Καλησπέρα παιδιά,
έχω ένα ideal traxer το οποίο σκέφτομαι να αλλάξω την αναρτησή του με ένα
ξερό πηρούνι και ότι άλλο χρειαστεί
έτσι ώστε να μπορώ να κάνω ένα ποδηλατικό ταξίδι-τουρισμό με αρκετά ημερίσια χλμ(70 έως 100).
Εννοείται πως το ποδήλατο θα είναι φορτωμένο με μπροστά και πίσω σχάρα.
Θα ήθελα τη γνώμη σας για οτι αλλο πιστευει κάποιος πως θα χρειαστέι να αλλάξω για να το κάνω
πιο ξεκούραστο και λειτουργικό στα παραπάνω χιλιόμετρα.
Το ποδήλατο ειναι μοντέλο του 09 με αρκετα καλά mtb περιφερειακά....
θέλω τα φώτα σας για να αποφύγω αγορά τουριν ποδηλάτου..λόγω οικονομικών.
Ευχαριστώ..
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Λάστιχα λεπτότερα και σία στο τοπικό ποδηλατά νομίζω είναι μιά καλή αρχή !
Βεντούζα πές του κάνε καλή τιμή-πακέτο !
Συνήθως έχουν αποθήκη για τα mix & match που θέλεις,άμα τους πιάσει και το φιλότιμο,συνδυασμένο με καλή τιμή όλα γίνονται !
όποιος μπορεί να βοηθήσει ευπρόσδεκτος...
λεπτότερα λάστιχα έχουν ήδη μπεί γιατί χρησιμοποιούσα το ποδήλατο στην πόλη.
Απο δώ και πέρα θέλω να το κανω ακόμα πιο απλό...αξίζει ή η γεωμετρια του ποδηλάτου ειναι αποτρεπτική?...
εγώ δεν έχω την εμπειρία, αλλά μήπως για σοβαρό ταξίδι δεν αρκεί ένα λεπτό λάστιχο. Βλέπω ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν schwalbe marathon (plus) με προστασία από σκασίματα. Και πόσο λεπτό πρέπει να είναι; το ταξίδι σου δεν θα έχει και χώμα ;
κοίτα να δεις..με το συγκεκριμένο ποδήλατο εχω κάνει ένα ταξιδι 3ήμερο 300 χιλιομέτρων φορώντας απλα ενα λεπτότερο λάστιχο..και φορτωμένο μονο πίσω
τώρα ρωτάω πώς μπορώ να το κάνω ακόμα πιο λειτουργικό και πρακτικό..δηλαδή
βγαζοντας δισκοφρενα αναρτηση μπροστά,μεγαλώνοντας ίσως τροχούς αν γίνεται..κατι τετοιο
Εαν θέλεις να κάνεις ταξίδια κυρίως στην Ελλάδα και ειδικά όχι μόνο εκεί που πάνε τα περισσότερα αυτοκίνητα, τότε το ποδηλατάκι σου είναι μια χαρά. Τουλάχιστον ώσπου να κατασταλάξεις μετά από πολύ καιρό, τι ακριβώς εκδρομές προτιμάς, και τι περισσότερο ή λιγότερο επιθυμείς.
Το πιρούνι καλά θα είναι να το αλλάξεις με πιρούνι κατα προτίμηση "χρωμόλυ" για πιο ελαστικό και ελαφρύ. Εχε υπόψη σου όμως οτι ένα "ξερό" πιρούνι απο κανονικό ΜΤΒ θα σου χαλάσει τη γεωμετρία του ποδηλάτου σου - καθότι το πιρούνι με ανάρτηση είναι πιο ψηλό. Οπότε πρέπει να βρείς πιρούνι που να προορίζεται για αντικατάσταση ανάρτησης σε ΜΤΒ.
Οσο για τα λάστιχα, εξαρτάται από το τι δρόμους θα πηγαίνεις κυρίως. Καλό θα είναι να είναι λεπτότερα αλλά όχι και πολύ λεία γιατι η χώρα μας έχει πολλούς χωματόδρομους και θα ταλαιπωρηθείς. Εγώ ορκίζομαι στα schwalbe cx pro που τρέχουν πολύ στην άσφαλτο και έχουν πολύ καλή πρόσφυση στο κακοτράχαλο χώμα. Η schwalbe γενικώς έχει καλά λάστιχα. Δες προδιαγραφές, βάρη κλπ και τιμές...
