Δίκτυο Αλληλεγγύης Ποδηλατών

27 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Με αφορμή αυτό: http://podilates.gr/?q=node/13420, κάποιες παλιές σκέψεις και ένα μπουκάλι ενθουσιασμό, ανοίγω ένα θέμα με στόχο καταρχάς την περαιτέρω συζήτηση. Θα παρακαλούσα τους συμμετέχοντες στην κουβέντα να είναι σύντομοι και περιεκτικοί, καθώς φαντάζομαι-ελπίζω ότι το θέμα θα απασχολήσει αρκετούς.

Μια πρώτη σκέψη:

Οι δράσεις αυτού το δικτύου θα μπορούσαν να είναι:

Χώροι στάθμευσης ποδηλάτων: Είτε σε τακτική βάση, είτε όχι, να υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης σε διαθέσιμους χώρους (καταστήματα,μονοκατοικίες,σχολές κλπ) που προσφέρουν εθελοντές στο δίκτυο.

Χώροι παροχής τεχνικής βοήθειας: Χώροι όπου υπάρχουν σε μόνιμη βάση εργαλεία, βασικά ανταλλακτικά, και γνώση ώστε σε περίπτωση ανάγκης (πχ ανακαλύπτεις ότι έχει στεγνώσει η κόλλα απο το σετ μπαλωμάτων, βράδυ, στους Αμπελόκηπους.) η μη, να μπορεί να υπάρχει και ένα δίκτυο βοήθειας, αλλά και ανταλλαγής-προσφοράς γνώσεων.

Κοινή μετακίνηση ποδηλατών και ποδηλάτων: Ανακοινώνοντας τις διαδρομές μας, θα μπορούσαμε να βρούμε συνοδοιπόρους, να κανονίζουμε αποκεντρωμένες βόλτες, η ακόμα και τρόπο μεταφοράς για τα ποδήλατά μας. (Θέλω πχ να συμμετέχω στο τάδε ride στην άνω μουσουνιτσα, και ο Κώστας θα πάει εκεί με αμάξι και σχάρα που χωράει άλλα 2 ποδήλατα)

Άμεση αναφορά κλοπών: Αυτό το θέμα είναι κάπως "τζιζ", αλλά υπάρχουν αρκετές φορές όπου το net βοήθησε να βρεθούν κλεμμένα ποδήλατα. Ίσως μια δήλωση στην βάση δεδομένων άμεσα, να βοηθάει στην γρήγορη ανεύρεση ενός ποδηλάτου.

Πως μπορούν να γίνουν όλα αυτά;

Μια πρώτη ιδέα είναι: Βάση δεδομένων, όπου θα λειτουργεί live, πιθανά συνδεδεμένη με κάποιο πρόγραμμα, όπου θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο, να ανακοινώνεται η διαθεσιμότητα-προσφορά...

Η πρόσβαση από φορητές συσκευές, σε συνδυασμό με χάρτη, θα βοηθήσει πάρα πολύ. Ταυτόχρονα θα μπορεί να λειτουργεί και ως απόδειξη-παραλαβή των σταθμευμένων ποδηλάτων. Η δυνατότητα άμεσης και σε πραγματικό χρόνο ενημέρωσης, ακόμα και από τον δρόμο είναι το σημείο που θα δώσει πνοή στο εγχείρημα.

Άρα το project, χρειάζεται:
Εθελοντές σε όλα τα επίπεδα
Φιλοξενία στο Internet (podilates.gr ίσως;)
Προγραμματιστές

Καλό θα ήταν σπόνσορες, και εμπορική εκμετάλευση να μην αναφερθούν. Το όλο εγχείρημα μόνο στην αλληλεγγύη υπευθύνων ανθρώπων μπορεί να βασιστεί και φιλοδοξεί να είναι ένα αποκεντρωμένο- αυτοοργανωμένο εγχείρημα.

Καλό θα ήταν, πέρα από απόψεις, να γίνει και μια "εκδήλωση ενδιαφέροντος" απο οσους ενδιαφέρονται σε πρώτο στάδιο για το εγχείρημα.

Ας τα καταφέρουμε!

Από την άλλη αφήνω ανοιχτό το ενδεχόμενο να αεροβατώ σε συννεφάκια ιδεαλισμού. Η κουβέντα θα το δείξει...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

...και μόνο που τολμάμε!

Να πω λοιπόν, πως αν ποτέ κάποιος/α Ποδηλάτης/σσα βρεθεί στη Λιβαδειά και χρειαστεί οιαδήποτε βοήθεια, είμαι πρόθυμος να σπεύσω...

Από κει και πέρα, ο,τιδήποτε άλλο μπορεί να οργανωθεί διαδικτιακά, το συζητάμε!

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Μάλλον ήρθε η ώρα να μάθετε κάτι που εδώ στο Ελλάντα λίγοι ξέρουν.

Γιατί δεν ξεκινάτε ένα LETS; > Local Exchange Trading Systems
Το λογισμικό είναι ελεύθερο φυσικά. > Cyclos
Παράδειγμα: > ΤΕΜ
Καλή μελέτη...

