Καλησπέρα φίλοι ποδηλάτες
Έχω ένα specialized sirrus elite 2011 και θα ήθελα να του κάνω μερικές αλλαγές.
Δεν χω όμως τις γνώσεις ακόμα γιατί είμαι νέος στο άθλημα, και θα ήθελα τα φώτα σας.
Το χρησιμοποιώ ως κύριο μεταφορικό μέσο καθημερινά πηγαίνοντας δουλειά – σπίτι – δουλειά (15-20χλμ) και καμία βόλτα Κυριακή (20-40χλμ).
Επειδή το δικό μου βάρος (105 κιλά 1,90 ύψος) δεν μπορεί να αλλάξει από την μια μέρα στην άλλη θα ήθελα να ελαφρύνω τουλάχιστον τα κινούμενα μέρη του ποδηλάτου μια και τα στατικά με τόσα τσαντάκια – λασπωτήρες κλειδαριές και μια τσάντα στην πλάτη δεν αλλάζουν.
Το τελευταίο διάστημα δεν αλλάζω σχεδόν ποτέ ταχύτητα στον μπροστά δίσκο και κινούμαι με τον πρώτο τον μεγάλο δίσκο. Σκεφτόμουνα να έβαζα ένα μονό δίσκο μπροστά και αν γίνεται κάτι καλύτερο πίσω από το 8αρι που έχει.
Εκτός από την πολύτιμη βοήθεια σας στο ποια εξαρτήματα θα χρειαστώ θα ήθελα να ξέρω και αν αυτό θα με βοηθήσει κάνοντας ευκολότερες και γρηγορότερες τις μετακινήσεις μου.
Να σημειώσω ότι κάνω ποδήλατο συστηματικά τους τελευταίους 6 μήνες και ήδη έχω αλλάξει τρία ποδήλατα . (giant mtb – Merida trekking – fitness sirrus elite).
Τι θέλω από το ποδήλατο ? Να μπορώ να ανεβώ μια ανηφόρα χωρίς να μου βγάλει το λάδι και να έχω μια καλή μέση ωριαία ταχύτητα στο ίσιωμα.
Επειδή ψαχνόμουν για κούρσα φτηνή, την απέρριψα σαν ιδέα λόγο μετακίνησης 90% σε αττική κέντρο Αθήνα Πειραιά και προάστια και εξοπλισμό βροχής λασπωτήρες κτλ.
Επίσης σκεπτόμουν να αλλάξω και τροχούς σε κάτι ελαφρύτερο από αυτούς που έχει από μαμά. Αξίζει το κόπο ? Τώρα έχω μαμά στεφάνια alexrims 622 x18 με continental ultra sport 23αρι.
Επειδή χρήματα για καινούρια εξαρτήματα δεν υπάρχουν θέλω να έχω υπόψη μου τι χρειάζομαι και να έχω το νου μου στις αγγελίες μόλις υπάρχει κάτι που μου κάνει και σε τιμή που μπορώ το παίρνω.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Σόρρυ αλλα εσύ δέ πάς να βελτιώσεις ,αλλα να μειώσεις !
Αυτό που λές είναι ...ανελαστική θα έλεγα μείωση του βάρους , δηλαδή
δέ γίνεται να βγάλεις τα τρία γρανάζια για να τα κάνεις ένα ...
Εκτός άν σκέφτεσαι να μου πουλήσεις ( σε καλή τιμή ! ) το εργαλείο σου !
Ίσως να ήταν καλύτερο να αγοράσεις άλλο , ή να στραφείς σε γραναζούμπα
μεγάλη πίσω ( νομίζω 34άρα πίσω έχει το Κόνα Dew έναντι των άλλων είναι
ένα κλίκ παραπάνω , αν υποθέσουμε οτι σε βάρος , μέταλλα και λοιπά όλα είναι ίσα ).
Πάντως και εγώ το έχω το πρόβλημα που λές , και για να φτιάξω αντοχή
και να αντέχω στις εκρήξεις που απαιτούνται για τις ανηφόρες
κάνω παράλληλα και στατικό .
