Μετατροπή ταχυτήτων σε ποδήλατο κούρσας

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
sparky85
Απών/απούσα

Καλησπέρα σας,

Είμαι νέος στον χώρο και προφανώς άσχετος σε τεχνικά θέματα που αφορούν το ποδήλατο. Αποφάσισα να ξεκινήσω σιγά σιγά να "τσουλάω" με ένα ποδήλατο κούρσας, vintage Legnano, 10 ταχυτήτων και 27 " ζάντες, αρκετά παλιό, λίγο πριν το 1975.

Το ερώτημά μου, είναι το εξής :

Επειδή το μέγεθος των μπροστινών "γραναζιών" των ταχυτήτων είναι αρκετά μεγάλο και στις όχι και τόσο μεγάλες ανηφόρες, παρόλο που έχω πρώτη, δυσκολεύομαι αρκετά σε σχέση με άλλα ποδήλατα φίλων άλλου τύπου που έχω καβαλήσει (καμία σχέση το ζόρι δηλαδή, μέρα με την νύχτα) και με την ίδια ταχύτητα, δηλαδή την πρώτη, μπορώ να κάνω ή αλλάξω κάτι ώστε να μπορέσει η "πεταλιά" να γίνει πιο ξεκούραστη; Πχ να βάλω 2 πιο μικρούς δίσκους μπροστά ή περισσότερους πίσω, ή να βάλω 3 μπροστά κλπ.
 

Επαναλαμβάνω ότι δεν έχω ιδέα και αυτό μπορεί να "ακούστηκε" γελοίο, αλλα να είστε επιεικείς.
 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
frogy
Απών/απούσα

Αν και νέος, οι σκέψεις σου είναι πολύ σωστές. Η πιο αποτελεσματική λύση είναι η αλλαγή του μικρού δίσκου μπροστά σε ακόμη μικρότερο. Με αυτή την αλλαγή θα δεις τη μεγαλύτερη διαφορά. Μπορείς ακόμη να αλλάξεις τα πίσω γρανάζια σε μεγαλύτερα. Με αυτή την αλλαγή θα δεις μικρότερη διαφορά. Με συνδυασμό και των δυο παραπάνω αλλαγών θα έχεις το μεγαλύτερο εύρος ταχυτήτων. Το πρόβλημα είναι στην πράξη, ότι είναι δύσκολο (και μερικές φορές αδύνατο) να βάλεις μικρότερο δίσκο, σε δισκομανιβέλα παλαιού ποδηλάτου. Όπως και επίσης είναι σχετικά δύσκολο να βρεις κασσέτα (το σετ των πίσω γραναζιών) με μεγάλη γκάμα για παλιό ποδήλατο χωρίς να αλλάξεις τα κέντρο του πίσω τροχού.
Προτείνω πρώτα να δεις αν μπορείς να βρεις και να βάλεις μικρότερο δίσκο μπροστά.

Mercian
Εικόνα Mercian
Απών/απούσα

Φωτογραφίες απο τη μετάδοση, θα βοηθούσαν. Το θέμα με τα παλαιότερα είναι ότι υπάρχουν ορισμένες ασυμβατότητες σε σχέση με τα τωρινά και μεταξύ τους. Ανάλογα τι έχει, πράττεις.

Αν ξεβιδώνει ο μπροστινός δίσκος , μπορείς να βάλεις μικρότερο. Αλλά ίσως αν εχει τετράγωνο άξονα η μεσαιμ τριβή, μπορείς να βάλεις δισκοβραχίονα απο μτβ να ελαφρύνει το βήμα. Με τη προϋπόθεση ότι και η αλυσίδα θα ταιριάζει. 

Το ελεύθερο πίσω (γρανάζια) έχουν περισσότερες πιθανότητες να μην είναι συμβατά. 

Αν δεν ξερεις και δεν θες να ξοδευτείς μαθαίνοντας, απευθύνσου σε ποδηλατά που εχει γνώση και όρεξη να ασχοληθεί.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Προφανώς και θα κινηθείς προς την αντικατάσταση του μπροστινού δισκοβραχίωνα. Θεωρώ δύσκολο να είναι αφαιρούμενοι οι δίσκοι, ίσως και να είναι, ανέβασε μια καλή φωτο από δίσκους και δεξί βραχίωνα, αν έχει βίδες κλπ Επίσης θεωρώ ότι θα έχει εσαία τριβή με ιταλικό σπείρωμα.