Dimko
Εικόνα Dimko
Απών/απούσα

στο σπίτι μου
κοντά στον Ηλεκτρικό ΗΣΑΠ σταθμός Μοσχάτο

24ωρη εξυπηρέτηση!

petros ev
Απών/απούσα

Σταθμος μετρο ΧΑΛΑΝΔΡΙ καλαματας 26 συνεργειο αυτοκινητων 8 το πρωι με5 το απογευμα σταθμευση και γενικη βοηθεια

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

Πρώτα απ' όλα ένα μεγάλο μπράβο στον petro ev που νομίζω ότι το πρότεινε αρχικά και στον parias που ξεκίνησε το thread. Νομίζω ότι είναι μια πάρα πολύ καλή ιδέα!

Δυστυχώς δεν σκαμπάζω (ακόμα) τίποτα από προγραμματισμό όπότε δεν μπορώ να βοηθήσω σε αυτό.
Στην πολυκατοικία που μένω δεν υπάρχει αρκετά μεγάλος διαθέσιμος χώρος για στάθμευση. Στην καλύτερη περίπτωση ίσως να μπορούσε να φιλοξενίσει εργαλεία και φθηνά αναλώσιμα όταν στηθεί η βάση δεδομένων.

Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι το εξής:
Εργάζομαι σε μια μικρομεσαία επιχείρηση η οποία σε ένα από τα κτήριά της έχει έναν μικρό και υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων. Πρακτικά θα μπορούσε να φιλοξενήσει αρκετά ποδήλατα χωρίς να "κλέβουν" καθόλου χώρο από τα αυτοκίνητα. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα. Εγώ είμαι ένας απλός υπάλληλος και δεν έχω δικαίωμα να αποφασίσω για τον χώρο. Ένας τρόπος όμως με τον οποίο θα μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση σε τέτοιους χώρους θα ήταν αν οι επιχειρήσεις στις οποίες ανοίκουν οι χώροι μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν αυτό σε "πράσσινες" πολιτικές δημοσίων σχέσεων. Οι λόγοι που θεωρώ ότι αυτό είναι ενδιαφέρον είναι 1ον Γιατί μεγάλες επιχειρήσεις πολλές φορές σημαίνει και μεγάλοι χώροι και 2ον έχω την εντύπωση πως οι πράσσινες PR πουλάνε.

Είμαι περίεργος να ακούσω κατά πόσο νομίζετε ότι αξίζει να κινηθεί κανείς προς αυτή τη κατεύθυνση. Επίσης με ενδιαφέρει αν έχει κανείς ιδέες για το πως θα μπορούσα να το προτείνω σε αυτούς που ασχολούνται με τα PR στη δική μου δουλειά.

**edit**
Εγώ ήδη κλειδώνω το ποδήλατό μου στο υπόγειο γκαράζ εδώ και αρκετούς μήνες και το ξέρουν σχεδόν όλοι αυτό οπότε η ιδέα δεν είναι εντελώς "ξένη". Σε περίπτωση που λειτουργήσει ο χώρος ως σημείο στάθμευσης, θα μπορούσα εγώ σε συνεργασία με άλλους 1-2 συναδέλφους να αναλάβω τη διαχείρηση και τον έλεγχο της κίνησης των ποδηλάτων για μεγάλο μέρος της μέρας. Το θέμα είναι να εγκριθεί το όλο εγχείρημα από τη διεύθυνση και να μπορεί να κερδίσει και η επιχείρηση κάτι από αυτό.

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

1) Το ολο σχεδιο βασίζεται στην αλληλεγγύη και την ανιδιοτελή προσφορά. Στόχος είναι η αποκεντρωμένη λειτουργια.

2) Η τιμή τιμή δεν έχει: Ποσο θα κοστολογουσε καποιος, για να αφησει την όποια ενασχοληση του, και να σε βοηθησει μες την νυχτα για να αλλαξεις λαστιχο;

Ποσα χρήματα θα κοστολογουσε καποιος, ενα μπαλωμα, νυχτα με βροχη, 30 χλμ μακρια απο το σπιτι του;

3) Η εμπορική εκμεταλευση μιας, ας μου επιτραπει ο χαρακτηρισμος ευγενους ιδεας δεν μου φαινεται πολυ καλη ιδεα. Ας μην βγαλει κάποιος, και σε αυτη την περιπτωση κέρδος με τις δικες μας πλάτες.

4) Μοναδες, credits, χρημα, διαφημηση ανοιγουν την πορτα για εκμεταλευση χρηματικη η μη, ή ακομα και χειραγώγηση του project

5) Οσο πιο απλό το σχεδιο, τοσο πιο καλό.

6) Μας χρειαζεται:

a)Θεωρητικο πλαισιο - συντακτικο κειμενο λειτουργιας - modus vivendi - συμφωνια κυριών - κατι τέτοιο.

b)Βαση δεδομενων με προσβαση είτε απο browser, ειτε απο client application.