Χρειάζεσαι επίσης μια καλή σχάρα που θα κουβαλάει το σπιτικό σου, και δεν θα ήθελες να σου σπάσει στη μέση του πουθενά....
Για να αλλάξεις τα δισκόφρενα - που καλά θα κάνεις - θα πρέπει ίσως να αλλάξεις και τροχό, με ζάντα κατασκευασμένη για τακάκια ζάντας - αν η δική σου είναι κατασκευασμένη μόνο για δισκόφρενα.
Το βασικότερο όμως είναι, το ποδήλατό σου να σε βολεύει σε τύπο και σε μέγεθος και να περνάς καλά μαζί του. Ολα τα άλλα είναι δευτερεύοντα.
αυτό θέλω προς το παρόν...σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.Προς το παρόν αλλάζω αναρτηση με ξερό ατσαλένιο πηρουνι,και στη πορεία δισκόφρενα με τακάκια και τροχους καταλληλους για τακάκια..το νουμερο του ποδηλατου ειναι σωστό,αυτο που με προβληματιζε ηταν η γεωμετρία του.
Πριν την επιλογή του πηρουνιύ θα πρέπει να έχεις αποφασίσει για τα φρένα.
Συνήθως τα ξερά πηρούνια αυτού του τύπου που χρειάζεσαι είναι είτε για δισκόφρενο (πιο σπάνιο), είτε για v-brakes (πιο σύνηθες).
Υπάρχουν πηρούνια που έχουν αναμονές και για τους δύο τύπους φρένων αλλά είναι αρκετά σπάνια και συνήθως πιο ακριβά.
Οπότε αν είναι να βάλεις v-brakes μάλλον θα πρέπει να το κάνεις ταυτόχρονα με την αλλαγή του πηρουνιού.
Σχετικά με τα δισκόφρενα, πριν αποφασισεις να τα αντικαταστήσεις έχε και κάτι ακόμα στο μυαλό σου.
Με τα δισκόφρενα έχεις τη δυνατότητα αν το θελήσεις αργότερα να βάλεις μεγαλύτερους τροχούς στο σκελετό που έχεις (αν αυτό είναι κάτι που θα ήθελες).
αν κρατήσω τα δισκόφρενα δεν έχω έξοδα για φρένα
και θα μπορέσω να βάλω μεγαλύτερους τροχούς.
Απο την άλλη ήθελα να το κάνω όσο πιο απλό γίνεται
για να μην έχω τον φόβο βλάβης σε πολύπλοκα μέρη
(η ντίζα και το τακάκι είναι πιο απλά από ένα δισκόφρενο).
Τεσπά ότι αποφασίσω και κάνω θα το δείτε όλοι βήμα βήμα.
του ποδηλάτου,με αγάπη Κάλχας !
http://bicycletouringpro.com/blog/touring-bicycles-buyers-guide/
+ ο σκελετος του τραξερ του 09 που μπηκα στην ιντεαλ, οπως υποψιαζομουν, δεν εχει πισω αγκιδες στο σκελετο για να στερεωσεις τα vbrakes.
Οποτε πισω δεν μπαινουν, αν αλλαξεις μπροστα το πιρουνι, μπορεις να εχεις μπροστα β μπρεικ πισω δισκοφρενο
ΦΡαγκεσταιν δηλαδη
ΒΑλε ενα ξεροπιρουνο για δισκοφρενο, μην αλλαζεις τιποτα αλλο εκτος απο πιρουνι,
δες πως παει το ολο θεμα, και μετα αν θελεις και αλλες πολλες αγορες
για μενα το πουλας με την αναρτηση και παιρνεις το σωστο ποδηλατο
Από τη στιγμή που δεν έχεις αναμονές για vbrakes
μην του ρίξεις πολλά λεφτά. Το πολύ ένα ατσάλινο
πηρούνι με βάσεις για δισκόφρενα και μια σέλα κα-
τάλληλη για πολύωρα ταξίδια.