Κάνε μια επίσκεψη από κανα ποδηλατάδικο, και τσέκαρε πόσο θα στοιχίσει να αλλάξεις το σύστημα μπροστά. Παλιά δεν βάζανε δίσοκυς, αλλά ταψιά..... μιλάμε για δισκάρες που δεν μπορείς να στροφάρεις με τίποτα... Λογικό λοιπόν να αντιμετωπίζεις δυσκολίες.

grampa
Απών/απούσα

Η μετατροπή που θέλεις να κάνεις είναι αρκετά περίπλοκη απ όσο ακούγεται και μάλλον θα κοστίσει αρκετά χρήματα...

Καταρχήν πρέπει να αποφασίσεις αν πραγματικά θέλεις να ξεκινήσεις τις μετατροπές σε ένα vintage κουρσάκι για να το μετατρέψεις σε ποδήλατο καθημερινής χρήσης. Πολύ φοβάμαι ότι και το κουρσάκι θα "χαλάσεις", και χρήματα αρκετά θα ξοδέψεις και βολικό ποδήλατο καθημερινής χρήσης δε θα καταφέρεις να φτιάξεις...

Εννοώ ότι ίσως θα ήταν καλύτερα να κρατήσεις το κουρσάκι ως έχει (ειδικά αν είναι στην αυθεντική του μορφή), για χρήση χαλαρής βόλτας χωρίς ανηφόρες κλπ και με τα χρήματα που θα έδινες για μετατροπές και βελτιώσεις, να πάρεις ένα φθηνό ποδήλατο καθημερινής χρήσης... Όσο δυναμώνεις και ανεβαίνεις επίπεδο, θα μπορείς να αξιοποιείς περισσότερο και το κουρσάκι σου...

Αν όμως επιμένεις στις μετατροπές, σίγουρα θα χρειαστεί μια καλή φωτογραφική αποτύπωση της υφιστάμενης μετάδοσης (δισκοβραχίωνας, ντεραγιέ, ελεύθερο κλπ) γιατί τα θέματα της συμβατότητας και της διαθεσιμότητας των ανταλλακτικών στα παλιά κουρσάκια, δεν είναι απλή υπόθεση...

Πιθανότατα με βάση τη χρονολογία που αναφέρεις η μετάδοση σου είναι μάλλον 2Χ5 (δεκατάχυτο) με δισκοβραχίωνα 52/42 (με σφήνες;) και βιδωτό ελεύθερο πολύ αγωνιστικό με 21, 23 ή 25 δόντια στο μεγάλο γρανάζι...

Η πιο φθηνή λύση που θα χει όμως πολύ μικρή βελτίωση, είναι να αλλάξεις το βιδωτό ελεύθερο πίσω με κάποιο μεγαλύτερο...

Η πιο ακριβή λύση (για να δεις χειροπιαστό αποτέλεσμα) είναι να πας σε μια πιο σύγχρονη μετάδοση 7-8-9 ταχυτήτων με τις λεβιεδομανέτες στο τιμόνι. Σε αυτή την περίπτωση όμως το κόστος θα ανέβει αρκετά και αν η μετατροπή συμπεριλάβει και ένα σετ τροχούς που είναι απαραίτητο για να χεις βελτίωση και στο φρενάρισμα, τότε θα χρειαστείς 250-300 ευρώ συνολικά... Και σ αυτή την περίπτωση θα βρεθείς με ένα πιο αξιόμαχο κουρσάκι που όμως έτσι κι αλλιώς δεν είναι το ιδανικό ποδήλατο για καθημερινή αστική μετακίνηση...

Γι αυτό νομίζω ότι πρέπει να σκεφθείς συνολικά αν θα πας στη λύση της μετατροπής ή στην αγορά άλλου φθηνού καθημερινού ποδηλάτου...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

κανα 10ευρω για νέα μεσαία τριβή και κανα 40αρι για νέο δισκοβραχίωνα... ακόμα και από ΜΤΒ / τρεκκιν, ακόμα και 3δισκο και ας ακυρώσει τον μέσα-μέσα μικρό δίσκο.... ΝΑΙ, οκ, θα "χαλάσει" ο χαρακτήρας και η εικόνα... αλλά εδώ μιλάμε κυρίως για την χρηστικότητα του πράγματος....

Στο κάτω-κάτω, δεν μιλάμε για καμιά τρομερή αλλαγή που δεν μπορεί να αναιρεθεί! Ας κρατήσεις τα παλιά και όποτε θελήσει ας τα ξαναβάλει πάνω....

grampa
Απών/απούσα

Δε διαφωνώ.. κι αυτό γίνεται... αν δεν υπάρχουν χρήματα... αλλά με αρκετούς συμβιβασμούς για καθημερινή αστική χρήση... κυρίως οι ταχύτητες στο διαγώνιο αλλά και η ποιότητα φρεναρίσματος με τα σιδερένια στεφάνια...

sparky85
Απών/απούσα

Ότι και να πω είναι λίγο, σας ευχαριστώ για την άμεση και κατατοπιστική σας ανταπόκριση.
Θα βγάλω φωτογραφίες το απόγευμα και θα σας τις ανεβάσω να τις δείτε. Εαν προλάβω σήμερα θα παώ και σε ένα ποδηλατάδικο να ρωτήσω κόστος για αυτά που μου γράψατε ώστε να έχουμε και μια ιδέα κόστους.