Δυνατοτητα ενημερωσης αυτων σε πραγματικο χρονο

Δυνατοτητα δημιουργιας λογαριασμων απο τους συμμετεχοντες.+ Δικλειδες ασφαλείας απεναντι σε κακοβουλη χρήση. (πχ: Ποδηλατο; Ποιο Ποδηλατο; Μου αφησες εσυ κανενα ποδηλατο εδω; Δεν σε ξερω παιδακι μου, αδειασε μου την γωνια...)

Δυνατοτητα αναζητησης με βαση τα στοιχεια/κατηγοριες που υπαρχουν

Δυνατοτητα διασυνδεσης και αναζητησης με βαση χαρτη

Προτεινω: Ολοι οι λογαριασμοι να ειναι ίσοτιμοι, ολοι να μπορουν να γινουν μελη, και να υπαρχει δυνατοτητα των καταχωρησεων προσφορας με βαση το αρχικο ποστ. Η ευανθια πχ που μενει εκει, εχει εξολκεα, μπαλωματα,chain tool, μπορει να προσφερει αυτο και εκεινο κατα συνηθως αυτο το διαστημα και ειναι "διαθεσιμη" τωρα. Η μπορει να δεχθει 3 ποδηλατα γενικα, αλλα επι τις παρουσης ειναι γεματος ο χωρος η εχει παει διακοπες. Με ενα εξυπνο interface, και ακομα καλυτερα ενα βολικο client application νομιζω μπορουν να δωθουν σαρκα και οστα σε αυτη την ιδεα.

c) Bandwith/hosting

d) ωραια graphics e) Last but definitely not least: Εθελοντές - Ιδέες!!!

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

{Ψιθυριστά: ψάξε το Cyclos που αναφέρθηκε πιο πάνω. Ε ψιτ, ψάξε και τα άλλα που αναφέρθηκαν μαζί με εκείνο, θα απαντηθούν και άλλα ερωτήματά σου...}

doretta
Απών/απούσα

Σίγουρα η ιδέα έχει πολύ καλά κίνητρα.
Αλλά τι μπορεί να διασφαλίσει ότι σε
αυτές τις πληροφορίες δε θα έχουν πρόσβαση
& οι επίδοξοι κλέφτες?

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

@doretta
προφανώς θα πρέπει να ληφθούν υπ' όψην 2 πράγματα σχετικά με αυτό.
1ον Να υπάρχει ένας τρόπος ώστε ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε "parking" ή "σταθμού" να ελέγχει ότι αυτός που πήρε το ποδήλατο είναι αυτός που άφησε το ποδήλατο. Προς το παρόν αυτό που σκέφτομαι είναι ότι θα πρέπει να είναι ευθύνη του ιδιοκτήτη να το διασφαλίζει αυτό. Ένας τρόπος για μικρούς χώρους είναι η μέθοδος "αναγνώρησης φάτσας". Κάτι πιο προχωρημένο θα ήταν του στυλ αφήνω το ποδήλατο μαζί με μια κλειδαριά κλειδωμένη πάνω οπότε για να αποδείξω ότι είμαι ο ιδιοκτήτης απλά ξεκλειδώνω τη κλειδαριά.

2ον Υπάρχει το πρόβλημα του βαθμού αξιοπιστίας του ιδιοκτήτη του "σταθμού".
Το μόνο που μου έρχεται στο μυαλό είναι κάποιο σύστημα βαθμολόγησης από τους χρήστες-ποδηλάτες. Αλλά είναι και αυτό ένα θέμα που θέλει σκέψη.

Παράλληλα ζωγραφίζω και κάτι διαγράματα so, stay tuned..

@i.alli.ellatha
Θα βοηθούσε πολύ αν έμπαινες στον κόπο να εξηγήσεις πως ακριβώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα LETS για το θέμα που μιλάμε γιατί και εγώ δεν είμαι σίγουρος πως συνδέεται τον 'να με τ' άλλο.

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

Κάτι άλλο ξέμπαρκο που σκέφτηκα τώρα είναι ότι θα είναι χρήσιμο ο κάθε ποδηλάτης να αφήνει ένα τηλέφωνο για επικοινωνία σε περίπτωση ανάγκης στον ιδιοκτήτη/υπεύθηνο του χώρου.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Το Cyclos θεωρώ πως φαίνεται περισσότερο σαν ένα ιδιωτικό δίκτυο πώλησης αγαθων κ υπηρεσιών που χρησιμοποιεί μονάδες πίστωσης/χρέωσης αντικαθιστώντας τα χρήματα. Δεν ξέρω αλλά κάτι τέτοιο με απωθεί προσωπικά γιατί η προσφορά δεν είναι ανιδιοτελής αλλά επιβραβεύεται με συγκεκριμένο αντίτιμο. Δεν βλέπω την χρησιμότητά του εκτός και εάν αυτές οι "μονάδες" έχουν να κάνουν με μια "αξιολόγηση" των προσφερομένων υπηρεσιών αλλά πάλι το να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο σε αυτή τη πλατφόρμα δεν νομίζω να είναι στο σκοπό αυτού του πρότζεκτ, όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι.