Κατά τα άλλα, μήπως να πουλήσεις αναρτηση, δισκόφρενα,
τροχούς συν τα λεφτά που θα έδινες για πηρούνι και να
κοιτάξεις για κατάλληλο σκελετό/πηρούνι με vbrakes και]
28'' ρόδες;
ευχαριστώ για τη βοήθεια παιδιά...θα κάνω την αρχή με καλή σχάρα
και πίσω τσάντες,μετά κάνω τα χιλιόμετρα και απο κει και πέρα
βλέπω.αντε να μας έρθει άνοιξη τώρα..
eaglos αυτη τη διαδικασία θέλω να αποφύγω(αγοραπωλησια) για αυτό ρώτησα
αν ο σκελετός κάνει,αλλα κατάλαβα οτι μια χαρα κάνει,τώρα το χρόνο και
τα πόδια να στρώσουμε.
Εκτός απο swalbe κοίτα και kenda
Αν μιλάμε για κανονικό τουριστάδικο/ταξιδιάρικο
τότε αργά η γρήγορα θα ζητήσεις την απλότητα και
την ευκολία συντήρησης των vbrakes οπότε θα πας
προς τα εκει και να αλλάζεις σκελετό. Το τελευ-
ταίο που θες είναι να ξεμείνες από υδραυλικά σε
νησί ή χύμά σε κάποιο χωριό.
Σχάρα μην πάρεις κάτι ακριβό καθώς δεν ξέρεις αν
αλλάξεις ρόδες στο μέλλον. Τσάντα επίσης μη πάρεις
κάτι ακριβό.
Να ένα πολύ ωραίο παράδειγμα του πως μετατρέπεται ένα mtb σε touring... http://www.podilates.gr/node/23990
Αν δεν έχεις άλλη επιλογή για τα φρένα και πρέπει να μείνεις στα δισκόφρενα, τότε τουλάχιστον θα περάσεις σε ένα καλό μηχανικό και όχι υδραυλικό για να μη σε αφήσει εκεί που δεν πρέπει, όπως λέει και ο Eaglos
Βασίλη το cinder Cone που παραθέτεις, είναι πολύ μακριά από τη νοοτροπία και από τη γεωμετρία τουρισμού. Είναι ένα MTB με rigid πιρούνι, όπως δηλαδή έβγαινε από τη μαμά kona στις αρχές του 90'.
Ένα σωστό touring ποδήλατο, πρέπει να έχει 28αρες ρόδες, επειδή μας νοιάζουν οι αποστάσεις και όχι το πόσο σπιρτόζικο είναι.
Μεγάλο εύρος γραναζόματος, καθώς θα πρέπει να το τραβάμε φορτωμένο. Οπότε Τριπλό μπροστινό δίσκο και καλό εύρος στη κασέτα ή το ελεύθερο.
Προτιμάμε τα v-brakes ή τα cantilevers για την απλότητά τους και την εύκολη συντήρηση. Δεν είναι σπάνιο το θέαμα caliper φρένων, αρκεί να ξέρουμε ότι είναι δυνατά επειδή θα κληθούν να σταματήσουν ένα βαρύ ποδήλατο με φαρδύ λάστιχο πχ 700x38 και να έχουν αρκετό χώρο για τους λασπωτήρες. Εγώ θα ταξίδευα και με υδραυλικά Magura rim brakes, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Γενικά ένας touring σκελετός είναι συνήθως ατσάλινος με μεγάλο μεταξόνιο για να πετύχουμε την επιθυμητή απορροφητικότητα και αντοχή.
Τέλος, προτιμάμε τα γυριστά τιμόνια ή κάποια τύπου modolo butterfly, επειδή μας δίνουν αρκετές θέσεις πιασίματος.
