 προφανως αντεχει περισσοτερο, δεν τιθεται θεμα. Και μιας και αναφαρθηκε και το βαρος απο το John, το πρακτικο βαρος θα ειναι επισης ιδιο. Το 4130 δεν θα ειναι πιο ελαφρυ απο το χαλια hiten.
Ακριβως γιαυτο το λογο ομως δεν θα βρεις ποτε σκελετο hiten με το ιδιο παχος, θα ειναι παντα πιο χοντροι οι σωλινες. Και ξανα, αν ο 4130 ειναι butted (εχει δηλαδη διαφορετικο παχος κατα μηκος του 1,2,3 ή 4! φορες, ωστε να γινει ακομα πιο ελαφρυς) τοτε στα σημεια που ειναι πιο λεπτος θα τσακισει, θα σπασει, θα λιγυσει πιο ευκολα απο το ταπεινο hiten.
Και οχι, δεν λεμε το ιδιο ολοι
Ειναι σαν να ακουω τον κολλητο μου "βρηκα ενα πλαισιακι reynolds 853, τρομερο κτλ κτλ κτλ", και τελικα ειναι μια μ@λ@κια και μιση. Μεχρι και στραβοκολλημενο ηταν.
λέει μιά παροιμία...Τα μεταξωτά βρακιά, θέλουν επιδέξιους κώλους (με το συμπάθειο). Ο δικός μου πωπός πάντως δεν έχει εκπαιδευτεί να καταλαβαίνει τέτοιες διαφορές. Πάντως ένα απο τα σύγχρονα (το 12) που λες, το δοκιμασα και συμπέρανα οτι δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό. Λίγα χιλιόμετρα όμως, τοπικά.Είναι και το marketing, είναι και ο τρόπος παρουσίασης, γενικά πολλά θέματα, που μακάρι να είχαμε το χρόνο και το χρήμα να τα αγοράζαμε όλα και να κάναμε Τεστ ντράιβ! Με την ευκαιρία, head treated είναι τα βουνοφάγα.
https://www.thorncycles.co.uk/bikes
https://www.cyclinguk.org/cycle/new-steel
εκείνος που θα πάρει την απόφαση να πάει μακρύτερα και ξεκούραστα...Πρέπει να έχει φάει πέτρα στο κεφάλι! και να χώσει βαθιά το χέρι στην τσέπη
1.Τι ειναι head treated και ποια ειναι τα βουνοφαγα??
2.Οταν λες δοκιμασες το 12 (προφανως το caad) καταλαβαινω οτι εννοεις μια μικρη βολτα-δοκιμη και λες οτι συμπερανες οτι δεν ειναι κατι εντυπωσιακο. Ως προς τι; Σε ποιο τομεα; Συγκριτικα με ποιο αλλο ποδηλατο;
Ευχαριστώ για την μεταλλουργική σέντρα και συγνώμη, εννοούσα heat treated (θερμική κατεργασία), επειδή αναφέρθηκες σε Reynolds. Θα ανοίξω ένα νέο νήμα μάλλον για να μην επιβαρύνουμε το φίλο.Για το caad, εννοούσα οτι περίμενα κάτι μαλακότερο, Γέρασα και θέλω πολυτέλειες! Δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία, ωστόσο αν γινόταν σήμερα ένα blind test, νομίζω πως ατσαλάκι απο αλουμίνιο θα το διέκρινα σχετικά γρήγορα.Να είστε όλοι καλά!