ΥΓ: Αν πάλι χρειάζεστε κάποια βοήθεια σε PHP/MySQL είμαι διαθέσιμος.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το Cyclos είναι ευέλικτο λογισμικό, παραμετροποιήσιμο scalable και modular (δεν το έχω δουλέψει, μού είπε κάποιος που το έψαξε). Σε πρώτη φάση το σύστημα μπορεί να περιοριστεί στην online ενημέρωση όσον αφορά τα σημεία ασφάλισης ποδηλάτων.
Αν δεν θέλετε να χρησιμοποιείστε το σύστημα αξιολόγησης δεν το χρησιμοποιείτε απλά. Αρχίζετε με κάτι σαν online σύστημα car-pooling, για να βρίσκει κανείς ένα μέρος να κάνει τη δουλειά του.
Μέσα στο cyclos (σαν χρήστης το ξέρω όχι σαν admin) μπορείς να βάλεις σε links ότι γουστάρεις, φτιάχνεις π.χ. ένα blog (ή σε όποια URLs με google maps π.χ.) με online χάρτες και έχουν όλοι φάτσα κάρτα τα σημεία κλπ.

Ξεκινώντας όμως με αυτό, δεν ξέρετε τι θα προκύψει στο μέλλον, θα μπορεί να επεκταθεί. Εάν κύριε scrabler ξέρετε και php/mysql κάνετε παπάδες, μιας και το cyclos υποστηρίζει mysql. Μπορεί σε 2η φάση αν το σύστημα προχωρήσει, να μπουν και υπηρεσίες επισκευής ποδηλάτων π.χ.
Δεν επεκτείνομαι γιατί πρόκειται για επανάσταση στην ουσία, δεν έχεις καμία υποχρέωση σε κανέναν, κράτος νόμο εφορία, όλα γίνονται χωρίς ευρώ, ακόμα και για το hosting βρίσκεις κάποιον που θα δεχτεί αντί για αμοιβή σε ευρώ κάποια υπηρεσία χρήσιμη που το δίκτυο θα έχει.

Παρατήρηση, για την ασφάλεια που ειπώθηκε, τα ποδήλατα δεν θα μένουν ξεκλείδωτα βέβαια.

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Παρατήρηση, για την ασφάλεια που ειπώθηκε, τα ποδήλατα δεν θα μένουν ξεκλείδωτα βέβαια.

Όχι απαραίτητα. Μπορεί κάποιος να διαθέτει έναν μικρό εσωτερικό χώρο χωρίς όμως ξέμπαρκα κάγκελα για κλείδωμα αλλά εσύ για κάποιον άλλο λόγο να τον εμπιστεύεσαι. Μπορείς λοιπόν να του δώσεις τη δυνατότητα να καταχωρήσει τον χώρο στη βάση και να έχεις ένα ειδικό χαρακτηριστικό που να λέει αν υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος.

Έτσι όπως το καταλαβαίνω εγώ, ο βασικός στόχος είναι η διακίνηση πληροφοριών όχι η αστυνόμευση. Το σύστημα αυτό θα φέρνει σε επαφή τους εθελοντές ιδιοκτήτες χώρων με τους ποδηλάτες αλλά οι διαχειρηστές του συστήματος δεν θα φέρουν κάποια ευθύνη. Θα υπάρχει ένα τεράστιο σχετικό DISCLAIMER κάπου...

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Ειδα τα 3 λινκ που επεσαν γρηγορα. Εκ πρωτης καταλαβα οτι ειναι συστηματα που παιζουν με μοναδες και ανταλαγες, ενω μοιαζουν με τον μηχανισμο της αγορας. Επιφυλασσομαι βεβαια, γιατι διαβασα οτι μπορουν να χρησιμοποιηθουν και χωρις credits. Θα τα μελετησω και αλλο.

Νομιζω θα επρεπε να στοχευουμε στην ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ, ΑΥΤΟΒΟΥΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ.

Υπαρχει μια ενδιαφερουσα ιστορια στο βιβλιο Freakonomicks. Εκει σε εναν παιδικο σταθμο, καποιοι γονεις αργουσαν να παραλαβουν τα παιδια τους. Σε καποια φαση, μπηκε ενα μικρο συμβολικο αντιτιμο για τις καθυστερησεις αυτες. Τοτε ολως παραδοξως οι καθυστερησεις αυξηθηκαν. Το αντιτιμο εγινε μη συμβολικο, αλλα και παλι οι καθυστερησεις αυξηθηκαν. Τελικα το αντιτιμο αφαιρεθηκε αλλα οι καθυστερησεις παρεμειναν σταθερες στο υψηλο επιπεδο που ειχαν φτασει. Μολις μπηκε το χρηματικο στοιχειο, το σκεπτικο "θα τους πληρωσω αρα ας αργησω" εμφανιστηκε, και χαθηκαν οι ηθικοι λογοι που εκαναν το συστημα να δουλευει. Και οταν "αποποινικοποιήθηκε" ηθικα η καθυστερηση μεσω της τιμης, η μετεπειτα αφαιρεση της τιμης δεν βοηθησε. Το φιλοτιμο αποδειχθηκε πιο ισχυρο απο το ανταλλαγμα..

