Γεια χαρα.μου κολλησε μια απορια στο μυαλο,ισως παιδικη κ αφελης,αλλα λιγο ριζοσπαστικη.
εξηγω.εχω ενα κουρσι σχετικα νεο,αλουμινιο,με ζαντες 36 ακτινων μπρος πισω κ διπατα στεφανια πλατους 19mm εσωτερικα (προφανως δεν ειναι κουρσοροδες..)
τα κεντρα ειναι miche team και xc suntour πισω κ μπροστα αντιστοιχα.μου φαινονται σχετικα καλης ποιοτητας αποτι ειχα καβαλησει ως τωρα με γλυκια κυλιση.
το ερωτημα μου ειναι οτι αν εξαιρεσουμε την αδρανεια στις εκινησεις,κ εστω τσουλαμε με σταθερη ταχυτητα δεν ειναι προτιμοτερη μια βαρυτερη ροδα απο μια ελαφρυτερη?
το λεω αυτο γιατι με τις συγκεκριμενες ροδες το ποδηλατο δεν σταματαει.παει κ παει εμφανιζοντας μια "αδρανεια" να το πω που θελει συχνα φρενα.
στις ανηφορες συντηρουν την ταχυτητα κ ανεβαινει σαν κατσικι το ποδηλατο εκτος κ αν ειναι τραγικα αποτομες κ ξεκαβαλησω.
στις κατηφορες μαλλον λογω του βαρους τους,σε ταχυτητες ανω των 40χλμ δινουν μια στιβαροτητα κ σταθεροτητα στο ποδηλατο.με αλλα λογια απο 10 κιλα που ειναι το νιωθω 30.το τιμονι βαραινει κ βιδωνεται κατω σαν ναχω αεροτομη? .
δε ξερω αν αυτο ειναι επιθυμητο,σιγουρα ομως μου δινει καποια θετικη να το πω αισθηση.
κατι παρομοια κειμενα για βαριους τροχους ειχα δει κ στο νετ.
με ολα αυτα αναρωτιεμια τι θα κερδισω ουσιαστικα απο μια ακριβοτερη ροδα,κ πιο ελαφρια σιγουρα,εκτος απο εκκινησεις πχ κ αμεσοτητα φλεξ κλπ που λενε οτι προσφερουν.
οι γνωστοι γνωστες του φορουμ,ας ριξουν τα φωτα τους αλλη μια φορα.
ευχαριστω κ καλα μπανια.
Να αγοράσεις ζάντες συμπαγείς από μολύβι καμιά 40αριά κιλά η καθεμιά και εκεί μετά να δεις σταθερότητα και κατσικο-αναβάσεις.
Καλά μπάνια!

Οι δικές μου ρόδες πάντως είναι 21mm εξωτερικό πλάτος και
μια χαρά "κουρσορόδες" είναι. Μήπως έχεις μπερδέψει το ε-
ξωτερικό με το εσωτερικό;
Είσαι σίγουρος ότι το βάρος οφείλεται στο στεφάνι και όχι
στα κέντρα, τις ακτίνες και τα ελαστικά; Γενικότερα για
ανηφόρες και πολλά σταμάτα ξεκίνα θα δεις ελαφρυά στεφά-
νια χαμηλού προφίλ ενώ σε ευθείες χωρίς σταμάτα ξεκίνα
θα δεις βαρύτερα στεφάνια υψηλού προφίλ.
Από εκεί και μετά, η κύλιση έχει να κάνει κυρίως με την
ποιότητα του κέντρου και του ρουλεμάν/μπίλιες. Το ότι α-
φήνεις τα φρένα και φεύγει καρφί σημαίνει ότι μάλλον ρο-
λάρουν καλά τα κέντρα σου. Το ίδιο πάντως συμβαίνει και
σε εμένα όπου έχω πλέξει ελαφρυές "ανηφορίστικες" ρόδες.
όπου με 420γρ στεφάνια δεν τις λες και "αεροδυναμικές".
Μια καλύτερη ελαφρύτερη και πιο στιβαρή ρόδα για τη χρήση
που θες, θα σου δώσει ευκολότερα, γρηγορότερα και λιγότε-
ρο κουραστικά χιλιόμετρα. Βέβαια μην περιμένεις σε απόστα-
ση 20-30χλμ να δεις την δραματική διαφορά αλλά όσο μεγαλώ-
νουν οι αποστάσεις τόσο θα φαίνεται.
