Peugeot 1990 καιρός να το φτιάξουμε

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Το κουρσάκι του ανηψιού μου, αγορασμένο το 1990, ανακατεσκευασμένο πριν δυο χρόνια, δηλαδή βαμένο και με καινούργια φρένα και σαζμάν μπρος πίσω. Πίσω έχει σιμάνο ασέρα για 8 ταχ. και μπροστά σιμάνο για τριπλό δίσκο.
Προσπάθησα να το πουλήσω πέρυσι, αλλά δεν έφυγε τελικά. Τελευταία μπήκα στον πειρασμό να αρχίσω να το παλεύω για να το μετασκευάσω, να αποκτήσει μια προσωπικότητα και χάρη, μήπως του κάνω κι εγώ καμμιά βολτίτσα με vintage εργαλείο!
Οι απορίες μου, που χρήζουν της συμβουλής των ειδικών είναι:
α) να προχωρήσω στη μοντέρνα εκδοχή, δηλαδή να κρατήσω αυτό το ρωζ-βιολεττί χρώμα, να αλλάξω δίσκους και βραχίωνα, κασσέτα και κέντρα, να βάλω τροχούς αλουμινίου και άλλα λεβιεδάκια, και ίσως αργότερα λεβιεδομανέτες, ώστε να γίνει λειτουργικό με τις σημερινές απαιτήσεις (ιδίως τις δικές μου!);
β) ή να ξαναβάλω πάνω το παλιό σασμάν της εποχής του, να επαναφέρω το αρχικό χρώμα και τα αυτοκόλλητα της μάρκας του και να του συμπεριφερθώ ως "συλλεκτικό".
Ο τεχνικός μου -ο μέγας Αλτιπαρμάκης- με συμβουλεύει να πάω στην πρώτη λύση και να το κάνω λειτουργικό για να το κυκλοφορώ άνετα. Αλλά αυτό σημαίνει ότι το "παντρεύομαι" αφού δεν θα μπορεί να πουληθεί έτσι.
Ενώ στη δεύτερη περίπτωση ίσως θα είναι πιο εύκολο. Σκέφτομαι για πώληση, μια και ο νεαρός κάποια στιγμή θα θελήσει να πάει σε πιο μοντέρνο, σίγουρα! Άρα αυτό θα περισσεύει.
Ποιά θα ήταν η γνώμη ενός έμπειρου στις μετατροπές;
Και το σημαντικότερο: πόσο μπορεί να κοστίσει η ανακατασκευή είτε με τη μία είτε με την άλλη λύση;

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon peugeot.jpg234.94 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
ntpro
Απών/απούσα

Ότι και να κάνεις πάντα θα μοιάζει με σύγχρονο ποδήλατο δεν θα είναι όμως. Η ανακατασκευή σίγουρα δεν είναι φτηνή λύση ειδικά αν γίνει σωστά. Το κόστος μπορεί να είναι και όσο το κόστος αγοράς μια εισαγωγικής κούρσας (σύγχρονης).
Το πόσο θα κοστίσει εξαρτάται από τα ανταλλακτικά που θα βάλεις (αριθμό ταχυτήτων).
Υ.Γ. Ο τεχνικός που πρότεινε την πρώτη λύση δεν σου έδωσε και τιμή για αυτή;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

και αν σε βολεύει για τη δουλειά που το θες, τότε
να κάτσεις να ασχοληθείς. Αναπαλαίωση κάνεις είτε
από χόμπι είτε λόγω συναισθηματικού δεσίματος εί-
τε επειδή έπεσε στα χέρια σου κάτι το ξεχωριστό.

Αν το συγκεκριμένο έχει άνοιγμα 120mm στα ψαλίδια,
τότε κάντο ένα ωραίο μονοτάχυτο με 120mm κέντρο.
Διαφορετικά, αν είναι όντως 130mm το άνοιγμα από
τη μάνα του (και όχι ξεχειλώμένο), βρες μια φθη-
νή 8άρα Shimano και ντύστο.

Πάντως και με ίσιο τιμόνι γίνεται ένα πολύ όμορφο
γενικής χρήσης.