Συνοψίζοντας... Μετά από πολλά χρόνια που πολύς κόσμος έχει ταξιδέψει με ποδήλατο, έχουμε κατασταλάξει σε ένα συγκεκριμένο τύπο δίτροχου. Μοιάζει με κούρσα αλλά δεν είναι. Είναι πιο μακρύ, έχει βάσεις για τα πάντα(φρένα, σχάρες κλπ), και είναι φτιαγμένο για να τρώει ξύλο και να σε βγάζει από τη μάχη ανέπαφο.
Από google.
Όπως τα λες είναι Στέλιο.
Φυσικά και δεν είναι touring, απλά δανείστηκα τον τίτλο του θέματος.
Ο φίλος εδώ θέλει να ματατρέψει ενα mtb που ήδη έχει σε ποδήλατο που να μπορεί ευκολότερα να κάνει κάποιοα τουριστικα χλμ. έχοντας φυσικά πολλούς περιορισμούς να αντιμετωπίσει και γνωρίζοντας εξ' αρχής ότι δεν μπορεί να γίνει κανονικό touring.
Γι' αυτό και έβαλα ενδεικτικά το παραπάνω για το πως περίπου θα μπορούσε να γίνει.
@steliosp
καλό αυτό που δείχνεις για τουρινγκ..αλλά για τι είδους τουρινγκ;; Καλά θα ήταν όπως λέω του παιδιού πιο πάνω να κατασταλάξει πρώτα τι ειδους εξορμήσεις θέλει να κάνει... αν πχ. αγαπάει τα βουνά, τα απομακρυσμένα μέρη, τα νησιά και ό,τι άλλο στη χώρα μας που αναγκαστικά έχουν κ@λόδρομους, ένα τέτοιο ποδήλατο, θα πάει μεν αλλά θα τον δυσκολέψει.. Αν θέλει να πηγαίνει κυρίως σε αυτοκινητόδρομους επαρχιακούς και ασφαλτοστρωμένους, τότε οκ.
Αφού δεν θέλει λοιπόν να πουλήσει αυτό που έχει, ας το ψιλοφτιάξει να μπορεί να κάνει τις εκδρομές του και μετά βλέπει.
Οσο @eaglos για τσάντες και σχάρα, που λες να μη πάρει κάτι καλό, γιατί;; Σχάρες, ναι, υπάρχουν φθηνότερες από τις tubus (που είναι οι πιο κατάλληλες) και συνήθως δεν σπάνε. Αλλά οι τσάντες, είναι απαραίτητο να είναι καλής ποιότητας, εύχρηστες και πάνω από όλα αδιάβροχες. Μια φορά θα τις πάρει και θα τις χαρεί..Ενώ οι κοινές τσάντες (οτιδήποτε άλλο δηλ. εκτός vaude, ortlieb και του είδους) θα τις βλαστημήσει στην πρώτη βροχή, λάσπη ή καταπόνηση, και αν δεν χαλάσουν τον πρώτο καιρό, θα χαλάσουν αργότερα.
Αφθονία τέτοιων εμπειριών υπάρχει!!!
Σε γενικές γραμμές είναι ένα ποδήλατο που πάει παντού, παρόμοια ποδήλατα, γυρνάνε χώρες με πολύ χειρότερους δρόμους από της Ελλάδας. (Με τους απαραίτητους συμβιβασμούς.)
Σίγουρα δεν προτείνω στο παιδί να τα τινάξει όλα και να φτιάξει κάτι τέτοιο. Ήταν απλά 2-3 πράγματα που θεώρησα καλό να μπουν εδώ για μελλοντική αναφορά, εάν και εφόσον κάποιος με παρόμοιες ανησυχίες κάνει κάποια αναζήτηση στο φόρουμ τη λέξη "touring".
Καλημέρες.
Δεν έγραψα να μην πάρει κάτι καλό αλλά
Ανάμεσα σε Ortlieb και τσάντες του Lydl υπάρχουν κι άλλες
επιλογές όπως για παράδειγμα οι Πολωνικες Crosso. Εντάξει δεν είναι και
επιστήμη η τσάντα για να την πληρώνεις όσο ένα μια ανάρτηση..
Σχάρες πάλι δεν χρειάζεται να τα σκάσει σε Tubus (έχω δυο).
Μια Axiom πχ μια χαρά θα του κάτσει.