Κατά τα άλλα, αν δεν ξέρεις τι στεφάνια έχεις, πόσο ζυγίζουν,
πόσο ζυγίζουν οι ακτίνες, πόσο η κάθε ρόδα κτλ, δεν μπορείς
να ψάξεις και να συγκρίνεις.
λεγοντας εσωτερικο,εβγαλα το λαστιχο κ μετρησα το εσωτερικο του στεφανιου κ μου βγηκε τοσο.τωρα φορανε 26mm λαστιχο (kenda kontender με 35mm σαμπρελες!) κ με δεδομενο το πλατος του στεφανιου (19mm) δε πρεπει να περνει στενοτερο..συμφωνα με τα πινακακια που κυκλοφορουν...
το κουρσακι ειναι συναρμολογησης τσιπιδη αν δε κανω λαθος.αλουμινιο περιπου 10ετιας δειχνει,με NOS πραματακια πανω,κεντρα λαιμο quill nitto τιμονι 3ttt κλπ.
οποτε ισως ενα βαρος προερχεται απο το σαμπρελολαστιχο σιγουρα.
απτην αλλη 36 ακτινες δεν ειναι "πολλες"?συνηθως βλεπω πιο αραιες τις κουρσοροδες.
ολο μαζι ειναι περιπου 10 κιλα.
λεγοντας εσωτερικο,εβγαλα το λαστιχο κ μετρησα το εσωτερικο του στεφανιου κ μου βγηκε τοσο.τωρα φορανε 26mm λαστιχο (kenda kontender με 35mm σαμπρελες!) κ με δεδομενο το πλατος του στεφανιου (19mm) δε πρεπει να περνει στενοτερο..συμφωνα με τα πινακακια που κυκλοφορουν...
το κουρσακι ειναι συναρμολογησης τσιπιδη αν δε κανω λαθος.αλουμινιο περιπου 10ετιας δειχνει,με NOS πραματακια πανω,κεντρα λαιμο quill nitto τιμονι 3ttt κλπ.
οποτε ισως ενα βαρος προερχεται απο το σαμπρελολαστιχο σιγουρα.
απτην αλλη 36 ακτινες δεν ειναι "πολλες"?συνηθως βλεπω πιο αραιες τις κουρσοροδες.
ολο μαζι ειναι περιπου 10 κιλα.
Μάλλον διάβασα και εγώ λάθος στην αρχή. Όπως και να 'χει,
19άρι εσωτερικό δεν ειναι κούρσα. Από την άλλη έχει αρχί-
σει να γυρνά η "μόδα" και πλέον βλέπεις να φοράνε 23c ε-
λαστικά σε πολύ φαρδύτερα στεφάνια. Οπότε μην απογοητεύ-
εσαι και κάνε μια δοκιμή με 25c να δεις αν γαντζώνει καλά.
Στο μαγαζί στο έστησαν μάλλον σαν κάτι πιο ταξιδιωτικό γι'
αυτό και οι τόσες ακτίνες. Εκτός αν είσαι 100+ κιλά, με 28
μπροστά και 32 πίσω είσαι οκ.
Απλά σου ξαναλέω ότι αν δεν ζυγίσεις μεμονομένα ή έστω χω-
ρίς ελαστικά, σαμπρέλες και κασέτες, δεν μπορείς να συγκρί-
νεις.
Καλά κέντρα..
να βαλω κατι continental ultra sport με 15ε το ενα,φρεσκα κατ ομολογια του πωλητη,23c η 25c.μετα διαβασα οτι σκανε ευκολα κ οτι δεν εχουν σχεση με τις ακριβοτερες γομες των gatorskin και gp4000,κ εκανα πισω.
http://1.bp.blogspot.com/--naNwITAB_g/T6Jf75E-tjI/AAAAAAAABhQ/VWC6QNKQjP...
αυτο ειναι το πισω κεντρο,γραφει miche team box system
και αυτο το μπροστα
http://www.bikerecyclery.com/suntour-xc-pro-front-hub-32-hole-mint
ευχαριστω για τις συμβουλες.