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

@ntpro
Το κόστος στην α περίπτωση μπορεί να ξεπερασει τα 100 ευρώ με τροχους αλλα χωρίς λεβιεδομανετες. Δεν έχω ιδέα ποσο μπορεί να φτασει μια βαφή εκ νέου! Έχω το παλιό πενταρι σαζμαν, βρίσκω ενα μπροστινό και μια κατάλληλη αλυσίδα και το μονο που μπορεί να θέλει είναι η βαφή και τα αυτοκόλλητα. Αν υπάρχει κάποια ιδέα καλοδεχούμενη.
@eaglos
Θα το μετρησω αλλά νομιζω οτι δεν έχει πειραχτει το άνοιγμα πίσω. Τώρα φοράει πενταρι μαμισιο γραναζωμα και χωράει άνετα εφταρι χωρίς άλλο πείραγμα. Αυτό με το ίσιο τιμόνι με έβαλε σε σκέψεις.θα μλετησω κι αυτό το σενάριο.Για μονοταχητο δεν το βλέπω. Νομιζω οτι θα πρεπει να γυρίσω ανάποδα τους μπροστινούς δίσκους για να ερθει σε ευθεία η αλυσίδα.
Πάντως το θέμα είναι οτι δεν είναι δικο μου και οτι κάνω πρέπει να μπορω να το επαναφερω στο αρχικό αν ο ανηψιός μου το ζητήσει.
Ο λογος που το ψάχνω είναι γιατί με προκαλει η άγνοια μου στα τεχνικά και νομιζω οτι θα ηταν καλη ευκαιρία να μάθω και να το παλεψω.
Σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πρότζεκτ όπως αλλα που έχω δει, αυτό ηταν πριν δυο χρόνια, ομως πιστεύω οτι αξίζει τον κόπο να ασχοληθω, για μένα!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

5άρι συνήθως = 120mm και 6άρι συνήθως = 126mm
Κάποια στιγμή έβγαζαν 126mm με 5άρια οπότε αν
είσαι σε αυτή την περίπτωση είσαι τυχερός.

Για 7άρι νομίζω ότι θέλεις κάποια συγκεκριμένα
ελεύθερα τα οποία ήταν πιο στενά για να χωράνε
σε 126mm μιας και 7άρι = 130mm. Η Suntour ξέρω
ότι έβγαζε αλλά είναι είτε σπάνια είτε ακριβά.

Αν το θες 7άρι τότε καλύτερα να ψάξεις για 126mm
Shimano κέντρο για κασέτα. Είτε Uniglide με το
σπείρωμα στο τελείωμα, είτε σύγχρονο Hyperglide
το οποίο είναι επίσης σπάνιο και ακριβό.

Η μονοτάχυτη μετατροπή είναι κάτι σύνhθες σε
πλαίσια με 120mm άνοιγμα. Το θεωρώ πολύ πιο
πρακτικό για γενικής χρήσης ποδήλατα τόσο από
λειτουργικής άποψης όσο και από άποψη συντήρι-
σης.

Χρειάζεται ελάχιστες -για να μην πω μηδενικές-
γνώσεις για να το στήσεις μιας και το μόνο που
που πρέπει να προσέξεις είναι το σωστό μήκος του
άξονα της πεταλιέρεας για να έχεις ίσια την αλυ-
σίδα. Κατά τα άλλα, δυο μανέτες και δυο φρένα.

http://www.velosaloon.com/shop/peugeot-monaco-60cm.html
http://www.velosaloon.com/shop/peugeot-virenque-57-cm.html
http://www.velosaloon.com/shop/peugeot-course-58-cm.html

Λογικά το μόνο που θα χρειαστείς είναι ένα γρανά-
ζι, ένα δισκοβραχίωνα με μονό δίσκο και μια αλυσί-
δα.

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Τι κανεις με μονοταχητο στις ανηφόρες; Δεν ξαναειχα ποτε, τουλαχιστον απο το παιδικό μου. Και κάτι ακομη, τι γραναζωμα να βάλω αν το κάνω, με ποσά δόντια πιστεύεις οτι θα είμαι καλυμμένος για αστική μετακινηση όπως γραφεις;

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Αν βάλω μονο ενα 26 ακόμη και το κάνω εξαρι; Ίσως με ενα τριπλό μπροστά ;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Για το μονοτάχυτο.

Τη σωματική σου κατάσταση και το πως ποδηλατείς δεν
μπορώ να τα γνωρίζω. Επομένως δεν μπορώ να σου πω
"βάλε 42x16" και όρμα. Αυτό που μπορώ να σου δώσω
είναι αυτό το site στο οποίο βάζεις το δίσκο και
το γρανάζι που θες, γυρνάς σε χλμ και βλέπεις πό-
σα χιλιόμετρα παίρνεις με βάση τις στροφές που
γυρνάς τα πετάλια. (μη με ρωτήσεις αν πχ οι 80
στροφές είναι πολλές ή λίγες, είναι υποκειμενικό
το θέμα).

Γενικά θα πρέπει να κάνεις κάποιο συμβιβασμό καθώς
προφανώς το μονοτάχυτο δεν μπορεί να πηγαίνει παντού
καλά. Παρόλαυτά, δεν υπάρχει ιδιαίτερο άγχος μιας και
το να αλλάξεις ένα γρανάζι με μεγαλύτερο ή μικρότερο
είναι εύκολο.