Πρώτα φτιάξε αντοχή σε διάρκεια , κλιμακωτά ανέβασε χρόνους.
Μετά βάλε εκρηκτικά σπριντ - εξομοιώσεις ανηφόρας
και διαλειμματική σα να λέμε προπόνηση .
Γυμναστής δέν είμαι αλλα αυτά κάνω .Και εγώ προσπαθώ να χάσω κιλά !
Ίσως πάλι να είσαι λίγο υπέρβαρος σα και εμένα !
Αλλα εσύ είσαι αψηλός !!!
δεν θελω να το κανω αποκλειστικα ευκολοτερο στις ανηφορες. Αν ειδες ποιο πανω λεω οτι χρησιμοποιω αποκλειστικα το μεγαλο δισκο μπροστα δηλαδη τον τριτο στο χειρηστηριο ή τον πρωτο οπως το βλεπουμε ....
Απο ανηφορες καλα τα παω αν φανταστεις οτι εχω σε καθημερινη βαση σκιστο κορυδαλου για να παω στην δουλεια μου.
Αυτο που ειπα ειναι οτι αν βαλω εναν δισκο μπροστα αντι για τρεις ισως να εχω καποιο προβλημα σε καποιες ακομα ποιο δυσκολες ανηφορες και για αυτο ελεγα να βαλω και ενα 9αρι πισω με μεγαλυτερο πρωτο μην τυχον χρειαστει.
Απο κιλα εχω αρκετα αλλα λογο καλου παρελθοντος θα ελεγα οτι απο αποψη δυναμης και αντοχης ειμαι σχετικα καλα. Κατι παραπανισια στην μεση εχω αλλα το προσπαθω...
μπορει και να εχεις δικιο οτι το υποβιβαζω αντι να το βελτιωνω το ποδηλατο αλλα αφου δεν αλλαζω ποτε ταχυτητα στον μπροστα δισκο ελεγα να μην κουβαλαω και τα υπολοιπα μαζι μου καθε μερα...
Βάζοντας μονό δισκοβραχίονα ή αφαιρώντας τα επιπλέον μικρότερα γρανάζια, αν γίνεται στον δικό σου, καταργείς αμέσως - αμέσως και τον μπροστινό εκτροχιαστή καθώς και το αριστερό χειριστήριο (δεν χρειάζονται πια).
Η αλλαγή που λές γίνεται και είναι εφαρμόσιμη απο κάποια μέλη εδώ μέσα. Αυτοί είναι και οι πλέον κατάλληλοι να σου απαντήσουν καθώς δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται. Θέλωντας να πώ ότι πρέπει να υπολογίσεις και άλλες παραμέτρους / αλλαγές για να επιτευχθεί.
Εγώ πως το βλέπω, μιας και το είχα σκεφτεί να το κάνω και εγώ, δεν κερδίζεις τόσο σε βάρος κακά τα ψέμματα (ένα καλό πέταλο είναι βαρύτερο απο αυτά που θα αφαιρέσεις και πρέπει να το κουβαλάς πάντα μαζί σου), ειδικά αν χρησιμοποιείς καθημερινά σχάρα - τσάντα και τα συναφή όπως και εγώ. Αυτό που κερδίζεις στην ουσία είναι ευκολία στην χρήση.
Άν έχεις το μεγάλο δίσκο μπροστά συνεχώς , προφανώς το κάνεις για κάποιο
λόγο , αλλα νομίζω πως είναι για ευθείες και κατηφόρες .
Για να ανέβεις ανηφόρες εύκολα ,πρέπει να βάλεις μικρό δισκάκι μπροστά
και μεγάλο πίσω , ρίχτου στα αυτιά δέ καταλαβαίνει !