Επανέρχομαι !
Και πάλι σας ευχαριστώ!!

sparky85
Απών/απούσα

Καλησπέρα και πάλι,

Σας παραθέτω τις φωτογραφίες για να έχετε μια καλύτερη εικόνα αλλά ήδη με έχετε βοηθήσει αρκετά και μάλλον θα την προχωρήσω την αλλαγή. 
Πήγα και ρώτησα σήμερα σε ένα ποδηλατάδικο (πολύ γνωστό) και μου είπε ότι το συγκεκριμένο, είναι με σφήνα, θα χρειαστεί μετατροπή, ίσως και σπείρωμα και ότι με δίσκο μεσαίας τριβής και πεταλιέρα, όλα μαζί στα 60 ευρω με την εργασία μέσα. Δεν το βρίσκω απαγορευτικό αν γίνει όντως η δουλειά μου.
Δηλαδή ευελπιστώ να δω αλλαγή. Θα δώ ;

Ευχαριστώ και πάλι..Αν δείτε από τις φωτογραφίες, τι άλλο μπορώ να κάνω, θα χαρώ να ακούσω τις ιδέες σας.

https://drive.google.com/open?id=1MAWju_MJ9H3N0Wr9Vx...

καντε κλικ στο link για να τις δείτε

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

πάρε έναν οικονομικό 3πλό δισκοβραχίωνα, σύγχρονου τύπου μαζί με νέα μεσαία τριβή και θα είσαι κάτι παραπάνω από τζετ.

Βεβαιώσου ότι θα παίζει το μπροστινό ντεραγιέ με τριπλό ή στην χειρότερη θα χρειαστείς διπλό δισκοβραχίωνα. Σε κάθε περίπτωση, αν οι δίσκοι που θα έχει δεν είναι τόοοοοσο μεγάλοι όσοσ τα ταψιά που έχεις τώρα, η διαφορά που θα δεις θα είναι πολύ μεγάλη.

Παρατηρώ ότι έχεις ήδη βάλει quickrelease στους τροχούς, ΣΩΣΤΟΣ, άρα το θέμα μας δεν είναι να διατηρήσουμε ένα παλιό ιστορικό ποδήλατο, αλλά να κάνουμε την δουλειά μας με άνεση, ασφάλεια και απόδοση....

Επίσης, έυγε, το έχεις τζιτζι.

Τέλος, έχε υπόψη σου ότι μπορείς να πουλήσεις ότι αφαιρέσεις.... και μάλιστα μπορεί να πετύχεις καλή τιμή.... Άρα ΜΗΝ ΤΑ ΑΦΗΣΕΙΣ στον ποδηλατά που θα σου βάλει τα νέα. Πάρτα, καθάρισέ τα και είτε κράτα τα είτε βγάλτα σε αγγελία....

sparky85
Απών/απούσα

Ευχαριστώ και πάλι.

Μάλλον για διπλό πιο μικρό μπροστά πάω γιατί από ότι μου είπε θα έχω θέμα με τριπλό. Θα αλλάξω και τον άξονα σε μεσαία τριβή και θα δω πως θα πάει.
Οπότε ξεκινάω σιγά σιγά τις μετατροπές και επανέρχομαι με τις εμπειρίες μου για να βοηθήσουμε κι αλλους.

Καλό υπόλοιπο προς το παρόν !!

:)

Mercian
Εικόνα Mercian
Απών/απούσα

Μια χαρά δείχνει το ποδήλατο. Και δική μου γνώμη είναι μην πειράξεις πολλά για αρχη. Ένας δισκοβραχίονας είτε διπλός , είτε τριπλός που μπορεινα παίζουν μονο τα δύο αρκει. Και αν δεν βρεις νεα μεσαία τριβή, άλλαξε μόνο άξονα

Με σφήνες δεν αξίζει να ασχοληθείς. Κράτα το ή πούλα το. 