Μια καλή λύση είναι να δουλέψεις το τωρινό ως μονοτά-
χυτο. Βάλε 42άρι δίσκο μπροστά ή κάτι παραπλήσιο, βά-
λε κάτι σε 18 με 20 πίσω και άρχισε να κάνεις βολτες.

Για το 6άρι πίσω

Δεν νομίζω ότι μπορείς απλά να προσθέσεις ένα γρανάζι
στο ελεύθερό σου και από 5 να το κάνεις 6. Αυτό που
μπορείς να κάνεις είναι να βγάλεις τελείως το 5άρι
και να βάλεις ένα 6άρι. Μικρό κόστος γενικά.

Ο τριπλός μπροστά δεν ξέρω αν θα παίζει με τον εκτροχια-
στή ή/και με τα χειριστήρια. Επίσης δεν ξέρω αν θα χρεια-
στεί διαφορετική μεσαία τριβή.

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Αφού δεν έχω γνώση για την επαναφορά του αρχικού χρώματος, θα πάω στα εύκολα.
Α. Βάζω πίσω εξάρι γρανάζι.
Β. Αφήνω τους μπροστινούς δίσκους αλλά θα δουλέψω δοκιμαστικά τον 42αρη σε ένα πισινό γρανάζι κάθε φορά, να δω που βολεύει, αν ... με τα εκατό παρά κάτι κιλά μου.
Γ. Αν δω ότι πάει το πράμα είτε μονό είτε ως εξάρι, έχει καλώς. Αλλιώς δοκιμάζω με τριπλό μπροστά, που μπαίνει άνετα. Ο μαστρο Γιώργος έχει έναν έτοιμο.

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Άρχισα τις εργασίες! Προχωρώ στο πλάν α΄: βελτίωση στην ήδη υπάρχουσα κατάσταση.
Πρώτη αποστολή, πίσω κασσέτα.
Το άνοιγμα των ψαλιδιών επέτρεπε να βάλω εφτάρα πίσω χωρίς μετατροπή. Το προσπάθησα, την έπαιρνε αλλά δεν άφηνε πολύ περιθώριο από τον σκελετό και το σαζμάν δυσκολευόταν να κατεβεί μέχρι τέρμα. Για να μην το ζορίσω έβαλα τελικά εξάρα 14-28 (το ίδιο εύρος είχε και η εφτάρα, άρα μικρό το κακό).
Τώρα μένει να το δουλέψω για να δω αν ευκολύνθηκε λιγάκι η κύληση κυρίως σε ανηφορικές κλίσεις.
Επόμενο στάδιο θα είναι οι τροχοί. Σίγουρα θα πάω σε αλουμινίου με καλύτερα κέντρα, όπου να μπορώ να βάλω άνετα εφτά σχέσεις (ίσως 12-32) χωρίς ζόρι. Βεβαίως δει δη χρημάτων ώ άνδρες αθηναίοι!!!
Από βελτιώσεις χρωμάτων μένει μόνο το βάψιμο του μπροστινού πηρουνιού, που είναι μαύρο και δεν κολλάει πολύ. Το άσπρο χρώμα, όπως ήταν το προηγούμενο (αυτό που είναι στη φωτό), του πήγαινε περισσότερο. Να ρωτήσω σε κανέναν φανοποιό;;;

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Κάτι ακόμα, αν κάποιος μπορεί να βοηθήσει. Οι τωρινοί τροχοί έχουν βγάλει κηλίδες σα σκουριά. Είναι νομίζω επιφανειακά. Ή ερώτηση μου είναι, μπορώ να τους τριψω με κάτι (πχ γυαλοχαρτο) ή θα τους κάνω ζημιά? Μήπως υπάρχει κανένα γιαλιστικο ή κάτι τέτοιο??? Να είναι ευπρεπεις τουλάχιστον πριν τους αλλάξω...

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Κάτι ακόμα, αν κάποιος μπορεί να βοηθήσει. Οι τωρινοί τροχοί έχουν βγάλει κηλίδες σα σκουριά. Είναι νομίζω επιφανειακά. Ή ερώτηση μου είναι, μπορώ να τους τριψω με κάτι (πχ γυαλοχαρτο) ή θα τους κάνω ζημιά? Μήπως υπάρχει κανένα γιαλιστικο ή κάτι τέτοιο??? Να είναι ευπρεπεις τουλάχιστον πριν τους αλλάξω...

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Ατσαλόμαλο νούμερο "0" και κάποιο generic αντισκουριακό τύπου WD-40. Απαλό τρίψιμο και θα φύγουν.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

steliosp wrote:
Ατσαλόμαλο νούμερο "0" και κάποιο generic αντισκουριακό τύπου WD-40. Απαλό τρίψιμο και θα φύγουν.

...για το πολυ ψιλο συρμα κατσαρολας.
Το βρισκεις παντου. Η γυναικα σου μπορει να το εχει ηδη στην κουζινα της.