Μπορείς na απευθυνθείς και στο τοπικό ποδηλατά ή στην αντιπροσωπεία να συζητήσετε τα περι μεταβολών , αλλα νομίζω οτι είναι κι΄ άλλες παράμετροι
όπως μήκος αλυσίδας , να μή βρίσκει στο πίσω πηρούνι ,αλλαγή αλυσίδας , φάρδος πηρουνιού για να χωρέσει η νέα κασέτα , και άλλα..
επιστημονικά και μουσικά !
Όλα θα πάνε καλά dont worry !
Βελτιούμενος εσύ , αναβαθμίζεις και τη ποδηλατάρα σου !
Μου είχε πεί ένας παληοποδηλάτης : tis kontis ...lis tis ftene i trihes! ( όταν τον ρώταγα για γραμμάρια , αναβαθμίσεις , βελτιώσεις
και λοιπά μηχανολογικά ! ).
Θα το ψάξουμε όμως εδώ υπάρχουν πολύ εμπειρότεροι απο εμένα , μήπως
με allen ξεβιδώνονται οι δίσκοι ; ή είπα μλκ ;!
M αρεσει το 1Χ8 (για 1Χ9 μπορει να χρειαστεις αλλο κεντρο κ χειριστηριο κι ανεβαινει το μπατζετ αλλα δεν τα ξερω καλα), είναι απλό, αποδοτικό και όμορφο αλλά δεν παίζει να γλυτώσεις βάρος διότι "τι ειναι ο καβουρας και τι το ζουμι του". Σκέψου πως οι δυο από τους 3 δίσκους κι ο εκτροχιαστης δυσκολο να ζυγίζουν αλλα αντε βαλε 300 γραμάρια, βάλε κι άλλα 100 το χειριστηριο, κάντα μισό κιλό βαριά με τη ντήζα επειδη εισαι λαρτζ τυπος. Σιγά τα ωά δηλαδή συγκριτικά με το σύνολο ποδηλατο με σενα και πραγματα, βελτιωση λιγοτερο απο μισο της εκατο. Να σου δωσω μια ιδεα, η καλυτερη βελτιωση με την οποια γλυτωσα κανα δυο κιλα απο το καθημερινο βαρος ήταν όταν πήρα δευτερο λουκετο και το χω μονιμα στη δουλεια κι ετσι δεν το πηγαινοφερνω καθε μερα.
Με άλλα λόγια μην το κάνεις για το βάρος, δεν έχει κανενα νοημα στη καθημερινοτητα με σακιδιο, πραγματα, λουκετα και το εξτρα βαρος που εσυ κουβαλας στη μεση αλλά και τον κοπο/χρονο που θα χρειαστεις για να το κανεις. Αλλά ΑΝ το κάνεις κάντο για την απλότητα, την αισθητική και επειδη το γουστάρεις ΕΣΥ.
τσάκω κάτι στο περίπου !
www.ehow.com/video_5773721_remove-bicycle-pedal-crank.html
Καλά τα λέει ο Scrabler
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας αν και με αποκαρδιώνετε λίγο…
Καλά ο petaliaris έχει ιδιαίτερο χιουμορ ….με λίγα λόγια μου λέει ‘’ καλά ρε παράμετρο με 100+ κιλά τα γρανάζια σε πείραξαν ’’ και από μια άποψη δεν έχει άδικο…
Διάβασα προσεκτικά και τις απαντήσεις του niknis και του scrabler και εν μέρει συμφωνώ αλλά ρε παιδιά αυτό που λένε ότι είναι άλλο το βάρος των στατικών μερών και άλλο το βάρος στα κινούμενα μέρη δεν έχει εφαρμογή στην δική μου περίπτωση ? Με άλλα λόγια εγώ που είμαι 105 κιλά είτε είχα ποδήλατο 15 κιλά είτε 10 κιλά δεν παίζει ρόλο?
Και όμως όταν πήρα το (sirrus elite 10-11 κιλά) σε σχέση με το trekking (14-15 κιλά) που είχα πριν ένιωσα τεράστια διαφορά. Καταλαβαίνω ότι είναι διαφορετικά ποδήλατα αλλά ήταν αισθητή και η διαφορά βάρους.