Από την άλλη ο Γιάννης στο γύρο Πελλοπονήσου πριν 2 χρόνια
με κάτι τσάντες Lydl τον έκανε και από ό,τι έγραφε έχουν
φάει και βροχές και όλα. Οπότε τι να πεις.
Δυστυχώς σε τέτοια είδη το καλό το πληρώνεις. Οσον αφορά τη σχάρα όπως είχα γράψει, συμφωνώ. Οσον αφορά τις τσάντες οι Crosso κάνουν 271.00 PLN = 64.70 EUR (+μεταφορικά;;), που σου έρχεται μια ή άλλη με το να πάρεις τις ortlieb της προσφοράς των 80 ευρώ που έχουν εγγυήσεις και παπάδες.
Για τις τσάντες lidl και Σια, έχω να πω πολλά. Το οτι κάποιος έκανε 2,3,4 ταξίδια με αυτές δεν λέει τίποτα. Οσες έχω δει έχουν σακατευτεί και είτε έχουν σπάσει τα κρεμασταράκια τους είτε έχουν εκσφενδονιστεί από τη σχάρα στις λακκούβες είτε -και το πιο συνηθισμένο να μην είναι πλέον αξιόπιστες μετά από λίγο καιρό. Αν θέλεις να πας μια φορά, μια διάσχιση ή ένα ταξίδι, εντάξει, αλλά εδω΄λέμε να έχεις κάτι που το παίρνεις μια φορά και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
+ 1000 στη Λυδία και επιπλέον οι τσάτες είναι κάτι που κάνει για όλα τα ποδήλατα = δε θα το αλλάξεις ποτέ = για μία ζωή άρα πρέπει να είναι και αντίστοιχης ποιότητας...
Για μια ζωή ναι αλλά για μια ζωή γεμάτη ταξίδια.
Γι αυτό λέω, λίγα χρήματα στην αρχή και όταν βρεθείς
να κάνεις δεκάδες εξορμήσεις κάθε χρονο, πουλάς τα
παλιά και παίρνεις τα "για μια ζωή".
Να κάνω ένα σχόλιο στα παραπάνω: Το "νέο" trend στα τουριστάδικα είναι και Αγγλία και Γερμανία με 26άρηδες τροχούς. Φυσικά με ατσάλι σκελετό και πάντα με φρένα ζάντας (rim brake)
Ο λόγος για την διάμετρο είναι απλός: 26άρια λάστιχα και σαμπρέλες (και ζάντες φυσικά) βρίσκεις παντού στον κόσμο.
Και τα περισότερα φοράνε καντιλέβερ φρένα για 2 λόγους: αν είναι σωστά ρυθμισμένα φρενάρουν πολύ πιο σωστά με όλο αυτό το βάρος που πρέπει να κουβαλήσουν και δεύτερος και εξίσου σημαντικός, ότι αντέχουν για πολύ περισότερα χιλιόμετρα τα τακάκια. (Ο αντίλογος ότι τα V φρενάρουν καλύτερα, είναι γνωστός, αλλά όχι στη συγκεκριμένη χρήση)
Οσο για το Kona μου, δεν είναι τουριστάδικο φυσικά, αλλά έχει όλες τις απαραίτητες αναμονές. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος μοντέλα (απο 20 ίντες και πάνω) πιάνουν τρελές τιμές επειδή λόγο γεωμετρίας παίρνουν πιρούνι που δεν έχει διόρθωση ανάρτησης και τα μετατρέπουν σε τουριστάδικα με κρυό τιμόνι κλπ κλπ. http://www.bikeforums.net/archive/index.php/t-712827.html
http://www.bicycle-touring-guide.com/touring-bicycle-frame/
http://www.bicycles.net.au/forums/viewtopic.php?f=2&t=19830&start=50
(στο δευτερο link τα θερμά μου συγχαρητήρια στο παλικάρι με το scott sub. Πρέπει να κάνει τουρ μόνο σε αεροδιαδρόμους αλλίως αντέχει τον πόνο lol)
BTW ενδιαφέρον ανάγνωσμα: Just Ride - Grant Petersen