Και ενας ακοακ λόγος που λεω μην κάνεις πολλά είναι να βεβαιωθείς ότι και το μέγεθος σου είναι σωστό γιατί μου δείχνει χαμηλα η η σέλα. Όταν εισαι όρθιος πάνω από τον οριζόντιο, χωράει μια παλάμη ανάμεσα στον οριζόντιο και σε σένα;

grampa
Απών/απούσα

Εγώ πάλι επειδή αγαπάω πολύ τα παλιά ατσάλινα κουρσακια, θα σου πω να ξανασκεφτείς την πιθανότητα να το αφήσεις ως έχει... Μπορει να ειναι εισαγωγικο μοντελο αλλα δε παυει να είναι πολύ όμορφο και ατόφιο και νομίζω ότι είναι κρίμα να το πειράξεις...

Διάβασε εδώ για τα legnano να το εκτιμήσεις περισσότερο...

http://www.classicrendezvous.com/Italy/Legnano/Legna...

Νομίζω επισης πως ακόμα κι αν ελαφρωσεις λίγο τα πατήματα, δεν πρόκειται να γίνει εύχρηστο ποδηλατο καθημερινής χρήσης..

Αν όμως δεν υπαρχει δυνατότητα για άλλο ποδήλατο καθημερινής χρησης , τότε φυσικά χίλιες φορές καλυτερα να το πειραξεις και να το χαρείς παρά να το κρεμάσεις για διακόσμηση στο σαλόνι...

Mercian
Εικόνα Mercian
Απών/απούσα

Σίγουρα δεν θα γίνει το εύχρηστο καθημερινό ποδήλατο μετακίνησης. Θα γίνει πιο εύχρηστο από ότι είναι. Άλλωστε είναι μια αναστρέψιμη μετατροπή. 
Πχ αντίστοιχη μετατροπή είναι και σε αυτό εδώ.

sparky85
Απών/απούσα

Έτσι θα το κάνω, βήμα βήμα με δοκιμές και βλέπουμε. Πάντως δεν σκέφτομαι να το πουλήσω με τίποτα..Άντε και το πούλησα, τι θα κερδίσω, θα αξίζει η όλη φάση..; Βλέπεις λίγο χαμηλά την σέλα, επειδή ακόμα δεν του έχω πάρει τον αέρα, πιτσιρικάς έκανα με αυτό που ήταν πολύ διαφορετικά..Πάντως κι εκεί που είναι, παρόλο που είμαι 1.85, με τις μύτες πατάω ισα ισα.
Σε ευχαριστώ, για τις παρατηρήσεις σου.

sparky85
Απών/απούσα

Θα προσπαθήσω να μην του αλλοιώσω τον χαρακτήρα..Το συγκεκριμένο είναι από την τότε Τσεχοσλοβακία. Μου το είχε κάνει δώρο ο συγχωρεμένος ο παππούς μου από εναν συγχωριανό  του που είχε φέρει 4 μαζί του μετά τον επαναπατρισμό στην Ελλάδα. 
Πολύ ωραία κομμάτια αυτά που έστειλες, καποια τα είχα δει και στο ebay.
Σε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου.

sparky85
Απών/απούσα

Καλησπέρα και πάλι,

 

Σας παραθέτω τις φωτογραφίες από την τελική βελτίωση, σύμφωνα και με τις υποδείξεις σας.

 

Για την ιστορία του θέματος, άλλαξα κι έβαλα :

Νέα μεσαία τριβή

Διπλό δισκοβραχίωνα με λιγότερα δόντια (πιο μικρούς από τον μαμά)

Εξαπλέτα με MegaRange δίσκο (μεγάλη πρώτη)

Νέα αλυσίδα (έπρεπε για να κουμπώσει στα καινούρια)

Ζάντες αλουμινίου μπρος πίσω (αναγκαίες, δεν ισιώναν, λάστιχα κράτησα τα παλιά, 2 μηνών)

Τακάκια μπρος πίσω

Κόστος 100 ευρω.

Ο σύνδεσμος για να το δείτε είναι ο παρακάτω :

https://goo.gl/wUpFw1

 

Με τις αλλαγές αυτές είναι σαν να αγόρασα καινούριο ποδήλατο, καμία σχέση. Οι ανηφόρες πλέον είναι στο χαλαρό. Πιο ξεκούραστο και ευκολοδηγητο. Άξιζε με χίλια !

 

Ευχαριστώ πολύ και πάλι και καλό ΣΚ !

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

το έκανες καρα-μάχιμο, άντε, καλές πεταλιές.

[καλά, και μόνο τα στεφάνια που άλλαξες.... μεταμορφώθηκε... θα το δεις στην πρώτη βροχούλα....]

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Μπράβο. Ωραίο. Καλές βόλτες.
Τι δισκοβραχίωνα έβαλες;

jimsid
Απών/απούσα

Πολυ πολυ ωραιο και μπραβο στην επιλογη της κλειστης μεσαιας τριβης οπως και των στεφανιων!