Νομιζω οτι σαν δικλειδες ασφαλειας, μπορουμε να:
Κανουμε διασταυρωσημες/επωνυμες τις εγγραφες
Να ενσωματοσουμε στο συστημα την παραλαβη παραδοση ποδηλατων. πχ: Αφηνω το ποδηλατο
μου στο Χ,κανω request, αυτος κανει αccept, και αυτο καταχορειται στο συστημα. Οταν το παρω, κανει ο Χ request για παραδοση και εγω αποδεχομαι οτι το πηρα, εκκαθαριζωντας ετσι την "συνναλαγη". Ταυτοχρονα αυτο θα βοηθαει στην ενημερωση Live των διαθεσιμων θεσεων.

Να ρωτησω κατι, ΤΕΧΝΙΚΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ; Το PHP/MySQL που αναφερθηκε παιζει να χρησιμοποιηθει για να φτιαξουμε κατι παρομοιο;

PS: Α disclaimer sounds like a nice idea....

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

Έχω μια (πολύ καλή νομίζω) ιδέα!

Μπορεί να γίνει το εξής: Κάθε υποψήφιος bikesitter (αυτός που θα παρέχει χώρο στάθμευσης δηλαδή) θα πρέπει να περνάει από μια δοκιμαστική περίοδο πριν του επιτρέψουμε να καταχωρηθεί στη βάση ως αξιόπιστος bikesitter κατά την οποία θα πρέπει να προσφέρει κάποια άλλη σχετική εθελοντική εργασία την οποία να μη μπορεί να την εκμεταλευτεί κακόβουλα.

Ως προϋπόθεση λοιπόν για να καταχωρηθείς ως αξιόπιστος bikesitter θα είναι (για παράδειγμα) να προσφέρεις μηχανολογική υποστήριξη ή/και φθηνά αναλώσιμα σε συγκεκριμένο αριθμό ποδηλατ(ισσ)ών. Αυτό είναι κάτι που κάθε εθελοντής (που έχει κάποιες στοιχειώδεις μηχανολογικές εμπειρικές γνώσεις και φθηνά αναλώσιμα) θα έκανε μετά χαράς και ταυτόχρονα θα ήταν αρκετά μακροπρόθεσμο και ασύμφορο για κάποιον που θα ήθελε να γίνει bikesitter απλά για να κλέψει ένα ποδήλατο και να εξαφανιστεί.

Μετά αφότου πάρεις προαγωγή σε "trusty bikesitter" ανάλογα με τις κριτικές και τις βαθμολογίες των χρηστών θα προάγεσαι σε "hot bikesitter" και έπειτα σε "bikesitting tycoon" και "Allmighty Bikesitting Tycoon of the Golden Spokes" και you get the idea.....

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ...
Μπορούμε να το αφήσουμε εντελώς ελεύθερο βαφτίζοντας τους άπαντες (παλιούς και νέους) bikesitters, να βασίζουμε όλο το σύστημα σε βαθμολογίες και κριτικές και απλά επειδή πολλοί δικαίως δεν θα εμπιστεύονταν το ποδήλατό τους σε έναν άγνωστο first-time-bikesitter να προτείναμε μόνο την εθελοντική εργασία και προσφορά αναλώσημων ως τρόπο συγκέντρωσης "καλής φήμης" αλλά κατά τα άλλα να επιτρέπαμε πλήρη καταχώρηση και επικοινωνία και να το αφήναμε στιν κρίση των χρηστών.

Φυσικά υπάρχουν και πολλές ΜΕΣΕΣ ΛΥΣΕΙΣ διασταυρώνοντας αυτά τα δύο συστήματα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με το τι θα είναι τελικά πιο πρακτικό και δημοφιλές. Κατά τα άλλα νομίζω πως συνολικά είναι μια πολύ καλή θεωριτική προσέγγιση.
Φυσικά οι διαχειριστές της βάσης δεν θα έχουν καμία ευθύνη για τις υπηρεσίες ή τις κριτικές των χρηστών και όλα τα σχετικά.

Πως σας φαίνεται;

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Αυτο που θιγεις ειναι οντως μαλλον το δυσκολοτερο θεμα που εχουμε να αντιμετωπισουμε. Επισης μου αρεσε ο τροπος παρουσιασης των δυο ακρων.

Η εχεις ενα συστημα ελευθερο με τις ελαχιστες δυνατες δικλειδες ασφαλειας

Η κανεις ενα θεσμικο πλεγμα με στοχο την παρακινηση και τον "εκβιασμο" στην σωστη κατευθηνση.(αναφορα πχ μεγεθους προσφορας,προνομια,παλαιοτητα χρηστων,δοκιμαστικοι χρηστες,δυνατοτηα χρησης του δικτυου αναλογα με την προσφορα κλπ κλπ)

Η κανεις κατι ενδιαμεσο αναλογα με τις συνθηκες που αντιμετωπιζεις.