Επίσης θεωρώ ότι θα έχω και λιγότερο θόρυβο από την αλυσίδα μια και η γωνία κύλισης της θα είναι μικρότερη.
Η αρχική ερώτηση μου έγινε με σκοπό να δω αν αξίζει τον κόπο να το κάνω με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που ήδη αναφέρθηκαν δηλαδή από την μια χάνω την δυνατότητα για ακόμα ποιο εύκολο πεταλ βγάζοντας τους δυο μικρότερους δίσκους μπροστά αλλά κερδίζω σε ευκολία χρήσης και βάρος σε κινούμενα μέρη με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ας κάνω λοιπόν μια άλλη ερώτηση. Τι θα αλλάζατε σε ένα sirrus elite 2011 για να το κάνετε καλύτερο σε περίπτωση που δεν θες να αλλάξεις ολόκληρο το ποδήλατο εννοείτε…
http://www.podilates.gr/node/15998
Εγώ αν ήμουν στη θέση σου, δεν θα άλλαζα τίποτα στο ποδήλατο. Μη πέφτεις στη παγίδα του βάρους. Αν θες να το κάνεις για λόγους αισθητικής και απλότητας, πάω πάσο.
Αυτό που θα άλλαζα θα ήταν η τεχνική μου. Επειδή μπορώ να ανέβω έναν λόφο με μεγάλο γρανάζι μπροστά, δεν σημαίνει πως πρέπει και να το κάνω. Όσοι τρέχουν με 80-90 RPM (cadence), κάτι ξέρουν. Είναι πιο αποδοτικό. Δεν σου λέω "γίνε αθλητής" αλλά μη ζορίζεις τζάμπα τα πόδια σου.
Επίσης όταν άλλαξες από trekking σε fitness αυτό που σου έκανε μάλλον τη μεγάλη διαφορά ήταν η έλλειψη ανάρτησης παρά το βάρος.
η αυτοματη διορθωση του word εκανε και παλι το θαυμα της αντι για
'καλά ρε καραμητρο με 100+ κιλά τα γρανάζια σε πείραξαν' εβαλε 'καλά ρε παράμετρο με 100+ κιλά τα γρανάζια σε πείραξαν'.
στην ουσια τωρα... διαβασα την προσπαθεια του αλλου φιλου για την αλλαγη απο τρια σε ενα μπροστα και μπορω να πω οτι δεν ειναι τοσο απλο οσο φανταζομουν...
Ασχετο με το θεμα μας αλλα προσφατα ειχα ενα κλαταρισμα σαμπρελας και επειδη αυτο που πατησα ηταν προκα καταστραφηκε και το ελαστικο. Ειχα 700χ28c και ενας φιλος προσφατα μου εδωσε 23αρι continetal ultra sport καινουριο. Δεν ειχα σκοπο να το βαλω αλλα αφου επαθα ζημια το ειχα προχειρο και το εβαλα τελικα μπρος πισω το 23αρι. Μπηκε μια χαρα απο αισθηση το φυσιολογικο ποιο σκληρο (λογο μεγαλυτερης πιεσης) αλλα και ποιο γρηγορο σε αισθηση ποιο κοφτερο στο στριψιμο. Χτες ομως με την βροχη ενιωθα σαν να μην ειχα καθολου αισθηση κυλισης στην ασφαλτο. Δεν γλιστρουσα αλλα ενιωθα οτι θα γλιστρουσα απο στιγμη σε στιγμη. Με το 28αρι αν και με πολλα χιλιομετρα πανω του (σχεδον καραφλο) ειχα πολυ καλυτερη αισθηση. Με αυτο τωρα νιωθω στην βροχη σαν να τσουλαω συνεχως σε γλιτσα αλλα τελικα δεν γλιστραω ουτε εχω προβλημα στο φρεναρισμα... απλα η αισθηση ειναι καπως ....ανυπαρκτη.
Ειναι το ελαστικο μ@λακια ? ειναι η διασταση του ? ειναι το κεφαλι μου ?