Νομιζω οτι η ηθική ικανοποιηση, το κανε το καλο και ριχτο στο γυαλο, η προσφορα χωρις ανταλαγματα κανενος ειδους, ο γνησιος αλτρουισμός, ειναι πιο καλη ιδεα, και αν παρουσιαστουν προβληματα στην χρηση επανασχεδιαζουμε. Φυσικα, καλο ειναι να ακουστουν και αλλες πολλες αποψεις. Πιστευω οτι ενα ελευθερο συστημα, θα λειτουργει ως πιο ισχυρη κινητηρια δυναμη. Αλλωστε ο θεος, με τις δεκα εντολες, περα απο οδηγιες για το τι να μην κανουμε, εβαλε και ιδεες...

Αν υπαρχει πραξη-αποδειξη παραλαβης-παραδοσης μεταξυ των δυο μερων στην βαση δεδομένων, και τα μελη ειναι επιβεβαιωμένοι χρηστες (ονομα-διεύθυνση) δεν βλεπω τι μπορει να παει στραβα... τουλαχιστον εκ πρωτης...

Επισης: Ειμαστε, αντικειμενικα στο σταδιο της διερευνησης-προπαρασκευασμου. Να σκεφτουμε-ψαξουμε-μαζεψουμε ιδεες-συζητησουμε και μετα θα περασουμε στην εφαρμογη. Το project αυτο δεν ειναι κατι που θα γινει μαγικα και αυτοματα, ουτε απο την μια μερα στην αλλη. Αλλα θελω να πιστευω οτι μπορει να γινει!

ΥΓ:"Allmighty Bikesitting Tycoon of the Golden Spokes"!!!

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

parias wrote:
Αν υπαρχει πραξη-αποδειξη παραλαβης-παραδοσης μεταξυ των δυο μερων στην βαση δεδομένων, και τα μελη ειναι επιβεβαιωμένοι χρηστες (ονομα-διεύθυνση) δεν βλεπω τι μπορει να παει στραβα... τουλαχιστον εκ πρωτης...

Επειδή το σατανικό μυαλό μου λειτουργεί σε πολλαπλά παράλληλα σύμπαντα...
Θα σου πω τι μπορεί να πάει στραβά.
Πολύ απλά υπάρχει και το ενδεχόμενο αυτού που δε ντρέπεται καθόλου και δε σκαλώνει και θα φιλοξενήσει ποδήλατα για μερικές μέρες μέχρι να του φέρουν ένα σχετικά αξιοπρεπές το οποίο ξαφνικά θα κάνει φτερά.

Αλλά και πάλι το πόσο εύκολα επμπιστεύεται κανείς κάποιον άλλο είναι διαφορετικό για τον καθένα.

Ξενερώνω που δεν έχω ακόμα ιδέα από βάσεις όμως γιατί υποτίθεται ότι σπουδάζω και προγραμματισμό. Πάντως και εγώ νομίζω ότι μπορεί να γίνει και μου φαίνεται ως απείρως πιο λογική και ρεαλιστική κατεύθυνση από κάτι τέτοια κουλά gadgetομαραφέτια του στυλ http://www.engadget.com/2010/11/29/bicycle-lock-climbs-poles-encourages-...

petros ev
Απών/απούσα

Με μπερδεψατε τελειως μια αφιλοκερδη εθελοντικη κινηση να αντιμετωπιζετε με τοσο σκεπτικισμο.Εαν καποιος θελει να αφησει το ποδηλατο του σιγουρα θα του δωσει καποια αποδειξη ενα κουπονι μια μαρκα που το αντιστοιχο θα ειναι πανω στο ποδηλατο.Εαν καποιος χρειαζεται βοηθεια την διευθυνση την ξερετε στην αγια παρασκυη ειναι και το τηλ 6942047110

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Ο σκεπτικισμός εμφανίστηκε διότι αντικρούονται η εθελοντική καλοπροαίρετη διάθεση προσφοράς προς κάποιον άγνωστο, με την ρεαλιστική εν πολλοίς πιθανότητα αυτός ο άγνωστος να μας τη "φέρει".

Οι σχέσης εμπιστοσύνης δεν χτίζονται πάνω σε λογισμικό και επαναληπτικές επιβεβαιώσεις αξιοπιστίας, χτίζονται πάνω στις διαπροσωπικές σχέσεις και στο ένστικτο του καθενός.

Για μένα , μια έδρα με φυσική υπόσταση και μια ανθρώπινη γνωριμία , αρκεί για να εμπιστευτώ ένα ευτελές (τηρουμένων των αναλογιών) υλικό αγαθό σε κάποιον που προσφέρθηκε να το επιβλέψει. Και όσοι έχετε αυτοκίνητο, μη μου πείτε ότι δεν το έχετε αφήσει σε πάρκινγκ δίνοντας τα κλειδιά σε κάποιον παντελώς άγνωστο ή σε πλυντήριο ή δεν ξέρω κι εγώ πού αλλού.

Οι συζητήσεις για το πώς θα μπορούσε να οργανωθεί μια ανταλλακτική οικονομία με μονάδες χρόνου και ποιο λογισμικό θα μπορούσε να την υποστηρίξει, μου φαίνονται πολύ ενδιαφέρουσες αλλά μόνο ακαδημαϊκά.

petros ev
Απών/απούσα

Με λιγα λογια"ελατε να μας γνωρισετε"

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Σκεπτικισμος: Το σχεδιο ειναι μεγαλοπνοο. Εχω την εντυπωση οτι δεν το συζηταμε για να βολευτουμε εμεις και η παρεα μας. Ελπιζουμε να ειναι κατι μαζικο, εστω και αν αρχισει με μεμονωμένες περιπτωσεις η οποιες προφανώς ειναι πολυ καλές.

Το θεμα ειναι να γινει μια δομη που θα επιτρεπει την ανταλλαγη πληροφοριων, και την δημιουργια ενος δικτυου αλληλεγυης. Ακομα να ειναι κατι ευχρηστο και λειτουργικο ωστε να ενταχθει στην καθημερινοτητα πολλων οπως το ποδηλατο το ιδιο...

Επειδη πολλες καλες ευγενικες ιδεες εχουν πεσει θυμα εκμεταλευσης η κακοβουλης χρησης, και το ποδηλατο παει να γινει ειδος πολυτελειας (και τι δεν παει βεβαια, αλλα αλλη κουβεντα) νομιζω οτι η συζητηση εχει στοχο να προστατεψει οσο μπορει το ολο εγχειρημα.

Κανεις απο εμας, θελω να πιστευω δεν θελει να γινει ποδηλατοανακριτης η ποδηλατοαστυνομος αλλα και κανεις μας δεν θελει να βοηθησει καποιον κακοβουλο να εκμεταλλευθεί την φαση και να "τσιμπαει ποδηλατα"

Ειναι προφανες νομιζω, οτι το εγχειρημα πρεπει να βασιστει στην εμπιστοσυνη,την αλληλεγγύη και την ανιδιοτελη προσφορα.

Lathan Devers wrote:

Επειδή το σατανικό μυαλό μου λειτουργεί σε πολλαπλά παράλληλα σύμπαντα...
Θα σου πω τι μπορεί να πάει στραβά.
Πολύ απλά υπάρχει και το ενδεχόμενο αυτού που δε ντρέπεται καθόλου και δε σκαλώνει και θα φιλοξενήσει ποδήλατα για μερικές μέρες μέχρι να του φέρουν ένα σχετικά αξιοπρεπές το οποίο ξαφνικά θα κάνει φτερά.

Δεν το βλεπω και πολυ σατανικο. Ο "κακος" θα εχει αναγκαστει να:
Δηλωσει στοιχεια: Ονομα,επωνυμο,τηλεφωνο,διεθυνση
Η διευθηνση θα ειναι αντικειμενικα γνωστη, γιατι εκει θα του εχουμε αφησει το ποδηλατο
ΚΑΙ: Θα εχει αποδεχθει την φυλαξη του ποδηλατου στο συστημα (πιο αναλυτικα στα προηγουμενα σχολια το περιγραφω) αρα θα υπαρχει μια καποιου τυπου αποδειξη οτι παρελαβε ενα ποδηλατο.

Εμενα αυτα, σε πρωτη φαση μου φαινονται υπερ-αρκετα, αλλα ισως να μην ειμαι αρκετα σατανικος.

Υπαρχει ο "κινδυνος" απο: χακεριες στην βαση δεδομενων, παπατζιδικη τραμπα ποδηλατου (αλλο εφερες, αλλο σου "επιστρεφω") , καφρου που παρα τις παραπανω δικλειδες το βουταει και λεει "χεστους τι θα μου κανουν;"
Αλλα τα παραπανω ενδεχόμενα δεν μου φαινονται πολυ ρεαλιστικα. Πολυς κοπος/κινδυνος/ρισκο.

Τελος αν αρχισουμε να φοβομαστε οτι θα μας κλεψουν τα ρουλεμαν η θα μας αλλαξουν τα τακακια με αλλα χειροτερης ποιοτητας μαλλον το χασαμε το παιχνιδι...

Το θεμα θελει συζητηση (και δραση σε λιγο!!!). Εθελοντες και ιδεες σπευσατε παρακαλώ.

Θερμη παρακληση για πληροφορίες στο τεχνικο κομματι.

Θερμη παρακληση, προς τους podilates.gr να τεθει στην συνελευση τους τα θεμα (αν θελουν φυσικα) σχετικα με το αν υπαρχει ενδιαφερον για το project, τουλαχιστον ως προς την παροχη hosting

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το θέμα έχει δυο άκρες: το τεχνικό μέρος και το ουσιαστικό. Στο μεν τεχνικό μέρος χρειάζεται κάτι ελαστικό που είναι ταυτόχρονα απλό στην αρχή και επεκτάσιμο αργότερα, στο δε ουσιαστικό μέρος χρειάζεται οργανωτική ευελιξία.

Στο πρώτο, το cyclos καλύπτει. Στο δεύτερο, και το σημαντικό, η πιο απλή προσέγγιση είναι να το ξεκινήσουν κάποιοι που γνωρίζονται ήδη μεταξύ τους ως ποδηλάτες, οπότε βλέποντας και κάνοντας. Από τη στιγμή που θα έχεις την τεχνική ευελιξία, προσαρμόζεσαι. Αυτα δε γίνονται με τη μία βρε παιδιά, βλέπεις και κάνεις.
Δε νομίζω οι περισσότεροι ποδηλάτες να πάνε στη δουλειά τους (γιατί για αυτό μιλάμε, δε μιλάμε για να αφήνεις το ποδ. κάπου στη μέση μιας προπόνησης ή βόλτας για καθαρό άερα) με ποδήλατα αξίας. Ακόμα κι αν κλαπεί κανένα, θα φανεί κάπου η αδυναμία του συστήματος και θα διορθωθεί.

Από αυτό προκύπτει και μια άλλη ανάγκη-ιδέα: να ενσωματωθεί στο σύστημα διαχείρισης ένα εσωτερικό σύστημα ασφάλειας.
Δηλαδή, κάποια ποδήλατα καβάτζα (σίγουρα μπορούν να βρεθούν η φτιαχτούν μερικά) που θα υπάρχουν στην άκρη για τα μέλη που τυχόν θα πέσουν θύματα κλοπής ως χρήστες του συστήματος.

Αυτό το σύστημα θα μπορούσε να γίνει πιο στοχευμένο, όχι μόνο για τα πιθανά θύματα κλοπής αλλά, προσέξτε, εξ αρχής να μπουν στο σύστημα διαχείρισης μερικά τέτοια ποδήλατα για χρήση από τα μέλη.
Αυτό θα λειτουργήσει δελεαστικά ακόμα και για ανθρώπους που δεν χρησιμοποιούν ποδήλατο να μπουν στο σύστημα και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν ποδήλατο στην πόλη, και μάλιστα να νιώθουν συνυπεύθυνοι και να το προστατεύουν...
Αυτός τελικά δεν είναι ο σκοπός;

ΥΣ. Να μην πω να ξεκινούσε από την αρχή το σύστημα με φτηνά ποδήλατα από τίποτα αποθήκες του δήμου δωρεές κλπ., γιατί θα πήγαινε μακριά η βαλίτσα - θα είχε ενδιαφέρον πάντως...
ΥΣ2: (ιδέες πονηρές έρχονται...) Αν ξεκινούσε έτσι να έμπαινε μαζί με το παρκάρισμα στο σύστημα και η υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης, σαν μονάδα συναλλαγής εννοώ.

christiana_p
Απών/απούσα

parias wrote:

Θερμη παρακληση, προς τους podilates.gr να τεθει στην συνελευση τους τα θεμα (αν θελουν φυσικα) σχετικα με το αν υπαρχει ενδιαφερον για το project, τουλαχιστον ως προς την παροχη hosting

Ας έρθουν οι εμπνευστές της ιδέας στην επόμενη συνέλευση (ανοιχτή είναι) να θέσουν το θέμα, να εξηγήσουν τις λεπτομέρειες και να συζητηθεί. Θα είναι πιο αποτελεσματικό έτσι.

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Η εφαρμογη λειπει.

Δυστηχως, ο φορτος εργασιας μου ανεβηκε κατακορυφα, και δεν εχω τον χρονο να ασχοληθω οσο θα ηθελα με αυτη την ιδεα τωρα. Ταυτοχρονα η ελειψη στο τεχνικο κομματι ειναι κατι που δεν μπορω να το επιλυσω και που αν δεν επιλυθει δεν προχωραμε.

Νομιζω οτι η ιδεα ειναι εφικτη. Επισης νομιζω οτι χρειαζεται περισσοτερους συμμετεχοντες.

Καλη συνεχεια σε οσους μπηκαν στον κοπο να συνεισφερουν και να εκδηλωσουν το ενδιαφερον τους. Ειμαι βεβαιος πως θα "ανταμωσουμε" καποτε!

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

parias wrote:
Η εφαρμογη λειπει. ... Δυστηχως, ο φορτος εργασιας μου ανεβηκε κατακορυφα ...

Ένας προγραμματιστής χρειάζεται με όχι εξωφρενικές γνώσεις... πράγματι ο χρόνος μας πιέζει όλους... δυστυχώς.
Τεχνικό: η εφαρμογή στήνεται άνετα σε local_server (π.χ. xampp), έχουν και έτοιμο plugin για joomla, μετά μεταφέρεται online.

alepouda
Εικόνα alepouda
Απών/απούσα

για ενα συστημα ανταλλαγης υπηρεσιών που οπως φαινεται λειτουργει ηδη στην ελλάδα